سایر منابع:
سایر خبرها
مقام معظم رهبری بودند. این بین انسان های وارسته معمول است؛ افرادی که خودخواه و خودبین نیستند در برابر بزرگترها خشوع به خرج می دهند. ***غیبت امام عصر، نه خواسته خدا و نه امام زمان و نه به مصلحت جامعه است بلکه به واسطه غفلت رخ داده است. ***مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همیشه شناسنامه بی بدیل انقلاب خواهد بود. ***مقام معظم رهبری در دوران طلبگی؛ جدی، مهذب، معتقد ...
پرسش از فلسفه زندگی، چرایی زیستن، غایت معنا و هدف حیات و دیگر موارد مشابه، همچون گذشته، اُبژه ابدی اندیشه انسان باقی خواهد ماند و انسان صرف نظر از هرگونه نتیجه حاصله، گریزی از پرداختن به این قبیل دغدغه های بنیادین نخواهد داشت؛ پرسش هایی که اتفاقاً در مناسبات مرگ آگاهانه فعلی، به طور فزاینده ای در میان گروه های مختلف مردم، و حتی در بین جوانان که معمولاً موقعیت خود را بسیار دور از مرگ مختصات یابی می ...
..... (تَعَالَی اَللَّهُ عَنْ ذَلِکَ عُلُوّاً کَبِیراً). (5) نه چنان است که سلفی وار بپنداریم که خداوند همه چیز را از قبل به نحو لایتغیری که بداء در آن راه ندارد تقدیر کرده است و اکنون بر اساس همان تقدیر همه چیز را، از رخدادهای عالم طبیعت گرفته تا اعمال انسان ها، رقم می زند و دست خدا برای تغییر و تبدیل مقدرات بسته است(سبحان الله عما یصفون)؛ با نفی همه این فرض ها بازمی گردیم ...
فلسفه اخلاق قرار می گیرد و می توان آن را نوعی فلسفه اخلاق ملهم از آیات قرآن دانست. سه بخش دیگر کتاب به ترتیب به بررسی اخلاقی رفتار انسان با خداوند، با خود و با دیگر انسانها می پردازد. مطالعه کتاب دیگر ایشان یعنی دروس فلسفه اخلاق (9) می تواند سهم زیادی در فهم دعاوی استاد در کتاب اخلاق در قرآن داشته باشد. این مقاله گزارشی از بخش اول کتاب اخلاق در قرآن است. سعی نگارنده بر آن ...
است که در رابطه با آتش پرستی به ایرانیان زدند در حالی که ایرانیان آتش پرست نیستند و فقط آتش را به واسطه نقشی که در زندگی داشته ستایش می کردند. در نگاه انسان ایرانی نور جلوه ای از خداوند و قبله ایرانیان برای نماز گزاردن بوده و این نور در روز می شد خورشید و در شب می شد آتش؛ در واقع آتش و خورشید نماد خداوند بودند. در این زمینه دو مثال می زنم: کعبه خانه خدا نیست زیرا خداوند در ظرف زمان و ...
دانست و تصریح کرد: گاهی اوقات خداوند انسان را با ابتلائات و سختی ها امتحان می کند تا مشخص شود آدمی در روابط دنیایی و اجتماعی خود چقدر به خداوند توجه دارد، همچنین یکی دیگر از فلسفه های امتحان الهی مربوط به نوع مواجهه و برخورد انسان با ابتلائات و سختی ها می شود؛ انسان در مواجهه با ابتلائات و سختی ها علاوه بر صبور بودن باید برخوردی عقلی و شرعی با آن داشته باشد. آیت الله تحریری با بیان اینکه ...