سایر خبرها
عزت اللهی: با سردار دربی را نگاه می کنیم
لیگ را خوب شروع کرد، بازیکنان این تیم انگیزه های زیادی داشتند ولی الان چند بازی است که متاسفانه خوب نتیجه نمی گیرد. در بازی سپاهان من خودم از نزدیک شاهد کار تیم بودم. من فکر می کنم در شرایط فعلی ملوان باید سعی کند امتیازات داخل خانه را با تلاش بازیکنان به دست آورد. البته فکر کنم بدشانسی هم شامل حال این تیم شده و همچنین مشکلات مالی دوباره به سراغ این تیم آمده و آمار مصدوم ها در ملوان بالا رفته
رحیم پور ازغدی: یقین دارم برخی در داخل جاسوس آمریکا و غرب هستند
بیندازند و می گویند "مگر شما از خودتان شک دارید که گفت وگو نمی کنید؟" هدف آمریکا این است که از رابطه مخفی به رابطه علنی با مسئولین ایرانی برسند. این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از اینکه متاسفانه دستگاه های تبلیغاتی ما اکنون به یک بروکراسی تبدیل شدند و تولید فکر آنها برای گسترش انقلاب به صفر رسیده و آنها شبیه دیپلمات های غیر انقلابی شده اند، گفت: آنها آدم های خوب و بسیار ضعیفی هستند
عصری با کتاب ق
بهانه تولد شاعران دور هم جمع شویم یوسفی در بخش پایانی سخنانش گفت: خیلی دوست دارم در روزهایی که به بهانه شاعران جمع می شویم روزهای تولدشان باشد چون سالروز مرگ یک شاعر روز تلخی است. من معتقدم که شعر باید در وهله اول به درد خود شاعر بخورد و در مرحله بعد به درد افراد جامعه. برای این کتاب زبان خاصی استفاده شده و ویرایش آن نوعی ویژه بود که در نوع خود متفاوت است. *قیصر شعر نمی گفت
ترجمه، حرفه من نیست!
نویسندگی داشته باشد؟ آیا این استعداد در کارش تأثیر می گذارد؟ من از کودکی نوشتن را دوست داشتم. داستان هایی کوتاه در دوران مدرسه می نوشتم که متأسفانه امروز آنها را ندارم. الآن هم رمانی در دست نوشتن دارم که تا 150 صفحه هم پیش رفتم، اما تصمیم به چاپ و انتشار آنها ندارم. مترجم که توانایی خلق داستان و نوشتن داشته باشد حتماً در کارش تأثیر می گذارد. ترجمه نیاز به خلاقیت دارد. مترجم باید خلاق باشد ترجمه
مردوخی: پرداخت یارانه به کل مردم یعنی همه معلول هستند/ نظام اقتصاد کشور نیاز به تغییر در تدبیر دارد
است. باید در فرهنگ و مدل نگاه مردم به مالیات اصلاح صورت گیرد. ایرانی ها باید در ساخت و ساز کشور سهیم باشند. ما جاده هایی داریم که 50 سال قبل ساخته شده . این شرم آور است که ما با این همه درآمد هنوز نمی توانیم جاده ها را نوسازی کنیم و توسعه دهیم. دولت از محل مالیات باید این جاده ها را بسازد نباید با فروش نفت این امکانات را برای ما فراهم کند. این دولت اولویت های مهم تری برای
مظلومی: برای حفظ صدر پرسپولیس را می بریم
نمی دانم تفکر برانکو چطور است. اما دوست ندارم بازی صفر صفر تمام شود و به دنبال بازی تهاجمی هستم و گل داشته باشد. تماشاگران سختی هایی زیادی می کشند و دوست دارند گل ببیند. حتی اگر مساوی هم شود گل باید داشته باشد. دنبال القاب نیستم و برد می خواهیم محروم و مصدوم نداریم و برای خودم هم سخت است که نفر اصلی را بچینم. دنبال لقب نیستم اما خوشحالم که این عدد با همکاری دوستان این عدد را به جا بگذاریم. من
از اینکه راه ولاسکو را ادامه دادم احساس غرور می کنم
شغل مربیگری به یک مرحله ای می رسی که مثلا اسطوره می شوی همیشه قیاس ها شروع می شود به فرض مثال وقتی خود من از تیم پروجا بیرون آمدم مربی های بعد از من هم با این مشکل مواجه بودند و همیشه آنها و عملکردشان را با من قیاس می کردند البته این دلیل بر این نیست که آنها خوب نبودند اما به هرحال همیشه این قیاس وجود دارد. من از همان روز نخست گفتم ولاسکو یکی از بزرگان والیبال دنیاست و کسی که راه او را ادامه می
پرسپولیس یا استقلال مسئله این است
دوست دارم پرسپولیس برنده باشد محمد دایی مربی تیم فوتبال صبا قم ، اظهار داشت: روز گذشته بازی خوبی مقابل سایپا داشتیم اما محروم و مصدوم زیاد داشتیم و این کار را برای ما سخت کرده بود، نیمه اول نتوانستیم در حد انتظار ظاهر شویم اما نیمه دوم بهتر عمل کردیم البته ما هر بازی برای برد به میدان می رویم اما نتیجه مساوی با این شرایط نتیجه خوبی بود . وی اضافه کرد: دست ما در انتخاب 11 مهره
برانکو: هدفمان برد است و می دانم آن چه لذتی دارد
. بازی های تیم ملی، تیم هایی در کرواسی، چین و امارات و در حال حاضر در تیم بزرگ پرسپولیس و طبیعی است به عنوان تیم باشگاهی دربی هایی زیادی را تجربه کردم اما هیچ کدام را نمی توان به دربی سرخابی ها مشابه دانست. شاید تفاوت بزرگ این است که در ایران مهم نیست که آنها در کجای جدول هستند و استادیوم کاملا پر می شود. هواداران معمولا علاقه دارند ما دربی را ببریم تا اینکه قهرمانی شویم. بعد از این بردها شادی بیشتری
ماجرای کربلا رفتن یک شاعر
جلوگیری کردن . مقبل میگه :با خودم گفتم خدایا نباید در رابطه با دخول به حرم کسی دیگری را مانع شوند . یکی گفت درست میگویی مقبل اما الان فاطمه زهرا (س) و خدیجه کبری(س) و آسیه و هاجر و ساره با عده ای از حوریان در حرم مشغول زیارتند چون تو نامحرمی اجازه ورود نخواهی داشت . پرسیدم توکیستی ؟ گفت : من از فرشتگان حافّین هستم ، حالا برای اینکه ناراحت نشوی بیا تا تو را به
7 روش برای افزایش اثرگذاری بر اطرافیان
شان صحبت می کنند. همچنین دوست دارم مسائل خوب و جالبی از دیگران بیاموزم. شما باید به یاد داشته باشید که هرکسی داستانی دارد. تصور کنید که وارد اتاقی می شوید که در آن مهمانی، همایش یا کنفرانسی برپاست. می خواهم که تصور کنید: یک سری اعداد دیجیتالی بالای سر هر کسی که در اتاق است وجود دارد. این اعداد به معنای سال هایی ست که آن فرد به کسب دانش، اصول زندگی و تجربه سپری کرده است. اتاقی که صد نفر در سنین 30 تا
پسر شهرام جزایری، قدم در عرصه ورزش قهرمانی گذاشته
بین المللی ایران زمین نفر دوم بود. در مسابقات بین المللی که در ارمنستان برگزار شد، در انفرادی نقره گرفت و در کاتای تیمی اول شد. به اعتقاد من و همکارانم حتما در آینده نزدیک می تواند مقام های ارزشمندی را بگیرد. هم استعدادش را دارد و هم پشتکارش فوق العاده است. نسبت به بقیه هم سن و سال هایش بیشتر و جدی تر تمرین می کند. * هفته ای چند ساعت تمرین دارد؟ - من در دو باشگاه کلاس دارم
پرواز همای گیلان در آسمان موسیقی کشور
. خوب یا بد، همای به شیوه خودش می خواند و این شیوه خواندن عده زیادی از مردم را خوش آمده است اما منتقدان و روشنفکران ... معلوم نیست . اعتراف می کنم در مقدمه مصاحبه ام، از ترس قضاوت ها قضاوت نکردم و یک گزاره کلی نوشتم در توصیف آنچه پرواز را همای کرده است . الان می خواهم ترس و تعارف را کنار بگذارم و بگویم که به نظرم، بسیاری از ما روزنامه نگاران و خبرنگاران، بدون آنکه خودمان بخواهیم
مسئولان رئال مادرید دروغ می گویند که خودم درخواست جدایی داشتم
در این تیم بمانم ولی مسئولان رئال نگذاشتند ولی اعلام کردند من نخواستم در این تیم بمانم که این دروغ محض بود. از رئال رفتم ولی با خاطره ای خوب. با خاطره قهرمانی در اروپا که در آن نقش داشتم. دی ماریا درباره شرایطش در پاری سن ژرمن هم گفت: از روز اول همه بازیکنان با من رفتار خوبی داشتند و از من استقبال کردند. در حال عادت کردن به شرایط فوتبالی در فرانسه هستم و از شرایطی که اینجا دارم نیز راضی
عبدی: تارتار یک مربی دفاعی نیست
در بیرون از خانه شکست نخورده است. وی در واکنش به اینکه برخی معتقدند مهدی تارتار بر خلاف فرهاد کاظمی تفکرات دفاعی دارد، اظهار داشت: تیم ما خیلی خوب ایجاد موقعیت می کند و از لحاظ گلزنی جزو برترین تیم ها هستیم. هر مربی تفکرات خودش را دارد و ما هم باید با این موضوع هماهنگ شویم. قبول دارم که فرهاد کاظمی فوتبال تهاجمی را دوست داشت، ولی تارتار مربی دفاعی نیست. هافبک تیم
سیامند رحمان، وزنه بردار خندان ایران
توانستند قبول کنند ولی خطا گرفتند، بعد از آن هم در مسابقه ای شرکت نکردم که درخور نام ایران باشد، دوست دارم مسابقات درسطح المپیک باشدکه تمام مردم دنیا آن را دنبال کنندتا من هم به عنوان نماینده ای از ورزش ایران بتوانم وزنه بالای 300کیلوگرم را به نام کشور عزیزم به ثبت برسانم ورکوردم در کتاب گینس ثبت شود. فکر می کنی رکوردت را تاچه سطحی می توانی افزایش دهی، به عبارتی تا چه زمانی می توانی به رکورد
از مسافران، هنرپیشه تا گیلانه و همسر با سیمین سینمای ایران
ماند که دیگر او را همه در سینما به نام "سیمین" سینمای ایران می شناختند. البته بازی نقش مقابل او یعنی اکبر عبدی هم این زوج را تبدیل به زوجی عاشق در ابتدای دهه 70 سینمای ایران کرده بود. دهه ای که تازه از جو فیلم های انقلابی بیرون آمده بودیم و برای مان نقش های رمانتیک بازیگران در فیلم ها تازگی داشت. حضور این بازیگر بعد از فیلم "هنرپیشه" تبدیل به حضوری درخشان در سینما شد. حالا دیگر دهه هفتاد
سامره: طارمی از کاملترین بازیکنان این دهه است
به گزارش گروه ورزش رویکرد ، علی سامره در مصاحبه ویژه دربی و در رابطه با نکات مختلف این بازی حساس در دوران حضور خود در بین استقلالی ها به خبرنگار افتخاری "ورزش سه" گفت: مربیان پرسپولیس هنوز نیامده بودند که دیدند یک بر صفر عقب هستند الان راحت تر می توان گلزنی کرد، قدیم ترها گلزنی در دربی سخت تر بود و در آن بازی که من یکی از گل هایم را به ثمر رساندم مربیان پرسپولیس هنوز به بازی
نیکبخت: درشادی گلم به استقلال جو گیر شدم
جدا شدم بازیکن محبوبی بودم و بعد از آن در هر استادیومی که می رفتم به من فحاشی می شد البته من آن ها را توهین همه هواداران به خودم تلقی نمی کردم چون وقتی در جایی دو نفر شعار بدهند ده نفر دیگر هم ادامه می دهند اما به هر حال جو همیشه برعلیه من بود و من می شدم فحش خور بازیکنان دیگر. در آن شادی گل جو گیر شدم در شادی گلم به استقلال باید بگویم که جوگیر شدم و آن شادی گل را انجام دادم
مدافع سابق پرسپولیس: تیمسار گفت شاه با انتقال شما به هامبورگ مخالفت کرده |هم هامبورگ را از دست دادم، هم ...
از دست دادم، هم ویلا را! پیشنهادهای دیگری هم از خارج داشتید؟ بله! برای مسابقات تایلند که رفته بودیم، یک تیم کویتی به من پیشنهاد داد که به آنجا نرفتم. نمی خواهم از خودم تعریف کنم اما به خاطر سبک بازی، بازی من بسیار به چشم می آمد. یک تیم از استرالیا نیز پیشنهاد داد. باشگاه منچسترسیتی هم پیشنهاد داد که یک ماه در کنار ما تمرین کن و بعد قرارداد ببند که به دلیل مخالفت شاه نتوانستم
خلیلی:اولین بار در دربی، قلبم ریخت!
دربی تنها دو موقعیت گل داشتم که آنها را به گل تبدیل کردم و خدا رو شکر پاس گل و موقعیتی دریافت نکردم که گل نکنم و بعدها حسرت آن را بخورم. دوست دارم در همه دربی ها باشم هربار که دربی را نگاه می کنم دوست دارم در آن حضور داشته باشم، اصلا اینطور نیستم که بگویم دوست داشتم در فلان دربی باشم، آنقدر به پرسپولیس علاقه مند هستم که هر دربی را که می بینم دوست دارم در آن حضور داشته باشم
دوست دارم ببریم تا روح هادی شاد شود/ درمورد طارمی تصمیم می گیرم
یا پرسپولیس کجای جدول هستند آن چیزی که مهم است این است که در دربی ایران همیشه استادیوم پر است و هواداران معمولاً علاقه دارند که ما دربی ببریم تا اینکه قهرمان شویم و بعد از این برد قطعاً شادی بیشتری به هواداران می رسد. برانکو افزود: طبیعی است که من در کنار دربی های دیگری که بودم این دربی برایم اهمیت بیشتری دارد و احساس دیگری به آن دارم چون قبل از هر چیز بزرگترین وظیفه ما این است که شادی
دلمان به حال استقلالی ها سوخت وقتی 6 تایی شدند 8 گل به استقلال زده ام
پرسپولیس به شیرین ترین خاطره از دربی اشاره کرد و گفت: شیرین ترین خاطره ام از دربی مربوط به شهرآورد 52 بود که پرسپولیس این بازی را با نتیجه 6 بر صفر به سود خود به پایان رساند. نخستین گل آن بازی هم توسط من زده شد. در دربی 52 برای استقلال شرایط خاصی به وجود آمد و تیم شان از هم پاشیده شده بود و ما هم از این فرصت استفاده کردیم و با حملات پی در پی 6 گل را درون دروازه حریف وارد کردیم. پس از پایان بازی برای
نبرد سرمربیان درآستانه شهرآورد تهران
عوض کند. وی گفت: شما بازی هایی از ما دیدید که بدون 5 بازیکن اصلی بازی کرده ایم ولی باز هم بازی را برده ایم و کمبودهایمان مشخص نشده است. سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که2 برد اخیر پرسپولیس مسئولیت شما را سنگین تر نمی کند؟ گفت: طبیعی است که سنگین تر شود. من به انتظار هواداران واقفم، لازم نیست که فشار بر من وارد شود، خودم به خودم فشار می آورم، همه تیم ها دوست دارند خوب بازی کنند و
وظایف بانک ها در بسته خروج از رکود
شرایطی که اعلام می شود، در اختیار آن ها قرار می گیرد. بر اساس تصمیم گرفته شده در تیم اقتصادی دولت، قرار است بسته اقتصادی دولت در بخش بانکی در نیمه اول آبان ماه اعلام و پس از آن برای مدت شش ماه به اجرا درآید. چند مطلب قابل تامل... نکته بسیار مهم و یک فرمول ریاضی بسیارساده و دقیق برای اتمام این مباحث اگر در چهل سال اخیر ملک ارزان شده الان هم میشه! تا به یاد دارم ملک با
رائول گونزالس؛ خداحافظ اسطوره
اندازی پروژه پرز، همه بازیکنان برابر بودند و برای یک هدف مبارزه می کردند، اما در پروژه پرز فقط سه چهار ستاره تیم بودند که تبدیل به برند باشگاه می شدند. بازیکنانی که نه الزاما بزرگ، بلکه معروف و مشتری پسند باشند. رئالی ها هر سال تلاش می کردند مهم ترین ستاره فصل نقل و انتقالات را جذب کنند و هر سال بازیکنان درون زمین از همدیگر دورتر می شدند و بدترین قسمت داستان پروژه پرز این بود که رائول
روایتی دردناک از زنانی که نام زنان خیابانی را یدک میکشند
اتاقم. ایستگاه امام خمینی(ره) شلوغ است. خیلی ها پیاده می شوند و خیلی ها سوار. نازی کیفش را توی بغلش سفت نگه داشته. شوهرداری بلد نبودم زیاد. اول خرجمان یکی بود با مادر شوهرم. هرچه درست می کردند همه با هم می خوردیم. یک روز گفتند خرجتان را سوا کنید. همان وقت ها بود که شوهرم تازه مواد را شروع کرده بود، با دوست هایش. غذا درست کردنم زیاد خوب نبود. غذا را می سوزاندم یا برنج را شفته می گذاشتم
چرا شهید آقاسی زاده حضور در جبهه را به تحصیل در اروپا ترجیح داد؟/ انجام بیش از 2400 پروژه مهندسی جنگ
داری که برای من گریه دار بود. افتادن از پل... توی دلم با خودم حرف می زدم: پل! باز هم حرف همین پل است! چه نقش پُررنگی دارد توی زندگی حسن آقا! پل هزارکانیان، پل فاو، پل بهمنشیر، پل صراط...بی خود نیست هر وقت با حسن حرف می زنم می گوید، خانم! من که لیاقت ندارم اما آگه برنگشتم، کنار پل منتظرت هستم...! آخرش هم نفهمیدم این پل کجاست... . (صفحة 32) مسیر فلش بک های ذهنی زینت ادامه دارد و حالا او
گفت وگو با مرد کهگیلویه و بویراحمدی که اعضای بدن فرزندش را اهدا کرد
شود تا هم وطنان و دوستان ببینند تا آنها هم در موقعیتی مشابه ایثار و گذشت و اقدام وطن دوستانه را انجام دهند تا جان انسانی نجات پیدا کند. الان که این کار را کرده اید چه احساسی دارید؟ احساس غرور و شادی دارم و حس می کنم پسرم زنده است، چون کسی که کلیه و کبد پسرم به او پیونده شده زنده است، من 9 سال اسیر رژیم بعث عراق بودم و از وقتی که پسرم را از دست داده ام هر شبش سخت تر از تمام آن 9 سال برای من سپری می شود.
پدرم دوست داشت پرسپولیسی شوم اما بهترین تصمیم را گرفتم و به استقلال رفتم/ الان هم می گویم استقلالی ام
گویم بقیه فقط برای محبوبیت این کار را کردند ولی من معتقدم یک بازیکن نباید حتما 4 را نشان دهد که بگوید استقلالی است. من استقلال را خیلی دوست دارم. الان به جرات می گویم خیلی استقلالی ام. ولی هیچوقت دوست نداشتم این عدد را نشان بدهم. شاید بیشتر از همه استقلالی باشم ولی این چیزها برایم مهم نیست. تو قبل از اینکه به ایران بیایی، اصلا بازی های لیگ برتر را دنبال می کردی؟ نه زیاد پیگیر بازی