سایر منابع:
سایر خبرها
شهرداران برای طرح سرعت گیر مجوز نگیرند باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند
داده، در محور گناوه به دیلم است. پورغلام تأکید کرد: برخی دوربرگردان ها قتلگاه برای افراد می شود، که باید روی علل تصادفات دقت بیشتری صورت گیرد، چراکه وقتی یک نفر بر اثر تصادف کشته می شود حداقل بیش از یک میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می کند. وی ادامه داد: ما موظف هستیم تا در همه جلسات شورای ترافیک استان ها شرکت کرده و بر اجرای آن نظارت داشته باشیم. پورغلام بر ایمن
چه خبر از فعالیت های انتخاباتی؟
قدرت ملی در کشور و تقویت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی خواهیم بود. عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش مدیران کل حراست استانداری های سراسر کشور، سازمان های تابعه و مدیران حراست فرمانداری ها و شهرداری های مراکز استان اظهار کرد: مهمترین موضوع سیاست داخلی کشور، انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است و برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و قانونی به مفهوم افزایش توان و
هشدار تخریب 1200 پل فرسوده در روزهای بحرانی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سید حسین میرشفیع با اشاره به ریزش یک دستگاه پل در بخش نشتا تنکابن و 2 دستگاه پل در استان لرستان بر اثر شدت بارندگی های چند روز اخیر و وقوع سیل گفت: هم اکنون حدود 1200 پل بزرگ در معرض تخریب راه های روستایی قرار دارند. وی افزود: معمولا با 100 تا 200 میلیون تومان می توان پل های در معرض تخریب را نوسازی و تقویت کرد اما اگر هر دستگاه پل تخریب
باران سیل آسای قرن در ایلام
گذشته حوادث زمین شناسی زیادی بر این سرزمین گذشته است با رخدادهای بی شمار و حوادث فراوان اما به این شدت و حدت و اندازه به لحاظ ریاضی و آمار نبوده است و عمق آن بیشتر از یک زلزله 10 ریشتری در مقیاس مرکالی و بزرگی خسارت آن به اندازه یک زمین لرزه 8 ریشتری در مقیاس ریشتر است که در چند روز آینده قطعا عمق خسارات وارده به لحاظ میدانی برآورد خواهد شد و برآورد هایی که از طرف مسئولان استان اعلام شده تنها
حفاظت از کاربری اراضی زراعی و باغی نیاز به عزم و اراده ملی دارد
اراضی استان گردید که جهت استفاده در اختیار مدیریت جهادکشاورزی شهرستان های شهرکرد و سامان قرار گرفت. وی،اظهارکرد: در این راستا از آحاد مردم عزیز استان تقاضامندیم با توجه به عزم دولت خدمتگزار برای کنترل بحران تغییرکاربری های غیرمجاز، هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی را به مرکز فرماندهی و کنترل اراضی (سامانه تلفنی 131) اطلاع دهند.
همایش استانی پدافندغیر عامل درتهدیدات زیستی برگزار شد
به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری، معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استاندار،دراین همایش با تاکید بر رسیدن اتحاد نظر درمورد تهدیدات درحوزه های مختلف گفت:در حوزه مقابله با تهدیدات زیستی ابتدا باید مسئله شناسی کنیم سپس با طراحی عالمانه ومدبرانه راهبردهای لازم مبتنی برآخرین دستاوردهای علمی را شناسایی کنیم. وی،با اشاره به اینکه ،باید زمینه ای رافراهم کنیم که برای پیشگیری ومقابله با
گفت وگوی تفصیلی با یک آزاده ی کوهدشتی که در دوران دفاع مقدس دانش آ موز بود
به گزارش میرملاس ، همزمان با هفته بسیج دانش آموزی با یک رزمنده و آزاده ای که در دوران دفاع مقدس دانش آموز بود و امروز مرد عرصه بخشی از مدیریت ورزش کشور است، به گفت وگو نشستیم. این مرد پرتلاش عرصه های علمی و مدیریتی از سال های حضور در جبهه و از آن مهم تر دوران سخت اسارت در [...] به گزارش میرملاس ، همزمان با هفته بسیج دانش آموزی با یک رزمنده و آزاده ای که در دوران دفاع مقدس دانش آموز بود و امروز مرد عرصه بخشی از مدیریت ورزش کشور است، به گفت وگو نشستیم. این مرد پرتلاش عرصه های علمی و مدیریتی از سال های حضور در جبهه و از آن مهم تر دوران سخت اسارت در چنگال نیروهای بعثی برایمان گفت. دکتر کرم علیمرادی رئیس فعلی فدراسیون ناشنوایان در این گفت وگو اظهار داشت: متولد سال 1346 در شهرستان کوهدشت هستم، 6 برادر و یک خواهر هستیم و شغل پدرم کشاورزی و دامداری بود. تحصیلات را از کوهدشت آغاز کرده و پایه اول ابتدایی تا پنجم را در مدرسه شهید باهنر، مقطع راهنمایی را در مدرسه شهید مطهری و دبیرستان را در آموزشگاه دکتر شریعتی کوهدشت گذراندم؛ 12 ساله بودم که انقلاب اسلامی پیروز شد، شور و هیجان انقلاب نیز در بنده تأثیر گذاشت و در پایگاه بسیج شهید باهنر به عضویت در آمدم تا اینکه در سال 59 جنگ آغاز شد. با توجه به موقعیت جغرافیایی کوهدشت که نزدیک خوزستان بود هنگام حملات هوایی دشمن به این منطقه صداهای انفجارات در شهرمان نیز شنیده می شد. در کوهدشت نیروها چند وقت یکبار به جبهه ها اعزام می شدند، اما سن بنده کم بود و هر وقت که درخواست حضور در جبهه را می کردم با آن مخالفت می شد؛ همیشه در حیاط خلوت خانه تمرین نظامی انجام می دادم تا اگر دشمن حمله کرد با آن مبارزه کنیم، حدود 2 ماه از سال 1360 می گذشت و من در آن زمان کلاس سوم راهنمایی بودم که عازم جبهه شده و در پادگان فلک الافلاک خرم آباد حضور یافتم. *همراه 42 نفر از همکلاس هایم به جبهه رفتم در آن زمان برادرم که دانشجو بود با حضورم در جبهه مخالفت کرد و مرا با ماشین از این پادگان به شهر برگرداند، در مرحله دوم اعزام به جبهه یعنی در سال 61 به عملیات بیت المقدس رفتم که این بار کسی موفق به جلوگیری از رفتن بنده به جبهه نشد. در این زمان چند هفته ای در عملیات بودم و مجدداً به خانه آمدم. در مهر 61 به دبیرستان رفتم و پس از دو ماه به همراه 42 نفر از دانش آموزان مجدداً از مدرسه فرار کرده، به جبهه رفته و در عملیات محرم شرکت کردیم. یادم می آید آن روز اعزام، مردم شهر بدرقه خیلی خوبی از ما کردند، در آن روز مادرم به محل اعزام آمده بود و دیگر نمی توانست مانع رفتن بنده شود، وقتی از شهر خارج شدیم احساس کردم این سفر، سفری متمایز است، آن زمان تنها 15 سال داشتم و یک رویایی را دیدم که در آن رویا از خیابان پایین محله خودمان عراقی ها وارد شدند و تعدادی را سوار تانک کردند که یکی از آنها من بودم؛ البته خیلی به خواب اهمیت نمی دادم اما زمانی که اتوبوس ها عازم جبهه بودند این یقین را پیدا کردم که در این سفر برنمی گردم یا شهید شده و یا اسیر می شوم. در عملیات محرم، ما در گردان فتح که مربوط به کل استان لرستان بود شرکت کردیم، پس از یک ماه گردان محبین نیز که از کوهدشت بود به ما ملحق شد؛ بالاخره سه ماه در جبهه بودیم، بعد از عملیات محرم عملیات والفجر مقدماتی انجام شد و ما سه ماه پشت خط برای انجام این عملیات بودیم که در این زمان بعد از مدت یک ماه حضور در جبهه به مرخصی آمدیم، من به پدرم موضوع حضور در جبهه را گفتم و وی نیز رضایت خود را از حضور من اعلام کرد. عملیات والفجر مقدماتی در بهمن 61 در منطقه شیب میسان در خاک عراق انجام شد، آن روز 17 ساعت در جنگل های عمقر پیاده روی کردیم، در آن منطقه 20 کیلومتر در رمل ها حرکت کردیم و علاوه بر وسایل شخصی باید پوکه های آرپی چی نیز حمل می کردیم. در این جنگل ها غذایی نبود و فقط مقداری آجیل به ما دادند تا بتوانیم تحرک و حرکت داشته باشیم، این مسیر فقط توسط طنابی که از قبل قرار داده شده بود مشخص شده و ما در آن مسیر حرکت می کردیم و در نهایت در 18 بهمن سال 61 در ساعت 2 نیمه شب عملیات والفجر مقدماتی با رمز یا فاطمه زهرا(س) شروع شد. زمانی که عملیات شروع شد با میدان مین برخورد کردیم؛البته این مسیر قبلاً خنثی شده بود اما ما نیز خسارات بدنی داشتیم، عده ای شهید شدند و میدان مین را باز کردند و بعد از گذر از میدان مین با خندقی به عرض 4 متر و طول بسیار زیاد روبه رو شدیم که باید این مسیر را طی می کردیم، در این حالت سرعت انتقال نیروها بسیار کند بود. *اسیر شدن در عملیات والفجر مقدماتی از فرماندهان ما خبر رسید که عملیات لو رفته است و باید به عقب برگردیم، بسیاری از نیروها خود را بیرون کشیدند، اما ما که در عمق مواضع رفته بودیم راهی برای برگشت نداشتیم و به محاصره نیروهای عراقی درآمدیم، بالاخره ظهر فردای عملیات ما که به اسارت نیروهای عراقی درآمدیم. هنگامی که اسیر شدیم زمانی بود که خمپاره های ایران به سمت مواضع عراقی ها شلیک می شد و احتمال داشت نیروهای اسیر شده ایران نیز شهید شوند. عراقی ها سعی می کردند ما را به عقب ببرند، اما کسانی که مجروح بودند نمی توانستند حرکت کنند و در این مسیر از بین می رفتند؛ بالاخره به شهر الاماره رسیدیم و عراقی ها ما را در حفره هایی که برای تانک های خود کنده بودند بردند تا زنده به گورمان کنند، آن زمان فقط دعا می کردیم و احساس زنده ماندن نداشتیم. بعد از حدود 15 دقیقه عراقی ها از این کار منصرف شدند و ما را به عقب بردند، به فرودگاهی که مربوط به بالگردها بود رفته و دست هایمان را از پشت بستند و داخل شهر الاماره شدیم، چند روز در پادگان بودیم تا اینکه در 21 بهمن 61 بود که ایران عملیات کرد. ما در آن زمان 2 روزی بود که غذا نخورده بودیم و چند نفر نیز در اثر عدم رسیدگی شهید شدند. *جاسازی اسرا در ماشین آیفا/پذیرایی با سنگ توسط مردم در بغداد روز سوم اسارت به بغداد رفتیم، عراقی ها در بغداد اعلام کرده بودند که ما می آییم و تبلیغات زیادی در خصوص اسرای ایرانی شده بود؛ آنها ما را در ماشین های آیفا به صورت 6 نفره قرار دادند و صف طولانی از این ماشین ها به وجود آوردند. آن زمان مردم با سنگ و یا چیزهای دیگر از ما پذیرایی می کردند و به سمت ما هجوم می آوردند، شادی عراقی ها در اطراف ماشین ها بسیار زیاد بود، شدت گرسنگی و تشنگی حاصل از سه روز محروم بودن از غذا خیلی شدید بود، آنها تا ساعت 5 بعدازظهر ما را در خیابان های بغداد عبور می دادند و مردم از دیدن ما ابراز شادی می کردند تا اینکه به سمت پادگان برده و در اتاقک هایی مانند کانتینر ما را اسکان دادند. در آن زمان بر اثر شدت گرما و اذیت و آزار عراقی ها شروع به شعار الموت صدام گفتن کردیم، آنها با کابل ما را می زدند تا اینکه پس از یک روز به سمت موصل حرکت کردیم. عراقی ها مقداری غذا به ما دادند و فکر می کردند ما در اثر گرسنگی شدید به آنها حمله کنیم، اما ما خیلی خونسرد مواد غذایی داده شده را می خوردیم، بعد از 12 ساعت که به موصل رسیدیم تازه یادشان افتاده بود که با ما مصاحبه نکردند و مجدداً ما را برای مصاحبه به بغداد بازگرداندند، در آنجا هرکس خود را معرفی می کرد و باید می گفت که من اهل کجا هستم و الان به اسارت درآمده ام. وقتی بنده برای مصاحبه می رفتم یادم است که بشکه ای از گچ، خاک و آب در آن نزدیکی بود که من از فرط تشنگی از آن آب خوردم؛بالاخره مجدداً ما را به سمت موصل حرکت دادند و مقداری وسایل شخصی به ما دادند. *از حیاط اردوگاه ما را تنبیه کردند تا به آسایشگاه رسیدیم در موصل چند پادگان بود که ما در موصل یک بودیم؛ آنجا اسرا را با کابل می زدند، وقتی نوبت به ما رسید سعی می کردیم فقط کابل ها به صورتمان نخورد. از حیاط اردوگاه ما را تنبیه کردند تا به آسایشگاه رسیدیم، هر آسایشگاه 150 نفر ظرفیت داشت و بالاخره 8 سال تمام در اردوگاه موصل یک بودم و بعد از گذشت 7 سال فقط یکبار بیرون آمدیم آن هم پس از پذیرش قطعنامه، به زیارت امام حسین(ع) رفتیم. در اردوگاه موصل یک حاج آقا ابوترابی نیز بعد از مدت دو ماه به ما ملحق شد و حدود 2 سال در آسایشگاه همراه ما بود، بعد از این مدت او لو رفت و اتهامش این بود که آسایشگاه را به پایگاه بسیج تبدیل کرده است، او را از آنجا به آسایشگاهی که مربوط به بچه های آشپز بود انتقال دادند و در نهایت پس از حدود 3 سال او را از آنجا بردند. *در اردوگاه تبدیل به مدرس عربی شدم در اردوگاه موصل با اینکه سنی نداشتم هنگامی که وارد آن فضا شدم خدا را شکر کردم؛چرا که برخلاف عراقی ها، داوطلبانه به جبهه رفته بودم، در آنجا بنده شروع به خواندن عربی کردم و صرف و نحو را نزد افرادی که در این خصوص تجربه داشتند فرا گرفتم به طوری که پس از مدتی خود به یک مدرس تبدیل شدم. *حفظ کل قرآن در 4 ماه آرزو می کردم اگر زود به کشور برگشتم درس حوزوی بخوانم و می گفتم اگر دیر برگشتم پزشک شوم؛بالاخره شروع به قرآن حفظ کردن کردم و در مدت 4 ماه، قرآن را حفظ کردم که در سطح اردوگاه رکوردشکنی بود و جشنی توسط اسرا برایم برگزار کردند؛ در اردوگاه ورزش رزمی نیز انجام می دادم و بنده مسئول امور فرهنگی آسایشگاه بودم. برنامه کاری در اردوگاه از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر بود، برای ناهار 7 قاشق برنج و چند قاشق آب خورشت به ما می دادند و گوشت دو گوسفند یخی را برای 2 هزار نفر تقسیم می کردند. *10 هزار نیروی لباس شخصی عراقی مأمور اسرا در زیارت کربلا وقتی به کربلا رفتیم دستور دادند از ارتباط با مردم خودداری کنیم، عراقی ها 10 هزار نیروی لباس شخصی را بین مردم پخش کرده بودند، اسرا در آن روز زیارت عاشورا و ادعیه مختلف را از حفظ می خواندند، وقتی به حرم امام حسین(ع) رسیدیم مردم همه اطراف ما جمع شده بودند اما نیروهای عراقی به ما گفته بودند با کسی صحبت نکنیم، وقتی پیاده شدیم سینه خیزکنان به سمت حرم امام حسین (ع) حرکت کردیم که صحنه بسیار جالبی بود. بالاخره تبادل اسرای ایرانی با عراق انجام شد و من جزو هزار نفر دومی بودم که در 27 مرداد 69 از اردوگاه موصل یک آزاد شدم و در سن 23 سالگی به وطن بازگشتم. پس از آزادی از عراق ادامه تحصیل و خواندن سال سوم دبیرستان را شروع کردم و مدرک دیپلم خود را گرفتم، پس از آن در کنکور دانشگاه شهید بهشتی در رشته پزشکی در سال 1372 قبول شدم؛ سال 79 فارغ التحصیل شده و به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شدم، لوح تقدیری از رئیس جمهور وقت دریافت کردم و بورسیه پزشکی کشور کانادا را به دست آوردم. در سال 70 مسئول تربیت بدنی شهرستان کوهدشت را به عهده گرفتم و زمانی که در دانشگاه قبول شدم کارمند تربیت بدنی بودم، به دلیل درگیر شدن با مسائل کاری و سمت های ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ عملاً فرصت استفاده از بورسیه کانادا را پیدا نکرده و 4 سال بعد در سال 83 متوجه شدم مهلت استفاده از بورسیه از بین رفته است. بنده در رشته دکترای تخصصی تغذیه ورزشی یا رژیم درمانی شهید بهشتی در سال 90 پذیرفته شدم و در حال حاضر نیز در حال دفاع از پایان نامه خود هستم. اولین کارمند پزشک رسمی سازمان تربیت بدنی وقت هستم و الان نیز اولین کسی هستم که متخصص تغذیه ورزشی در وزارت ورزش و جوانان است. * ویژگی های دانش آموزان زمان جنگ بنده زمانی در کنکور درس می خواندم که در پیاده روی خیابان و زیر تیر چراغ برق تا هنگام صبح مطالعه می کردم روزها به عنوان اولین مربی کانگ فو و مسئول تربیت بدنی شهرستان کوهدشت فعالیت کرده و این روال کاری ام بود و با این پشتکار به اینجا رسیدم. مطالعه در آن زمان بسیار سخت بود و تنها منبع، خود معلم بود و دسترسی به کتاب کمک آموزشی وجود نداشت، اما الان کاملاً درس خواندن فرق می کند و اطلاعات دانش آموزان زیاد است و فرقش با آن زمان این است که آن زمان پشتکار بسیار زیاد بود، اما الان پشتکار وجود ندارد. * پیام به دانش آموزان پیامم به دانش آموزان این است که باید طوری برنامه ریزی کنند که هر چه می خواهند را درست یاد بگیرند و باید الان وقت بیشتری صرف کنند؛ چرا که رقابت زیاد است، باید برنامه تفریح و سرگرمی مشخص باشد و دانش آموزان بدانند بعد از رسیدن به مدارج علمی، فرصت کافی برای تفریح وجود دارد. درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
ماهی مهاجم 'تیلاپیا' آب های داخلی خوزستان را فراگرفت
تولید شده است. وی با اشاره به طرح تکثیر گونه ای از تیلاپیا در مزارع یزد تصریح کرد: این گونه بسیار خطرناک است و تنوع زیستی و درآمد طبیعی شیلات را تهدید می کند و سازمان حفاظت محیط زیست موافق پرورش این ماهی به این شکل نیست. مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین نحوه صید ماهی در سواحل استان را نوعی جنایت توصیف کرد و افزود: صید با این روش ها باعث نابودی آبزیان در خلیج فارس می شود این
کشف 69 کیلوگرم مواد مخدر از زندان ها
کشور گفت: از ابتدای سال 53 کیلو حشیش کشف شده است که شاید کشفیات پایین این ماده مربوط به این موضوع شود که نحوه مصرف آن شک برانگیز نبوده و کشفیات نیز سخت باشد. وی در ادامه به مرگ و میر معتادان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اگر چه زنان 10 درصد تعداد معتادان را تشکیل می دهند اما ما شاهد هستیم که مرگ زنان معتاد نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است که این موضوع حکایت از این
اظهارات مشاور اقتصادی رئیس جمهور از نظر اعتبار کارشناسی واقعا فاجعه آمیز است
و صرافان استان تهران در گفت وگو با جام جم با تاکید بر فروش مستقیم ارز توسط بانک مرکزی در بازار افزود: با توجه به ورود حجم انبوهی از ارز مازاد در بازار درمی یابیم که بدون تردید خود بانک مرکزی اقدام به فروش مستقیم ارز در بازار کرده که این امر می تواند تعادل قیمتی را بر هم بزند. وی افزود: بانک مرکزی از طریق صرافی بانک پارسیان اقدام به توزیع ارز در بازار می کند. به طوری که هر صرافی مجاز می
هیچ حقوق بشری در آمریکا وجود ندارد/ رشد گرایش زنان به اسلام در آمریکا/ ایران نمونه بی بدیل در عدم وجود ...
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس ، به نقل از خبرگزاری فارس نشست بررسی بحران وضعیت زنان در غرب با حضور جمعی از فعالان امور زنان کشورمان و تعدادی از فعالان زن جامعه سیاهان آمریکا در خبرگزاری فارس برگزار شد. در این نشست رندل استاد دانشگاه و فعال حقوقی در آمریکا، الینا پورتر نویسنده و فعال حقوق سیاهپوستان، نساء محمد از اعضای یکی از مجله های زنان مسلمان در آمریکا، سیسیل جانسون مدیرعامل
صنعت مرغداری اردبیل در حال توسعه است
با ظرفیت 687 هزار قطعه فعال می باشد . به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، دکتر حسن رکنی معاون دام و طیور وزارت کشاورزی نیز دربازدید از غرفه ارتا جوجه اردبیل گفت که 5/6 درصد جوجه یک روزه کشور در این شرکت اردبیلی تولید می شود . وی با اشاره به پتانسیل خوب دامی استان اردبیل گفت : انتظار می رود در بخش های مختلف دامی استان شاهد افزایش سهم تولیدات دامی باشیم. مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز در این نمایشگاه از دو غرفه استان اردبیل آرتا جوجه سبلان و نیز غرفه کارخانه خوراک دام و طیور اسراء (فلکی ) بازدید کردند . ...
راه حل سوریه سوری-سوری است
ممکن است اختلاف نظرهایی بین سوری ها وجود داشته باشد، اما مخالف هم نیستیم و می توانیم با برگزاری نشست های گفت وگو در خاک سوریه و زیر پرچم آن اختلاف ها را رفع کنیم، در هر حال راه حل بحران سوریه باید سوری-سوری باشد. حیان سلمان معاون وزیر اقتصاد سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، با رد هر گونه گمانه زنی ها درباره موافقت نشست وین با برکناری بشار اسد اظهار داشت: وزیران خارجه
خسارت 85 میلیارد تومانی آبی ایلام از سیل
به گزارش تجارت امروز به نقل از ایسنا، حمیدرضا تشیعی در این باره اظهار کرد: با توجه به بروز حادثه سیل در ایلام طی چند روز گذشته، تامین آب شرب شهر ایلام از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از ساعات اولیه بروز این حادثه ستاد بحران آبفای کشور و استان تشکیل شد . وی با بیان اینکه تلاش کارکنان و پرسنل آبفای استان ایلام توانست رکوردی را در این حادثه رقم بزنند، افزود: در هنگام بروز حادثه تمام
نگاه مطبوعات قم به مسائل استان
نشریه گویه عنوان نخست این نشریه آماده باش کامل استان است که به سخنان محسن اورجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم اشاره دارد و به نقل از وی نوشته است: به منظور مواجهه با بارش باران و سیلاب احتمالی مسیر رودخانه قمرود همچنان مسدود است و از آمادگی کامل دستگاه های امدادی استان در این زمینه خبر داده است. این نشریه در خبری از شهادت جانباز سرافراز حسین پورات از جانبازان شیمیایی در
تشدید حملات روسیه به تروریست ها در آستانه وین
از جمله اخوان المسلمین سوریه و جنبش دموکرات مسیحی سوریه هم در این لیست حضور دارند. شبکه المیادین هم با تأیید وجود نام خالد خوجه ، اعلام کرد که حسن عبدالعظیم ، هیثم مناع و قدری جمیل از جمله این معارضان هستند. در همین حال، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد که احتمالا هفته آینده نمایندگان دولت و معارضان سوری در مسکو با هم دیدار خواهند کرد. میخائیل بوگدانوف گفت: میستورا در
معمائی که باران اهواز را نفس گیر کرد/سید احمد مقدم موسوی
را تحریک کنند و باعث اسپاسم و گرفتگی مجاری تنفسی شوند. به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز سال گذشته وقتی که برای علت یابی بروز این پدیده در استان بررسی هایی انجام شد به دلیل آن که متوجه شدند که برخی علائم باران اسیدی با بارش های صورت گرفته شبیه هستند اصطلاح غلطی رایج شد که این باران ها اسیدی است. تذکر نمایندگان خوزستان به رییس جمهور مشخص نشدن علت تنگی نفس
کمیته حقیقت یاب منادرحال شکل گیری است
مفقودین فاجعه منا با اشاره به سفر مجدد اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان و اینکه به همراه تیم تشخیص هویت اطلاعات کامل مفقودین از جمله اثر انگشت و و DNA به عربستان ارسال شده است، گفت: ما تمام تلاش خود را برای پیگیری این موضوع انجام می دهیم و همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند این حادثه نباید فراموش شود. سفیر پیشین ایران در قطر با بیان اینکه تا این لحظه شواهد بیانگر این موضوع است
انسداد 48 حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در شهرستان بناب
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ولی الله فرج اللهی امشب در حاشیه نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب در گفت وگویی با خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و پیگیری مسئولان و همکاری شایسته مسئولان نیروی انتظامی و به ویژه دستگاه قضایی شهرستان در انسداد چاه های غیرمجاز کشاورزی اظهار داشت: به دنبال پلمب این چاه ها شاهد کاهش برداشت 1.5 میلیون مترمکعب آب طی سال جاری از این ناحیه هستیم و اگر برنامه
لزوم استفاده از ظرفیت مراکز تحقیقاتی شیلات
صدای صنعت- معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه روند اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در خوزستان به کندی پیش می رود، گفت: از خوزستان با این ظرفیت های بالای شیلاتی انتظار می رود، فعالیت های بیشتری در زمینه اجرای طرح نسبت به استان های دیگر داشته باشد، زیرا استان هایی که ظرفیت آن ها خیلی کمتر از خوزستان است، فعالیت هایی خیلی خوبی داشته اند. صالحی - رییس سازمان شیلات کشور - در جلسه ستاد شیلات
رد پای عربستان در بحران مهاباد
مسئولان جمهوری اسلامی و انتشار آن در فضای جامعه تبدیل موضوعی اجتماعی به موضوعی ملی و بین المللی، شاهدی بر این مدعا است. رد پای عربستان سعودی در بحران مهاباد معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: بررسی های بعدی نشان داد در انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی 75 درصد شبکه های اجتماعی عربستان سعودی و 15 درصد شبکه های اجتماعی ترکیه دخیل بوده اند.
شفارود، سدی که شفا نمی دهد!! / کاندیدایی که برای حضورش کمپین تشکیل شد!
مطلب به عهده پایگاه منتشر کننده است و درج آن در خزر صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد. پیوند به مطلب خبرگزاری کاسپین نوشت: شنیده ها حاکی از این است که در یکی از سازمان های اداری استان گیلان تخلف دو شغله بودن یکی از معاونان رخ داده است. در یکی از سازمان های خدمات رسان و عام المنفعه استان گیلان خبر می رسد که یکی از معاونین استانی این سازمان،دارای دو پست سازمانی به
تمایل اندک زنان گلستان برای اهدای خون
اما امیدواریم با اطلاع رسانی لازم و همکاری سازمان های مردم نهاد و دیگر متولیان امر مشکل برطرف شود. وی عواملی چون ترس، فقر آهن، مشغولیت های زندگی و نیز کمبود پایگاه های ثابت و سیار در سطح استان را از علل کاهش حضور زنان در پایگاه های اهدای خون دانست و پیشنهاد کرد: پایگاه های سیار با برنامه ریزی در مناطق مختلف حضور یابند. وی آموزش و اطلاع رسانی در مجامع زنان را تاثیرگذار دانست و اظهار
وزیر نیرو: آماده مقابله با ال نینو هستیم
بوده به طوری که در دو سد سیمره و کرخه به دلیل بارندگی های استان لرستان و ایلام 350 میلیون مترمکعب آب ورودی به این دو سد بوده است. افزایش میزان بارندگی ها نسبت به سال های گذشته وی با بیان این که سد های دیگر نیز از باران ها بی بهره نبوده اند، اظهار کرد: تراکنش این بارش ها در تمام نقاط کشور یکسان نبوده به طوری که در برخی نقاط کمتر و در برخی نقاط بیشتر بوده است، اما باید گفت که در حال
تشکیل ارتش سایبری ضرورت دارد
کننده داشته باشد. این مسئول به بیان وظایف بسیج در پدافند غیر عامل پرداخت و متذکر شد: دشمن شناسی و آسیب شناسی در زیرساخت ها، توان افزایی داخلی، مشارکت و حضور در شورای کمیته پدافند غیر عامل، فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی و نیز همکاری در مدیریت بحران از جمله این وظایف به شمار می روند. معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل با یادآور شدن اینکه دشمنان با افزایش توان سایبری خود
خط قرمز ما اسلام و قانون اساسی است
اساسی است، اظهار کرد: تفسیر این قانون این نیست که رئیس جمهور می تواند در امور قوه قضائیه دخالت کند. در حالی که این اصل را باید با سایر اصول قانون اساسی نگاه کرد. به عنوان نمونه نمی توان گفت که رئیس جمهور می تواند در شورای نگهبان دخالت داشته باشد. آیت الله آملی لاریجانی به بخش های مهم دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: دیوان عدالت اداری می تواند آیین نامه و مصوبات دولت را که مغایر قانون است
آقای نوبخت! با سیاسی کاری مشکل مردم برطرف نمی شود
اظهاراتی نسنجیده و به دور از انصاف با رنگ و بویی سیاسی روحیه امید را در کام شهروندان خسارت دیده تلخ کرد. اظهاراتی که متأسفانه حاکی از سوء تدبیر دولت برای رفع مشکلات بود. محمد باقر نوبخت با بیان انتقاد از دولت نهم و دهم اظهار کرد: "زیرساخت های استان ایلام متعلق به دولت قبل است و متاسفانه در دولت که رفتارهای عوامفریبانه ای داشت عملا هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت زیرساختی استان
یادواره شهدای دانش آموز پلدختر برگزار شد
افزود: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش و شاهد استان بنا داریم کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی را در 24 منطقه لرستان برگزار کنیم. کریمی فر تصریح کرد: سال گذشته کنگره شهدای دانش آموز بروجرد را برگزار کرده و امروز نیز پنجمین یادواره را در شهرستان پلدختر با مشارکت سپاه پاسداران و بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم، برگزار می کنیم که حرکتی قابل توجه و با اهمیت خواهد بود. وی خاطرنشان
یک هزار میلیارد تومان
خسارت بارندگی های هفته گذشته که به سیل انجامید، از سوی استاندار ایلام10 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شد. به گزارش جهان صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدرضا مروارید گفت: این میزان خسارت براساس برآورد دستگاه های اجرایی استان و اعلام فرمانداران شهرستان های مختلف استان تعیین و به هیات دولت نیز اعلام شده است.مروارید عنوان کرد: از این میزان خسارت، سه هزار میلیارد ریال مربوط به
خسارت 159 میلیارد تومانی سیل ویرانگر
معاون ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کرد: سیل در استان کرمانشاه باعث شد تا یک هزار و 400 واحد مسکونی اعم از روستایی و شهری آسیب ببینند و در مجموع 159 میلیارد تومان خسارت در این استان برجا بگذارد.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد فرید لطیفی اعلام کرد: این آمار براساس گزارش بنیاد مسکن استان کرمانشاه است. وی ادامه داد:برای مکان های روستایی و در ازای هر واحد تخریب شده از سیل مبلغ 200