سایر منابع:
سایر خبرها
. با توجه به اینکه الیوت معتقد است که شعر نشان دهنده زندگی شخصی شاعر نیست بلکه فرار از آن است چنین احتمالی ممکن به نظر می رسد. الیوت در مقاله سنت و استعداد شخصی در سال 1919 می گوید: جالب است که انسان هرازچندگاهی خود درونش را به چند قسمت تقسیم کند و منتظر بماند تا ببیند که تکه های جدا افتاده بار دیگر یکدیگر را باز می یابند یا خیر. و در سخنرانی دیگری در دانشگاه هاروارد می گوید: شاعران ممکن است به دلایل شخصی خود واقعی شان را به مخاطب عرضه نکنند و آنچه در ذهن دارند به شکل دیگری نشان دهند. ...
خبرنامه دانشجویان ایران: سیزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل الف دزفول با محوریت استقامت و ایستادگی شهر دزفول به روایت شعر و داستان در دانشگاه تهران برگزار می شود. به گزارش خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران ؛ دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران از سال 1380 با عنایت به رهنمودهای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای که فرمودند: امروز زنده نگاه داشتن ...
درحالی که ما در شهرستان دزفول در این زمینه و در خصوص ایجاد یادمان های شهدا بسیار ضعیف هستیم. وی به برگزاری همایش ادبی دل سوختگان وصل (الف دزفول) در دانشگاه تهران با محوریت آیت الله قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول اشاره کرد و گفت: این مراسم به افتخار دزفول است بنابراین جا داشت تدارکاتی صورت می گرفت تا با ارائه وسایل ایاب و ذهاب تعداد زیادی از مسئولان، شاعران و مردم شهرستان نیز امکان حضور در ...
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بنا بر اعلام دبیر سیزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل ، آیین اختتامیه این همایش تحت عنوان الف دزفول در دو بخش شعر و داستان به پاس احترام و تجلیل از مقاومت و ایثارگری شهر دزفول، این پایتخت مقاومت و ایستادگی، دوشنبه برگزار می شود. سعید حدادیان، دبیر سیزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل گفت: حدود 600 اثر در دو بخش شعر و داستان توسط دبیرخانه همایش دریافت شده که ...
. ابن سینا در ابتدای الهیات شفا (بخش اول از مقاله ی اول) به طور کلی معرفت را به دو شاخه ی عمده ی معارف عقلی و معارف غیر عقلی تقسیم می نماید. شاخه ی دوم شامل همه ی معارفی است که از طریق غیرعقل، مانند نقل و شهود عرفانی و به دست می آیند (و نیز علوم وضعی و قراردادی). ابن سینا شاخه ی اول را فلسفه -به معنای اعم- می نامد؛ و آن را به دو دسته علوم نظری و عملی تقسیم می کند. علوم نظری خود شامل طبیعیات ...