سایر منابع:
سایر خبرها
هما سعادتمند | شهرآرانیوز؛ روزی آزادگی سری داشت که به نیزه رفت. شرف، پیکری بود که از دم تیغ ها گذر کرد. دست های جوانمردی را بریدند تا انسانیت گریبان دریده تر از همیشه، زمانه را با چراغی در جست وجوی آدمی بگردد. از نینوای خونین سال 61 هجری قمری تا مشهد سال 1399 شمسی، هنوز هرمحرم صدای خونین هل من ناصرینصرنی در گوش زمانه زمزمه می شود تا زمین کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا باشد. عزا دیواربه دیوار و خانه ...
گیج کردن ما را ندارید! از شوخی که بگذریم، باید همین گونه که جنابعالی مطرح فرمودید، لیست همه فرضیه های محتمل از علل رشد نیافتگی جامعه شناسی در ایران را به دست دهیم و یکی یکی مورد نقد و بررسی عالمانه قرار دهیم. فرار از هر یک از احتمالات ممکن است نتیجه کار ما را ناقص کند. پاسخ عالمانه به آنان خیال همگی را راحت می کند. نعمت الله فاضلی هم در پاسخ زاهد نوشت: با این دیدگاه آقای زاهد هم کاملاً ...
آسای فصلی، هیچ برنامه ریزی نکرده ایم و زیرساخت های شهری و مسیل ها و فاضلاب های مهندسی شده را طراحی نکرده ایم و بعد که باران رحمت الهی می آید به خاطر این بی تدبیری و بهره نبردن از عقل و خرد خدادادی و عدم استفاده از تجربیات گذشته و یا تجربیات عقل جهانی، سیل سهمگین می آید و خانه ها را ویران می کند و هر چند سال این فاجعه تکرار می شود ، البته که این عذابها نتیجه مستقیم عملکرد بشری است . نتیجه این است که ...
استفاده کردید و از آنها بهره بردید، اینجا باید عذاب دردناک بکشید ، این تردید را ایجاد می کند که گویا داشتن رفاه، دست کم بیش از حد معمول، چندان مناسب نیست. عمر با استناد به این آیه می گفت من هم می توانم بهترین غذاها را بخورم و بهترین لباس ها را داشته باشم، اما می خواهم طیباتم را برای آخرتم بگذارم (تفسیر القرآن عبدالرزاق بن همام: 2/176، جامع البیان طبری: 26/ ص 14، تفسیر الکبیر طبرانی: 6/16). یک بار هم ...
! خیاط نگاهی به لباس های پدرم می اندازد و از ته دل آهی می کشد.با ابروهایش به حیاط اشاره می کند و می گوید :"گوش کن، هنوز داره می خونه. همیشه صبحِ زود می یاد بهم سرمی زنه.اگه کم بخونه؛ خوشحاله. یه اتفاق خوب برام می افته.اگه ..." سکوت می کند.چشم هایِ همیشه خیس اش را می بندد.نیم تنه اش را بیش تر به سمت پنجره کج می کند و می گوید :"جااان؛ چقد قشنگ می خونی! مادرفدات! داری می ری عزیزم؟" به دوشیزه ...
افکار غربی، آموزش زنان و کم رنگ تر شدن نقش خود در امور قضایی بودند. نمایندگی این گروه با شیخ فضل الله نوری بود که به خاطر آنچه دست بردن در قوانین شریعت می نامید، به مخالفت با مشروطه و دفاع از سلطنت مطلقه برخاست. از نظر شیخ فضل الله نوری برابری دیگر گروه های مذهبی و زنان با مسلمین در حکم وارد کردن رسوم و اعمال سرزمین کفار به جامعه اسلامی بود. شیخ فضل الله، علیه یهودیان، زرتشتیان و بهائی ...