جمعه ۰۷ اردیبهشتساعت ۰۶:۵۶Apr 2024 26
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 6 دی 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۹:۲۸    
برنامه کتاب بان، با موضوع اهمیت کتابخوانی برای کودکان صفر تا سه سال از رادیو فرهنگ پخش می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۴۷    
مجموعه ای از داستان های هاروکی موراکامی، نویسنده سرشناس جهان، با عنوان اعلامیه کانگورو منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۱:۳۳    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تشکیل خانه های کار و فرهنگ در روستاها خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۰:۴۸    
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، رئیس همایش ملی بزرگداشت شیخ محمد خیابانی، گفت: شیخ محمد خیابانی عالمی آگاه به زمان و مسائل روزگار بود و هیچ شبهه ای او را از مسیر صحیح خارج نمی کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۳:۰۳    
مراسم رونمایی از کتاب های آیت حق؛ تحلیل تشییع تاریخی شهید سلیمانی و نوسازی آموزش عالی از دیدگاه مقام معظم رهبری برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۲:۴۴    
با هدف دسترسی کتابخوانان به کتاب، طرح پیک کتاب در کتابخانه های عمومی استان البرز اجرا می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۲:۱۹    
حجت الاسلام اباذری از توزیع هزار جلد کتاب شهید القدس در عراق خبر داد و گفت: در آستانه سالگرد شهادت علمداران بزرگ جبهه مقاومت به همت رایزنی فرهنگی ایران در بغداد جشنواره ادبی و هنری رهبران پیروزی و ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۲:۱۴    
فراخوان شورای کتاب کودک برای ارسال آثار و محصولات الکترونیکی کودک و نوجوان منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۰:۰۰    
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آغاز اجرای مرحله دوم آموزش مفاهیم قصه های شاهنامه در مدارس مشهد در سال تحصیلی جاری خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۰۹:۵۵    
دو اثر از ایران به فهرست دوسالانه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) 2021) راه پیدا کردند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۰۹:۵۰    
نشست نقد و بررسی کتاب مصرف کالاهای فرهنگی (موج سوم) دوشنبه 8 دی ماه در فضای مجازی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۹:۴۱    
نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر یک شنبه (هفتم دی ماه) به صورت مجازی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۵۷    
چاپ نخست کتاب سنایی و عطار؛ دیدگاه های فلسفی استاد غلامحسین دینانی با تحقیق و تدوین اسماعیل منصوری لاریجانی از مجموعه کتاب های برنامه تلویزیونی معرفت ، از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۵۷    
به همت قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نشست بررسی انتقادی منشأ دین در نگاه داوکینز فردا به صورت مجازی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۴۷    
مسئولان آلمانی در سایت اصلی نمایشگاه آمارهای دقیق مربوط به قراردادها و میزان بازدید از سایت اصلی و شرکت کنندگان تخصصی در نسخه مجازی منتشر کرده اند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۴۲    
پسر من، میو نوشته آسترید لیندگرن با ترجمه جمال الدین اکرمی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۳۷    
داستان های برتر نوزدهمین دوره جایزه صادق هدایت اعلام شدند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۲۷    
چراغ مطالعه در سومین قسمت از فصل جدید خود که با محوریت علوم اجتماعی است سراغ احسان شاه قاسمی مترجم کتاب فرهنگ شهرت رفته و با او در مورد سلبریتی ها و سازوکارهای شهرت رسانه ای گفت وگو کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۰۷    
کتاب انسان و موسیقی در گذرگاه تاریخ اثر گیتی فهیمی از سوی انتشارات گنج دانش طی روزهای گذشته راهی بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۳:۵۲    
قرآن آموزان در سه مرحله در سطح شعبات شهرستانی، استانی و کشوری به صورت مجازی در مقاطع سنی گوناگون به صورت سراسری به رقابت پرداختند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۳:۳۲    
چاپ سوم کتاب زندگانی شیخ مصطفی اسماعیل در سایه قرآن کریم تألیف کمال نجفی با ترجمه و تحقیق سعید ملاحسینی در سنوات گذشته از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۳:۱۷    
یازدهمین جلسه نقد کتاب سوره توسط معاونت پژوهشی با همکاری دانشکده هنر دانشگاه سوره دوشنبه هشتم دی ماه به صورت آنلاین برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۳:۱۲    
سوجاناکوماری شاعر و نویسنده مشهور زبان ملیالم و فعال حقوق زنان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۵۷    
غلامرضا امامی معتقد است، بی شک نام بلند آنا وانزان، مترجم و ایرانشناس ایتالیایی، بر قله ترجمه ادبیات فارسی به ایتالیایی برجای می ماند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۴۲    
پرفسور گسه سه، ادیب اتیوپیایی و مترجم رباعیات خیام به زبان امهریک درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۳۷    
پیش فروش هفدهمین تجدید چاپ دوره 13جلدی تاریخ تمدّن از سوی انتشارات علمی و فرهنگی پبا تخفیف ویژه در اختیار دوستداران کتاب قرار خواهد گرفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۳۲    
به اعتقاد حسین قربانزاده خیاوی، نویسنده مشگین شهری و خالق رمان رد انگشت های اصلی ، تُهی شدن کتاب های تألیفی از موضوع و مفهوم عشق، باعث می شود عرصه برای خشم و خشونت، خالی شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۱۲    
مرکز رسانه ای شیرازه با همکاری کتابشهر ایران، در آستانه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، 9 اثر تولید شده در این زمینه را معرفی و عرضه می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۰۲    
شمس الرحمن فاروقی نویسنده، شاعر و منتقد زبان اردو ساکن کشور هندوستان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۳۸    
بهروز جلالی، دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: مراسم اختتامیه این دوره از جایزه جلال، 15 دی ماه در قالب یک ویژه برنامه در شبکه چهار سیما برگزار خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۳۸    
نویسنده کتاب حاج قاسم سلام در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: دختران و پسران جوان به واسطه بیان زندگی شهید سلیمانی از این کتاب استقبال کردند. اطلاعات این کتاب مستند و روایی است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۳۳    
دبیرخانه جایزه ادبی کیش اسامی برگزیدگان این جایزه را اعلام کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۲۸    
از عوامل موثر بر فروش کتاب های شعر و داستان، برگزیده شدن آنها در جوایز است، جوایزی که با فراگیری ویروس کرونا، روند برگزاری شان دستخوش تغییر شده است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۰۸    
کتاب تا بشویم آب را در جوی شعر اثر تازه ای از پیرایه یغمایی ، شاعر معاصر ایران منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۰:۵۸    
هدف از مراقبه های روزانه ارائه شده در کتاب زندگی سرشار از آگاهی ، انتخاب روش زیستن همراه با آگاهی است که رسیدن به این مهم، نیاز به تمرین و ممارست مدام دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۰:۳۸    
مونا آرام فر، به نیاز ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه مجازی کتاب برای رفع دغدغه ها اشاره و طرح پرسش ها را نشانه انتقاد درباره این تدبیر ندانست و عنوان کرد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۰:۱۳    
زهرا حقانی خبرنگار سرویس دانش ایبنا ، کتاب تاریخچه ی همه چیز نوشته امیلی پروکوپ ، ترجمه رضا اسکندری آذر (نشر خزه) را به مخاطبان ایبنا معرفی می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۰:۰۳    
مجموعه داستان جزیره خوشبختی نوشته مادام اولنوی، نویسنده فرانسوی پیشرو در نگارش داستان های افسانه ای بعد از گذشت چندین قرن برای اولین بار به زبان انگلیسی منتشر می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۴۳    
یک زوج کتابفروش در فردیس برای مقابله با نمایشگاه کتاب 50درصد تخفیفی که روبه روی فروشگاه آن ها قد علم کرده ، دست به کار شده اند و با کمک مشتریان، به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می پردازند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۴۳    
کتاب رفیق خوشبخت ما از سری محصولات اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به هشت زبان زنده دنیا در پنج قاره جهان ترجمه می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۱۸    
مجموعه داستان کوتاه ماهو اثر زهرا حسن زاده به عنوان بیست و پنجمین کتاب از مجموعه ادبی حیرت در شیراز منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۱۳    
مدیر نشر و پخش سبزان معتقد است فقط چند مرکز پخش کتاب وجود دارد و بقیه؛ تنها در حد تامین کننده کتاب اند ؛ به طوری که تنها در صورت سفارش، به ناشران مراجعه می کنند و به همان تعداد از آن ها کتاب می خرند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۱۳    
شاید این نکته عجیب باشد که یک کتابفروشی کوچک عرضه کننده کتاب های ژاپنی در ایالت هاوایی آمریکا در لیست پنجاه کتابفروشی برتر و منحصر به فرد این کشور جای گرفته باشد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۱۳    
آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به سابقه 30 ساله مجمع جهانی اهل بیت (ع) و فعالیت های آن، گفت: چاپ 2500 عنوان کتاب به زبان های مخلتف ازسوی این مجمع، کار بسیار عظیمی است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۱۳    
رمان نوجوان رد انگشت های اصلی نوشته حسین قربان زاده خیاوی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۰۸    
کتاب گزارش یک انقلابی شیعی؛ آناتولی 878 قمری با نگاهی نو در تاریخ نگاری معاصر، مسیر رویدادهای تاریخی از رونق قونیه تا سقوط قاهره را با قرار دادن ذوق یادگیری خواننده در جایگاه کشف پیگیری می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۸:۵۸    
پویا آزاده بیان کرد: یکی از مشکلات آموزش زبان فارسی در چین این است که کتاب هایی است که برای تدریس به نگارش درآورده اند از سوی اساتید قدیمی نوشته شده است و از آنجایی که این افراد به روز نیستند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۸:۴۸    
فضای مندو آن را به یک کتاب فروشی منحصر به فرد تبدیل کرده است. در این کتابفروشی شهر آمستردام کتاب های هنری با فضای داخلی هماهنگی دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۸:۴۸    
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، مسابقه کتابخوانی سه دقیقه در قیامت را به صورت مجازی برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۸:۴۸    
حمید شوکت در کتاب میعاد در دوزخ به زندگی سیاسی خلیل ملکی می پردازد و می گوید: خلیل ملکی تبریزی، برای ما بیگانه ای آشناست. ملکی در این سال ها همواره با ما و سرآمد ما بوده است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۸:۴۳    
مهدی احمدیان شیجانی می گوید: حذف زن از تاریخ، عقیم شدن و حذف سوژگی اش، خواسته و ناخواسته، در ایران، ثمره فرهنگ پدرسالاری ای است که پادشاهی و سروری را بازمانده تا گرانقدرِ رابطه پدر پسری می داند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۸:۴۳    
شنیده ها حاکی از تصمیمات جدید این سایت است. گفته می شود آمازون در حال مذاکره با کتابخانه های عمومی آمریکا برای دسترسی به کتاب های الکترونیکی آمازون است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۸:۰۳    
جیسون فانگ در کتاب قانون چاقی می نویسد: پزشکان برای درمان چاقی، یک رژیم کم چربی و کم کالری را توصیه می کنند ...