دوشنبه ۰۴ تیرساعت ۱۳:۱۶Jun 2024 24
جستجوی پیشرفته

خبرهای روزنامه کسب و کار 14 شهریور 1396 - kasbokarnews.ir

روزنامه کسب و کار 25 اسفند 1394 روزنامه کسب و کار 1 فروردین 1395 روزنامه کسب و کار 1 فروردین 1396 روزنامه کسب و کار 31 اردیبهشت 1396 روزنامه کسب و کار 31 خرداد 1396 روزنامه کسب و کار 31 تیر 1396 روزنامه کسب و کار 1 مرداد 1396 روزنامه کسب و کار 29 مهر 1396 روزنامه کسب و کار 30 آبان 1396 روزنامه کسب و کار 30 آذر 1396 روزنامه کسب و کار 30 دی 1396 روزنامه کسب و کار 30 بهمن 1396 روزنامه کسب و کار 29 اسفند 1396 روزنامه کسب و کار 1 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 2 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 3 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 4 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 5 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 6 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 7 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 8 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 9 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 10 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 11 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 12 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 13 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 14 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 15 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 16 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 17 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 18 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 19 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 20 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 21 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 22 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 23 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 24 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 25 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 26 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 27 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 28 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 29 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 30 شهریور 1396 روزنامه کسب و کار 31 شهریور 1396 
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۶:۴۴    
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با صدور ابلاغیه ای از مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس خواست که با فراهم آوردن شرایط، معرفی نیروهای جویای کار به تاسیسات و با رعایت عدم تبعیض جنسیتی ...
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۰:۴۲    
شرکت کویر مقوا اردستان با تسهیلات مصوب ریالی 21 میلیارد و 100 میلیون تومانی و تسهیلات مصوب ارزی 10 میلیون یورویی بانک صنعت و معدن به بهره برداری می رسد .
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ - ۱۹:۱۵    
دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه خواب زیاد باعث سردی مزاج بدن می شود، گفت: یک ساعت خواب قبل از نیمه شب معادل 2 ساعت خواب بعد از نیمه شب در ایجاد ترمیم و رفع خستگی و ایجاد نشاط مؤثر است.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ - ۱۹:۱۵    
استحمام بلافاصله بعد از خوردن غذا کار اشتباهی است که باید یک تا دو ساعت از خوردن غذا بگذرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۲:۲۷    
کمیته پذیرش پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در نخستین جلسه خود، 4 واحد فناور را پذیرش و تحت حمایت این پارک قرار داد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۸:۲۱    
به گفته محققان، می توان با اجتناب از مصرف برخی نوشیدنی ها با بی خوابی مقابله کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۸:۲۱    
شهردار منطقه7 گفت: با توجه به اعیاد مذهبی مختلف، با هدف حمایت از افراد کم برخوردار، مراسم عقد و ازدواج در مجموعه فرهنگی شهربانوی دماوند برگزار شد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۶:۲۶    
مرکز پژوهش های مجلس در پژوهشی درباره الزامات سیاست گذاری اشتغال در فناوری اطلاعات و ارتباطات به بررسی وضعیت اشتغال در این حوزه پرداخت و 11 پیشنهاد برای توسعه اشتغال در این بخش ارائه کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۶:۲۰    
وزیر امور خارجه از پارک فناوری پردیس و دستاوردهای محققان این پارک بازدید کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۶:۱۷    
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: پیش بینی ما این است که فروش محصولات دانش بنیان در سال 95 به 40 هزار میلیارد تومان می رسد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۴:۱۸    
مجری پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی، گفت: امسال 1500 میلیارد تومان اعتبار، برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۳:۲۷    
وزیر نفت، خط مشی و راهبرد توسعه و بهره برداری صیانتی از مخزن های نفت و گاز را به عنوان راهبرد توسعه مخازن، ابلاغ کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۳:۲۷    
زنان سیستان و بلوچستان نه تنها در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 421 کرسی را به خود اختصاص دادند بلکه ریاست افزون بر 22 شورای اسلامی روستایی را تصاحب کردند
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۲:۲۵    
رئیس اداره ورزش و جوانان اهر از آغاز نخستین جشنواره سوارکاری جانبازان و توانجویان کشور در این شهرستان خبر داد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۲:۰۷    
مرکز آمار ایران اعلام کرد: صادرات بخش کشاورزی،شکارو جنگلداری و بخش صنعت در بهار امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل به ترتیب 28.56 و 5.17 درصد رشد منفی داشته است.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۱:۵۲    
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت خودروسازان تنها زمانی می توانند با وزارت صنعت کنار بیایند که حداقل کف استانداردهای تولید خودرو را رعایت کنند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۱:۴۳    
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 43 تا 44 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۱:۱۳    
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است که نیروی انتظامی این مهم را به مردم هدیه می کند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۱:۰۱    
دادستان نظامی استان کردستان از شناسایی و بازداشت 5 متهم در جریان حادثه مرگ دو کولبر بانه ای خبر داد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۸:۱۱    
سرمربی تیم ملی والیبال ایران، گفت: از همان ابتدا که هدایت ایران را بر عهده گرفتم به دنبال جوانگرایی بودم، اما در فرصت کوتاه نمی شود این پروسه را به صورت کامل طی کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۸:۱۱    
یکی از کاربران موبایل های سونی به دلیل انفجار با سوختگی درجه 3 دستانش روبرو شده و اکنون تقاضای دریافت غرامت 10 هزار پوندی از این شرکت دارد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۸:۱۱    
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از تصمیم این مرکز برای جلوگیری از فعالیت کانال های تلگرامی فاقد کد شامد که به تبلیغات در فضای مجازی مبادرت می کنند، خبر داد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۸:۱۱    
پروانه مافی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل با وزارت امور خارجه باید مسئله ی حذف برخی اپلیکیشن های ایرانی از App Store شرکت اپل را حل کنند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۸:۱۱    
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان بودجه واریزی به فدراسیون فوتبال تا پیش از پایان شش ماه نخست سال را 9 میلیارد تومان اعلام کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۸:۱۱    
با شما تماس می گیرند و با صدایی گرم و صمیمیانه خبر برنده شدنتان را در یکی از برنامه های تلویزیونی یا رادیویی می دهند؛ اما در چند دقیقه به جای دریافت جایزه، حساب بانکی تان خالی می شود!
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۸:۱۱    
جایزه بهترین فیلمنامه چهل ویکمین جشنواره جهانی مونترال کانادا به فیلم آپاندیس رسید.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۸:۱۱    
شرکت اپل اعلام کرده که رسما ارائه خدمات و تعمیرات نسل ششم آی پاد نانو را متوقف خواهد کرد و از این پس این محصول شامل خدمات پس از فروش اپل نخواهد بود.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۲۰:۲۳    
کشاورزی ایران برای پابرجا ماندن و طی کردن مسیر رو به پیشرفت فعلی نیازمند تحولات جدی در چند حوزه مرتبط است. یکی از مهم ترین حوزه هایی که ایران باید در آن جدیت به خرج دهد، کشاورزی حفاظتی است.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۲۰:۱۷    
گردهمایی سراسری آغاز سال جدید زراعی روز گذشته در ساختمان جدید وزارت کشاورزی در حالی برگزار شد که سخنان مطرح شده در این گردهمایی احساسات ضدونقیضی در مخاطبان ایجاد کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۲۰:۱۱    
گرچه حذف برچسب قیمت از کالاها به اعتقاد برخی کارشناسان از قیمت های دستوری جلوگیری می کند،
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۹:۵۳    
از دلایل اصلی چند شغله بودن برخی از شهروندان می توان به کسب درآمد بیشتر برای تامین نیاز های زندگی- به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی و پایین بودن سطح درآمد افراد – اشاره کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۹:۵۰    
ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال با پاس گلی که در دیدار برابر مجارستان داد تعداد پاس گل های خود را به عدد 200 رساند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۹:۱۱    
هافبک تهاجمی تیم فوتبال استقلال در تمرین روز گذشته این تیم دچار مصدومیت شد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۸:۲۶    
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: در پی گشایش های بین المللی ناشی از توافق برجام ...
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۸:۲۳    
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران گفت: مشکلات صنایع کشور ریشه ای است و به یک دولت بازنمی گردد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۸:۱۴    
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه نباید هیچگاه مسیر ولی نعمت های خود را فراموش کنیم، گفت: مردم تا زمانی که ببینند ما پیگیر خواسته های آنان هستیم، از ما حمایت می کنند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۵۹    
رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی با یادآوری اجرای دستورالعمل بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی از روز 11 شهریورماه، تاثیر این متغیر را بر تمامی بازارها در مجموع مثبت توصیف کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۵۰    
تیم فوتبال استرالیا موفق شد در دقایق پایانی با نتیجه 2 بر یک تایلند را شکست دهد تا یک قدم دیگر به صعود به جام جهانی نزدیک شود.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۳۶    
سرعتی زن با تجربه تیم ملی والیبال ایران، گفت: از آنجایی که نتایج جام قهرمانی قاره های در رنکینگ تیم ها تاثیر دارد با تمام توان به دنبال قرار گرفتن بر روی سکو هستیم تا اولین مدال جهانی را برای والیبال ...
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۳۶    
سرمربی تیم ملی فوتسال بازیکنانی را به اردو فراخوانده که در فهرست نهایی تیم ملی دانشجویان حضور دارند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۲۸    
همزمان با برگزاری اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، دستاوردهای این پارک رونمایی شد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۲۲    
سفیر جدید ایران در فرانسه طی دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از حضور دو هیات فرانسوی طی دو ماه آینده در کشور خبر داد
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۶:۴۳    
یک مقام مسئول در گمرک ایران تاکید کرد: ثبت سفارش برأی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان صورت نمی گیرد و مصوبه جدیدی در این خصوص، به گمرکات ابلاغ نشده است.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۶:۲۶    
این مراسم با حضور جمعی از مردم محل، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر بندرعباس و مدیران آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان هرمزگان و تعدادی از مدیران ارشد بانک آینده برگزار ...
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۵:۵۳    
شناختن ترس نخستین گام برای روبه رو شدن با آن است.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۵:۲۹    
شمخانی با اشاره به اجازه دادن حزب الله به جابجایی تعدادی از عناصر تحت محاصره از یک محور عملیاتی در خاک سوریه به محور دیگر در آن کشور، این اقدام را یک تاکتیک عملیاتی دانست
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۵:۱۷    
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، ناکافی بودن آموزش مهارت زندگی به کودکان و نوجوانان را یکی از دلایل آسیب پذیری نهاد خانواده دانست.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۵:۰۵    
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه صید ماهی با استفاده از شوکر برقی مانند غده سرطانی در استان رشد کرده است،
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۴:۴۷    
در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون مدیرکل آموزش و پرورش، مسئول دانش آموزی ...
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۴:۴۱    
آئینی مدیرعامل شرکت عمران در این مراسم پس از دریافت لوح تقدیر، همراهی مجموعه مدیران شهری، شورای اسلامی، شهرداری شهر جدید اندیشه ...
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۴:۳۸    
نشریه sportsman در گزارشی درباره تیم ملی فوتبال ایران و موفقیت های آن در طول چند سال اخیر نوشت. این نشریه عملکرد تیم ایران را همانند عملکرد تیم ملی پرتغال در یورو 2016 دانسته است.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۴:۳۲    
طرفداران محصولات شرکت شیائومی از این پس می توانند ماشین حساب " می شیائومی " را در فروشگاه اینترنتی گوگل پلی استور مشاهده کرده و دانلود کنند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۴:۲۹    
به گفته مدیر کل مرکز فناوری اطلاعات شرکت ملی پست، استفاده از خدمات سرویس ایمیل بومی پست به صورت پایه رایگان است و عموم مردم با ثبت نام و احراز هویت در سیستم پست الکترونیک بومی می توانند تا حداکثر 500 ...
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۴:۲۳    
سخنگوی دولت با اعلام اینکه مواضع رییس جمهور در مساله حصر صریح، شفاف و قاطعانه در شورای عالی امنیت ملی اعلام شد از دبیر شورا تقاضا کرد در این مساله اطلاع رسانی کند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۴:۲۰    
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بر لزوم سرمایه گذاری تمامی شهرداری ها در بانک شهر تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های این بانک نقش مهمی در رشد و توسعه و عمران کلانشهرها دارد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۴:۱۱    
صبح امروز و با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، شهردار تهران و مسئولان میراث فرهنگی موزه استاد علی اکبر صنعتی افتتاح شد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۳:۵۳    
فیلم سینمایی عشق او آب حمام را به جوش می آورد به عنوان نماینده سینمای ژاپن به بخش فیلم های خارجی زبان اسکار 2018 معرفی شد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۳:۴۷    
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فراخوان گروه های مشمول مالیات ارزش افزوده در سال های گذشته برای نصب صندوق مکانیزه فروش ملزم به استفاده از صندوق بوده و باید برای دریافت شناسه اقدام کنند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۳:۲۶    
مدیرعامل آبفای استان تهران گفت:با اجرای طرح جامع آب رسانی تهران، در سال هایی که بارندگی کاهش پیدا می کند شاهد آبرسانی پایدار در شهر تهران هستیم.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۳:۱۷    
فرهاد آگاهی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران می گوید: تولید برخی از کالاها که در کشور صرفه اقتصادی ندارد را باید به سایر کشورها سپرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۳:۱۷    
برندگان پنجمین دوره قرعه کشی جشنواره کارت هدیه بانک اقتصادنوین که در (بهار96) برگزار گردید،معرفی شدند.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۳:۰۲    
وزیر جهادکشاورزی گفت : به داستان سیب زمینی و پیاز و ناتوانی در مدیریت تولید و بازار آن متهم هستیم که باید با راهکارهایی مانند مدیریت آنلاین تولید و بازار محصولات مهم و اساسی کشاورزی پس از نهایی شدن و ...
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۳:۰۲    
عبدالمجید پورسعید مدیر عامل بانک ایران زمین در سفر به شیراز جایزه برنده خوش شانس "جشنواره مشتریان شتابی" را که به یکی از مشتریان شیراز تعلق گرفته بود، اهدا کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۲:۵۶    
دکتر جیرفتی در مراسم افتتاحیه شربت خانه ایرانی شهر تاریخی حریره کیش در خصوص طرح های در دست اقدام دراین مجموعه تاریخی برای جذب گردشگر بیشتر گفت :
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۲:۵۳    
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موضوع محدودیت منابع آب موضوع جدی و نگرانی امروز و فردای کشور است خاطر نشان کرد: بیرون آمدن از مسئله کم آبی با تبدیل شدن به موضوعی ملی امکانپذیر است.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۲:۲۶    
لحظاتی قبل مدیر عامل بانک ایران زمین، شعبه ستارخان شیراز را افتتاح کرد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۲:۱۱    
طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی با مشارکت بانک کشاورزی کلید خورد.
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۰:۳۲    
شرکت سیمان مهر ماکو با تسهیلات مصوب ریالی 21 میلیارد و 500 میلیون تومانی و تسهیلات مصوب ارزی 15 میلیون یورویی بانک صنعت و معدن به بهره برداری می رسد .
روزنامه کسب و کار   ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۸:۱۸    
در ابتدا شاید بد نباشد از نام و واژه گیمیفیکیشن در زبان پارسی ابهام زدایی گردد. در زبان پارسی معادل های گوناگونی برای گیمیفیکیشن پیشنهاد شده، اعم از بازی انگاری، بازی آفرینی، بازی گونگی، بازی پردازی ...