سایر منابع:
سایر خبرها
شهادت رساند. درگذشت ملا محمد کاشانی عارف، فیلسوف، حکیم، فقیه و عالم شیعی و مدرس بزرگ فلسفه صدرالمتالهین در سال 1294: آخوند ملا محمد کاشانی ، عارف، فیلسوف، حکیم، فقیه و عالم شیعی در سال 1213 شمسی (1250 قمری) در کاشان به دنیا آمد و مقدمات علوم را در زادگاهش پشت سر گذاشت. وی پس از آن راهی اصفهان گردید و حکمت و فلسفه را نزد میرزا حسن نوری و محمدرضا صهبای قمشه ای آموخت تا بدان جا ...
استاد مهدوی دامغانی از خود به جا گذاشت برای ما یک الگوست، از تصحیح هایی که انجام داد، حواشی که برای بعضی از آثار نوشت و شرح عبارات کلیله و دمنه همه و همه برای ما مرجع هستند و در کلاس ها به دانشجویان معرفی می کنیم. او افزود: وسعت دانش او شگفت آور است. او علاوه بر این که بحث گسترش زبان فارسی را در آمریکا دنبال کرد و در این زمینه یکی از نقطه های درخسان بود، در هاروارد کرسی فلسفه، منطق، اصول ...
شیعه و ایرانی کرده اند، می دانند و این جلسه هم در این راستا برگزار شده است، افزود: مسئله شرق شناسی، شیعه شناسی و اسلام شناسی بحثی بسیار پیچیده و حساس است و باید بپذیریم کسانی خارج از حیطه یک امر تحقیقی به تحقیق درباره این موضوعات می پردازند. لزوم اصلاح ساختار وزارت علوم برای تحول جدی در علوم انسانی حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، امروز ...
بدون وضو نریشن نمی نوشت البته نوشته هایش معجونی از سینما، عرفان، فلسفه و ادبیات بود. شهیدآوینی یک انقلابی به تمام معنا بود و با ابعاد گسترده شخصیتی به همه سوال های ما پاسخ می داد و هر آنچه را که به عنوان شاگرد دنبالش بودیم آقامرتضی داشت. ضمن اینکه شهید آوینی علاقه خاصی هم به بنده داشت و روزها و ساعت های زیادی همکلام می شدیم، یکبار جمله ای به یادماندنی در پاسخ به اینکه کی شهید می ...
ترجمان نیز در دو بخش انتشارات ترجمان علوم انسانی و سایت ترجمان تعریف می شود. لینک – گوگل پادکست Hellitalk تو پادکست هلی تاک درباره موضوعات و مهارت هایی صحبت میکنیم که فارغ ازینکه شما چند سالتنونه، شغلتون چیه، هدفتون چیه، میتونه بهتون کمک بکنه تا در مسیر موفقیت قرار بگیرین، پیشرفت کنید و در نهایت سطح رضایتتون رو از زندگی بالاتر ببرید. لینک – گوگل پادکست ...
چیزی درک می شود که علم نیست، و گاهی چیزی دانسته می شود که درک نمی شود. تعبیر های دیگری در تعریف علم به عنوان ادارک النفس الحق از آن هم بعید تر است. (12/18). تعریف علم به عنوان کل اعتقاد وقع بحجة هم نادرست است، چون علم ضروری، حجت ندارد. به همین ترتیب تعاریف دیگری را هم آورده و نقد می کند: تثبیت الشی ء علی ما هو به، أو تثبیت الحقیقة و اعتقادها علی ما هی علیه، أو اثبات الشی ء علی ما هو به همه اینها ...