سایر خبرها
فهم می شود. این انقلاب، نظریه پردازی غربی را در همۀ حوزه ها به چالش کشید و لذا، نجفی می کوشد تا در بخش های سوم و چهارم، نسبت فضای مابعدانقلابی را به گونه ای بدیع تشریح کند. از این رو است که در بخش سوم، مقالات و مصاحبه هایی را قرار داده که فلسفۀ مدنی ایران را تبیین می کنند و در بخش چهارم، با عنوان تمدن اسلامی ، سومین و بالاترین سطح نظریه پردازی پیرامون ایران مابعدانقلاب اسلامی را که همان سطح تمدن ...
، مبنای تولید ثروت را بخش خصوصی و خلاقیت فردی قلمداد می کنند ( سریع القلم: 1390؛201). او می گوید تجربه بشری در طی چهار قرن گذشته این واقعیت بوده که انسان ها زمانی رشد می کنند که تمامی قدرت نزد دولت نباشد(همان). مسعود نیلی نیز معتقد به حاکمیت بازار در عرصه اقتصادی می باشد و این خود مستلزم پذیرش نظم نوین جهانی است چراکه اقتصاد در معنای لیبرالی و نئولیبرالی آن ایجاب می کند که برای توسعه این نظم ...
گروه فرهنگی: امروزه رسانه ای نیست که فعالیت داشته باشد و به مقولات فرهنگی توجهی نکند. چه اینکه فرهنگ و رسانه دو روی یک سکه بوده و اصلاً نمی توان دم از کار رسانه ای زد ولی مقولات فرهنگی را نادیده گرفت. در این شرایط، یکی از مهمترین رسانه هایی که از قدیم الایام و به طور مدام، موضوعات فرهنگی را مورد بررسی قرار داده است، روزنامه ها بودند. تا جایی ک ...
آورده که حاکی از ورود جهان به دوره ای متفاوت از ادوار گذشته وعصری با ویژگی های ممتاز دینی ومعنوی است. از دیدگاه بسیاری از تحلیلگران تجدید حیات معنوی و دینی بشر با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز شده و پیروزی این انقلاب، موجب احیای نقش دین و دینداری در دنیای سکولار شده و با گسترش عظمت و عزت دینداران در سراسر جهان و زمینه سازی حیات دوباره معتقدین به نقش برجسته دین در اجتماع، جوامع لیبرال را که ...
فرمانروایی می کرده اند. با اینکه در کاوشهای مختصری که انجام شده، نمونه های اندکی یافت شده، با این حال تأثیر تمدن آنان بر پارس –هخامنشیان ثابت می کند که مادها دارای قدرت و تمدن شایسته ای بوده اند (مختصر تاریخ هنر ایران و جهان، جلیل ضیاءپور، 1377، ج 1،ص 147) بدون تردید، در گذشته بسیار دور، ایران دارای تمدنی بود که زیبنده ملت بزرگ آن باشد که پرتو آن فرهنگ و هنر، اقوام و ملل همجوار را روشنی می ...