آلبوم دقیقه با صدای سیدمحسن حسینی منتشر شد
سایر منابع:
سایر خبرها
پخش مستند اقبال آذر در رادیو فرهنگ
.... از آثار این استاد می توان به اجرای ابوعطا، حجاز، بیات ترک، بیات کرد، مثنوی ترک، شهناز شور، تصنیف افشاری، همایون، شوشتری، بیات اصفهان، دلکش ماهور، راک ماهور، عراق ماهور، تصنیف ماهور، نوا، چهارگاه، سه گاه و غیره اشاره کرد. صفحاتی از سروده های اقبال آذر همراه با تار علی اکبر شهنازی به یادگار مانده است. همچنین موسسه فرهنگی ماهور برخی از این آثار را در مجموعه های آوازی منتشر کرده است ...
هدف محمدرضا لطفی ایجاد رنسانس در موسیقی بود/ اگر بقالی باز می کردم وضع مالی ام بهتر از اینها بود
موسیقی دانشکده موسیقی هنرهای زیبای تهران به کار مشغول شد. در جشنواره موسیقی جشن هنر 1354 در شیراز به همراه محمدرضا شجریان و ناصر فرهنگ فر، به اجرای راست پنجگاه پرداخت که مورد توجه قرار گرفت و در اجرای ردیف آوازی توسط عبداله دوامی، با ساز تار، وی را همراهی کرد. در همین سال بود که گروه شیدا را راه اندازی کرد و همراه گروه عارف به سرپرستی حسین علیزاده، به بازخوانی و اجرای دوباره ی آثار گذشتگان پرداخت و ...
کتاب شعر بلخ و نیشابور ، سروده سیدحکیم بینش منتشر شد
مردم نجیب و پاک آن سامان است. در شعر بینش، در کنار پرداختن به موضوعات روز افغانستان در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی، می توان ردپایی از دغدغه های شاعر برای ایجاد همدلی بیشتر میان فارسی زبانان و ایجاد یک وطن فارسی را نیز دید. سروده هایی که در ادامه منتشر می شود، از جمله اشعار این شاعر خوش قریحه افغانستانی است: برای شکریه، دختر هفت ساله ای که با پرپرشدنش جنبش تبسم راه افتاد ...
مرگ حق است و زندگی فانی...
استاد کریمی مراغه ای در سال 1338 و درسن 28 سالگی اولین جلد کتاب خود به نام رنگارنگ را در قطع جیبی و 300 صفحه به چاپ رساند. استاد کریمی مراغه ای ادامه دهنده سبک سنّتی و کلاسیک شعر بود و با زبان شعر و طنز مشکلات و مسائل روز را مورد نقد قرار می داد. اکثر اشعار وی به زبان ترکی آذربایجانی سروده شده اند و این اشعار به زیباترین و رساترین روش و با زبان عامیانه مردم به بیان معارف و ارزش های الهی می ...
استقرار واحد سینمایی در باغمزار لطفی!/ علاقه مندان موسیقی نگرانند
تملک این نهاد است و تاکنون مکاتبه ای از سوی شهرداری گرگان در خصوص برنامه های احتمالی برای ساماندهی باغ مزار به پارلمان شهری ارسال نشده است. استاد محمدرضا لطفی در 17 دی ماه 1325 در گرگان دیده به جهان گشود و در 12 اردیبهشت 1393 در تهران دار فانی را وداع گفت. لطفی ردیف دان، موسیقی دان، آهنگ ساز، نوازنده برجسته تار و سه تار، همچنین پژوهشگر و مدرس موسیقی سنتی ایرانی بود. ...
مثل نامه پویانمایی برای آشنایی کودکان با ضرب المثل های فارسی
پویانمایی با استفاده از مثل ها ، فیلمنامه ای با خلاقیت و ایده جدید ارائه می شود. مثل نامه تلاش می کند با زبان شعر و داستان کودکانه همراه با هر ضرب المثل یک آموزه تربیتی و اخلاقی به کودکان آموزش دهد. حامد جعفری کیا از کارگردانان فصل چهارم مثل نامه گفت: تولید و ساخت این مجموعه از سال 1396 به سفارش مرکز صبا در موسسه فرهنگی -هنری هور آغاز و تا به امروز حدود 400 قسمت از این مجموعه تهیه شده که ...
ایران را در رسانه ها و کتب درسی آذربایجان اشغالگر معرفی می کنند
...، ایروان و بخشی دیگر از تالش هم در قرارداد ننگین ترکمانچای در روز پنجشنبه، یکم اسفندماه 1206 خورشیدی، مطابق با 21 فوریه 1828 میلادی به اشغال روسیه در آمد و حاکمیت ایران بر کاسپین محدودترشد و مردم ایران مجبور به پذیرش کاپیتولاسیون (قضاوت کنسولی) شدند. موسیقی عاشیقلار در سال 2009 در سکوت ایران به نام دولت باکو ثبت شد و هنر سنتی فرش بافی آذربایجان و ساخت و اجرای تار نیز به ترتیب در سال ...
نیازمند امروزی کردن ادبیات شاهنامه هستیم
نه اقبال و استقبالی از این آثار دیده ایم و نه انگیزه ای برای تداوم آن ایجاد شده است. به عبارتی قرار است حتی این دیالوگ ها به آواز خوانده شود؛ بدیهی است از اشعار فردوسی استفاده شود و بهتر از این است که به نثر برگردانده شده و مجدد وارد فرآیند آواز شود. به هر حال آنچه تاکنون باعث ضعف یا عدم استقبال مخاطبان بوده این جنس از برخورد کلیشه ای و نخ نماست که شاید استفاده از فرایندهای نمایشی مانند ...
ناگفته هایی از مرگ ناباورانه کیومرث پوراحمد
سخنانش با اشاره به بحران هایی که جامعه با آن مواجه است، تصریح کرد: گروهی هستند که با بودجه های بزرگ فیلم می سازند و خودی هستند و گروه دیگر غیر خودی ها هستند که راه به جای نمی برند. من نه خودی هستم و نه غیر خودی و تلاش کردم، بی خودی هم نباشم. داریوش فرهنگ با اشاره به جمع حاضر گفت: خیلی از ماها فاصله طولانی بین آخرین فیلم مان تا الان هست، نمی دانم چه وضعیتی است که ما گرفتار شدیم. ...
نبض حیات فرهنگ و اندیشه در رگ های جامعه ایران
شکاف بین فیلسوفان و مسائل روز جامعه از ژرف ترین خلاء های نظام اندیشگی در ایران است که در مسائل اخیر، این شکاف شدیدتر و برجسته تر بود. جای خالی فیلسوفان در تحلیل وقایع اخیر ایران احساس می شد و کمتر فیلسوفی بود که از سطوح رواشناختی، جامعه شناختی و سیاست شناختی اتفاقات اخیر عبور کند و لایه پنهان و دلالت های موضوعی را مورد موشکافی قرار دهد. البته شاید یک دلیل تعلل فیلسوفان درباره مسائل روز جامعه را بتوان سرعت بالای تغییر و تحولات و شتابزدگی در ارائه صورتبندی های اجتماعی و سیاسی از مسائل در رسانه ها دانست. ...