سایر منابع:
سایر خبرها
از سال ها به چیزی مانند اشقیای کربلا تبد یل می شود . رهبری چون شیفته خد مت بود ، وقتی باران حاکمیت جمهوری اسلامی بر او بارید ، از د ست و زبان او جز خد مت به مرد م چیزی صاد ر نشد . امام راحل، هشت سال شاهد این ماجرا بود و بارها او را آزمود . د ر مورد آن خطبه نماز جمعه ای که مقام معظم رهبری د ر د وران ریاست جمهوری خواند ند و سوء برد اشت هایی از کلام ایشان شد ه بود ، امام (ره) نامه ای که ...
از روایاتی که در باره مهدی و مهدویت در منابع اسلامی وجود دارد، همچنین نشانه های بیشماری که در این نقلها برای آخر الزمان آمده، و به طور عمده اشاره به وقوع هرج و مرج و ظلم و ستم که در جوامع عقب افتاده امری عادی و روزمره است، زمینه را برای این قبیل ظهورها فراهم می کند. انقلابهای مهدیانه می تواند نام مدلی از تحول باشد که با سوژه ای چون مهدویت که مورد قبول جامعه قرار گرفته، و ضمنا همراه نوعی آگاهی ...
سنّی به نام "الامام الهندی " یاد می کند، که کتابی دارد به نام اظهار الحقّ، او در کتاب خود منصفانه قضاوت کرده و درباره تهمتی که به شیعه می زنند نوشته است : نزد جمهور علمای شیعه اثنا عشری، قرآن کریم از تغییر و تبدیل مصون و محفوظ است و اگر کسانی از شیعه به وقوع نقصان در قرآن کریم اعتقاد پیدا کرده اند ( اخباری ها) قول آنان نزد جمهور شیعه، مردود و غیر مقبول است . سپس امام هندی به کلمات بزرگان شیعه مانند ...
نیشابوری در اسباب النزول (ص 307) و جلال الدین سیوطی در الدر المنثور فی التفسیر بالمأثور (ج 6، ص 204) در شأن نزول این سورۀ مبارک گفته اند که زمانی که رسول خدا (ص) دو تن از فرزندان خود به نام های عبد اللّه و قاسم را از دست داد و دشمنان آن حضرت برای تضعیف او زبان به طعن و شماتت آن حضرت گشودند. عاص بن وائل آن حضرت را اَبتَر خواند که بنا بر مستندات لسان العرب ابن منظور (ص 36) در لغت عرب به شخص مقطوع ...
پذیرش فرمان خدا سرباز زده و تکبر کرد. خودش را برتر دانست و خداوند گفت تو رجیم هستی. او برگشت و به خدا گفت من می خواهم همه بندگان تو را اغوا کنم به جز بندگان مخلصت را به همین دلیل به من مهلتی بده. خداوند نیز تا روز موعود به او مهلت داد. سپس خداوند به بشر فرمود:” اَلَم اَعهَد اِلَیکُم یَا بَنِی آدَمَ اَن لاَ تَعبُدُوا الشیطَانَ اِنهُ لَکُم عَدُو مُبِینٌ” خداوند می فرماید: مگر من از شما عهد نگرفتم که ...