سایر منابع:
سایر خبرها
معیارهای ازدواج خانم بازیگر در 42 سالگی! +عکس
می آمد. من اکثر نقش هایم را دوست دارم اما کارهایی داشته ام که از آنها رضایت چندانی حاصل نکرده ام ولی درهرصورت معاش ما از این طریق است و باید کارکنیم. در زندگی خود چه مسائلی را اصلی ترین عوامل رشد و تحول شخصیتی تان می دانید؟ رسیدن به 40 سالگی یکی از فوق العاده ترین معجزات زندگی است. نمی دانم چه رازی در این سن نهفته است که چنین بلوغی را برای انسان پدید می آورد اما آن را حس کرده ...
پنج ساعت گفتگو با اصغر بیچاره
شاگردهای خوبی تعلیم داد. اشعار خوب و مردمی گفته که خیلی مهم است. اما اسمی از او نیست و این خیلی بد است. خیلی بد. -خب اگر بخواهیم پله به پله پیش برویم بعد از ورود شما به عرصه هنر به صورت جدی از طریق عکاسی و هر از گاه بازی در نقش های سوم و چهارم در تئاتر، شما وارد رادیو شدید یا دوبله؟ رادیو سال 1319-1318 افتتاح شد و من با پرویز خطیبی که نویسنده بزرگی بود چه از نظر مذهبی، چه از ...
گیشه بین المللی نمایش در اختیار وارکرافت +عکس
به گزارش جام جم آنلاین ، این موفقیت کلان در شرایطی نصیب این فیلم شد که اکران عمومی آن در آمریکای شمالی، با موفقیت همراه نبوده است. موفقیت بین المللی وارکرافت قبل از هر چیز، مدیون استقبال بالای تماشاگران چینی از آن است. این فیلم در کشور چین به تنهایی حدود 156 میلیون دلار فروش کرده است! به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما، این رقم فروش در کشور چین به معنی یک رکورد شکنی تازه برای فیلم های سینمایی در جدول گیشه نمایش چین است. وارکرافت محصول 160میلیون دلاری شرکت مستقل فیلم سازی لجندری پیکچرز است. بخش عمده سهام این شرکت، متعلق به چینی ها است. به همین دلیل، در کشور آسیایی چین از این اکشن فانتزی ماجراجویانه به عنوان یک محصول چینی اسم برده می شود و نه یک کار هالیوودی. به نوشته هالیوود ریپورتر، فیلم نامه اقتباسی فیلم براساس داستان یک بازی ویدئویی پرطرفدار نوشته شده است. دانکن جونز کارگردان نسخه سینمایی است. تراویس فیمل، بن فوستر و پائولا پاتن نقش های اصلی فیلم را بازی کرده اند. داستان فیلم در عهد کهن و در زمان زندگی موجودات غول گونه اتفاق می افتد. با نابودی تمدن و سرزمین این موجودات، یکی از اهالی آن خودش را به تمدن انسانی می رساند، تا بتواند با کمک آن ها سرزمین خودش را نجات دهد. نمایش عمومی وارکرافت در آمریکای شمالی چندان خوب نبود و نتوانست انتظارات تحلیل گران اقتصادی سینما در این منطقه را برآورده کند. در حالی که پیش بینی فروشی 100 میلیون دلاری و صدرنشینی جدول گیشه نمایش برای فیلم می شد، تماشاگران بومی فقط 24 میلیون دلار برای دیدن آن پرداخت کردند. ...
عکس خاطره انگیز از استاد کشاورز در فیلم هزاردستان
به گزارش جام جم سیما ، محمدعلی کشاورز در نقش شعبان استخوانی در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرد. مجید اسکندری ، چهره پرداز سینما و تلویزیون ، به تازگی عکس خاطره انگیزی از خود در کنار محمدعلی کشاورز در پشت صحنه هزار دستان منتشر کرده است.
دیدار رئیس رسانه ملی با رئیس مجلس خبرگان رهبری
به گزارش جام جم سیما ، دکتر علی عسکری و آیت الله جنتی در این دیدار درباره نحوه تعامل رسانه ملی و مجلس خبرگان رایزنی کردند. رئیس سازمان صدا و سیما پیش از این نیز با سران قوای مجریه، قضائیه و مقننه به طور مجزا دیدار و درباره مسائل رسانه ملی و همکاری رسانه ملی با قوای سه گانه تبادل نظر کردند. منبع: خبرگزاری صدا و سیما ...
پای جناب خان به سینما باز شد
به گزارش جام جم سیما ، رامبد جوان در حال نگارش فیلمنامه ای درباره ماجرا های خودش و جناب خان است. جوان گفت: این اثر موقعیت درخشانی در درام و شخصیت پردازی است. وی افزود: این اثر در جهان امروز از آن قصه ها خواهد شد که می تواند تکان دهنده باشد، چون همه چیز در آن وجود دارد. داعش می آید وسط، بحث جنگ می آید وسط، صلح هم هست. در کل ابعاد خیلی جذابیت دارد. تاریخ پیش تولید این اثر هنوز مشخص نیست. منبع : خبرگزاری صدا و سیما ...
بازیگری را دوست ندارم ، گاهی برای پول بازی می کنم/ برای برخی بازیهایم اشک تاسف می ریزم
به گزارش جام جم سیما ، خودش می گوید هیچ وقت بازیگری انتخابش نبوده اما اگر حضور در این عرصه را انتخاب نمی کرد، مورد قضاوت دیگران قرار می گرفت. ممکن است نرسیدن مصفا به آرزویش یعنی نقاشی برای خودش دردناک باشد، اما بی تردید برای ما خوشایند است که بازیگری را ادامه می دهد. تلاش او برای دیده نشدن و اغراق نکردن در نقش هایش، قابل ستایش است. علی مصفا با وجود درونگرا و خجالتی بودن، در بازیگری رهایی دارد. او خود واقعی اش را به مخاطب عرضه می کند و این اتفاق نادری در سینمای ایران است. مصفا حالا در آستانه 50 سالگی است. او با تمام فشارها و خودخوری هایی که بعد از پذیرفتن هر نقش داشته است، این روزها فیلم مرگ ماهی به کارگردانی روح الله حجازی را روی پرده و دو فیلم در نوبت اکران دارد. گفت وگوی ما با او درباره بازیگری است، کاری که معمولا ترجیح می دهد تجربه اش نکند. بعد از بازی در فیلم در دنیای تو ساعت چند است گفته بودید دیگر سراغ بازیگری نمی روم اما در جشنواره سی و چهارم فجر سه فیلم داشتید و بعد از آن هم در یکی، دو فیلم بازی کردید. چه اتفاقی افتاد. دوباره رفتید سراغ بازیگری؟ من از فیلم پری به بعد مدام می گویم دیگر در فیلمی بازی نمی کنم اما نمی دانم چه اتفاقی می افتد که تن می دهم. سعی ام این است که بازی نکنم اما در شرایطی قرار می گیرم که به ناچار این کار را انجام می دهم. نمی دانم؛ دوست ندارم، اما پیش می آید. بازیگری خوشایندم نیست. چه کاری خوشایندتان است؟ هنوز نفهمیدم (می خندد) خوشایندم خیلی چیزها است اما نمی توانم بگویم. در حوزه هنر چه فعالیتی برای تان مطلوب است؟ خیلی دلم می خواست نویسنده بودم. می نشستم قصه می نوشتم. یا مثلا نقاش بودم و می نشستم به نقاشی کشیدن. کارهایی که نشسته انجام می شوند مورد علاقه ام است. کلا آدم راحت طلبی هستم. شما اگر در خانواده ای هنری به دنیا نمی آمدید باز هم سمت هنر می رفتید؟ شاید این طوری برایم بهتر هم بود و هنر را جدی تر دنبال می کردم. پیگیرتر بودم و به نتیجه مناسب تری می رسیدم. من در فعالیت های هنری خیلی آدم تنبلی بودم و اگر کاری کردم به خاطر شرایطی بوده که مجبورم کرده آن کار را انجام دهم. کم پیش آمده که خودم بخواهم کاری بکنم و اگر هم این اتفاق افتاده، پروسه انجام آن کار خیلی طول کشیده است. تا الان این طوری رفتار کردم اما از حالا به بعد نمی دانم چه اتفاقی بیفتد. ظاهرا رابطه تان با کارگردان های جوان خوب است. کارگردان هایی که خیلی در حوزه سینما چرخ نزده اند. کار کردن با جوان ها جذاب است یا یک فیلمنامه خوب؟ در درجه اول فیلمنامه برایم مهم است. اما همین که کسی می خواهد کار اولش را کلید بزند، برایم با ارزش است. البته سختی کار اول کارگردان ها کم کم از بین رفته است. یک زمانی کار اول یک قداستی داشت و آدم احساس می کرد باید کمک کند تا کار به نتیجه برسد چون آن جوان کار سختی در پیش داشت. در واقع شرایط فیلم ساختن برای کارگردان های اول سخت فراهم می شد. اما حالا بعد از آمدن صنعت دیجیتال و حجم زیاد تولید، شکل این ماجرا تغییر کرده است. فقط به خاطر صنعت دیجیتال این اتفاق افتاده است؟ نه فقط این نیست. نسل کارگردان ها هم عوض شده و اتفاقات خوبی افتاده است. اما به طور کلی آن زمان که من می خواستم فیلم اولم را بسازم ساخت فیلم مثل یک مجاهدت کبری بود. الان همه چیز خیلی راحت تر برای جوان ها فراهم می شود و کارگردانی هم دست یافتنی تر شده است. شما در زمینه بازیگری آدم راحتی هستید؟ نه خیلی ناراحتم و همه چیز برایم سخت است. یک بخشی از این ناراحتی در بازی های تان مشخص است. از کجا مشخص است؟ شما آدم ماخوذ به حیایی هستید... خیلی خیلی خجالتی ام. اگر در فیلمی قرار باشد نقش یک شخصیت سرکش را بازی کنید، که کمتر پیش آمده، باز هم کم رویی را می شود در آن شخصیت پیدا کرد. این ویژگی تان باعث شده نقشی را نپذیرید؟ اصلا سعی می کنم فیلمنامه هایی که شخصیت متضاد با خودم از من می خواهند قبول نکنم. حتی اگر فیلمنامه خیلی خوبی باشد؟ من اصولا اول از همه نگاه می کنم چقدر از عهده نقشی که در فیلمنامه قرار است بازی کنم برمی آیم و آیا می توانم چیزهایی را در آن نقش به نفع خودم تغییر بدهم. اگر نقش مطابق شخصیتم نباشد معمولا عذرخواهی می کنم، اما مواردی هم بوده که به دام افتادم. خودم این تصور غلط را داشتم که می توانم نقش را تغییر بدهم یا اینکه بنا به شرایطی بازی در فیلم را پذیرفتم. سر چه فیلم هایی این اتفاق افتاده؟ مثلا برج مینو . در نهایت از نتیجه کار راضی بودید یا فکر کردید اگر بازی نمی کردید، بهتر بود؟ کلا بعد از بازی در هر فیلمی فکر می کنم اگر بازی نمی کردم بهتر بود. این در مورد تمام کارهایم عمومیت دارد. اما در برج مینو مطمئن بودم بازی در این نقش اشتباه است اما خودم را در اختیار قرار دادم. چرا این کار را کردید؟ چون همیشه با مخالفت از سمت طیفی از سینماگران مواجه می شدم که در مورد بازیگری اشتباه فکر می کنم. آنها می گفتند بازیگری آن طور نیست که تو آن را می بینی. بازیگری یک ...
رقابتی پرهیاهو بین خانواده های با حال / گروه بنفشه خواه و پرور هم به مرحله بعد رفتند
به گزارش جام جم سیما ، مسابقه خانواده باحال خندوانه در چهارمین شب خود این بار با ورود خانواده های برزو ارجمند و بهرام عظیمی شروع شد. بعد از این ورود گروهی، پانتومیم ابتدایی مسابقه اجرا و تیم ارجمند برنده آن شد. در همین بین پس از یک رفت و آمد مختصر رامبد جوان طی اعلام تعداد رأی های گروه های شرکت کننده اعلام کرد که خانواده های سوسن پرور، فاطمه گودرزی و رضا بنفشه خواه تا الان به مرحله بعد راه یافته اند. در بخش تعریف خاطره، باز هم خانواده عظیمی که متشکل از پسرش، برادر و همسر برادرش بود، پیش قدم شدند و بهرام با کشیدن تصویری از خودش و یک تکه استخوان خاطره اش را که به ترس از سگ و اتفاقات رخ داده در این باره بود، تعریف کرد. در ادامه هم دانیال عظیمی (پسر بهرام) آمد و از تفاوت فیلم دیدن خانم ها و آقایان با یک سی دی گفت. برای این قسمت، خانواده ارجمند که از خواهر برزو و نوه خاله مادرش تشکیل شده بود، با یک قابلمه وارد شدند و در حالی که روی زمین نشسته بودند به طور عملی از نواختن موسیقی در خانواده ها و دورهمی های خانوادگی تعریف کردند. برای بخش نمایش هم که در آن باید فضایی به همراه یک جمله تکرار شونده وجود داشته باشد، خانواده عظیمی ها موضوع سیزده بدر و خراب شدن ماشین را این بار به شکل متفاوتی برگزیدند و آن را با حرکات روبات مانند بهرام عظیمی که از جلوه های ویژه کار محسوب می شد، خاتمه دادند. اما گروه ارجمند در کار نمایششان با استفاده از ماکت یک آسانسور، فضای گیر کردن در این اتاقک را به صورت شعروار و ریتمیک توصیف کردند. توصیفی که با شعر سروده شده توسط برزو ارجمند همراه بود. در نهایت نوبت به 5 دقیقه وقتی که به قول رامبد برای دلبری پایانی گروه ها گذاشته شده بود، رسید و در این بخش هم هر گروه خاطره ای را تعریف کردند که با استقبال حاضران مواجه شد. پس از این هم هر گروه دعاها و آرزوهای شیرین خود را برای همه مطرح نمودند و پرونده مرحله اول مسابقه تا فردا شب و رقابت گروه فیروز کریمی و مهران رجبی باز ماند. شاد باشید. منبع : باشگاه خبرنگاران جوان ...
عناوین روزنامه امروز + فال روزانه - فال حافظ دوشنبه 24/ خردادماه 1395
خودتان را در اولویت قرار دهید، اما این کارها با شخصیت شما جور در نمی آیند و به همین دلیل هرچقدر هم این کارها جذبتان کنند احساس گناه با شما همراه خواهد بود. انتخاب اینکه به آنهایی که دوست دارید اجازه بدهید وقتی که به خودتان تعلق دارد را از شما بگیرند یا خیر به خودتان بستگی دارد. اگر خیلی ضروری نیست به آنها با خیال راحت نه بگویید، این می تواند فرصت بسیار خوبی برای تمرین نه گفتن باشد. اگر در رابطه عاطفی ...
سیمای کردستان؛ رنگین کمان فرهنگی کشور
آقای امان اللهی، استان کردستان را به لحاظ فرهنگی چگونه می بینید؟ استان کردستان در واقع رنگین کمان فرهنگی کشور است. مقام معظم رهبری اقوام کرد را ریشه دارترین اقوام ایرانی توصیف و کردستان را به واسطه وجود اساتید و نخبگان فرهنگی و علمی به نمایشگاهی از چهره های ماندگار و فرهیخته تشبیه کرده اند. اقوام کرد دارای آداب و رسوم، موسیقی، ادبیات، پوشش و فرهنگی غنی هستند. همچنین با توجه به مرزی بودن استان، برخلاف تبلیغات رسانه های معاند، این استان و مردم آن از امنیت کاملی برخوردارند. سیمای مرکز کردستان تا چه اندازه در جذب مخاطب موفق بوده است؟ سیمای کردستان در میان شبکه های استانی جزو پربیننده ترین هاست. آمارها نشان از وجود مخاطب 87 درصدی سیمای کردستان در زمستان سال گذشته و 82 درصدی در بهار امسال دارند. این تغییر درصد در دو فصل به سبب اشتغال اغلب مردم به کشاورزی و دامداری است. بهره گیری از پژوهش یکی از الزامات و شروط پیش از ساخت برنامه های رادیویی و تلویزیونی مرکز است. طبق تازه ترین نظرسنجی، به واسطه افزایش کیفیت برنامه های تولیدی مرکز، حدود 15 درصد از مخاطبان شبکه های ماهواره ای در استان کردستان کاسته شده است. این درحالی است که 45 شبکه رقیب و بعضا معاند به زبان کردی در مرزهای استان فعالند. در واقع این مرکز در یک جنگ نرم مستقیم با شبکه های بیگانه قرار دارد. سبک زندگی در برنامه سازی این مرکز چه جایگاهی دارد؟ توجه به سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی با توجه به اقلیم و فرهنگ استان در دستور کار برنامه سازان مرکز است. ریگا یک برنامه کاملا مخاطب محور است و به دلیل حضور در روستاها توانسته تعامل و ارتباط مستقیم با مخاطب ایجادکند. ریگا طبق آمار 88 درصد مخاطب و بلکه رضایت مندی دارد که یکی از برنامه های موفق و پربیننده مرکز کردستان محسوب می شود. موضوعات قناعت، ساده زیستی، صبر، احسان، کار جمعی، زندگی با طراوت، نشاط اجتماعی، امید، عمران و آبادانی، پاسخگویی مسئولان، پرهیز از مصرف گرایی، فعالیت زنان، بازی ها و غذاهای محلی، صنایع دستی، موسیقی محلی و مراسم عروسی و بسیاری دیگر از جمله محورهای سبک زندگی است که در این برنامه مطرح می شود. همچنین بربانگ یعنی اذان ویژه ماه مبارک رمضان در حال پخش است که علاوه بر پخش امور معنوی به اموری که مستقیم به سبک زندگی ایرانی اسلامی مربوط است، می پردازد. در بخش خانواده چه برنامه ای توانسته مخاطبان زیادی داشته باشد؟ ژین وئه وین برنامه ای است که مستقیم به مبحث سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی می پردازد. مهارت های زندگی، روزی حلال، پرهیز از اشرافی گری، بهره وری، مصرف بهینه، تولید ملی گزارش های شهری و روستایی، موسیقی محلی، سفره ایرانی، پیام های دینی و تربیتی، مباحث سلامت و پزشکی، آشنایی با قوانین اجتماعی و بسیاری دیگر از آیتم های این برنامه است. سریال سازی برای تلویزیون در این مرکز چگونه است؟ امسال دو سریال تولید شد. سریال شاکی که پخش شد. یک سریال هم با عنوان تاقانه با محور اقتصاد مقاومتی در دست تولید و تدوین است که تابستان پخش خواهد شد. موضوع سریال به نوعی طنز اجتماعی در مورد ازدواج جوانان است. تله فیلم سینمایی برایت انار دانه کنم نیز در روزهای آینده کلید خواهد خورد. در حوزه موسیقی چه برنامه شاخصی ساخته شده است؟ نواهای کردی از اصیل ترین نواهای ایرانی است. لذا برنامه چریکه ی شه و یا شباهنگ در قالب مسابقه و با محوریت موسیقی کردی توانسته با 98 درصد بیننده به یکی از پربیننده ترین برنامه های شبکه های استانی تبدیل شود. چریکه شه-و علاوه بر بیننده استانی توانسته بیننده فرااستانی و حتی خارج از کشور داشته باشد. در یک نوبت پخش، تعداد پیامک های این برنامه از مرز چهار میلیون و 750هزار گذشت، به طوری که دکتر سرافراز، رئیس سابق رسانه ملی در ساعت 3 نصف شب پیامک دادند و از این میزان موفقیت یک برنامه استانی تشکر کردند. در حوزه مستندسازی چه اقدامات و برنامه هایی ساخته شده است؟ یکی از برنامه های فاخر این مرکز ساخت مستند ده قسمتی دائره المعارف تصویری از شهرستان ها و اماکن مختلف استان بود که سال گذشته تولید و پخش شد. این مستند حاوی تصاویر ناب هوایی است که نه تنها برای بسیاری از مردم کردستان بکر و دیدنی بود بلکه پیام های بسیاری از خارج از کشور دریافت کردیم که این برنامه را پیگیری می کردند. در این مستند، اقلیم، آب و هوا، آداب و رسوم، موسیقی و زندگی مردم با جزئیاتش معرفی می شود. البته به دلیل استقبال زیاد، برای امسال 13 قسمت دیگر از این مستند فاخر پیش بینی شده و در دست تولید است. مستندهای دیگری هم درباره شخصیت های نامدارکردستان مانند استاد نجات اللهی، امیرنظام گروسی، سیدبها قریشی، شهید محمدباقر رحمانی و بسیاری دیگر ساخته شده یا دست تولید است. در بخش کودک و نوجوان چه برنامه هایی تولید کرده اید؟ امسال حدود 20 برنامه موشن گرافی با موضوع شهدای کرد و شخصیت های برجسته استان تولید شد. برنامه په پوله کانی نیشتمان یعنی پروانه های وطن برای بخش کودک در حال پخش است. بهره گیری از دو مجری و چند عروسک باعث شده موضوعات آموزشی و شادی بخش به نحو مطلوبی به این قشرخاص منتقل شود. گورج و گول ویژه نوجوانان برنامه ای تفریحی و آموزشی است که با اجرای آیتم های نمایشی جذا ...
جشن فرشته ها در ضیافت تلویزیون
از ابتدای ماه مبارک رمضان، جشن بزرگی با حضور عموهای فیتیله ای در بوستان زندگی برگزار می شود به نام جشن فرشته ها که هر شب کمی بعد از افطار آغاز و تا پاسی از نیمه شب ادامه پیدا می کند. ساعت 16 روز بعد چکیده ای از این جشن به علاوه آیتم های متنوع در قالب یک برنامه تلویزیونی از شبکه یک به نمایش در می آید. آرام آرام صندلی ها پر می شود؛ خانواده ها از نقاط دور و نزدیک می رسند، از محله هرندی و محله های اطراف، پدر و مادرها سرحال اند و بچه ها شاد و بی قرار. عموهای فیتیله ای در یکی از اتاق های ساختمان مدیریت پارک، به نوبت گریم می شوند و با هم تمرین می کنند که برای یک اجرای خوب آماده باشند. مهرداد نظام آبادی که مجری است بخش های مختلف برنامه را با عموهای فیتیله بررسی می کند، اشعار و بازی ها را یک بار مرور و با هدایت نظام آبادی یک بار تمام برنامه را به صورت فشرده تمرین می کنند. فضای پشت صحنه شلوغ است و پر رفت و آمد. میان آدم هایی که هر کدام مسئولیتی دارند، کسانی هستند که اهل همین محله اند و از نوجوانانی که در هرندی قد کشیده اند و بزرگ شده اند. مهمانان از راه می رسند. صحنه، شور و حال می گیرد و جشن فرشته ها در حالی آغاز می شود که هزاران تماشاچی چشم به صحنه دوخته اند. به هم نگاه کنیم جشن فرشته ها بهانه ای است برای برداشتن داغ و درد از پیشانی محله ای که هوش، توانایی و استعداد کودکانش چیزی از دیگر محله ها کم ندارد. علیرضا آقایی می گوید: گروه فیتیله، محله هرندی را از زمان های دور می شناسد. مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می کرد با این محله در ارتباط باشیم و حالا به همت صداوسیما و شهرداری منطقه فرصتی پیش آمده تا حضور ما در این محله و جشنی که برای فرشته ها برگزار کرده ایم، در قالب یک برنامه تلویزیونی به نمایش درآید. به اعتقاد این تهیه کننده، ماه رمضان برای صدا وسیما فرصت ویژه ای است؛ زیرا این ماه فضای عاطفی ویژه ای دارد و میزان پذیرش پیام ها و آموزه های معنوی و اخلاقی در آن بیشتر از همیشه است. آقایی امیدوار است برنامه جشن فرشته ها بتواند در روزگار فقر شادمانی، پیام های اخلاقی را در فضایی شاد و پرنشاط ارائه کند. این تهیه کننده، جشن فرشته ها را بهانه ای می داند برای این که هنرمندان عرصه کودک به محله هرندی بیایند و با مردم و بخصوص بچه های پرشور و فوق العاده این منطقه آشنا شوند. او این برنامه را فرصتی برای توجه به مردم این بخش از شهر تهران می داند و تاکید می کند: این برنامه جشنی شاد و پرنشاط است برای این که یاد بگیریم به همدیگر اهمیت بدهیم و به آدم های اطرافمان نگاه کنیم، زیرا اگر هر کدام از ما شعاعی از اطرافمان را مورد توجه قرار دهیم حتما مشکلات حل خواهند شد بدون این که حتی به سازمان ها و نهادهای متولی مانند بهزیستی و کمیته امداد نیاز داشته باشیم. در محضر هرندی جشن فرشته ها از نگاه عموهای فیتیله ای بهانه ای است برای این که همه هنرمندان عرصه کودک به محله هرندی بیایند. محمد مسلمی، کارگردان و بازیگر گروه فیتیله امیدوار است طی روزهای آینده و تا پایان ماه مبارک رمضان گروه هایی که برای کودکان برنامه سازی می کنند، هنرمندان پیشکسوتی که زمانی برای بچه ها برنامه داشته اند مانند علیرضا خمسه و اکبر عبدی و فعالان حوزه های مختلف مرتبط با کودکان مانند دوبلورها، مجریان و بازیگران آثار کودکان به این برنامه بیایند. مسلمی تاکید می کند: این برنامه به بچه ها تعلق دارد و علاوه بر هنرمندان فعال در عرصه کودک، هر شب میزبان یک یا چند کودک توانمند هستیم که در عرصه های مختلف ورزشی، قرآنی و علمی موفق هستند. جشن فرشته ها مانند همه برنامه های عموهای فیتیله ای یک جنگ نمایشی نیست. به گفته مسلمی، این برنامه یک جشن صحنه ای در فضای آزاد است و امکان اجرای نمایش در آن وجود ندارد. او توضیح می دهد: تا جایی که بتوانیم از شعر و موسیقی کمک می گیریم. قطعاتی برای این جشن آماده شده که از آن جمله می توان به نماآهنگ تیتراژ برنامه با شعری از آزاده فرهنگیان و موسیقی دکتر محمدرضا چراغعلی اشاره کرد. برخی از اشعار برنامه تازه و برخی دیگر از کارهای قبلی است که برای بچه ها بازخوانی می کنیم. گروه فیتیله برای تکمیل این جشن، آیتمی به نام فیتیله محبت را تولید کرده و در این آیتم به دیدن بچه های محله هرندی، فرزندان شهدای مدافعان حرم و کودکان بیمار رفته است. از نگاه مسلمی، مهم ترین هدف جشن فرشته ها، شاد کردن بچه ها و ارائه نکات معنوی و اخلاقی در قالب یک برنامه شاد و پرنشاط است. شکستن سدهای روانی جشن فرشته ها در ساختار و هدف، به برنامه جشن رمضان بی شباهت نیست. حمید گلی معتقد است این جشن به بچه های محله هرندی ثابت می کند مهم هستند. او در این باره توضیح می دهد: بچه های اینجا باید بدانند اگر دستشان به فلان هنرمند نمی رسد، در عوض هنرمندان به دیدارشان می آیند. ما در کنار بچه ها هستیم، در کنار آنها و محله شان. امیدوارم این نزدیکی و قرابت باعث شود سدهای روانی و فکری آنها برای مهم بودن و موفق شدن بشکند و این کودکان مستعد و توانا با وجود همه مشکلات و آسیب ها بدرخشند و آینده ...
حکایت یک عمر زندگی قریبانه!
به گزارش جام جم سیما ، دکتر محمد قریب (1353 1288) از آن دسته پزشکان ایرانی است که به حدی از تاثیر گذاری در علم پزشکی می رسد که در حال حاضر هم شاگردانش سرآمد طب اطفال در ایران هستند. کیانوش عیاری، فیلمساز مطرح در دومین تجربه تلویزیونی خود پس از مجموعه زیبای هزاران چشم سراغ زندگی استاد قریب می رود که به گواه بسیاری از بهترین کارهای دهه 80 تلویزیون است. در اینجا و از چهار منظر مختلف این مجموعه ماندگار را بررسی خواهیم کرد تا علل این موفقیت روشن شود. 1. شخصیت علمی و سیاسی دکتر قریب وی ازجمله اولین دانشجویان ایرانی بود که به فرنگ اعزام شد و پس از دریافت مدرک دکترا به ایران بازگشت. دکتر قریب تقریبا تمام افتخارات یک پزشک در سطح داخلی و بین المللی را کسب کرده و بنیانگذار طب نوین اطفال، تعویض و انتقال خون در ایران است. کتاب بیماری های کودکان از تالیفات ایشان است و همچنین دکتر قریب به همراه دکتر حسن اهری بیمارستان مرکز طبی کودکان را بنا می نهد. تمام این خدمات و افتخارات در دوره 65 ساله زندگی دکتر صورت می گیرد و با وجود مرگ زودهنگام، اثرات آن تاکنون ادامه دارد. دکتر قریب دارای جهتگیری های سیاسی ضدحکومتی بوده و پس از کودتای 28 مرداد به دلیل امضا کردن یک بیانیه به همراه 11 استاد دیگر از دانشگاه تهران اخراج و مدت ها از تدریس محروم می شود. او تا سال های پایانی عمر به این فعالیت های سیاسی ادامه می دهد و بار ها دچار مشکلات عدیده ای هم می شود. بنابراین دکتر قریب نه تنها یک شخصیت علمی بلکه دارای منش سیاسی مشخص نیز است. 2. کیانوش عیاری کارگردان نام آشنای سینمای ایران که فیلمسازی را از سینمای آزاد اهواز شروع کرده با فیلم هایی همچون تنوره دیو، شبح کژدم، آبادانی ها، آن سوی آتش و... همواره نشان داده دغدغه های اجتماعی مشخصی دارد که در تمام آثارش نمایان است. عیاری در دو تجربه تلویزیونی اش هم اتفاقا همین نگاه را دنبال می کند و با وجود این که مجموعه قریب به زندگی یک پزشک نام آور می پردازد انگار این تنها بهانه ای است برای نمایش فقر و فلاکت و عقب ماندگی مطلق ایران در سال های ابتدایی قرن بیستم تا سال های میانی آن. توجه به این نکته ضروری است که اصولا زندگی شخصیت های علمی به دلیل شرایط خاصشان چندان ظرفیت دراماتیک بالایی ندارد و این وظیفه نویسنده متن یا فیلمساز است که با توسعه موقعیت های نمایشی از اتفاقات کوچک و معمولی داستانی جذاب بسازد. در مورد سریال روزگار قریب این نکته مسلم است که عیاری از کوچک ترین ظرفیت های زندگی شخصیت اصلی استفاده کرده و با چیدمانی هنرمندانه این موقعیت ها را در کنار هم قرار می دهد و از روایت خطی تک بعدی اجتناب می کند. به عبارتی با به هم ریختن نظم زمانی وقایع و استفاده از فلاش بک های فراوان قصه اصلی را پیش می برد. نکته مهم تر این که بیننده، دکتر قریب را ابتدا روی تخت بیمارستان می بیند و می داند او حالا چه جایگاه علمی و اجتماعی دارد و درگیر بیماری متاستاز، بنابراین با این فاصله گذاری ایجاد شده مخاطب می تواند با قصه به شکل منطقی و نه احساسی همراه شود و داستان تبدیل شدن یک کودک شیطان و باهوش گرکانی را به بزرگ ترین پزشک اطفال تاریخ ایران ببیند. کیانوش عیاری فیلمسازی است که با حوصله به سراغ موضوعش می رود و به همین دلیل بسیاری از سکانس های آثارش در ذهن می ماند. برای مثال از تنوره دیو که اولین اثرش است تا آن سوی آتش و همین مجموعه روزگار قریب در بسیاری از نماها امضای کارگردانی را دارد که به موضوعات اجتماعی بسیار جدی می نگرد. این جدیت در بسیاری از صحنه های این سریال به چشم می خورد و فیلمساز در صحنه های مربوط به جراحی و نشان دادن صحنه های دلخراش هم مانند بدبختی های اجتماعی و فقر بسیار رک و راست رفتار می کند و این صداقت باعث تلخی گزنده ای در کلیت اثر می شود. عیاری فیلمساز باهوشی است که با اندکی سعه صدر دوستان تصمیم گیرنده می تواند از سرمایه های تلویزیون باشد همان طور که مجموعه دکتر قریب از آثار مهم تلویزیون به لحاظ محتوایی و ساختاری در این سال هاست. 3. تحقیق و پژوهش مجموعه دکتر قریب می تواند الگوی کلاسیکی برای فیلمسازان جوان در حوزه تحقیق و پژوهش قبل از نگارش فیلمنامه یک اثر تلویزیونی باشد. داستان زندگی دکتر قریب قرار است در بستر یک درام دوران بیان شود. به عبارتی زندگی محمد از کودکی تا مرگ همزمان با تحولات فراوان سیاسی و اجتماعی است و به عنوان مثال در نوجوانی محمد قریب، رضاخان شاه ایران می شود و او پس از دریافت مدارک تحصیلی خود از فرنگ باز می گردد؛ بازگشتی که حالا او را در مقام تحصیلکرده ای جوان در مقابل این همه عقب ماندگی قرار می دهد. تمام این اتفاقات از زاویه دید دکتر قریب به صورت فلاش بک و خاطره بیان می شود و حال آن که برای بازسازی آن دوران و اتفاقات پیرامونش مسلما یک پژوهش اساسی نیاز است. فیلمساز طبق گفته نزدیکان، شاگردان و اقوام دکتر قریب بسیار به شخصیت اصلی او نزدیک شده و این رضایت جمعی حاصل همان تحقیقات محکم اولیه و البته وفاداری عیاری به بازسازی صادقانه تاریخ است. مجموعه روزگار قریب از آن دست مجموعه هایی است که دو کار مشکل پیش رو داشته است؛ نخست بازسازی حدود 60 سال از تاریخ قرن گذشته ایران و دوم بازسازی زندگی یک پزشک متخصص که هر دوی اینها نیاز به تحقیقات فراوانی دارد. آن چیز که در زمان پخش ا ...
وینسلت بازیگر فیلم هانی ابواسد
به گزارش جام جم آنلاین ، فیلم نامه اقتباسی فیلم براساس داستان کتاب پررمزورازی به همین نام نوشته شده، که چارلز مارتین نویسنده آن است. داستان پرهیجان کتاب مارتین در باره دو غریبه ای است که پس از سقوط هواپیمایشان، توانسته اند جان سالم به درببرند. این هواپیما در دل جنگل انبوه کولورادو سقوط کرده است. تمام شرایط حکایت از مرگ آن ها می کند و این در حالی است که کسی اطلاعی از زنده بودنشان ندارد. اما این دو نجات یافته تمام تلاش خود را می کنند، تا به دنیای متمدن و انسانی برگردند. در حالی که کاراکتر زن داستان زخمی شده و نسبت به نجات یافتن ناامید است، کاراکتر مرد دکتر کوهنوردی است که به رهایی و نجات اطمینان دارد. شرکت مستقل فیلم سازی فوکس 2000 تهیه کننده این درام انسانی 30 میلیون دلاری است. هانی ابواسد کارگردان مطرح فلسطینی، وظیفه کارگردانی فیلم را به عهده دارد. او می گوید داستان کتاب مارتین را به این دلیل برای اولین فیلم انگلیسی زبان خود انتخاب کرده، که در باره امید و تلاش برای ادامه حیات در یک شرایط بغرنج و غیرممکن است. به نوشته امپایر آنلاین، سازندگان کوهی بین ما امیدوارند آن را برای نمایش عمومی در فصل اسکاری فیلم ها در آخرین روزهای فصل پائیز آماده کنند. منتقدان سینمایی عقیده دارند این درام انسانی در رشته هایی چون بهترین فیلم، کارگردانی، فیلم نامه و بازیگری نامزد دریافت جوایز اسکار خواهد شد. هانی ابواسد قبل از این برای درام دلهره آور و سیاسی فلسطینی زبان و اینک بهشت ، نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی سال شده است. ...
ضعف در فیلم نامه نویسی باید از بین برود
به گزارش جام جم سیما ، گلستانی به تدریج بیشتر فعالیتش را در تلویزیون معطوف کرد و در سریال هایی چون پدرسالار، عقیق، به کجا چنین شتابان، مسیر انحرافی، مرد هزار چهره و دردسرهای عظیم هنرنمایی کرد. با گلستانی که چندی پیش سریال موفق پدرسالار با هنرنمایی او از شبکه آی فیلم بازپخش شد، درباره این اثر گفت وگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید. در چند سال اخیر حضور موفقی در سریال های پرمخاطبی مثل دردسرهای عظیم و قرعه داشتید. بازی در تلویزیون برایتان چه ویژگی هایی دارد؟ اغلب دوستان معتقدند من در سال های اخیر کم کار شده ام، اما در حقیقت گزینه ای کار می کنم و فقط نقش هایی را که دوست دارم بازی می کنم. نام سازنده و تهیه کننده، حضور عوامل تولید حرفه ای و کاربلد و فیلمنامه باکیفیت برای من در قبول یک نقش خیلی مهم است. بنابراین فقط در سریال های با کیفیت تلویزیونی حضور پیدا کرده ام. تجربه های خوبی با کارگردان های جوان داشته اید؟ من مشکلی بابت کارکردن با جوان ها ندارم و ملاکم حرفه ای بودن و تسلط به کارکارگردان است و به سن و سال و پیر یا جوان بودنشان کاری ندارم. بازیگرانی که در سریال خوب و موفق تلویزیونی بازی می کنند در بین مردم هم محبوبیت زیادی به دست می آورند؟ تلویزیون رسانه ملی ما ایرانی هاست و همه ملت در هر گروه سنی و با هر نوع سطح سواد، دانش و معلوماتی برنامه های مختلف تلویزیونی را دنبال می کنند. شاید به همین دلیل است که حساسیت و دقت من در قبال نقش های پیشنهادی در تلویزیون نسبت به سینما دوچندان است. در همه سال هایی که بازی می کنم مورد لطف و حمایت مردم بوده و از تشویق و اظهار نظرهایشان کلی انرژی مثبت دریافت کرده ام. آیا با توجه به همکاری موفقی که با برزو نیک نژاد در دردسرهای عظیم داشتید پیشنهاد بازی در سریال قرعه را پذیرفتید؟ در شروع و دعوت به دفترتولید سریال قرعه با فیلمنامه ای روبه رو نبودیم. من به اعتبار حضورم در دردسرهای عظیم و آشنایی که با سبک کاری برزو نیک نژاد داشتم این پیشنهاد را پذیرفتم. حضور و نام سیروس مقدم و الهام غفوری در کنار این پروژه هم برایم خیلی حائزاهمیت بود. نیک نژاد سال ها در سمت دستیاری در کنار بزرگان تجربه اندوزی کرده بود و از چند سال قبل به فیلمسازی و سریال سازی پرداخت و بنابراین به درستی کارش را بلد است و می داند که از بازیگرچه می خواهد و چه می خواهد بسازد. البته معمولا در بیشتر مواقع در سریال های مناسبتی متن ها آماده نیست و به عنوان بازیگر باید به شرایط کلی اثر اعتماد کنید، البته شتابی که برای تولید به موقع قرعه وجود داشت باعث شد مقداری کیفیت کار نزول کند و با این تفاصیل در نظر سنجی های سازمان قرعه بالاترین رای را آورد. هر چند می توانست سریالی بهتر از این باشد. ردپایی از حس و حال سریال پایتخت با حضور نسرین نصرتی و بازیگر نقش مقابلش در سریال قرعه دیده می شد؟ من این نظر را قبول ندارم و این دو کار بسیار با هم تفاوت دارند. شخصیت آذر در سریال قرعه هم با توجه به خاستگاه اش مقداری با دیگر شخصیت های زن سریال متفاوت بود؟ از همان ابتدا طی صحبت هایی که با برزو نیک نژاد داشتم، به این نتیجه رسیدیم که نقش آذر در میان اهالی این محله کمی متفاوت از دیگر زن ها باشد، اما درعین حال اصلا به سمت غرور و فخرفروشی نرود و تمام رفتارهایش بیشتر از روی سادگی ذاتی اش بوده و در کارهایش عمدی نباشد و آذر به دلیل شرایطی که از گذشته تا به حال در آن قرار گرفته است، رفتارش کمی دچار تغییر شده و به نسبت آدم هایی که در محله زندگی می کنند کمی متفاوت است. آذر هنوز هم سادگی آنها را دارد، اما جنس این سادگی کمی تغییر کرده و او را فردی تازه به دوران رسیده کرده است. شما کارهای مناسبتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را تجربه کرده اید. این کارها نسبت به سریال های عادی چه تفاوت هایی دارند؟ در کلیت حضور در سریال هایی این نوعی به علت فشردگی در تولید برای پخش به موقع توام با خستگی و فشار برای همه عوامل ازجمله بازیگران است. اما به دلیل این که فضای سریال های نوروزی شاد و مفرح است و مردم حال و هوای خوبی دارند برایم جذاب هستند و کارهای ماه رمضانی هم چون همه بعد از افطار در خانه هستند بیشتر دیده می شود و اگر ماحصل کار برای مخاطب رضایتبخش باشد، برای ما یک موفقیت محسوب می شود و تحمل سختی ها ارزش پیدا می کند. در سال های اخیر نقش زنان متشخص و پولدار را در سریال هایی مثل به کجا چنین شتابان، دردسرهای عظیم بخوبی بازی کردید. چقدر به این ویژگی در نقش هایتان علاقه دارید؟ در وهله اول این نوع نقش ها به من بیشتر پیشنهاد شده است و بازیگر باید بتواند نقش های متفاوت و دور از هم را بازی کند و دوستان کارگردان تشخیص داده اند که من می توانم این نوع نقش را بازی کنم و امیدوارم بتوانم از عهده اش برآمده باشم. در سال های اخیر اغلب بازیگران میانسال و باتجربه عقیده دارند برای این گروه سنی کمتر نقش خوب و تاثیر گذاری نوشته می ش ...
زندگی، نفت، آفتاب/مروری برعکس های حسن غفاری به بهانه چاپ دو اثر تازه از ایلات و عشایر
گذاری بخش خصوصی و دولتی منتشر وراهی بازار کتاب شد . به همین بهانه تجربه به سراغ حسن غفاری رفته تامروری داشته باشد بر کارنامه این عکاس شما سال هاست که عکاسی می کنید و حوزه کاری تان هم به گفته خود شما بوم نگاری است. این بوم نگاری را برای ما تعریف کنید. ج: در علوم اجتماعی ما مردم نگاری را در واقع عکاسی از همه جوانب و زوایای زندگی انسانها اعم از مادی و معنوی می دانیم که به طور ...
مسئولیت پذیری چه نقشی در روابط اجتماعی دارد؟
به گزارش جام جم سیما روابط عمومی رادیو سلامت، پشت پلک صبح عنوان برنامه ای از شبکه رادیویی سلامت است که می کوشد فضایی آرام را برای لحظه های شبانگاهی شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش به ارمغان آورد. در بخش کارشناسی برنامه، در گفت و گو با دکتر حسین اعرابی، روان شناس به این سوال که به نظر شما مسئولیت پذیری چه نقشی در روابط اجتماعی دارد؟ پاسخ می دهد. پشت پلک صبح ، جنگی شبانه در راستای رعایت حقوق شهروندی متقابل و افزایش آگاهی اجتماعی است که از بخش های مختلف و متنوعی همچون گفتار، گزارش، ترانه و تصنیف، نمایش و کارشناسی تشکیل شده است. یادآور می شود، برنامه پشت پلک صبح در راستای ارتقای دانش مخاطبان در حوزه سلامت و تغییر نگرش در افراد شب کار، هر شب از 30 دقیقه بامداد به مدت 120 دقیقه،از موج اف. ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان شبکه رادیویی سلامت می شود. صبح و زندگی و کاربرد خط عابر پیاده موضوع حقوق شهروندی، کاربرد خط عابر پیاده ، دوشنبه 24 خرداد ماه، در برنامه صبح و زندگی شبکه رادیویی سلامت، بررسی می شود. برنامه صبحگاهی صبح و زندگی که کاری از گروه اجتماعی این شبکه رادیویی است، در خصوص این پرسش به نظر شما کاربرد خط عابر پیاده چیست؟ با سرهنگ جهانگیری، رییس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا گفت و گو می کند. اطلاع رسانی صبحگاهی، و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیویی است. از این رو، موضوعات این برنامه رادیویی بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود. گفتنی است، برنامه زنده صبح و زندگی ، شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. کودکان کار و آموزش برای مهارت زندگی برنامه افق روشن شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه 24 خرداد ماه، با موضوع حمایت اجتماعی؛ کودکان کار و آموزش برای مهارت زندگی تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. برنامه افق روشن عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی رادیو سلامت است که به مهم ترین موضوعات سلامت اجتماعی در سطح کلان می پردازد. در برنامه افق روشن روز دوشنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور محمد لطفی، عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان و فرانک ایمانی، رئیس گروه آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به موضوع کودکان کار و آموزش برای مهارت زندگی پرداخته می شود. این برنامه رادیویی در قالبی گفتگو محور سعی در تبیین موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی دارد و می کوشد تا در خصوص محیط زیست، حقوق شهروندی و .... به مخاطبان آگاهی رسانی کند. گفتنی است، برنامه افق روشن روزهای شنبه به موضوعات زیست محیطی، دوشنبه ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد. آنچه باید درباره محافظت از گوشبدانیم؟ برنامه فراسو شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه 24 خرداد ماه، به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره هندزفری و اسیب شناسی ناشی از آن و کلید محافظت از گوش پاسخ می دهد. فراسو عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندستی رادیو سلامت است، که به منظور آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهکارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه از یکی از پزشکان متخصص دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ و راهکارهای مناسب را ارائه دهد. این برنامه رادیویی، روز دوشنبه، با حضور دکتر پدرام برقعی، متخصص گوش حلق و بینیبه موضوع اشنایی باراههای محافظت ازگوش وکاهش عوارض ناشی از استفاده ی مداوم از هندز فری می پردازد. گفتنی است، برنامه فراسو ، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه، به کوشش برنامه سازان گروه بهداشت و تندرستی و گروه تغذیه و سلامت ، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز، تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. ...
بازیگر معروف در مقابل دوربین به عشقش اعتراف کرد + فیلم
به گزارش جام جم سیما ، شب گذشته مجموعه برنامه تلویزیونی دورهمی با نگاهی به موضوع اسراف از بی مبادلاتی و مصرف بی رویه مردم و هدر دادن نعمت های الهی گفت و در همین رابطه مهران مدیری برنامه را با توضیحاتی در قالب اجرای استندآپ کمدی و نشان دادن و بحث کردن در مورد ناهنجاری اسراف به روی آنتن برد و سپس بعد از برگزاری مسابقه در بین تماشاگران حاضر در استودیوی دورهمی ، به گفتگو با زوج هنری محمود پاک نیت و مهوش صبرکن نشست. مخالف حضور بچه هایم به عرصه بازیگری هستم در ابتدای این گفتگو هر دو بازیگر بعد از سلام و احوالپرسی و تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان از نحوه آشنایی و ازدواج خود بیان گفتند و این را متذکر شدند که 37 سال است با عشق و رضایت قلبی در کنار هم و خانواده بزرگمان زندگی می کنیم. محمود پاک نیت در ادامه با بیان اینکه از ابتدا راضی نبودم پسرهایم کار بازیگری را تجربه کنند، عنوان کرد: من با حضور پسرهایم در عرصه بازیگری مخالفتی نداشتم و ندارم اما اصراری هم ندارم و راضی نیستم و همیشه گفتم به زندگی خودتان برسید، اما باز در این صورت پسر بزرگم مسعود در کار آقای فخیم زاده به نام تشریفات بازی کرده و پسر کوچکترم مهرداد در فیلم وارث همبازی من بود. گفتنی است در این قسمت از برنامه مهران مدیری به حضور پسرها در دورهمی اشاره کرد و سپس صدای مسعود پسر بزرگتر و مهرداد فرزند کوچکتر در استودیو پخش شد و مهوش صبر کن اشک شوق ریخت. صبر کن در ادامه به بهترین اتفاق و روز در زندگی مشترکش با محمود پاک نیت اشاره کرد و گفت: بهترین اتفاق برای ما به دنیا آمدن اولین نوه ام بود که آن ها در شیراز بودند و ما در تهران و من هر لحظه با آنها تماس می گرفتم و با هم در ارتباط بودیم. مهران مدیری در خلال گفتگوی خود با مهمانان به برگزاری موزه دورهمی و فروش اجناس به نفع خیریه ها و انجمن های حمایتی اشاره کرد و گفت: در این برنامه از مهمانان خواسته می شود که هر آنچه برای آنها ارزش دارد و دوست دارند، به موزه دورهمی اهدا کنند نام ببرند تا به نفع خیریه و انجمن های حمایتی به مزایده گذاشته شود. در این جای برنامه خانواده پاک نیت لوح و تندیس پاسارگارد فارس را برای فروش در مزایده گذاشتند. همچنین پس از پایان این گپ و گفت ها، مهران مدیری به هدر رفت آب توسط همشهریان و اسراف منابع طبیعی اشاره کرد و بر همین اساس مسابقه ای دیگر این بار با حضور آقایان در استودیو برگزار کرد. قول های معاونت سینمایی سه سال است که عملی نشده ابوالفضل جلیلی دیگر مهمانی بود که در پایان برنامه به دورهمی اضافه شد و در گفتگویی صریح درخصوص اتفاقات سینمای ایران و توقیف فیلم هایش گفت. جلیلی در ابتدا پس از سلام و احوالپرسی با حضار داخل در استودیوی دورهمی ، با بیان اینکه من فیلم سازی را از سن 16 سالگی آغاز کردم، بیان کرد: در اصل من فیلم سازی را در سن 16 سالگی تجربه کردم و پیش از این در کودکی همیشه دوست داشتم آوازخوان بشوم اما علاقه من را به سمت فیلم سازی برد. وی در ادامه درخصوص کلمه یاغی و یاغی بودن در سینما عنوان کرد: مادرم همیشه از بچگی از حضرت امیر(ع) برایم صحبت کرده و من همیشه دوست داشتم مانند علی (ع) به فقرا و نیازمندها کمک کنم و فیلم سازی ابزار من شد تا این مولفه را نشان بدهم اما از آنجایی که ما در کشورمان فقیر نداریم و من از فقر و نیازمند در مستندها و فیلم هایم حرف میزنم به من یاغی می گویند. در ادامه مهران مدیری به نامه ای که ابوالفضل جلیلی به ابراهیم حاتمی کیا نوشته بود اشاره کرد و جلیلی مفاد نامه را اینگونه توضیح داد: من همیشه حرف دلم را می زنم و با تمام احترامی که برای او قائل هستم در نامه به این صورت نوشتم که حاتمی کیا همیشه از این ناله می کند که چرا امکانات به او داده نمی شود و من هم نوشتم اگر کسی قرار باشد حرفی بزند آن من هستم که 15 تا از فیلم هایی که ساخته ام توقیف شده و هرکدام را با هزار بدبختی پیش برده ام و هیچ دست نوازشی بر سرم کشیده نشده است. وی در ادامه به روی کار آمدن دولت حسن روحانی اشاره کرد و درخصوص پیگیری های معاونت سینمایی ایران حجت الله ایوبی گفت: با روی کار آمدن دولت آقای روحانی و سرکار آمدن معاونت سینمایی کشور می توان گفت آقای ایوبی از خوش فکر ترین مسئول سینمایی هستند و در همان بدو روی کار آمدن در گفتگویی که داشتیم قرار بر این شد که یک سه شنبه ای به من اطلاع بدهند برای تایید کارم پیش ایشان برم و الان سه سال است که آن سه شنبه نرسیده است. جلیلی افزود: من در همان صحبت ها گفتم شما به من 200 میلیون بدهید تا من فیلم بسازم، اگر خوب شد که 200 میلیون دیگر می گیرم و اگر بد شد و نخواستید من عین پول را تقدیم شما می کنم. اما این هم مثل بقیه قول ها منتظر سه شنبه است و تا به امروز بالای 200 میلیارد برای مابقی پروژهای سینمایی استفاده شده است. وی با بیان اینکه دوست دارم جایزه دنیا را تقدیم به مادران شهدا کنم در خصوص آرزوی خود خاطر نشان کرد: دوست دارم برای یک بار هم که شده جایزه سینمایی دنیا را بگیرم و آن را تقدیم به خانواده های شهدا کنم. جلیلی در ادامه در خصوص بخشش و رفع کدورت اظهار داشت: معمولا همه را می بخشم و به دل نمی گیرم اما برای دو تا از ف ...
از رنجِ نوستالژی دل بکن
هیچ گاه ثروتمند نبودیم، اما ته مانده های شامپو و خمیردندان را دور می انداختم. مادرم با کلی زحمت آن ها را از داخل زباله ها درمی آورد و مرا به خاطر چنین اسراف هایی سرزنش می کرد. زندگی آرمانی من در محیط خالی باشگاه های یوگا و در حس لذت بخش دورانداختن انبوهی از وسایل خلاصه می شود. فقط من نیستم که از آزادی زندگی مینیمالیستی لذت می برم. روش کُن ماری، فلسفه ای عملی و پرطرف دار برای مرتب سازی خانه است که از این روح فرهنگی زمانه نهایت بهره را برده است. ...
اتومبیل شخصی احسان علیخانی + عکس
به گزارش جام جم سیما ، در این مطلب، تصویر احسان علیخانی سوار بر لندکروزش را مشاهده میکنید.
آل پاچینو از زبان آل پاچینو
بال هایش را گرمای خورشید خواهد سوزاند و او چاره ای جز سقوط نخواهد داشت. در جوابت باید بگویم کی مردم به دنیای زیرزمینی گنگسترها علاقه نداشتند که علاقه امروزشان عجیب باشد؟ تماشای این که چرا و چگونه عده ای راه اشتباه را انتخاب می کنند همیشه جذاب و جالب بوده. برای من نیز این گونه بوده و برای همین جذب چنین نقش هایی می شوم. شاید هم روزی برسد فیلم هایی ساخته شود درباره مردمی که عاشقانه از قانون اطاعت می ...
رحماندوست:از مجلس راحت تر می شود به جهنم رفت/خاتمی گفت چُغلی مرابه رهبر کردی؟/احمدی نژاد به خاکی زد
ولی بعد از انتخاب شدن آن کار را به دیگران سپردم. عضو هیات علمی دانشگاه تهران بودم ولی بعد از نماینده شدن و ماموریت گرفتن برای حضور در مجلس کل کلاس ها را تعطیل کردم، البته یک ترم، آزمایشی دو واحد تدریس کردم دیدم نمی شود چون بنا را براین گذاشته بودم که مجلس را منظم بروم لذا به کلاس لطمه می خورد، از سوی دیگر من در کل دوران تدریس دانشگاهی کلاس ها را منظم برگزار می کردم و علاقه نداشتم این مقید بودن برهم ...
با کودک دروغگو چگونه برخورد کنیم؟
بخواهد کای انجام دهد یا دروغی بگوید به عواقب آن فکر کند. مثلا وقتی می خواهد کاری انجام دهد که می داند والدینش با آن مخالفت دارند به این فکر کند که اگر بعدا از او درباره این کار بپرسند چه جوابی باید بدهد؟ آیا راستش را بگویم یا می توانم دروغ بگویم؟ این درگیری باعث می شود کنترل رفتاری در کودک به وجود آید و او قبل از هر کاری، خواسته هایش را با خود ارزیابی کند و به نتیجه کاری که قصد انجامش را دارد، خوب فکر ...
بازیگر باید تماشاگر را صید کند
می کند. همان حوزه ای که در کشور ما طرفدار زیادی ندارد و این مسئله را می توان از تیراژ اندک کتاب های منتشر شده فهمید. متاسفانه مردم کشور ما چندان اهل ادبیات نیستند، کمتر به مطالعه علاقه مندند و بیشتر ترجیح می دهند سرشان را به مسائل دیگر گرم کنند. با توجه به این که سیامک صفری جزو بازیگران حرفه ای تئاتر است که در دنیای تصویر هم حضور داشته است؛ گمان می کنید نقش هایی که در سینما و تلویزیون ...
تازه ترین خبرها از چهره های معروف+تصاویر
...> مهدی مهدوی کیا و ژوزه مورینیو در حال گوش دادن به صحبت های فابیو کاپلو. تا شما دارید به این عکس افتخار می کنید، من بروم برای میهمان های امشب نان سنگک بگیرم و بیایم. طرح زیبای دوست خوبم شهاب جعفرنژاد در واکنش به خبرِ بازی احتمالی لئوناردو دیکاپریو در نقش حضرت مولانا. بحثی که مخالفین زیادی دارد و با واکنش های بعضاً نژاد پرستانه هم روبه رو شده است، ولی هر چه که هست حس خوبی به آدم می دهد ...
من هم یکی از بدها هستم، پس باید بدی کنم ، تسلیم این توهم خطرناک نشوید!
چقدر در کودکی از اینکه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از هر فرصتی برای نصحیت و اندرزگویی استفاده می کردند، شگفت زده می شدیم، غافل از اینکه روزی خودمان هم به این مسیر نزدیک خواهیم شد. امروز در یکی از گروه های تلگرامی نوشتم که: وقتی می بینید که بازیکنان فوتبال مورد علاقه و اسطوره هایتان، یکی یکی بازنشسته می شوند یا می میرند، وقتی که موسیقی پاپ فرنگی مورد علاقه تان متعلق به دهه 1980 ...
پخش مستند سردار شهید حیدری از رادیو ایران
به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، هر سحر مستند یکی از شهدای مدافع حرم پخش می شوداز اول ماه مبارک رمضان تا امروز مستند شهدای حرم رسول خلیلی، عبدالرشید رشوندی، محمدتقی ارغوانی، سردار تقوی پخش شده است. فردا سحر قرار است مستند شهید حاج اسماعیل حیدری در بخش از تبار حبیب پخش شود.در این مستند مهدیه پهلوانی گزارشگر با همسر و فرزند این شهید مدافع حرم گفتگو کرده است. این مستند توسط زهرا قائدی وحسین معصومی تهیه شده است. این مدافعانی که مستندهای آنها از رادیو ایران پخش می شود، از کشورهای مختلف اسلامی همچون ایران، عراق و افغانستان هستند و گروه برنامه ساز قرار بی قراران به دیدار خانواده های آن شهدا می رود و ضمن اهدای لوح تقدیر رادیو ایران که سپاس کوچکی است از حماسه های این شهدا با خانواده های آنها به گفتگو می پردازد و این شهدا را به مخاطبان رادیو ایران معرفی می کند. ویژه برنامه قرار بی قراران از گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران هر سحر ساعت 2:30 تا 4:30 با کارشناس مجری گری محمد نصر آبادی، تهیه کنندکی حسین معصومی و گویندگی مهدی طهماسبی از آنتن رادیو ایران پخش می شود. ...
اولین عکس های جک ریچر تام کروز
به گزارش جام جم آنلاین ، این فیلم با نام جک ریچر: هرگز به عقب برنگرد اکران عمومی خواهد شد و کابی اسمولدرز نقش مقابل کروز را در آن به عهده دارد. تام کروز در داستان قسمت تازه، دوباره در نقش کاراکتر جک ریچر بازی می کند. او یک مامور پلیس است که به شیوه خودش با افراد خاطی و بدطینت مقابله می کند. گروه سازنده فیلم، تا به حال در لوکیشن های مختلف منطقه اورلئان کار فیلم برداری را انجام داده اند. قرار است بخشی از صحنه های فیلم هم در نیویورک فیلم برداری شود. فیلم نامه اقتباسی فیلم، براساس هجدهمین نوول لی چایلد نوشته شده است. این مجموعه نوول، با محوریت کاراکتر جک ریچر داستان های اکشن و مرموز خود را تعریف می کند. در داستان هجدهمین قسمت این نوول، کاراکتر ریچر پس از بازگشت به پایگاه نظامی محل کار خود، متوجه می شود برایش پاپوش دوخته شده و وی متهم به ارتکاب یک قتل است. از قرار معلوم، این اتفاق 16 سال قبل رخ داده و پرونده آن تازه باز شده است. ریچر وارد دنیایی توطئه آمیز می شود، تا رمز و راز پشت پرده را کشف کند. ادوارد زویک که تام کروز را در درام تاریخی آخرین سامورایی کارگردانی کرد، وظیفه کارگردانی قسمت دوم جک ریچر را به عهده دارد. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، قسمت اول فیلم در سال 2012 به روی پرده سینماها رفت. این فیلم با هزینه 60 میلیون دلاری خود، موفق به فروشی 80 میلیون دلاری در آمریکای شمالی شد. استقبال تماشاگران سینما در بقیه کشورهای دنیا از این اکشن دلهره آور و پررمزوراز، بیشتر از تماشاگران آمریکایی بود. آن ها برای تماشای این فیلم، بیش از 100 میلیون دلار پرداخت کردند. دومین قسمت جک ریچر برای نمایش عمومی در فصل بهار سال آینده میلادی آماده خواهد شد. هزینه تولید فیلم، حدود 80 میلیون دلار اعلام شده است. ...
دست قهرمان به سبد نمی رسد
شما گدایی نیست، مسئولان باید کلاه شان را بالاتر بگذارند که کاری با شما ندارند. نه، گدایی است، من به خانواده ام نگفته ام که اینجا گدایی می کنم، خیلی خودم را شکسته ام که اینجا هستم، یکسری مردم کارهایی می کنند که من می فهمم ما خیلی پس معرکه هستیم. باتوجه به مشکلاتی که من دارم یک نفر باید 6 جا کار کند که بتواند مشکلاتش را حل کند. حق تان این است که حقوق مکفی داشته باشید. واقعا نمی دانم چه ...
علیرغم ادعاهای توخالی، ناشیانه و کم اطلاعید!!!
"مصاحبه پرمغز و بانغزتان" !!! و با اجازه شخص جنابعالی ورود کرده، همچون شما بازخوانی دوباره ای بر فرمایشات [[ دیروز و امروزتان در گذر زمانها ]] البته نه مثل جنابعالی !!! و آنهم بطور "کلی گویی ، پراکنده سرایی و ورود به مباحث غیرمرتبط و از قبل گزینش یافته" !!! بلکه "بالسویه و دو سویه" باهم جلو رفته تا معلوم گردد، چه کسانی بعد از رفوزه گری در همراهی با کاندیدای بی همتایشان!!! از نگاه مردم و لاجرم یاس و ...