سایر منابع:
سایر خبرها
وقتی سخنان امام فراموش شود، متوسلیان ها هم از یاد می روند - هنوز چوب اعتماد به لیبرال ها را می خوری
ولایت رهبر عزیز و سکانداری که اگر نقش ایشان نبود، انقلاب با خطرها مواجه می شد را تبریک می گویم، ما در این داستان شاهد داستان تنزیل انقلاب رسول الله هستیم که بعد از رحلتشان، 25 سال بعد طول کشید که از یک انحراف آشکار، پرچم دوباره به دست اهلش افتاد، همان کسی که در هزاران نقطه و خاصه در غدیر، تکلیف به عهده او گذاشته شد بود اما به سهولت و راحتی تاریخ به تحریف رفت و انقلاب رسول الله در اثر بی بصیرتی مردم ...
وقتی صحبت های امام فراموش شود، متوسلیان ها هم از یاد می روند/کسانی که الان سر کار هستند 20 سال مسیر ...
، انقلاب با خطرها مواجه می شد را تبریک می گویم، ما در این داستان شاهد داستان تنزیل انقلاب رسول الله هستیم که بعد از رحلتشان، 25 سال بعد طول کشید که از یک انحراف آشکار، پرچم دوباره به دست اهلش افتاد، همان کسی که در هزاران نقطه و خاصه در غدیر، تکلیف به عهده او گذاشته شد بود اما به سهولت و راحتی تاریخ به تحریف رفت و انقلاب رسول الله در اثر بی بصیرتی مردم و خواص به انحراف کشیده شد و تأویل بدست ...
ارنستو چه گوآرا؛ او یک خردادی نیست!
های مختلف دارد، تاکنون تنها یک نمایشنامه درباره او نوشته شده. نمایشنامه ای که نویسنده اش به دلیل روح شاعرانگی قهرمان داستان، در پایان آن به جای این که اعدام چه گوآرا را نشان دهد، او را به یک مراسم رقص در دامنه کوه ها می فرستد. همراه با مردمان بومی آرژانتین و همه کسانی که در اعدام و سرنوشت او دست داشته اند. آن چه خواهید خواند، بخشی است از گفت و گو با حمیدرضا نعیمی، نویسنده نمایشنامه چه گوآرا . ...
گریم عجیب و متفاوت شهاب حسینی در سرزمین کهن + عکس
به گزارش جام جم سیما ، او که در صفحه اینستاگرامش ، همیشه عکس های کارهایی که خودش انجام گریم آن ها را بر عهده داشته ، به نمایش می گذارد ، در توضیح این عکس نوشته است : سریال سرزمین کهن فاز دوم طراح گریم آقای مجید اسکندری اجرای گریم مرتضی کهزادی
مرگ ماهی ؛ این فیلم نفس ندارد!
هر چقدر که سایه اقتدار اخم آلود دایی یه حبه قند به عنوان میراثی از گذشته و خانواده در تصمیم دختر در آستانه مهاجرت فیلم تاثیر گذار است. مادر مرگ ماهی نفس ندارد و در لیف و پارچه مبلمان خلاصه شده و به قصه نمی رسد، طبیعتا وقتی هسته اصلی داستان انتزاعی شده و واقعی نیست درام جان نمی گیرد؛ کاش مرگ ماهی در پوستر فیلم و چند عکس خلاصه میشد؛ اگر فیلم را نمی دیدیم تصور بهتری داشتیم، این همه بازیگر نامدار با طراحی لباسی مناسب در لوکیشنی که پر از رنگ های مایوس است با این همه قاب های زیبا، بیشتر و بهتر از داستان بی شالوده ی فیلم احساسات برانگیز است و تحت تاثیر قرار می دهد. ...
نمی خواهم مخاطب نزدیک افطار درگیر فضای بغض آلود شود
گذشته برنامه ماه رمضان داشتم اما برنامه زنده پیش از افطار را تا به حال تجربه نکرده بودم و این تجربه برای بار اول است. سال گذشته برنامه شهرخدا که در برج میلاد اجرا می شد را به عهده داشتم که به صورت تولیدی شب ها ساعت یازده پخش می شد. *اجرای برنامه زنده نزدیک به افطار به شدت سخت است و اگر در جریان شرایطش بودم شاید تصمیم دیگری می گرفتم! این که با زبان روزه استرس برنامه و دوندگی های قبل از ...
ماه عسل تلویزیون در رمضان
محبوبه محمدی حدودا 10 سال پیش تلویزیون برنامه جدیدی به نام ماه عسل را به مناسبت ماه مبارک رمضان در کنداکتور پخش خود قرار داد؛ برنامه ای زنده با اجرای استودیویی که به مدت 30 شب در شب های رمضان به روی آنتن می رود و تا همین امروز به پخش سالیانه خود ادامه داده است. با وجود حواشی ریز و درشتی که هر سال به بهانه های مختلف گرداگر ماه عسل را گرفته پخش این برنامه ادامه دارد و با وجود همه حرف و ...
زمان پخش تکرار برنامه ماه عسل مشخص شد
فراخوانی تازه را در برنامه اش اعلام کرد. او از مخاطبان ماه عسل خواست که مانند سال گذشته تیتراژ ماه عسل را بخوانند و برای پخش در برنامه ارسال کنند. ماه عسل با اجرا و تهیه کنندگی احسان علیخانی هرشب در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما روی آنتن می رود. منبع : خبرگزاری تسنیم
خیلی مرگ هراسم / برای بازی در نقش الکلی مدتی به بیمارستان های ترک اعتیاد می رفتم
او در سریال های ماجراهای خانه شماره 13، نرگس، مرگ تدریجی یک رویا، فاکتور هشت، شوق پرواز، تا صبح، هفت سین و زعفرانی بازی کرده است. به همین بهانه در روز تولد ستاره اسکندری و به مناسبت 42 سالگی اش با او به گفت وگو نشسته ایم. خانم اسکندری پیشینه تئاتری شما بسیار خوب است و در تلویزیون هم نقش های ماندگاری را بازی کرده اید. خودتان را بیشتر تئاتری می دانید یا تلویزیونی؟ من بازیگری هستم با اصلیت تئاتری، اما خودم را بچه تلویزیون می دانم. سالیان بسیاری است که با تلویزیون همکاری می کنم و تلاش دارم به عنوان بازیگر کلیشه نشوم. به همین دلیل نسبت به دیگر بازیگران نقش های متنوعی را در این رسانه بازی کردم. همه دوست دارند این اتفاق برایشان بیفتد و نقش های متنوع را بازی کنند، چطور این اتفاق برای شما افتاده و چقدر شانس دخیل بوده است؟ برخی مواقع شانس هم دخیل است. به نظرم بازیگران به دو دسته تقسیم می شوند؛ بازیگرانی که خودشان را به نقش ها نزدیک می کنند که من جزو این دسته هستم و عده ای دیگر که نقش ها را به خودشان نزدیک می کنند؛ آنچه باعث موفقیت من شده، این است که تمایل دارم خودم را به نقش نزدیک کنم و دلیل این شانسی که برایم پیش آمده به خاطر پیشینه تئاتری من است، زیرا مدیومی است که تنوع کاراکترها در آن بیشتر از کار تصویری است و کارگردانان و تهیه کنندگان، مرا به دلیل پشتوانه تئاتری ام انتخاب می کنند. آخرین سریالی که از شما پخش شد، زعفرانی بود که در آن، نقش یک مادر را بازی کردید که بالاتر از سنتان بود. معمولا بازیگران این کار را انجام نمی دهند، چرا که احتمال دارد بقیه پیشنهادها به این صورت باشد. چطور تن به این کار دادید؟ دقیقا همین طور است. تهیه کننده سریال زعفرانی ایرج محمدی بود که دو بار تجربه همکاری خوب برای سریال های ایستگاه و نرگس را با او داشتم. از سوی دیگر وقتی به من گفتند، نقش مقابلم را مهدی هاشمی بازی می کند، خیلی خوشحال شدم، چون او را به عنوان بازیگر پیشکسوت دوست دارم. همچنین حامد محمدی کارگردان سریال به عنوان کارگردان جوان خوش ذوق مطرح است. این ترکیب، مرا برای کار ترغیب کرد، ضمن این که من چند سالی در تلویزیون کار نکرده بودم و دوست داشتم بعد از چند سال وقفه با یک گروه حرفه ای دوباره روی آنتن بیایم که این اتفاق افتاد. به هر حال من هم در میانسالی هستم که یا باید جوان تر از خودم را بازی کنم یا پیرتر، ضمن این که بعد از دندون طلا که نقش یک دختر کولی را بازی کرده بودم و بسیار هم سخت و پیچیده بود، احتیاج به آرامش داشتم و نقش مادر سریال زعفرانی این آرامش را به من می داد. شما اشاره کردید که خودتان را بچه تلویزیون می دانید. البته در تئاتر جوایز زیادی گرفته اید و مخاطبان تئاتر شما را خوب می شناسند، اما فکر می کنید تلویزیون در معرفی و شناساندن ستاره اسکندری به مخاطبان تا چه میزان موثر بود؟ طبیعی است خیلی زیاد موثر است، زیرا هیچ رسانه ای به اندازه تلویزیون با مردم صمیمی نیست و این رسانه اسباب شهرت و محبوبیت را برای بازیگر فراهم می کند. همه آدم ها تلویزیون دارند و سریال های خوب و باکیفیت را دنبال می کنند. بنابراین هیچ رسانه ای به اندازه تلویزیون مهم نیست و من هم نقش های خاصی در این رسانه بازی کردم. البته من تئاتر را زودتر شروع کردم و اگر شما کارنامه تئاتری مرا بررسی کنید، متوجه خواهید شد در تئاتر هم گزیده کار هستم. من شاگرد دکتر رفیعی بودم و کارهای بسیار درخشانی با بهرام بیضایی، محمد رحمانیان و بقیه دوستان انجام دادم. من وزن تئاترم را مدیون تلویزیون نمی دانم، بلکه تربیت تئاتری ام را در آن دخیل می دانم، بویژه این که با اساتید کار کرده ام. شما بعد از فوت پوپک گلدره به جای او کارش را در سریال نرگس ادامه دادید. در داستان یک شهر هم نقش یک دختر معتاد، در مرگ تدریجی یک رویا نقش یک دختر الکلی و در زعفرانی نقش یک مادر را بازی کردید. فکر نمی کنید نقش هایتان در تلویزیون همراه با ریسک بوده است؟ افتخار می کنم که توانستم اولین زن معتاد و الکلی تلویزیون را بازی کنم و این اشتیاق من به چرایی بازیگر شدنم برمی گردد. من خیلی مرگ هراسم و بازیگری این امکان را به من داده که در قالب های مختلف زندگی کنم و این که ستاره اسکندری نباشم؛ ساناز مرگ تدریجی یک رویا، نرگس و نیره دندون طلا باشم. خوشحالم به واسطه بازیگری به قالب های مختلف دنیا می آیم و می روم. این واقعا برایم جذاب است. این شمای ظاهری شماست. به عنوان نمونه وقتی نقش یک معتاد را بازی می کنید که واقعاً معتاد نیستید. من از آن دست بازیگرانی هستم که خودم را به کاراکتر نزدیک می کنم، نه این که نقش معتاد را که بازی می کنم، معتاد شوم؛ بلکه به احساسات و عواطف شخصیت نزدیک م ...
کلیشه حاجی بازاری خیر و دشمن خونی با درون مایه اقتصاد مقاومتی!
به گزارش ستاره ها؛ جواد افشار پیش از این، با سریال 110 قسمتی کیمیا به عنوان طولانی ترین سریال تاریخ تلویزیون، آنتن جعبه ی جادویی را در حدود شش ماه به خود اختصاص داده بود. سریال برادر در حال و هوایی نزدیک به مفهوم اقتصاد مقاومتی ساخته شد و تولید آن از زمستان 1394 کلید خورد. گرچه باید برای دیدن سریال و نقد آن منتظر ماند تا حداقل دوسوم قسمت های آن پخش گردد، اما از همین حالا می توان به نکاتی اشاره ...
خندوانه یا ماه عسل ؟
دیگر برنامه های خود را هم تولید کنند. این تولید دوباره به معنای تکرار نبوده و هربار ایده جدیدی از این دو شاهد بوده ایم. امسال هم به خواست مخاطبان، ماه عسل در ماه رمضان و خندوانه در طول فصل گرم سال مهمان خانه های شماست. بررسی عملکرد این دو نفر به واسطه محبوبیت شان خالی از لطف نیست. مهمانانی از جنس ما مهمانانی که در برنامه ماه عسل دعوت می شوند لزوما هنرمند، معروف، نابغه یا ...
بررسی تفاوت های مشاوره و روان درمانی در سایبان آرامش
به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه سایبان آرامش عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که آموزش وپیشگیری از اختلالات روان، اضطراب و استرس، اختلال شخصیت از جمله اهداف آن است. برنامه رادیویی سایبان آرامش روز سه شنبه با حضور دکتر حمیدرضا بابا مرادی، روان شناس به این پرسش های مخاطبان درباره برای حل مسائل مان به مشاور مراجعه کنیم یا روان درمانگر؟ پاسخ می دهد. در این برنامه، شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با فرهنگ مشاوره وخدمات روانشناختی و روانپزشکی آشنا می شوند. یادآور می شود، برنامه سایبان آرامش از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 14:05 به مدت 45 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم مخاطبان صدای سلامت می شود. یکی مثل همه و داشتن ارتباط موثر در محیط کار شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه 25 خرداد ماه، در برنامه یکی مثل همه به بررسی موضوع داشتن ارتباط موثر درمحیط کار می پردازد. برنامه یکی مثل همه ، روز سه شنبه، با حضور دکتر مصطفی فروتن، روانشناس به پرسش های شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش در باره ارتباط موثر؛ داشتن ارتباط موثر در محیط کار پاسخ می دهد. یادآور می شود، یکی مثل همه عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت 16:30 به مدت 25 دقیقه پخش می شود. مجله پزشکی و روز جهانی اهدا کنندگان خون برنامه مجله پزشکی شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه 25 خرداد ماه، موضوع روز جهانی اهدا کنندگان خون را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. برنامه مجله پزشکی که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز سه شنبه، از ساعت 15:00به مدت 60 دقیقه با حضوردکتر مجید مسلمی، رئیس آموزش و جذب اهداکنندگان سازمان انتقال خون استان تهرانبه این موضوع شرایط اهدا کننندگان خون در ماه مبارک رمضان خواهد پرداخت. گفتنی است، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه های پیشگیری از بیماری ها، برنامه مجله پزشکی هر روز به یکی از موضوع های حوزه سلامت اختصاص دارد. تا خدا راهی نیست از رزق حلال می گوید ویژه برنامه تا خدا راهی نیست شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه 25 خرداد ماه، به این پرسش رزق حلال چیست؟ برای کسب رزق حلال چه باید کرد ؟ پاسخ می دهد. ویژه برنامه افطار تا خدا راهی نیست با هدف خودسازی و رسیدن به رضایت الهی به مدت 30 شب با ایجاد فضای عرفانی شاد و تلفیقی از بخش های کوتاه و شنیدنی در قالب گزارش، نمایش، داستان، مصاحبه، مسابقه و .. با شنونگان صدای سلامت همراهی می کند. برنامه تا خدا راهی نیست که کاری از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است، با حضور حجت الاسلام سعیدی، مدرس دانشگاه؛ حجت الاسلام علی آقا بابا،کارشناس مذهبی و دکتر راسخی، متخصص تغذیه، با موضوع ابعادا ارتباطی انسان با خدا و خود و اجتماع به این پرسش ها رزق حلال چیست؟ برای کسب رزق حلال چه باید کرد ؟و اثرات رزق حلال در زندگی افراد چیست؟ پاسخ می دهد. گفتنی است، ویژه برنامه افطار تا خدا راهی نیست در ایام ماه مبارک رمضان، هر روز از ساعت 19:10 به مدت 110 دقیقه ، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. بیماری های روانپزشکی در سپهر دانش شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه 25 خرداد ماه، دربرنامه سپهر دانش به موضوع بررسی موردی بیماری های روانپزشکی می پردازد. سپهر دانش عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است که روز سه شنبه، از ساعت22:05 به مدت 105 دقیقه با کارشناسی دکتر حمدیه، روانپزشک به موضوع بررسی موردی یماری هایروانپزشکی می پردازد. این برنامه شامل بخش های گوناگونی نظیر شرح حال و معاینه بالینی، معرفی دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی و گزارش شبانه از بیمارستان ها و .. است. شنوندگان با ارسال پیامک به شماره 30000102 و تماس با شماره 22021954 به سوالات مطرح شده در برنامه پاسخ می دهند و گاهی نیز با ارسال دلنوشته های پیامکی خود با این برنامه ارتباط برقرار می کنند. ...
کمدی با چاشنی ملودرام!
به گزارش جام جم سیما ، در روزهای ماه مبارک رمضان به همین بهانه نگاهی به چند مجموعه پرطرفدار پخش شده در این ماه می اندازیم با امید به آن که مجموعه های تولید شده برای رمضان امسال بتواند سلیقه های گوناگون را تامین کند. میوه ممنوعه حسن فتحی یکی دیگر از مجموعه سازان موفق سیماست که برای این ایام کارهای درخشانی همچون: میوه ممنوعه و زاینده رود را تدارک دیده است. میوه ممنوعه با نگاهی به داستان شیخ صنعان، درامی پرکشش و قدرتمند با شخصیت پردازی های درخشان است که مانند تمامی کارهای فتحی دیالوگ های پخته ای دارد. علاقه حاج یونس به دختر جوانی که پدرش بدهی سنگینی به او دارد، موتور قصه را روشن کرده و مصالح مناسبی نیز در ادامه در اختیارش گذاشته است. انتخاب سنجیده گروه بازیگران که در راس آن گوهر خیراندیش، علی نصیریان و امیر جعفری قرار دارند، نقطه قوت میوه ممنوعه است عیار بازیگری کار را بشدت بالا برده اند. هرچند که درنهایت شتابزدگی در تولید و برخی فشارهای بیرونی به پایانی سردستی و نچسب منتهی شد که شباهت چندانی به بافت کلی داستان نداشت. پایتخت 4 سیروس مقدم آخرین سری ساخته شده از پایتخت را ماه رمضان گذشته روی آنتن شبکه اول سیما فرستاد که مطابق پیش بینی ها پربیننده ترین مجموعه سال گذشته لقب گرفت. مقدم در این قسمت داستان خود را از جایی آغاز کرده که ارسطو پس از مرگ همسرش در سانحه هوایی دچار افسردگی شده و در کنار نقی و خانواده اش زندگی می کند. هما هم در انتخابات شورای شهر انتخاب و وارد شورا شده و همه اینها در حالی است که نقی کسب و کار مناسبی ندارد. پایتخت 4 هم درست مانند سه فصل قبلی از شوخی های رگباری شکل کلامی بهره گرفته که در کنار آن کمدی موقعیت هم حضوری کمرنگ دارد. ستاره پایتخت 4 نیز احمد مهرانفر و محسن تنابنده هستند که رنگ و لعاب خوبی به شوخی های نوشته شده توسط خشایار الوند بخشیده و گهگاه لحظات فوق العاده ای را هم شکل داده اند. گمگشته رامبد جوان در این مجموعه تلویزیونی سراغ قصه ای آشنا و کلیشه ای رفته و آن را به مجموعه ای سرگرم کننده برای روزه داران تبدیل کرد. چند دزد برای دریافت پول و اخاذی مرد ثروتمند خیری را می ربایند غافل از این که به اشتباه فرد دیگری را که شباهت فوق العاده ای به آن مرد داشته را ربوده اند! جوان بخوبی از این ایده جابه جایی در گمگشته بهره گرفته و آن را به عنصر جذابی در پیشبرد داستان خود تبدیل کرده است. از طرف دیگر بازی متقاعدکننده آتیلا پسیانی در دو نقش در کنار موسیقی تیتراژ پایانی با صدای مجید اخشابی که در آن ایام کار نویی به حساب می آمد، از مهم ترین عوامل موفقیت گمگشته هنگام پخش در ماه رمضان 1380 به حساب می آمدند. متهم گریخت رضا عطاران برای مجموعه های تلویزیونی خود، قالب کمدی را برگزیده و ترکیبی از کمدی موقعیت و کلامی را ارائه کرده است. متهم گریخت با بازی سیروس گرجستانی، علی صادقی، سعید آقاخانی و خود عطاران یکی از جذاب ترین آنهاست که در هر قسمت ماجرای تازه ای را پیش روی مخاطب قرار داده و تا به آخر آنان را همراه خویش می کند. قصه مرد میانسالی به نام هاشم که از شهر کوچک خود مهاجرت کرده و برای کار و زندگی همراه خانواده خود به تهران می آید و در این مسیر با حوادث ریز و درشت بسیار روبه رو می شود. بزرگ ترین موفقیت عطاران در این مجموعه، پیوند زدن داستان اصلی به خرده داستان های متعدد است بی آن که کلیت کار دچار هرج و مرج و اغتشاش شود. در این میان نباید از بازی خیره کننده گرجستانی هم در نقش هاشم بسادگی عبور کرد که همچنان در کارنامه بازیگری مفصل او نقطه عطف مهمی به حساب می آید. خانه به دوش نخستین مجموعه تلویزیونی رضا عطاران از سه گانه ماه رمضان اش که شیرین و دوست داشتنی از کار درآمده، اما رگه هایی از تلخی را هم با خود همراه دارد. موضوعی که در کارهای بعدی او پررنگ تر هم شده و به یکی از مولفه های آثارش تبدیل شده است. او در مجموعه یاد شده با خلق شخصیت هایی بشدت باورپذیر که از دل جامعه بیرون آمده و مشکلاتشان نیز برای مخاطب آشنا به نظر می رسد، مخاطبان انبوه را به سمت خویش کشانده و خانه به دوش را به یکی از محبوب ترین مجموعه های تلویزیونی مبدل ساخت. برای نمونه به کاراکتر ماشاالله خان و مشکلات ریزودرشت و در عین حال عزت نفسش نگاه کنید که در تقابل با باجناقش (اصلان) چه تضاد شیرینی را به وجود آورده اند. حمید لولایی در کنار مریم امیرجلالی از ستون های این مجموعه به حساب می آیند که با درک صحیح از زمان بندی در اجرای شوخی ها، کی ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی : 24 خرداد 95
. اعتراض محترمانه کارن همایونفر به احسان علیخانی بحاطر استفاده ی بدون اجازه از آهنگ های کارن در برنامه ماه عسل. ساغر عزیزی و هدی زین الدین در لحظه ای که متوجه می شوند پیرلو و بکهام دیگر در مسابقات یورو حضور ندارند... نام ژست: با اینکه سرم درد میکنه، ولی باز میخندم! ممنون از لیلا خانم برخورداری. مسعود روشن پژوه و دختر عزیزش در حاشیه ی یک جشن در ...
صداقت و شجاعت در راه حقیقت بزرگ ترین ویژگی پدر شعر انقلاب بود
به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری که در مراسم تشییع پیکر مرحوم حمید سبزواری شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: هرگاه هنر و شعر توام با صداقت و شجاعت و در راه حقیقت باشد، می تواند زیبا و ماندگار شود. وی با بیان اینکه استاد حمید سبزواری سجایای بسیار ارزشمند، برجسته و فاخری داشت، افزود: ایشان هم قبل از انقلاب در راه مبارزه با ظلم و اجحاف علیه رژیم ستم شاهی قیام کرد و هم در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی فداکاری های بسیاری کرد. رئیس سازمان صدا و سیما گفت: ایشان با اشعار خود توانست فرهنگ انقلاب را گسترش دهد و پس از انقلاب نیز همچنان وفادار و پایدار در راه انقلاب بود. وی افزود: مرحوم استاد سبزواری از تمام وجود خود مایه گذاشت و با اشعار زیبای خود توانست هنر و شعر انقلاب را در ابعاد وسیعی گسترش دهد. ...
عکس خاطره انگیز از استاد کشاورز در فیلم هزاردستان
به گزارش جام جم سیما ، محمدعلی کشاورز در نقش شعبان استخوانی در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرد. مجید اسکندری ، چهره پرداز سینما و تلویزیون ، به تازگی عکس خاطره انگیزی از خود در کنار محمدعلی کشاورز در پشت صحنه هزار دستان منتشر کرده است.
دیدار رئیس رسانه ملی با رئیس مجلس خبرگان رهبری
به گزارش جام جم سیما ، دکتر علی عسکری و آیت الله جنتی در این دیدار درباره نحوه تعامل رسانه ملی و مجلس خبرگان رایزنی کردند. رئیس سازمان صدا و سیما پیش از این نیز با سران قوای مجریه، قضائیه و مقننه به طور مجزا دیدار و درباره مسائل رسانه ملی و همکاری رسانه ملی با قوای سه گانه تبادل نظر کردند. منبع: خبرگزاری صدا و سیما ...
سریال لطیفی با همه طبقات جامعه ارتباط می گیرد
، اتفاقی که سر دودکش هم افتاد و این دلیلی ندارد جز این که پادری عین زندگی مردم است و بیننده چیز عجیبی در آن نمی بیند. داستان پادری چون داستان زندگی ایرانی است، به اندازه تمام اتفاقاتی که برای مردم ایران هر روز رخ می دهد، کشش دارد که ادامه پیدا کند. بازیگر سریال یه تیکه زمین در پایان عنوان کرد: در حال حاضر یک فیلم سینمایی در حال اکران دارم و یک فیلم دیگر هم در نوبت اکران عید فطر قرار دارد. مجموعه تلویزیونی پادری به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی، در ایام ماه مبارک رمضان هر شب به غیر از جمعه ها و لیالی قدر حوالی ساعت 22:20 به روی آنتن شبکه یک می رود. ...
پای جناب خان به سینما باز شد
به گزارش جام جم سیما ، رامبد جوان در حال نگارش فیلمنامه ای درباره ماجرا های خودش و جناب خان است. جوان گفت: این اثر موقعیت درخشانی در درام و شخصیت پردازی است. وی افزود: این اثر در جهان امروز از آن قصه ها خواهد شد که می تواند تکان دهنده باشد، چون همه چیز در آن وجود دارد. داعش می آید وسط، بحث جنگ می آید وسط، صلح هم هست. در کل ابعاد خیلی جذابیت دارد. تاریخ پیش تولید این اثر هنوز مشخص نیست. منبع : خبرگزاری صدا و سیما ...
روایت تولد دوباره امید از زبان یک پزشک در قاب ماه عسل
به گزارش ستاره ها؛ ششمین قسمت از برنامه ماه عسل در ماه مبارک رمضان، با دعای فرج شروع شد. علیخانی ضمن تشکر از مخاطبان از آنها درخواست کرد مانند سال های گذشته تیتراژ ماه عسل را بخوانند و برای پخش در برنامه ارسال کنند. بعد از پخش تیتراژ ابتدایی، پشت صحنه دیروز برنامه ماه عسل پخش شد که عوامل برنامه کتاب های عمو سبحان را که با خود آورده بود، از وی خریدند. در ادامه ...
بازیگری را دوست ندارم ، گاهی برای پول بازی می کنم/ برای برخی بازیهایم اشک تاسف می ریزم
به گزارش جام جم سیما ، خودش می گوید هیچ وقت بازیگری انتخابش نبوده اما اگر حضور در این عرصه را انتخاب نمی کرد، مورد قضاوت دیگران قرار می گرفت. ممکن است نرسیدن مصفا به آرزویش یعنی نقاشی برای خودش دردناک باشد، اما بی تردید برای ما خوشایند است که بازیگری را ادامه می دهد. تلاش او برای دیده نشدن و اغراق نکردن در نقش هایش، قابل ستایش است. علی مصفا با وجود درونگرا و خجالتی بودن، در بازیگری رهایی دارد. او خود واقعی اش را به مخاطب عرضه می کند و این اتفاق نادری در سینمای ایران است. مصفا حالا در آستانه 50 سالگی است. او با تمام فشارها و خودخوری هایی که بعد از پذیرفتن هر نقش داشته است، این روزها فیلم مرگ ماهی به کارگردانی روح الله حجازی را روی پرده و دو فیلم در نوبت اکران دارد. گفت وگوی ما با او درباره بازیگری است، کاری که معمولا ترجیح می دهد تجربه اش نکند. بعد از بازی در فیلم در دنیای تو ساعت چند است گفته بودید دیگر سراغ بازیگری نمی روم اما در جشنواره سی و چهارم فجر سه فیلم داشتید و بعد از آن هم در یکی، دو فیلم بازی کردید. چه اتفاقی افتاد. دوباره رفتید سراغ بازیگری؟ من از فیلم پری به بعد مدام می گویم دیگر در فیلمی بازی نمی کنم اما نمی دانم چه اتفاقی می افتد که تن می دهم. سعی ام این است که بازی نکنم اما در شرایطی قرار می گیرم که به ناچار این کار را انجام می دهم. نمی دانم؛ دوست ندارم، اما پیش می آید. بازیگری خوشایندم نیست. چه کاری خوشایندتان است؟ هنوز نفهمیدم (می خندد) خوشایندم خیلی چیزها است اما نمی توانم بگویم. در حوزه هنر چه فعالیتی برای تان مطلوب است؟ خیلی دلم می خواست نویسنده بودم. می نشستم قصه می نوشتم. یا مثلا نقاش بودم و می نشستم به نقاشی کشیدن. کارهایی که نشسته انجام می شوند مورد علاقه ام است. کلا آدم راحت طلبی هستم. شما اگر در خانواده ای هنری به دنیا نمی آمدید باز هم سمت هنر می رفتید؟ شاید این طوری برایم بهتر هم بود و هنر را جدی تر دنبال می کردم. پیگیرتر بودم و به نتیجه مناسب تری می رسیدم. من در فعالیت های هنری خیلی آدم تنبلی بودم و اگر کاری کردم به خاطر شرایطی بوده که مجبورم کرده آن کار را انجام دهم. کم پیش آمده که خودم بخواهم کاری بکنم و اگر هم این اتفاق افتاده، پروسه انجام آن کار خیلی طول کشیده است. تا الان این طوری رفتار کردم اما از حالا به بعد نمی دانم چه اتفاقی بیفتد. ظاهرا رابطه تان با کارگردان های جوان خوب است. کارگردان هایی که خیلی در حوزه سینما چرخ نزده اند. کار کردن با جوان ها جذاب است یا یک فیلمنامه خوب؟ در درجه اول فیلمنامه برایم مهم است. اما همین که کسی می خواهد کار اولش را کلید بزند، برایم با ارزش است. البته سختی کار اول کارگردان ها کم کم از بین رفته است. یک زمانی کار اول یک قداستی داشت و آدم احساس می کرد باید کمک کند تا کار به نتیجه برسد چون آن جوان کار سختی در پیش داشت. در واقع شرایط فیلم ساختن برای کارگردان های اول سخت فراهم می شد. اما حالا بعد از آمدن صنعت دیجیتال و حجم زیاد تولید، شکل این ماجرا تغییر کرده است. فقط به خاطر صنعت دیجیتال این اتفاق افتاده است؟ نه فقط این نیست. نسل کارگردان ها هم عوض شده و اتفاقات خوبی افتاده است. اما به طور کلی آن زمان که من می خواستم فیلم اولم را بسازم ساخت فیلم مثل یک مجاهدت کبری بود. الان همه چیز خیلی راحت تر برای جوان ها فراهم می شود و کارگردانی هم دست یافتنی تر شده است. شما در زمینه بازیگری آدم راحتی هستید؟ نه خیلی ناراحتم و همه چیز برایم سخت است. یک بخشی از این ناراحتی در بازی های تان مشخص است. از کجا مشخص است؟ شما آدم ماخوذ به حیایی هستید... خیلی خیلی خجالتی ام. اگر در فیلمی قرار باشد نقش یک شخصیت سرکش را بازی کنید، که کمتر پیش آمده، باز هم کم رویی را می شود در آن شخصیت پیدا کرد. این ویژگی تان باعث شده نقشی را نپذیرید؟ اصلا سعی می کنم فیلمنامه هایی که شخصیت متضاد با خودم از من می خواهند قبول نکنم. حتی اگر فیلمنامه خیلی خوبی باشد؟ من اصولا اول از همه نگاه می کنم چقدر از عهده نقشی که در فیلمنامه قرار است بازی کنم برمی آیم و آیا می توانم چیزهایی را در آن نقش به نفع خودم تغییر بدهم. اگر نقش مطابق شخصیتم نباشد معمولا عذرخواهی می کنم، اما مواردی هم بوده که به دام افتادم. خودم این تصور غلط را داشتم که می توانم نقش را تغییر بدهم یا اینکه بنا به شرایطی بازی در فیلم را پذیرفتم. سر چه فیلم هایی این اتفاق افتاده؟ مثلا برج مینو . در نهایت از نتیجه کار راضی بودید یا فکر کردید اگر بازی نمی کردید، بهتر بود؟ کلا بعد از بازی در هر فیلمی فکر می کنم اگر بازی نمی کردم بهتر بود. این در مورد تمام کارهایم عمومیت دارد. اما در برج مینو مطمئن بودم بازی در این نقش اشتباه است اما خودم را در اختیار قرار دادم. چرا این کار را کردید؟ چون همیشه با مخالفت از سمت طیفی از سینماگران مواجه می شدم که در مورد بازیگری اشتباه فکر می کنم. آنها می گفتند بازیگری آن طور نیست که تو آن را می بینی. بازیگری یک ...
دلجویی احسان علیخانی از کارن همایونفر در ماه عسل
به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، پنجمین شب برنامه ماه عسل رمضان 95، با توجه به بازی های فوتبال یورو 2016 نسبت به روزهای قبل زودتر آغاز شد. در بخش دوم این برنامه که معمولاً احسان علیخانی در آن توضیحاتی از بازخوردهای روز قبل می گوید از کارن همایونفر؛ آهنگساز، دلجویی کرد. کارن همایونفر جمعه شب در صفحه اینستاگرامش انتقادی به احسان علیخانی برای استفاده از موسیقی متن بادیگارد در ماه عسل ...
رقابتی پرهیاهو بین خانواده های با حال / گروه بنفشه خواه و پرور هم به مرحله بعد رفتند
به گزارش جام جم سیما ، مسابقه خانواده باحال خندوانه در چهارمین شب خود این بار با ورود خانواده های برزو ارجمند و بهرام عظیمی شروع شد. بعد از این ورود گروهی، پانتومیم ابتدایی مسابقه اجرا و تیم ارجمند برنده آن شد. در همین بین پس از یک رفت و آمد مختصر رامبد جوان طی اعلام تعداد رأی های گروه های شرکت کننده اعلام کرد که خانواده های سوسن پرور، فاطمه گودرزی و رضا بنفشه خواه تا الان به مرحله بعد ...
رفع عطش رمضان با ماست بستنی میوه ای
به گزارش ستاره ها؛ برای تهیه این نوع بستنی به مواد ذیل نیاز است. 4 فنجان ماست. یک چهارم فنجان خامه تازه. یک کیلوگرم عسل یا دو کیلوگرم شکر. یک چهارم فنجان شاه توت یا توت فرنگی. ابتدا ماست باید با الک کاملا صاف و از آب تهی شود، سپس به مدت دو ساعت در یخچال گذاشته شود تا آب آن خشک شود. خامه با ماست، عسل و میوه مورد علاقه در دستگاه میکس شده، آنگاه در ظرفی گذاشته، درب آن کاملا بسته و به مدت چهار ساعت در فریزر قرار داده شود. هر یک ساعت با چنگال هم زده شود. می توان در آن بر اساس تمایل از طعم هایی مانند وانیل یا هر طعم دیگر استفاده نمود. ...
یک شبانه روز با عشایر دشت مغان
مهار گوسفندها را دارند. با یک دست سر حیوان را می گیرند و با دست دیگر تنش را. دیگ روحی می رود زیر پستان های گوسفند. هر گوسفند بین 200 تا 250گرم شیر می دهد. بادِ تند بوی شیر تازه را درهوا می پراکند. زن آن طرف روی ظرفی بزرگ تر پارچه ای می کشد. شیر را از پارچه صافی رد می کنند. دلال شیر چند ساعت دیگر می آید و شیرها را می برد . منصورخیاوی می گفت، هر کیلو شیر را 3هزارتومان می فروشند به دلال، اما ...
کدام فیلم های ایرانی با مشارکت فرانسه ساخته شده اند؟
فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمد حقیقت و تهیه کنندگی محمد احمدی ساخته سال 1381 است و در آن بازیگرانی چون گلشیفته فراهانی و حسن ناهید ایفای نقش کرده اند. فضای داستان این فیلم ماورایی است و داستان آن با ماجرای پدری آغاز می شود که بعد از کشتن پسرش به امامزاده ای می رود و تمامی شب را به راز و نیاز با او می گذراند. این فیلم محصول مشترک فرانسه و ایران است که پس از نمایش در هفته بین المللی منتقدین کن ...
سیمای کردستان؛ رنگین کمان فرهنگی کشور
آقای امان اللهی، استان کردستان را به لحاظ فرهنگی چگونه می بینید؟ استان کردستان در واقع رنگین کمان فرهنگی کشور است. مقام معظم رهبری اقوام کرد را ریشه دارترین اقوام ایرانی توصیف و کردستان را به واسطه وجود اساتید و نخبگان فرهنگی و علمی به نمایشگاهی از چهره های ماندگار و فرهیخته تشبیه کرده اند. اقوام کرد دارای آداب و رسوم، موسیقی، ادبیات، پوشش و فرهنگی غنی هستند. همچنین با توجه به مرزی بودن استان، برخلاف تبلیغات رسانه های معاند، این استان و مردم آن از امنیت کاملی برخوردارند. سیمای مرکز کردستان تا چه اندازه در جذب مخاطب موفق بوده است؟ سیمای کردستان در میان شبکه های استانی جزو پربیننده ترین هاست. آمارها نشان از وجود مخاطب 87 درصدی سیمای کردستان در زمستان سال گذشته و 82 درصدی در بهار امسال دارند. این تغییر درصد در دو فصل به سبب اشتغال اغلب مردم به کشاورزی و دامداری است. بهره گیری از پژوهش یکی از الزامات و شروط پیش از ساخت برنامه های رادیویی و تلویزیونی مرکز است. طبق تازه ترین نظرسنجی، به واسطه افزایش کیفیت برنامه های تولیدی مرکز، حدود 15 درصد از مخاطبان شبکه های ماهواره ای در استان کردستان کاسته شده است. این درحالی است که 45 شبکه رقیب و بعضا معاند به زبان کردی در مرزهای استان فعالند. در واقع این مرکز در یک جنگ نرم مستقیم با شبکه های بیگانه قرار دارد. سبک زندگی در برنامه سازی این مرکز چه جایگاهی دارد؟ توجه به سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی با توجه به اقلیم و فرهنگ استان در دستور کار برنامه سازان مرکز است. ریگا یک برنامه کاملا مخاطب محور است و به دلیل حضور در روستاها توانسته تعامل و ارتباط مستقیم با مخاطب ایجادکند. ریگا طبق آمار 88 درصد مخاطب و بلکه رضایت مندی دارد که یکی از برنامه های موفق و پربیننده مرکز کردستان محسوب می شود. موضوعات قناعت، ساده زیستی، صبر، احسان، کار جمعی، زندگی با طراوت، نشاط اجتماعی، امید، عمران و آبادانی، پاسخگویی مسئولان، پرهیز از مصرف گرایی، فعالیت زنان، بازی ها و غذاهای محلی، صنایع دستی، موسیقی محلی و مراسم عروسی و بسیاری دیگر از جمله محورهای سبک زندگی است که در این برنامه مطرح می شود. همچنین بربانگ یعنی اذان ویژه ماه مبارک رمضان در حال پخش است که علاوه بر پخش امور معنوی به اموری که مستقیم به سبک زندگی ایرانی اسلامی مربوط است، می پردازد. در بخش خانواده چه برنامه ای توانسته مخاطبان زیادی داشته باشد؟ ژین وئه وین برنامه ای است که مستقیم به مبحث سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی می پردازد. مهارت های زندگی، روزی حلال، پرهیز از اشرافی گری، بهره وری، مصرف بهینه، تولید ملی گزارش های شهری و روستایی، موسیقی محلی، سفره ایرانی، پیام های دینی و تربیتی، مباحث سلامت و پزشکی، آشنایی با قوانین اجتماعی و بسیاری دیگر از آیتم های این برنامه است. سریال سازی برای تلویزیون در این مرکز چگونه است؟ امسال دو سریال تولید شد. سریال شاکی که پخش شد. یک سریال هم با عنوان تاقانه با محور اقتصاد مقاومتی در دست تولید و تدوین است که تابستان پخش خواهد شد. موضوع سریال به نوعی طنز اجتماعی در مورد ازدواج جوانان است. تله فیلم سینمایی برایت انار دانه کنم نیز در روزهای آینده کلید خواهد خورد. در حوزه موسیقی چه برنامه شاخصی ساخته شده است؟ نواهای کردی از اصیل ترین نواهای ایرانی است. لذا برنامه چریکه ی شه و یا شباهنگ در قالب مسابقه و با محوریت موسیقی کردی توانسته با 98 درصد بیننده به یکی از پربیننده ترین برنامه های شبکه های استانی تبدیل شود. چریکه شه-و علاوه بر بیننده استانی توانسته بیننده فرااستانی و حتی خارج از کشور داشته باشد. در یک نوبت پخش، تعداد پیامک های این برنامه از مرز چهار میلیون و 750هزار گذشت، به طوری که دکتر سرافراز، رئیس سابق رسانه ملی در ساعت 3 نصف شب پیامک دادند و از این میزان موفقیت یک برنامه استانی تشکر کردند. در حوزه مستندسازی چه اقدامات و برنامه هایی ساخته شده است؟ یکی از برنامه های فاخر این مرکز ساخت مستند ده قسمتی دائره المعارف تصویری از شهرستان ها و اماکن مختلف استان بود که سال گذشته تولید و پخش شد. این مستند حاوی تصاویر ناب هوایی است که نه تنها برای بسیاری از مردم کردستان بکر و دیدنی بود بلکه پیام های بسیاری از خارج از کشور دریافت کردیم که این برنامه را پیگیری می کردند. در این مستند، اقلیم، آب و هوا، آداب و رسوم، موسیقی و زندگی مردم با جزئیاتش معرفی می شود. البته به دلیل استقبال زیاد، برای امسال 13 قسمت دیگر از این مستند فاخر پیش بینی شده و در دست تولید است. مستندهای دیگری هم درباره شخصیت های نامدارکردستان مانند استاد نجات اللهی، امیرنظام گروسی، سیدبها قریشی، شهید محمدباقر رحمانی و بسیاری دیگر ساخته شده یا دست تولید است. در بخش کودک و نوجوان چه برنامه هایی تولید کرده اید؟ امسال حدود 20 برنامه موشن گرافی با موضوع شهدای کرد و شخصیت های برجسته استان تولید شد. برنامه په پوله کانی نیشتمان یعنی پروانه های وطن برای بخش کودک در حال پخش است. بهره گیری از دو مجری و چند عروسک باعث شده موضوعات آموزشی و شادی بخش به نحو مطلوبی به این قشرخاص منتقل شود. گورج و گول ویژه نوجوانان برنامه ای تفریحی و آموزشی است که با اجرای آیتم های نمایشی جذا ...
جشن فرشته ها در ضیافت تلویزیون
از ابتدای ماه مبارک رمضان، جشن بزرگی با حضور عموهای فیتیله ای در بوستان زندگی برگزار می شود به نام جشن فرشته ها که هر شب کمی بعد از افطار آغاز و تا پاسی از نیمه شب ادامه پیدا می کند. ساعت 16 روز بعد چکیده ای از این جشن به علاوه آیتم های متنوع در قالب یک برنامه تلویزیونی از شبکه یک به نمایش در می آید. آرام آرام صندلی ها پر می شود؛ خانواده ها از نقاط دور و نزدیک می رسند، از محله هرندی و ...
حکایت یک عمر زندگی قریبانه!
به گزارش جام جم سیما ، دکتر محمد قریب (1353 1288) از آن دسته پزشکان ایرانی است که به حدی از تاثیر گذاری در علم پزشکی می رسد که در حال حاضر هم شاگردانش سرآمد طب اطفال در ایران هستند. کیانوش عیاری، فیلمساز مطرح در دومین تجربه تلویزیونی خود پس از مجموعه زیبای هزاران چشم سراغ زندگی استاد قریب می رود که به گواه بسیاری از بهترین کارهای دهه 80 تلویزیون است. در اینجا و از چهار منظر مختلف این مجموعه ماندگار را بررسی خواهیم کرد تا علل این موفقیت روشن شود. 1. شخصیت علمی و سیاسی دکتر قریب وی ازجمله اولین دانشجویان ایرانی بود که به فرنگ اعزام شد و پس از دریافت مدرک دکترا به ایران بازگشت. دکتر قریب تقریبا تمام افتخارات یک پزشک در سطح داخلی و بین المللی را کسب کرده و بنیانگذار طب نوین اطفال، تعویض و انتقال خون در ایران است. کتاب بیماری های کودکان از تالیفات ایشان است و همچنین دکتر قریب به همراه دکتر حسن اهری بیمارستان مرکز طبی کودکان را بنا می نهد. تمام این خدمات و افتخارات در دوره 65 ساله زندگی دکتر صورت می گیرد و با وجود مرگ زودهنگام، اثرات آن تاکنون ادامه دارد. دکتر قریب دارای جهتگیری های سیاسی ضدحکومتی بوده و پس از کودتای 28 مرداد به دلیل امضا کردن یک بیانیه به همراه 11 استاد دیگر از دانشگاه تهران اخراج و مدت ها از تدریس محروم می شود. او تا سال های پایانی عمر به این فعالیت های سیاسی ادامه می دهد و بار ها دچار مشکلات عدیده ای هم می شود. بنابراین دکتر قریب نه تنها یک شخصیت علمی بلکه دارای منش سیاسی مشخص نیز است. 2. کیانوش عیاری کارگردان نام آشنای سینمای ایران که فیلمسازی را از سینمای آزاد اهواز شروع کرده با فیلم هایی همچون تنوره دیو، شبح کژدم، آبادانی ها، آن سوی آتش و... همواره نشان داده دغدغه های اجتماعی مشخصی دارد که در تمام آثارش نمایان است. عیاری در دو تجربه تلویزیونی اش هم اتفاقا همین نگاه را دنبال می کند و با وجود این که مجموعه قریب به زندگی یک پزشک نام آور می پردازد انگار این تنها بهانه ای است برای نمایش فقر و فلاکت و عقب ماندگی مطلق ایران در سال های ابتدایی قرن بیستم تا سال های میانی آن. توجه به این نکته ضروری است که اصولا زندگی شخصیت های علمی به دلیل شرایط خاصشان چندان ظرفیت دراماتیک بالایی ندارد و این وظیفه نویسنده متن یا فیلمساز است که با توسعه موقعیت های نمایشی از اتفاقات کوچک و معمولی داستانی جذاب بسازد. در مورد سریال روزگار قریب این نکته مسلم است که عیاری از کوچک ترین ظرفیت های زندگی شخصیت اصلی استفاده کرده و با چیدمانی هنرمندانه این موقعیت ها را در کنار هم قرار می دهد و از روایت خطی تک بعدی اجتناب می کند. به عبارتی با به هم ریختن نظم زمانی وقایع و استفاده از فلاش بک های فراوان قصه اصلی را پیش می برد. نکته مهم تر این که بیننده، دکتر قریب را ابتدا روی تخت بیمارستان می بیند و می داند او حالا چه جایگاه علمی و اجتماعی دارد و درگیر بیماری متاستاز، بنابراین با این فاصله گذاری ایجاد شده مخاطب می تواند با قصه به شکل منطقی و نه احساسی همراه شود و داستان تبدیل شدن یک کودک شیطان و باهوش گرکانی را به بزرگ ترین پزشک اطفال تاریخ ایران ببیند. کیانوش عیاری فیلمسازی است که با حوصله به سراغ موضوعش می رود و به همین دلیل بسیاری از سکانس های آثارش در ذهن می ماند. برای مثال از تنوره دیو که اولین اثرش است تا آن سوی آتش و همین مجموعه روزگار قریب در بسیاری از نماها امضای کارگردانی را دارد که به موضوعات اجتماعی بسیار جدی می نگرد. این جدیت در بسیاری از صحنه های این سریال به چشم می خورد و فیلمساز در صحنه های مربوط به جراحی و نشان دادن صحنه های دلخراش هم مانند بدبختی های اجتماعی و فقر بسیار رک و راست رفتار می کند و این صداقت باعث تلخی گزنده ای در کلیت اثر می شود. عیاری فیلمساز باهوشی است که با اندکی سعه صدر دوستان تصمیم گیرنده می تواند از سرمایه های تلویزیون باشد همان طور که مجموعه دکتر قریب از آثار مهم تلویزیون به لحاظ محتوایی و ساختاری در این سال هاست. 3. تحقیق و پژوهش مجموعه دکتر قریب می تواند الگوی کلاسیکی برای فیلمسازان جوان در حوزه تحقیق و پژوهش قبل از نگارش فیلمنامه یک اثر تلویزیونی باشد. داستان زندگی دکتر قریب قرار است در بستر یک درام دوران بیان شود. به عبارتی زندگی محمد از کودکی تا مرگ همزمان با تحولات فراوان سیاسی و اجتماعی است و به عنوان مثال در نوجوانی محمد قریب، رضاخان شاه ایران می شود و او پس از دریافت مدارک تحصیلی خود از فرنگ باز می گردد؛ بازگشتی که حالا او را در مقام تحصیلکرده ای جوان در مقابل این همه عقب ماندگی قرار می دهد. تمام این اتفاقات از زاویه دید دکتر قریب به صورت فلاش بک و خاطره بیان می شود و حال آن که برای بازسازی آن دوران و اتفاقات پیرامونش مسلما یک پژوهش اساسی نیاز است. فیلمساز طبق گفته نزدیکان، شاگردان و اقوام دکتر قریب بسیار به شخصیت اصلی او نزدیک شده و این رضایت جمعی حاصل همان تحقیقات محکم اولیه و البته وفاداری عیاری به بازسازی صادقانه تاریخ است. مجموعه روزگار قریب از آن دست مجموعه هایی است که دو کار مشکل پیش رو داشته است؛ نخست بازسازی حدود 60 سال از تاریخ قرن گذشته ایران و دوم بازسازی زندگی یک پزشک متخصص که هر دوی اینها نیاز به تحقیقات فراوانی دارد. آن چیز که در زمان پخش ا ...
کوچه بی نام در سینما فرهنگ طبس اکران می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس، فیلم سینمایی کوچه بی نام از امشب، یکشنبه 23خرداد 95 در سینما فرهنگ به روی پرده می رود. به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، ساعت اکران فیلم 21 و 30 دقیقه هر شب، به جز ایام لیالی قدر خواهد بود. این فیلم داستان دو خانواده در کوچه شهید بی نام است که جایی در جنوب شهر زندگی می کنند. ...