سایر منابع:
سایر خبرها
گفت وگو با مردی برای تمام فصول در روز تولدش
...؛ حامی محیط زیست و میراث فرهنگی است و البته دو سال پیش نیز با راه اندازی حرکت فرهنگی اجتماعی "سین هشتم؛ سرپناه" حمایت خود را از مردم بی خانمان نشان داد. حرکتی که به سرعت با استقبال دیگر هنرمندان روبرو شد و آرزوی دیگرش به همین "سین هشتم" مربوط می شود. رضا کیانیان می گوید:"اسفند دو سال پیش سین هشتم راه اندازی شد و سال گذشته به اوج خود رسید اما حالا مدتی است که به نظر می رسد در سکوت است ...
هیاهوی بسیار برای هیچ!
همراه با سختی و مشقت بوده است. از نگاه های معنادار مردم عام به نوع زندگی و اندیشیدن هنرمندان تا معیشت و بحران های مالی ادامه دارد و کار کردن های بی مزد و با عشق. در شرایط اقتصادی لنگ لنگان ایران، بیشترین صدمه به اهالی فرهنگ و هنر وارد می شود و هر عابری به عمد یا از روی نادانی، لگدی به جسم بی جان این بستر همیشه تنها می زند. هنرمند بودن و آفرینش هنری کارآسانی نیست و ساخت یک فیلم سینمایی ...
ردپای شانه های چوبی گیلان بر قبرها/ شانه سازها شمشاد نمی تراشند
شود و نه شانه های چوبی خریدار دارد، شانه چوبی در بازارهای صنایع دستی عمدتا، ساخته چشم بادامی های چینی است. آن هم در کیفیتی بسیار پایین و با دندانه هایی بسیار لرزان. بیژن شانه چیان 75ساله ، یکی از سازنده های شانه های چوبی است که دستگاه شانه سازی اش بیش از 25 سال است در گوشه خانه خاک می خورد. پدر و پدران و عموها و برادرهایش همه شانه چوبی می ساختند و در دورانی که نام فامیل برای شناسنامه ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی (264)
هنرمند باید با خودش چه فکری کرده باشد که احساس کند این تصویر از این زاویه و با این اوضاع، برای هوادارانش جذاب است؟ چرا مرزهای اضمحلال و پوچی را جابجا می کنید؟ ماهچهره خلیلی در کنار برادرش، همسرش، پدرش و پسرش. ممنون از ماهچهره خانم که خودش زحمت سانسور دستهایش را کشیده است و کار ما را راحت کرده است! سیمین معتمدآریا و یکی از موش های دوست داشتنی و نوسالژیکِ مدرسه موش ها، در سال 1363 ...
نقشه ی راه جبهه ی فرهنگی گیلان
بسیجی آن خط شکن باشند و نباید منتظر باشید تا کسی آنها را نصیحت کند بلکه حتی خودتان بروید و بگویید چرا به ما افراطی می گویید و دیگر اینکه شما باید کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم باشید. نیاز به حلم و صبر و تحمل دارید و یعنی بر روی مردم بدون گفتار بلکه با رفتار تأثیر بگذارید. و تحمل مخاطب کار بسیار مشکلی است. هنرمندان دیداری با حضرت آقا داشتند داریوش ارجمند به حضرت آقا گفتند آقا هنرمند بد نداریم همان ...
همذات پنداری با سلبریتی ها !
دیدگاه مردم جامعه را اصلاح کنیم با بالا بردن سطح فرهنگ در جامعه افراد را آگاه کنیم. به عنوان مثال در سال های پیش سریالی پخش شد از آقای مدیری که مضمون کاملا طنز و سرگرم کننده داشت اما برداشت مردم از این سریال باعث شد تا ادبیات جدیدی وارد زبان فارسی شود که در کوچه و خیابان و اداره... کاربرد پیدا کرد متاسفانه تا به امروز نیز ادامه دارد. پس این مشکل همیشه از سوی هنرمند نیست بلکه از ناآگاهی مخاطب نیز نشأت ...
پروژه روحانی هراسی ، بازندگان مطلق و ...
و در خیابان ها نوازندگی می کند، متکدی است. در ادامه شهروند از تلاش برخی چهره های فعال در حوزه موسیقی در خصوص سر و سامان دادن به نوازندگان خیابانی خبر داده و به نقل از فاضل جمشیدی نوشته است : زمانی که من به عنوان مشاور اجرایی و آقای کامبیز روشن روان با سمت مدیرعامل درخانه موسیقی حضور داشتیم، بحث نوازندگان خیابانی یکی از دغدغه های مان بود و دوست داشتیم، برای این هنرمندان کاری انجام دهیم ...
چراغ سبز به صنایع دستی سرخپوستی!
خواندم که در ژاپن تفاوت دریافتی میان کارمندان و مدیران، حداکثر دو برابر است، حالا چه توجیهی دارد که این فاصله در ایران 100 برابر شده است، آن هم وقتی که ما این همه ادعای دفاع از ارزش ها داریم؟ 263... 0938 در این باره گفته است: شوق و میل به کار و خدمت را نباید با خط کش پول اندازه گرفت اما متأسفانه در سال های اخیر انگیزه برخی از مدیران فقط با پول ارضا می شود و سرانجام این گونه دریافت های ...
پادری تکرار دودکش نیست
این بازیگر بعدها در سریال های تلویزیونی بسیاری همچون پنجره ای رو به آفتاب، آژانس دوستی، خانه ای در تاریکی، حلقه سبز، جوانی، دومین انفجار، وکلای جوان و در چشم باد، دودکش و... بازی کرد. تیرانداز این شب ها سریال پادری را از شبکه یک سیما روی آنتن دارد. با این بازیگر درباره شخصیت عفت که ایفاگر نقشش در این سریال است به گفت وگو نشسته ایم که در ادامه می آید. چگونه شد که بازی در سریال پادری را قبول کردید؟ من هم مانند همه بازیگران که پیشنهاد نقشی به آنها می شود، نقش عفت در پادری را مطالعه کردم. وقتی متن سریال را خواندم، متوجه شدم سناریوی نوشته شده توسط کوروش نریمانی بسیار دلخواه من است. اما مهم ترین دلیل حضورم در این سریال، توصیه و مشاوره برزو نیک نژاد، نویسنده دودکش1 بود. کار در این سریال و کنار افرادی مانند آقایان برق نورد و تشکر چگونه بود؟ همیشه خدا را شکر کرده ام که در تمام عمر بازیگری ام در گروه های هنری و کنار همکاران خوش اخلاق و بی حاشیه قرار گرفته ام. پادری با این که کاری پرجنب و جوش است، اما از یک آرامش کامل در روند تولید برنامه با حضور بازیگران خوبی مانند آقای برق نورد، تشکر، رستمی، خانم عابدی و بقیه دوستان برخوردار بود. جمعی صمیمی با انرژی های مثبت فراوان که باعث می شود یک سریال خیلی خوب پیش برود. امیدوارم تلاش جمعی همکارانم در پادری، باعث شود این سریال در ذهن مردم ماندگار و مورد پسند واقع شود. کار با کارگردانی مانند لطیفی برای شما چگونه تجربه ای است؟ تجربه ای بسیار عالی. آقای لطیفی شخصیتی بسیار دوست داشتنی و نازنین دارد و به جرأت می گویم که ایشان انسانی شریف، خوب، آرام و کارگردانی کاربلد است. همکاری با او شاید آرزوی خیلی از بازیگران باشد و خوشحالم که در این سریال برای فردی کاربلد کار کرده ام. آرامش وجودی لطیفی باعث می شود تا همه بازیگران چه در دودکش و چه پادری با یک اعتماد به نفس و آرامش در کنار یکدیگر کارکنند. از این که در ماه مبارک رمضان توسط مردم دیده می شوید، چه احساسی دارید؟ پخش در ماه مبارک رمضان یک توفیق برای هر سریالی می تواند باشد، چراکه خوب دیده می شود. به نظرم، رمضان یک جشن است. خوشحالم و خدا را شکر می کنم که توانسته ام در این جشن رمضانی حضوری هرچند مختصر داشته باشم و خدمتی به مردم و هموطنان عزیزم انجام دهم. سریال های رمضانی همیشه مورد توجه مخاطبان بوده و هست و امیدوارم پادری هم که در این چند روزه نخست رمضان شروع خوبی داشته است تا آخرین قسمت بتواند بر تعداد مخاطب خود بیفزاید و رضایت مردم را فراهم کند. در یک کلام، حس بسیار خوبی دارم از این که مردم را در این ماه عزیز خوشحال می کنم. آیا پادری را می توان به نوعی تکرار سریال دودکش تصور کرد؟ خیر. مخاطبان به هیچ وجه نباید پادری را تکرار دودکش تلقی کنند به دلیل این که این دو در فضایی متفاوت از یکدیگر نوشته شده است. طبیعی است که اگر دو سریال در یک جهت، یک فضا و داستان حرکت کنند، مخاطب خواهد گفت کار تکراری است. سریال ها نباید یک تم و داستان را تکرار کنند، وگرنه خسته کننده می شوند. آقای نریمانی در سریال پادری با تغییرات و فضایی متفاوت، خوب توانست ادامه سناریوی دودکش، نوشته آقای نیک نژاد را بدون آن که کپی کاری و تکرار کند، پی بگیرد. سناریوی دودکش بسیار قوی و خوب نوشته شد و فیلمنامه پادری هم توانست آن قدرت و جذابیت را حفظ کند. اما برخی افراد معتقدند که پادری تکرار دودکش است و نظری منفی به این سریال دارند. نقد یک اثر هنری خوب است، اما نظر منفی دادن به یک فیلم یا سریال که حاصل کار جمعی است به نوعی بی انصافی محسوب می شود. نظر دادن روی کارهای نمایشی خیلی آسان است، اما شرط انصاف نباید فراموش شود. کسانی می توانند در مورد خوب یا ضعیف بودن یک سریال، نظر و ارزیابی داشته باشند که خودشان بتوانند یک سطح بالاتری از آن را بسازند. بی انصافی در ابراز نظر، آن هم نظر منفی باعث می شود خستگی به تن گروه برنامه ساز بماند. پیشنهاد جدیدی برای بازی در سریال یا فیلم تازه ای دارید؟ بتازگی سه پیشنهاد داشتم، اما به خاطر امور مالی یا شرایط نامناسب کار و زمان یا عدم علاقه شخصی نتوانستم آنها را قبول کنم. و سخن پایانی ... وقتی می بینم در فضای مجازی بخصوص در اینستاگرام برخی افراد وارد صفحه های هنرمندان و چهره های شناخته شده می شوند و پیام های بسیار زشت و زننده می گذارند، بسیار دلخور می شوم. معتقدم این کار به هیچ عنوان اخلاقی نیست. هنرمندان با هزار زحمت و مشقت یک سریال، فیلم یا یک اثر هنری را به وجود می آورند که درست نیست کار آنها را نازل نشان داد. شخصیت عفت را دوست دارم عفت، زنی متفاوت است و این تفاوت برای من خیلی دوست داشتنی است. او آدمی خاکستری است کما این که بسیاری از شخصیت های پادری خاکستری هستند. به عبارتی نه خیلی اصرار دارند که خوب و نه خیلی بد باشند. به عقیده من، آدم خوب مطلق یا بد مطلق وجود ندارد. عفت از یک طبقه خاص اجتماعی است که نگه دارنده خانواده خویش است. او زنی تقریبا سنتی است و حاضر است از خانواده خود به هر قیمتی دفاع کند. محمد زندکریمخانی ...
مخاطبان باهوش امروز را نمی توان فریب داد
کارگردانی و نویسندگی نمایش زیر نور خورشید ، کارگردانی و بازیگری در نمایش عسک ، کارگردانی نمایش نهنگ ، نویسنده و کارگردانی نمایش مارتین لوترکینگ 2008 ، بازی در نمایشنامه خوانی ماجرای نیمه شب به کارگردانی فرهاد مهرخیرانی و کارگردانی و بازیگری تئاتر فقط به خاطر مادرت ، بخشی از رزومه سیدمسعود حسینی در زمینه تئاتر است که از این بین، نمایش آخر و نمایش دور دنیا در 80 روز که حسینی، به عنوان دستیار کارگردان و مسئول فنی در آن حضور داشت، جزو نمایش هایی بودند که در قالب تئاترهای برگزیده کلاس های کارگاهی، به جشنواره تئاتر کارگاهی کشوری راه یافتند. با این کارگردان، نویسنده و بازیگر جوان و خوشفکر تئاتر که این روزها مشاور کارگردان نمایش های کابوس در زمستان (مهدی حسین زاده) و رجال و زنش (مبین مولایی) است، درباره اوضاع روز تئاتر گفت وگوی کوتاهی انجام دادیم. شما در کارنامه کاریتان سابقه بازیگری و کارگردانی دارید. کدام کار برایتان راحت تر است؟ به عقیده من کارگردانی و رژیسوری تئاتر یکی از سخت ترین مشاغل دنیاست. ایجاد هماهنگی بین تمامی بخش های فعال یک تئاتر از بازیگر تا دکور، لباس، گریم و... و هدایت هر یک از این تخصص ها با علم و آگاهی درست، در جهت ایجاد یک هم صدایی و وحدت بیان، آن هم با در نظر گرفتن خصوصیت روانی هر یک از اعضا و دست اندرکاران گروه هنری و با مدنظر قرار دادن دیدگاه و در اصطلاح درج امضا کارگردان بر اثر نویسنده و هدف کلان نمایشنامه اش... همه اینها کار یک کارگردان را بسیار سخت می کند و باعث می شود فشار روانی فراوانی بر دوش او گذاشته شود. برای همین است که یک کارگردان ابتدا و قبل از جمع آوری اعضای گروهش، از چند ماه قبل به طرح برنامه ها و تمرکز بر متن و تناسبات شیوه اجرا و اعضا می اندیشد و در نهایت در کنار گروه گردآوری شده، به تدوین و تکوین اثر خود با استفاده از توانمندی و نظرات اعضا اقدام می کند. البته یک بازیگر هم اگر مسئول باشد و به درستی بخواهد بر روی نقش خود سرمایه گذاری کند انرژی بسیاری از او گرفته می شود که باید با مواردی که در کارگردانی عرض کردم خود را همسو و به عنوان یک خالق مستقل، تأثیر مثبت و هنری خود را نسبت به نقش و کلیت اثر نمایشی ایفا کند. اعتقادی به بازیگری و کارگردانی همزمان دارید؟ خودم این تجربه را داشته ام. گاهی کارگردان فکر می کند با شناختش از نقش و تحلیل و در نهایت کلیت نقشه اجرایی که در سر دارد می تواند با حضور خود به عنوان بازیگر، تأثیر بهتری بر روند اجرا بگذارد، اما معتقدم این کار سبب می شود کارگردان در مسئولیت کارگردانی خود به علت هجمه مسئولیتی که به عنوان بازیگر بر دوش دارد، بخشی از انرژی مفید و تمرکزش را بر رسالت کارگردانی خود از دست دهد. جریانات روز تئاتر را رصد می کنید؟ راستش متأسفانه به دلیل مشغله های کاری و به جهت این که مثل خیلی از همکارانم هزینه های معاشم از طریق فعالیت های خارج از علاقه و تخصصم صورت می گیرد و این کار گرفتاری های خاص خود را دارد، بنابراین باید بگویم خیر، این روزها خیلی کمتر امکان حضور در تئاتر را داشته ام و تنها به پیگیری اجراها و نقدهای آن و خبرهایش از طریق اپلیکیشن ها مشغولم. باز هم متأسفانه اهالی تئاتر سال هاست که مورد بی مهری واقع شده اند و همچنان امید داریم با برنامه ریزی مسئولان دلسوز، زمینه و شرایط مساعدی برای حرفه ای گری و اشتغال در این عرصه ایجاد شود. صرف نظر از این درد دل، خوشبختانه رویکردهای قابل توجهی چه از نظر ایده پردازی اجرایی و چه از نظر تحلیل های دراماتیک، بر روی صحنه این روزهای تئاتر کشور در جریان است و این نشان از قدرت اهالی این عرصه در نقش مؤثرشان در بهره گیری از علم روز و خلاقیت های هنری ایشان در رابطه با فرهنگسازی و خلق هنرهای بدیع نمایشی است. به اعتقاد شما تئاتر امروز ما در چه چیزهایی ضعف دارد و نقاط قوتش کجاست؟ مشهودترین نقطه ضعف تئاتر این روزها، برنامه ریزی ناصحیح مدیران از یک سو و از سوی دیگر حضور علاقه مندان بی شماری است که هر روزه در تلاش هایی بی برنامه و ناآگاهانه برای رسیدن به صحنه مقدس تئاتر در تکاپو هستند و بی آن که خودشان را از نظر تکنیکی و علمی مجهز کنند و بی آن که در بوته نقدها و رهنمود های استادان ارزشمند هنرهای نمایشی قرار بدهند با رویایی زیبا و با هزینه های شخصی، مستقیما به محک خود روی صحنه اقدام می کنند که عموما نه تنها با شکست مواجه می شوند، بلکه با کاهش اعتبار صحنه مقدس تئاتر، مسبب آزردگی مخاطبان آن می شوند. متأسفانه بخشی از دانشجویان و هنرجویان هنرهای نمایشی بی توجه به این که سطح استعدادهایشان نیاز بیشتری به تلاش و کسب معلومات برای پرورش علاقه و هنرشان دارد نیز در این دایره شکست قرار گرفته و به این حواشی دامن می زنند و متأسفانه اعتماد مخاطبان و مسئولان را دچار تزلزل می کنند. اینها در حالی است که تئاتر در بیشتر کشورهای پیشرفته، یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی است. جا دارد که همین جا از همکاران دلسوز و توانمندم که در نهایت خلاقیت، تأثیرات مثبتی در پوشش دادن به این حواشی و حفظ و بازپس گیری اعتمادها، در نگهبانی از تقدس این صحنه رؤیایی، متناسب با استانداردهای روز دنیا خدمت رسانی می کنند، قدردانی کنم. آنها مهم ترین نقطه قوت تئاتر این روزها هستند. شما تجربه نمایشنامه نویسی هم داشته اید؟ بله. سال 92 در ...
حواشی برنامه ماه عسل 95 و پیام دو وزیر به احسان علیخانی
"ماه عسل” 95 ترکیبی از ترانه های خاطره انگیز "ماه عسل” در ده سال اخیر بود و در شبی که گذشت تنها از بخشی از دکور جدید "ماه عسل” رونمایی شد. عقیل دیگر کار نمی کند احسان علیخانی ضمن توضیحاتی کوتاه درباره اتفاقات پیش رو در "ماه عسل” با مرور ماجرای محسنین و حمایت جمع کثیری از مردم خیر و نوع دوست کشور و هنرمندانی که در این طرح شرکت کردند مخاطبینش را به تماشای آیتمی از زندگی و حال و هوای امروز ...
آلبوم جدید چاوشی رکورد پیش فروش موسیقی در فضای مجازی را شکست
...، همکاری مناسب میان ناشر، هنرمند، سایت های خبری و سایت های پخش موسیقی در ارایه به موقع و با کیفیت اثر، کمپین های مبتنی بر جلوگیری از دانلود غیرقانونی و مهم تر از همه، اهمیت دادن بیشتر مردم به حق هنرمند را می توان از مهم ترین عوامل دخیل در این اتفاق دانست. اتفاقی که نقطه امیدی برای همه هنرمندان و ناشران بود. شایان ذکر است که طبق آمار سایت بیپ تونز، دانلود قانونی موسیقی هر ساله روند ...
نمی دانم چرا نمی میرم؟ / می ترسم به تشییع جنازه ام هم نیایند + تصاویر
به گزارش جام جم سیما ، او 77 سال سن و 71 سال سابقه بازیگری دارد؛ اما ایستادن بر سکوی چنین افتخار بزرگی مانع از آن نشده که در فَلَک فراموشی ما چرخ بخورد و هزارها سال نوری با سپاسگزاری ما فاصله بگیرد. او این روزها به شکل غمباری مصداق نامش شده؛ ملکه رنجبر. بانویی که نیمی از تاریخ سینمای ایران را بدرقه کرده و به اینجا رسانده است اما خاموشی جهان دور و بر، حالا با او کاری می کند که بگوید؛ [از بس دارو خورده ام خسته شدم و نمی دانم چرا نمی میرم؟ من منتظر مرگ هستم و می دانم دیگر خوب نمی شوم] این وداع مناسبی نیست، چنین ادبیاتی از فراموش شدگی می آید و از بی محبتی کسانی که دوستشان داشتی و یک عمر برای آن ها نقش عوض کردی، اما حالا حالی از تو نمی پرسند. ملکه رنجبر در شش سالگی نقش کوزت رمان بی نوایان را در تئاتر شهر روی صحنه برد و طی این سال ها در ده ها پروژه سینمایی و نمایش صحنه ای و رادیویی حضور داشت. او در تلویزیون هم برای امثال اصغر فرهادی، کیانوش عیاری، محمدرضا هنرمند، مرضیه برومند، خسرو معصومی و... جلوی دوربین رفت و بیشتر از سیصد شب با طنز سه گانه ی زیر آسمان شهر مهمان شادترین لحظات مردمش بود. بعد از شنیدن خبرهای ناراحت کننده از ملکه رنجبر هنرمند پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون به همراه دو تن از بازیگران سینما و تلویزیون نعیمه نظام دوست و فلور نظری به دیدارش رفتیم تا از نزدیک احوال پرس و جویای حالش شویم. ملکه رنجبر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ از وضعیت جسمانی اش صحبت کرد. او گفت: از بیماری پارکینسون و دیابت رنج میبرم اما پسرم من را برای درمان به بیمارستان برد و تا حدودی جلوی پیشرفت بیماری گرفته شد اما خودم آنقدر ضعیف شدم که نمیتوانم به راحتی راه بروم. وی ادامه داد: پسرم دو پرستار برایم گرفته و آنها دائم کنارم هستند. از هنرمندان قدیمی گاهی به من سر میزنند البته چهره های جدید هم می آیند، اما من زیاد نمی شناسم حتی من را بیرون می برند تا حال و هوایم تغییر کند. این بانوی هنرمند با اشاره به خاطراتش از سریال زیر آسمان شهر افزود: شاید نزدیک به دوسال برای این سریال شب تا صبح کار میکردیم. خدا رحمت کند ملک مطیعی را. او هم خیلی برای این کار تلاش می کرد، خوشبختانه مردم هم بسیار راضی بودند و تشکر می کردند. وی با تشکر از همه مردم و هنرمندانی که به دیدنش آمدند، گفت: من اوایل خیلی تنها بودم، پسرم هم ایران نبود اما به خاطر من برگشت. ما زحمت بسیاری کشیدیم امیدوارم این هنرمندان جدید قدردان پیشکسوت ها باشند و بدانند که چقدر ما تلاش کردیم. رنجبر از مسئولین درخواستی نداشت و بیان کرد: من نمیتوانم بگویم چیکار کنند. حقوق زیادی هم نمی گیرم اما از موسسه پیشکسوتان و آقای قالیباف شهردار تشکر می کنم. آنها به من سر می زنند و جویای حال من هستند. حتی یک وقتی آقای قالیباف به من گفت من نمیدانستم شما در شهرداری کار می کردی و همکار هستیم. من گفتم من الان بازنشسته شهرداری هستم. او هم برایم لوحی فرستاد. وی ادامه داد: من نمیتوانم التماس کنم هر کسی دوست دارد می تواند به دیدن من بیاید. قدمش روی چشمم. فقط امیدوارم قدر قدیمی ها را بدانند نه تنها من، بلکه کسانی که برای هنر زحمت کشیدند. بعضی وقتها برخی هنرمندان یک طور خاصی به ما نگاه می کنند. ما فقط احترام می خواهیم. خیلی ها اصلا به رویشان هم نمی آورند که هنرمندی قدیمی هم هست. می ترسم تشییع جنازه ام هم نیایند ولی اگر نیایند آن دنیا با آنها قهر می کنم. این هنرمند پیشکسوت درباره خاطراتش در تئاتر و تلویزیون گفت: حمل بر خودخواهی نباشد، من نمایشنامه هایی بازی کردم که بعید می دانم هنرمندان و چهره های جوان بتوانند این نمایشنامه ها را اجرا کنند. روزهای نخستین که تلویزیون افتتاح شد من، حیدر صارمی، مرتضی احمدی، تابش حضور داشتیم. وی عنوان کرد: من را فراموش نکنید. سالهاست که در تلویزیون برنامه اجرا کردم و این تقدیرنامه هایی که دارم نتیجه 70 سال فعالیتم در حوزه تئاتر و تلویزیون است. در ادامه فلور نظری بازیگر که به دیدن ملکه رنجبر آمده بود، اظهار داشت: خانم رنجبر علاوه بر اینکه سابقه 70 سال کار بازیگری را دارند اما هنرمند پیشکسوت و مورد علاقه من و مردم هستند و برای یک هنرمند چیزی مهمتر از این نیست که به او سر بزنند و این هنرمندان دوست دارند تا روزی که زنده اند به صورت تنگاتنگ با مردم در ارتباط باشند. وی افزود: من کامنت های مردم را که در فضای مجازی برایشان فرستاده بودند و ابراز علاقه به این هنرمند داشتند، برای خانم رنجبر میخواندم ایشان بسیار خوشحال می شوند وقتی میشنوند هنوز مردم دوستشان دارند. همین احترام برای این هنرمندان کافی است نظری گفت: وظیفه ارشاد و خانه سینما است که از حال و وضعیت این هنرمندان آگاه باشند و ببینند چه نیازی دارند. حتی بسیاری از آنها نیاز مادی ندارند، بلکه نیاز معنوی دارند و دیدار با آنها به روحیه شان کمک می کند. وی در پایان عنوان کرد: هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون متعلق به یک خانواده بزرگتری از مردم و جامعه هستند که من فکر می کنم. جویا شدن از حالشان در این شرایط سنی از همه چیز با ارزشتر است. منبع : باشگاه خبرنگاران جوان ...
سوسن پرور: به خانواده ام گفته ام در اینستاگرام مرا فالو نکنند!
حیوانات و پرندگان توجه کنیم و با آنها مهربان باشیم، حتما انرژی مثبت خودمان بیشتر خواهد شد. شما را می توانیم در ردیف آدم های خودساخته قرار بدهیم؟ من فقط با پشتوانه و حمایت خانواده ام به دنیای هنر وارد شدم، اما در کار هیچ کس به من کمک نکرد و به اصطلاح پارتی ام نشد یا موقعیت خوب کاری را به من پیشنهاد نداد.نه پول داشتم و نه پارتی، فقط با تلاش کردن به جایی که هستم، رسیدم. از جایگاهی که در بازیگری دارم بشدت راضی هستم، شاید برای دیگران این جایگاه مهم نباشد اما برای من بهترین است. طاهره آشیانی - جام جم ...
جیمز جویس، تئاتر و مسخره بازی ها
کرده است. موضوع مسخره بازی ها زمانی در ذهن استوپارد شکل می گیرد که متوجه می شود جیمز جویس نویسنده ایرلندی، تریستان زارا پایه گذار جنبش دادائیسم، و ولادیمیر لنین رهبر انقلاب روسیه، سه چهره مهمی که در ادبیات و هنر و سیاستِ قرن بیستم اروپا انقلابی به وجود آوردند - همگی در سال 1917 در زوریخ زندگی می کرده اند. استوپارد با خواندن زندگی نامه جویس درمی یابد که او در این شهر گروه تئاتری به نام انگلیش ...
حرف دل نمایندگان زنان در نشست با رئیس جمهوری / درد دل های یک هنرمند با روحانی
رئیس جمهور بیان کرد. این هنرمند گفت: آقای رئیس جمهور؛ چند دقیقه ای وقت دارم حرف دلم را بزنم. بخشی از حرف دل من به حرف دل همکاران عزیزم برمی گردد. نمی دانم از کجا شروع کنم؟ از لغو کنسرت ها و توقیف فیلم هایی که پروانه ساخت دارند و پروانه نمایش برایشان صادر نمی شود؟ از تخریب تدریجی تئاتر شهر بگویم یا واگذاری موزه هنرهای معاصر؟! می دانم که شما همه اینها را می دانید و می دانم که حرف دل من فقط یک ...
بیوگرافی زنده یاد حسین قوامی
نشین بود ، ضعف چشمان توان خواندن و نوشتن را از او گرفته بود . تنها یاران نزدیکی چون عبدالعلی وزیری و مهندس گلشن ابراهیمی ، گاهی به دیدارش می رفتند و از میان موسیقی دانان ، شهرام ناظری شاید تنها کسی بود که لحظه ای اورا فراموش نکرد . همه او را دوست داشتند ، حتی جوانان کم سن و سال که با دسته های گل به خانه اش میرفتند ، چهره ی تکیده و مهربانش را می بوسیدند و او با لبخند به این بوسه های لبریز ...
فضائل فراموش شده هنر اسلامی
) فرمود: مردم سه دسته اند، گروهی همچون پشه هایی هستند که با باد هردم به سویی می روند، یعنی جایگاه مشخصی ندارند و اهل تفکر و تدبر نیستند، گروهی دیگر متعلمین در سبیل نجات هستند که این دسته طالب هدایتند و رنج علم و معرفت را تحمل کرده تا رستگار شوند. دسته سوم عالمان ربّانی هستند که نجات یافتگان هستند و مقصد عالی تمامی اهل طریقتند . بر این اساس طالبان راه حق به اندازه تلاش و معرفتی که می یابند دارای ...
طرح راسته فرهنگی زنده یاد پرویز کلانتری در شورای شهر / سرنوشت یادمان شهری هنرمندان ایرانی چه شد؟
را میدان جنگ کرده بود. کلانتری سپس گفت: سال ها گذشت و ایده این یادمان در پس ذهن من ماند. تا اینکه به فکر اجرای آن افتادم. دیدم چه خوب است هنرمندان معاصر ایران در یک بنای نمادین یک یادگاری شهری برای پایتخت ایران و آیندگان بگذارند؛ طرحی ارایه کردم که با استفاده از نوع سرامیک های گائویدی در بارسلون و پارک گوئل این شهر پدید می آید و در آن دیواری شکل می گیرد که هر سرامیکش را یک هنرمند صاحب ...