سایر منابع:
سایر خبرها
جز به تشخیص خود عقل امکان ندارد. عقل تا به ضوابط مندرج در خود، متعلقی را فراتر از توان شناختاری خود نیابد از خیز برداشتن به سوی معرفت آن دست برنمی دارد. عقل در انسان یک موجود بالقوه است که در راستای کمالات خود و به فعلیت رساندن آن ها تلاش می کند و در جهت کمال دانایی خود تا دسترسی به ایده آل مذکور هیچ گاه سستی به خود راه نمی دهد. اکنون عقل با جهان طبیعت مواجه شده است. بر اساس خصلت ذاتی ...
است که انسان به هنگام مرگ و به هنگام قیامت این طور می پندارد که بیش از یک شب و یک روز، یا بیش از یکی دو ساعت در دنیا مکث ننموده است دو اصل اساسی در هدفمندی آفرینش از نظر قرآن از نظر قرآن جهان آفرینش بیهوده خلق نشده است؛ بلکه تمامی اجزا و عناصر آن برای هدف و غرض مشخصی خلق شده اند. در آیات زیادی از قرآن به هدفداری آفرینش جهان و آدمیان اشاره شده است؛ از جمله: إِنَّ فِی ...