سایر منابع:
سایر خبرها
، بنابراین دستگاه های ذیربط و مسؤول در صورت برخورد باید هم با زنان و هم مردانی که پوشش نامناسب دارند برخورد کند. * لزوم ورود دستگاه قضایی در مسأله حجاب و عفاف راشدی نوری به نقش دستگاه ها و مراجع قضایی در برخورد با مظاهر بدحجابی اشاره کرد و گفت: نوع برخورد با مظاهر بدحجابی یا بی حجابی زن و مرد به دو شکل است که عبارت است از نخست برخورد ایجابی، ارشادی و هدایتی زیرا بسیاری از افراد به ...
گوهرشاد و کشتار مردم بی گناه در اعتراض به کشف حجاب (21 تیر)، در تقویم ملی کشور به نام روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شد. *تأثیرات اخلاقی رعایت پوشش و حجاب در جامعه به استثنای دین اسلام که درباره اهمیت رعایت عفاف و حجاب صحبت بسیار شده است، حجاب به لحاظ اخلاقی نیز تأثیرات زیادی در فرد و اجتماع بر جا می گذارد. این حجاب می تواند به صورت یک پوشش تا حجاب کامل دینی باشد. ...
به گزارش ایران خبر به نقل از آسوشیتدپرس، این پست در یک گفتگوی رمزگذاری شده تلگرام در کنار تبلیغات برای بچه گربه، سلاح و ابزار مکانیکی دیده می شد. این پیام توسط یک فعالِ جامعه ایزدی برای آسوشیتدپرس ارسال شد که بسیاری از زنان و کودکانشان به عنوان برده های جنسی در اسارت افراطی های داعش به سر می برند. درحالی که داعش در خلافت خود خوانده خود در حال شکست و از دست دادن قلمرو است، اما فشار بر ...
... اگر چه در ادبیات عرب و زبان دین، آیات و روایات برای بحث پوشش زنان از واژه ی “ستر” استفاده شده و کمتر به حجاب اشاره شده است اما، در کتب لغت به واژگان “امرأه محجوبه” به معنای زنی که خود را با نوعی پوشش پوشانده است، بر می خوریم. در مجموع می توان گفت حجاب ثمره ی عفاف درونی است که تظاهر و نُمود بیرونی یافته است و به نوع پوشش در ظهور اجتماعی افراد و در رویارویی با نامحرم گفته می شود ...
بنا است و بنا بر فرموده خالق هستی بر هر زن ومردی واجب است که آن را مطالعه و از دستورات آن استفاده کنند. قرآن کریم در آیات 30 سوره روم و 26 سوره اعراف به ترتیب به صراحت بیان کرده است که ” خداوند لباس و پوشاک را لا به لای نعمت های بیکرانش را بر بشر ارزانی داشته” و ” خداوند اشتیاق درونی زنان به امر حجاب را با تشریع قانون پوششی مستحکم ساخت تا از گوهر هستی (زن) حفاظت کند”. حجاب در ...
پادشاهان بعد (اردشیر دوم) از ایزدان دیگری همراه با اهورا مزدا یاد شده که مهمترین آنها عبارتند از مهر و آناهید (ناهید، در اوستا صفت فرشته ای مونث که نگهبان آب است) . اردشیر دوم برای ایزد آناهید معابد متعدد در شوش، همدان و بابل بنا کرد. احتمالاً در این زمان آمیخته ای از مذهب قدیم عیلام به همراه مزدا پرستی وجود داشته است. دین زرتشت نیز به تدریج در حال توسعه یافتن بود. آثار باقی مانده از دوره ...