سایر منابع:
سایر خبرها
...> عن علی بن ابیطالب أنه قال أن اول من یجدو بین یدی الله عن شکوا . اولین مظلومی که نماینده همه مظلومان است و نماینده این سه دسته و سخنگوی این سه مظلوم که بزرگترین مظلومها هستند اوست. شاید آنچه در روایات و در تفسیر آیه فأذن مؤذن العنت الله علی الظالمین؛ پس مؤذنی میان آنان ندا درمی دهد که: لعنت خدا بر ستمکاران باد [5]. داریم، مقصود از ازل موذن علی بن ابی طالب است. شاید این فرع همین شکواییه ...
در بحث معاد جسمانی این حقیقت به خوبی روشن می شود که از نظر قرآن مجید معاد هم جنبه ی جسمانی دارد و هم جنبه ی روحانی، چرا که انسان در آن صحنه با جسم و روح حاضر می شود، و طبعا باید در هر دو جنبه غرق مواهب و برکات الهی گردد. آنها که نعمتهای بهشتی را همه معنوی و روحانی می پندارند، و آیاتی که دلالت بر نعمتهای جسمانی می کند همه را به زبان کنایه فرض می کنند، در حقیقت از این نکته غافلند که انحصار نعمتهای بهشتی به نعمتهای روحانی مفهومش نفی معاد جسمانی است که بر خلاف صریح آیات قرآن است ...
دارد بدنبال آن افاضاتی که دیشب از سر شب تا به صبح شده (به نقل از علامه طهرانی ره). چرا از شب قدر به شب تعبیر شده است اما از قیامت به روز؟ چون حقایق در آن شب در عین نزول، به صورت اجمال (در مقابل تفصیل) هستند همان طور که قرآن در شب قدر به صورت اجمال نزول کرد و آن اجمال در عرض بیست و سه سال به تفصیل در آمد. لذا به دلیل اجمال از آن به شب تعبیر شده است. پاسخ دیگر اینکه ما ...