سایر منابع:
سایر خبرها
وقتی تمام عوامل خشم برای امام حسین (ع) فراهم می شد چه می کرد؟
لِوَجْهِ اللهِ الْکَرِیمِ ؛[2] برو که تو در راه خدا آزادی .! یکی از نمایش های حُسن خلق و کَرَم آن حضرت که نشان می دهد آن امام شهید در برابر عوامل غضب، خشم و کینه، کمال قدرت و ایستادگی را داشت، سیراب کردن لشکر حرّ است. وقتی لشکر حرّ در گرمگاه روز رسیدند و حضرت، تشنگی را مشاهده کرد فرمان داد تا به آنها و اسب هایشان آب بیاشامند. برحسب امر امام ، تمام سپاه دشمن را از مرد و ...
بازی در نقش روحانی کمی خطرناک است
داستانش ایجاد می شود. به هر حال برای خودم خیلی جالب بود که در این نقش متفاوت و در قامت یک روحانی بازی کنم؛ اتفاقی که در کارنامه ام تاکنون رخ نداده بود. ضمن این که حضور آقای حمیدنژاد در مقام کارگردان کار هم برایم وسوسه انگیز بود. او کارگردانی بسیار درجه یک و صاحب نام است و جمیع این اتفاقات مرا به بازی در این مجموعه ترغیب کرد. از انتخاب این نقش جدی هراسی نداشتید ...
ازدواج دوم به شبکه دوم می رود
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه دو، در این برنامه آمار و دلایل طلاق پس از ازدواج دوم بررسی می شود. از این رو دوربین این مستند به روایت لحظاتی از زندگی یک زوج می پردازد که هر دو طرف ازدواج دوم خود را تجربه کرده و اکنون در آستانه جدایی هستند. ایراندخت فیاض؛ استاد دانشگاه و سیدمحسن فاطمی فوق تخصص روانشناسی کارشناسانی هستند که در این برنامه با علی درستکار به گفت و گو می پردازند. این مجموعه با حضور مهمانان مختلف و نمایش بخش های مستند تلاش دارد عوامل مختلفی که منجر به بحران طلاق و گسست بنیان خانواده ها می شود را در تحلیلی کارشناسی مورد بررسی قرار دهد. تا کنون مسائلی چون تاثیر روابط بلندمدتِ زوجین قبل از ازدواج، عدم توجه به اختلافات فرهنگی، عدم صداقت و پنهانکاری طرفین، ارائه پیشنهاد ازدواج از سوی خانم و ... در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است. گفتنی است مستند بیم و امید کاریست از گروه امور اجتماعی شبکه دو و با مشارکت مرکز رسانه قوه قضائیه که به تهیه کنندگی امیر اکبرزاده و اجرای علی درستکار از شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 از شبکه دو سیما پخش می شود ...
در بکارگیری واژگان فارسی تعصب داشته باشید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه یک، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با حضور در جمع مدیران و مجریان این شبکه،قدرت و تاثیر گذاری زبان فارسی را حیرت آور دانست و افزود: زبان فارسی موسیقی کلام خیلی گیرایی دارد و در طول تاریخ نشانه اقتدار فرهنگی و ملی ایرانیان بوده است. دکتر غلامعلی حداد عادل: زبان فارسی در معرض بسیاری از آسیب های است که بخشی از آن ریشه در فرهنگ دارد و بخشی دیگر ناشی از عقب ماندگی علمی ماست. وی با بیان اینکه متاسفانه در عصر حاضر زبان فارسی مهجور مانده است اظهار داشت: استفاده از واژه های بیگانه چه در بیان و چه در تابلوهای کوچه و خیابان موجب خدشه وارد شده به زبان فارسی شده است. رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی درخصوص نقش رسانه ملی در حفظ و حراست از کیان زبان فارسی گفت: خیلی از مجریان و گویندگان فکر می کنند اگر در برنامه از واژه های بیگانه استفاده کنند، جایگاه بهتری نزد مخاطب پیدا می کنند. او با از مجریان برنامه های ورزشی نام برد و یادآور شد: شاید نتوان اسم بسیاری از رشته های ورزشی را معادل سازی کرد ولی چرا گزارشگر یک مسابقه در طول گزارش بارها و بارها به جای واژه زمان از کلمه تایم استفاده می کند. متاسفانه استمرار بکارگیری چنین کلماتی در درازمدت عادی شده و تغییر آن دیگر مشکل خواهد شد. او از مجریان درخواست کرد زبان فارسی را در اجراهایشان رعایت کنند و در معادل سازی با لغات بیگانه، به زبان فارسی با زبان طنز آسیب نرسانند. حداد عادل همچنین از تشکیل دفتر ارتباط با رسانه ملی در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به مدیریت خانم مهنوش تهرانی خبر داد و افزود: در این دفتر یک شورای برنامه ریزی وجود دارد تا در ارتباط با صدا و سیما برای صیانت از زبان فارسی با شبکه های رادویی و تلویزیونی همکاری کند. دکتر حداد عادل تاکید کرد: هدف ما از برگزاری چنین جلسه ای این است با همکاری مدیران، از لحاظ بکارگیری صحح زبان فارسی، شبکه یک را به الگویی برای سایر شبکه ها رسانه ملی تبدیل کنیم. من معتقدم هر چقدر مجریان بر زبان فارسی تسلط بیشتری داشته باشند، برنامه ها تلویزیونی بخصوص برنامه های گفتگو محور و جنگ ها، جذاب تر و هنری تر خواهد شد. او در پایان گفت: ما حاضریم گروهی تشکیل دهیم تا اصطلاحات تخصصی در رسانه ملی مانند وله، پلی بک و ...که برخی مجریان از آن استفاده می کنند را معادل سازی کنیم تا این کلمات با زبان شیوا و شیرین فارسی جایگزین شوند. در ادامه این هم اندیشی مدیر شبکه یک سیما هم با تاکید بر استفاده صحیح از زبان فارسی در برنامه ها اظهار داشت: الان دیگر نمی توان مانند گذشته با برنامه هایی مستقیم به مخاطب پیام بدهیم بلکه با ساخت برنامه های کوتاه هدف دار به خصوص انیمیشن برای کودکان، غیرمستقیم این کار را انجام داد. علیرضا برازش همچنین برای صیانت و پاسداشت زبان فارسی در برنامه های شبکه یک، خانم خدیجه مهرابی مدیرطرح و برنامه شبکه یک را بعنوان نماینده این شبکه به فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی معرفی کرد. در ادامه این جلسه مهران ابوالحسنی مدیر گروه جهاد، حجت الاسلام حسین رحیم زاده خراسانی مدیرگروه معارف اسلامی، فضل الله شریعت پناهی مدیرگروه اجتماعی وکامبیز اخوان صفا قائم مقام شبکه یک سیما، در جهت لزوم صیانت از زبان فارسی در برنامه ها و خودداری مجریان و گویندگان این شبکه از کاربرد واژه های بیگانه در برنامه ها، سخنانی را ایراد کردند. بهرام شفیع، اقبال واحدی، علی درستکار، کیاداود اسفندیاری، علی ضیا، نیلوفر امینی فر، مبینا نصیری و فوژان احمدی از مجریان شبکه یک سیما در این هم اندیشی حضور داشتند. ...
پیوند سینما، موسیقی و رادیو صبا
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه ترکیبی "سینما صبا" کاری از گروه طنز و سرگرمی رادیو صبا، هر روز قطعاتی از فیلم به همراه دیالوگ های فاخر و ماندگار با موسیقی متن آن ها را پخش می کند. "سینما صبا" روز چهارشنبه 10 شهریور به دو فیلم مطرح از "اصغر فرهادی" و "رضا میرکریمی" می پردازد. ترانه های انتخابی این برنامه هم ترانه "سلام" با صدای فریدون اسرایی و "تو که هستی بهار من" با صدای عطا خواهد بود که پیشکش همراهان این برنامه خواهد شد. برنامه "سینما صبا"به تهیه کنندگی مریم بابایی و گویندگی سیما رستگاران،از شنبه تا جمعه ساعت 14:00به روی آنتن می رود. ...
دیو و دلبر زنده در راه اکران +عکس
به گزارش جام جم آنلاین ، این فیلم را بیل کاندون کارگردانی کرده و هم اکنون در مراحل پایانی تولید قرار دارد. دن استیونس در این نسخه در نقش شاهزاده بخت برگشته بازی کرده، که بر اثر طلسم جادوگر تبدیل به دیو می شود. لوک ایوانز که با قسمت هفتم سریع و آتشی چهره شد، در نقش رقیب این شاهزاده یعنی کاستون ظاهر شده است. اما واتسون هم کاراکتر اصلی زن داستان فیلم است، که موفق می شود با نرم کردن دل شاهزاده بخت برگشته، او را دوباره به شکل انسان برگرداند. به نوشته ورایتی، بازیگران سرشناسی چون اما تامپسن، استنلی توسی و کوین کلاین هم در نقش های مکمل فیلم بازی می کنند. در عین حال، ایوان مککرگور و یان مککلین هم صدای خود را به دو کاراکتر غیر انسانی داستان فیلم قرض داده اند. آن ها به جای شمعدانی و ساعت صحبت می کنند. این دو کاراکتر از دوستان شاهزاده هستند که مثل او طلسم شده و به این شکل درآمده اند. کمپانی والت دیزنی تاریخ هفدهم ماه مارس سال 2017 را به عنوان زمان نمایش عمومی نسخه زنده دیو و دلبر انتخاب کرده است. هنوز معلوم نیست نسخه انیمیشنی فیلم هم به مناسبت 25 سالگی حیات خود، همزمان با نسخه زنده به روی پرده سینماها می رود یا خیر. ...
حجت الاسلام حائری زاده: منیت انسان را بیچاره می کند/ زمزمه های شهید رجایی با خودش در نیمه های شب + گزارش ...
گذاشت و آمدی بالا. این قدرت می شود قدرت رحمانی. سومین کسی که منیت داشت و در قرآن هم هست و تیر خلاص به خودش زد در سوره کهف است که به آن اشاره شده است. آیه تقریبا 32 تا 44 یک صفحه قرآن این ماجرا را بیان می کند. دو تا برادر بودند که یکی شان خیلی ثروت داشت و دیگری فقیر بود. باغ بزرگ انگور داشتند و بین اینها زمین کشاورزی و انواع و اقسام کشت ها. برادر بزرگتر نصیحت می کرد که دل نبند به این پول ها ...
انتخاب درست یعنی زندگی بهتر / زوج رشیدی و برومند یک زندگی عاشقانه را به نمایش گذاشتند
ستاره اسکندری بازیگر توانمندی است و نکته جالب اینجاست که نقاط قوت خود را هم می شناسد شاید به همین دلیل است که بعد از این که پوپک گلدره فوت کرد، بازی در سریال نرگس را پذیرفت و نقش او را به پایان رساند. با ستاره اسکندری بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر درباره تجربیات زندگی اش هم صحبت شدیم. خواهرتان لاله به این نکته اشاره کرد که در کودکی بازیگوش و پرانرژی بوده و در گروه های دوستی معمولا سردسته بو ده اید.این انرژی را چگونه از کودکی تا اکنون حفظ کرده اید؟ الان دیگه بازیگوش نیست! احتمالا شکلش عوض شده اما هنوز هم پرانرژی هستید. شاید یکی از دلایلی که آرام تر شده ام، شغل بازیگری است چون همه انرژی ام را گذاشته ام تا در قالب ها و نقش های مختلف زندگی کنم. بازیگری روح ناآرام مرا، آرام تر کرده است. بازیگری و ایفای نقش های مختلف ذهنیت دوران کودکی شماست آیا این نقش ها یا مشابه آن را در ذهن داشتید؟ وقتی بچه هستی ذهنیتت خیلی متفاوت با زمانی است که بزرگ می شوی. وقتی بچه بودم دوست داشتم پسر باشم، در دوران نوجوانی که جنسیت و دختر بودنم را پذیرفتم، یک دوره خمودگی را تجربه کردم، در 17، 18 سالگی با ورود به دنیای بازیگری تئاتر حس و حال زندگی دوباره به من برگشت. اما اینجور نبود که در بچگی خودم را در قالب شخصیت های مختلف ببینم. ما خانواده و فامیل شلوغی بودیم و بچه های زیادی بودیم که با هم بازی می کردیم، گاهی تئاتر هم اجرا می کردیم اما تجربه دوران کودکی با واقعیت بازیگری که الان آن را تجربه می کنم کاملا متفاوت بود. این که دوست داشتید پسر باشید به این دلیل بود که احساس می کردید، دخترها با محدودیت روبه رو هستند و این محدودیت ها اجازه نمی دهد شما آن گونه که دوست دارید، زندگی کنید؟ در بچگی علایق پسرانه داشتم، دوست داشتم مدام توی کوچه باشم، فوتبال بازی کنم، از درخت بالا بروم، شیشه بشکنم و ... ما به شهرستان زیاد رفت و آمد داشتیم به همین دلیل با طبیعت پیوند خوبی داشته و بیشتر دوست داشتم همه طبیعت را درک کنم اما چون دختر بودم به اندازه پسرها آزادی عمل برای رهایی در طبیعت را نداشتم. اکنون هم فکر می کنید خانم ها محدودیت هایی دارند که اجازه نمی دهد آنها توانایی های خود را بروز دهند؟ این را توضیح بدهم که الان خیلی خوشحالم که زن هستم. بعد از عبور از نوجوانی و بحران های مخصوص این دوران در زن ها، آفرینشی را کشف کردم که از مردها متمایزشان می کند و خیلی خوشحالم که زن هستم. یک سری محدودیت های اجتماعی وجود دارد که در هر جامعه ای دیده می شود اما از نظر توانایی های شخصی فرق زیادی بین زن و مرد وجود ندارد. در یکی، دو دهه گذشته زنان قدرتمندی در جامعه ما دیده شده اند که ثابت می کند زنان با مردان تفاوتی ندارند. شما در سریال مرگ تدریجی یک رویا که از شبکه آی فیلم بازپخش می شود، نقش یک زن عصیانگر یا به گفته ای ناخلف را بازی می کنید، شما برای بازی در این نقش تحلیل داشته اید برای همین از شما می پرسم که یک زن قوی و موثر چه تفاوت هایی با زن عصیانگر دارد؟ قدرتمند بودن به پختگی و دیدگاه آدم ها بستگی دارد.ساناز عظیمی در سریال مرگ تدریجی یک رویا، زنی قربانی است که برای فرار از موقعیت هایی، دست به عصیان زده و به الکل گرایش پیدا کرده است. برای اجرای نقش ساناز خیلی تلاش کردم نشان بدهم که او زنی ناخلف نیست، او قربانی شرایط است. وقتی مادرش را به خانه سالمندان می برد، ظاهر ماجرا خیلی دردناک است اما باید دید او در بچگی در چه خانواده ای رشد کرده که شخصیت او را تحت شعاع قرار داده است. ساناز قربانی خانواده ای از هم پاشیده است؟ هم خانواده متلاشی و هم آرمان هایی که برای او از بین رفته است. تلاش کردم با جنس بازی ام تنهایی های ساناز را نشان دهم و سرخوردگی هایی که او را به اینجا رساند ه است. قرار نیست آدم ها همیشه یکسان و شبیه به هم عمل کنند.آدم ها گاهی در برابر شرایط ضعیف می شوند و به راهی می روند که از آنها افرادی ناخلف می سازد. اصولا هر فردی بسته به قدرت روحی خودش، در مواجهه با مشکلات از شکست هایش تجربه به دست می آورد، رو به جلو حرکت می کند یا پا پس می کشد. و ما نباید آدم ها را قضاوت کنیم بلکه باید به آنها کمک کنیم تا از نقاط ضعف شان عبور کنند. دقیقا! قضاوت کردن آسیب جدی به آدم های پیرامون ما می زند. مثلا ما نباید بدون این که پیشینه ساناز عظیمی را بدانیم به او اَنگ ناخلفی بزنیم.به نظر من که نقش ساناز را بازی کرده ام، می دانم که او از نظر روحی ضعیف است به همین دلیل به چیزهایی پناه برده که بیشتر مردم آنها را نمی پسندند. قضاوت کردن درباره آدم ها به نوعی ظلم به آنهاست؛ تعریفی از یک آدم بدهی و همیشه با همان تعریف به او نگاه کنی! به نظرم بدترین آدم ها حتی اگر خفاش شب هم باشد به دلیل یا دلایلی به آدم بد تبدیل شده است بنابراین نباید او را قضاوت کرد. معتقدم باید نسبت به هم احساس مسئولیت کرده و یکدیگر را درمان کنیم. برای بیماری های جسمی درمان در نظر می گیریم اما برای دردهای روانی و روحی این گونه عمل نمی کنیم در صورتی که سلامت روح به اندازه سلامت جسم مهم است. به عنوان بازیگری که نقش های مختلفی را تجربه کرده اید، ماچگونه می توانیم به آدم هایی قوی با خطاهای کمتر تبدیل شویم؟ نمی توان برای همه یک نسخه پیچید چون هر کسی روان و ذهنیت خاص خود را دارد. به نظرم خوب است که همه آدم ها نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. شناحت نیازهای ف ...