سایر منابع:
سایر خبرها
...> او دو دهه بعد از آن جابه جایی ونوس را منتشر کرد که داستان زندگی دو خواهر یتیم را روایت می کند. این رمان جایزه حلقه منتقدین کتاب ملی آمریکا را در سال 1980 از آن خود کرد. بین این اثر و کتاب بعدی هزرد هم دو دهه فاصله افتاد. رمان آتش بزرگ جایزه ملی کتاب آمریکا در بخش ادبیات داستانی در سال 2003 و جایزه مایلز فرانکلین استرالیا را برایش به ارمغان آورد و از سوی مجله اکونومیست به عنوان کتاب سال ...
به درد فلسفی می رسند. نیما یوشیج را زمان خودش زدند و فحشش دادند و گفتند این شعر نیست و شعر باید وزن داشته باشد، اما سال ها بعد همه شعر بدون وزن گفتند و پست مدرن شدند. برای من مهم نیست فیلم نفس جایزه نگیرد و دیده نشود. برایم این مهم است که از میان همه فیلم هایی که کار کردم، مادرم نفس را به عنوان فیلم می شناسد. آقای احمدی شما هم فکر می کنید در بازیگری هرکس که بیشتر داد و فریاد کند دیده می شود ...
کیرکگور 18 سال داشت یعنی درست زمانی به عنوان فرد مستقل وارد قلمرو بحث های فلسفی شد که جهان فلسفه جهان هگل بود. هگلی که از آن سخن می گوییم یک هگل سفرکرده به دانمارک است – کشوری حاشیه ای و در آستانه مدرن شدن. فیلسوفان دانمارک آن زمان گمنام اند ولی در هوایی نفس می کشند که با بزرگ ترین چهره فلسفی غرب آشنایند و ایده های او را مطرح می کند. فلاسفه غالبا توأمان به دو وضعیت واکنش نشان می دهند: یکی وضعیت ...
شود صحنه خالی به نظر آید. من به فاصله علاقه ای ندارم. اهمیت ندارد در طول اتاق چه اتفاقی برای آن هنرپیشه می افتد. مهم این است که حالت ذهنی اش چیست. فقط می توانید به پرده فکر کنید. پیتر باگدانوویچ : شیوه کارکردن تان با بازیگران چه گونه است؟ آلفرد هیچکاک : آنها را هدایت نمی کنم. برایشان توضیح می دهم که مقصود از آن صحنه ی به خصوص چیست و انجام آن کارها در جهت داستان، و نه آن صحنه ...
. در 1305 با عالیه جهانگیری خواهرزاده ی جهانگیرخان صوراسرافیل ازدواج می کند. در سال 1317 به عضویت در هیات تحریریه ی مجله ی موسیقی درمی آید و در کنار صادق هدایت ، عبدالحسین نوشین و محمدضیاء هشترودی ، به کار مطبوعاتی می پردازد و دو شعر غراب و ققنوس و مقاله ی بلند ارزش احساسات در زندگی هنرپیشگان را به چاپ می رساند. در سال 1321 فرزندش شراگیم به دنیا می آید که بعد از فوت او، با کمک برخی دوستان پدر، به ...
چیزی شبیه عواطف ترکیب نازیسم با جادوی سیاهی که توجه یک نویسنده را تضمین و جلب نماید، وجود ندارد. از آن جا که ناسیونال سوسیالیسم هیتلر به عنوان شیطانی ترین موضوع شناخته می شود، مرتبط ساختن هیتلرگرایی با جادوی سیاه و شیطان پرستی، گامی منطقی به نظر می رسد.می توان بیان نمود که خردگریزی رمان امیرارسلانی، تاریخ نگاری عوامانه و هالیوودی در ترسیم هیتلر به عنوان کسی که روح خود را مانند فاوست [1] به ...