سایر منابع:
سایر خبرها
یک انشای سینمایی
مانده نشان می دهد؛ صحنه های پارتی دختر و پسرهای جوان، قرص خوردن آن ها، لاغری زن جوان و... تمام سعی و تلاشی است که پوران درخشنده انجام داده است که خودش را به روز نشان دهد که متأسفانه با شکست مواجه شده است. او هیچ غافلگیری ای در طول داستان برای مخاطبان ندارد، از همان ابتدا دستش را برای وجود یک زن دوم در زندگی بهرام رو می کند و البته در ماجرای فروش سوله توسط آرمان هم آن قدر ناشیانه موضوع را ...
سینما، ابزاری قدرتمند در بیان معضلات اجتماعی
.... با پوران درخشنده درباره ضرورت ساخت فیلم های دغدغه مند در سینما، لزوم آموزش کودکان و نوجوانان برای مراقبت از خود و ... به گفت وگو پرداخته ایم که در ادامه می خوانید. شما بعد از ساخت فیلم های اجتماعی مختلف، در هیس، دخترها فریاد نمی زنند سراغ مساله تابویی مانند آزار جنسی کودکان دختر رفتید. چه ضرورتی را در جامعه حس کردید که به عنوان یک فیلمساز خودتان را موظف به بیان و هشدار ...
اتهام سیاه نمایی ممنوع؛ سینما به جنگ ناهنجاری ها برود
...! دخترها فریاد نمی زنند ، من ترانه 15 سال دارم ، من مادر هستم ، دختران ، گرگ و میش دیدیم. فیلمسازان امروز به خطوط قرمزها آگاهند، اما گاهی میان دریافت فیلمساز از یک موضوع و مسئولان اختلاف دیدگاه وجود دارد و همین مسأله باعث بروز اختلاف می شود. قطعا سینماگران دغدغه این جامعه را دارند و دوست دارند در این رابطه فیلم بسازند اما ممیزی، تحریم فیلم و متهم شدن به سیاه نمایی باعث می شود عطای این نوع سوژه ...
مردم را تشویق کنیم در کنار فیلم های کمدی فیلم های اجتماعی را هم دنبال کنند
مشهور شوند، خودشان هم افول می کنند. درخشنده در خاتمه درباره اینکه آیا ممکن است به دلیل موضوعی که فیلم جدیدش دارد، فیلمنامه وی با ممیزی روبه رو شود یا نه گفت: نمی دانم، چون معمولاً این گونه فیلم ها برای آگاهی مردم ساخته می شود و نگاه کردن به بحث خانواده و جایگاه آن و تعلیلم و تربیت است و هرچقدر هم که بیان این موضوعات سخت باشد و جزو ممیزی ها ما خودمان خط قرمزها را بلد هستیم و نسبت به آن ها آگاهی داریم و قطعاً ازآنچه به عنوان خط قرمز یادشده است، پس از سال ها فیلمسازی رد نخواهیم شد. ...
سوژه برای گرم تر شدن تنور ژانر فلاکت جور شد!
آگاهی رسانی سوژه های ملتهب را انتخاب کنند، بیشتر به انگیزه مچ گیری و حقنه کردن صغری کبری های شخصی شان از جامعه این موضوعات را انتخاب می کنند. پیش از این پوران درخشنده فیلمی با عنوان هیس دخترها فریاد نمی زنند ساخته بود؛ فیلمی که می توانست جنبه ای آموزشی برای خانواده ها داشته باشد و آنها را نسبت به تهدیداتی که فرزندان شان را در اجتماع مواجه می کند، آگاه کند. اگر یک خارجی فیلم او را ببیند ...
سینما ابزار قدرتمندی برای رفع آسیب های اجتماعی است
تهران - ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی هیس دخترها فریاد نمی زنند معتقد است، رفع آسیب ها و مشکلات اجتماعی فقط با آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه رفع می شود و در واقع سینما ابزار قدرتمندی برای تحقق این موضوع است. پوران درخشنده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا افزود: 6 سال پیش فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند را ساختم و وقتی اکران شد مسوولان به آن توجه نکردند و فقط مردم با تماشای ...
هیس، موضوعات کوچکی مثل آتنا را بزرگ و سیاه نمایی نکنید!
نگرفته از چرایی یک فاجعه ، مصیبتی دیگر بر سرمان هوار میشود . بی دلیل نیست که اجازه تجمع برای عمومی کردن هیچ اعتراضی صادر نمی شود ، چون برای گرفتن جواب سوال های بی شمار سالها باید به تحصن بنشینیم. تا زمانی که به مصداق اسم هوشمندانه فیلم پوران درخشنده، هیس، دخترها فریاد نمی زنند و اثبات این واقعیت که هیس، پسرها هم نباید فریاد بزنند و هیس، فریاد که هیچ، هیچکس حق طرح سوال، حق اعتراض، حق آموزش ...
خشونت، تجاوز و جنایت؛ کات برای همیشه
، اما متأسفانه مسئولان به روی خود نمی آورند. از این دست آسیب ها، کودک آزاری و بیماران روانی در جامعه ما زیاد هستند و ممکن است هر روز از کنار ما بگذرند. تنها یک یا دو مورد پیدا شد که رسانه ای شد و مردم واکنش نشان دادند. الوند با اشاره به مشکلات پرداخت به این نوع سوژه ها گفت: مشکل اصلی ممیزی است که در خصوص این نوع قصه ها وجود دارد و بیان زوایای مختلف آن امکان پذیر نمی شود و همواره می خواهند ...
لولیتا و آتناهای امروز
...، به طور کلی می توان لولیتا را نماد سوء استفاده جنسی از کودکان و کودک آزاری یا مورد تهدید قرار دادن سلامت جسم و روح کودک و نوجوان نام برد. اما در ایران این موضوع خیلی دیر آن هم در سال 92 با فیلم سینمایی هیس دخترها فریاد نمی زنند به کارگردانی پوران درخشنده خبر ساز شد و اعضای جامعه را به تفکر واداشت که چنین مسائلی حتی در حوالی هر خانواده ، می تواند به وقوع بپیوندد. برای جلوگیری از سوء ...
یکه تازی اکسیدان در جدول ادامه دارد
پوران درخشنده تاکنون بیش از دو میلیارد فروش داشته است. این فیلم که پس از فیلم "هیس دخترها فریاد نمی زنند "، ساخته شده درباره موضوع طلاق عاطفی بین زوجین است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و همچنین بهترین چهره پردازی را از آن خود کرد. این فیلم درباره شیرین است که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به تدریج دچار مشکل می شود و به دنبال پیدا کردن راهی ...
درباره مفهوم پدر غایب در نمایش چشم های بسته از خواب اثر سیدمجتبی جدی
مسیر قبلی ارزیابی کرد. نمایشی با ظاهر رئالیستی با دکوری ساده و بازی هایی بدون اغراق. ویژگی برجسته کارهای کارگردان، انتخاب متن هایی است که موضوعی اجتماعی و به روز دارند. موضوع چشم های بسته از خواب هم طلاق عاطفی است؛ موضوعی به روز و جِدی که تقارن اجرایش را با اکران فیلم زیر سقف دودی پوران درخشنده که همین موضوع را با پرداختی ضعیف دست مایه قرار داده، می تواند هم زمانی معناداری تلقی کرد. ...
مرثیه های داغ برای آتنا
بازنشر شد. دختربچه معصومی که داغ مرگ غم انگیزش، بردل میلیون ها ایرانی نشست و خشم عمومی جامعه ایرانی را از جنایت شرم آور قاتلش برانگیخت. در این مدت تصاویر مختلفی از آتنا در شبکه های اجتماعی منتشر شد و بسیاری از چهره های فرهنگی و هنری نیز همپای مردم، به این اتفاق سیاه، واکنش نشان دادند. برخی واکنش ها عاطفی و احساس برانگیز است و برخی دیگر انتقادی! اما در همه آنها یک نکته مشترک وجود دارد؛ انزجار ...
قوانین در حوزه کودکان و زنان کافی نیست
حسن کیا، وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه| قتل دلخراش آتنا اصلانی دختر خردسال پارس آبادی و جریحه دارشدن احساسات و افکار عمومی بار دیگر لزوم توجه و کاربست اقدامات پیشگیرانه دراین خصوص را هویدا ساخت. آتنا نخستین مورد از خشونت علیه کودکان نبوده و اگر اقداماتی عاجل صورت نپذیرد، متاسفانه باید گفت، آخرین نیز نخواهد بود. زمان زیادی از تجاوز به دخترک مظلوم افغان تبار یعنی ستایش قریشی و همینطور قتل ...