سایر منابع:
سایر خبرها
به گزارش نوداد (سکوی اجتمایی خبر) استاد آزاده امیری نوازنده سه تار گفت: آزاده امیری گفت: وی در ادامه افزود، علیرغم اینکه برای اولین بار است در روسیه دوره نوازندگی برگذار می کنم اما باید گفت: آزاده امیری توجه به موسیقی سایر ملل را در روسیه بسیار خوب ارزیابی نموده و در این خصوص خاطر نشان کرد: آزاده امیری متولد سال 1357 در تهران است و در سال 1369 به اصرار ...
سالگی با اجرای یکی از دشوار ترین کنسرتو های ویولن در برابر مردم شگفتی آفرید. با این حال برای فراگیری نکات فنی و تکنیک بهتر این ساز به پارما رفت و نزد الساندرو رولا نوازنده صاحب نام ویولن مشغول به کار شد. در سال 1797 برای ادامه یادگیری به لومباردی سفر کرد و یک سال بعد در سن 16 سالگی به مرحله ای از کمال رسید که استادان توانایی تعلیم او را نداشتند و جملگی بر این عقیده بودند که مطلب جدید به ...
تئوری و هارمونی را نیز نزد ثمین باغچه بان و مصطفی کمال پورتراب آموزش دید و نخستین تجربه هایش در زمینهٔ نوازندگی با همراهی همین استادِ پیشکسوت بود که مدتی است از دنیا رفته. مجید به این ها اما بسنده نکرد؛ به آلمان رفت و در کنسرواتوار برلین موسیقی خواند. در سال های حضورش در آلمان با ارکسترهای زیادی همچون ارکستر سمفونیک برلین و ارکستر فیلارمونیک آلمان همکاری کرد، بعد به ایران بازگشت تا در ارکستر ...
: بعد از انقلاب نمی گویم اصلا کاری نشده است؛ مثلا جمال سماواتی نقدهایی را در مجله هایی چون آدینه و ادبستان منتشر کرده است و دکتر ساسان سپنتا نقد هایش را بعد از انقلاب در مجلاتی چون ادبستان و ماهور نیز ادامه داد؛ همچنین مجله های گزارش موسیقی و فرهنگ و آهنگ و هنر موسیقی و ماهور نیز در این زمینه کارهایی کرده اند. که از جمله مهم ترین آن ها می توانم به برخی از نوشته های آروین صداقت کیش در فرهنگ و آهنگ ...
اینکه بعد از بازنشستگی چه کار کردید؟ قبل از اینکه لیسانس بگیرم، به استخدام آموزش وپرورش درآمدم. یکی از اساتید در یک درس به من نمره نمی داد، آقای صدرهاشمی و من ناچار شدم آن درس را با استاد دیگری بردارم و در سال 1345 فارغ التحصیل شدم. از رادیو که بیرون آمدم، همان سال توسط رئیس دانشگاه وقت اصفهان به استخدام دانشگاه درآمدم؛ در امور دانشجویی مسئول خوابگاه ها و تا سال 1355 هم آنجا بودم که به ...
ترکیب متعادل و استادانه ای از عسل، سفیده تخم مرغ و صمغ درختان صحرای آفریقا درست می کرد. مثل سازی که در فیلم ویولن قرمز می بینیم، این ساز نیز تاریخچه ای پر از رمزوراز و بدخواهی دارد. این ویولن دوبار از صاحب قبلی اش، نوازنده نام آور لهستانی برونسیلاو هوبرمن، به سرقت رفت. بار اول این ساز در سال 1919 از اتاق هوبرمان در هتلی در وین ناپدید شد اما خیلی زود بازگردانده شد. بار دوم نیز، تقریباً 20 ...