سایر منابع:
سایر خبرها
نارضایتی برانکو از حضور صادقی در پرسپولیس
شانس با آنها یار بود می توانستند پیروز شوند. صادقی در نبود سوشا نتوانست دروازه بان مطمئنی نشان دهد.او روی گل دوم پدیده مقصر بود.در بازی دوم پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان نشان داد که دروازه بان های این تیم مقابل تیم های اهوازی به مشکل می خورند.فصل گذشته سوشا مکانی در بازی مقابل فولاد خوزستان اشتباهی عجیب کرد و توپ برگشتی را نتوانست دفع کند و سایه توپ را شوت کرد.در لیگ پانزدهم هم ایمان صادقی مقابل ...
محسن قهرمانی و پایان روزهای تلخ
فصل جدید لیگ برتر کشور را سوت بزند و این همان مکانی است که جنجال مسابقه دو سال پیش پرسپولیس - سپاهان در آن حادث شد و با شکایت سرخ ها و تایید شدن اتهامات وارده به قهرمانی، بنای محرومیت 8 ماهه وی گذاشته شد. اینکه چطور یک محرومیت 8 ماهه این داور خراسانی را عملا 2 سال از صحنه قضاوت در لیگ برتر دور نگه داشت، به عدم تعادل و انصاف در کار فوتبال ما برمی گردد و به محافظه کاری های حاکم بر کمیته داوران که ...
صبا حریف گسترش فولاد تبریز شد / تلاش صبا برای کسب نخستین پیروزی در لیگ پانزدهم
اول و دوم با استقلال اهواز و نفت تهران دیدار کرده و گسترش فولاد تبریز نیز در هفته نخست با سایپا در تهران و در هفته دوم با همشهری خود تراکتورسازی تبریز به میدان رفته است. کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال صبای قم بعد از بازی با تیم فوتبال نفت تهران در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور که با تساوی یک بر یک همراه بود، بلافاصله تمرینات این تیم را ادامه دادند تا صبا آماده ...
دبیری و مس برابر حریفانشان به تساوی رسیدند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رقابت های لیگ برتر فوتسال کشور بعد از وقفه 18 روزه پیگیری شده و در تبریز تیم دبیری برابر مهمان خود شهید منصوری قرچک به تساوی یک بر یک رضایت داد. تیم دبیری در حالی به این نتیجه دست یافت که گل مساوی خود را در دقیقه پایانی توسط وحید شفیعی به ثمر رساند. با این تساوی تیم دبیری با هفت امتیاز همچنان در رده چهارم جدول جای گرفت. تیم مس سونگون نیز در ...
داوری که در ایران محروم می شود در آسیا آقایی می کند
به گزارش افکارخبر ، علیرضا فغانی و محمدرضا منصوری داور و کمک داور بین المللی فوتبال کشورمان با حضور در رقابت های قهرمانی شرق آسیا، با انجام دو قضاوت در این دوره از مسابقات به کارشان پایان دادند. در این دوره از مسابقات 4 تیم کره جنوبی، ژاپن، چین و کره شمالی به صورت دوره ای طی یک هفته به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی ها که در ووهان چین برگزار شد تیم ملی کره جنوبی با 5 امتیاز به مقام ...
مشکل پرسپولیس خط حمله نیست
بار با بنگر- ماریچ و بار دوم با نورمحمدی و ماریچ. و حالا باید بگوییم نوبتی هم که باشد، نوبت مایکل اومانیا است. مدافعی که برانکو اگر چه دوستش نداشت اما به حکم باشگاه، پذیرفت که بماند و حالا هم مجبور است به او اعتماد کند. اومانیا وقتی از جام جهانی به تهران آمد، در انتظار معجزه اش نشسته بودیم اما مثل خیلی دیگر از تازه وارد ها، او بود که از پرسپولیس تاثیر گرفت. مثل پرسپولیس، در هر بازی ...
از این پرسپولیس آبی گرم نمی شود
ایران ورزشی: مشکل پرسپولیس فقط اکتفا به یک امتیاز در دو مسابقه اولش در فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور نیست و معضل عمده تر این تیم این است که در سه هفته بعدی و در هفته های سوم تا پنجم لیگ با رقبایی مواجه است که از پدیده و استقلال خوزستان به وضوح قوی تر نشان می دهند و در دو مورد از سه مورد، قرمزها میهمان حریفان خواهند بود. پرسپولیس که ابتدا میهمان سپاهان است، سپس پذیرای ذوب آهن و سرانجام میهمان ...
پرویز آقای برد تاریخ استقلال؟
، استقلال اهواز و نفت تهران مصاف دارد. البته بازی با نفت تهران شاید به تعویق بیفتد اما رقابت های ساده ای پیش روی مظلومی نیست و او اگر می خواهد به معدل 2 امتیاز در هر بازی دست یابد باید در 3 بازی آینده برنده، میدان رقابت با حریفان را ترک کند. مظلومی در دو هفته ای که از لیگ پانزدهم پشت سر گذاشتیم نتایج خوبی به دست آورد و اکنون با استقلال در رتبه اول قرار دارد. بازی با ذوب آهن که جمعه همین هفته ...
مصدومیت های دوباره علیه پرویز
زمان نیاز خواهد داشت و با این شرایط او در خوشبینانه ترین حالت ممکن تا بعد از هفته پنجم رقابت های لیگ نمی تواند استقلال را همراهی کند. استقلال اما باید در غیاب شهباززاده سه بازی نسبتاً دشوار را پشت سر بگذارد. مسابقه این هفته استقلال مقابل ذوب آهن در ورزشگاه آزادی، بازی با استقلال اهواز در هوای گرم اهواز و بازی حساس با نفت تهران از مسابقاتی است که استقلال در آنها شهباززاده را در اختیار ...
گلر پرسپولیس: تا به حال چنین گلی در عمر فوتبالی ام نخورده بودم / اگر جیمی جامپ با چاقو مرا می زد چه می ...
اهواز در روز بازی با استقلال خوزستان ادامه داد: درست است که آب و هوا خیلی تاثیرگذار است ولی شرایط برای هر دو تیم یکسان بود. بازی شرایط ایده آل خودش را از دست داده بود و باعث شده بود بازی ساکن شود و دو تیم دوندگی لازم را نداشته باشند. صادقی در ادامه تاکید کرد: ما خیلی تلاش کردیم اما متاسفانه روی اشتباه خودمان گل خوردیم. اما نیمه اول بد بازی نکردیم اگر بازیکن آنها به دلیل خطایی که روی ...
امیرقلعه نویی از ملوان جدا شد!
در روزهای ابتدایی فصل هم مالک جدیدش جدا شد. مشکل امیرقلعه نویی و ملوان از همان روزها آغاز شد. هرچند این مشکلات البته حل نشد و سرمربی فصل قبل استقلال به انزلی رفت و ملوان را هم تمرین داد. اما با پایان هفته دوم لیگ برتر و شکست ملوان از استقلال قلعه نویی دیگر به انزلی بازنگشت . هرچند رییس هیات مدیره باشگاه ملوان و اعضای مدیریتی مدام خبر از ثبت قرارداد امیرقلعه نویی در روز نوزدهم مرداد خبر ...
آخرین فرصت برانکو
دلداری میدادند که اشتباعات جزئی از فوتبال است و این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. * حضور کفشگری در تمرینات پرسپولیس مهرداد کفشگری در تمرینات امروز تیم پرسپولیس حضور می یابد تا دکتر حقیقت بعد از معاینه آسیب دیدگی اش نظر نهائی را بدهد. کفشگری در بازی دوستانه هفته گذشته مقابل نساجی مازنداران مصدوم شده بود . وی که با تصمیم کادر فنی نتوانست تیمش را در مقابل استقلال خوزستان ...
بازگشت حسن زاده به ترکیب اصلی مقابل استقلال
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ خط حمله ذوب آهن در طی دو هفته گذشته رقابتهای لیگ برتر عملکرد بسیار ضعیفی داشته و هنوز موفق به باز کردن دروازه رقبای خودش یعنی ملوان و سپاهان نشده است. از طرف دیگر ذوب آهن در روز جمعه این هفته در یک بازی حساس باید به دیدار استقلال صدرنشین لیگ برود و به همین خاطر یحیی گل محمدی تصمیم گرفته تا از مسعود حسن زاده در این بازی به صورت فیکس استفاده کند ...
پول صندوق حمایت از پیشکسوتان خرج پرسپولیس شد/ عبدی گفته هایش را تکذیب کرد
خوزستان دچار آسیب دیدگی شد و علیرضا نورمحمدی هم اواخر تمرین روز شنبه به دلیل درد در ناحیه پا استراحت کرد تا در بازی با سپاهان مشکلی نداشته باشد. مجوز بازی بن سون صادر شد مجوز بازی مهاجم هندوراسی روز گذشته به دست مسئولان این باشگاه رسید تا بن سون مشکلی برای بازی کردن در این تیم نداشته باشد. گفتنی است ITC بن سون از کشور آرژانتین به دست سرخپوشان رسیده است و مجوز بازی این مهاجم هندوراسی هم صادر شده و وی می تواند مقابل سپاهان در هفته سوم لیگ برتر بازی کند. انتهای پیام/ ...
بهروان پاسخ صحبت های خوردبین را داد
خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت رسمی سازمان لیگ فوتبال ایران، غلامرضا بهروان در واکنش به صحبت های محمود خوردبین درباره شرایط برگزاری دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس اظهار داشت: اشاره به این نکته ضروری است که شرایط برگزاری هر مسابقه از سوی داور مسابقه تعیین می شود و سازمان لیگ مستقیماً نمی تواند در این رابطه تصمیم گیری کند. وی افزود: با توجه به استعلامی که از سوی کمیته پزشکی سازمان لیگ ...
امیدِ استقلالی ها تاریخ را تکرار کرد +جدول
.... امید هفته چهارم دو گل به سایپا زد تا از این حیث هت تریک کرده باشد و البته عامل اصلی پیروزی 3-2 استقلال برابر خودروسازان لقب بگیرد. یازده ماه و 21 روز قبل یعنی سه شنبه 28 مرداد 1393 گل اول آبی ها را جاسم کرار به ثمر رسانده بود. بهترین فصل فوتبال ابراهیمی در ایستگاه هفدهم با زدن دو گل به استقلال صنعتی پررنگ تر شد. پنجشنبه 20 آذرماه سال 93 شاگردان امیر قلعه نویی برابر مردان ...
آنابتن قم برای پیروزی به میدان می رود / زورآزمایی قمی ها با مس
ها لقب گرفته و حالا در مرحله حذفی باید در بازی برگشت به پیروزی برسد تا به جمع چهار تیم برتر راه یابد. نماینده فوتسال استان قم در بازی های مرحله گروهی تنها یک بار و آن هم در هفته نخست مقابل همشهری خود یعنی تیم آرش نوین ایرانیان تن به شکست داده بود و در واقع بعد از 11 مسابقه در مرحله حذفی این رقابت ها و در میهمانی تیم سرمایه گذاری مس کرمان طعم شکست را چشید. تیم فوتسال آنا بتن قم ...
باشگاه پولاد قم از سد نوین ساخت همدان عبور کرد
در جدول رده بندی داشته باشد. در جدول رده بندی گروه دوم از مرحله نخست مسابقات فصل جدید لیگ کاراته جوانه های پسر باشگاه های کشور هم اکنون تیم کاراته باشگاه امام رضا (ع) اراک صدرنشین است در حالی که تیم کاراته باشگاه پولاد قم در مکان دوم ایستاده و تیم نوین ساخت همدان رده سوم را در اختیار دارد. در حالی که تیم های استقلال و موبایل جهان دیگر نمایندگان قم در این هفته به میدان نرفتند ...
آرش قم به حضور در مرحله نهایی می اندیشد
. این تیم حالا نیمی از راه صعود به جمع چهار تیم برتر مرحله پایانی مسابقات لیگ دسته دوم کشور را پیموده و در بازی برگشت با توجه به اینکه اندوخته سه گل از بازی نخست را در کارنامه دارد قطعا باید با آرامش و انگیزه بیشتری به میدان برود و البته مراقب باشد که در زمین اختصاصی حریف غافلگیر نشود. دیدارهای دور برگشت از مرحله حذفی مسابقات این فصل روز پنجشنبه هفته جاری یعنی بیست و دوم مرداد ماه در چهار شهر برگزار می شود و در یکی از مهمترین بازی ها تیم فوتسال آرش نوین ایرانیان قم از ساعت 17 در سالن اختصاصی نفت امیدیه به مصاف تیم میزبان می رود. انتهای پیام/78002/م40/ ...
بسته خبری متافوتبال دات کام / مهمترین خبرهای ورزشی امروز یک شنبه 18 مرداد 94 چه بودند؟
- اتلتیک بیلبائو 0 / رم 3 - والنسیا 1 حکم انضباطی باشگاه استقلال برای عمران زاده صادر شد برپایی جشن خداحافظی و تولد برای جهانبخش از سوی باشگاه نایمخن اتفاق روز | نیمار به علت ابتلا به اوریون سوپر جام اروپا و اسپانیا را از دست داد اردی ویزه هلند | آلکمار بدون جهانبخش با 3 گل مغلوب آژاکس شد مجوز بازی بن سون صادر شد/ اعلام وضعیت بازیکن مصدوم پرسپولیس برباتف در مسیر بازگشت مجدد به لیگ برتر انگلیس دیتر ...
بررسی نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس در بازی با استقلال خوزستان
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ سرخپوشان پایتخت که در بازی اول علیرغم غیبت بازیکنان اصلی خود و استفاده از جوانان عملکرد خوب و امیدوار کننده ای را از خود نشان دادند اما در هفته دوم مقابل استقلال خوزستان علاوه بر اینکه تا دقایق پایانی تلاش زیادی کردند تن به شکست دو بر یک دادند. پرسپولیسی ها در این دیدار به دلیل شدت گرمای زیاد و گرد و غبار حسابی اذیت شدند که تاثیر زیادی در بازی ...
مانند عرب ها به دنبال تغییر هستیم
مراتب بهتر از بازی دوم بازی کرد. در بازی دوم در مقابل استقلال خوزستان این تیم به هیچ عنوان خوب بازی نکرد. آنها بعد از 10 نفرشدن کمی به بازی مسلط شدند و توانستند گل بزنند. نتایج دو بازی اخیر پرسپولیس به هیچ عنوان قابل دفاع نیست، اما حمله کردن به کادر فنی و بازیکنان هم درست نیست. باید به آنها وقت داد تا بتوانند نتایج ضعیف خود را جبران کنند. متأسفانه بعضی از پیش کسوتان از هم اکنون خواستار ...
برای استقلالی ها باز هم سورپرایز داریم
درباره دیدار هفته دوم استقلال برابر ملوان که با برتری این تیم همراه بود به ورزش سه، گفت: یک دیدار جذاب را شاهد بودیم که تیم ما در نیمه اول فشار زیادی را روی مدافعان حریف آورد و موقعیت های خوبی نیز برای زدن گل داشتیم. واقعا در 20 دقیقه ابتدایی بازی شرایط کاملا به نفع ما بود و همان موقع هم می توانستیم کار را تمام کنیم و البته خدا را شکر که در نیمه اول نتیجه را به نفع خودمان به پایان رساندیم و در نیمه ...
تجلیل از خبرنگاران
خبرگزاری ها، روزنامه، هفته نامه ها و جراید محلی استان سمنان جمعه شب در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد. دکتر کواکبیان رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور،درابتدای این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به فعالان عرصه اطلاع رسانی استان،گفت: تقدیر لفظی و اسمی از هر قشری در جامعه بدون توجه ...
دستاوردهایی که به دست آمد، نقص هایی که باید برطرف شود
به گزارش گروه ورزش رویکرد، هجدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا از نهم مرداد ماه به میزبانی تهران آغاز شد و پس از هشت روز رقابت فشرده بین 16 تیم حاضر در مسابقات در نهایت با قهرمانی ژاپن به کار خود پایان داد. *** سومین میزبانی ایران رقم خورد فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال عهده دار میزبانی رقابت های قهرمانی آسیا بود. پیش از این ایران در سال ...
36سال قبل سپاه پاسداران وارد ارتش های جهان شد و چه کرد؟+تصاویر
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ از خنثی سازی چند عملیات انتحاری، انفجاری و ترور در نقاط حساس تهران توسط نیروهای اطلاعات سپاه در عید نوروز خبر داد. سردار کاظمینی همچنین گفت: بچه های گمنام اطلاعات سپاه از مدتها قبل از عید بر روی تیمهای تروریستی کار کرده و توانستند در زمان مناسب به بهترین شکل با آنها برخورد کنند. این افراد در واقع انجام عملیاتهای انفجاری، انتحاری و ترور در نقاط ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
، مشاهده کنید که ما در هفته گذشته در سیستان و بلوچستان 8 شهید دادیم و اهانت به زوار ایرانی توسط عربستان غیرت هر ایرانی را به جوش آورد، بنابراین امروز امنیت ملی ایران در منطقه تعریف می شود و اگر ژئوپولوتیک منطقه و جغرافیای منطقه به هم بخورد این حوادث وارد ایران نیز می شود. لذا من معتقدم اقتدار و اقتصاد باید پا به پای هم در سال های آینده ادامه داشته باشد. وی تأکید کرد: افرادی مانند من که زندگی خود ...
استقلال در هر دو بازی از داوری زیان دید
، از افراد کاربلد و فوتبالی ما هستند و باید دقت ویژه ای روی عملکرد داوران داشته باشند. در مسابقه روز جمعه با ملوان، داور بازی کارت زردهای بی دلیل به بازیکنان ما داد. دلیل اخطارهایی که داور به بازیکنان ما داد چه بود؟ مگر استقلال چند خطا کرد که بخواهد 4کارت زرد هم بگیرد؟ گل استقلال به چه دلیل مردود اعلام شد؟ کجای دنیا به خاطر خوشحالی مقابل دوربین های عکاسی، به بازیکن کارت می دهند؟ افشارزاده ...
تأثیر قهرمانی در جنجالی ترین صحنه لیگ برتر + فیلم
گروه ورزشی مشرق - ذوب آهن که داربی اصفهان را به سپاهان باخت، عوامل فنی و مدیریتی تیم محسن قهرمانی را مقصر دانستند، داوری که پس از دو سال محرومیت دوباره به لیگ برتر برگشت و در اولین قضاوت خود باز هم در اصفهان حسابی خبرساز شد و خون ذوبی ها را به جوش آورد. آذری مدیرعامل ذوب آهن که خبر درگیری وی با داور در تونل ورزشگاه پس از بازی در رسانه ها منتشر شد ، بعد از بازی گفت داور مسابقه پنالتی ...