سایر منابع:
سایر خبرها
مرتضایی: به قضاوت غلط عمدی یا سهوی داور اعتراض داریم
مسئولان مربوط در فدراسیون فوتبال قرار گیرد تا دیگران تشخیص دهند، ما اشتباه می کنیم یا ضعف عملکرد داوران نتیجه بازی را بازگرداند. مرتضایی در ادامه بیان داشت: درصورتیکه با ترکیب سال گذشته بودیم قضاوت داور تأثیر کمتری در شرایط روانی تیم داشت اما حالا که در فصل یادگیری، جوانگرایی را در دستور کار خود قرار داده ایم و عنوان جوانترین تیم تاریخ فوتسال خراسان را کسب کردیم طبیعی است که به واسطه همین ...
بیک زاده: جلوی قلعه نویی از حقم دفاع کردم
بنویسی اما اگر بخواهم در یک جمله شرایط تیم را تشریح کنم باید بگویم ما به بیماری ای دچار شدیم که صعب العلاج بود. چطور؟ یک تیم برای اینکه بتواند به اهدافش برسد باید تمامی شرایط را برای خود هموار کند از تیم پشتیبانی گرفته تا کادرفنی و بازیکنان که باید همدل باشند. ما نیم فصل اول خوبی را سپری کردیم؛ هم پول های مان را به موقع گرفتیم، هم مشکل و اختلافی در تیم وجود نداشت اما در نیم فصل ...
مسابقات ملی چشم و همچشمی با حضور اسکروچ؟!
اما محسوس، بین مدیریت پول و خساست وجود دارد و نباید این موارد را باهم اشتباه گرفت. کسی که هر دو سال یا حتی سه سال یکبار هم مبلمان منزلش رابه درخواست همسرش عوض نمی کند، خسیس نیست. کسی که از همسرش می خواهد به جای سفر به خارج از کشور به دلیل کمبود بودجه، راهی نمک آبرود شوند هم خسیس نیست چون برای اکثر افراد طبقه متوسط اجتماع به طور مداوم خرید کردن یا به سفرهای خارجی رفتن عملا ممکن نیست. پس لطفا مخالفت ...
الناز شاکردوست در یک نگاه
...> الناز شاکر دوسنت: در فیلمنامه های ما کمتر پیش می آید قصه زن محور باشد اما اگر این طور باشد ناخودآگاه به من پیشنهاد می شود و من همیشه فیلمنامه هایی را پذیرفته ام که به زن به معنای واقعی اش بها داده شده است. نمی دانم چطور است که در بیشتر فیلمنامه ها زن ها در حاشیه هستند یا به شکل زن دوم یا اینکه شخصیتی است که باید قهرمان ماجرا را که یک مرد است به آن نقطه عطف برساند؛ به عبارتی همیشه قهرمان فیلم های ما ...
جان بازیکنان پرسپولیس به خطر افتاده بود !
باید دو هفته پیاپی در شهرستان بازی کنیم. بازی های اول همیشه اهمیت دارد چون روی جو و فشار روانی و همراهی افکار عمومی و هواداران تائیر دارد و ما نسبت به تمام رقبایمان از بدترین قرعه ممکن برخورد شده ایم. وی درباره بازی و نتیجه رقم خورده تصریح کرد: شرایطی که وجود داشت روی فکر، وقت و تمرکز بچه های ما علاوه بر میزان دوندگی تاثیر گذاشت روی یک اشتباه گل اول را خوردیم و بعد همه چیز دست به دست هم ...
چرا امامی که تا 15 روز قبل می گفت بجنگید، قطعنامه را پذیرفت؟
سئوال که چه شد امامی که تا 15 روز قبل از قبول قطعنامه آنطور حماسی موضع گیری می کردند ناگهان به امضاء آن تن دادند ادامه داد: ما درک و تصور درستی نسبت به اتفاقاتی که می افتد نداریم. امام یک استراتژی تهیه کرده بود. پیام قطعنامه، مانیفست آن است. جگر نمی کنند یک صفحه از آن را در سالگردش بخوانند. غریب ترین شخصیت در این انقلاب معمار انقلاب است. این سردار عرصه جهاد و فرهنگ در بخش دیگری از سخنان ...
پس از اجرای توافق باید دنبال تعلیق غنی سازی بود
فعالیت های هسته ای در ایران است که می تواند تا روز انتقالی و یا به مدت 8 سال ادامه داشته باشد). اما اگر آژانس گزارش دهد که نگرانی هایش به طور کامل و یا بخشی از آنها رفع نشده و یا ایران دسترسی های خواسته شده توسط آژانس به سایت های هسته ای اش را فراهم نکرده، چطور؟ یا یک احتمال پیچیده تر، اگر آژانس پاسخی مبهم ارائه دهد و یا حتی پاسخ های ایران را که ناکافی هستند بپذیرد و یا حتی از منطقی غیرنظامی در ...
پورحیدری: آدمی به اسم کی روش نمی شناسم!
اختراع شد، این مساله در فوتبال ما و باشگاه استقلال به وجود آمد. با وجود این که آوردن تلفن همراه در جلسات و بازی ها ممنوع کرده ایم، اطلاعات در عرض دو دقیقه به بیرون درز پیدا می کند. شاید همه تیم ها چنین گرفتاری داشته باشند اما در تیم های پرطرفدار این مساله بیشتر به چشم می خورد. * شما در جریان ماجرای جاسوسی در فصل گذشته هستید؟ - من از اتفاقات پارسال اطلاعی ندارم اما باید بگویم این مساله ...
پرسپولیس در حال حاضر بهترین تیم ایران است
...> - وظیفه ام بود این کار را انجام بدهم. این اشتباهات ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و ایمان باید بلند شود، برخیزد و دوباره شروع کند. او باید بداند همه ما همبازیان پشت او هستیم. * چه شد که در صحنه گل استقلال خوزستان به جای توپ سایه آن را زد؟ - باور کنید درست ندیدم ولی فکر کنم ایمان چپ پاست و با پای راست خیز برداشت و... البته این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و نباید یک بازیکن را ...
مصدومیت های دوباره علیه پرویز
حفظ کنیم. به امید خدا و حمایت هواداران به آن نقطه خواهیم رسید. از رسانه ها هم می خواهم اگر نقدی می کنند عادلانه باشد. رضا حمیدی اگر آرش برهانی با ده ها گل زده برای استقلال آن گل مردود شده دقایق آغازین بازی با ملوان را به ثمر می رساند هرگز بابت تصمیم اشتباه داور افسوس نمی خورد. برای محسن کریمی که می خواهد جایگاهش را در ترکیب آبی ها سفت کند و در 21 سالگی بدل شود به مهره ای قابل اعتماد ...
بنگر- ماریچ در قلب دفاع، اومانیا در خط هافبک
را نداده اند اما پول صندوق حمایت از پیشکسوتان برای این بازیکنان هزینه می شود. با وجود حمایت مدیران باشگاه پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ و گزارش روز گذشته ایران ورزشی که طاهری، گرشاسبی، زادمهر،کاشانی و عبدی اعلام کرده بودند از سرمربی تیم شان حمایت می کنند و هنوز زود است راجع به او و نتایجش قضاوت کنند اما برخی شیطنت ها سخنگوی باشگاه پرسپولیس را مجبور به مصاحبه و شفاف سازی کرد. در ...
داستان دکمه ای که کتش دوخته نشد!
. *** حالا که جام ملت ها تمام شده و تیم ایران هم نایب قهرمان، وقت بررسی این نتیجه و چسباندن برچسب موفق یا نا موفق روی نتیجه این تیم است و اینجاست که زمان یادآوری هدفی می رسد که یک ماه پیش از این رقابت ها، در پس تصمیم حضور تیم ب در این رقابت ها وجود داشت. فدراسیون وقتی متوجه شد که این بازی ها و نتیجه اش هیچ دستاوردی برای والیبال ایران ندارد، تصمیم گرفت که تیم الف را برای ادامه تمریناتش برای ...
محمد نزهتی: قلعه نویی به خاطر مشکل مالی بچه ها روی نیمکت ننشست!
قهرمانی در باخت ذوب آهن هیچ تاثیری نداشت. عنایت در ادامه درباره اشتباهات داوری در هفته دوم می گوید: اشتباه بزرگ در این هفته این بود که کمک داور پدیده مشهد و فولاد خوزستان، گل فولاد خوزستان که آفساید بوده را به علت تمرکز نداشتن، گل محسوب کرده است. رییس دپارتمان داوران در پاسخ به این سوال که شما در فصل جدید چه برنامه ای برای دستمزد داوران و بالا بردن شأن داوران دارید؟ می گوید: امیدواریم ...
فدراسیون پاسخگوی غیبت های کی روش باشد
داوری زیان دید. هر چند اشتباهات سهوی داور تأثیری در برد تیم ما نداشت اما انتظار قضاوت های بهتری دارم. آقایان اسدی و تاج، از افراد کاربلد و فوتبالی ما هستند و باید دقت ویژه ای روی عملکرد داوران داشته باشند. در مسابقه روز جمعه با ملوان، داور بازی کارت زردهای بی دلیل به بازیکنان ما داد. دلیل اخطارهایی که داور به بازیکنان ما داد چه بود؟ مگر استقلال چند خطا کرد که بخواهد 4 کارت زرد هم بگیرد؟ گل استقلال به ...
اصغر باقریان: به فرکی گفتم سپاهان نباید درجا بزند
بلندمدت وجود داشته که به این نقطه رسیده اند. فوتبال در آن کشورها فراتر از یک ورزش است و ما نیز نمی توانیم به فوتبال سطحی نگاه کنیم و باید به همان نقطه برسیم. شما کشورهای ژاپن، کره جنوبی و ترکیه را بنگرید که چگونه متحول شده اند. آنها کار کرده اند و با الگوبرداری درست به این مرحله رسیده اند و ما نیز باید به همان شکل جلو برویم. برای باشگاه سپاهان همین برنامه ها را پیاده می کنید؟ قطعا ...
دپارتمان داوری بهانه دست مربیان می دهد!
دقتی در انتخاب داوران باعث به وجود آمدن تنش و شرایط فعلی است. بارها نوشتیم و نوشتند که تورج حق وردی برای بازی های سرمربی سابق استقلال انتخاب نشود اما گوش کسی بدهکار نبود تا شاهد آن اعتراض ها در انزلی باشیم. بار دیگر نوشتیم و نوشتند محسن قهرمانی را برای دربی اصفهان انتخاب نکنید. اولاً این داور 22 ماه محروم بوده و سپردن قضاوت چنین دیدار سنگینی می تواند برای او سخت باشد و در ثانی در همین ...
مجوز دولت برای واگذاری زمین 140 هزار متری در تهران/ ردپای سلطان شکر در پرونده بنیاد شهید
تصویر حضرت ابوالفضل(ع) بدون حجاب چهره، روبه رو شد. این موضوع حواشی زیادی را برای فیلم به وجود آورد و معطوف به تأیید مراجع شد؛ تأییدی که باز هم نتوانست باعث اکران فیلم شود و اصرار درویش برای حذف نکردن صحنه های حضرت ابوالفضل(ع) فیلم را در محاق نگاه داشت تا اینکه در اردیبهشت سال جاری شورای صنفی نمایش از اکران عمومی فیلم هم زمان با عید سعید فطر (24 تیر) در سرگروه سینما آزادی خبر داد. به موازات رسمی ...
تاثیرات جنگ بر جوامع انسانی در گفت و گوی شفقنا با دکتر سیدجواد میری: در نظام سرمایه داری، جنگ یک قاعده ...
که چه تصمیمی بگیرید و چطور عمل کند؟ میری: نگاه کلاسیک نسبت به رسانه معتقد است که اطلاعات را به صورت دقیق و بی پرده به مخاطبان ارایه کند و قضاوت را به عهده مخاطبان بگذارد این یک نگاه کلاسیک و بسیار ساده انگارانه است. اما نگاهی که امروز در مطالعات رسانه ای و مطالعات انتقادی رسانه ها مطرح است، اینطور نیست. کار رسانه تنها این نیست که بگویید در بیرون چه اتفاقی افتاده است. رسانه های معتبر ...
این سه نفر چه نقشه ای برای آینده ترکیه دارند؟
هواداران خود را در دست دارد. سخنرانی های اردوغان، پر از شعر و روایت و ضرب المثل و نیش و کنایه است و گاهی از واژگانی استفاده می کند که سال هاست فراموش شده اند. اگر عبدالله گل، اهل کادرپروری و به وجود آوردن حلقه های تنگ و گشاد رجال همراه و هم مسیر نیست، در عوض، اردوغان یکی از مهم ترین ستون های توفیقات سیاسی و حزبی را بر کادرپروری بنا نهاده و به طور مداوم، افرادی را در کنار خود رشد می دهد ...
طعنه افشارزاده به امیر قلعه نویی
، بلکه چندین موقعیت گلزنی دیگر هم داشتند که با بدشانسی از دست رفت. حالا که تیم برده، می خواهم این حرف ها را بزنم. استقلال در هر دو بازی از داوری زیان دید. وی افزود: هر چند اشتباهات سهوی داور تأثیری در برد تیم استقلال نداشت، اما انتظار قضاوت های بهتری دارم. آقایان اسدی و تاج، از افراد کاربلد و فوتبالی ما هستند و باید دقت ویژه ای روی عملکرد داوران داشته باشند. در مسابقه روز جمعه با ملوان، داور بازی کارت ...
گلر پرسپولیس: تا به حال چنین گلی در عمر فوتبالی ام نخورده بودم
یکسان بود. بازی شرایط ایده آل خودش را از دست داده بود و باعث شده بود بازی ساکن شود و دو تیم دوندگی لازم را نداشته باشند. صادقی در ادامه تاکید کرد: ما خیلی تلاش کردیم اما متاسفانه روی اشتباه خودمان گل خوردیم. اما نیمه اول بد بازی نکردیم اگر بازیکن آنها به دلیل خطایی که روی عالیشاه انجام داد، اخراج می شد قطعا این قضیه به ما کمک می کرد. در نیمه دوم حریف بهتر بود روی ضدحمله ای که گلرشان زد و ...
ذوب آهن را چه شد؟!
پی در پی بازنده باشم. درست حرف بسیاری از کارشناسان و هواداران این تیم هم همین پرسش است که چرا تیم تحت رهبری یحیی گل محمدی دو هفته پشت سر هم بدون امتیاز زمین بازی را ترک می کند؟! ذوب آهن خوب بازی نمی کند یحیی گل پس از بازی با ملوان داور را مقصر شکست تیمش مقابل ملوان معرفی کرد.در بازی با سپاهان هم دوباره داوری محسن قهرمانی زیر سئوال رفت و گل محمدی به قضاوت داوری دربی به شدت معترض شد. او اعتقاد داشت ...
برنده ها، بازنده ها، اعداد و رکوردهای هفته دوم لیگ برتر
اشتباه داوران هم بوده. قلعه نویی: استقلال مظلومی را دید؟ تماشاگران حاضر در آزادی را چطور؟ پدیده: از دست دادن دو برد و تعویضش با مساوی در دقایق پایانی نیمه ها. داوران: ترکی، خطای نوروزی را دید ولی چرا لگد بازیکن استقلال خوزستان در نیمه اول را ندید؟ محسن قهرمانی هنوز نمی داند دست در فوتبال خطاست؟ کمک داور دوم بازی پدیده و فولاد نمی داند بازیکن حاضر در منطقه آفساید نمی تواند پاس گل بدهد ...
درباره یک سال پس از توافق وین
بخت گشا بیرون بکشد؛ و کمتر ملتی در جهان این چنین اهل صلح جویی هستند و در ذهن می توانند بر موضوع غلبه کنند. می خواهم نتیجه بگیرم که توافق وین در شرایطی رخ داد که هم زمینه اجتماعی کشور میل به رجعت به فرهنگ خود دارد و هم ظرفیت بهره برداری از تبعات آن وجود دارد. همین تغییر احوال باعث شد مردانی به صحنه فرستاده شوند که توانایی پیش قراولی و نمایندگی چنین تحولی را دارند. در عین حال در دو قرن اخیر این ...
اشتباهات داوری نبود، 3 امتیاز را می گرفتیم/ من 6 سال در پرسپولیس بودم/ دوست نداشتم مقابل هواداران ...
هم نکردم. بازی مقابل فولاد چگونه بود؟ بازی خوبی بود، تا دقیقه 90 منسجم بودیم ولی در یک غفلت گل را خوردیم، اشتباه داوری هم خیلی در آن صحنه دخیل بود، امیدوار هستیم به بازی های بعدی تا انشالله 3 امتیاز از بازی مقابل سایپا بگیریم. سایپا هم بازیکنان خوبی جذب کرده و یک تیم قوی بسته است. بله، تیم حریف بازیکنان خوب، باتجربه و با انگیزه ای دارد، امیدوارم با اعتماد به نفس کامل بازی کنیم و مطمئن هستم که اگر خودمان باشیم، قطعا امتیازات این بازی را می گیریم. ...
برتری پرسپولیس برابر مس کرمان
دیدار دوستانه تیم های فوتبال پرسپولیس و مس کرمان با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. به گزارش ایسنا به نقل از باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان از ساعت 18 امروز یکشنبه هجدهم مرداد در دیداری دوستانه به مصاف تیم مس کرمان رفتند و با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافتند. داوران سبزپوش این دیدار را به قضاوت پرداختند. هواداران، تیم پرسپولیس را به شدت مورد تشویق ...
محسن قهرمانی و پایان روزهای تلخ
فصل جدید لیگ برتر کشور را سوت بزند و این همان مکانی است که جنجال مسابقه دو سال پیش پرسپولیس - سپاهان در آن حادث شد و با شکایت سرخ ها و تایید شدن اتهامات وارده به قهرمانی، بنای محرومیت 8 ماهه وی گذاشته شد. اینکه چطور یک محرومیت 8 ماهه این داور خراسانی را عملا 2 سال از صحنه قضاوت در لیگ برتر دور نگه داشت، به عدم تعادل و انصاف در کار فوتبال ما برمی گردد و به محافظه کاری های حاکم بر کمیته داوران که ...
رحمانی: بازیکنان مذهبی قم، از مشهد روحیه می گیرند
خوبی در این شههر کسب کرده ایم. در این دیدار هم توانستیم با ارایه نمایش خوب به سه امتیاز حساس دست یابیم. در یک صحنه سوت داور خطایی ایجاد کرد که ما برای از بین بردن تاثیر این اشتباه در نتیجه نهایی خیلی تلاش کردیم تا بازی را با اختلاف گل ببریم و این اتفاق با زدن گلهای چهارم و پنجم محقق شد. همچنین جا دارد در پایان از میزبانی خوب مشهدی ها تشکر کنم. انتهای پیام/ ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
...> وی ادامه داد: ما در این زمینه به یک نقطه نظر متعادل رسیدیم و آن این بود که اعداد مهم و کلیدی مانند رشد اقتصادی را در این برنامه بگنجانیم. تا برنامه ششم توسعه هدف داشته باشد، اما اعداد دیگری که باید بین دولت و مجلس تعیین شود خود مجلس و دولت می توانند آن را در برنامه قید و پیش بینی کنند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مباحث مهم داخلی و خارجی ایران، گفت: اقدامی که عربستان نسبت به یمن انجام ...