سایر منابع:
سایر خبرها
ایان | جولین باگینی، نوجوان بودم که مجذوب کیرکگور شدم و از آن به بعد او در سفر های فکری ام با من همراه بوده؛ البته در این سفر ها چندان شانه به شانه نبوده ایم بلکه وی همیشه یا چند گامی پیش بوده یا درست پشت سرم در کمین بوده است. شاید به این خاطر که چندان با دیگر همراهانم درنمی آمیخته است. من در سنت فلسفۀ تحلیلیِ انگلیسی-آمریکائی تحصیل کردم، سنتی که در آن زرق وبرق های ادبی و پارادوکس های خودسرانۀ اگزیستانسیالیست های قاره ای را به دیدۀ شک و تردی ...
اعلامیه ی جهانی حقوق بشر و ماده ی 25 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی بایستی از راه همکاری عمومی نظر مردم در اداره ی جامعه ابراز گردد اما این مبحث باید پیشینه و زمینه ای برای طرح شدن داشته باشد همان طور که کانون مشترک مورد ها عمده ای که حق تعیین سرنوشت در آنان مستند دخالت ی سازمان ملل قرار گرفته است، مبارزه با سلطه ی استعماری بیگانه بوده است[14] و این در حالی است که ایران سال ها حاکمیتی بر بحرین ...
لازم است برای آن ها به سرعت راه حل های تأمینی و حتی سرکوبی در نظر گرفته شود.[11] در نظام بین الملل حقوق بشر نیز اهمیت رتبی حق امنیت به عنوان پیش شرط استفاده از بسیاری از حق ها نظیر آزادی بیان و حق مشارکت در سرنوشت و تصمیم گیری های عمومی است و این امر باعث شده تا مسئله تزاحم حق امنیت با سایر آزادی ها مورد توجه نظام بین الملل بشر قرار بگیرد. بند ب ماده (29) اعلامیه جهانی حقوق بشر و مواد 12 ...
اسلام وارد شد نه خسارت مادی بلکه معنوی و فکری. از دید ایشان در آدمی حسی هست که گاهی به خیال خود می خواهد در برابر امور دینی زیاد خضوع کند ولی تا حدی خضوع می کند که خلاف خود دین است؛ یعنی چراغ عقل و خرد را تعطیل می کند به خیال اینکه به دین خدمتی کرده است در حالی که راه دین را هم گم می کند. وی همچنین اظهار کرد: در چند بند از اعلامیه جهانی حقوق بشر بحث از آزادی فکر و عقیده است؛ ایشان معتقد ...
یا ایجاد ساخت وساز از سوی حکومت وجود داشته است؛ با این وصف آیا در دوره باستان عنصر حق و تکلیف میان مردم و نظام سیاسی وجود نداشته است؟ به معنای امروزی وجود نداشته است؛ اینکه فرد بر سرنوشت خود مختار باشد، مفهوم جدیدی است. البته با تایید گزاره شما باید گفت که در چندهزار سال پیش نیز حکومت یا حتی حکام محلی برای همه مردم حقوق و تکالیفی قایل بوده اند و این عامل به تناسب دگرگونی های سیاسی و ...
.... آگوستین، عدالت را برابر نظم تفسیر می کرد. این که هر چیزی بر سرجای خود قرار داشته باشد.در فلسفه جدید، توماس هابز، معتقد است هیچ رفتاری از روی عدالت یا بی عدالتی نیست. همچنین نیچه در فراسوی نیک و بد می گوید که هیچ عمل اخلاقی یا غیراخلاقی وجود ندارد بلکه تسیر ما از آن باعث اخلاقی بودن یا نبودن آن عمل می شود. افلاطون انتقام طلبی را نشانه غلبه خوی حیوانی و هابز نتیجه غرور و تکبر می ...
...، ملی گرایی است. به عنوان ایده ای که در جهان سیاست رخ نمایانده و در صدد رد کردن اقتدار سیاسی ناشی از وراثت، حقوق الهی و قوانین طبیعی و به کرسی نشاندن دیدگاه ملت و مردم است؛ البته مردمی که در جهت منافع ملی فکر کنند و در برابر آن چه که با منافع ملی منافات دارد ایستادگی کنند. از نظر تاریخی پیدایی این ایده را به رنسانس برمی گردانند و با انقلاب فر آن سه، روند تغییر حاکمیت از سلاطینی که ...