سایر منابع:
سایر خبرها
از سورپرایز خواجه امیری برای طرفدارانش تا رونمایی از آلبوم اهورا ایمان
، پیشنهاداتی برای صدمین سال تاسیس این هنرستان ارائه کردند. آلبوم روزبه بمانی منتشر شد آلبوم کجا باید برم با صدای روزبه بمانی از صبح روز سه شنبه 24 مهر منتشر شد. این مجموعه شامل سیزده قطعه با عناوین کجا باید برم ، تمرین تنهایی ، عاشقی ، من حافظم ، شلیک ، به من نگو عاشق ، خونه قدیمی ، چالوس ، جنون ، سلام ، نبض سی ساله ، خودم خواستم و خسته شدم است. موسیقی تمامی قطعات این ...
کجا باید برم و ابراهیم در صدر جدول / مروری بر آلبوم های تازه منتشرشده
گروه فرهنگی تیتریک ، انتشار آلبوم در بازار امروز موسیقی در تمامی ژانرها ریسک بزرگی است، چرا که نبود قانون کپی رایت یا عدم استقبال مخاطب باعث شده اکثر هنرمندان این رشته هنری به انتشار تک آهنگ رو بیاورند و کمتر به فکر یک بسته کامل در قالب آلبوم باشند. گزارشی که در ادامه می خوانید مروری بر آلبوم هایی است که به تازگی وارد بازار موسیقی شده اند. در این بین، اولین آلبوم روزبه بمانی و آلبوم ...
با یکی از کهن ترین موسیقی های جهان آشنا شوید
هوره خوانی به نام کوچر وجود دارد که خواننده آوازهای مخصوص می خواند. او ادامه می دهد: ترانه های عامیانه اصولا سراینده و تاریخ پیدایش مشخصی ندارند؛ بلکه این ترانه ها از لحظه پیدایش بشر در روح و جان او رشد کرده اند. شیوه های اجرایی آوازی در طول زمان شکل گرفته اند و اطلاعات دقیقی از سبک و نوع خواندن هوره در دست نیست؛ ولی گویا بیشتر به صورت فردی خوانده می شده. این پژوهشگر موسیقی ...
از این تپه ها هیچ یک ؛ دبلیو. اس. مروین؛ ترجمه مجتبی ویسی؛ نشر چشمه رمزگشاییِ زبان حشرات!
به فرد خلق می شود. از جمله ویژگی های بارز ظاهری شعر ملوین و نویسندگی اش، استفاده ی بسیار کم او از علائم سجاوندی همچون نقطه، ویرگول و... است. او با اینکار دریچه ی برداشت های متفاوت از چگونه خواندن گزاره ها را به روی خواننده باز می گذارد. ملوین شاعری است که از سال 1970 زندگی در مزارع آناناس واقع در جزایر هاوایی را انتخاب کرده است، چنین انتخابی هم از سر علاقه ی او به دوری گزیدن از شهر و ...
کریم فکور که بود و چه کرد؟
طوس توسط وی صورت گرفته است. پس از توقیف توفیق، فکور اشعار فکاهی و طنزش را تا حوالی سال 1336 در مجله سپیدوسیاه منتشر می کرد. بوسه های گمشده (1346) از تالیفات فکور در اشعار جدی اش است که آن نیز خالی از شوخ طبعی نیست. ازجمله قطعه طنزآمیزی که فکور خطاب به رهی معیری سروده و داستانش را چنین شرح می دهد: رهی چند روز پس از انتشار کتابش -سایه عمر- نگارنده را در محل کارم دید ...
خشایار اعتمادی از بحران موسیقی های نازل می گوید
نسل من خشایار اعتمادی، محمد اصفهانی، علیرضا عصار، نیما مسیحا، حمید حامی، مانی رهنما و... نیست، آیا ما باید خودمان را تحمیل کنیم؟ آیا اگر از روی ادب، دل شکستگی و برنامه ریزی، ما را کنار زدند، ما شدیم غرور زده؟ نه، این طور نیست چون من ستاره که دلم می خواهد همیشه در اوج بمانم. من ستاره که کار بد نخواندم، من ستاره که کار بد اجرا نکردم، شعر خوب انتخاب کردم، پول خوب به ترانه سرا دادم و پدرم ...
همه دلتنگی ها برای صدا
بنان در بخش موسیقی ایرانی، درساعت های 6 یا 8 شب و تصنیف خوانی اش با آغاز و پایان یک ترانه، در دهه سی و چهل در گوشم است؛ لذتی ماندنی و ازیادنرفتنی که نسل موسیقی شنو بر فلش ها، مموری ها، هاردها، با ده ها و صدها قطعه موسیقی هرگز آن را نمی دانند. لذت همراه شدن با تک تک شخصیت های داستان شب و غرق در رویاهای آن شدن آنچه با ما بود نسل امروز، هرگز آن را در نمی یابد. ما قهرمانان همه داستان های شب بودیم. ...
برخی تهیه کنندگان موسیقی نوازندگان را به چشم برده می بینند
عرصه موسیقی پاپ ایران این روزها با چالش ها و آسیب های جدی روبه روست؛ از سویی افرادی به واسطه تمکن مالی خود و بدون آگاهی نسبت به هنر- صنعت موسیقی، نقش تهیه کننده را دارند و از سویی با مخاطبانی مواجه هستیم که آگاهی چندانی از ارزش و اصالت کالاهای فرهنگی ندارند. آشور ظفرمرادیان نوازنده درامز روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار موسیقی ایرنا گوشه ای از حقایق تلخ و پنهان عرصه موسیقی ایران را مطرح ...