سایر منابع:
سایر خبرها
.... این جاست که به نشانه های بَیّنه الهی می رسد. حال، وقتی به این نشانه ها رسید؛ هر که در آن جا داخل شود، ایمن می شود، وَ مَنْ دَخَلَهُ کانَ آمِناً . یک بُعد این امنیّت، ایمن بودن در دین است؛ یعنی دیگر دین او گزندی ندارد. یک بُعد دیگر آن هم این است که خدای متعال می خواهد بفرماید: اگر شما دنیا را مثل بیت الله قرار دهید و در آن جا با وجود همه طبقات و رنگ ها و تفاوت هایی که دارید - که ...
احکام فقهی ظهور دارد. سماعة بن مهران از امام صادق(ع) پرسید: مردی به من بدهکار بود و مدّتی غایب شد، بعداً وی را در حال طوافِ دور کعبه دیدم. آیا مال خود را از او بخواهم؟ امام ششم(ع) فرمود: نه، بر او سلام نکن و او را نترسان تا از حرم بیرون آید. [10] بحث درباره حرام بودن مطالبه دَین از بدهکارِ پناهنده به حرم نیست، چنان که از دروس مرحوم شهید نقل شده؛ زیرا در حدیث مزبور، قیدِ التجاء به حرم اخذ نشده؛ بلکه ...
نیز بیان کرده اند. امام صادق (ع) درباره چرایی حرمت ربا می فرمایند: براستی، اگر ربا حلال بود، مردم تجارت و تلاش برای معاش را رها می کردند. به همین دلیل خداوند ربا را حرام کرد تا مردم از حرام به حلال و تجارت و خرید و فروش رو بیاورند و به یکدیگر قرض بدهند. امام باقر (ع) نیز در این باره فرموده اند: خدای عزوجل ربا را حرام فرمود تا احسان کردن از بین نرود. من لایحضره الفقیه وسائل الشیعه بحارالانوار ثواب الاعمال انتهای خبر/ ...