سایر منابع:
سایر خبرها
روایت دختری که با جنگ آواره شد
ها از شدت گرما در خانه خوابم نمی برد، برای همین به پشت بام می رفتم، دعواهای مادرم هم نمی توانست منصرفم کند، وقتی به پشت بام می رفتم شدت روشنایی حاصل از حملات هوایی و انفجارها برای لحظاتی هوا را کاملا روشن می کرد، در شب های بعد هواپیماهای نظامی دائما در حال پرواز بودند، یک بار صبح که از خواب بیدار شدم در کنار بالشت خود تکه آهن بسیار سنگینی پیدا کردم که متعلق به راکت هواپیما بود. ...
آیات 33 تا 35 سوره فاطر در صدد بیان چه مطالبی است؟
عَدْنٍ یَدْخُلُونَها یُحَلَّوْنَ فیها مِنْ أَساوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَ لُؤْلُؤاً وَ لِباسُهُمْ فیها حَریرٌ .[1] جنات جمع جنة ، به معنای باغی است که زمینش به سبب وجود درختان زیاد پوشیده باشد.[2] و عدن به معنای استقرار و ثبات است.[3] بنابر این جنات عدن باغ های پر از درخت و جاویدان بهشتی است. این تعبیر از بهشت بیان گر آن است که نعمت های بهشتی جاودانی و همیشگی است و مانند نعمت های مادی دنیا نیست ...
رویش جوانه های امید در بهشت باستان شناسان؛ سیستان و بلوچستان
سیستان و بلوچستان، سرزمین پهناوری که از دریاچه شکرریز هامون تا پهن دشت نیلگون دریای عمان گسترانیده شده است. عمان، در این دیار نشان از وسعت دل است و تفتان سر به فلک کشیده، سمبل سربلندی ها و این سرزمین خورشید در آخرین ماه از تابستان 98، بار دیگر شاهد بازدید مدیران گازی، مقامات استانی و شهری و نمایندگان مجلس از خطوط انتقال گاز و روند گازرسانی به استانی بود که مردمانش در انتظار آنند تا گرما و امید ...
رویکرد وضع عوارض 20 تا 25 درصدی بر روی موادمعدنی، صادرات محصول با ارزش افزوده بالاتر بود/ صنایع معدنی ...
به گزارش معدن نیوز، جعفر سرقینی با اشاره به اینکه همه فعالیت های معدنی از اکتشاف شروع می شود، افزود: فعالیت صنایع معدنی نمی تواند ادامه دار باشد مگر اینکه ذخایر معدنی در داخل کشور وجود داشته باشد. وی اظهار داشت: حقیقت قضیه این است که با واردات مواد معدنی، به هیچ وجه فعالیت صنایع معدنی در کشور توجیه پذیر نخواهد بود. معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت ...
پرسش و پاسخ (1)؛ آیا حورالعین از جنس فرشته است؟
بهشت شود، از نعمت های بهشتی به قدر معرفت و درجه و مقامش بهره مند خواهد شد که یکی از آن نعمت ها حور العین است. البته در بهشت درجات و مقامات مختلفی هستند درجاتٌ متفاضلات و منازل متفاوتات [7]؛ اما کسانی هستند که ابتداء گرفتار عذاب جهنم می باشند ولی بعد از گذران عذاب مشمول رحمت الهی شده و از جهنم رهایی پیدا می کنند و وارد بهشت می شوند. در این باره روایتی است از ابی بصیر که از ...
آیا صحیح است که خداوند کفر را می بخشد اما شرک را نمی بخشد؟
موجودات بی ارزشی را همتای خدا قرار دهند؛ لذا کفر و شرک به خدا که انکار حقایق عالم را به دنبال دارد و موجب انکار همه حقایق هستی و خالق می گردد، موجب محرومیت های مختلف و همیشگی برای انسان می شود که از جمله آنها محروم شدن از بهشت و ورود به جهنم خواهد بود. از سوی دیگر، باید توجه داشت که سایر گناهان اگر چه در جای خویش موجبات عذاب الهی را فراهم می کند، اما از جهت شدت و حساسیت موضوع به این حد نیست ...
سیمای حضرت علی (علیه السلام) در قرآن%
ولایت علی بن ابی طالب تمسک جوید، نوری وجود دارد! (54) الذین ینفقون اموالهم باللیل والنهار سرا و علانیه فلهم اجرهم عند ربهم و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون؛ آنها که اموال خود را شب و روز، پنهان و آشکار، انفاق کنند، مزدشان نزد پروردگارشان است؛ نه ترسی بر آنهاست و نه غمگین می شوند . (55) بی شک مفهوم این آیه، کلی و جامع است و مفهوم آن تشویق به انفاق در راه خدا در اشکال مختلف است ...
با آن که بارها قرآن کریم، پوشیدن طلا و حریر در بهشت را از نعمت های الهی برمی شمرد، پس چرا استفاده از ...
...، و ماهیتاً با هم تفاوت دارند؛ زیرا شراب دنیایی رجس و پلیدی است،[8] اما شراب بهشتی پاک و طهور و از نعمت های الهی برای بندگان صالح خواهد بود. [1]. کهف، 31. [2]. حج، 23؛ فاطر، 33؛ انسان، 12 و 21؛ دخان، 53. [3]. ر. ک: (عدم وجود احکام فقهی در بهشت)، 788. [4]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 12، ص 425، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش. [5]. آلوسی، سید ...
با آن که حضرت داود( علیه السلام ) از روش قضاوت خود پشیمان شده و از خدا طلب آمرزش نمود، پس چرا گفته می ...
...، ج 19، ص 245- 248، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش. [9]. قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لأحکام القرآن، ج 16، ص 165، تهران، ناصر خسرو، چاپ اول، 1364ش. [10]. ص، 26. [11]. ر. ک: طباطبائی، سید محمد حسین ، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 17، ص 192- 193، قم، دفتر انتشارات اسلامی ، چاپ پنجم ، 1417ق؛ طباطبائی، سید محمد حسین ، المیزان فی تفسیر القرآن، ترجمه، موسوی همدانی، سید ...
با توجه به این که در قرآن و احادیث جایگاه خاصی برای شهیدان در نظر گرفته شده است، آیا امکان دارد شهیدی ...
...، الکشف و البیان عن تفسیر القرآن، ج 3، ص 206، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ اول، 1422ق؛ طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، مقدمه، بلاغی ، محمد جواد، ج 2، ص 884- 885، تهران، ناصر خسرو، چاپ سوم، 1372ش. آیات مرتبط سوره البقرة (154) : وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ سوره آل عمران ...
از نگاه قرآن و احادیث، منافقان دارای چه ویژگی هایی هستند؟ و آیا هر مسلمانی که منافق باشد، تا ابد در دوزخ ...
. [1]. قرشی، سید علی اکبر، قاموس قرآن، ج 7، ص 97، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ ششم، 1371ش. [2]. همان، ص 99. [3]. توبه، 67. [4]. راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، تحقیق، داودی، صفوان عدنان، ص 636، دمشق، بیروت، دارالقلم ، الدار الشامیة، چاپ اول، 1412ق. [5]. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 10، ص 359، بیروت، دار صادر، چاپ سوم، 1414ق. ...