شنبه ۲۲ اردیبهشتساعت ۱۲:۴۷May 2024 11
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1397 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1397 
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۰:۲۸    
کتاب شعری با موضوع بیابان جهانی لوت برای معرفی این اکوسیستم به کودکان به چاپ رسید.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۲:۰۱    
دبیر علمی مسابقه خودنویس با اشاره به زمان برگزاری مسابقه داستان نویسی اعلام کرد: این مسابقه تا 24 آبان ماه جریان خواهد داشت و شب یلدا اسامی نفرات برتر اعلام می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۱:۵۱    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کمتر هنرمندی را می توان یافت که هنر او ریشه در سنت داشته، اما به زمان معاصر خود پر کشیده باشد، گفت: هنر استاد فرشچیان ترکیبی از زیست بوم ایرانی_جهانی است ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۹:۴۶    
نوجوانان در داستان این تری زی، آن تری زی اثر مصطفی رحماندوست با مردم دو سرزمین خیالی آشنا می شوند که علائق و سلیقه های مختلف و منحصر به فردی دارند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۸:۰۵    
مرتضی کریمی نیا در نشست پژوهشی در نسخه های قرآن به خط کوفی: گنجینه ملک ، گفت: از قرن سوم هجری، نوعی از خط کوفی ایرانی یا مشرقی ابداع شد که سبکی هنرمندانه دارد و کمی به سمت نقاشی خط هم متمایل است و تا ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۷:۲۰    
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از افتتاح و همچنین کلنگ زنی 2 کتابخانه عمومی در هفته کتاب استان فارس خبر می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۶:۴۵    
نشست نقد و بررسی رمان بند محکومین در شهرکتاب الف برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۵:۳۰    
نویسنده پادماده این بار در اثری به نام فیزیک ذرات به روایت داستان شگفت انگیز ماده و ذرات تشکیل دهنده آن می پردازد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۶:۳۰    
میثم نمکی برگزاری جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان را اتفاق مبارکی دانست که می تواند در انس با کتاب و افزایش کتابخوانی موثر باشد و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم این جشنواره را در تقویم ملی کشور به ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۶:۰۵    
فردا جمعی از جامعه شناسان در پاستور با روحانی دیدار می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۶:۰۵    
امشب سید عبدالله انوار، حکیم 94 ساله، شارح، مترجم، نسخه شناس، فهرست نویس، ریاضی دان و متخصص متون کهن مهمان شوکران سیزدهم است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۶:۰۰    
مجید وحید، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: می توان هر مدل فرهنگی را داشت اما باید برای اجرایش مردم را قانع کرد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۵:۵۰    
مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان می گوید: افراد سرشناس و بزرگی که در حوزه ادبیات در استان داشتیم و داریم مطلقا برخاسته از فضاهای دولتی و جشنواره ها و همایش ها نبودند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۵:۱۵    
پنجمین دوره آیین کتابگردی با هدف توجه به کتابفروشی ها همزمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب روز پنجشنبه ( یکم آذرماه) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۵:۰۰    
همایون امیرزاده ساعاتی پیش با حضور در بنیاد شعر و ادبیات داستانی، از بخش های مختلف این نهاد فرهنگی بازدید کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۴۰    
علی اصغر سیدآبادی، در نشست رونمایی از پوستر جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما کمبود رویدادهای فرهنگی هنری میدانی است که در مکان های روباز برگزار شوند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۴۰    
هیات تجاری شامل جمعی از صادرکنندگان صنعت چاپ کشور به نمایشگاه چاپ و لبیبل هند 2018 حضور دارد، بررسی راهکارهای توسعه صادرات خدمات چاپی و واردات کالاهای مورد نیاز از جمله مسائلی است که در این سفر ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۳۰    
جلسه نقد و بررسی زندگی در پیش رو نوشته رومن گاری با حضور لیلی گلستان -مترجم کتاب- و مهدی یزدانی خرم -نویسنده و منتقد- در شهرکتاب پاسداران برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۳۰    
در شماره پاییزی مجله بخارا دو شعر تازه از هوشنگ ابتهاج(سایه) منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۳۰    
این رمان به روابط خانوادگی و احساسات میان انسان ها می پردازد و از پرفروش های نیویورک تایمز در سال انتشار است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۲۵    
در شماره پاییزی مجله بخارا دو شعر تازه از هوشنگ ابتهاج(سایه) منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۱۵    
حامد عسکری، شاعر و ترانه سرا، راهپیمایی اربعین را بزرگ ترین گردهمایی جهان می داند و می گوید که بدون شک حضور در این برنامه می تواند دریچه های جدیدی را جلوی چشم اهل قلم بگذارد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۱۰    
کتاب 40 پرسمان در کوچه باغ انتظار مجموعه 40 پرسش و پاسخ دانش آموزی با موضوع مهدویت و انتظار، از سوی انتشارات رشید راهی بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۲:۱۰    
کتاب توحید افعالی در آثار صادقین (ع) ، مساله توحید افعالی را با توجه به روایات امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) بررسی و به سوالات و شبهات مرتبط با این موضوع پاسخ می گوید.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۳۰    
جشنواره ادبیات سلامت جشنواره ای است که با هدف تشویق تولید آثار ادبی در حوزه سلامت برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۲۰    
چگونه کتاب بخوانیم برای ششمین بار از سوی انتشارات آستان قدس رضوی راهی بازار نشر شد. نخستین چاپ این کتاب 75 سال پیش منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۲۰    
مهلت شرکت در دومین جشنواره محیط زیستی ادبی مادرم زمین که توسط کمیسیون محیط زیست سازمان عدالت و آزادی ایران برگزار می شود تا دهم آبان تمدید شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۰۵    
میزدگرد نقد این کتاب با حضور جمعی از نویسندگان و پژوهشگران در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۰۰    
دبیر نخستین دوره مسابقه طراحی کارتون و کاریکاتور کتاب با اشاره به بررسی 400 اثر در جریان داوری از تجلیل یک پیشکسوت کارتونیست در آیین اختتامیه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۰:۵۰    
توزنده جانی می گوید: بیشتر آثار نویسندگان زن در حال حاضر به دوره معاصر اختصاص دارد. این مساله چیزی است که در دهه های قبل مورد غفلت واقع شده بود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۰:۴۵    
شصت و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شامگاه یکشنبه 29 مهر با شعار لذت مطالعه با حضور ایران افتتاح شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۰:۳۵    
در شماره پاییزی مجله بخارا دو شعر تازه از هوشنگ ابتهاج(سایه) منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۰:۱۰    
کتاب تونس؛ گذار از اتوکراسی به دموکراسی نوشته محمد عربشاهی با هدف بازخوانی تحولات سیاسی تونس پس از تحولات بهار عربی منتشر شد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۰:۰۰    
آمار کتاب های ثبت شده در سایت خانه کتاب از انتشار 6 هزار و 661عنوان کتاب در شهریورماه سال 97 خبر می دهد. مقایسه این آمار با شهریور ماه سال گذشته حکایت از کاهش 16 درصدی در تعداد عناوین کتاب دارد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۵۰    
جریان داستان نویسی اصفهان و سپس شیراز، همزمان گذشته و اکنون را، متون کهن و مدرن را، به چالش کشیده اند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۲۰    
اعجاز شاه با اشاره به اهداف بین المللی نشر پاکستان، بر حضور در نمایشگاه های کتاب منطقه، از جمله نمایشگاه کتاب تهران و تبادل فرهنگی با فعالان بین المللی نشر تاکید کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۱۵    
کتاب فایده گرایی نوشته جان استوارت میل با ترجمه مرتضی مردیها از سوی نشر نی به چاپ هفتم رسید. این کتاب شرحی دقیق از نظریه فلسفی میل به قلم خود او محسوب می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۰۵    
نویسنده ایرانی مقیم آمریکا کتابی درباره دستور تهیه غذاهای ایرانی نوشته است که مورد استقبال مخاطبان انگلیسی زبان قرار گرفته است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۸:۵۵    
رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به برنامه های آموزشی بیست وپنجمین نمایشگاه ماشین آلات چاپ و بسته بندی گفت: این روزها عرضه زینک در بازار بسیار محدود شده و برای اعضا ایجاد مشکل کرده است ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۸:۴۵    
امین معلوف از معدود نویسندگان عربی است که آثار مهم اش به فارسی برگردانده شده و این گزارش نگاهی اجمالی به همین آثار است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۸:۳۰    
کارشناسان حاضر در میزگرد نقد و بررسی کتاب احضاریه ، عدم تمرکز و پراکندگی در متن، باورپذیر نبودن دیالوگ ها، یکدست نبودن لحن ها، ایراد در منطق روایی داستان ...