سه شنبه ۲۵ اردیبهشتساعت ۰۰:۳۶May 2024 14
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 4 دی 1397 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 2 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 3 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 4 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 5 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 6 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 7 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 8 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 9 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 10 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 11 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 12 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 13 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 14 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 15 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 16 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 17 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 18 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 19 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 20 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 21 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 22 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 23 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 24 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 25 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 26 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 27 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 28 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1397 
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۹:۵۵    
مدرسه ملی سینمای ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، سلسله نشست های سینما و ادبیات با عنوان هم آیی قلم و دوربین را برگزار می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۷ - ۱۵:۳۹    
نمایشنامه های لاله زار،هتل کاتوزیان و شورانگیز به قلم حمید ابراهیمی همراه بااجرای زنده رونمایی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۱۴:۰۲    
سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی که روز گذشته به میبانی کاشان، پایتخت کتاب ایران گشایش یافت، میزبان 276 ناشر از سراسر کشور است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۰۹:۱۷    
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتاب دستاورد های انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد در 40 سال گذشته تا 2 هفته آینده چاپ می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۱:۳۵    
نشست از کرمانیا تا کرمان؛ پشتوانه گذشته، چشم انداز آینده در خانه گفتمان شهر برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۸:۵۱    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز(سه شنبه 4آذر ماه) در پایان سفر دو روزه خود به استان آذربایجان غربی در نشست خبری به پرسش خبرنگاران این استان پاسخ داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۲۱:۲۰    
سعید موسوی زاده، شاعر حوزه کودک و نوجوان، از انتشار مجموعه شعر خدا نقاش خوبی است برای کودکان خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۲۰:۱۵    
محقق داماد گفت: حائری در غرب فلسفه تطبیقی خواند ولی همیشه به برتری فلسفه اسلامی اذعان و حتی به این برتری فلسفه اسلامی نسبت به فلسفه غرب تعصب داشت ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۲۰:۰۰    
محمد اسفندیاری در نشست نقد و بررسی کتاب عاشورا چگونه و چرا؟ ، بیان کرد: برخی مباحث مطرح شده در این کتاب، امروز جزو اطلاعات عمومی مسلمانان شده است ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۹:۴۰    
سپیده خلیلی، نویسنده کمیک استریپ چه کار کنم با نی نی؟ معتقد است این کتاب شروعی برای شناخت هیجان ها، احساسات و توصیف آن ها برای کودکان است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۹:۳۵    
محمدرضا یوسفی و لاله خسروی، به عنوان کارشناسان حوزه قصه گویی در هفتاد و دومین نشست توسعه و ترویج کتابخوانی به بایدهای ساختار قصه و تاثیرهای قصه گویی دیجیتال بر ترویج خواندن پرداختند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۹:۱۵    
رمان فصل پنجم: سکوت اثر محمدرضا بایرامی که در قالب طرح رمان نوجوان امروز خلق شده است، برای هفتمین بار منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۸:۱۰    
مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو از تلاش برای ثبت نام بو اسحاق اطعمه شیرازی در فهرست مشاهیر جهانی یونسکو خبر داده و این در حالی است که تنها نام و نشان این چهره شناخته شده ادبیات ایران در شیراز ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۶:۱۵    
جشن سیزدهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان همراه با مراسم تجلیل و بزرگداشت شمس لنگرودی، شاعر پیشکسوت کشورمان امروز در تالار ایوان شمس برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۵:۵۰    
رفیعی می گوید: سعدی زمانی تحمل فرد ترشروی مغرور را بر نمی تابد و عطایش به لقایش می بخشد و در جایی آسایش دو گیتی انسان را در سازگاری و انعطاف در برابر محیط آغشته به نازیبایی و شر می داند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۵:۲۰    
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعطای حکمی، محسن جلالی فراهانی را به عنوان مدیرعامل جدید موسسه نشر شهر و باغ کتاب تهران منصوب کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۵:۱۵    
محمدمهدی سیار دبیری علمی بخش شعر و ساسان ناطق دبیری علمی بخش داستان یازدهمین جشنواره بین المللی شعر و داستان انقلاب را برعهده گرفتند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۵:۱۰    
برنامه زنده تلویزیونی شب روایت امشب، 4 دی ماه با محوریت ادبیات عامه بعنوان عامل هویت بخش فرهنگ ایرانی و در گفتگو با دکتر حسن ذوالفقاری از اساتید دانگاه تربیت مدرس روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۵۰    
مدیرعامل به نشر از برگزاری پویش مطالعاتی در هوای انقلاب ، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۵۰    
دبیر و سخنگوی شورای سیاست گذاری سی ودومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن اشاره به بازدید از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۴۵    
نشست علمی بررسی ادبیات داستانی نوجوان از سوی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه امام رضا (ع) برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۴۰    
علی تقی خانی گفت: ما باید تقدم حقوق مردم را مبنا قرار دهیم و دولت نباید به بهانه دفاع از حقوق خداوند از حقوق مردم حمایت نکند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۳۵    
گروه های قاصدک های کاغذی ، بال های دانایی از کتابخانه عمومی 22 بهمن و دو گروه از کتابخانه عمومی البرز نیز در این برنامه مشارکت داشتند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۳۰    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تمدید مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره استانی کتاب تا 15 دی ماه جاری خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۳۰    
لوح فشرده مجموعه آثار آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی (ره) به دو زبان عربی و فارسی به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و با همکاری بنیاد فقه و معارف اهل بیت (ع) وابسته به دفتر این مرجع عالیقد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۲۰    
فردا چهارشنبه 5دی مصادف است با سالروز تولد بهرام بیضایی نمایشنامه نویس و کارگردان نامدار ایرانی، به مناسبت هشتادمین سال تولد او سیدمحمد طباطبائی روزنامه نگار یادداشتی نوشته و در اختیار ایبنا قرار ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۱۰    
کاوه کیائیان، تاسیس کتاب فروشی دلشدگان چشمه را نخستین تجربه این چشمه در واگذاری نمایندگی عنوان کرد و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و فعالیت در عرصه توزیع را از جمله موفقیت های این نشر در حوزه کتاب ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۳:۴۰    
دوازدهمین کنفرانس بین المللی تئوری انتقادی رم در رم ایتالیا ماه مه 2019 برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۳:۴۰    
مجموعه پانوراما مشتمل بر کتاب هایی جیبی و با حجم کم از شاهکارهای ادبیات جهان است که به تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۳:۴۰    
با تصمیم شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، زمان برگزاری این رخداد فرهنگی هنری تغییر کرد و این جشنواره از روز جمعه 14 تا 22 دی ماه 97 برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۳:۲۰    
جشن امضای کتاب خاک های نرم کوشک با حضور سعید عاکف نویسنده کتاب، شامگاه سه شنبه (4 دی ماه) در قم برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۳:۲۰    
نشست آرتور شوپنهاور و ایلما راکوزا امروز سه شنبه چهارم دیماه با حضور علی عبداللهی در شهر کتاب اصفهان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۳:۰۵    
کتاب شمسیه لندنیه نوشته سیدعلی میرفتاح روز پنجشنبه 6 دی معرفی شده و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۲:۴۵    
نشان جایزه طرح آینه دار دوران در مراسم نکوداشت استاد محمدابراهیم باستانی پاریزی در باغ موزه نگارستان رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۲:۲۵    
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت فقیه عالیقدر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۲:۲۵    
کاندیداهای راه یافته به مرحله نهایی در بخش دانشجویی جشنواره ادبیات سلامت معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۵۵    
بودجه پیشنهادی سال 1398 دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۵۵    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت خود آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را پل ارتباطی میان مراجع عظام تقلید نجف با امام خمینی(ره) در ایام آغاز نهضت اسلامی خواند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۰:۴۵    
محمود نیلی احمدآبادی درباره رشد تخلفات علمی و روش های جلوگیری از آن گفت: لازم است بگویم تخلفات علمی و فروش مقالات در دانشگاه های بزرگ کمتر اتفاق می افتد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۰:۵۵    
دومین نشست هم اندیشی دبیران استانی انجمن های ادبی کشور برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۰:۴۵    
ابوالفضل اکبری می گوید: اکثر ناشران در تهران تمرکز دارند و از آنجایی که اغلبشان، کتاب فروش هستند، نیازی به کتاب فروشان احساس نمی کنند. این مساله سبب شده کسی که فقط کتاب فروش است دچار ضعف شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۰:۳۵    
آیین پایانی نخستین دوره جایزه ادبی الوند پنجشنبه و جمعه در همدان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۰:۱۰    
کتاب الزامات سیاست در عصر ملت-دولت در خانه گفتمان شهر (خانه وارطان) معرفی و نقد می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۰:۰۵    
مدیرمسئول انتشارات شورا گفت: در طول چهل سال اخیر تعداد ناشران فعال یا نیمه فعال بسیار اندک است و این یعنی پروانه نشر صادر شده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اثربخشی لازم را در چرخه تولید کتاب نداشته ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۹:۳۰    
حسن روحانی؛ رئیس جمهوری ایران در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۸:۵۵    
پوریا ناظمی از فعالان مطبوعات در حوزه دانش درباره مسئولیتی که صاحبان علم درمورد تالیف کتاب برای عموم دارند گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۸:۴۵    
لیلا رفیعی، تعیین نرخ قطعی برای ویراستاری را امکان پذیر نمی داند و معتقد است در این صورت، به ویراستاری که کار برتری انجام داده اجحاف می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۸:۰۰    
محمدباقر کلاهی اهری، شاعر می گوید: کتابم را به ساعدی دادم اما مدتی گذشت و از چاپ آن خبری نشد؛ بعدها فهمیدم حرف اصلی او این است که شعرها را به شفیعی کدکنی هم نشان بدهیم تا او نیز نظر بدهد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۰۷:۰۰    
طاهری می گوید: شاید علم دبیرسیاقی آدم را شیفته خودش نمی کرد، اما شخصیت دبیرسیاقی بسیار آدم را شیفته خودش می کرد.