جمعه ۰۴ خردادساعت ۲۰:۵۷May 2024 24
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 29 دی 1397 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 2 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 3 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 4 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 5 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 6 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 7 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 8 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 9 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 10 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 11 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 12 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 13 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 14 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 15 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 16 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 17 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 18 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 19 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 20 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 21 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 22 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 23 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 24 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 25 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 26 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 27 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 28 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 دی 1397 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1397 
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۵:۲۳    
شب رونمایی از کتاب حق و سوء استفاده از آن نوشته محمد علی موحد دوشنبه 8 بهمن برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۹:۳۳    
نشست تاریخ نگاری جنگ و مساله هویت در پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۷:۲۵    
منصور موسوی می گوید: بدن زن؛ بدن دیگری و یک مقوله بیگانه است و به همین دلیل از تعرض تا هر رفتار خشونت آمیز دیگری که با آن اتفاق می افتد همین بدن مقصر شناخته شده و شماتت می شود ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۹:۴۲    
نخستین دوره پویش کتابخوان مجازی ویژه انقلاب اسلامی در خوزستان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۶:۳۵    
هم زمان با کشورهای ایران، بنگلادش، عراق و لبنان، اولین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی سامفا در گرجستان برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۶:۳۵    
رایزنی فرهنگی ایران پس از یک دوره کوتاه، دور جدید آزموزش زبان فارسی را در محل کتابخانه این رایزنی و با حضور دانشجویانی از دانشگاه های تانگازا و نایروبی و نیز شخصیت های فرهنگی کنیا، آغاز کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۶:۳۵    
بیست ونهمین نشست دوستداران زبان فارسی در رایزنی فرهنگی ایران در سوریه با حضور دوستداران زبان فارسی و فارسی آموزان سوری و غیرسوری، برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۸:۱۲    
جلسه نقد و بررسی کتاب سرباز کوچک امام با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و مجموعه کتاب خوب برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۶:۱۵    
این کتاب مشتمل بر تصاویر مجموعه خصوصی لیلی گلستان از آثار هنری است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۲:۳۵    
استاندار سمنان با تاکید بر لزوم تخصیص بودجه مناسب برای توسعه کتابخوانی در استان، گفت: باید منابع درآمدی و ظرفیت های موجود به طور جدی پیگیری و مطالبه شوند و منابعی که در قانون تعریف شده ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۱:۱۰    
محمود دولت آبادی در جلسه رونمایی از مجموعه شعر جدید رسول رخشا گفت: اگر در شاعر بودن تکلیفت را با خودت روشن نکنی در یک جایی به مشکل بر می خوری و من بر اشراقی و خردمندانگی شاعر تاکید دارم و به نظرم ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۲۳:۰۳    
سید عباس صالحی گفت: انقلاب بزرگ ملت ایران در سال 56 و 57 نمی تواند بدون نقش هنرمندان روایت شود و ما بسیار نیازمند این نکته هستیم و شاید کمتر به آن پرداختیم که هنرمندان در آفرینش این رستاخیز ملی ما در ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۶:۳۸    
اسدالله شعبانی، شاعر پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان می گوید: محمود مشرف آزاد تهرانی برای من و بسیاری از شاعران و نویسندگان دیگر سرمشق بود و ما از او تاثیر زیادی گرفتیم.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۶:۱۳    
نشر هورمزد به تازگی چهار کتاب در دو مجموعه سری کتاب های حوزه موفقیت و سری کتاب های حوزه کسب و کار منتشر کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۵:۵۷    
مدیرعامل به نشر از برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب فدک در تاریخ همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری و شهادت حضرت زهرا (س) در قالب سلسله نشست های تبلیغی-ترویجی در پناه کلمات در مشهد خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۵:۵۷    
جدیدترین جداول به روز شده کارگروه ساماندهی کاغذ در هفته جاری، امروز از سوی دبیرخانه این کارگروه منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۵:۳۷    
کتاب زنده باد زندگی ، اثر پی یر بونت با خوانش بهروز رضوی از رادیو تهران پخش خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۵:۲۷    
آقاجری گفت: مهندس بازرگان سیاست ورز بود نه سیاست باز. سیاست او سیاست اصول محور بود نه قدرت محور. رمز ماندگاری مصدق و بازرگان و کسانی مانند اینان چیزی نیست جز سیاست ورزی اصول محور ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۵:۱۷    
بیژن عبدالکریمی نویسنده کتاب امکان امر دینی در جهان معاصر گفت: در روزگار کنونی تحولاتی در جوامع شکل گرفته که تحقق دین بسیار مشکل شده است و دیندارانه زیستن را بسیار ساده گرفته ایم.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۵:۱۲    
محمد مفتاحی، شاعر و پژوهشگر گفت: م.آزاد در ذات شعری خودش بیشتر به طبیعت، عشق و محبت گرایش داشت تا اینکه بخواهد یک بیانیه حزبی و سیاسی تولید کند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۵۷    
برگزیده هفتمین دوره انتخاب کتاب برتر ادبیات نمایشی ایران، می گوید: در جهان امروز که رسانه های مجازی بر آن سیطره پیدا کرده اند، کتاب خواندن ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۵۲    
یک کتابفروشی بزرگ در شیراز آثار نویسندگان این شهر را در قفسه ای مجزا و مستقل به مخاطبان ارائه کرده است که این ابتکار، با استقبال شهروندان دیار شعر و ادب مواجه شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۵۲    
بزنامه گفتگوی ادبیات و سینما سینما تک سوره در اصفهان، این هفته به بررسی داستان من قاتل پسرتان هستم نوشته احمد دهقان اختصاص دارد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۴۷    
پنج روز از نشست خبری گروه هفت نفره می گذرد و هنوز خبری از ارائه ثبت رسمی کناره گیری این هفت نفر به اتاق اصناف نیست ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۴۷    
آئین تجلیل از سعید تشکری، نویسنده پیشکسوت مشهدی، به همراه افتتاح کافه فرهنگ در هتل فرهنگ و هنر مشهد، با حضور جمعی از مسئولین و نویسندگان برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۴۲    
حیوانات ابزارساز در حیات وحش نوشته لیون گری با ترجمه مجید عمیق منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۳۷    
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی در ویژه برنامه ای با عنوان فصل رویش از 40 چهره برتر در عرصه های فرهنگی هنری با اهدای نشان رویش تقدیر می کند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۱۲    
هاوارد جی بنت و اسپیک گریل در کتاب تصویری رختخواب خیس کودکان را با دلایل بی اختیاری ادرار و مدفوع و شیوه های کنترل آن آشنا می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۰۲    
نتایج نظرسنجی یک شرکت صاحب نام از افزایش 57 درصدی فعالیت های چاپی در خاورمیانه و آفریقا عنوان می کند که شرکت های حاضر در این منطقه نسبت به سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته اند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۳:۴۷    
رئیس هیات مدیره انجمن ناشران کودک و نوجوان استان قم گفت:اگر ناشران دورنمایی از افق 20 ساله نشر کودک داشته باشند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۳:۳۲    
علیرضا حسن زاده، رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه، زبان آیین و شعر را بهترین زبانی دانست که فرهنگ و تمدن ایرانی برای نمایش صلح بکار گرفته است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۳:۰۷    
آتوسا صالحی می گوید: آموزش و پرورش باید نقش مهمی در شناساندن افسانه ها و شخصیت های اسطوره ای ایفا کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و این مسئولیت بر دوش ناشران و والدین افتاده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۳:۰۲    
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طی مراسمی با حضور مسئولان شاهرود، مسابقات لیگ کتابخوانی در این شهرستان آغاز به کار کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۲:۴۲    
نخستین پاتوق کتاب در شهرستان انار در مراسمی با حضور مدیرکل ارشاد کرمان افتتاح شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۲:۳۷    
مجموعه داستان پرنده از سر درخت پرید به قلم جمال میرصادقی مشتمل بر داستان هایی واقع گرا و همچنین خیالی است که از سوی نشر پرسمان منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۲:۱۷    
دبیر علمی سی و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به نهایی شدن فهرست برگزیدگان و شایستگان تقدیر این دوره از جایزه کتاب سال، از کیفیت پایین کتاب ها ابراز تاسف کرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۱:۵۷    
اسماعیل امینی در محفل طنز جشنواره شعر فجر عنوان کرد: برخی افراد در داخل و خارج کشور هستند که تعهدی به ادب فارسی، فرهنگ، اعتقادات و حتی اخلاق و عرف معمول هم ندارند ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۱:۱۷    
آثار راه یافته به مرحله دوم داوری در گروه های شعر معاصر، زبان و ادبیات عربی و تاریخ و جغرافیا معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۱:۰۷    
کهرم درباره کتاب خاطرات یک عابر گفت: این کتاب یک رمان نیست تنها خاطرات فردی است که عاشقانه محیط زیست را دوست دارد. کتابم را مدیون شکاربانان هستم.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۱:۰۲    
هانا سالیوان شاعر جوان انگلیسی توانست اولین شاعری باشد که در تاریخ جایزه شعر تی اس الیوت رکوردی تاریخی را ثبت کند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۰:۵۲    
رئیس مؤسسه انتشارات امیرکبیر، با انتقاد از برخی سیاست ها مانند توزیع نامتوازن یارانه بین اقشار مختلف جامعه، گران شدن ملزومات تولید کتاب؛ خصوصا افزایش قیمت کاغذ را اصلی ترین عامل گرانی دانست.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۰:۲۷    
انجمن شعر و داستان کودک و نوجوان صد دانه یاقوت در دانشگاه شیراز برگزاری جلسات تخصصی خود ازسر می گیرد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۰:۱۲    
زهره مسکنی، نویسنده مجموعه داستان دانی لوها ، به بهانه 29 دی ماه روز هوای پاک در یادداشتی به بحث آلودگی هوا و آموزش چگونگی سهیم بودن شهروندان در پاکی هوای شهر در قالب قصه پرداخته است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۹:۴۲    
جبار رحمانی عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی نگاهی به کتاب تجربه گرایی رادیکال: درباره کار و نوشتار اتنوگرافیک نوشته مایکل جکسون، گردآوری و ترجمه اصغر ایزد جیران داشته است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۹:۳۷    
کتاب خسرو شیرین ، روایت هایی درباره زندگی سردار شهید عبدالقادر سلیمانی؛ فرمانده گردان قمر بنی هاشم (ع) را از یتیم شدن در کودکی تا فرماندهی در جنگ و رسیدن به درجه رفیع شهادت، ترسیم می کند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۹:۳۲    
رئیس اداره کتابخانه های عمومی سربیشه از کاهش قابل توجه تعداد اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان در سال جاری خبر داد و یکی از دلایل این مسئله را توقف خرید کُتب کمک درسی برای این کتابخانه ها عنوان ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۹:۲۲    
ژوژانا گاهسه، نویسنده مجارستانی، برنده جایزه بزرگ ادبیات سوئیس در سال 2019 شد.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۹:۱۶    
علی لاله جینی(سیاوشی)، مترجم کشورمان درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۹:۰۶    
میریام پرسلر، نویسنده آلمانی کتاب های کودک و مترجم چند زبانه آثار برجسته ادبی در سن 78 سالگی درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۹:۰۱    
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اعلام کرد: آن دسته از واحد های چاپ و نشر که با تکنولوژی روز بخواهند در عرصه تولید فعالیت کنند، مورد حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می گیرند.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۹:۰۱    
موسی اسوار، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی معتقد است که شعرنو فارسی حدود 10 سال زودتر از شعر عرب رسمیت پیدا کرد ...
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۸:۴۶    
مری اولیور یکی از شاعران برجسته کشور آمریکا در اکثر سروده های خود از طبیعت الهام می گرفت.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۸:۴۶    
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون 8850 جلد از کتاب های نویسندگان و ناشران این استان را خریداری کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۸:۰۱    
محمدرضا یگانه دوست می گوید: جنبه بیانگرایانه سینمای موج نو بر جنبه ساختارگرایانه اش تفوق دارد چرا که تا جای ممکن دکوپاژ و دیالوگ ها فی البداهه و سر صحنه اجرا می شد ...