سایر منابع:
سایر خبرها
توجه به فلسفۀ بعثت است. وی اظهار داشت: یکی از دلایل اثبات ضرورت نبوت برای جامعه بشری، نیاز بشر به قانون عادلانه و عدم برخورداری انسان از چنین توانی است. راه دوم شرط بودن عدالت برای فقهاست؛ یکی از دلایل شرط مذکور هم این است که قانون گذاری یکی از شئون فقه در زمان غیبت است. حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا بیان داشت: در نظام اسلامی مانند دیگر نظام های عرفی وظیفۀ رسمی قانون گذاری ...
از جامعه در برابر کرونا صیانت می شود. همچنین به طور جدی به دنبال پرداخت معوقات کادر درمان هستیم. آیت الله رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه هر گونه توسعه از نظر ما فرع بر حفظ محیط زیست است، اظهار داشت: توجه به حفظ محیط زیست استان بسیار مهم است. نباید اجازه دهیم صنایع در کشور آلایندگی ایجاد کنند. امروز در بازدید از سایت دپوی کیک روی زنجان دیدیم که گام های خوبی در زمینه حفاظت از محیط زیست ...
. با توجه به این که این پژوهش در شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس صورت گرفته است، پیشنهاد می گردد که محققان پژوهش خود را در حوزه های دیگر مورد بررسی قرار داده و نتایج را مقایسه نمایند. 3. محققین آینده می توانند به مقایسه مدل ساختاری پژوهش حاضر در سایر سازمان ها به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت آن بپردازند. تا بدین طریق گامی در جهت بهبود یا اصلاح مدل برای دستیابی به یک مدل مناسب با بافت جامعه بومی ...
ائیه در کارنامه خود داشته اند - بالا برده، که توجه جناح مقابل (اصلاح طلبان) را به عنوان شاخصی از شاخص های عملکردیِ ایشان به خود جلب کرده است. تاریخ ساختارِ حاکم بر برخی سازمان ها و نهاد ها در بخش های مختلف کشور، بالاخص سازمان ها و نهاد های اقتصادی و به عبارتی پول ساز درسه دهه اخیر، نشان داده است که فرهنگی را با خود به همراه داشته که توسل به ابزار های مختلف، از تملق و چاپلوسی گرفته ت ...
... رضاشاه با ایجاد یک نظام حقوقی و قضایی جدید و سکولار، به دوگانگی دیرینه میان محاکم شرع و محاکم عرف پایان داد. مقدمات این نظام حقوقی جدید در دوره مشروطه و با قانون اساسی و متمم آن فراهم شد، ولی پس از به سلطنت رسیدن و رفته رفته از سال 1307.ش در رویارویی مستقیم با دین و روحانیت، درصدد محدودسازی نقش و نفوذ و اقتدار و حوزه فعالیت و اختیارات علما در امر قضاوت، معاملات و عقد و ازدواج برآمد. به موجب ...
دشه ای به هیچ یک از ناقلان آن وارد نیاید.(البرهان فی علوم القرآن، بدرالدین زرکشی، ج 1، ص 330). از این حیث، این قرائت و روایت خاصش، نه تنها معتبر بلکه اصطلاحاً عالی السند است (به نقل عدل ضابط، ثقه و متقن تا پایان سند که متصل و مرفوع به اهل بیت علیهم السلام و از آنجا به خداوند است: حفص بن سلیمان از عاصم بن ابی النجود کوفی، او از عبدالرحمن سُلمی و او از امیرالمؤمنین (ع) و ایشان از حضرت رسول الله (ص) ...