سایر منابع:
سایر خبرها
لیلا حاتمی: دنبال متفاوت بودن نیستم
منتقدان ناراحت شده بود ، با عذرخواهی از عوامل فیلم من نکته ای را در این باره مطرح کرد. خدایار قاقانی که به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت، پیش از شروع سخنان خود درباره نقد فیلم به صحبت های مطرح شده در نشست خبری قبلی که به فیلم بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا اختصاص داشت ، اشاره و اظهار کرد: فیلم مریض، منتقد مریض تولید می کند. فیلم بد، منتقد بد تولید می کند و فیلم سفارشی هم منتقد ...
گفتگو با بازیگر و کارگردان رسوایی 2
و باید رگه ای طنز داشته باشم تا این تلخی را تعدیل کند. این ها فیلمت را بامزه نمی کنند. من به فروش و مخاطب تو کار ندارم. ما یک بار هم نظرسنجی گذاشتیم و پرسیدیم چه چیزی عامل فروش فیلم های ده نمکی است و نتیجه این شد که خود ده نمکی. این فیلم از نظر ایده پردازی و فکر اولیه، فیلم مهمی است به نظر من. ساختار چه طور؟ ساختار یک دستی ندارد؛ یعنی باید تجربه های بیش تری بکنی ...
فرهاد توحیدی: در امکان مینا سرشت منافقین را نشان دادیم
گروه سینما و تلویزیون: کمال تبریزی کارگردان، منوچهر محمدی تهیه کننده، فرهاد توحیدی نویسنده و میلاد کی مرام بازیگر در نشست فیلم امکان مینا که ظهر امروز 17 بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد حضور یافتند. به گزارش بولتن نیوز، کمال تبریزی انگیزه خود از ساخت این اثر را شرایط اجتماعی موجود در دنیا اعلام کرد و افزود: جریان های سیاسی مثل داعش مردم را هدف گرفته و سعی در نابود کردن خانواده ها دارند ...
فرهنگ در رسانه
ساخت این بخش ها به توافق رسیدیم. ما به دنبال ساخت انیمیشن هالیوودی نبودیم و می خواستیم انیمیشن هایی که ساخته می شود نگاهی کودکانه داشته باشد. در ادامه این جلسه نیکزاد فیلمبردار این فیلم بیان کرد: در یک اثر سینمایی هماهنگی بین طراح صحنه، فیلمبردار و جلوه های ویژه از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر تصویرها در این فیلم خوب شده است به دلیل کار گروهی است. دوربین در نفس قرار بود سیار باشد و جریان زندگی در ...
مادر خیانت به بازار آمد
پوتزاتی تشریف نمی آورند نیز کمابیش با همین الگو با مخاطب روبرو می شود. یک اتفاق و گره داستانی در ابتدای متن مخاطب را با یک داستان شگفت مواجه می کند و او را با خود برای حل گره های این داستان همراه می کند. نمایشنامه های فرید زاده در این کتاب همگی از عنصر داستان و تعلیق به جای پیچیدگی روایی بهره می برد و در کنار آن سادگی ساختار صحنه و اجرای آن و باز گذاشتن دست کارگردان برای چینش و اجرای آن مخاطب را ...
لیلا حاتمی: بازی بهنوش بختیاری شگفت زده ام کرد
استفاده می کنم تا فیلم زنده تر از آب در بیاید. وی افزود: من همیشه خودم را آزاد می گذارم تا براساس شرایط و ایده خودم بهترین صحنه را بسازم. کارگردان فیلم من درباره بازی بهنوش بختیاری عنوان کرد: من همیشه مخاطب کارهای بهنوش بختیاری بودم حتی کارهای کمدی اش که مرا همیشه شاد کرده. به نظرم بازیگر باید خاصیت سرگرم کنندگی داشته باشد و برای انتخاب نقش او، فکر می کردم باید کسی آن را ...
"لیلا حاتمی": به دنبال متفاوت بودن نیستم/بازی "بهنوش بختیاری" چشمگیر بود
... وی افزود: اگرچه بازی در نقش کمدی کار سختی است ولی چون من در این ژانر شناخته شده ام، کمتر برای بازی در نقش جدی به من اعتماد می کنند ولی در این فیلم من به شدت تحت کنترل بودم تا یک سری رفتارهایی که کاملاً درونی من است و باعث المانهای طنز می شود از من دور باشد. کارگردان همه اینها را از من گرفت تا بتوانم بار دیگر خودم را در یک نقش جدی نشان دهم. خدایار قاقانی منتقد حاضر در این نشست ...
حاتمی کیا:نقد من شخصیت خاصی نیست و دولت خاصی را نقد نمی کنم من در کلیت شخصیت های سیاسی را مطرح می کنم
حرام می دانم. حاتمی کیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نشان دادن و مقایسه کردن تصویر شهید بهشتی و حسن روحانی گفت: نقد من شخصیت خاصی نیست و دولت خاصی را نقد نمی کنم من در کلیت شخصیت های سیاسی را مطرح می کنم و این مسئله جدی من است. وی اظهار داشت: نقطه عطفی در کار من نیست. این اثر هیجدهمین اثر من است و من یک مسیر را طی می کنم .حال این جشنواره برای من مثل حالم در ...
دو روز پرهیاهو برای برج میلاد
سوی هیات انتخاب و کسانی که فیلم را دیده بودند، عنوان پدیده و اتفاق جشنواره امسال را به خود اختصاص نداده است. فیلم به زندگی خانواده ای پرجمعیت در جنوب تهران می پردازد که هر یک از خواهران و برادران مشکلاتی عام و روزمره و از نگاهی خاص و منحصر به فرد دارند و این حرکت رئال بر مرز واقع گرایی بدون آنکه به اغراق آلوده باشد، فیلم را تبدیل به مرثیه ای دردناک برای یک خانواده می کند که از دور به نظاره ...
نگاهی به پوسترهای جشنواره فیلم فجر و ارزش هنری آن
ضعف هریک از این بخش ها پوستر را با نقد روبه رو می کند در خصوص پوستر سی وچهارم جشنواره فیلم فجر به سینماسینما گفت: هرچند طراحی پوستر چهره محور به عنوان عنصر بصری پوستر کار نسبتا خوبی است ولی تکنیک اجرایی و بیان بصری و گرافیکی آن بسیار ضعیف است. به اعتقاد وی برای پوسترهای خیابانی باید پوستری طراحی شود که مخاطب بتواند با عناصر بصری آن ارتباط برقرار کند. ولی از آنجایی که کیفیت اجرایی پوستر ...
ویس و رامین به هم رسید ند
اثر هنری-عاشقانه برای من که مجسمه ساز هستم اهمیت د اشت و آثاری که سال هاست جایشان بر د یوار موزه هنرهای معاصر تهران به د لیل هنجارهای موجود خالی است و از یاد رفته اند . تنها با این رسانه می شد چنین امری را محقق کرد . با این تفاسیر مهم ترین عنصر این پرفورمنس آرت برای شما کد ام بود ؟ گاه عناصری د ر کار پر رنگ تر می شوند و هنرمند از آنها استفاد ه بیشتری می کند . یکی از عناصری که د ر ...
بیشتر از این مخاطب را از سینما دور نکنید
شماری می کند. هفت ماهگی، ابتذال و فرم بد هفت ماهگی از ناامیدکننده ترین فیلم های جشنواره امسال است؛ فیلمی به کارگردانی هاتف علیمردانی که سراغ موضوع خیانت رفته، آن هم با ترس و لرز و با موضعی که مشخص نیست می خواهد کدام وجه از این بزه اجتماعی را پوشش دهد. فیلم به قدری بی تکنیک، بدون داستان و شلخته پیش می رود که نقدش کار بسیار سختی است اما اگر بخواهیم روی نکته ای از فیلم دست بگذاریم و تا ...
یادداشت های صریح و کوتاه نویسندگان "کافه سینما"، بر فیلم های روز چهارم: "نیمرخ ها"، "نفس"، "متولد65"، ...
: فیلم بی آزاری است، ابتدا و انتهایی دارد و داستانی که به هر حال پیش می رود، اجرا و بازیهایی استاندارد دارد و چند تکه طنز بامزه. به عنوان فیلمی که قرار است جای پای توکلی را در بخش حرفه ای سینمای ایران مستحکم کند اثر مناسبی به نظر می رسد. محسن شرف الدین: بهترین فیلم روز چهارم بود. بزرگترین دستاورد فیلم این است که در میان چندین اثر مدعی و حق به جانب، فیلم متولد 65 یک داستان ساده با شخصیت های ...
خوشحالم که فراستی فکر می کند تصاویر فیلم من آرشیوی است
را برای آن فیلم باقی گذاشتند و در کار جدیدشان سراغ فرم و لحن جدید رفتند. این منتقد بیان کرد: نرگس آبیار به سمت یک تجربه متفاوت در لحن و روایتی متفاوت رفت که نشان دهنده کار جاه طلبانه این کارگردان است. او توانست بخشی از تاریخ معاصر کشور را از نگاه و زبان یک کودک به صورت فانتزی به تصویر بکشد. نرگس آبیار کارگردان این فیلم در ابتدای صحبتهایش در پاسخ به سوالی که آیا تصمیم دارند ...
جاذبه های گردشگری گناباد و بجستان
شاعران دیگر حفظ بوده است. علاوه بر این در زمان حیاتش، شاهدی زنده از تاریخ صدساله ایران بود.بهلول با وجود کهولت سن همواره به ورزش هایی مانند شنا، کوهنوردی و پیاده روی می پرداخت.او همواره به کمک به مردم می شتافت. در آخرین روزهای عمر خود، برای کمک به زلزله زدگان بم به آن جا رفت که بر اثر برخود با تیرآهن و آجر به زمین خورد و سرش آسیب دید. پس از این حادثه مدتی در بیمارستان خاتم الانبیا تهران بستری ...
فرهنگ در رسانه
یک چیزی می گوید و سر صبح همه اینها را به اسم فیلمنامه جمع می کنند و مثلاً می شود یک فیلمنامه طنز. نمونه اش هم زیاد است که من اینجا نمی خواهم نامی از آنها ببرم.ما که تلویزیون خصوصی نداریم تا فضای رقابتی داشته باشیم و دقیقاً به همین علت است که هر چیزی را براحتی به خورد مخاطب می دهند. مقصودتان این است که بخشی از مشکلات بحران فیلمنامه در تلویزیون برعهده کارگردان است؟ صددرصد ...
مؤتمن: من فقط فیلم می سازم و قرار نیست این فیلم ها خیلی مهم باشند/اشکذری: نوشتن ایده و فیلمنامه دلبری ...
این داستان در سینما تعریف می شود و می بینیم که همین ضعف به سایر اجزای فیلم نیز تسری می یابد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعلیق عنصر اساسی قصه است و این فیلم فاقد آن است. وقتی قصه قرار است فضاسازی و حس سازی کند و عناصر دراماتیک را از داستان حذف کند، باید جایگزینی برای آن داشته باشد تا بگوییم آنهاست که پایه و اساس فیلم می شود، اینجاست جزئیات مطرح می شود. ما در قصه درد و نه فشاری از وضعیت میثم نمی ...
غبار زدایی از چهره قهرمان در پدیده امسال جشنواره فجر/ تمام اتفاقات این فیلم سینمایی واقعی است!
، مریوان، جاده اهواز خرمشهر و جاده منتهی به بیروت اتفاق افتاده است و همه آنها با صدای کسانی روایت می شود که شاهد عینی آن بوده اند. همه چیز از دل واقعیت می آید. بدون این که فیلمساز بخواهد به اسم دراماتیزه کردن یا جذب مخاطب یا هر بهانه دیگر چیزی به این واقعیت بیفزاید. این دقیقا همه چیزی است که جامعه ما در تمام این سالهای بعد از انقلاب و پس از جنگ به آن نیاز داشته است. وقتی واقعیت همیشه دست ...
سینمای بی سواد و بی لیاقت!
: کریم لک زاده بدترین فیلمی که تا به اینجای جشنواره در بخش هنر و تجربه دیده ام. یک توالی تصویری مَنگ و خام دستانه که نه تنها قصه ندارد، بلکه حتی فاقد موضوع است. با ارفاق می توان گفت یک خط ایده دارد که آن را هم از یاد می برد و خودش در خودش سرگشته و گم می شود. نابلدی از سر و روی اثر می بارد و این معضل را نه بازی گیج بازیگر جبران می کند و نه می شود آن را در پشت ژست اخموی فیلمسازش پنهان کرد ...
هیچ جایزه و جشنواره ای را در نظر نگرفتم وفقط واقعیت ها را به تصویر کشیدم
اتفاقاتی که پیرامون این فیلم سینمایی در جشنواره پیش آمد غیرقابل پیش بینی بود و بعضاً دیده می شد حاضران در سالن با خنده به داستان فیلم واکنش نشان می دادند. البته با توجه به اینکه این اثر یک فیلم اجتماعی بود این سخن را که برخی ها اعتقاد داشتند فیلم تلخی را ساخته اند قبول ندارنم. شاید یکی از دلایل خندیدن حاضران در سالن به این فیلم این موضوع باشد که خود را از افراد حاضر در فیلم بالاتر می دانند. ...
برای حاتمی کیا بادیگارد بگمارید
، مورد نقدهای جدی با فراز و فرودهای متفاوت قرار داشته و گاه این انتقادها پس از پایان دوران حاکمیت آژانس بر سینمای ایران، آرام آرام تشدید شده است. روبان قرمز، موج مرده، ارتفاع پست، به رنگ ارغوان، به نام پدر، دعوت و گزارش یک جشن، به ترتیب، موج انتقادات تصاعدی نسبت به سینمای حاتمی کیا را بیشتر از جانب دوستان و همراهان او برانگیخت اما "چ" توانست تا حدودی، آبی بر آتش انتقادات تند دوستان او ...
منتظر این هفت فیلم باشید
پدرو آلمودوار ساخته بود “خیلی هیجان زده ام” محصول 2013 داستانی کمدی بود که متاسفانه هیچ خنده دار نبود.اگر خوش اقبال باشیم قاعدتا این اثر آلمودوار نیز باید داستانی بسیار قوی و پر احساس مثل “همه چیز درباره مادرم” و یا “بازگشت ” باشد.اما سوارز و آدریانا اوگارته، نقش شخصیت اصلی داستان را در دوران میانسالی و جوانی بازی می کنند. برج/این فیلم با فضای سورئالیستی و طنز سیاهش به کارگردانی بن ویتلی ...
حاشیه سازی مجری نشست دلبری
تمجید کند. ما در این چند سال فیلم سینمایی مونولوگ نداشتیم دلبری هم 70 درصدش مونولوگ بود ولی همین باعث می شد که کمی هراس داشته باشیم. در تمام سکانس های فیلم زندگی کردم و برای گرفتن حس و حال فیلم و گریه ها اشک مصنوعی هم استفاده نمی کردم. در ادامه نشست اکبرلو منتقد فیلم گفت: نگاه تخصصی و نقد فیلم را زمان اکران فیلم باید گفت اما چند نکته را لازم است که بگویم. فیلم از آن دست کارهایی است که ...
"چپ" و "راست": استعدادهای ناکامل دوران گذار، فیلمسازهای مهم "دوران تازه"/ یادداشت امیر قادری درباره "ابد ...
، دیگر یک بازیگر موفق حرفه ای است، و نه فقط کارگردان-فیلمنامه نویسی که به درد بازی در نقش های خاص بخورد. درک درست روستایی از ابعاد قاب، و اندازه صورت بازیگر و دیگر عناصر صحنه؛ دنبال کردن این قصه مشکل را، به تجربه روانی برای بیننده تبدیل می کند. سمیه را اگر کنار بگذاریم، ابد و یک روز، فیلمی تیره و تار و بدون قهرمان است که به شکل سنتی، سمت چپ داستان زندگی ما قرار می گیرد. فیلم بعدی که دیدیم ...
رنگ سفید و تأثیرات آن از منظر قرآن کریم
که بر یافته های مخروطی شکل اعصاب چشمی اثر می گذارد و سبب دیدن آن نور می شود. وقتی جسمی همه نورها را بازتاباند، سفید و زمانی که همه نورها را جذب کند، سیاه دیده می شود (رستم نژاد و نوید، اعجاز رنگ ها در قرآن، نشریه قرآن و علم، 7/131). دنیایی که ما آن را نظاره می کنیم، از دو عنصر مهم تجسمی تشکیل شده است؛ فرم (شکل) و رنگ که هر کدام لازم و ملزوم یکدیگرند؛ زیرا برخورد نور به شیئ و انعکاس آن ...