سایر خبرها
دلبری تجربه مونولوگ در سینما
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ دومین نشست نقد و بررسی روز سوم جشنواره فیلم فجر سی و چهارم به فیلم دلبری از بخش سودای سیمرغ اختصاص یافت. این جلسه با حضور سید جلال دهقانی اشکذری، کارگردان، سید محمود رضوی، تهیه کننده، آبتین برقی، طراح صحنه و لباس، فرید سعادتمند، آهنگساز، هنگامه قاضیانی، عباس غزالی، مهسا هاشمی، مهدی عطاران و محمدرضا شیرخانلو، بازیگر، منوچهر اکبرلو، منتقد جلسه و علیرضا غفاری به عنوان ...
هنگامه قاضیانی و عباس غزالی در نشست دلبری در روز سوم جشنواره فجر34
نشست خبری فیلم سینمایی "دلبری" در جشنواره فجر به گزارش سیمرغ در روز سوم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم "دلبری" که شب گذشته اکران شد، برگزار شد. نشست رسانه ای فیلم سینمایی "دلبری" با حضور سید جلال دهقانی اشکذری (کارگردان)، سید محمود رضوی (تهیه کننده)، هنگامه قاضیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو (بازیگر) ، آبتین برقی (طراح صحنه و لباس )برگزار شد. ...
جدال لفظی هنگامه قاضیانی در نشست خبری
غفاری که اجرا و مدیریت نشست را بر عهده داشت بگوید صحنه های اشک آور فیلم زیاد نبود و خیلی هم نیاز به استفاده از اشک مصنوعی نبود. این جمله با واکنش هنگامه قاضیانی همراه شد که گفت نقش من همراه با بغض زیادی بود که خوب درآوردن این کار سخت است و در جواب شنید که بغض دیگر جزو بازی است. همین چند جمله باعث ایجاد ناراحتی و کدورتی در چهره هنگامه قاضیانی شد که پس از پایان نشست هم ادامه پیدا ...
عکس/ درگوشی هنگامه قاضیانی
هنگامه قاضیانی بازیگر فیلم دلبری در سومین روز جشنواره ی فیلم فجر به برج میلاد آمد و در نشست خبری این فیلم حاضر شد. قاضیانی در این فیلم نقش همسر یک جانباز قطع نخاعی را بازی می کند؛ جانبازی که حتی قادر به تکلم نیست و روایت فیلم بر اساس مونولوگ هایی که قاضیانی می گوید پیش می رود. کارگردان این فیلم سید جلال اشکذری است. ...
تصاویر/ ژست های هنگامه قاضیانی
است از آرزوی خود برای حضور در چنین فیلمی گفت تا دین خود را در حق کسانی که به گردن ما حق دارند، ادا کند. در این نشست که با تشکر پایانی هنگامه قاضیانی به طور ویژه از عکاسان حاضر در سالن همراه شد، محمدرضا شیرخانلو، مهدی عطاران، مهسا هاشمی، عباس غزالی، فرید سعادتمند (آهنگساز)، منوچهر اکبرلو (منتقد) هم حضور داشتند. ...
نمی خواستم مخاطب با دلبری بیش از حد اشک بریزد/ دلبری ؛ حکایت عشق بازی با دو چشم
طوبی ارتباط بگیرد. قاضیانی به فضای این اثر کاملا اشراف داشت و برای من بازیگر ثابت شده ای است. * حضور این بازیگر و به طور کلی فضای فیلم تا حدی جنس سینمای میرکریمی را یادمان می آورد. اینفضا برای خودتان هم آشنا بود؟ - طوبی زنی است که به نظر خودم هر کسی نمی توانست خوب نقش او رابازی کند. تعداد بازیگرانی که برای این نقش در نظر گرفته بودم بسیار کم بود و هنگامه قاضیانه گزینه اول ...
کارگردان فیلم سینمایی دلبری: منتظر بودم تهیه کننده فیلم نامه ام را رد کند
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سید جلال اشکذری در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی دلبری اظهار داشت: ایده ساخت این فیلم از گذشته در ذهن من وجود داشت و وام گرفته از یک فیلم کوتاه است که نزدیک به ده سال پیش ساخته بودم. وی درباره نشان ندادن شخصیت جانباز فیلم گفت: با نشان ندادن شخصیت جانباز، سعی کردیم از تخیل تماشاگر استفاده کنیم. نشان دادن این شخصیت از نظر سینمایی چیزی به کار ما اضافه نمی کرد. ...
روز سوژه های خوب از دست رفته / شما به هر حال قضاوت نکن! / دلسوزی برای یک نمای پی او وی!
سرویس فرهنگی فردا؛ حامد یامین پور : دومین روز جشنواره فیلم فجر روز سوژه های خوب از دست رفته است. ایده های خوبی که تبدیل به قصه نشده اند و این همان مسئله پر دامنه این روزهای سینمای ایران یعنی فیلمنامه و قصه است. سه فیلم بخش اصلی جشنواره که روز دوم در برج میلاد به نمایش درآمد را در ادامه مرور می کنیم: شجاعت در انتخاب سوژه، ضعف در روایت قصه جشن تولد(عباس لاجوردی): ...
ساخت این فیلم سخت بود/ واکنش هنگامه قاضیانی به بحث اشک مصنوعی
به گزارش خبرنگار مهر ، سیدجلال اشکذری در ابتدای این نشست خبری که روز سه شنبه 14 بهمن ماه برگزار شد با اشاره به انگیزه های ساخت این اثر سینمایی توضیح داد: ایده ساخت این فیلم سینمایی چند سالی همراه من بود که اساس آن وام گرفته از یک فیلم کوتاه بود که چند سال پیش آن را ساختم اما به هر حال پروسه ساخت فیلم از 2 سال پیش آغاز شد و ما شروع به پردازش فیلمنامه کردیم. البته همانطور که می دانید فیلم فضای خاص ...
حاشیه نگاری روز دوم و سوم جشنواره فیلم فجر
از روز دوم برپایی نشست های جشنواره که امسال به ساعت 10 تا 14 منتقل شده است، آغاز شد که بنابر اعلام رضا درستکار، نایب رئیس انجمن منتقدان قرار است هر نشست با حضور یک منتقد برگزار شود و در هر روز یک مجری مدیریت جلسه را بر عهده خواهد داشت که محمود گبرلو عهده دار این مسئولیت در روز اول بود. باوجود اینکه پیش بینی می شد نشست ها با حضور کمرنگ اهالی رسانه همراه باشد اما تعداد زیادی از خبرنگاران و ...
نگرانی از تکرار حادثه منا در برج میلاد!
دومین نشست نقد و بررسی روز پنجم جشنواره فیلم فجر به فیلم متولد 65 به کارگردانی مجید توکلی از بخش نگاه نو اختصاص یافت. این جلسه با حضور توکلی کارگردان، محمد مهدی عسگرپور تهیه کننده، سپیده عبدالوهاب تدوین گر، پدرام شریفی و هنگامه حمیدزاده از بازیگران فیلم و با حضور جابر تواضعی به عنوان منتقد و محمدرضا مقدسیان به عنوان مجری جلسه برگزار شد. در ابتدای این نشست محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده ...
از جشنواره چه خبر؟
...> مسائل مالیِ آخرین بار کی سحر را دیدی؟ فضای نشست های خبری فیلم ها نیز طبق معمول با مسائل و حواشی بسیاری همراه بود. در نشست فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟ در برج میلاد، فرزاد موتمن به عنوان کارگردان این فیلم گفت: به دلیل تلاش برای آماده کردن نسخه قابل نمایش در سینماهای جشنواره، هنوز موفق نشده ام فیلم را ببینم و در نمایش شب گذشته این فیلم هم در کاخ جشنواره به دلیل آنکه برای حضور در برنامه هفت دو ...
نگاهی به 3 فیلم روزدوم بخش سود ای سیمرغ
، برگزار شد. دومین نشست سومین روز جشنواره فیلم فجر به فیلم دلبری به کارگردانی سیدجواد اشکذری اختصاص داشت که در همان ابتدا علیرضا غفاری مجری نشست اعلام کرد که هنگامه قاضیانی به دلیل مشکلی در حنجره خیلی صحبت نخواهد کرد، در حالی که این بازیگر تا پایان نشست علاوه بر صحبت با عباس غزالی به کَل کَل و پاسخگویی به برخی صحبت های مجری پرداخت. هنگامه قاضیانی نیز در سخنانی کوتاه گفت: 70 درصد این فیلم مونولوگ بود ...
ابتکار از دومین روز جشنواره سی و چهارم فیلم فجر گزارش می دهد؛
سحر را دیدی؟ فرزاد موتمن شلوغ ترین سانس در دو روز اول جشنواره بود و سالن کاملا پر شده بود و رضایت نسبی مخاطبان را به همراه داشت. یکی از مهم ترین اتفاقات روز دوم حضور حجت الله ایوبی در کاخ رسانه ها، همزمان با اکران فیلم موتمن بود. دلخوری هنگامه قاضیانی در نشست دلبری نشست فیلم دلبری با دلخوری و کَل کَل های نیمه پنهان هنگامه قاضیانی و مجری برنامه که در پایان به مجادله لفظی کشیده شد، برگزار ...
حاشیه نگاری روز سوم جشنواره فیلم فجر
. دوستان لطف کنند برای سال بعد زیاد سخت گیری نکنند که بشود لااقل توی سالن راه رفت. نشست ها هم برگزار شد. در نشست فیلم دلبری گفتند که صدای هنگامه قاضیانی گرفته و نمی تواند زیاد حرف بزند. اما قاضیانی حرف زد، خوب هم حرف زد. درباره نقشش و مونولوگ هایی که طولانی بودند. صدا همان صدا بود اما دلخوری از آن می بارید. در نشست آخرین بار کی سحر را دیدی؟ هم نه از فریبرز عرب نیا خبری بود، نه ژاله صامتی و ...
چالش در نشست رسانه ای فیلم دلبری در جشنواره فیلم فجر؛ چرا سرمایه گذاری در سینمای ایران به درستی صرف نمی ...
نقش همسر این جانباز هم که برعهده هنگامه قاضیانی بود به طور تک نفره (مونولوگ) روایتگر داستان در مقابل دوربین بود که باعث ملال مخاطب شده بود و بسیاری با ترک سالن سینمای برج میلاد تهران در کاخ جشنواره فجر در میانه فیلم دلبری اتراض خود را به ساخت ضعیف کارگردانی آن ابراز داشتند. در حاشیه نشست رسانه ای فیلم دلبری در چهاردهم بهمن ماه در کاخ جشنواره فیلم فجر در پی پرسش اختصاصی خبرنگار اعزامی ...
طوبی از شخصیت های ماندگار این دهه سینماست
سازمان توسعه سینمایی سوره افتاد. هنگامه قاضیانی در ادامه نشست بیان کرد: در این چند سال فیلم سینمایی بر مبنای مونولوگ نداشتیم و 70 درصد این فیلم مونولوگ است که برای من تجربه بسیار خوبی بود. من خوشحالم که در یک محیط محترم رعایت شئونات انسانی که این روز ها باید بر آن تکیه زیادی کنیم، کار کردم و می توانم بگویم که تمام سکانس ها را به معنا و مفهوم واقعی کلمه زندگی کردم. وی افزود ...
جشن تولد قصه های آدم های آسیب دیده را دنبال می کند
...، دیگر سرمایه گذار این فیلم بیان داشت: از روز اول شناختی نسبت به مستند های آقای لاجوردی داشتیم و برای همین او را در ساخت این فیلم همراهی کردیم. علیرام نورایی، بازیگر جشن تولد گفت: سال هاست که منتظر این بودم که به صورت مکرر در جشنواره فیلم فجر شرکت کنم. آقای صالحیان که ما به مدت هفت ماه در فیلم یتیم خانه ایران با هم همکار بودیم با من تماس گرفت و ماجرای این فیلم را خیلی آرام برای من ...
نقد فیلم های روز دوم جشنواره فجر؛ سینمای کافی نِتی!
به گزارش خبرگزاری بسیج، در روز دوم جشنواره، فیلم ها چندان تفاوتی با روز نخست نداشتند؛ همه بی شخصیت، بی قصه، بی کشش و خسته کننده. تنها چیزی که در روز دوم پررنگ تر بود، استفاده ی تعداد قابل توجهی از تماشاگران داخل سالن برج میلاد- که همگی اهالی فن هستند و در شمار فرهیختگان به حساب می آیند- از تلفن همراه در حین پخش فیلم ها بود. امروز آن قدر تعداد صفحات نورانی تلفن های همراه به هنگام ورق زدن صفحات ...
امیدوارم به خاطر جدول حیرت آور جشنواره؛ فاجعه منا رخ ندهد
سربازی خود را گرفت! هنگامه حمیدزاده بازیگر این فیلم نیز در رابطه با هویت نقش خاطره گفت: اصولا کاراکترهای این فیلم جوان های بلندپرواز اما معصومی بودند که با خشم به نداشته هایشان نگاه نمی کردند و این یک نکته مهم در فیلمنامه متولد 65 بود. در انتهای این نشست مجید توکلی ضمن اشاره به مدیریت ضعیف جشنواره درباره زمانبندی فیلم ها و نشست ها خاطرنشان کرد: امیدوارم به خاطر این جدول حیرت ...
دلبری فیلمی در فضای آرمانها و دفاع مقدس
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سید جلال اشکذری کارگردان جوانی است که آرام، آرام حرف می زند و لحن گفتارش متناسب با نجابت آثارش است. دو سال پیش با خانه ای کنار ابر ها در جشنواره سی و دوم حضور داشت. جشنواره ای که فیلم چ و شیار 143 را داشت و این دو عنوان فیلم های فاخر دفاع مقدسی را ربوده بودند. فیلم اول اشکذری خیلی نگاه ها را خیره نکرد. اشکذری به تلویزیون رفت و هانیه را ساخت. سریالی که با سختی ...
مجری یا منتقد مساله این است!
نداشتند که حضور او حاشیه هایی را ایجاد خواهد کرد. ماجرا از جایی آغاز شد که در نشست فیلم دلبری محمود رضوی، تهیه کننده فیلم از بازی هنگامه قاضیانی تعریف کرد و گفت: او حتی برای گریه کردن هم از مواد گریم استفاده نکرد. بعد از آن بود که غفاری اظهار نظر کرد که نیازی به مواد گریم نبود چون شخصیتی که قاضیانی در فیلم بازی می کرد، زیاد گریه نکرد. زمانی هم که منتقد جلسه، منوچهر اکبرلو انتقاداتش را نسبت به فیلم ...
نگاهی کوتاه به فیلم های روزهای اول و دوم جشنواره
، سرحال، سرگرم کننده و امروزی. سه ونیم ستاره از 5 6. نقطه کور سومین کار مهدی گلستانه است و البته گامی به جلو در کارنامه او. فیلم، داستان گوست اما قصه نه چندان تازه ای دارد که با اغراق در پیچیده و بحرانی کردن موقعیت، تلاش می کند تماشاگر را درگیر کند. وجود یکی، دو موقعیت و داستان فرعی زائد در داستان و دیر شروع شدن قصه، موجب شده فیلم ریتم منسجمی نداشته باشد و گاه مخاطب، دلیلش را برای ادامه قصه ...
دلبری ؛ که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها
می شود. اما از آنجا که دلبری اشکذری از جمع و جامعه و از رابطه و ارتباط خارج می شود به ملال و خستگی و کندی می گراید و تماشاگر را دیگر با خود همراه نمی کند گویا که سینمای ایران تحمل مونولوگ را ندارد. سیدجلال دهقانی اشکذری که کارگردانی خوب او در یک فضا و لوکیشن بسته در نخستین فیلمش یعنی خانه ای کنار ابرها و بازی گیری خوبش از کودکان در آن فیلم همگان را امیدوار کرده بود تا بتواند ...
بلاتکلیف های دوست داشتنی - نسلی که نه سر کوچه هستند نه ته کوچه!
اینگونه بود. * تقریبا بخش عمده ای از فیلم در فضای یک آپارتمان می گذرد ولی ریتم فیلم تند و خوب پیش می رود. نگران نبودید تماشاگر خسته بشود؟ - این نگرانی از ابتدا با ما همراه بود ولی با وجود داشتن فیلمبرداری مثل مسعود سلامی که می توانم بگویم همراه ترین بود، این نگرانی کم کم حل شد. ما حتی یک پلان تکراری در فیلم نداریم. حضور خود آقای عسگرپور هم به عنوان تهیه کننده ای که در اصل کارگردان ...
دلدادگی یا دلزدگی!
حضور او را حس می کند و نمی بیند. این فضاسازی آنهم در یک فیلم 90 دقیقه ای قطعا کشدار و ملال انگیز ساخته و پیام قصه را از درون خنثی یا حتی به ضد خود بدل می کند. این شیوه روایت البته عوارض بد دیگری هم دارد مثل طنز ناخواسته ای که فراتر از ذات قصه و نیت فیلمساز بوده و همین مصداق ضد پیام شدن اثر می شود. مثلا در دیالوگ ها و در واقع مونولوگ هایی که هنگامه قاضیانی با همسرش میثم دارد کلماتی رد و بدل می شود ...
رحماندوست: قصه گویی نباید در چهاردیواری کانون پرورش فکری محصور شود/ قائینی: برقراری کنش بین داستان و ...
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست تخصصی قصه گویی و ترویج کتابخوانی با حضور مصطفی رحماندوست و زهره قائینی و جمعی از قصه گویان و مربیان کانون عصر چهارشنبه 14 بهمن 94 در کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان برگزار شد. مصطفی رحماندوست در آغاز سخنانش به جشنواره قصه گویی اشاره کرد و گفت: من بنیانگذار این جشنواره بودم و نخستین دوره آن را 18 سال پیش برگزار کردم. در آن سال ها تصور نمی کردم ...
مجید برزگر: ادعایی ندارم!
بخش هنر و تجربه حضور پیدا کرد. فیلمی که به نظر می رسد بهترین اکران روز دوم جشنواره بود. البته برخی به کندبودن ریتم این فیلم معترض بودند ولی این ریتم آهسته نتوانست تماشاگر را از سالن سینما بیرون ببرد. برعکس برخی فیلم ها که در روزهای اول جشنواره و در ابتدای اکران با سالن خالی از تماشاگر روبه رو شدند. یک شهروند کاملا معمولی، قصه پیرمردی را روایت می کند که تنها است. این تنهایی با ورود دختری جوان ...
نشست خبری فیلم جشن تولد با حضور عوامل در روز سوم جشنواره فیلم فجر34
نشست رسانه ای "جشن تولد" با حضور علیرام نورایی به گزارش سیمرغ در روز سوم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم "جشن تولد" که شب گذشته اکران شد، برگزار شد. در این نشست عباس لاجوردی (کارگردان) ، مهدی فیوضی (تهیه کننده)، علیرام نورایی (بازیگر)، داریوش صالحیان (طراح چهره پردازی)، سعید ذهنی (آهنگساز) محمدرضا باباگلی (منتقد) حضور داشتند. علیرضا غفاری منتقد و دوبلور ...
دلبری تماشاگران را دلزده کرد
تدارک مناسبی ندیده است. علیرغم کیفیت پایین وعده های غذایی که در برج میلاد در اختیار مهمانان قرار می گیرد و با توجه به اعتراضات نسبت به این بخش در دوره های پیشین انتظار اصلاح آن می رفت، سرو چند نوع غذا در برج میلاد منجر به بی نظمی و صف کشیدن های طولانی شده است. بازار عکس گرفتن ها و سلفی گرفتن ها در روز دوم جشنواره نیز داغ بود و دید و بازدیدهای عید سینمای ایران همچنان ادامه دارد. ...