سایر منابع:
سایر خبرها
آذربایجان شرقی در سالی که گذشت، امید به شکوفایی افزونتر شده است
مختلف در آذربایجان شرقی هستیم. دهم مهر امسال نیز نورالدین عافی جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس که به پسر ایران شهرت یافته است، همیار افتخاری طبیعت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی شد. هفدهم همین ماه نخستین سند تدبیر و توسعه شهرستان های آذربایجان شرقی در مراغه و با حضور استاندار و مدیران کل این استان به تصویب رسید. جلیل صریحی مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه ریزی ...
ال کلاسیکوی 229 قهرمان را مشخص می کند؟
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا هفته بیست و هشتم لیگای اسپانیا این هفته یک دیدار ویژه دارد و آن هم تقابل بارسلونا و تیم های اول و دوم این فصل است که بامداد دوشنبه (سوم فروردین) در ورزشگاه نوکمپ برگزار می شود. بارسلونا که در حال حاضر با یک امتیاز بیشتر از رئال مادرید در صدر قرار دارد به خوبی می داند که پیروزی در این دیدار به نوعی تضمینی برای قهرمانی در لیگا است. از طرفی بهترین فرصت ...
نفاق؛ از عبرت های مهم فاطمیه
حجت الاسلام مهدوی نژاد: هیچ مشرک و کافری نتوانست دست علی(ع) را ببندد ولی منافقان بستند. حواستان به منافقان باشد آنها دست ولی خدا را می بندند و کاری می کنند که مردم نفهمند حق و باطل چیست. هیأت انصار ولایت دارالعباده پنجشنبه چهاردهم اسفندماه، همزمان با دومین شب از ایام فاطمیه و مراسم سوگواری ام الائمه(س) میزبان جمعی از محبان آن حضرت در حسینیه ارگ بود. سخنران این مراسم، حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد که در این ایام قصد تبیین عبرت های فاطمیه را دارد؛ در این شب پس از مرور بحث شب گذشته، به تحلیل مسئله نفاق به عنوان یکی از عبرت های مهم فاطمیه پرداخت. خلاصه سخنان وی در ذیل بیان شده است. زندگی کردن به اندازه تمام گذشتگان اگر انسان ها، دیده عبرت بین داشته باشند و از گذشتگان درس عبرت بگیرند، گویا به اندازه تمام آنها زندگی کرده اند، چون خطاهایی که دیگران انجام داده اند را تکرار نمی کنند و در نتیجه عمرشان تلف نمی شود و پیشرفت بیشتری خواهند داشت. زیاد پیش می آید که از گذشتگان عبرت نمی گیریم و فرصت های مادی و معنوی زندگی را از دست می دهیم. عبرت مسئله حیاتی و مهمی است که اگر مؤمنین به آن توجه نکنند، به یکی از دستورات خدای متعال در قرآن بی توجهی کرده اند. بسیاری از هزینه ها که در طول تاریخ شده است، در حقیقت یک فرصتی است که نسل های بعدی بر اساس همان تجربیات عمل کنند. عبرت، نقاط ضعف یک حادثه است هر حادثه ای که اتفاق می افتد از سه منظر قابل بحث است. یکی از جنبه های هر حادثه، علت وقوع آن است. علل حوادث دو خروجی دارد: یکی درس های آن حادثه و دیگری عبرت های آن. وقتی واقعه ای را بررسی و ریشه یابی می کنیم نقاط مثبتی را می بینیم که این نقاط مثبت درس های آن حادثه است. مثل ایثار، مجاهدت، رحم و... . یکسری نقاط منفی هم در هر حادثه وجود دارد که عبرت های آن حادثه است. مثلاً تفرقه، سستی،فساد، ولایت گریزی، دنیا طلبی و ... نتیجه عبرت های فاطمیه: تشخیص حق از باطل عبرت های فاطمیه خیلی مهم اند. حوادث فاطمیه، حوادث دوران حکومت اسلامی است. توجه به حوادث بعد از حیات پیامبر(ص) باعث می شود که ما با آنچه بزرگان و خواص دوران امیرالمؤمنین(ع) انجام دادند، آشنا شده و ان شاءالله مبتلا نشویم. عبرت های فاطمیه باعث می شود که انسان بفهمد صحابه نبی مکرم اسلام چه کردند و دریابد که چه معیارهایی برای تأیید یا رد خواص وجود دارد. وقتی بررسی می کنیم در میان اصحاب پیامبر(ص) به شخصیت های عجیبی بر می خوریم، شخصیت هایی که درخشیدند، شخصیت هایی که ضعیف و حقیر یا حتی برخی که خنثی بودند. شناخت آنها باعث می شود به روشنی بفهمیم امروز در حکومت اسلامی خوب و بد چیست و در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه نشویم. اهمیت عبرت های فاطمیه از این جهت است. نفاق: خطرناکترین عنصر نابودکننده ایمان یکی از عبرت های مهم فاطمیه مسئله نفاق است. استنفاق جوانه ای بود که پس از هجرت پیامبر از مکه به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی در جامعه اسلامی آن روز رویید. نفاق خطرناکترین عنصر نابودکننده ایمان فرد و جامعه است. فاطمیه برای این است که ما بفهمیم نفاق چیست و در کجا به وجود می آید؟ ویژگی های اهل نفاق چیست و چگونه باید با آنها مواجه شویم و چه کنیم تا جامعه دچار این اخلاق شیطانی نشود؟ آنوقت اگر انسان این ها را بفهمد وقتی بر مصائب و غصه های اهل بیت اشک می ریزد مزه اشک و عیار اشک او فرق می کند و طبق روایات یک قطره اشکش دریاهای آتش را خاموش می کند [1] . نفاق دین را پاره پاره کرد مسئله نفاق آنقدر مهم بود که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرماید: فَلَمَّا اخْتَارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دَارَ أَنْبِیَائِه ِ وَ مَأْوَی أَصْفِیَائِهِ ظَهَرَ فِیکُمْ حَسَکَةُ النِّفَاق [2] ؛ وقتی خدای متعال پیامبر را از میان مردم به سرای انبیای گذشته برد، در میان شما حسکه ایجاد شد. حَسَکَه دو معنا دارد 1. دشمنی منافقانه، که نوع خاصی از دشمنی است 2. خار سه پهلویی که از هر طرف اصابت کند می بُرّد. می فرمایند: حَسَکَه(نفاق) شما، همه جانبه، دین را پاره پاره کرد و شما همه جانبه به دین حمله کردید. حضرت زهرا(س) مهر نفاق را بر روی حوادث بعد از رحلت پدر بزرگوارشان زد. پس باید به مسئله نفاق توجه ویژه ای داشته باشیم. معنای لغوی و اصطلاحی نفاق معنای لغوی نفاق: موش های صحرایی، وقتی در صحرا لانه می سازند، نقب می زنند. یعنی تونلی می کنند و از طرف دیگر وقتی نزدیک سطح زمین می رسند، لایه ای از خاک را نازک می کُنند تا اگر خطری آنها را تهدید کرد سر را به قسمت نازک شده خاک بکوبند و دریچه ای باز کنند. یک درب اضطراری و سریع برای فرار، به این می گویند نفق. یعنی راهی که دو تا خروجی دارد که یکی از آن خروجی ها پنهان است [3] . معنای اصطلاحی نفاق: یعنی کسی که به اسلام وارد شده اما علیرغم ظاهر مؤمنانه اش به اسلام اعتقادی ندارد و در اصل کافر است. منافق از کفار و مشرک هم بدتر است. در سیزده سوره قرآن علیه منافقین آیه آمده است و یک سوره هم به آنها اختصاص داده شده است. خطر نفاق جدی است خطر نفاق جدی است پیامبر(ص) فرمودند: بعد از خودم، از مؤمنان امتم بیمی ندارم، چون به خاطر ایمانشان نجات می یابند و از مشرکان هم بیمی ندارم، چون به واسطه شرک، رسوا می شوند، از منافقین می ترسم که از زبانشان علم می ریزد و سخنانشان دلپذیر است ولی اعمالشان زشت و زننده است [4] . دو عنصر اساسی نفاق عناصر اساسی تشکیل دهنده نفاق دو چیز است: اظهار و کتمان. اظهار کردن آنچه به نفع است و کتمان آنچه به نفع نیست. اگر کسی حق را جایی که به نفعش بود، اظهار کند و اگر به نفعش نبود، کتمان نماید؛ منافق است. مگر اینکه برای کتمان آن حق از طرف شرع مقدس اجازه داشته باشد. ترس، ریشه نفاق علت نفاق: کسی که ضعیف الایمان است، نمی تواند حق را بگوید و پای دین بایستد. چون می ترسد که حق را بیان کند، آن را کتمان کرده و در او نفاق تولید می شود. کسانی که نمی توانند خداباورانه رفتار کنند یا افرادی که از به خطر افتادن موقیعت خود نزد خداباوران می ترسند و نمایش ایمان بازی می کنند، می شوند منافق. نفاق و بین الطلوعین منافق همان شبی است که لباس روز پوشیده است. بین الطلوعین نه روز است نه شب، لذا می فرمایند خواب بین الطلوعین مکروه است؛ [5] چون انسان از تقسیم ارزاق مادی و معنوی محروم می شود که این ارزاق اضافه بر رزق مقسوم اوست. نفاق هم همین گونه است مقداری به روشنی می زند و مقداری به تاریکی، یعنی حرف ها خوب است و عمل ها بد. در مواجهه با چنین آدمی، اگر بیدار و هوشیار نباشیم، فریب می خوریم و از حق محروم می شویم. شکل گیری نفاق در جامعه توحیدی نفاق دین مختص جامعه توحیدی است. هر جا که حق حاکم و غالب باشد نفاق به وجود می آید. وقتی باطل غالب باشد که باطل نیاز به پنهان شدن ندارد. اما وقتی اسلام و حق حاکم باشد، کفر و باطل نمی تواند جولان دهد و از ترس، زیر پوست حق پنهان می شود. هیچ کدام از آیات نفاق در قرآن، مربوط به مکه نیست و همه در مدینه نازل شده اند؛ چون در مدینه پیامبر(ص) حکومت تشکیل دادند و حق غالب بود. ولی در مکه حق، مغلوب و اهل اسلام تحت شکنجه و فشارهای مشرکین بود. در چنین شرایطی انسان های ناب و خالص به پیامبر(ص) ایمان می آوردند ولی در مدینه وقتی اسلام حاکم شد و اوضاع به سامان شد؛ خالص و ناخالص، همه زیر علم و بیرق حکومت اسلامی بودند. در چنین شرایطی است که عده ای که قلباً به حق اعتقادی ندارند و از ترس یا برای به دست آوردن موقعیت، حق را پذیرفته اند؛ منافقین جامعه حق می شوند. جامعه اسلامی بدون نفاق، وجود ندارد حکومت اسلامی تولید نفاق نمی کند، بلکه نفاق در آن تولید می شود. یعنی ظرفیت ها و فرصت های کفرآفرینی گرفته می شود و کسی نمی تواند علنی و رسمی علیه حق اقدام کند و اتفاقاً این نقطه قوت حکومت اسلامی است نه نقطه ضعف آن و نشان دهنده این است که اسلام قدرت دارد. لذا هر جا دیدید نفاق تولید شد و اهل حق حاکم هستند ، بدانید آن حکومت بر حق است. اصلاً جامعه اسلامی بدون نفاق، وجود ندارد. عدم جرأت باطل: نشان دهنده حاکمیت حق بعضی ها می گویند زمان شاه بهتر بود، هر کس که می خواست خلاف کند، خلاف می کرد و هر کس می خواست نماز بخواند به مسجد می رفت و نمازش را می خواند اما حالا معلوم نیست هرکسی چه می کند و گاهی افراد به مسجد می روند ولی رفتارش به گونه ای دیگر است. باید گفت این نشان دهنده حاکمیت حق در جامعه است که وقتی کسی می خواهد گناه کند، جرأت نمی کند به سادگی و راحتی گناه کند. شاید سوال شود: این بدحجابی ها گناه نیست؟ بد حجابی گناه است. اما شما جامعه اسلامی را در یک چارچوب کلی ببینید و بررسی کنید. این جریان تجّری عده ای در عدم رعایت ظواهر شرعی هم از هجمه دشمنان اسلام است، هم از نفاق عده ای از مسئولان که راه را بر آنها بستند و بلکه هموار هم کردند. اسلام به ذات خود ندارند عیبی این تجرّی ها و گناهانی که می بینید به خاطر ضعف ایمان مؤمنین است نه تقصیر جمهوری اسلامی! این ها تقصیر عده ای از مسئولین است، ولی عیب حکومت اسلامی و اسلام نیست. اسلام و حکومت اسلامی به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسئولین حکومت اسلامی و از مسلمانی ماست. اگر مسئولین درست عمل می کردند و پای حرف ولایت می ماندند، [اینگونه نمی شد]. چقدر [ مقام معظم رهبری] تذکر دادند تهاجم فرهنگی، اشرافیت و... را، اما برخی مسئولین گوش ندادند. خوب طبیعتاً در جامعه از خودش را می گذارد. موسی به دین خود، عیسی به دین خود می گویند هر کس، هر کار می خواهد انجام بدهد، موسی به دین خود، عیسی به دین خود. اما اسلام این شعار را قبول ندارد. اگر [چنین بود] چه نیازی بود پیغمبر(ص) حکومت تشکیل دهند؟! برای چه پیغمبر(ص) جنگیدند و اسلام را حاکم کردند؟! چرا قرآن دستور مبارزه با باطل و اقامه عدل می دهد؟! با سیاست موسی به دین خود، عیسی به دین خود که حق اقامه نمی شود و ولایت گسترش پیدا نمی کند، عدل و داد هم فراگیر نمی شود. اتفاقاً این روش، باعث ترویج باطل خواهد شد چون وقتی حق ترویج نشود، باطل ترویج می شود. ضمناً اگر حق را ترویج نکنید، در کنار باطل در امان نخواهید بود. مگر باطل دست از شما بر می دارد؟ مگر دست از سر پیامبر(ص) برداشتند؟! اصلاً ذات باطل با ذات حق قابل جمع نیست. مغلوب بودن اسلام در زمان طاغوت چه کسی گفته ما در زمان طاغوت دین داشتیم!؟ ما مسلمان بودیم اما دین به معنای واقعی اش وجود نداشت. البته الان هم کامل کامل نیست، اما آن زمان، دین مغلوب بود. شاه مملکت اسماً مسلمان بود اما زنا می کرد و شراب می خورد. شاهی که با کفار، جام می زد و باید نوامیس درباریانش را به عنوان پیشکش به او می دادند، کفار را بر سر مسلمین مسلّط کرده بود؛ مسلمان بود؟! زمان شاه، اسلام مغلوب بود اما الان اسلام غالب است. این جلسه ها دلیل بر این است که اسلام غالب است. آن زمان اجازه نمی دادند روضه خوانی و اجتماعات مؤمنین برپا شود! زمان رضاخان مردم در زیرزمین ها روضه می خواندند. تلاش برای زمین گیر کردن نفاق هر جا حقی ظهور کند، ولو کم؛ باطل احساس نابودی می کند و تلاش می کند تا حق را نابود کند و اینجاست که درگیری شروع می شود. پیامبر(ص) برای تثبیت حکومت اسلامی در بلاد اسلامی بسیار تلاش کردند. ایشان برای فراهم کردن مقدمات زمامداری امیرالمؤمنین(ع) خیلی تلاش کردند. از همان روز اول علی(ع) را جانشین خود معرفی کرده و تلاش کردند تا برای امیرالمؤمنین(ع) بیعت بگیرند. پرهیز دادن مردم از اختلاف ، فتنه ، ارتجاء و ارتداد، دستور دادن به تجمع مردم حول امیرالمؤمنین(ع)، بیان حدیث ثقلین، خنثی کردن توطئه و تحرکات فرصت طلب ها، ترتیب دادن جیش اُسامه، برای چه بود؟ همه این زمینه ها را پیامبر فراهم کرد تا نفاق را زمین گیر کند. به امام(ره) دروغ می بندند چرا نگذاشتند پیامبر یک مکتوب بنویسد؟ برای اینکه کلام غیرمکتوب سند عینی ندارد و می شود آن را تحریف و انکار کرد. منافقین، احادیث نوشته شده پیامبر(ص) را هم سوزاندند. امروز اگر ما وصیت نامه و صحیفه امام(ره) را نداشتیم چه می شد؟ صحیفه امام(ه) را به صورت مکتوب داریم و به امام(ره) دروغ می بندند! گاهی در شبکه های اجتماعی پخش می کنند که امام گفت من آب و برق را مجانی می کنم، روحانیت مسئولیت سیاسی قبول ن کنند و... . چه کسی گفته امام این حرف ها را زده؟! منافقین نگذاشتند پیامبر(ص) حرفش را مکتوب کند، تهمت هذیان گویی به ایشان زدند. نفاق؛ حکومت را از دست علی(ع) خارج کرد چرا کار به اینجا رسید؟ چرا مردم آن زمان حرفی نزدند؟ خواص و بزرگان صحابه پیامبر(ص) چه ایرادی داشتند که ایشان نتوانستند منویاتشان را در روزهای آخر عمر عملی کنند؟ عوام چه ایرادی داشتند؟ این کار نفاق بود. نفاق جامعه ای را که پیامبر 23 سال زحمتش را کشیده بود، از دست علی(ع) خارج کرد. این حادثه رخ داد تا اینکه بعد از 1400 سال، درس عبرتی باشد برای ما و شما. به باد دادن سَر حق با شعار ظاهراً حق با شعار دین،حکومت را از دست امیرالمومنین(ع) گرفتند. با سر دادن شعار دین، با ظاهر حق و باطن کفر، نگذاشتند پیغمبر(ص) حرفشان را بزنند. پیغمبر فرمود: قلم و دواتی بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد از من گمراه نشوید. یکی گفت: حسبنا کتاب الله. [6] چه حرف قشنگی! پیغمبر(ص) می فرمایند: إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی . اما نگذاشتند پیغمبر(ص)، این مطلب را بنویسند و یک شعار جدید خلق کردند که حسبنا کتاب الله. کار نفاق، این است. فدک را وقتی از حضرت زهرا(س) گرفتند، نگفتند: می توانستیم و گرفتیم؛ گفتند ما از پیغمبر(ص) شنیدیم که پیغمبران، ارث به جا نمی گذارند [7] . بعضی از صحابه پیغمبر(ص) هم گفتند ما شهادت می دهیم که رسول خدا(ص) این حرف را زده. یک شعار ظاهراً حق، سر حق را به باد داد. خانه امیرالمؤمنین(ع) را هم همینطوری آتش زدند. گفتند ما از پیغمبر(ص) شنیدیم اگر کسی از جماعت مسلمین کناره گیری کرد، خانه اش را بر سرش آتش بزنید. حرف از قول پیامبر(ص) گفتند، [بقیه هم گفتند] اینها از صحابه پیغمبر(ص) هستند، دروغ نمی گویند و ... نفاق یعنی ظاهر حق، باطن باطل. منافق، حرف باطلش را با یک شعار ظاهراً حق تزیین می کند و اگر دین شناس نباشید شما هم فریب می خورید. مشرکان و کافران نتوانستند اما منافقان موفق شدند امیرالمؤمنین(ع) قتال العرب بوده و بزرگان مشرکین را به خاک زده است. علی(ع)، عمربن عبدود را که به تنهایی با هزار سوار برابر بود، با یک ضربه زد. هیچ مشرکی و هیچ کافری نتوانست دست علی(ع) را ببندد ولی منافقان بستند. حواستان جمع باشد که دست مولایتان را منافقان بستند! حواستان به منافقان باشد که آنها دست ولی خدا را می بندند و کاری می کنند که مردم نفهمند حق و باطل چیست. علی(ع) را از خانه بیرون آوردند در حالی که عمامه علی(ع) را به گردنش بسته بودند و او را می کشیدند. چرا می کشیدند؟! در مقاتل چیزی ننوشته، ولی اگر کمی فکر کنیم، می فهمیم. بالاخره علی(ع) باید نشان بدهد که نمی خواهد برود، باید نشان بدهد که به زور دارند او را می برند و این دست بستن و با ریسمان کشیدن نشانه همین بود. [1] . الکافی (ط - الإسلامیة)، ج 2، ص 481؛ مَا مِنْ شَیْ ءٍ إِلَّا وَ لَهُ کَیْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعُ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَار . [2] . الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج 1، ص 101. [3] . مجمع البحرین، ج 5، ص 241. [4] . نهج البلاعه، نامه 27؛ قَالَ النَّبِیُّ ص إِنِّی لَا أَخَافُ عَلَی أُمَّتِی مُؤْمِناً وَ لَا مُشْرِکاً أَمَّا الْمُؤْمِنُ فَیَمْنَعُهُ اللَّهُ بِإِیمَانِهِ وَ أَمَّا الْمُشْرِکُ فَیُخْزِیهِ اللَّهُ بِشِرْکِهِ وَ لَکِنِّی أَخَافُ عَلَیْکُمْ کُلَّ مُنَافِقٍ عَالِمِ اللِّسَان ِ یَقُولُ مَا تَعْرِفُونَ وَ یَعْمَلُ مَا تُنْکِرُونَ لَیْسَ بِهِ خَفَاء . [5] . مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 5، ص 110؛ أَنَّ النَّوْمَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ صَلَاةِ الْعِشَاءِ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ شَتَاتَ الْأَمْرِ . [6] . الأمالی (للمفید)، النص، ص 36؛ لَمَّا حَضَرَتِ النَّبِیَّ ص الْوَفَاةُ وَ فِی الْبَیْتِ رِجَالٌ فِیهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص هَلُمُّوا أَکْتُبْ لَکُمْ کِتَاباً لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَداً فَقَالَ عُمَرُ لَا تَأْتُوهُ بِشَیْ ءٍ فَإِنَّهُ قَدْ غَلَبَهُ الْوَجَعُ وَ عِنْدَکُمُ الْقُرْآنُ حَسْبُنَا کِتَابُ اللَّه . [7] . الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج 1، ص 104؛ أَنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) یَقُولُ نَحْنُ مَعَاشِرَ الْأَنْبِیَاءِ لَا نُورَثُ ذَهَباً وَ لَا فِضَّةً وَ لَا دَاراً وَ لَا عَقَارا . ...
پدیده “علی مطهری” را چگونه می توان شناخت؟/ از فتنه تا ساپورت!
کشور که در حادثه ضرب و شتم یک جانباز از سوی اصلاح طلبان در کرمان، کاری نکرده بود، دستور پیگیری ویژه برای مطهری داد. مطهری در اقدامی بی سابقه به خطبه نماینده ولی فقیه در شیراز واکنش نشان داد و او را از متهمان حادثه نامید. سپس همه ادعاهای استانداری فارس درباره هشداهای پیش از سفر را رد کرد و در نامه به روحانی هم به طور کنایه آمیزی همداستان با اصلاح طلبان، انتخاب وزیر کشور را نتیجه “بده ...
اجرای طرح السابقون در استان یزد+تصاویر
: شهرستان خاتم نیز نباید از قافله طرح السابقون جا بماند و ما با همکاری سعی بر هر چه بهتر انجام شدن این طرح در شهرستان داریم. گفتنی است در ادامه، سرهنگ محمد رجبی اظهار داشت: سالهای دفاع مقدس سرشار از خاطرات خوب و بد است و در این سالها نزدیک به 200 هزار شهید و 10 هزار جانباز نثار کشورمان شده است. مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری ...
ارتباط انتصاب باند توفیقی در دانشگاه شیراز با حوادث اخیر شیراز
به علت اعتراض به این جریان به کمیته انضباطی احضار نمود. با این اقدام رئیس در سایه دانشگاه تا مدتی فضای احساسی و سیاست زده بر دانشگاه حاکم شد و جریان افراطی فرصت پیدا نمود تا بدنه ارزشی دانشگاه را متهم و تضعیف نماید. پس از آن نیز همین فرد با دعوت از معصومه ابتکار در یک میتینگ سیاسی در دانشگاه شیراز قصد پخش کلیپی از سران فتنه و دفاع از ایشان را داشت که با مخالفت استاندار رو برو شد اما ...
وزارت کشور؛ سیاست گذار یا مجری؟
دولت دو نوع دستگاه اجرایی وجود دارد که از هم تفکیک می شوند. در حوزه دفاع از شهروندان در برابر تجاوز خارجی، نهادهای دفاعی و نهاد دیپلماسی خارجی شکل می گیرد که یکی ذیل دیپلماسی خارجی و یکی ذیل دیپلماسی دفاعی عمل می کنند؛ اما در حوزه داخلی برای ایجاد بازدارندگی لازم در سطح جامعه، نهادهایی از جنس وزارت کشور، اطلاعات و نهادهای داوری و قضایی در این سرفصل جای می گیرند. اما نسبت اینها با هم چگونه است؟ به ...
چه کسی پاسخ گوی روز سیاه تاریخ والیبال ایران خواهد بود؟
موافق شکست تیم شهرداری ارومیه نبودند با یکدیگر درگیر شدند. وقتی نیروهای انتظامی برای جدا کردن آن ها وارد عمل شدند، نیروهای انتظامی هم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و شاهد اتفاقاتی بودیم که در شأن ملت ایران نبود. رئیس فدراسیون والیبال گفت: دیروز کمیته انضباطی فدراسیون والیبال تشکیل نشد و ما منتظر دریافت گزارش ها و فیلم ها و مدارک مرتبط هستیم. مطمئن باشید از طریق مراجع مختلف، این قضیه را ...
درخواست رسایی از حسن روحانی
رفتار غیر قابل دفاع حمله فیزیکی چند شهروند عادی شیرازی غیر مسئول، نسبت به علی مطهری که بنده قبل از شما این اتفاق را در کنار حادثه تلخ کرمان و ضرب و شتم یک جانباز محکوم کردم بلافاصله دستور رسیدگی دادید و اتفاق شیراز را تکان دهنده و مایه تاسف شدید خودتان دانسته و آن را برنامه ریزی افراطیون برای ضربه زدن به دولت خودتان قلمداد کردید، لطفا اکنون نسبت به این اقدامات غیر اخلاقی و غیر قانونی در مجموعه ریاست ...
خونریزی در آزادی را از طریق نمایندگان مجلس پی گیری می کنیم
عصرایران – 24 ساعت پس از درگیری های خونین ورزشگاه آزادی ، همچنان پیگیری مسوولان تیم شهرداری ارومیه برای احقاق حق از تماشاگرانی که به صورت غیرقانونی مورد ضرب و شتم قرارگرفته اند ادامه دارد. چهارشنبه و در ساعات پایانی سال 1393 فینال لیگ برتر والیبال در تهران برگزار شد و به خاطر بی نظمی و برنامه ریزی اشتباه و عوامل دیگر تماشاگران دیدار فینال مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.فینال مسابقات والیبال کشور به ...
سرمربی در فدراسیون فوتبال تعیین کننده شده/ گزارش های بدی از داوری به دستم رسیده
. تصور می کنم خیلی سریع وزرای ما آن را تائید کنند و بعد به صورت لایحه تقدیم مجلس شود و من هم امیدواریم مجلس با قید فوریت قانون ورزش را تصویب کند. * در مورد قانون جامع ورزش کمی توضیح دهید. قانون دوم، قانون جامع ورزش است که روابط افقی ورزش را در تمام شئون و کلیه ارگان ها و سازمان هایی که به نحوی با ورزش سر و کار دارند یا سازمان ورزشی که درونشان است تعریف می کند. به این ترتیب ...
نامه رسایی به روحانی: به حیثت من حمله شد
می دهند! اکنون سئوال بنده از رئیس جمهور محترم این است: آقای روحانی! شما که برای رفتار غیر قابل دفاع حمله فیزیکی چند شهروند عادی شیرازی غیر مسئول، نسبت به علی مطهری که بنده قبل از شما این اتفاق را در کنار حادثه تلخ کرمان و ضرب و شتم یک جانباز محکوم کردم بلافاصله دستور رسیدگی دادید و اتفاق شیراز را تکان دهنده و مایه تاسف شدید خودتان دانسته و آن را برنامه ریزی افراطیون برای ضربه ...
گزیده مهم ترین اخبار روز جهان
حرکت 47 همکار خود در نوشتن نامه خطاب به رهبران ایران و برانگیختن خشم کاخ سفید در میانه مذاکرات هسته ای، این بار از چند کارشناس دعوت کردند تا در یک جلسه استماع به نقش ایران و حزب الله در آمریکای لاتین بپردازند. جف دونکان، رئیس این کمیته مشترک در ابتدای جلسه گفت که با توجه به نزدیک بودن ضرب الاجل مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران، آمریکا باید تحرکات ایران و حزب الله را در کشورهای همسایه خود مورد ...
مرز پوپولیسم و مردم گرایی
دولت بهار/ متن مصاحبه دکتر پرویز امینی با مجله عصر اندیشه در ادامه آمده است: همانطور که اطلاع دارید چندی پیش جناب آقای روحانی در یکی از سخنرانی هایشان مبحث رفراندوم را مطرح کردند که حاشیه ها و موضع گیری های متفاوتی را نیز در پی داشت. شما طرح این مسائل را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا رفراندوم را طرحی برای عمل می دانید و یا آن را در قالب هایی مانند پوپولیسم می سنجید؟ - امینی: بسم الله الرحمن الرحیم؛ برای فهم بهتر مسأله، ناگزیر هستیم که این مسأله یعنی طرح همه پرسی را در کلیتی به نام ساز وکار حضور سیاسی و اداره جامعه تحلیل کنیم. به یک معنا و بر اساس چ ...
ملی شدن صنعت نفت به روایت تاریخ
توسعه امتیاز نفت جنوب (قرارداد گس- گلشائیان) در 5 تیر ماه 1329 به عنوان نخست وزیری منصوب گردید. مردم تهران به دعوت آیت الله کاشانی برای اظهار مخالفت با دولت در میدان بهارستان گرد آمدند که نهایتاً مورد ضرب و شتم مامورین دولتی قرار گرفتند. آیت الله کاشانی به محض صدور فرمان نخست وزیری رزم آرا طی اعلامیه شدیداللحنی که در جلسه علنی مجلس شورای ملی قرائت شد اعلام نمود (به تبعیت از افکار عامه مسلمین ناچارم ...
تاجیکستان در سال 93؛ از تنش های مرزی تا اجلاس شانگهای و انتخابات پارلمانی
دانسته می شود، به همراهی تعدادی از جوانان محلی وارد ساختمان امنیت ملی در خاروغ شده و یکی از کارمندان را مورد ضرب و شتم قرار داد. بازداشت وی از سوی نهادهای امنیتی منجر به تجمع طرفدارانش شد و در نتیجه وی آزاد شد. در ماه ژوئن (تیرماه) سال گذشته در خاروغ حادثه دیگری با نقش غربی ها رقم خورد. الکساندر صادق اف تبعه تاجیک و پژوهشگر دانشگاه تورنتوی کانادا به اتهام جاسوسی به نفع یکی از کشورهای ...
عملکرد ماهان در نیم فصل دوم لیگ بر تر؛ ضعیف و غیر قابل دفاع
علیرضا رعدی مدرس فوتسال و مربی باتجربه فوتسال ایران نبود اما شرایط بر خلاف آنچه که رعدی فکر می کرد پیش رفت. پاگشای علیرضا رعدی به سالن دو هزار نفری شهید حیدریان و نخستین تجربه وی به عنوان مربی با شکست خانگی ماهان تندیس برابر شهید منصوری در روز توهین و شعار علیه میثم ایلانلو بازیکن سابق ماهان و البته ضرب و شتم خبرنگاران از سوی عوامل منتسب به ماهان همراه شد تا رعدی به بد ترین شکل ممکن کار خود ...
مشهد با المان های نوروزی رنگ فاطمی به خود می گیرد/جانمایی نوستالژی های دهه 60 از ششم فروردین
سایر اقدامات شهری دارد و نصب آنها در آستانه نوروز در نشاط مردم و شادابی شهر تاثیر می گذارد. *المان های نوروزی 93 مورد قبول مردم قرار نگرفت سال گذشته انتظار مردم برای المان های نوروزی بعد از تغییر مدیریت شهری و حضور شورای چهارم برآورده نشد و بسیاری از مردم نسبت به عملکرد بد شهرداری در سال 93 انتقاد کردند و بسیاری نیز در شبکه های اجتماعی مختلف خواستار حضور مجدد محمد پژمان در سکان ...
همه برنامه های نوروزی تلویزیون در یک نگاه+ جدول
...: آیا شکسپیر یک متقلب و سارق ادبی بود؟ داستانی قدیمی وجود دارد که می گوید شکسپیر نویسنده واقعی آثار فاخری همچون اتلو، مکبث و هملت نیست، بلکه جوانی به نام ادوارد نویسنده واقعی آن چیزی است که به شکسپیر نسبت داده شده. داستان فیلم در مورد جوانی است که ادعا می شود نویسنده داستان هایی است که اکنون میراث ادبی شکسپیر لقب دارد. آسمان محبوب / 8 فروردین کارگردان: داریوش مهرجویی ...
روایت امام جمعه موقت کرمان از کتک خوردن یک جانباز به خاطر پرسش از سخنران فتنه گر
پایگاه خبری بی باک: امام جمعه موقت کرمان در حالی از کتک خوردن یک جانباز حامی نظام و ولایت و منتقد فتنه به دست محکومان فتنه 88 سخن گفت که به گفته وی در این دو هفته اخیر چند مراسم دیگر در این شهر با حضور و سخنرانی عوامل فتنه برگزار شده است. حجت الاسلام مهدی عرب پور امام جمعه موقت کرمان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، درباره ضرب و شتم یک جانباز دفاع مقدس در همایشی در کرمان ...
درباره اظهارات یونسی تفسیر نادرست صورت گرفته است/ تشکیل کمیته امنیتی بین ریاض- تهران در حال پیگیری است
ای دارد که کارشناسان کار را دنبال می کنند. * گزارش حقوق بشری احمد شهید از چارچوب مسائل تبدیل به یک مسئله سیاسی شده است سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص گزارش اخیر احمد شهید نیز گفت: مسئله حقوق بشر کاملاً مشخص شده که یک مسئله سیاسی است که متاسفانه از چارچوب حقوق بشری خارج شده و اراده ای فراتر از مسائل حقوق بشری مسئله نقض حقوق بشر را دنبال می کند. ما همکاری بسیار خوبی را با همه ...
نمره مدیران کل مازندرانی به عملکرد دولت در سال 93
مازندران با بیان اینکه سال 93 سال موفقیت در زمینه علم و فناوری بود، اذعان کرد: بهترین خبر سال 93 کسب موفقیت های علمی و فناوری به پرتاب ماهواره به فضا بود. وی با بیان اینکه بعد از 3 دهه از پایان جنگ، کماکان اخبار تأسف باری از بازماندگان آن دوران به ویژه شهادت جانبازان 8 سال دفاع مقدس شنیده می شود، گفت: بدترین خبر سال 93 شهادت جانبازان دفاع مقدس استان و فوت والده من در سالی که گذشت بود. ...
احمد شهید به طور رسمی با تروریست ها همکاری دارد
...> به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمدجواد لاریجانی در این گفت و گوی تفصیلی، با تشریح وظایف ستاد حقوق بشر مبنی بر اینکه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه مسئولیت های مختلفی دارد. اولین مسئولیتش که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، این است که ما در مقابل تهاجماتی که به جمهوری اسلامی و تجربه مدنی مان می شود دفاع معقولی داشته باشیم. اگر اشکالی وجود دارد به آن پاسخ دهیم و اگر هم اشکالی است آن را قبول کنیم و ...
آزادی بیان تنها اختصاص به نظرات ضد ارزشی برخی دارد/"زنده باید مخالف من" فقط شعار است
خبرگزاری میزان: عضو مجمع نمایندگان استان کرمان نسبت به اقدام مدعیان شعار آزادی بیان و زنده باد مخالف من علیه یک جانباز دفاع مقدس برای بیان یک شعار و سیاست محوری نظام درباره فتنه اعتراض کرد. فرج الله عارفی عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، درباره ضرب و شتم یک جانباز دفاع مقدس در همایشی در کرمان، اظهار کرد: زمانی که شعار می دهیم که همه حق گفتگو ...
ورود دادستانی به پرونده ضرب و شتم جانباز کرمانی
دادستان استان کرمان با بیان اینکه پرونده ضرب و شتم جانباز دفاع مقدس در کرمان در حال بررسی است، گفت: فیلم حادثه ضرب و شتم جانباز دفاع مقدس در حال بازبینی است و شهود برای اخذ اظهارات خود احضار شده اند. به گزارش جوان، دادستان استان کرمان با بیان اینکه پرونده ضرب و شتم جانباز دفاع مقدس در کرمان در حال بررسی است، گفت: فیلم حادثه ضرب و شتم جانباز دفاع مقدس در حال بازبینی است و شهود برای اخذ ...
گلر استقلال: به خاطر علی دایی به پرسپولیس رفتم!!
حرفی بزنم که یاد هواداران بماند اما قبول دارم اشتباه کردم. استقلال طی سال های گذشته گلرهای بزرگی داشته که همگی هم برای این تیم زحمت کشیده اند و برای من قابل احترام هستند. خودم هم می خواهم جوری گلری کنم که در آینده همه از محسن فروزان به نیکی یاد کنند. یا اینکه در اظهار نظری عجیب گفته بودی بعد از مرحوم ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده خیلی ها آمدند و رفتند ولی من می مانم! چون این دو ...