سایر منابع:
سایر خبرها
احزاب در سال 93/ ارائه راهبردها برای انتخابات 94
مشارکت برای کارگزاران ایجد شود. من برای آقای خاتمی و سایر احزاب احترام قایلم اما نه آنها من را برای عضویت در شورای مرکزی احزاب شان دعوت می کنند و نه من در صورت دعوت شان می روم. آیت الله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری پس از 5 ماه کما در تاریخ 29 مهر ماه درگذشت. رهبر معظم انقلاب بر پیکر رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در دانشگاه تهران اقامه نماز کردند ...
خطبه خوانی حضرت زهرا(س) از رسوم دیرین ایرانی هاست/ سفره های فاطمی
زمان خاصی نداشته است. همه جامعه اسلامی بر این امر واقفند، که فاطمه(س) دخت نبی اکرم در نزد آن حضرت جایگاه بسیار رفیع و منحصر به فردی داشته است و حتی این امر در آیه مباهله نیز از زبان امام صادق(ع) نقل گردیده است: جعفربن محمد، عَن ابیه، عَن جدّه علی بنِ الحُسین(ع)، قال: لمّا اَجمعَ الحسنُ علی(ع) علی صلحِ... فَقامَ الحسن(ع) فَخطبَ فقالَ: فقال الله لمحمدٍ(ص) حین جحدهُ کفره اهلِ الکتابِ و حاجّوهُ: (فقل ...
حجت الاسلام ریاضت: توصیه آیت الله بهجت درباره نام بردن از دشمنان شیعه
دیگری قرار نمی گیرد تا سوءاستفاده شود، در این مورد اشکالی ندارد. روایت شده است که هر نوع برای خودتان عزاداری می کنید برای ما هم همان طور عزاداری کنید. گاهی اوقات بزرگان ما توصیه های اخلاقی دارند به این دلیل که خوف وقوع حرام وجود دارد. این قاعده کلی ندارد و نمی توانیم بگوییم هر کسی که برهنه شود مخالف مقام معظم رهبری است. درحالیکه خود ایشان هم چنین مطلبی را نفرموده اند. اما اگر کسی به توصیه های مقام معظم رهبری عمل کند، برای خودش بهتر است. درمجموع چون حکم حرام ندارد و ممکن است مفسده ای را شامل نشود، اگر کسی موقع سینه زنی لخت شد نباید با او برخورد سلبی شود. ...
اسلام از ما هم افزایی و انسجام می خواهد
کند تا این ابتکارات زیرکانه ی اسلامی را در همه ی مسائل و در همه ی موارد به کار ببندد. لذا امسال که ایّام نوروز با شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام، حضرت فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) مصادف است، یقیناً مراسم نوروز نباید هیچ گونه منافاتی با تکریم و احترام به نام آن بزرگوار و یاد آن بزرگوار داشته باشد؛ و یقیناً منافاتی پیدا نخواهد کرد. امروز من مطالبی را در نظر گرفته ام که به شما برادران و خواهران عزیزی ...
حل مشکلات اقتصادی با کمک خارجی، نگاهی غلط و عقیم/ رفع تحریم ها بخشی از توافق
ضعفا هم در مقابل سبیل الله ؛ زکات بنابر این با این نگاه یک حکم و شاخص نظام ساز است. رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمودند: اما امر به معروف و نهی از منکر که در واقع به نوعی زیربنای همه حرکات اجتماعی اسلام است امر به معروف یعنی همه مومنان در هر نقطه ای از عالم که هستند موظفند جامعه را به سمت نیکی، معروف و به سمت همه کارهای نیکو حرکت دهند. حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: نهی از منکر یعنی همه ...
اصلاح طلبان از اول امام را مانع خودمی دیدند
. حضرت آیت الله، جنابعالی اصول اندیشه های حضرت امام را چگونه معرفی می کنید و برای اندیشه آن حضرت چه شاخص هایی قائل هستید؟ امام اول از همه و قبل از هر چیز دین محور بود و دین را محور اصلی برای مردم می دانست، همان طور که اعتقاد قلبی خودشان بود. ایشان اعتقاد داشتند که مجموعه قوانین دینی الهی باید حاکمیت داشته باشد و بقیه امور هم براساس همین نکته تنظیم می شد. مثلاً از نظر ایشان، حاکمیت ...
نوروز؛ عید طبیعت / محمدرضا نکونام
با طبیعت به نشاط وا می دارد. این عید، سنت خوبی است که در جامعهٔ ما فرهنگ شده و خوبی ها و هنجارهایی را به دنبال آورده است. شریعت اسلام نه تنها با آن مخالفتی نداشته، بلکه در برخی مواقع آن را تأیید کرده است. باید دانست شرع با هیچ سنت خوب و نیکویی مخالفت ندارد. اگر کارهای ناروایی در این موسم رخ می دهد، بدآموزی های برخی از افراد جامعه است که باید اهل شریعت در رفع آن بکوشند و در جهت بهره ...
انتقاد شدید آیت الله اراکی از توطئه فرقه شیرازی ها در قم
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک اقدامات فرقه شیرازی ها و ارتباط آن ها با عربستان و دستگاه اطلاعات انگلیس، گفته است: این که ما می گوییم این تشیع لندنی است، از روی حدس و گمان حرف نمی زنیم، خطر بزرگی است که امروز اسلام و تشیع را تهدید می کند، خطر بزرگی است که کل جامعه اسلامی را تهدید می کند، خطر ایجاد حس ستیز تا عمق وجود در شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه را ایجاد می کند. به گزارش رسا، آیت الله محسن اراکی، شب سه شنبه در نشست بررسی و شناخت جریان های افراطی شیعه و سنی که در مدرسه علمیه مهدی موعود قم برگزار شد، به افشاگری بخشی از پشت پرده فعالیت های تفرقه برانگیز فرقه شیرازی ها پرداخت. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش فرقه شیرازی ها برای ترویج قمه زنی در جهان اظهار داشت: می گویند شما به این انقلابی ها نگاه نکنید، اینها که شیعه نیستند، اگر تو شیعه حسینی هستی باید قمه بزنی، چه چیزی است که تنها سینه می زنی و گریه می کنی؟ شیعه باید خون بدهد، حتی خودت که قمه می زنی باید کودک شیرخوار را بیاوری و قمه بزنی، همسر خود را باید به قمه زنی تشویق کنی. وی افزود: می گویند وقتی هم قمه می زنی باید در لندن بزنی که همه افراد دنیا ببینند، بنده وقتی در آنجا بودم می گفتند که سخنران حسینیه شیرازی ها در شب عاشورا بالای منبر رفته و گفته است مردم مژده بدهید، امروز یک مسیحی انگلیسی مسلمان و شیعه شده است و همین امروز گفته است که می خواهد با شما قمه بزند ، بنده گفتم این حتما عنصر جاسوسی mi6 انگلیس است. مگر اهل بیت(ع) و مراجع تقلید قمه می زدند که برخی این کار را ملاک شیعه بودن می دانند آیت الله اراکی تأکید کرد: قمه زنی را آمریکایی ها و انگلیسی ها بسیار ترویج می کنند و هر کتابی درباره شیعه بنویسند علامت و نماد شیعه گرایی را قمه زنی قرار می دهند، حتی در کتاب دینی رسمی خود که در مدارس آنها برای دبیرستانی ها بیان می شود در بخش تشیع تمام عکس ها را افراد قمه زن قرار می دهند. وی ادامه داد: می گویند که شیعه این است و شیعه ای که قمه نزند شیعه نیست، یعنی تمام شیعه های که در طول تاریخ بوده اند شیعه نیستند ولی تنها شما شیعه هستید، حتی غالب این قمه زن ها از نظر تدین دیدگاه های خاصی دارند، و به آنها می گویند که فرد با قمه زنی به بهشت می رود. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: این ها می گویند شعائر حسینی تنها قمه زنی است، یعنی هیچ چیز دیگری نیست؟، مگر اهل بیت(ع) ما، آقای بروجردی، شیخ انصاری، مراجع ما قمه زدند، مگر این ها متدین نبودند و نیستند؟ ما خودمان عزاداری و تعظیم شعائر حسنیی را از ائمه اطهار(ع) و مراجع تقلید یاد گرفتیم. وی تصریح کرد: حتی می گویند قمه زنی کافی نیست و تا لعن بر مقدسات اهل سنت نفرستید شیعه نیستید، البته برای ما مقدس نیستند و نسبت به آنها انتقاد داریم ولی ما مجاز نیستیم آنها را مورد توهین، سب و لعن قرار دهیم که یک میلیارد مسلمان این ها را مقدس می دانند، به ویژه همسر پیامبر(ص)؛ حتی می گویند به گونه ای توهین کنید که دل هر سنی بسوزد و بگوید باید به خودم بمب ببندم و شیعه ها را از بین ببرم. شیخ شحاته را شبکه های ماهواره ای فرقه شیرازی ها به کشتن دادند آیت الله اراکی تأکید کرد: می گویند که همسر پیامبر(ص) را متهم به زنا کنید، کتاب می نویسند علیه این فرد، حتی در لندن بالن درست می کنند و روی آن لعن بر مقدسات می نویسند، می گویند باید رسانه درست کنیم، باید به تمام زبان ها ایجاد کنیم تا همه سنی ها برای شیعه کشی در عراق و سوریه بسیج شوند؛ آن وقت در این رسانه ها و ماهواره ها کاری جز سب و لعن خلفا، همسر پیامبر(ص) و دیگر افراد کار دیگری انجام نمی دهند. وی یادآور شد: در تاریخ مصر شیعه کشی وجود نداشته است و خود این ها محب اهل بیت(ع) بودند، ولی کاری می کنند که مردم تحریک شده و شیخ شحاته را به همراه همراهانش می کشند، همین رسانه های فرقه شیرازی در ماهواره های خود از شیخ شحاته صحنه های را نشان دادند که مردم تحریک شده و این فرد را کشتند، مظلومانه هم کشتند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مگر بسیج کردن این همه جوان برای رفتن به عراق و سوریه کار آسانی است؟ آیا حاضر است فردی خود را به کشتن بدهد، صدها هزار نفر بسیج می شوند و عمده عقیده آنها این است که بروند و شیعه بکشند، یعنی آنچه این ها را تحریک می کند تنها دولت سوریه نیست، می گویند چون این رژیم شیعی است باید کشته شوند، می گویند در عراق شیعه حاکم شده است بروید و آنها را بکشید، با این انگیزه جوانان را جمع می کنند. وی ادامه داد: برخی از جوانان با انگیزه دینی وارد میدان می شوند و می گویند می رویم از دین، صحابه و مقدسات خود دفاع کنیم، این کاری است که این ها انجام می دهند، افراطی گرایی سنی و شیعی با یک عامل به وجود می آید. تشیع لندنی بزرگ ترین خطر برای اسلام و شیعه است آیت الله اراکی بیان کرد: البته دشمنان نیز افراد را تحریک می کنند که ایران شیعی در حال تسلط بر جهان است، چرا نشسته اید، اینها کشور عراق، سوریه و لبنان را گرفته و در حال ایجاد مشکل برای بحرین هستند، این گونه جوانان دنیا را تحریک می کنند، هر دو جریان همانند داعش و القاعده که از جهان اهل سنت هستند از همین جا مایه می گیرند، آن جریان افراطی شیعه که می گوید فحش و لعن علنی بدهید، حتی بیایید در قم راهپیمایی لعن علنی به راه بیندازید، ما نیز از آن فیلم برداری می کنیم، کلیپ درست می کنیم و در موبایل ها و ماهواره ها پخش می کنیم تا بگوییم مردم دنیا، قم که مرکز حوزه علمیه شیعی است، شیعه ها در خیابانها جمع می شوند و برای قتل خلیفه دوم جشن می گیرند و برای او لعن می فرستند. وی تصریح کرد: شما ببینید چه اتفاقی می افتد، این که ما می گوییم این تشیع لندنی است، از روی حدس و گمان حرف نمی زنیم، خطر بزرگی است که امروز اسلام و تشیع را تهدید می کند، خطر بزرگی است که کل جامعه اسلامی را تهدید می کند، خطر ایجاد حس ستیز تا عمق وجود در شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه را ایجاد می کند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حتی می گویند ایران را باید بر هم زد، شما عراق، سوریه و لبنان را بر هم ریختید کاری نکردید، باید ایران را بر هم بریزید و در قم باید این کار را بکنید، تا سنی های ایران علیه شیعه ها تحریک شوند. بساط فرقه شیرازی ها باید از قم برچیده شود وی تأکید کرد: ریگی می گفت که وقتی نیروهای ما ضعیف می شدند سخنرانی برخی از سخنران شیعی را پخش می کردیم و دوباره آنها تحریک می شدند، ما معتقدیم این دو جریان افراطی بزرگترین خطر جهان اسلام معاصر هستند و باید جلوی این خطر را گرفت و در قم باید بساط این خطر را برچید. آیت الله اراکی در پاسخ به این پرسش که جریان شیرازی ها از کجا تغذیه می شوند، اظهار داشت: خیلی مهم نیست که اسم شخص برده شود و درباره آن بحث شود، ولی معلوم است که جریان ها حمایت می کنند، این جریان امروز در تمام دنیا سازمان یافته است، همانند سازمان مجاهدین خلق تشکیلاتی است، اصلا سازمان روحانیتی و مرجعیتی نیست، بلکه تشکیلاتی پشت سر این ها است و سازمان های جاسوسی کاملا برای این ها اطلاعات می دهند و کار می کنند، یعنی ارتباط دارند. عربستان سعودی خانه مادری فرقه شیرازی ها است وی ادامه داد: این ها اکنون هر جا بخواهند بروند زمینه برایشان فراهم است، عربستان سعودی اجازه نمی دهد یک برگه از مفاتیح الجنان ما وارد این کشور شود و می گویند در آن زیارت عاشورا است، ولی این آقایان عربستان سعودی برایشان خانه مادری است، هر وقت بخواهند می روند و می آیند، تنها کتاب های که در عربستان سعودی آزاد است کتاب های این ها است. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فعالیت این فرقه در کویت نیز اذعان داشت: در کویت جریان هایی که از آنها حمایت می کنند دقیقا با دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی انگلیس ارتباط دارند، از آغازی که این ها در کویت پایگاه زدند مورد حمایت دستگاه های اطلاعاتی انگلیس بودند تا به امروز. لیدر فرقه شیرازی ها سابقه علمی ندارد آیت الله اراکی در پاسخ به پرسشی درباره سطح علمی لیدر فرقه شیرازی ها تأکید کرد: واقعا این بنده خدا تحصیلاتی که او را در حد یک مجتهد بتواند معرفی کند، از ایشان سابقه چنین تحصیلاتی نیست، حالا مجتهد اعظم که جای خود دارد؛ کجا درس خوانده است، هر فردی که مجتهد می شود به ویژه در این شرایط که اجتهاد امروزی لازم است، یعنی بتواند مسائل امروزی را استنباط کند، وگرنه اجتهاد زمان شیخ طوسی که کارساز نیست، شیخ طوسی با تمام عظمتی که دارد اگر با معلومات زمان خود اکنون باشد، امروز مجتهد به شمار نمی آید، چرا که فقاهت امروز و اصول فقه امروزی بسیار پیشرفت کرده است، البته شیخ طوسی اساس کار ما است، بزرگ ما است، ولی خواه و ناخواه علم فقه ما و اصول ما و این علوم دینی که اساس اجتهاد هستند امروز در حدی رشد کرده اند که فرد باید در حد اصول و فقه امروزی با تفقه امروزی آشنا شود. وی گفت: خب حالا فردی درس هیچ یک از اساتید بزرگ و معروف حوزه نرود و یک دفعه بیاید و بگوید من مرجع تقلید و مجتهد هستم، مگر چنین چیزی می شود، این کتاب های که گاهی به این آقا منتسب است اگر بدهند گروه های که رساله های سطح چهار را داوری می کنند، می بینند که کتاب های ایشان در سطح رساله سطح چهار قابل ارزیابی نیست، اینها مطالب واقعی است که ما عرض می کنیم، این که فردی بیاید با ژست، قیافه، تبلیغات، رسانه ها و 18 ماهواره بگوید آیت الله فلان و تنها مرجع تقلید جهان تشیع، فرد که با این جور حرف ها مرجع تقلید نمی شود، از این کلا ه ها سر ما نخواهد رفت و ما اجازه نمی دهیم این راه باز بشود و ساحت قدس مرجعیت این گونه لکه دار شود، این را ما اجازه نخواهیم داد. پرسش دیگر از دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره رفت و آمد برخی از مراجع و علما با لیدر فرقه شیرازی ها و مهر تأیید بودن بر صحت این جریان بود، که وی پاسخ داد: این جریان برای سابق است، هنوز ماهیت این جریان برای بسیاری از دستگاه های مرجعیتی ما شناخته شده نبود و با تبلیغاتی که دارند چنین وانمود می کردند که گویا اعتبار دارند، این ها ارتباط تشکیلاتی مفصلی دارند، سازمان دهی دارند و سعی داشتند جلب نظر برخی از مراجع را داشته باشند. وی یادآور شد: اکنون تمام مراجع ما که مقداری با حقیقت این جریان آشنا شده اند، وضعیت همانند سابق نیست. توطئه های دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد مرجعیت تحت تأثیر، مهدی تراشی و تسلط بر هیأت های حسینی را نقشه شوم دشمنان برای مقابله با اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان پس از بررسی نقطه قوت انقلاب را مرجعیت، اعتقادات شیعی به ویژه نسبت به امام زمان(عج) و ولایت فقیه و عاشورا بیان کردند. وی افزود: دشمنان پس از این بررسی ها نخست حمله فکری را شروع کردند و بیش از ده ها برابر آنچه ما نسبت به اسلام، شیعه و انقلاب نوشته ایم شروع به بررسی و تحقیق کردند، تلاش نخستشان جدا کردن مردم از امام زمان(عج) و از ولایت فقیه بود، تلاش کردند که اندیشه امامت را از بین ببرند و با این اندیشه ها مبارزه شدیدی صورت گرفت. آیت الله اراکی یادآور شد: حتی در دورانی در داخل کشور افرادی به اندیشه ولایت فقیه، مهدویت و امامت حمله کردند؛ دشمنان به این نتیجه رسیدن جز از درون نمی شود با انقلاب مبارزه کرد و باید انقلاب را از درون بپاشند؛ انزوای مرجعیت، قطع رابطه مردم با مرجعیت و شبهه افکنی از دیگر کارهای دشمنان بود. وی ادامه داد: پس از سقوط صدام شروع به ایجاد مرجعیت های تحت تأثیر خودشان کردند، این موضوعات را خودشان بیان کردند که عناصر ضعیف، عوام فریب و قابل نفوذ حوزه را تحت کنترل و حمایت قرار می دهند، از آنها پشتیبانی مالی، تبلیغاتی و حمایتی داشته و این کار را شروع کرده اند، امروز بسیاری نسبت به عمق خطر پی برده اند. پول های MI6 را به عنوان وجوهات می دهند دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حتی تلاششان بیان کردن ضد انقلاب های خارج نشین به عنوان مرید دیگران است، با این محور می خواهند پول mi6 را به عنوان وجوهات بدهند، در محورهای مختلف شروع به تقویت عناصر مختلف کردند، بنده از احساس تکلیف و از روی بینه برخی از مطالب را بیان کردم و جز احساس تکلیف موضوع دیگری نیست، به این محورها خط می دهند و خودشان می خواهند مرجع بسازند به وسیله افرادی که سواد مرجعیت و سابقه علمی ندارند، بلکه عوام فریبی را خوب بلد هستند و از طریق نفوذ در مسأله هیأت های حسینی و بهره وری شعار حسینی پیش می روند. وی با بیان این که دشمنان می دانند هیأت های مذهبی سبب پیوند عاطفی روحانیت و مردم شده است، بیان کرد: عاشورا بود که انقلاب را پیروز کرد، حادثه 9 دی در عاشورا رخ داد، پس دشمنان به دنبال نفوذ در هیأت ها و مداح ها هستند. آیت الله اراکی، "مهدی" تراشی را از دیگر کارهای دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: بنده از این کار اطلاعات دقیق دارم و می دانم چگونه در تلاش برای امام زمان تراشی هستند، با ترویج افراطی گرایی می توانند این سه کار را عملی کنند، می گویند اگر شیعه حسینی هستی باید قمه بزنی، سینه زنی چیست که تنها انجام می دهند، این انقلابی ها که شیعه نیستند، باید همه شما قمه بزنید، حتی می گویند که اگر قمه می زنید در لندن بزنید تا دنیا ببیند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اقامه عدل را مأموریت های مهم نبی اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: امیرمؤمنان(ع) بارها در توصیف رسول الله(ص) از توصیف عدل به کار برده اند. بزرگترین مصیبت جامعه بشری تنها گذاشتن امام حسین(ع) بود وی افزود: خداوند متعال تمام مقدمات لازمه قسط را برای بشر فراهم کرده است، ولی اراده الهی به اختیار بشر تعلق گرفته است، قرار بر این نیست که این هدف به اجبار بر جامعه بشر تحمیل شود، بلکه بشر خودش بخواهد، انتخاب کند و کمک کند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که مردم باید برای تحقق عدل الهی به رسولان و انبیا کمک کنند، یادآور شد: متأسفانه در طول تاریخ مردم در ادعای این مسؤولیت کوتاهی کردند، از این رو امامت در صحرای کربلا تنها ماند، تا به امروز نیز شاهد پشت کردن مردم به این نعمت کبری هستیم. وی ادامه داد: مردم خودشان هستند که خود را از این نعمت کبری محروم می کنند؛ قیام امام راحل براساس تحلیل منابع دینی یک حلقه جدید از یک جریان تاریخی بسیار مهم است، یعنی قیام امام راحل آغاز یک بازگشت ملت به اطاعت امام بود. 90 درصد اساتید شیعه شناس دانشگاه های آمریکا یهودی هستند وی یادآور شد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی بیان کننده دین ناب محمدی علوی بود، این دین برخواسته از تأثیرات سلطنت های مختلف نیست، بلکه از حوزه علمیه قم برخواسته است، حوزه ای که بیان کننده کلام اهل بیت(ع) است، تنها سلسله سند ما است که به نبی اکرم(ص) متصل می شود. آیت الله اراکی بیداری اسلامی را از جمله برکات انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: حتی جوانان سنی گفتند که رهبر ما امام خمینی(ره) است، مردم فلسطین که ناامید شده بودند زنده شدند، مقاومت اسلامی در لبنان زنده شد، این کشورهای اماکنی بودند که رژیم صهیونیستی هر وقت اراده می کرد آن را تصرف می کرد، ولی از دل انقلاب اسلامی نیروی مقاومت به وجود آمد و کاری کرد که تمام کشورهای عربی از انجام این کار عاجز بودند. وی تصریح کرد: در کشورهای اسلامی نیز جوانان به انقلاب و امام روی آوردند؛ در کشورهای غیر اسلامی نیز نسبت به اسلام روی آوردند، نسل جدید اروپا طرفدار اسلام شد، در طول 20 سال در انگلیس قریب به 2 هزار مسجد ساخته شد. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اکنون در اغلب دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های رژیم صهیونیستی بخش های اسلام، شیعه و انقلاب شناسی تشکیل شده است، 90 درصد اساتید متخصص اسلام شناس و شیعه شناس در آمریکا یهودیان هستند، بیشترین و قوی ترین مؤسسات اسلام و شیعه شناسی با مراکز تحقیقاتی این رژیم در ارتباط هستند. ...
نفاق؛ از عبرت های مهم فاطمیه
حجت الاسلام مهدوی نژاد: هیچ مشرک و کافری نتوانست دست علی(ع) را ببندد ولی منافقان بستند. حواستان به منافقان باشد آنها دست ولی خدا را می بندند و کاری می کنند که مردم نفهمند حق و باطل چیست. هیأت انصار ولایت دارالعباده پنجشنبه چهاردهم اسفندماه، همزمان با دومین شب از ایام فاطمیه و مراسم سوگواری ام الائمه(س) میزبان جمعی از محبان آن حضرت در حسینیه ارگ بود. سخنران این مراسم، حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد که در این ایام قصد تبیین عبرت های فاطمیه را دارد؛ در این شب پس از مرور بحث شب گذشته، به تحلیل مسئله نفاق به عنوان یکی از عبرت های مهم فاطمیه پرداخت. خلاصه سخنان وی در ذیل بیان شده است. زندگی کردن به اندازه تمام گذشتگان اگر انسان ها، دیده عبرت بین داشته باشند و از گذشتگان درس عبرت بگیرند، گویا به اندازه تمام آنها زندگی کرده اند، چون خطاهایی که دیگران انجام داده اند را تکرار نمی کنند و در نتیجه عمرشان تلف نمی شود و پیشرفت بیشتری خواهند داشت. زیاد پیش می آید که از گذشتگان عبرت نمی گیریم و فرصت های مادی و معنوی زندگی را از دست می دهیم. عبرت مسئله حیاتی و مهمی است که اگر مؤمنین به آن توجه نکنند، به یکی از دستورات خدای متعال در قرآن بی توجهی کرده اند. بسیاری از هزینه ها که در طول تاریخ شده است، در حقیقت یک فرصتی است که نسل های بعدی بر اساس همان تجربیات عمل کنند. عبرت، نقاط ضعف یک حادثه است هر حادثه ای که اتفاق می افتد از سه منظر قابل بحث است. یکی از جنبه های هر حادثه، علت وقوع آن است. علل حوادث دو خروجی دارد: یکی درس های آن حادثه و دیگری عبرت های آن. وقتی واقعه ای را بررسی و ریشه یابی می کنیم نقاط مثبتی را می بینیم که این نقاط مثبت درس های آن حادثه است. مثل ایثار، مجاهدت، رحم و... . یکسری نقاط منفی هم در هر حادثه وجود دارد که عبرت های آن حادثه است. مثلاً تفرقه، سستی،فساد، ولایت گریزی، دنیا طلبی و ... نتیجه عبرت های فاطمیه: تشخیص حق از باطل عبرت های فاطمیه خیلی مهم اند. حوادث فاطمیه، حوادث دوران حکومت اسلامی است. توجه به حوادث بعد از حیات پیامبر(ص) باعث می شود که ما با آنچه بزرگان و خواص دوران امیرالمؤمنین(ع) انجام دادند، آشنا شده و ان شاءالله مبتلا نشویم. عبرت های فاطمیه باعث می شود که انسان بفهمد صحابه نبی مکرم اسلام چه کردند و دریابد که چه معیارهایی برای تأیید یا رد خواص وجود دارد. وقتی بررسی می کنیم در میان اصحاب پیامبر(ص) به شخصیت های عجیبی بر می خوریم، شخصیت هایی که درخشیدند، شخصیت هایی که ضعیف و حقیر یا حتی برخی که خنثی بودند. شناخت آنها باعث می شود به روشنی بفهمیم امروز در حکومت اسلامی خوب و بد چیست و در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه نشویم. اهمیت عبرت های فاطمیه از این جهت است. نفاق: خطرناکترین عنصر نابودکننده ایمان یکی از عبرت های مهم فاطمیه مسئله نفاق است. استنفاق جوانه ای بود که پس از هجرت پیامبر از مکه به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی در جامعه اسلامی آن روز رویید. نفاق خطرناکترین عنصر نابودکننده ایمان فرد و جامعه است. فاطمیه برای این است که ما بفهمیم نفاق چیست و در کجا به وجود می آید؟ ویژگی های اهل نفاق چیست و چگونه باید با آنها مواجه شویم و چه کنیم تا جامعه دچار این اخلاق شیطانی نشود؟ آنوقت اگر انسان این ها را بفهمد وقتی بر مصائب و غصه های اهل بیت اشک می ریزد مزه اشک و عیار اشک او فرق می کند و طبق روایات یک قطره اشکش دریاهای آتش را خاموش می کند [1] . نفاق دین را پاره پاره کرد مسئله نفاق آنقدر مهم بود که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرماید: فَلَمَّا اخْتَارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دَارَ أَنْبِیَائِه ِ وَ مَأْوَی أَصْفِیَائِهِ ظَهَرَ فِیکُمْ حَسَکَةُ النِّفَاق [2] ؛ وقتی خدای متعال پیامبر را از میان مردم به سرای انبیای گذشته برد، در میان شما حسکه ایجاد شد. حَسَکَه دو معنا دارد 1. دشمنی منافقانه، که نوع خاصی از دشمنی است 2. خار سه پهلویی که از هر طرف اصابت کند می بُرّد. می فرمایند: حَسَکَه(نفاق) شما، همه جانبه، دین را پاره پاره کرد و شما همه جانبه به دین حمله کردید. حضرت زهرا(س) مهر نفاق را بر روی حوادث بعد از رحلت پدر بزرگوارشان زد. پس باید به مسئله نفاق توجه ویژه ای داشته باشیم. معنای لغوی و اصطلاحی نفاق معنای لغوی نفاق: موش های صحرایی، وقتی در صحرا لانه می سازند، نقب می زنند. یعنی تونلی می کنند و از طرف دیگر وقتی نزدیک سطح زمین می رسند، لایه ای از خاک را نازک می کُنند تا اگر خطری آنها را تهدید کرد سر را به قسمت نازک شده خاک بکوبند و دریچه ای باز کنند. یک درب اضطراری و سریع برای فرار، به این می گویند نفق. یعنی راهی که دو تا خروجی دارد که یکی از آن خروجی ها پنهان است [3] . معنای اصطلاحی نفاق: یعنی کسی که به اسلام وارد شده اما علیرغم ظاهر مؤمنانه اش به اسلام اعتقادی ندارد و در اصل کافر است. منافق از کفار و مشرک هم بدتر است. در سیزده سوره قرآن علیه منافقین آیه آمده است و یک سوره هم به آنها اختصاص داده شده است. خطر نفاق جدی است خطر نفاق جدی است پیامبر(ص) فرمودند: بعد از خودم، از مؤمنان امتم بیمی ندارم، چون به خاطر ایمانشان نجات می یابند و از مشرکان هم بیمی ندارم، چون به واسطه شرک، رسوا می شوند، از منافقین می ترسم که از زبانشان علم می ریزد و سخنانشان دلپذیر است ولی اعمالشان زشت و زننده است [4] . دو عنصر اساسی نفاق عناصر اساسی تشکیل دهنده نفاق دو چیز است: اظهار و کتمان. اظهار کردن آنچه به نفع است و کتمان آنچه به نفع نیست. اگر کسی حق را جایی که به نفعش بود، اظهار کند و اگر به نفعش نبود، کتمان نماید؛ منافق است. مگر اینکه برای کتمان آن حق از طرف شرع مقدس اجازه داشته باشد. ترس، ریشه نفاق علت نفاق: کسی که ضعیف الایمان است، نمی تواند حق را بگوید و پای دین بایستد. چون می ترسد که حق را بیان کند، آن را کتمان کرده و در او نفاق تولید می شود. کسانی که نمی توانند خداباورانه رفتار کنند یا افرادی که از به خطر افتادن موقیعت خود نزد خداباوران می ترسند و نمایش ایمان بازی می کنند، می شوند منافق. نفاق و بین الطلوعین منافق همان شبی است که لباس روز پوشیده است. بین الطلوعین نه روز است نه شب، لذا می فرمایند خواب بین الطلوعین مکروه است؛ [5] چون انسان از تقسیم ارزاق مادی و معنوی محروم می شود که این ارزاق اضافه بر رزق مقسوم اوست. نفاق هم همین گونه است مقداری به روشنی می زند و مقداری به تاریکی، یعنی حرف ها خوب است و عمل ها بد. در مواجهه با چنین آدمی، اگر بیدار و هوشیار نباشیم، فریب می خوریم و از حق محروم می شویم. شکل گیری نفاق در جامعه توحیدی نفاق دین مختص جامعه توحیدی است. هر جا که حق حاکم و غالب باشد نفاق به وجود می آید. وقتی باطل غالب باشد که باطل نیاز به پنهان شدن ندارد. اما وقتی اسلام و حق حاکم باشد، کفر و باطل نمی تواند جولان دهد و از ترس، زیر پوست حق پنهان می شود. هیچ کدام از آیات نفاق در قرآن، مربوط به مکه نیست و همه در مدینه نازل شده اند؛ چون در مدینه پیامبر(ص) حکومت تشکیل دادند و حق غالب بود. ولی در مکه حق، مغلوب و اهل اسلام تحت شکنجه و فشارهای مشرکین بود. در چنین شرایطی انسان های ناب و خالص به پیامبر(ص) ایمان می آوردند ولی در مدینه وقتی اسلام حاکم شد و اوضاع به سامان شد؛ خالص و ناخالص، همه زیر علم و بیرق حکومت اسلامی بودند. در چنین شرایطی است که عده ای که قلباً به حق اعتقادی ندارند و از ترس یا برای به دست آوردن موقعیت، حق را پذیرفته اند؛ منافقین جامعه حق می شوند. جامعه اسلامی بدون نفاق، وجود ندارد حکومت اسلامی تولید نفاق نمی کند، بلکه نفاق در آن تولید می شود. یعنی ظرفیت ها و فرصت های کفرآفرینی گرفته می شود و کسی نمی تواند علنی و رسمی علیه حق اقدام کند و اتفاقاً این نقطه قوت حکومت اسلامی است نه نقطه ضعف آن و نشان دهنده این است که اسلام قدرت دارد. لذا هر جا دیدید نفاق تولید شد و اهل حق حاکم هستند ، بدانید آن حکومت بر حق است. اصلاً جامعه اسلامی بدون نفاق، وجود ندارد. عدم جرأت باطل: نشان دهنده حاکمیت حق بعضی ها می گویند زمان شاه بهتر بود، هر کس که می خواست خلاف کند، خلاف می کرد و هر کس می خواست نماز بخواند به مسجد می رفت و نمازش را می خواند اما حالا معلوم نیست هرکسی چه می کند و گاهی افراد به مسجد می روند ولی رفتارش به گونه ای دیگر است. باید گفت این نشان دهنده حاکمیت حق در جامعه است که وقتی کسی می خواهد گناه کند، جرأت نمی کند به سادگی و راحتی گناه کند. شاید سوال شود: این بدحجابی ها گناه نیست؟ بد حجابی گناه است. اما شما جامعه اسلامی را در یک چارچوب کلی ببینید و بررسی کنید. این جریان تجّری عده ای در عدم رعایت ظواهر شرعی هم از هجمه دشمنان اسلام است، هم از نفاق عده ای از مسئولان که راه را بر آنها بستند و بلکه هموار هم کردند. اسلام به ذات خود ندارند عیبی این تجرّی ها و گناهانی که می بینید به خاطر ضعف ایمان مؤمنین است نه تقصیر جمهوری اسلامی! این ها تقصیر عده ای از مسئولین است، ولی عیب حکومت اسلامی و اسلام نیست. اسلام و حکومت اسلامی به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسئولین حکومت اسلامی و از مسلمانی ماست. اگر مسئولین درست عمل می کردند و پای حرف ولایت می ماندند، [اینگونه نمی شد]. چقدر [ مقام معظم رهبری] تذکر دادند تهاجم فرهنگی، اشرافیت و... را، اما برخی مسئولین گوش ندادند. خوب طبیعتاً در جامعه از خودش را می گذارد. موسی به دین خود، عیسی به دین خود می گویند هر کس، هر کار می خواهد انجام بدهد، موسی به دین خود، عیسی به دین خود. اما اسلام این شعار را قبول ندارد. اگر [چنین بود] چه نیازی بود پیغمبر(ص) حکومت تشکیل دهند؟! برای چه پیغمبر(ص) جنگیدند و اسلام را حاکم کردند؟! چرا قرآن دستور مبارزه با باطل و اقامه عدل می دهد؟! با سیاست موسی به دین خود، عیسی به دین خود که حق اقامه نمی شود و ولایت گسترش پیدا نمی کند، عدل و داد هم فراگیر نمی شود. اتفاقاً این روش، باعث ترویج باطل خواهد شد چون وقتی حق ترویج نشود، باطل ترویج می شود. ضمناً اگر حق را ترویج نکنید، در کنار باطل در امان نخواهید بود. مگر باطل دست از شما بر می دارد؟ مگر دست از سر پیامبر(ص) برداشتند؟! اصلاً ذات باطل با ذات حق قابل جمع نیست. مغلوب بودن اسلام در زمان طاغوت چه کسی گفته ما در زمان طاغوت دین داشتیم!؟ ما مسلمان بودیم اما دین به معنای واقعی اش وجود نداشت. البته الان هم کامل کامل نیست، اما آن زمان، دین مغلوب بود. شاه مملکت اسماً مسلمان بود اما زنا می کرد و شراب می خورد. شاهی که با کفار، جام می زد و باید نوامیس درباریانش را به عنوان پیشکش به او می دادند، کفار را بر سر مسلمین مسلّط کرده بود؛ مسلمان بود؟! زمان شاه، اسلام مغلوب بود اما الان اسلام غالب است. این جلسه ها دلیل بر این است که اسلام غالب است. آن زمان اجازه نمی دادند روضه خوانی و اجتماعات مؤمنین برپا شود! زمان رضاخان مردم در زیرزمین ها روضه می خواندند. تلاش برای زمین گیر کردن نفاق هر جا حقی ظهور کند، ولو کم؛ باطل احساس نابودی می کند و تلاش می کند تا حق را نابود کند و اینجاست که درگیری شروع می شود. پیامبر(ص) برای تثبیت حکومت اسلامی در بلاد اسلامی بسیار تلاش کردند. ایشان برای فراهم کردن مقدمات زمامداری امیرالمؤمنین(ع) خیلی تلاش کردند. از همان روز اول علی(ع) را جانشین خود معرفی کرده و تلاش کردند تا برای امیرالمؤمنین(ع) بیعت بگیرند. پرهیز دادن مردم از اختلاف ، فتنه ، ارتجاء و ارتداد، دستور دادن به تجمع مردم حول امیرالمؤمنین(ع)، بیان حدیث ثقلین، خنثی کردن توطئه و تحرکات فرصت طلب ها، ترتیب دادن جیش اُسامه، برای چه بود؟ همه این زمینه ها را پیامبر فراهم کرد تا نفاق را زمین گیر کند. به امام(ره) دروغ می بندند چرا نگذاشتند پیامبر یک مکتوب بنویسد؟ برای اینکه کلام غیرمکتوب سند عینی ندارد و می شود آن را تحریف و انکار کرد. منافقین، احادیث نوشته شده پیامبر(ص) را هم سوزاندند. امروز اگر ما وصیت نامه و صحیفه امام(ره) را نداشتیم چه می شد؟ صحیفه امام(ه) را به صورت مکتوب داریم و به امام(ره) دروغ می بندند! گاهی در شبکه های اجتماعی پخش می کنند که امام گفت من آب و برق را مجانی می کنم، روحانیت مسئولیت سیاسی قبول ن کنند و... . چه کسی گفته امام این حرف ها را زده؟! منافقین نگذاشتند پیامبر(ص) حرفش را مکتوب کند، تهمت هذیان گویی به ایشان زدند. نفاق؛ حکومت را از دست علی(ع) خارج کرد چرا کار به اینجا رسید؟ چرا مردم آن زمان حرفی نزدند؟ خواص و بزرگان صحابه پیامبر(ص) چه ایرادی داشتند که ایشان نتوانستند منویاتشان را در روزهای آخر عمر عملی کنند؟ عوام چه ایرادی داشتند؟ این کار نفاق بود. نفاق جامعه ای را که پیامبر 23 سال زحمتش را کشیده بود، از دست علی(ع) خارج کرد. این حادثه رخ داد تا اینکه بعد از 1400 سال، درس عبرتی باشد برای ما و شما. به باد دادن سَر حق با شعار ظاهراً حق با شعار دین،حکومت را از دست امیرالمومنین(ع) گرفتند. با سر دادن شعار دین، با ظاهر حق و باطن کفر، نگذاشتند پیغمبر(ص) حرفشان را بزنند. پیغمبر فرمود: قلم و دواتی بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد از من گمراه نشوید. یکی گفت: حسبنا کتاب الله. [6] چه حرف قشنگی! پیغمبر(ص) می فرمایند: إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی . اما نگذاشتند پیغمبر(ص)، این مطلب را بنویسند و یک شعار جدید خلق کردند که حسبنا کتاب الله. کار نفاق، این است. فدک را وقتی از حضرت زهرا(س) گرفتند، نگفتند: می توانستیم و گرفتیم؛ گفتند ما از پیغمبر(ص) شنیدیم که پیغمبران، ارث به جا نمی گذارند [7] . بعضی از صحابه پیغمبر(ص) هم گفتند ما شهادت می دهیم که رسول خدا(ص) این حرف را زده. یک شعار ظاهراً حق، سر حق را به باد داد. خانه امیرالمؤمنین(ع) را هم همینطوری آتش زدند. گفتند ما از پیغمبر(ص) شنیدیم اگر کسی از جماعت مسلمین کناره گیری کرد، خانه اش را بر سرش آتش بزنید. حرف از قول پیامبر(ص) گفتند، [بقیه هم گفتند] اینها از صحابه پیغمبر(ص) هستند، دروغ نمی گویند و ... نفاق یعنی ظاهر حق، باطن باطل. منافق، حرف باطلش را با یک شعار ظاهراً حق تزیین می کند و اگر دین شناس نباشید شما هم فریب می خورید. مشرکان و کافران نتوانستند اما منافقان موفق شدند امیرالمؤمنین(ع) قتال العرب بوده و بزرگان مشرکین را به خاک زده است. علی(ع)، عمربن عبدود را که به تنهایی با هزار سوار برابر بود، با یک ضربه زد. هیچ مشرکی و هیچ کافری نتوانست دست علی(ع) را ببندد ولی منافقان بستند. حواستان جمع باشد که دست مولایتان را منافقان بستند! حواستان به منافقان باشد که آنها دست ولی خدا را می بندند و کاری می کنند که مردم نفهمند حق و باطل چیست. علی(ع) را از خانه بیرون آوردند در حالی که عمامه علی(ع) را به گردنش بسته بودند و او را می کشیدند. چرا می کشیدند؟! در مقاتل چیزی ننوشته، ولی اگر کمی فکر کنیم، می فهمیم. بالاخره علی(ع) باید نشان بدهد که نمی خواهد برود، باید نشان بدهد که به زور دارند او را می برند و این دست بستن و با ریسمان کشیدن نشانه همین بود. [1] . الکافی (ط - الإسلامیة)، ج 2، ص 481؛ مَا مِنْ شَیْ ءٍ إِلَّا وَ لَهُ کَیْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعُ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَار . [2] . الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج 1، ص 101. [3] . مجمع البحرین، ج 5، ص 241. [4] . نهج البلاعه، نامه 27؛ قَالَ النَّبِیُّ ص إِنِّی لَا أَخَافُ عَلَی أُمَّتِی مُؤْمِناً وَ لَا مُشْرِکاً أَمَّا الْمُؤْمِنُ فَیَمْنَعُهُ اللَّهُ بِإِیمَانِهِ وَ أَمَّا الْمُشْرِکُ فَیُخْزِیهِ اللَّهُ بِشِرْکِهِ وَ لَکِنِّی أَخَافُ عَلَیْکُمْ کُلَّ مُنَافِقٍ عَالِمِ اللِّسَان ِ یَقُولُ مَا تَعْرِفُونَ وَ یَعْمَلُ مَا تُنْکِرُونَ لَیْسَ بِهِ خَفَاء . [5] . مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 5، ص 110؛ أَنَّ النَّوْمَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ صَلَاةِ الْعِشَاءِ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ شَتَاتَ الْأَمْرِ . [6] . الأمالی (للمفید)، النص، ص 36؛ لَمَّا حَضَرَتِ النَّبِیَّ ص الْوَفَاةُ وَ فِی الْبَیْتِ رِجَالٌ فِیهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص هَلُمُّوا أَکْتُبْ لَکُمْ کِتَاباً لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَداً فَقَالَ عُمَرُ لَا تَأْتُوهُ بِشَیْ ءٍ فَإِنَّهُ قَدْ غَلَبَهُ الْوَجَعُ وَ عِنْدَکُمُ الْقُرْآنُ حَسْبُنَا کِتَابُ اللَّه . [7] . الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج 1، ص 104؛ أَنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) یَقُولُ نَحْنُ مَعَاشِرَ الْأَنْبِیَاءِ لَا نُورَثُ ذَهَباً وَ لَا فِضَّةً وَ لَا دَاراً وَ لَا عَقَارا . ...
دعای عالمان دینی در لحظه تحویل سال
انقلاب و سلامتی همه کسانی که در بیداری و نگهداری اسلام و انقلاب نقش کلیدی دارند، جز مسائلی است که مطرح می شود و همچنین دعا برای اینکه ملت ایران در همه عرصه ها پیشتاز باشد. خاتمی: خواندن دعای مورد سفارش امام صادق(ع) آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری نیز خواندن دعای تحویل سال یا مقلب القلوب الابصار که مرحوم مجلسی در کتاب زادالمعاد از امام صادق علیه ...
دین اسلام نوروز را زیبا کرده است
مایه دعای تحویل سال سخن از دگرگونی است حجت الاسلام کفیل با اشاره به اینکه بن مایه دعای تحویل سال، سخن از دگرگونی و انقلاب است، خاطرنشان کرد: دعای نوروز حول حالنا الی احسن الحال است، زیرا انسان به دنبال این است که به بهترین حالات برسد، در دعای نوروز مفاهیمی مانند بلند نظری، افق داشتن، در خوبی ها بهترین را انتخاب کردن، به سمت زیباترین ها حرکت کردن نهفته است، نظر بلند، افق بلند و دید وسیع در ...
علّامه ملا محمد باقر بالک (مدرس کردستانی)
کردستانی” شهرت داشت ؛ علاوه بر آنکه در علوم ظاهر به پایه ای رسیده بود که عالمان، او را شافعی زمان می نامیدند، در علم باطن نیز مدارج بسیاری را طی کرده بود. این عالم و عارف بزرگ سرانجام و در سن 76سالگی در روز جمعه 17/10/1350هجری شمسی مطابق با 19ذی قعده 1392هجری قمری در قریه بالک، دار فانی را وداع گفت و در همانجا به خاک سپرده شد. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد! اظهار نظر ...
معرفی یکی از تألیفات مهم حضرت آیت الله وحیدخراسانی
فاطمة بضعة منی اقامه شعائر فاطمیه را بر همه مذاهب و فرق اسلامی بالخصوص علما و خواص مسلمین و سادات بنی فاطمه لازم و ضروری می شمارد و سخنان خویش را اینگونه خاتمه می دهند: بار الها ما را به روح صدیقه کبری سلام الله علیها ببخش و ما را مورد نظر فرزندش قطب عالم امکان قرار بده .
چگونه برای بهارِ ظهور آماده شویم؟
آیینی در رابطه با دوران حاکمیت صالحان به این روشنی صحبت نشده است. پیامبر اکرم (ص) بر اساس آیات قرآن و کلام وحی در رابطه با آن جامعه آرمانی به طور روشن به همه زوایای آن اشاره کرده و جزئیات و ویژگی های آن حاکمیت را بیان کرده اند، بنابراین، امید به آمدن دوران سرشار از عدل و قسط، علاوه بر اینکه میل فطری است، در توصیه ها و بشارت های دین مبین اسلام فراوان مورد اشاره قرار گرفته است. ...
مسجد ولی عصر(عج)؛ مکانی برای عبادت خدا یا سجده بر الهه های یونان؟ +تصاویر
خود را، محل قیام انسان ها (جعل الله الکعبه قیاماً للناس) قرار داده است و در سنت اصیل و ارزشمند ما، همه ساختمانها از زمین قیام نموده اند و در آسمان شکفته می شوند، به خصوص ساختمانهای مذهبی و زیارتی. مانند پیکر خود انسان، که کف پای او بر زمین قرار می گیرد، بدن از زمین قیام می کند و سر انسان در آسمان، شکوفا می شود. 4- طراحی مسجد جدید، در مجموع دارای هندسه ای سیال و موجی است، هندسه های سیال و ...