سایر منابع:
سایر خبرها
عربستان بار دیگر یمن را بمباران کرد/ واکنش انصارالله به تجاوز ریاض/ درخواست کنگره آمریکا از اوباما/ ...
تصرف نیروهای کمیته های مردمی جنبش انصارالله است، گلوله باران کرده اند. **100 فروند هواپیمای جنگی سعودی به خاک یمن تجاوز کردند خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه به نقل از منابع سعودی اعلام کرد که 100 فروند هواپیمای جنگی به خاک یمن تجاوز کردند و هزاران نیروی نظامی نیز خود را آماده می کنند تا راهی برای ورود به این کشور بیابند. منابع خبری همچنین افزوند که وزارت آموزش و پروزش ...
حمله عربستان، پاکستان و 8 کشور عربی به یمن
علیه رئیس جمهور قانونی یمن کودتا کردند. 15:07 اسپوتنیک: عمان از ورود منصور هادی جلوگیری کرد. منابع پلیس مرزی یمن می گویند پس از آنکه عمان از ورود منصور هادی جلوگیری کرده، وی به منطقه المکلا منتقل شده و ممکن است به عربستان برود. 14:58 در جدیدترین آمار، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: در اثر تجاوز شب گذشته (چهارشنبه)، 100 جنگنده عربستانی به یمن 20 شهروند یمنی کشته و 33 نفر هم زخمی ...
دخالت نظامی 10 کشور به رهبری عربستان سعودی در یمن/ فرار منصور هادی به عمان / کشته شدن 13 غیرنظامی
درکنار نظامیان حامی علی عبدالله صالح (رئیس جمهور سابق یمن ) در آستانه تصرف شهر عدن محل استقرار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن هستند. عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) در نشست خبری در واشنگتن آغاز عملیات نظامی علیه مراکز حوثی در یمن را اعلام کرد. به گفته سفیر سعودی، 10 کشور شامل 5 کشور جنوب خلیج فارس در عملیات نظامی در ...
تجاوز عربستان به یمن / انصارالله: قاطعانه پاسخ می دهیم/ بمباران فرودگاه صنعا توسط عربستان
، بحرین و کویت هرکدام 15 هواپیما و قطر 10 هواپیما را در این عملیات مشارکت داده اند . 17:50 وزیران امور خارجه مصر و کویت روز پنجشنبه در آستانه نشست سران عرب گفتند مداخله در یمن پس از آنکه حوثی ها شهر عدن در جنوب این کشور را تهدید کردند ، اقدامی ضروری بود. کویت و مصر هر دو از حملات هوایی شب گذشته تحت رهبری عربستان سعودی علیه حوثی ها حمایت کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از شرم الشیخ ...
خطر جدی ریزش ساختمانها در انتظار گرفتن جان شهروندان بنابی+تصاویر/ اهالی محل:مسئولان شهرداری هیچ توجهی ...
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از انعکاس بناب ، سرزده این هفته ما محله ای است به نام فردیس 20 واقع در خیابان زرگران روبروی تالار صدف، که واقعاً جای آن را داشت تا گزارشی از این محله را به گوش مسئولان برسانیم تا اینکه شاید فرجی زودتر حاصل شد. هنگان ورود به کوچه فردیس 20 با گرفتن چند تصویر از وضعیت نابسامان این کوچه چند نفر از اهالی محل با خوشحالی تمام به سراغ ما آمدند، تا ...
مهم ترین اخبار مازندران در زمستان 93
سیدعلی اسد را به عنوان فرماندار جدید بابلسر منصوب کرد. بیستم؛ سیدعلی حجازی پس از 110 روز سرپرستی شهرداری قائم شهر، با حکم استاندار مازندران به عنوان شهردار قائم شهر معرفی شد. بیست ویکم؛ دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از صادرات بیش از 115 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مازندران به خارج از کشور در 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد. بیست ویکم؛ محسن عرب ...
نشانه های منافقین
در سومین شب برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه مصادف با پانزدهم اسفندماه، حجت الاسلام مهدوی نژاد در ادامه مبحث عبرت های فاطمیه به موضوع تبیین نفاق به عنوان یکی از عبرت های مهم فاطمیه پرداخت. در ذیل خلاصه ای از سخنان قابل تأمل وی را می خوانید: دروغگویی و سوء استفاده از مقدسات یکی از مهمترین ویژگی های نفاق و اهل نفاق، دروغ و دروغگویی است، اصلاً مایه اصلی نفاق، دروغ است. نفاق یعنی دوگانگی ظاهر و باطن و خدا در قرآن به دروغ گویی منافقین شهادت داده است. یکی دیگر از نشانه های اهل نفاق این است که از مقدسات استفاده ابزاری می کنند. می فرماید: اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَن سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ [1] از نام خدا، مقدسات، عناوین موردقبول و اعتماد مردم، مذهب، دین، شخصیت های مذهبی و در رأس آن خدای متعال استفاده می کنند، قسم می خورند و حرفشان را می زنند ولی این قسم سپر و پوششی است برای این که مردم را از راه خدا بازدارند. منافق از پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و مقدسات هزینه می کند تا بتواند کارهایش را پیش ببرد، اهداف شومش را محقق کند و باور مردم را به خودش جلب نماید. ظاهر فریبنده و جذاب منافق یکی دیگر از نشانه های اهل نفاق آرایش ظاهری آن هاست. وَإِذَا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسَامُهُمْ [2] ؛ وقتی منافقین را نگاه می کنید ظاهر آراسته ای دارند. منافقین آدم های زشت و ژولیده ای نیستند و ظاهرشان جلب کننده، فریبنده و جذاب است. وَإِن یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ [3] وقتی حرف می زنند مایلید به حرف هایشان گوش دهید چون خوش سخن و سخنورند. ویژگی های اهل نفاق کَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ یَحْسَبُونَ کُلَّ صَیْحَةٍ عَلَیْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ [4] ؛ مثل چوب های خشکی که به دیوار تکیه داده شده اند، هر ندایی از گوشه ای بلند می شود علیه خودشان می پندارند، این ها دشمن اند. از این ها حذر کنید! خدا این ها را بکشد. خصوصیت دیگر منافقین این است که تا کسی حرفی می زند تصور می کنند که علیه آن هاست، حتی گاهی مخالف سازی هم می کنند. ممکن است کسانی حرفی زده باشند که ربطی هم به این گروه نداشته باشد ولی جبهه سازی می کنند و آن افراد و حرف ها را در طرف مقابل خود قرار می دهند تا خودشان را بزرگ کنند. البته این رفتار آنها نشانه ترس هم هست؛ آن قدر نگران هستند که مبادا رسوا شوند هر جا حرفی زده شود سریع عکس العمل نشان می دهند تحمل مخالف را ندارد. کبر و غرور، نشانه دیگر اهل نفاق از نشانه های دیگر اهل نفاق کبر و غرور است. شخصی علی الظاهر ایمان آورده بود اما از دستورات پیامبر(ص) تخلّف کرد. اصحاب به او گفتند: برو در محضر پیامبر(ص) عذرخواهی کن. گفت: گفتید ایمان بیاور و اطاعت کن، اطاعت کردم حالا از من می خواهید بر او سجده کنم؟ او عذرخواهی را مترادف با سجده کردن و پرستش معنا کرد و این کار را انجام نداد. آیه نازل شد: وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا یَسْتَغْفِرْ لَکُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُءُوسَهُمْ وَرَأَیْتَهُمْ یَصُدُّونَ وَهُم مُّسْتَکْبِرُونَ [5] ؛ هرگاه به آن ها گفته می شود بیایید تا پیامبر(ص) برایتان استغفار کند، گردنشان را بالا می گیرند و هنگاهی که نگاهشان کنید، متوجه خواهید شد که چه کبری دارند! خُب چرا گردن کشی می کنی؟! فتنه ای به پا کرده ای و جامعه ای را به هم ریخته ای، برو از پیامبر(ص) عذرخواهی کن. اما می بینی کبر آنها اجازه بازگشت به آنها نمی دهد بعد خدا می فرماید: سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَسْتَغْفَرْتَ لَهُمْ أَمْ لَمْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ لَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ [6] ؛ فرقی نمی کند تو(ای پیامبر) برای این ها استغفار کنی یا نکنی، هرگز خدا این ها را نخواهد بخشید. خُلف وعده در روایات و آیات نشانه های فراوانی برای اهل نفاق بیان شده است؛ مثلاً خلف وعده در روایات از نشانه های اهل نفاق است. روایت می فرماید: منافق وعده می دهد، خلف وعده می کند. [7] البته نه این که اگر یک نفر یک بار وعده ای داد و تخلف کرد این منافق می شود، نه بلکه کسی که [خلف وعده] شیوه و عادتش شده است. وعده هایی می دهد که نمی تواند یا نمی خواهد انجام بدهد و فقط وعده سر خرمن می دهد که خرش از پل بگذرد. منافق هنگام بی نیازی طغیان می کند وإذا استَغنی طَغا ؛ [8] وقتی بی نیاز می شود یا موقعیتی پیدا می کند و نعمتی به او می رسد، طغیان می کند یعنی به جای این که نعمت و موقعیت را از خدا بداند و شاکر خدا باشد، تصور می کند اندیشه، فکر، مال و راه او، دیگران را جذب کرده است و باعث موفقیتش شده است. نمی داند دل ها دستِ خداست و دنیا عرصه امتحان است. وقتی مردم به بنی صدر رأی دادند، مدام اعتماد مردم به خودش را بیان و تکرار می کرد، بعد کارش به جای رسید که طغیان کرد و جلو امام هم ایستاد! منافق شک دارد وإذا تَکَلَّمَ لَغا ؛ [9] منافق، زمانی که حرف می زند، حرف هایش لغو و بیهوده است. مؤمن در هر مکان و مجلسی ذکر خدا می گوید. منظور از ذکر خدا فقط سبحان الله گفتن و اذکاری از این قبیل نیست بلکه ذکر می تواند یک حدیث یا یک نکته معرفتی هم باشد. اما منافقین حرف لغو می زنند. اگر دو ساعت کنار یک منافق بنشینید هیچ چیز از او یاد نمی گیرید و گاهی حرف های ضد و نقیض می زند. منافق در حق و حقیقت شک دارد و این شک در عمل او مشاهده می شود. المنافقُ مَن یُری شکَّهُ فی عَمَلهِ [10] موقع عمل که می رسد، منافق نمی تواند به شعارهایی که داده عمل کند، معلوم می شود که به آن [شعارها] شک داشته است. عوامل شکل گیری نفاق در انسان گاهی ریاست طلبی و جاه طلبی باعث نفاق شخص می شود. مثلاً می خواهد به پست و مقامی برسد راست و دروغ را به هم می بافد، حق و ناحق می کند، ظاهر و باطنش دوتا می شود و به نفاق می افتد. گاهی به خاطر خودبرتربینی یا تخریب دیگران است. خودش را خیلی تحویل می گیرد دیگران را هم آدم حساب نمی کند. این خود برتربینی باعث ایجاد نفاق در او می شود. از نشانه های خودبرتربینی هم این است که دیگران را تحقیر و مسخره می کند. قرآن می فرماید: وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ [11] ؛ هرگاه به این ها گفته می شود که ایمان بیاورید مثل بقیه مردم(که پای حق، دین، خدا، ولایت، اسلام و شهدا ایستاده اند) می گویند ما بشویم مثل این آدم های نادان؟ این ها که عقل و شعور و سواد ندارند! بعد خدا می فرماید: اَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَکِن لَّا یَعْلَمُونَ [12] ؛ این ها خودشان نادان هستند، ولی نمی دانند. ضعف ایمان یکی از عوامل دیگر در شکل گیری نفاق، فقدان شخصیت، ضعف ایمان و روحیه است. فرمود: نفاقُ المَرءِ مِن ذُلٍّ یَجِدُهُ فی نَفسِهِ [13] . انسان به دلیل ذلت و خواری که در نفس خود احساس می کند، به نفاق می افتد. آدم عزیز که فیلم بازی نمی کند، آدم مؤمن که دو رنگ نمی شود و ظاهر و باطنش یکی است. آدمی که از درون احساس حقارت دارد، شخصیتش ناقص و ایمانش ضعیف است و به دروغ و دورنگی متوسل می شود. اقتدار مؤمنین: سبب شکل گیری نفاق در جامعه اقتدار مؤمنین در جامعه سبب شکل گیری نفاق می شود. وقتی حق، حاکمیت پیدا کرد باطل دیگر فرصت، توان و جرأت جولان پیدا نمی کند و زیر پوست حق مخفی می شود و اینگونه نفاق شکل می گیرد که البته این امر، نشانه حقانیت و اقتدار حق است نه ضعف حق. یعنی حق این قدرت را داشته که باطل را از اعلان رسمی و تظاهر علنی به زیر بکشد و او را به مخفیگاه ببرد. البته خطراتش باقیست. داشتن تکیه گاه: یکی دیگر از عوامل شکل گیری نفاق در جامعه یکی دیگر از عوامل شکل گیری نفاق در جامعه، وجود چهره هایی است که می توانند تکیه گاه منافقین باشد. منافقین به خودی خود می ترسند و زیر پوست حق مخفی می شوند ولی اگر کسانی را پیدا کنند که موجّه و مورد اعتماد اجتماع و ساده لوح باشند، به آن ها تکیه می کنند و معمولاً حول چنین شخصیت هایی جریان نفاق شکل می گیرد. عبدالله بن اُبی شخص ثروتمندی بود که روابط خاص سیاسی و اقتصادی با یهودی ها داشت و آنقدر در بین مرد موجه بود و به ظاهر اعتماد عموم را جلب کرده بود که در بین دو قبیله اوس و خزرج که جنگ های طولانی باهم داشتند، به عنوان حکم انتخاب شد. اما بعدها بخشی از جریان نفاق بعد از ظهور اسلام و حکومت پیامبر(ص) توسط همین مرد اداره شد. نمونه دیگر، ابوعامر است که قبل از اسلام زهدفروشی می کرد و برای خود بین مردم اعتباری کسب کرده بود. بعد از حضور پیامبر(ص) در مدینه به مکه فرار کرد و در آن جا، شروع به سازماندهی مخالفین پیامبر(ص) کرد و رئیس جریان منافقین شد و فتنه مسجد ضِرار نیز توسط او هدایت شد. ابوعامر پشتوانه مالی و انسانی شکل گیری نفاق بود به طوری که طلحه و زبیر از ابوعامر تجهیزات و شتران فراوانی برای جنگ جمل و مقابله با امیرالمؤمنین(ع) گرفتند. مثلث مخالفان در صدر اسلام 1. مشرکین مکه 2. منافقین مدینه و 3. یهودیان، سه ضلع مثلثی بودند که جریان نفاق در صدر اسلام، توسط این مثلث شکل گرفته و هدایت می شد. این ها عناصری بودند که جریان نفاق را در حکومت پیامبر(ص) دامن می زدند و توسعه می دادند. اقسام نفاق در یک تقسیم بندی باید نفاق را به دوسته تقسیم کنیم: 1. نفاق قدیم یا اکبر 2. نفاق جدید یا اصغر. وقتی می گوییم نفاق، قدیم و جدید ناظر به عنصر زمان است؛ یعنی زمان در تعریف این نوع نفاق دخالت دارد. اکبر و اصغر به نوع نفاق برمی گردد. نفاق قدیم(اکبر) نفاقی است که مسبوق به کفر است؛ یعنی سابقاً شخص کافر بوده و به دلایلی علی الظاهر اظهار اسلام می کند و اسلام می آورد ولی اصلاً ایمان در قلبش راه پیدا نکرده است. چون قبلاً و قدیماً کافر بوده، نفاقش خیلی بزرگ است. نفاق جدید(اصغر) نفاقی است که مسبوق به ایمان است. شخص ایمان آورده، سپس تغییر کرده و دیگر آن ایده ها و نظرات و اعتقادات قبلی را ندارد یا فقط به بعضی از آن اعتقادات ایمان دارد. چون فرد قبلاً مؤمن بوده و جدیداً به جرگه منافقین پیوسته است، نفاقش را نفاق جدید یا اصغر گویند. کسانی که بعد از ایمان، به نفاق می افتند نفاقشان یکسان نیست. بعضی عمیق تر و بعضی کمتر به نفاق می افتند. نفاقی که در بین مؤمنین زیاد دیده می شود ثعلبه در مدینه آدم فقیری بود که مرتب به پیامبر(ص) التماس می کرد، دعا کنید که خدا به من مال و منال بدهد. پیامبر(ص) هم دعا نمی کردند و می فرمودند: به مصلحتت نیست. بالاخره آن قدر اصرار کرد تا پیامبر(ص) برایش دعا کردند. خدا مال زیادی به او داد و او صاحب یک گله بزرگ شد چون در مدینه جا نبود، به بیرون مدینه رفت و آن جا مرتع بزرگی تدارک دید. آیه زکات نازل شد: خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً [14] ؛ ( ای رسول ما) برو از کسانی که اموالی دارند زکات بگیر. مأمور پیامبر(ص) پیش ثعلبه رفت تا تعدادی از گوسفندانش را به عنوان زکات بگیرد. او هم ناراحت شد که من این قدر زحمت کشیده ام، حالا مفت مفت بدهم برود؟! این که همان جزیه است و جزیه برای کفار است نه مسلمان ها. لذا زکات نداد. پیامبر(ص) وقتی شنیدند چند مرتبه فرمودند: وای بر ثعلبه! بعد آیه نازل شد فَلَمَّا آتَاهُم مِّن فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ وَتَوَلَّوا وَّهُم مُّعْرِضُونَ [15] ؛ وقتی خدا این ها را از فضل خودش بی نیاز می کند، بخل می ورزند، به خدا پشت می کنند و از ادای حق اعراض می کنند. فَأَعْقَبَهُمْ نِفَاقًا فِی قُلُوبِهِمْ إِلَی یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِمَا أَخْلَفُوا اللَّهَ مَا وَعَدُوهُ وَبِمَا کَانُوا یَکْذِبُونَ [16] لذا خدا نفاق را در قلب این ها می اندازد. یعنی کار این ها یک نوع نفاق است. این فرد دعای پیامبر(ص) را قبول داشت اما دستور زکاتش را قبول نکرد و این نشانه نفاق است. این نوع نفاق در بین مؤمنین زیاد رخ می دهد. منافقین زمان پیامبر(ص) بر همین اساس، منافقین زمان پیامبر(ص) طبق آیات قرآن به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام به سطحی از نفاق گرفتار بودند. 1. کسانی که در هنگام ورود پیامبر(ص) به مدینه، قلباً اسلام نیاوردند بلکه تظاهر به اسلام کردند و حتی با پیامبر دشمنی هم داشتند؛ مثل ابوسفیان. روایت داریم ابوسفیان یک لحظه هم ایمان نیاورد ولی گفت: أشهد ان لااله الاالله و انّ محمداً رسول الله . 2. کسانی که جزء مؤمنین بودند، هیچ نشانه ای از نفاق هم در آن ها نبود، اتفاقاً مجاهدت هایی هم کرده بودند، سابقه خدمت در اسلام هم داشتند ولی در طول مسیر، عوارضی پیدا کردند. به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله) خراشی در دین آن ها وارد شد که اصلاح نکردند. کم کم این افراد به عناصر مزاحم، منافق و مخالف در جامعه اسلامی تبدیل شدند. این دسته از منافقین، حب جاه داشتند یا دنبال ثروت بودند؛ قبلاً مجاهدت ها کرده بودند ولی حالا طلبکار بودند و چون صحابی پیامبر(ص) بودند، می خواستند موقعیت بهتر و مال و منالی داشته باشند. بعضاً به دنبالش هم رفتند به خیلی از این اموال هم رسیدند؛ مثل طلحه و زبیر که وقتی از دنیا رفتند شمش های طلایی را که در خانه این ها بود با تبر می شکستند و تقسیم می کردند. هزار کنیز، هزار غلام، خانه های متعدد از چوبِ ساروج و... داشتند. آن وقت همین افراد که دنبال دنیاطلبی بودند وقتی امیرالمؤمنین(ع) به حکومت رسیدند، محضر ایشان رسیدند و گفتند: آقا ما در خدمت حکومت اسلامی هستیم. آقا اینها را تحویل نگرفتند. این ها رفتند و از مخالفین شدند. مواظب دنیاطلبی تان باشید مواظب دنیاطلبی تان باشید. گاهی حرص زدن، بخل، دنیادوستی و دنیاپرستی بذر کوچکی در دل ماست، که آنها را دور نمی ریزیم و هر دفعه که حرص می خوریم و حسادت می ورزیم، این درخت رذیله و شجره ملعونه، در وجود ما بزرگتر و وقتی سنی از ما گذشت، دیگر نمی توانیم آن را از ریشه بیرون بیاوریم و این نفاق باعث می شود که حتی در مقابل امام حق هم می ایستیم. منافقین امروز نشانه گروه دوم که مهمترین گروه در دسته های منافقین هستند و می تواند آن ها را برجسته کند و ما نیز می توانیم آن ها را شناسایی کنیم، همراهی کردن با دشمن است. این دسته از منافقین در زمان ما وجود دارند. کسانی که سابقه خوبی داشته اند، خدمت و مجاهدت کرده اند، ولی به خاطر عوامل مختلفی از جمله دنیاپرستی، حسادت، حب جاه، مقام و ریاست و... ناراحت شدند و به دلیل عدم خودسازی به عناصر مزاحم، منافق و مخالف تبدیل شدند. بعضی از آن ها کاملاً از ایمان توبه کرده اند و بعضی هنوز مختصری ایمان دارند. دشمن برای منافقین کف می زند زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) شناخت این دسته از منافقین بسیار سخت بود ولی الان سخت نیست؛ چون در صدر اسلام دشمن خارجی به معنای جدی وجود نداشته یا بروز و ظهور نداشته است و مردم نمی فهمیدند. طبق دیدگاه حضرت امام(ره) اگر دیدی دشمن دارد برایت کف می زند بدان به خودی گل زده ای. با این شاخص راحت می توانیم این دسته از منافقین را بشناسیم. دسته سوّم دسته سوم منافقینی بودند که به قول امروزی ها تازه به دوران رسیده بودند، جدید الاسلام ها و جدیدالعهدها. یعنی کسانی که در زمان حکومت پیامبر(ص) به مدینه آمده بودند و آن جا اسلام آوردند. چه شد که این دسته منافق شدند؟ به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله) این ها دچار لغزش های مؤمنانه شدند [17] . اینان خود را اصلاح نکرده و از خود مراقبت نکردند بعد کم کم کارشان به جایی رسید که با همفکران خود در منطقه بماند گروهی را علیه پیامبر(ص) تشکیل دادند. لغزش های مؤمنانه لغزش های مؤمنانه؛ یعنی لغزش هایی که هر مؤمنی ممکن است پیدا کند.، مثل غرور، حسادت، لجبازی و... . البته این رفتارها آثاری دارد و اگر لجبازی کنی شیطان و نفست تو را می برد. اگر فهمیدی که اشتباه کرده ای، زود جبران کن وگرنه گرفتار می شوی. خداوند در عالم قواعدی دارد و می گوید اگر طبق این قواعد عمل کنید، هدایت می شوید و اگر طبق فلان قواعد عمل کنید، گمراه خواهید شد. اگر کسی با اختیار خودش به قواعد گمراه کننده عمل کرد، به ضلالت می افتد. وقتی می گویند خدا او را به ضلالت انداخته است، منظور چنین چیزی است. روش اهل نفاق مسئله بسیار مهمی که امروز با آن مواجه هستیم و باید از تاریخ صدر اسلام و ایام فاطمیه درس بگیریم، روش ها و شیوه هایی است که اهل نفاق برای مقابله و معارضه با پیامبر(ص) استفاده می کردند. یکی از این روش ها استفاده از شعارهای عامه پسند است. منافقین از شعارهای عامه پسند که عموم مردم و متدینین بپذیرند و بپسندند برای فتنه انگیزی استفاده می کردند. خونخواهی؛ شعار عامه پسند منافقان مثلاً شعار خونخواهی خلیفه سوم(عثمان)، برای عموم مردم شعار مورد قبولی بود. خوانخواهی عثمان یعنی این که حقی ضایع شده است و می خواهیم آن پرونده را را دوباره به جریان انداخته و حق را احیا کنیم. ابن ابی الحدید معتزلی از مورخین معتبر اهل سنت نقل می کند که طلحه سرسخت ترین آدم در جریان قتل عثمان بود و بعد از او زبیر بود. یکی دیگر از مورخین اهل سنت می گوید وقتی مردم خلیفه سوم را محاصره کرده بودند، طلحه برای این که خلیفه زودتر به قتل برسد راه ارسال نان و آب را بر وی بست؛ که آن جا امیرالمؤمنین(ع) غضب نمودند و توسط امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برای عثمان آب فرستادند. حالا سال ها گذشته و این طلحه و زبیر و معاویه خونخواه خلیفه سوم شده اند! خونخواهی عتمان، شعاری بود که اگر 25 سال قبل از آن یکی از اینها چنین شعاری می داد مردم چپ چپ به او نگاه می کردند! امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید: او (طلحه) عَلَم خون خواهی عثمان را برداشت؛ چون می ترسید زودتر خون عثمان از او مطالبه شود. خودش قاتل بود. طلحه عَلَم مخالفت با امیرالمؤمنین(ع) را برداشت و برای این که علی(ع) را زمین بزند یک شعار عامه پسند (خونخواهی عثمان) سر داد و زبیر را هم دنبال خود کشاند. حضرت(ع) فرمودند: إِنَّهُمْ لَیَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَکُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَکُوهُ [18] ؛ این ها حقی را طلب می کنند که خودشان ضایعش کرده اند، خون خواه خونی شده اند که خودشان ریخته اند. اصلاح طلبی؛ شعاری منافقانه یکی دیگر از شعارهای عامه پسند، شعار اصلاح طلبی است. نه این که حتماً بخواهند بگویند ما اصلاح طلب هستیم. می خواهند بگویند ما آن کسی هستیم که کار را درست می کنیم. قرآن می فرماید: و اذا قیل لَهُم لاتُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ [19] ؛ (خطاب به منافقین) در زمین فساد می کنند و می گویند ما اصلاح می کنیم. می گوییم ارزش ها را خراب کردید! می گویند: ارزش ها چه ربطی به کاری که ما انجام می دهیم دارد؟! ما داریم عزت و آبرو را حفظ می کنیم! برای شما تلاش می کنیم. منافقین و شعار عقل گرایی و راستگویی یکی دیگر از شعارهای عامه پسند خردورزی و عقل گرایی است. ادعای خردورزی می کنند ولی قرآن می فرماید: أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَکِن لَّا یَشْعُرُونَ [20] همه بدانید این ها مفسد هستند، خودشان هم نمی فهمند و فکر می کنند که درست رفتار می کنند. این ها خودفریبی می کنند؛ شعار عقل گرایی و خردورزی می دهند، اما خود، عقل ندارند. یکی دیگر از شعارهایی که منافقین سرمی دهند، شعار راستگویی است. قرآن می فرماید: إِذَا جَاءَکَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکَاذِبُونَ [21] ؛ وقتی منافقین پیش تو می آیند شهادت می دهند که ما خدا را شاهد می گیریم که تو رسول ما هستی و خدا می داند که تو پیامبر(ص) مایی. والله! خدا شهادت می دهد که این ها دروغ می گویند و تو را قبول ندارند. تمام این ها ظاهرسازی است. این ها ادعای راستگویی دارند، ولی دروغ می گویند. قرآن و روایات، مجموعه عبرت آموز قرآن و روایات برای این است که ما از تاریخ، آیات و روایات عبرت بگیریم و مبتلا نشویم. اگر کسی فکر کند که این قرآن با این عظمت فقط برای این نازل شده است که از روی آن بخوانیم و ثواب ببریم، باید فاتحه اسلام خواند! عربستان الان مرتب قرآن چاپ می کند و داعشی ها مرتب قرآن می خوانند اما سرِ شیعه، سنّی، مسیحی و... هم می برند. باید قرآن را بفهمیم و از این فهم برای کسب بصیرت و شناخت امروز جامعه خود استفاده کنیم، چرا که حق و باطل همیشه وجود دارد. شبهه-مکرو و حیله امیرالمومنین (ع) فرمودند: شبهه را از این جهت شبهه نامیدند که شبیه به حق است و تنها مومن با نور یقینش از آن نجات پیدا می کند. یکی از روش هایی که اهل نفاق برای پیشبرد اهداف خودشان استفاده می کنند، استفاده از شبهه و مکر و حیله است، مثل نسبت دادن امور غیرواقع به پیامبر(ص). در صدر اسلام نسبت های ناروا و دروغ به پیامبر(ص) می بستند تا کار خود را پیش ببرند. در خطبه 210 نهج البلاغه آمده، شخصی نزد حضرت امیرالمؤمنین(ع) آمد و گفت: این قدر روایات عجیب و غریب و ضد و نقیض از پیامبر(ص) نقل شده است و ما نمی دانیم کدام درست و کدام غلط است. حضرت فرمودند: کسانی که حدیثی برای تو نقل می کنند، چهار دسته هستند که پنجمی ندارند. نخست منافقی است که اظهار ایمان می کند و خود را مسلمان نشان می دهد؛ نه احساس گناه می کند و نه از معصیت دوری می جوید؛ بلکه از عمد به رسول خدا(ص) دروغ می بندد که اگر مردم بدانند که او منافقی دروغگوست، حدیث را از او نمی پذیرند و سخنش را راست نمی شمارند. ولی می گویند او یار پیامبر(ص) است. رسول خدا(ص) را دیده، از او حدیث شنیده و از او فراگرفته است. از این رو سخن او را می گیرند و از او می پذیرند. خداوند در قرآن ویژگیهای آن ها را بیان فرموده و اوصاف آنها را به روشنی برایت بازگفته. اینان پس ار پیامبر(ص) باقی ماندند و خود را با دروغ و بهتان و نیرنگ به پیشوایان گمراهی و دعوت کنندگان به آتش دوزخ نزدیک ساختند. آنان نیز امور مملکت را به این منافقان سپردند و زمام امور مردم را به دست ایشان دادند و به این وسیله آن ها دنیا را خوردند. بی شک مردم در کنار حاکمان و قدرتمندان و در پی دنیایند؛ مگر کسی که خداوند حفظش نماید این منافق یکی از آن چهار نفر است که احادیث پیامبر(ص) را نقل می کنند . مواظب باشید! ممکن است طرف صحابه پیامبر(ص) باشد اما منافق نیز باشد. صحابه پیامبر(ص) که معصوم نیست! او هم ممکن است خطا کند. صحابه هم ممکن است ناصالح باشد. آیا امام (ره) با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بودند؟! آخر وصیتنامه حضرت امام(ره) هست که در زمان حیات من نسبت های ناروا به من می دادند و حرف هایی که من نزدم را به من نسبت می دادند؛ پس از من ممکن است بر حجم آن افزوده شود ولی ملاک و معیار برای شما صدای من یا خط و امضای من هست. هر حرفی را قبول نکنید. مثلاً می گویند: فلانی یار امام(ره) بوده است پس فرد خوبی است. این حرف که حجیت ندارد! بنابراین باید سند ارائه شود. گفتند امام(ره) با مرگ بر آمریکا مخالف بودند. چطور چنین چیزی ممکن است؟! امام(ره) حتی در وصیت نامه شان هم مرگ بر آمریکا گفتند! فدک و نسبتی ناروا به پیامبر(ص) یکی از احادیث دروغی که بر پیامبر(ص) بستند و در تواریخ هم نقل شده، این بود که پیامبر(ص) فرمودند ما انبیا ارث به جا نمی گذاریم و اگر چیزی بعد از خود جا بگذاریم صدقه است. با همین دلیل ده روز بعد از رحلت پیامبر(ص) فدک را از صدیقه طاهره(س) مصادره کردند. ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه اش، نقل می کند به اعتبار این حدیثی که دو سه نفر گفتند و ادعا کردند که از پیامبر(ص) شنیده اند، فدک برای مسلمین بوده است که پیامبر(ص) سهمی از آن را برای ذوی القربای خود کنار می گذاشته بقیه را به فقرا می داده اند. درحالی که این طور نبوده و اصلاً مشهور بوده که پیامبر(ص) فدک را به امر الهی به دخترشان بخشیدند و ایشان هم فقرای مدینه را با آن رسیدگی می کردند و برای خود چیزی نمی گذاشتند. کجای قرآن نوشته که انبیا ارث برجا نمی گذارند؟ حضرت زهرا(س) با اذن امیرالمؤمنین(ع) به مسجد آمدند با خلیفه صحبت کنند که فدک ارث من است. حضرت فرمودند: این چه حدیثی است که من یا فرد دیگری نشنیده؟! این چه حدیثی است که با قرآن مخالف است؟! مگر نگفتید کتاب خدا معیار است؟ کجای قرآن نوشته انبیا ارث به جا نمی گذارند؟! قرآن می فرماید: وَوَرِثَ سُلَیْمَانُ دَاوُودَ [22] ، یَرِثُنِی وَیَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ [23] چه طور انبیای دیگر ارث ببرند آن وقت به پیامبر آخرالزمان که رسید ارث به جا نمی گذارد؟! این که مخالف آیات قرآن است! ابن ابی الحدید می گوید: وقتی حضرت زهرا(س) فرمودند فدک برای من است خلیفه سوم گفت شاهدی هم دارید؟ بی بی فرمودند: بله دو تا شاهد دارم. یکی علی بن ابیطالب(ع) که برادر و پسرعمّ رسول خدا و جانشین اوست و اولین کسی است که اسلام آورد و دوم ام ایمن که زنی است که پیامبر(ص) فرمودند او(ام ایمن) راستگوست و اهل بهشت است. خلیفه گفت ام ایمن که زن است و شهادت یک زن هم که قبول نیست. علی بن ابیطالب(ع) هم که ذی نفع است (شوهر توست) شهادتش قبول نیست. بعد حضرت زهرا(س) احتجاجاتی کردند. ابن ابی الحدید می گوید: خلیفه سوم بعد از احتجاجات حضرت زهرا(س) روی منبر نشست و نستجیر بالله این عبارت را گفت: این حرف روباه ماده ای بود که شاهدش دُمش بود! [24] قصه آن چنانی شد که می دانید حضرت زهرا(س) با چشم گریان از مسجد برگشتند. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: چه شد؟ حضرت زهرا(س) ماجرا را بیان نمودند. دو - سه مرتبه رفت و آمدهایی به مسجد شد. در مرتبه آخر امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: امروز تنها برو و به یادشان بیاور این کلام پیامبر(ص) را که فرمودند فاطمه(س) پاره تن من است. رضایت فاطمه رضایت خداست، غضبش غضب خداست. آیا فاطمه ای که رضایت و غضبش، رضایت و غضب خداست خلاف شرع عمل می کند؟ بی بی به توصیه امیرالمؤمنین(ع) رفتند و حرف خود را زدند و بالاخره خلیفه قلم و کاغذی برداشت و قباله فدک را پس داد. خلیفه دوم پیش خلیفه اول رفت و گفت قباله فدک را نوشتم و به فاطمه(س) برگرداندم. خلیفه عصبانی شد و داد و فریاد کرد. به هرحال دنبال حضرت زهرا(ع) به کوچه آمد. قباله دست بی بی بود و به خانه برمی گشتند. طبیعتاً با آن حالت نقاهت و بیماری که حضرت داشتند به سرعت راه نمی رفتند؛ در مسیر بودند و در آن کوچه ای که منسوب به کوچه بنی هاشم است. ناگهان مقابل بی بی ایستاد و گفت این چیست در دست تو؟ فرمود: این نامه فدک است که خلیفه برای من نوشته است. گفت: این نامه را بده من تا ببینم. بی بی استنکاف کردند و ندادند. اصرار کرد که بگیرد، اما بی بی ندادند. جلو رفت تا قباله را بگیرد و بی بی عقب تر رفتند. بالاخره قصه آن چنانی شد که می دانید. یک وقت مشاهده کردند که بی بی به روی زمین افتاده است و پاره های قباله فدک را باد به این طرف و آن طرف می برد. بی بی به سختی از روی زمین بلند شدند. حسنین(ع) زیر بغل های مادر را گرفتند. قبل از این که بی بی وارد منزل شوند، بچه ها در زدند. زینب(س) در را باز کرد و شاید اولین چیزی که توجهش را جلب نمود آن چادر خاکی بود.... [1] . منافقون، 2. [2] . منافقون، 4. [3] . همان. [4] . همان [5] . منافقون، 5. [6] . منافقون، 6. [7] . نهج الفصاحة، ص156. آیة المنافق ثلاث، إذا حدّث کذب و إذا وعد أخلف و إذا ائتمن خان . [8] . منتخب میزان الحکمة ، ص 566؛ تحف العقول، 212؛ المُنافِقُ إذا نَظَرَ لَها، وإذا سَکَتَ سَها، وإذا تَکَلَّمَ لَغا، وإذا استَغنی طَغا . [9] . همان. [10] . شرح آقا جمال الدین خوانساری بر غرر الحکم و درر الکلم ج2 ، ص 544 ، ح3551؛ إنَّ الْمُؤْمِنَ مَن یُری یَقینُهُ فی عَمَلِهِ، وَ الْمُنافِقُ مَن یُری شَکُّهُ فی عَمَلِهِ . [11] . بقره، 13. [12] . همان. [13] . تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص 458، حدیث 10485. [14] . توبه، 103. [15] . توبه،76 . [16] . توبه، 77. [17] . بیانات در جمع سپاهیان و بسیجیان لشکر 10 سیدالشهداء؛ ؛ 1377/07/26دسته ی سوم از منافقین آن کسانی هستند که در یکی از آیات قرآن، از آنها اسم آورده شده است: و ما لکم فیالمنافق فئتین واللَّه ارکسهم بما کسبوا اتحبون ان تهدوا من اضل اللَّه ؛ که این، آن منافقینی هستند که مدینه آمدند و ایمان آوردند. بعد دچار همان لغزشهای مؤمنانه شدند، خودشان را حفظ نکردند؛ این لغزش ادامه پیدا کرد و کارشان به آن جا رسید که به یمامه رفتند و با پیغمبر اعلان جنگ دادند - یعنی منافق محارب - این دسته ی سوم است . [18] . خطبه 137 نهج البلاغه. [19] . بقره، 11. [20] . بقره، 12. [21] . منافقون، 1. [22] . نمل،16. [23] . مریم، 6 [24] . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 16، ص 212. ، ص 212. ...
68 هزار نفر در اماکن اقامتی آذربایجان غربی اسکان یافته اند
گذشته نشان می دهد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: امسال به دلیل برودت و سردی هوای استان شاهد کاهش 40 درصدی اقامت مهمانان نوروزی در کمپ ها، چادرها و پارک ها بوده ایم. جباری به آمار بازدیدکنندگان از موزه های استان اشاره کرد و گفت: تا پایان روز چهارم فروردین ماه، 12 هزار و 916 نفر از موزه ها و بناهای تاریخی استان بازدید کرده اند که خود افزایش 13 ...
بدرقه و استقبال از مسافران نوروزی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)
لاله و سنبل مسافرانی که عازم سفر هستند بدرقه می شوند و مسافرانی که وارد کشور می شوند، مورد استقبال قرار می گیرند. قائم مقام شهردار منطقه 20 خاطرنشان کرد: بزرگترین سفره هفت سین منطقه 20 نیز در این محل بین المللی اجرا شده که مورد استقبال چشمگیر هموطنان و گردشگران خارجی قرار گرفته است. عطائی در پایان تصریح کرد: همراه با بسته های فرهنگی و نقشه های گردشگری تهران و شهرری، اطلاعات ...
دخالت نظامی 10 کشور به رهبری عربستان سعودی در یمن/ فرار منصور هادی به عمان
نخستین مرحله، پایگاه های نظامی را در صنعا و عدن بمبارن کرده اند. این پایگاه ها در کنترل حوثی ها و نظامیان حامی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق هستند. هم اکنون واحدهای نظامی حوثی ها درکنار نظامیان حامی علی عبدالله صالح (رئیس جمهور سابق یمن ) در آستانه تصرف شهر عدن محل استقرار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن هستند. عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در آمریکا روز چهارشنبه به وقت ...
ظرفیت اسکان 150 هزار مسافر نوروزی در همدان ایجاد شد
محمودرضا عراقی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در همدان ، اظهار داشت: امسال ظرفیت اسکان 150 هزار نفر از مسافران نوروزی در همدان ایجاد شده که نسبت به نوروز گذشته 30 هزار نفر افزایش داشته است. وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان همدان هزار و 826 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در همدان آماده کرده است، افزود: این کلاس ها ظرفیت اسکان 9 هزار نفر در شبانه روز را دارد که در صورت نیاز و افزایش ...
قندیل شکوفه های قروه + تصاویر
در نظر گرفته شده است که شب گذشته اولین گروه از مسافران به صورت اضطراری در این اماکن اقامت یافتند. وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز امسال 5 باب مدرسه، یک خانه معلم، 2 هتل و 2 کمپ اسکان موقت به ظرفیت هزار و 400 نفر برای مسافران در نظر گرفته شده است.
افزایش چشم گیر استقبال گردشگران از مضیف های خوزستان
استقبال گردشگران ایرانی از مضیف های خوزستان در نوروز 94 هر روز بیشتر می شود. مضیف کلمه ای عربی است به معنای مهمان سرا و محل میهمانی. مضیف های اقوام عرب حاشیه هور که با نی های نیزار ساخته می شوند، فضاهایی مستقل از خانه ها هستند که برای برگزاری میهمانی ها و جلسات مهم بین اقوام ساخته می شوند. فناوری ساخت مضیف و آداب قهوه خوری در مضیف پیش از این به عنوان ارزش ناملموس در فهرست میراث ملی ...
باران محبت مریوانی ها گرمتر از باران بهاری
موبایل خود را جهت تماس مهمانان نوروزی در این اطلاعیه قید کرده اند. فرماندار مریوان نیز این کار مردم شهر را قابل تحسین دانست و آن را یکی از عواملی بیان کرد که موجب می شود مهمانان نوروزی بار دیگر این استان را برای سفر خود برگزینند. محمد فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 107 هزار مسافر از 29 اسفند سال گذشته تا کنون وارد مریوان شده اند. وی اظهار کرد: 68 هزار نفر ...
سوانح جاده ای در کشور هشت درصد کاهش یافت
سایت خبری تحلیلی هنگام Hengamnews.com: سردار حسین اشتری فرمانده ناجا به همراه سردار مومنی فرمانده پلیس راهور روز پنجشنبه از محورهای مواصلاتی استان قزوین بازدید کرد و در جریان حضور موثر نیروهای امدادی در جاده ها قرار گرفت. فرمانده ناجا پس از ورود به استان در محل عوارضی قزوین به زنجان مورد استقبال مرتضی روزبه استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای امدادی و شورای ...
اعلام محدودیت های ترافیکی تا16فروردین
"خیبرآنلاین" - ترافیک جاده هراز و چالوس محدودیت های ترافیکی در محورهای مختلف اعلام شد. به گزارش مهر، براساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی، سامانه های ترددشمار و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع که در زیر ذکرشده، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است. در شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده براساس ...
بازارچه مرزی سرپل ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه گشایش یافت
به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار کرمانشاه در حاشیه افتتاح این بازارچه مرزی گفت: این بازارچه باید در راستای استفاده از امکانات مرزی برای داد و ستد بیشتر و ایجاد رفاه عمومی بکار گرفته شود. ابراهیم رضایی بابادی افزود: هدف از سفر امروز علاوه بر افتتاح بازارچه عرضه محصولات وارداتی از کشورعراق، بررسی مشکلات شهری نیز بوده است. وی تصریح کرد: بازارچه ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت موقعیت ...
آیا احمدی نژاد با شهیدرجایی شباهت داشت؟
روز نو : حسن غفوری فرد از سیاست مداران کهنه کار ایران است که در دولت شهید رجایی هم به عنوان استاندار و هم در کابینه حضور داشته است. او پیش از تعطیلات نوروز مهمان کافه خبرآنلاین بود که بخشی از گفت وگوی با وی در تعطیلات نوروز و بخش اصلی آن پس از تعطیلات منتشر خواهد شد. او در بخش نخست که مربوط به تعطیلات نوروز است خاطراتش را از دولت شهید رجایی مطرح می کند. او همچنین به این سوال پاسخ می دهد که دولت ...
استقبال گردشگران از سپهر سپهران / فلک الافلاک رکورد زد
.... وی با بیان اینکه این میزان بلیت فروشی روزانه در فلک الافلاک در نوع خود بی سابقه است عنوان کرد: روز گذشته نیز آمار بلیت فروشی در این بنای تاریخی از مرز 10 هزار و 500 نفر گذشت. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان یادآور شد: آمار یاد شده مربوط به بلیت فروشی صورت گرفته در ورودی این بنای تاریخی بوده و آمار بازدیدهای رایگان، بلیت های توزیع شده نیم بها و ...
بوم گردی در روستاهای مازندران
ارتباط باشیم واستقبال خوبی ازمجموعه های سنتی بخش هزار جریب شکل بگیرد تا جایی که کارکنان مجموعه از اقشار روستایی منطقه هستند . این بانوی فعال گردشگری می گوید: با توجه به اینکه رشته تحصیلی ام گردشگری است و فعالیت هایی در زمینه سازمان های مردم نهاد وصنایع دستی داشتم به این حوزه ورود پیدا کردم . واحدی که سه واحد سنتی فاقد هرگونه تکنولوژی روز در روستای بخش هزار جریب دارد، ادامه می ...
تجاوز سعودی ها به یمن با حمایت مستقیم آمریکا+تصاویر
. با وجود تمامی اخبار ضد و نقیض، کماکان خبر قطعی در مورد سرنوشت منصور هادی در دست نیست و برخی منابع خبری از حضور وی در عدن خبر می دهند. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده است، نیروهای انصارالله برای دستگیری منصور هادی 100 هزار دلار جایزه در نظر گرفته اند. خروج کارکنان عربستان، کویت، امارات و مصر از عدن کارکنان و دیپلمات های کشورهای عربستان، امارات، کویت و مصر ...
طرح بسیج سلامت نوروزی با حداکثر توان نیروی انسانی و امکانات در حال انجام است
تاریخ گذشته عنوان کرد . وی از دیگر موارد انجام شده در این طرح، به تشکیل چهار جلسه برون بخشی، نصب 21 بنر با موضوعات بهداشتی، تهیه هزار عدد پمفلت بهداشتی و توزیع در محل استقرار کاروان های راهیان نور و مهمانان نوروزی، حضور در محل اسکان مهمانان نوروزی و نظرسنجی از آنان در مورد خدمات ارائه شده و.... اشاره کرد . رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان از شهروندان و میهمانان نوروزی ...
174 هزار مسافر نوروزی در لرستان اقامت کردند
در مهمان پذیرها، هتل ها، مهمانسراهای دولتی، مدارس و کمپ های اسکان موقت را احصا می کند. شمس با بیان اینکه بیشترین بار مسئولیت در بحث اسکان و اقامت مسافران نوروزی لرستان بر دوش آموزش و پرورش، مهمانسراهای دولتی و شهرداری ها قرار دارد یادآور شد: میراث فرهنگی روزانه نسبت به جمع آوری و ثبت آمار اقامت از دستگاههای مختلف اقدام می کند. وی بیان داشت: از 27 اسفندماه سال گذشته تا پایان روز پنجم فروردین ماه 174 هزار و 739 نفر در لرستان اقامت کردند. شمس گفت: در حال حاضر ظرفیت همه هتلهای بروجرد و خرم آباد 100 درصد تکمیل شده است. + 0 - 0 ...
تجاوز عربستان به یمن / انصارالله: قاطعانه پاسخ می دهیم/ بمباران فرودگاه صنعا توسط عربستان
، بحرین و کویت هرکدام 15 هواپیما و قطر 10 هواپیما را در این عملیات مشارکت داده اند . 17:50 وزیران امور خارجه مصر و کویت روز پنجشنبه در آستانه نشست سران عرب گفتند مداخله در یمن پس از آنکه حوثی ها شهر عدن در جنوب این کشور را تهدید کردند ، اقدامی ضروری بود. کویت و مصر هر دو از حملات هوایی شب گذشته تحت رهبری عربستان سعودی علیه حوثی ها حمایت کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از شرم الشیخ ...
جاده هراز آمل بازگشایی شد
متاسفانه مسافران نوروزی گاه تا 10 روز را در چادر می گذرانند . ماندن طولانی مدت در چادرها و استفاده از امکاناتی مانند گاز پیک نیک برای پختن خوراک یا گرم کردن چادر موجب شده است که هر سال مواجه با شماری از قربانیان یا مصدومان ناشی از گاز گرفتکی باشیم . بر اساس آمارهای ارائه شده از 27 اسفند سال گذشته تا کنون تعداد 102 نفر به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن توسط اورژانس فارس به ...
340 هزار مسافر نوروزی وارد گچساران شدند
عبدالرحیم رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 28 اسفند 93تا امروز روزانه تعدادی مسافر نوروزی برای گذراندن تعطیلات به این شهرستان سفر کرده اند. وی بیان کرد: از این تعداد مسافر نوروزی بیش از 140هزار نفر در شهرستان گچساران اقامت داشته اند. رحیمی اظهار کرد: حرم مطهر بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با 67هزار زایر دارای بیشترین آمار مهمان نوروزی بوده است. فرماندار ...
ورود 262 هزار نفر روز مهمان به ستاد اسکان آموزش و پرورش خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از ورود 262 هزار و 234 نفر روز مهمان نوروزی به ستاد اسکان آموزش و پرورش این استان خبر داد. محمد تقی زاده اظهار کرد: تا امروز ستاد اسکان آموزش و پرورش خوزستان میزبان 262 هزار و 234 نفر روز مهمان نوروزی بوده است. شب گذشته ظرفیت مدارس ستاد اسکان شهرستان آبادان و نواحی چهارگانه اهواز تکمیل شد به همین دلیل اجازه دادیم تا در این مدارس چادر هم برپا کنند. ...
اسکان 65 هزار نفر روز مهمان در مراکز اقامتی آموزش و پرورش کردستان
رشید قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از تاریخ 28 اسفند 93 تا پنجم فروردین 94 تعداد 65 هزار و 175 نفر روز میهمان در قالب پنج هزار و 741 خانوار در مراکز رفاهی و اقامتی آموزش و پرورش کردستان، اسکان یافتند که این تعداد مشتمل بر 26 هزار 70 نفر بودند. وی گفت: در نوروز 94 تعداد 210 مدرسه با بیش از دو هزار کلاس برای اسکان مهمانان نوروزی در استان مهیا شده است و بیش از 600 نفر عوامل اجرایی در مراکز پذیرش و اسکان به میهمانان نوروزی خدمات ارائه می نمایند.ک/3 1904/ ...
هجوم عسلک های سفید به پایتخت / انتخابات پرحاشیه
شورای شهر و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات پایتخت خبر داد . در این هفته رئیس سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی این هفته آماری در خصوص فضاهای بی دفاع شهری ارائه کردو گفت : این فضای ها شهری شامل ساختمان ها ، ابنیه ها ، پل ها و زمین های افتاده موجبات بروز و ظهور آسیب های اجتماعی را فراهم می کند که همین مسئله سبب ورود مدیریت شهری به بررسی و مدیریت این فضاها شد. حدود 4 هزار و 900فضای بی ...
اسکان بیش از 4500گردشگر نوروزی در ستادهای فرهنگیان آذربایجان شرقی
جعفر پاشایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: بیش از 150 مدرسه در نقاط مختلف استان برای اسکان فرهنگیان درنظر گرفته شده که تا امروز بیش از 4573 خانوار و 12 هزار و 897 تعداد نفر در ستادها و مدارس شهرستان های مختلف اسکان یافته اند . وی این تعداد را با احتساب هر شب اقامت بیش از 30 هزار و 420 نفر روز اعلام کرد و ادامه داد: ستاد فرهنگیان استان از 27اسفند با آماده سازی 150 مدرسه و ...