سایر خبرها
سجاد دادپور برگزیده جشنواره سراسری عکس رهروان عشق شد
دادپور برگزاری سه نمایشگاه انفرادی، شرکت در چندین نمایشگاه گروهی و کسب رتبه اول قاب های بهشتی، بهترین عکس قاب های بهشتی، مقام سوم جوانان کشوری، رتبه اول رهآورد سرزمین نور، رتبه دوم سوگواره خط سوم، رتبه سوم سوگواره مهر محرم در دو دوره، رتبه دوم جشنواره نماز، مقام نخست هنر و ادبیات محتشم، رتبه برگزیده هنر و ادبیات محتشم، و رتبه اول قاب بیداری، را در کارنامه درخشان خود دارد. ...
برترین های مسابقه استانی عکس شکوه حضور در سمنان معرفی شدند
، فعالان شبکه های اجتماعی، نمایندگان مطبوعات سراسری و استانی به خاطر همکاری در اطلاع رسانی و پوشش خبری سوگواره بین المللی مهر محرم که از سوی موسسه موج فرهنگ سمنان برگزار می شود نیز تقدیر شدند . جوائز نقدی برترین های این مسابقه به ترتیب رتبه های اول تا سوم دو میلیون و 500 هزار ریال، دو میلیون ریال و یک میلیون و 500 هزار ریال اعلام شد . پایان پیام/ 276 ...
رتبه یک استانی در جشنواره خوارزمی د رمحورادبیات
نباشند اما به نفر اول یک کارت هدیه ی پانصد هزار ریالی و به نفر دوم کارت هدیه ی چهارصد هزار ریالی ونفر سوم سیصد هزار ریالی تعلق گرفت. وی در ادامه افزود: پروردگار منان هر کدام از ما بندگان خویش را با قدرت تعقل و اندیشیدن آفریده واین یعنی همان IQ ولی این استعداد وقتی میسر خواهد شد ،که همراه با تلاش و پشتکار و شناخت توانایی های خود همراه باشد، قطعا اگر انسان در مسیر شناخت استعداد خود تلاش ...
نمایش نامه نویسان در ایستگاه آخر/میرباقری از تجربیاتش می گوید
یک دنیا استعداد، اثری بیافرینند که در خور ستایش باشد و پیشکسوتان عرصه خاک صحنه، عشق و هنر از آنها تجلیل کنند. پرده اول؛ فضای بیرونی فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود 40نمایش نامه نویس از دیار خوبان، استان هنر و فرهنگ و ایثار برای نخستین بار در محفلی گردهم آمده بودند که نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی استان نام داشت و در آن 48اثر به دبیر خانه ارائه شد آثاری که در رده های مختاف شامل ...
آئین اختتامیه جشنواره نمایش نامه نویسی استان سمنان با تقدیر از نفرات برتر
، استعداد، عشق و هنر بدل ساختند. وی افزود: در جشنواره نمایش نامه نویسی استان سمنان هفت اثر برگزیده پس از دو دور داوری را اعلام کرد که در پایان این مراسم از برگزیدگان و شرکت کنندگان در جشنواره با حضور پیشکسوتان فرهنگی ، هنری و مسئولین در جلسه تقدیر به عمل آمد . پرده اول؛ فضای بیرونی فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در این بین اما چه زیباست حضور عاشقانی که از لابلای کلمات، مهر ...
رامبد جوان: اگرنمی توانید افراد موفق افغانستانی رو تحمل کنید نفس عمیق بکشید + عکس
به گزارش جام جم سیما ، خندوانه در برنامه شب گذشته خود میزبان دکتر افغانستانی احمد شاه فرهت متخصص کودکان در مشهد و حسیبا ابراهیمی بازیگر نقش اول چند متر مکعب عشق بود و رامبد جوان در پیامی برای مردم نوشت: سلام عزیزان. خواهش می کنم اونایی که فکر می کنن از همه ی دنیا بهترن یه کم صبور باشن و مهمونای امشب رو تماشا کنن و اگه نمی تونن افراد موفق افغانستانی رو تحمل کنن نفس عمیق بکشن و امشب روزه ی کامنت گذاشتن بگیرن. رفتارها و افکار نژاد پرستی یکی از محکوم ترین چیزاییه که بشر به خودش دیده. بعضی وقتها دلم می خواد گوش بعضیاتون رو از دو طرف بگیرم و یه دور دورِ خودتون بچرخونم ...
شبی با افغانستانی های موفق در خندوانه / بچه های کار هیچ گاه کودکی نکردند
رامبد جوان از حسیبا ابراهیمی بازیگر نقش اول چند متر مکعب عشق دعوت کرد تا با او به گفتگو بنشیند و با تشویق حضار حسیبا ابراهیمی وارد استودیوی خندوانه شد. ابراهیمی در ابتدا در خصوص انتخاب شدنش برای بازی در فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق بیان کرد: در نزدیکی خانه ما انجمن حمایت از کودکان کار قرار داشت و می دیدم که دختر همسایه مان به آنجا می رود. من هم رفتم آنجا و ثبت نام کردم و تا کلاس پنجم درس ...
شخصیت های نمایش من قدیمی نمی شوند
به گزارش جام جم سیما ، پری صابری تحصیلات خود را در رشته سینما در پاریس گذراند. پس از بازگشت به ایران، با وجود آن که دانش آموخته رشته سینما بود، جذب تئاتر شد و در همان زمان به همراه حمید سمندریان گروه تئاتر پاسارگاد را بنا نهاد. پری صابری در این دوره آثار ادبی و نمایشی مهمی از کارهای دراماتیک جهان را روی صحنه برده است. از نمایش کوروش کبیر بگویید. نوشتن نمایش کوروش کبیر تمام شده و باید امکانات اجرای آن فراهم شود و بودجه بگیریم، زیرا در این نمایش باید حداقل 60 50 نفر روی صحنه بیایند.کوروش کبیر امکانات می خواهد و من به تنهایی نمی توانم آن برنامه را روی صحنه بیاورم. تلاش می کنیم برای اجرای این برنامه، امکانات فراهم شود. برای این که کوروش واقعا شخصیتی جهانشمول دارد. من کاری به این که کوروش پادشاه بوده یا نبوده، ندارم، به اعتقاد من او شخصیتی جهانگیر دارد. همان طور که استوانه کوروش را مانند ورق زردی نگه می دارند و اجازه نمی دهند کسی به آن نزدیک شود، چون این حیثیت یک مملکت است، ما هم تلاش می کنیم به این حیثیت احترام بگذاریم و به آن وفادار باشیم. چه دلیلی دارد شما سراغ نوشته های کلاسیک ایرانی می روید؟ من نمایشنامه هایی را که به صحنه می آورم، درست است که به آدم های روزگاران گذشته می پردازد، اما این آدم ها هیچ گاه قدیمی نمی شوند. سعدی همیشه مدرن است، برای این که سخنانی که می زند زمان ندارد یا مولانا حرف هایی که می زند، تاریخ انقضا ندارد. من با سبک و سیاق خود این نمایشنامه ها را روی صحنه می آورم و سبکی را هم که ساخته و آماده کرده ام، آمیزه ای از حرکت های مدرن جامعه بشری برای تئاتر است. یعنی ما تئاتری را روی صحنه می بریم که هم از لحاظ حرکت و موسیقی خیلی به آن اعتقاد داریم. می شود بیشتر توضیح دهید؟ نمایشنامه هایی که روی صحنه می آید، باید از لحاظ تصویری قوی باشد، شما باید در راه مدرن تئاتر امروز حرکت کنید. حرکت بدن، که حرکت بدن دیوانه می گویند امروز بابی است که اگر به آن توجه نکنید، نمایشنامه ای را نمی توانید به روی صحنه بیاورید و اثرگذار باشد یا موسیقی به همین ترتیب. موسیقی جزء لاینفک یک تئاتر است. از روزگاران گذشته، موسیقی در تئاتر نقش مهمی داشته است. یعنی این گونه نبوده که یکی این سمت بنشیند و دیگری آن سو و با هم حرف بزنند. این هم یک زمانی بوده است. شاید در حال حاضر نمایشنامه رادیویی تا حدودی همین باشد. یعنی مبنای این نمایش، تنها دیالوگ است. دیالوگ کار اصلی را به عهده دارد ولی شما باید به این دیالوگ قدرت اجرایی بدهید. اگر بتوانیم این قدرت اجرایی را به دیالوگ ها بدهیم خوب است، اگر نه این دیالوگ ها اثرگذار نیستند. به اعتقاد شما، این ویژگی ها در آثار نمایشی این روزهای ایران رعایت می شود؟ در حال حاضر افرادی که در ایران کار می کنند به این مسائل توجه می کنند. من تا به حال کاری از هنرمندان جوان را ندیده ام که در آن حرکت نباشد. در حال حاضر نشانه های مدرن بودن را به درستی در آثار هنرمندان جوان می بینم. چون خوشبختانه اینها به اینترنت دسترسی دارند و می بینند که در دنیای امروز، تئاتر چگونه حرکت می کند. یعنی شما مدرن گرایی در آثار این جوانان را می پسندید؟ بله! می پسندم. چون دنیای امروز مرتب دارد حرکت می کند و سرعتش هم به خاطر اینترنت خیلی سریع اتفاق می افتد. تئاتری که شما امروز روی صحنه می برید و خیلی مدرن است، سال بعد کهنه می شود. چون دنیا خیلی در جنب و جوش است و بسرعت دارد گام برمی دارد. به اعتقاد شما ضرورتی برای اجرای دوباره بعضی از کارها وجود دارد؟ این کار چه محاسن و معایبی دارد؟ اجراهای دوباره حتما ضرورت دارد. بگذارید برای روشن شدن این مساله از خودم مثال بزنم. من می آیم و نمایش رستم و اسفندیار را روی صحنه می آورم. برای آوردن این نمایش روی صحنه دو سال زحمت می کشیم تا این کار اجرا شود. نباید پرونده این کار فوری در عرض 30 روز بسته شود. همه دنیا هم همین طور است. رپرتوآر می گذارند و کارها مرتب تکرار می شود. این تکرار، تکرار کارهای بی ارزش نیست. شما وقتی دارید راجع به سعدی، حافظ، فردوسی و... حرف می زنید، باید مرتب این نمایش ها تکرار شود. من خودم پنج کار درباره فردوسی انجام دادم؛ داستان رستم و سهراب، بیژن و منیژه، سوگ سیاوش و... را به روی صحنه آوردم، اما دیگر کسی به خاطر نمی آورد که این کارها به روی صحنه آمده یا نه. این کارها باید دوباره به روی صحنه بیاید. دلیل این نیاز به تکرار را مصداقی تر بیان می کنید؟ فرض کنید زما ...
فرهنگ در رسانه
...، با رونمایی از تمبر یادبود شهدا، سخنرانی رئیس دفتر رهبری، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، ابراهیم حاتمی کیا و... برگزار شد. به گزارش ایسنا، ابراهیم حاتمی کیا از اعضای هیات داوران نخستین جشنواره ی فیلم مدافعان حرم، شامگاه دهم خرداد پیش از اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان این جشنواره به روی سن آمد و بیانیه ی هیات داوران را قرائت کرد. حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام ...
فرهنگ در رسانه
گفت وگو با خبرنگاران حوزه رسانه که صبح دیروز انجام شد، بر لزوم تشکیل انجمن های صنفی تخصصی رسانه ها و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: این تشکل به حرفه ای بودن خبرنگار و متخصص شدن روزنامه نگار کمک می کند. به گزارش ایسنا، جلسه دیدار و گفت وگوی خبرنگاران حوزه رسانه با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح یکشنبه نهم خرداد ماه در ساختمان معاونت مطبوعاتی برگزار شد. در این نشست خبرنگاران ...
نقش گردشگری الکترونیک در توسعه ی گردشگری ایران
سمنا- سجاد امیدی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی/ پیش از تولد اینترنت ،مقصد های گردشگری از طریق فعالیت های بازاریابی سنتی و آژانس های مسافرتی به اهداف خود دست می یافتند امروزه این فعالیت ها از طریق اینترنت صورت می گیرد بنابراین تلفیق فعالیت های سنتی گردشگری با فعالیت های فرصت های آنلاین فعلی یک ضرورت محسوب می شود .گردشگری الکترونیکی (ET)عبارتست از استفاده از فن آوری اطلاعات برای ارائه سرویسهای مورد نیاز گردشگران که از این طریق ...