سایر خبرها
حرف های نیمار بعد از توقف بارسا
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا با تساوی دیشب بارسلونا مقابل سویا، فاصله این تیم و رئال مادرید به دو امتیاز کاهش یافت. لوئیس انریکه سرمربی بارسا در نشست خبری پس از بازی گفت: جریان مسابقه نیمه اول کاملا برتر از سویا بودیم. فوتبال بزرگی به نمایش گذاشتیم و کنترل توپ و زمین دست ما بود. متاسفانه به فاصله اندکی پس از زدن گل دوم، سویا فاصله را کمتر کرد. در نیمه دوم بازی کاملا متعادل ...
نبرد قهرمانی لالیگا حساس شد/توقف بارسلونا در خانه سویا
75 امتیازی شد و در صدرجدول باقی ماند اما هم اکنون رئال مادرید را در اختلاف 2 امتیازی خود می بیند. درحالی که تنها 7 هفته به پایان فصل جاری لالیگا باقی مانده است در صورت مساوی شدن امتیازات بارسلونا و رئال مادرید، کهکشانی های مادرید به قهرمانی خواهند رسید چراکه در دیدار رودرو با کاتالان ها نتایج بهتری کسب کرده اند. سویا نیز بااین تساوی نیز 65 امتیازی شد و در رتبه پنجم قرارگرفت تا شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد. ورزشی(2)**3783**1547 ...
بارسا 2 امتیاز حیاتی از دست داد/ پاس طلایی پیکه برای رئال مادرید!
به گزارش مشرق، تیم فوتبال بارسلونا یکشنبه شب در چارچوب هفته سی و یکم رقابتهای لالیگای اسپانیا در زمین تیم سویا به میدان رفت و در پایان جدالی سخت و نفسگیر برابر این تیم به تساوی 2 - 2 دست یافت. برنامه، نتایج کامل و جدول رده بندی و گلزنان لالیگا هر دو گل بارسلونا در نیمه نخست به ثمر رسید. ابتدای لیونل مسی در دقیقه 14 با ضربه ای دقیق و فنی گل نخست بارسا را به ثمر رساند و در ...
ناکامی بزرگ بارسا برابر سویا / سرنوشت لالیگا به اوج حساسیت رسید
آماده شود. خلاصه این بازی جذاب را می توانید با کلیک کردن روی این لینک ببینید: خلاصه بازی سویا- بارسلونا در نیمه دوم بارسا باز هم فرصت برای گلزنی داشت، آنها در چند نوبت به موقعیت های خوبی رسیدند ولی بی دقتی مهاجمین، خصوصاً سوارز مانع از رسیدن گل دیگری شد. سویا که در برابر حملات بارسا، طاقت آورده بود، به تلاشش ادامه داد تا اینکه در دقیقه 84 گامیرو، روی غفلت بازیکنان ...
سویا 2 - 2 بارسلونا؛ طلسم رامون سانچز پیسخوان نشکست
گزارش بازی به گزارش طرفداری از ساعت 22:30 دقیقه امشب به وقت تهران شاگردان لوئیز انریکه در تیم فوتبال بارسلونا برای حفظ فاصله 4 امتیازی و شکستن رکورد 23 بازی خانگی بدون شکست تیم سویا در حضور نزدیک به 44500 هوادار حاضر در استادیوم رامون سانچز پیسخوان به مصاف شاگردان آماده اونای امری رفتند. بازی را همانند انتظار آبی اناری ها بهتر آغاز کرده و با پاسکاری های سریع و مالکیت توپ ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
طارمی: توپ را برداشتم گفتم "مادر"دعایم کن/
. یادمان نرود من هم یک ایرانی هستم. کسی حق ندارد به هموطن من توهین و جسارت کند. لابی دار ساختمان ما در تمام این مدت هر روزی که مرا می دید می گفت مهدی! جان مادرت تو این بازی یک کاری بکن. می گفت دارم آتیش می گیرم. کسی این را می گفت که خیلی هم اهل فوتبال نیست. پس باید شب بعد از بازی خیلی خوشحال بوده باشد. شیفت او تمام شده بود اما مانده بود تا من بیایم. وقتی رسیدم دوید آمد مرا بغل کرد و ...
رقابت انگلیسی ها و اینترمیلان برای خرید پدرو
...، بازیکن نام آشنای تیم فوتبال بارسلونا این روزها پیشنهاد خوبی را از چند تیم انگلیسی دریافت کرده است و به همین دلیل این بازیکن برای ترک نیوکمپ مدتی است که برنامه هایی را در نظر دارد. پدرو علاوه بر فتح جام های مختلفی که با پیراهن تیم بارسلونا کسب کرده، همراه با تیم ملی اسپانیا نیز عناوین قهرمانی در جام جهانی 2010 و جام ملت های 2012 را نیز در کارنامه دارد. بارسلونا ...
سوآرز: رئال ها با من صحبت کرده بودند
لوئیز سوآرز مهاجم آماده این روزهای بارسلونا تایید می کند که قبل از حضور در نوکمپ، پیشنهاد جذابی از سوی رئال مادرید برای او ارسال شده بود، ولی این گلزن اروگوئه ای بی صبرانه منتظر بازی در جمع کاتالان ها و پیشنهاد این تیم بوده و از اهداف بزرگی که با بارسا در سر دارد سخن گفته است. این مهاجم جنجالی که در جولای 2014 با مبلغ 81 میلیون یورو از لیورپول به جمع کاتالان ها پیوست در این باره گفت: رئال مادرید ...
فراستی: فجر 33 بدترین جشنواره فجر بود
یزدانیان مهم است که شخصیت فرهاد را دربیاورد. و چه پایان بندی خوبی دارد این فیلم. جمله می ارزید پایانی خیلی درست و خوب است با موسیقی ای به شدت جذاب. موضوع، مساله فیلمساز است. فیلمساز هم محیط و هم عشق برایش مساله است. ما عشق یک طرفه سالم در سینمای ایران نداریم و یزدانیان توانسته عشق سالمی در بیاورد. حالا که رسیدیم به بحث فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ باید پرسید آیا این تعریف های تان با نظریات ...
موراتا: علاقه ای به بازگشت به رئال مادرید ندارم
که سابقه قهرمانی در جام جهانی را دارند و اسطوره های زنده فوتبال هستند. موراتا افزود: در یوونتوس تو می توانی با هر کسی که دوست داری ناهارت را صرف کنی، با او حرف بزنی و یک زندگی عادی داشته باشی. به نظر من اینکه بتوانی با کسانی مانند بوفون و پیرلو درباره یک موضوع صحبت کنی عالی است. آنها آماده اند تا در هر زمینه به من کمک کنند و این موضوع واقعاً مرا تحت تأثیر قرار می دهد. چنین وضعیتی در یک ...
طنز/ آن ظریف اما حکایتش ادامه داشت!
محمد جوادی/ ظریفی می گفتندی چرا در بازی فوتبال بیست و دو نفر در زمین را مجبور کردندی حداقل یک ساعت و نیم دنبال یک توپ بدوندی و آن را گل کنندی، بجای این کار عبث به هر نفر یک توپ دادندی تا همه به راحتی آب خوردن گل بزنندی و خوشحال از زمین خارج بشوندی و تماشاگران نیز همگی خوشحال خواهندی شد و کسی عصبانی نشدندی و به ورزشگاه نیز خسارتی وارد نمی کردندی و همه از گفته ی آن ظریف متعجب و حیران ماندندی! ...
از تبلیغ صهیونیستی برای آرایش زنان ایرانی وتکفیر تمامی کشورهای عربی توسط داعش تا درد سر خانوادگی اوباما ...
فوتبال بین پرسپولیس ایران و النصر عربستان، جایی که تیم حریف با لباس ورزشی که شبیه لباس نظامی بود و با توجه به حوادث ماه های اخیر می توانست بار معنایی زیادی داشته باشد، بازیکن تیم ایرانی بعد از به ثمر رساندن گل در شادی پس از آن، انگشت خود را بر گلو کشید و پاسخ محکم معناداری برای نماینده سعودی ها داد. واکنش رسانه های فارسی زبان غربی-عربی به حرکت ناوهای ایران سایت رادیو فردا، وابسته به ...
انریکه: به نتیجه بازی با سویا خوشبینم | بازیکنان بارسلونا به جنجالِ رسانه ها عادت دارند
که می توانیم با حملات سریع به آن ها ضربه بزنیم. حاشیه ها پیرامون قرارداد دنی آلوز: بازیکنان بارسا به این جنجال ها عادت دارند، دنی در تمرین امروز فوق العاده آماده و با انگیزه بود و صحبت های رسانه ها هیچ تاثیری بر عملکردش نخواهد گذاشت. نصیحت های مسی به سوارز در جریان بازی ها: آن دو در تمام بازی ها سرنوشت ساز هستند و ما را به پیروزی می رسانند. من همواره گفته ام که پیروزی متعلق ...
پیش بازی سویا - بارسلونا؛ جدال آماده ترین ها در قتلگاه تیم های اسپانیایی
این دیدار هستند. ■ به نظر می رسد که اور بانگا و استفان ام بیا دو هافبک دفاعی سویا برای این مسابقه باشند. ■ جوردی آلبا پس از غیبت در دو مسابقه اخیر بارسا به علت مصدومیت بار دیگر به شرایط آرمانی بازگشته است. ■ با توجه به استراحت در بازی میانه هفته برابر لوانته انتظار می رود که ویسنته ایبورا به ترکیب سویا بازگشته و به همراه ویتولو و الکس ویدال سه هافبک تهاجمی تیم میزبان ...
انریکه: برد برای بازیکنان و باخت مال من است
.... آنها مدت هاست که در زمین خود نباخته اند و بی شک، بازی حساس و مهیجی خواهد بود. با وجود اینکه پیروزی در زمین سویا دشوار است اما به شخصه خوشبین هستم." افت کیفی بارسا در چند بازی اخیر، یکی از سوالاتی بود که از انریکه پرسیده شد. او در پاسخ گفت:" 31 هفته از مسابقات گذشته و همیشه گفته ام که اگر خوب بازی کنیم، شانس بیشتری برای پیروزی خواهیم داشت ولی برخی مواقع شرایط پیچیده می شود. فصل جاری ...
عناوین روزنامه موندو دپورتیوو اسپانیا 21 فروردین
سال و نیم در آنجا بت بوده است لوییس سوارز: مسی به من گفت که من شماره 9 خواهم بود . پس از اینکه سرمربی مرا دید سعی خود را ( برای من ) آغاز کرد تمدید قرارداد آلوز پیچیده است بارسا اطمینان می دهد که پیشنهادی دو ساله به علاوه ی گزینه ای اختیاری برای سال سوم ارائه کرده است مدیر برنامه های بازیکن می گوید این پیشنهاد یکساله است و مشروط به دو فصل دیگر ...
بررسی شرایط بارسلونا برای قهرمانی
رقابت های فوتبال در اقسا نقاط جهان به اوج خودش رسیده است. نزدیک شدن به آغاز دور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان، رسیدن مسابقات لیگ ها به دوره ی اوج حساسیت خود، فینال های پیش رو و... باعث شده تا چشم میلیون ها بیننده فوتبال به مانیتور ها خیره شود و نظاره گر مسابقات تیم های محبوب خود شوند. در لالیگای اسپانیا، رقابت بارسا و رئال به اوج خودش رسیده. یک میکرو اشتباه، تغییر زیادی در تعیین تیم ...
هفته سی و یکم لالیگا/ بارسلونا به سویا رسید/ کار سخت آبی و اناری ها برای حفظ فاصله با رئال
...> ترکیب احتمالی دو تیم سویا: ریکو، تریمولیناس، فیگوراس، کلودزیکیاک، پارخا، کریچویاک، ایبورا، کاریکو، ویدال، ویتولو و باکا. بارسلونا: براوو، آلوس، متیو، پیکه، آدریانو، بوسکتس، راکیتیچ، اینیستا، نیمار، سوارس و مسی. رو در رو اگر باور کنیم که در فوتبال چیزی به اسم برتری روحی وجود داشته باشد، بارسلونا از این نظر از حریفش بهتر است. دلیلش هم این است که این تیم در بازی رفت در خانه سویا را 5 بر یک شکست داد. مسی در آن بازی هت تریک کرد. آن برد ششمین برد پیاپی بارسا در دیداربا سویا بود. آخرین برد سویا مقابل بارسلونا در لیگ اسپانیا مربوط به سال 2007 است. ...
اعتراف رییس دفتر [...] به ملاقات با مستر سوروس
. وقتی هنوز بیب نشده بود و وزیر ارشاد بود. ولی همین آقای بیب از رجال خوش شانس مملکت هستند، هر چند وقت یک بار دلیلی پیش می آید که در سطح وسیعی مطرح می شوند. شهیدی: شما یکی از خوش اخلاق ترین سیاستمداران ایران هستید، تا جایی که من می دانم اکثرا سگرمه های شان تو هم است. شما چرا ژست نمی گیرید؟ - ابطحی: اخم به من نمی آید، اصلا میمک صورتم جوری است که نمی توانم اخم کنم. شهیدی ...
پیشنهاد رئال مادرید را به خاطر بارسلونا رد کردم
انتقال لوئیس سوارز از لیورپول به بارسلونا که در تابستان اخیر انجام شد یکی از بزرگترین قراردادهای تاریخ فوتبال بود. این بازیکن گلزن پس از سپری کردن محرومیت به جا مانده از جام جهانی مشغول پاسخ دادن به اعتماد سران باشگاه آبی اناری است. سوارز در گفت و گو با رادیو El partido de las 12 گفت: "هیچوقت نخواهید دانست که چه چیزی در فوتبال انتظار شما را می کشد اما آنقدر خوش شانس بودم که بارسلونا من ...
پدرو: چطور می توان از این بارسلونا انتقاد کرد؟
بارسلونا دو شب گذشته موفق شد آلمریا را با 4 گل شکست دهد تا صدرنشینی خود را مستحکم تر کند. پدرو که هنوز مشخص نبست فصل آینده در بارسلونا خواهد ماند یا خیر، در پایان بازی به خبرنگاران گفت:" ما بازیکنان بارسا، انتقادات اخیر را خیلی درک نمی کنیم. البته هواداران این اختیار را دارند که تیم را سرزنش کنند و این طبیعی است. انتظارات از بارسا بسیار بالاست اما واقعا چگونه می توان از این بارسلونا ...
از "رخ دیوانه" تا "استراحت مطلق": راهنمای اکران نوروز 1394 در "کافه سینما"/ کدام فیلم ها برای چه کسانی ...
، طبق معمول دیگر فیلم های کاهانی خیلی زود سر زبان ها بیافتد. کسانی که انتظار دیدن یک اثر ویژه و تاثیرگذار را دارند قطعا از دیدن این فیلم نا امید خواهند شد. اما اگر از بی خود و بی جهت خوشتان آمده و بازی خوب بازیگران و چند لحظه جذاب برای تان کافی است، استراحت مطلق یک انتخاب قابل قبول خواهد بود. دیدگاه: کاهانی خیلی خوب بلد است که چطور فیلم اش را مهم تر از آن چه هست جلوه دهد و این استعداد دارد به ...
سجاد شهباززاده:نه کریس به من شبیه است نه من به او
مو و ظاهر آدم ها نمی تواند باعث به حاشیه رفتن شان بشود، گرچه بی تاثیر هم نیست اما من مدت هاست که به این شکل زندگی می کنم و خیلی اهل تغییر در ظاهرم نیستم. درواقع نیازی نمی بینم وگرنه در مواقع لزوم و اگر احساس کنم که مدل مو یا چیزی دیگر به من می آید حتما آن کار را می کنم و با این مسایل از مسیری که برای خود انتخاب کردم هم منحرف نمی شوم. پس کسی به تو نگفته که اینگونه باشی؟ به هیچ ...
قلعه نوعی دو سال هم جام نگیرد اتفاقی برایش رخ نمی دهد
شنیدن صحبت های علیرضا نیکبخت واحدی هنوز هم جذاب و لذت بخش است.ستاره سال های نه چندان دور فوتبال ما حالا به قدری از این فوتبال دل زده شده که حتی دل و دماغ دیدن بازی های لیگ برتر را ندارد.با او در مورد شرایط کنونی استقلال،بازگشت برانکو به فوتبال ایران و احتمال جدایی کی روش از تیم ملی صحبت کردیم که ماحصل آن در زیر پیش روی شماست: 90: خیلی وقت است که از تو خبری نیست؟ چه خبری باشد؟بالاخره ...
این بسته نرم افزاری از شما یک عکاس حرفه ای می سازد + نکات طلایی عکاسی
افزایش مهارت های عکاسی است. می توانید هر موضوعی اعم از سایه ها ، تصاویر انتزاعی گل ها ، قاب ها ، خیابان ها و یا هر عنوانی که بخواهید را انتخاب نمایید. فقط در نظر داشته باشید که موضوعی را انتخاب کنید که به تخیلات تان واقعیت ببخشد و براحتی هم در دسترس باشد. 14. عکس های تان را حرفه ای چاپ کنید تصور کنید برخی از عکس های تان را روی کاغذ های A3 یا بزرگتر با استفاده از یک پرینتر حرفه ای ...
غول ها فاصله را حفظ کردند
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری پانا؛ بارسلونا در نوکمپ روز راحتی را پشت سر گذاشت و در مقابل آلمریا تصاحب کامل توپ و میدان را در اختیار داشت. اگر شاگردان انریکه کمی بیشتر دقت می کردند و خوش شانس تر بودند با نتیجه ای قاطع تر از 4 بر صفر به پیروزی می رسیدند. برای بارسا در این دیدار مسی ( دقیقه 33)، سوارز ( دقایق 55 و 75) و باراتا ( 75) گلزنی کردند. رئال نزدیک ترین تعقیب کننده آبی اناری ...