سایر منابع:
سایر خبرها
عامه مردم نمره خوبی به دولت نمی دهند
.... فارس: آقای عطریانفر اشاره ای به اقتضای سیاسی کردید، آیا این اقتضا همان است که در سال 92 حکم کرد از آقای روحانی حمایت کنید؟ همچنین در بحثتان به شورای نگهبان اشاره کردید بالاخره یک سونامی ثبت نام صورت گرفت و تعداد ثبت نام کنندگان این دوره طبق گفته وزیر کشور رشد بیش از دو برابری نسبت به انتخابات مجلس نهم داشت. آیا فکر نمی کنید که باید سازوکاری برای ورود افراد وجود داشته باشد و اینکه ...
50 فیلم برتر غیرانگلیسی زبان قرن بیست و یکم (قسمت پایانی)
مورد موبایل های تسخیر شده بودیم و یا مثلاً اینکه دایان لین در تلاش است یک قاتل اینترنتی را پیدا کند. دلهره آورترین و نگران کننده ترین اثرِ این ژانر فرعی و یا در واقع دلهره آورترین و نگران کننده ترین فیلم 16 سال گذشته، قطعاً "پالس" ساخته ی کیوشی کورروساوا ست. کمپانی وینستین در سال 2006، اقدام به بازسازی این فیلم با شرکت کریستن بل کرده است. در نسخه ی اصلی، دو داستانِ نه چندان گره خورده بهم، روایت ...
شب تفاسیر قرآن مجید با حضور محقق داماد و پورجوادی برگزار شد
تاکنون چندین کتاب نوشته شده است و بسیاری دربارۀ تاریخ تفسیر و تفسیر نویسی در گذشته تحقیق کرده اند و این راهی است که باید طی شود چون تفاسیر موجود، دریایی است، بیکران!" وی در ادامه دربارۀ مطالعۀ تفاسیر بر اساس تاریخ اندیشه، سخنانش را اینچنین ادامه داد: "این یک بخش از تحقیقات ما دربارۀ تفاسیر است و جنبۀ مدرنی دارد. جنبۀ دیگر مطالعۀ تفاسیر از حیث تاریخ اندیشه است. در قرآن یک سری ...
ماجراهای علی غصه خور!
...... نه او، نه علی مردان خان، نه علی بابا، هیچ کدام شبیه من نیستند. درکوچه و خیابان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، رییس و مرئوس و همه و همه، مرا به نام "علی غصه خور" می شناسند! نمی دانم چه کارکنم؟ من همیشه و در همه حال، غصه مردم را می خورم، طوری که ابدا فرصت نمی کنم تا سهمیه چندکیلویی غصه روزانه خود و خانواده ام را بخورم! من شب و روز برای دردها و مشکلات کوچک و بزرگ هموطنان و شهروندان و همسایگانم ...
هر نقشی را قبول نمی کنم/ خاطره ای از کله پزی در مختار نامه
به گزارش جام جم آنلاین ، او یک بازیگر حرفه ای و درجه یک رادیویی است. از کارهای کارنامه کاری اش می توان به نمایش رادیویی نشانی قلب من، صدها، مختارنامه، یاد و یادگار، تمام وسوسه های زمین و بی گناهان اشاره کرد. همکاری با هنرمندانی چون استاد حمید سمندریان، داوود میرباقری و فرزاد موتمن باعث شده کارنامه جمع و جور بازیگری نجف زاده پربار و غنی باشد. با او درباره کار در تلویزیون و رادیو و نقش هایش گفت وگویی انجام داده ایم. در مختارنامه تجربه کوتاه، اما درخشانی با داوود میرباقری داشتید. داوود میرباقری کارگردان ارزشمندی است که به کارش احاطه و شناخت کاملی دارد و همه چیز را سر صحنه با دقت رصد و بررسی می کند و بازیگر در حین کار کردن با او خیالش راحت است چون می داند به طور حتم از او بازی موثری می گیرد و برای من تجربه بازی در مختارنامه در قالب یک زن عرب بادیه نشین فوق العاده جذاب و لذتبخش بود. از بازی در سریال مختارنامه خاطره ای دارید؟ سریال مختار در حوالی شهرستان شاهرود فیلمبرداری می شد و لوکیشن های زیادی برای این سریال مورد ساخت و ساز قرار گرفته بود. در یکی از صحنه ها قرار بود در آشپزخانه ای قدیمی کله پاچه ای را برای طبخ آماده کنیم.کار دشواری بود چون داوود میر باقری تا صحنه مورد نظرش را فیلمبرداری نمی کرد. به سراغ صحنه بعدی نمی رفت. برای فیلمبرداری این صحنه دو روز زمان صرف شد و مدام صحنه تکرار می شد و چون زمان فیلمبرداری تابستان و هوا گرم بود، کله پاچه فاسد شد و بوی بدی از آن متساعد می شد و با سختی و تلاش باید طوری بازی می کردم که انگار قرار است یک کله پاچه تر و تمیز رابرای طبخ آماده کنم و جالب است تا آن روز تجربه کله پاک کردن نداشتم و برایم یک چالش بزرگ بود که بخواهم با اشتیاق یک کله کامل را ورز بدهم و تمیز کنم و آقای میرباقری بعد از دیدن این صحنه کلی خندیدند و برایم خاطره جذابی بود. در این سکانس قرار بود دخترخانم که نقشش را دختر خانم قوی هیکلی بازی می کرد از ترس پدرش فرار کند و از آشپزخانه بیرون برود که ناگهان پای من را ناخواسته لگد کرد که از درد نمی توانستم فریاد بزنم و پایم تا چند روز درد می کرد و بچه های گروه هم کلی خندیدند. بازی در یک نقش محوری و حساس در سریال بی گناهان برایتان چه ویژگی هایی داشت؟ قبل از این کار با احمد امینی همکاری نداشتم. البته من نقدهایی که احمد امینی در مجله فیلم می نوشت را می خواندم و می دانستم هنرمند با معلومات و آگاهی است. توسط دوستی به پروژه بی گناهان معرفی شدم و خوشبختانه ایشان باور و اعتقاد کاملی به کار شان داشتند و مثل خیلی از کارگردان ها که فقط به استفاده از بازیگران ستاره در اثرشان اعتقاد دارند، نبودند و اگر به تیم بازیگری بی گناهان نگاه کنید با یک تیم متفاوت و کمتر در کنار هم قرار گرفته شده مواجه می شوید و خیلی ها یکی از نقاط قوت این سریال را همین تفاوت می دانستند که مناسب ترین بازیگر برای هر نقشی هر چند کوتاه انتخاب شده بود. بعد از همان جلسه اول، احمد امینی من را انتخاب کرد و حضور در این سریال یکی از بهترین تجربیات کار بازیگری من در تلویزیون است. شیوه کاری و هدایت احمد امینی در مواجه با بازیگر به چه نحوی بود؟ ایشان اعتقاد داشت با توضیح ابتدایی باید دست بازیگر در مورد بازی و ارائه نقش اش باز باشد و حین اتود زدن معایب کار را به بازیگران گوشزد می کرد تا نقش سر و شکل مورد نظر را به دست بیاورد و در جلسات دورخوانی متن، همه بازیگران با مختصات و کلیات نقش هایشان آشنا می شدند. در مورد نقشی که در بی گناهان بازی کردید احمد امینی چه توضیحاتی به شما ارائه کرد؟ تا روزهای آخر کار من علت اصلی تشویش و اضطراب درونی این شخصیت را نمی دانستم و احمد امینی فینال و فرجام پایانی داستان را به هیچ کدام از بازیگران نگفته بود. دلیل چنین پنهان کاری چه بود؟ بارها دلیل چنین کاری را پرسیدم و ایشان تاکید داشت اگر شما پایان و فینال کار را ندانی در کیفیت و بهتر شدن بازی تاثیر مثبتی دارد و بازی کردن تا روز آخر فیلمبرداری برایت جذابیتش حفظ خواهد کرد و بعدا با خودم فکر کردم که چه کار مناسب و درستی انجام داد تا چالشی که این شخصیت با درون خودش پیدا کرده بود در بازی ام دیده شود. بازیتان هم به سمت درونی بودن و بروز احساس استرلیزه تمایل داشت؟ اگر غیر از این شیوه نقش را بازی می کردم بازیم درست از کار درنمی آمد. معتقدم بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو باید نگاه و درک درستی از ویژگی و مختصات نقشی که بازی می کند، داشته باشد. اگر بازیگری این درک را داشته باشد نیمی از راه ایفای نقش اش را رفته است. در بازی تصویری در ضمن باید به درستی از کارکرد لنزها هم اطلاع داشته باشد تا بازی اش هماهنگ باشد. این نقش هم چنین ویژگی هایی نیاز داشت تا برای مخاطب قابل باور و ملموس باشد. یکی از بازیگران وفادار به رادیو هستید. درباره حضورتان در رادیو بگویید. همیشه رادیو و فضایش را دوست داشته ام و خاطرات خیلی عزیز و گرانبهایی از سه دهه حضور و فعالیت در رادیو دارم. حضور پر رنگم در رادیو در وهله اول به انتخاب، گرایش و تمایلم برمی گردد که رادیو همیشه برایم پر از نوستالژی و خاطره است و فضای نمایش های رادیویی را بسیار دوست دارم و دست کمی از بازی تصویری و تئاتری ندارد، چه بسا کار دشوارتری هم باشد و همیشه با انرژی کارم را انجام می دهم و برایش ارزش زیادی قائل هستم. در مجموع علاقه و شرایط، نقش موثری برای حضورم در رادیو داشت. شنوندگان رادیو وقتی نمایشی رادیویی را گوش می کنند نسبت به صداهایی که می شنوند برای خودشان تخیل سازی می کنند، بنابراین تخیل نکته مهمی در کار رادیو دارد. در واق ...
قصاع: - هری پاتر - شاهکار نیست
های ژانر فانتزی اثر جی.کی. رولینگ نویسنده انگلیسی است. این مجموعه از چند کتاب شامل چند قصه به ظاهر مجزا تشکیل شده که در اصل همگی یک داستان بزرگتر را روایت می کنند. داستان پسرکی به نام هری پاتر که پیشگویی شده می تواند لرد والده مورت سردسته جادوگران سیاه را از بین ببرد. رولینگ، به تازگی هشتمین جلد از این مجموعه با عنوان هری پاتر و کودک طلسم شده را روانه بازار کتاب کرده است. هفتمین جلد از این مجموعه 9 ...
گزارشی از فعالیت های خانه فرهنگ ایثار و مقاومت
، ایثار و فداکاری است که در قالب های گوناگون مانند داستان، داستانک، طنز، خاطره و دل نوشته، بیان می شود. نشان و جایزه ایثار و رسانه به گفته آقای حبیبی، طرح نشان و جایزه ایثار و رسانه یکی دیگر از مجموعه طرح هایی است که کلید آن همزمان با برگزاری مجمع نکوداشت ایثار، با تأیید و حمایت دفتر امور ایثارگران و مسئولان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از جمله دکتر انتظامی، زده شده ...
روحانی آوانگاردتر از خاتمی است/ عامه مردم نمره خوبی به دولت نمی دهند
.... **کلیات شورای نگهبان غیرقابل خدشه است یعنی همان اتفاقی که در سال 88 نیفتاد. عطریانفر: در سال 88 اصلاحات با خروج خاتمی از صحنه رقابت ها از منافع خود در گذشت. اما دیگرانی بودند که تبعیت وتمکین نکردند .ضمن آنکه فراتر از همه این مناصب و جامعیت ها و ارزش هایی که برای نظام سیاسی قائلیم، حریم و اعتبار بزرگ تری به نام" مردم "وجود دارد که رعایت حال شان به احسن وجه نشد ...
نظام تربیتی فلسفه برای کودکان معادل روش انتقادی نیست
نشان خواهم داد. ولی حجم تلاش برای عبور و از آن خود سازی بسی فراتر از هزار و چند صد سال تلاش در همان زمینه ای است که در کشور ما به نادرست بومی خوانده می شود. به علاوه فلسفه تعلیم و تربیت با تعلیم و تربیت تفاوت دارد. ما چیزی به نام تعلیم و تربیت محض نداریم. فلسفه تعلیم و تربیت نیز همچون فلسفه دارای تعاریف و دیدگاه های گوناگونی است از فلسفه تعلیم و تربیت چون رشته که سترونیش در ایران کمتر از ...
سفری دلنشین و خوشمزه به تایلند
. کشتی ما به نام پرنسس 5 (Princess V) خیلی خوب و شیک بود. هنگامیکه کشتی به اسکله رسید پیشخدمتها با حرکاتی موزون و جالب به مدعوین خوش آمد گفتند و اعلام شد که باید سوار شویم. دعا میکردم تام جای خوبی برایمان رزرو کرده باشد. کشتی 2 طبقه بود اما من عرشه را دوست داشتم. پیشخدمتی با موهای کوتاه و قیافه بچه سال به سمت ما آمد که آخر هم نفهمیدیم دختر بود یا پسر. بلیت ها را نگاه کرد و ما را به بهترین ...
توضیح در مورد محاسبه درصد آرای کاربران در نظرسنجی بانی فیلم
کنه و اکثر برای خنداندن از شیوه تمسخر حاضرین و یا مهمان های برنامه استفاده می کنه (زدن مو و ریش و سبیل-تمسخر دختران مجرد- به چالش کشیدن مداوم سن خانم ها و...)در حالی که خندوانه یک برنامه گروهی با هدف فرهنگ سازی که همان مشکلات رو به صورت شیرین بیان می کنه و تاثیرات بارزی هم روی مسئولین دولت هم روی رفتار ملت تو این سه سال گذاشته و در اخر اینکه نظرسنجی در روز اول به صورت 75- 25 بود به علت عدم اطلاع ...
ماجرای طلاق بازیگر زن مشهور از همسرش + عکس های دخترش
هنوز بازتاب کار را در بین مخاطبان نمی توانستم استرس و تشویش داشتم اما چون کارگردانی مثل محمدحسین لطیفی و دستیاری همچون بروز نیک نژاد در دودکش حضور داشتند تا حد زیادی خیالم راحت بود که کار، اثر آبرومند و خوبی خواهدشد. تیم بازیگری و حضور سیما تیرانداز، هومن برق نورد و بهنام تشکر هم این اطمینان را دوچندان می کرد. بعد از دیدن استقبال مخاطب واقعا خوشحال شدم که زحمات گروه دیده شد. برای بازی در ...
گفتگوی اختصاصی وت پارس با دکتر هومن ملوک پور
است که از مجال این بحث خارج است. در کنار دو تن از صمیمی ترین دوستان (برادران قاسم خانی) وت پارس - به نظر شما دروسی که در حال حاضر در دانشگاه های ما به عنوان دامپزشکی تدریس می شوند به روز و مطابق با سرفصل های جهانی هستند؟ دکتر هومن ملوک پور - در حال حاضر اطلاعی از ریز دروسی که در دانشگاه های دامپزشکی تدریس می شود ندارم ولی به هر حال باید یک تجدید نظر در رابطه با ...
"قصه عشق" واقعی: یادداشت امیر قادری برای آرتور هیلر، که ساعاتی پیش از میان ما رفت/ از آن قبیل فیلمسازهای ...
، تبدیل می کردند. همان ها که قربانی تاریخ نویس های چپ سینما، و پیروان نگره مولف شدند. و آرتور هیلر، مجموعه ای از این آثار را کارگردانی کرد. مثل خیلی از فیلمسازان همدوره اش، از آرتور پن گرفته تا جان فرانکن هایمر و سیدنی لومت، در تلویزیون کار آموخت و رشد کرد. کارگردان اپیسودهایی از مجموعه هایی که می شناسیم شان بود: از "آلفرد هیچکاک تقدیم می کند"، تا "دود اسلحه". و از سال های آغاز چهل سالگی، و با ...
رضا عطاران و ویشکا آسایش، ترکیب جادویی سینما
...> آسایش: تقصیر ایشونه (اشاره به عطاران) چرا؟ آسایش: چون پارتنر فوق العاده ای است. رضا عطاران: برای من هم ورود آقایان ممنوع فیلمی بود که بعد از خواندن فیلمنامه، دوست داشتم آن را تجربه کنم. در این قصه آنقدر همه چیز درست نوشته شده بود و سر جای خودش قرار داشت که هیچ چیز مهم تر از آن نبود. فیلمی است که می توان از آن به عنوان نمونه یک کار کامل نام برد و حتی در عرصه طنز به ...