سایر منابع:
سایر خبرها
آدم زیاده خواهی نیستم
او فعالیت هنری خود را از دوران دانشجویی آغاز کرده و در سال 1384 از دانشگاه سوره در رشته بازیگری فارغ التحصیل شده. او همچنین از اعضای گروه تئاتر شالیزه و نیز مدرس بدن و بیان در موسسه های بازیگری نیز بوده است. آزمایشگاه، شکلات داغ، مجنون لیلی، شاعر زباله ها، یک تکه نان، مزرعه پدری، مارمولک، پرانتز باز و سهمی برای دوست از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری محدث محسوب می شود. او جوایزی هم در طول دوران فعالیت بازیگری اش به دست آورده است. دریافت جایزه بازیگری دوم در نخستین جشن بازیگر برای بازی در نمایش چیستا به کارگردانی نادر برهانی مرند، دریافت جایزه اول بازیگری از دومین جشنواره نمایشنامه خوانی برای نمایش مصاحبه و نامزد دریافت جایزه بازیگری از پنجمین جشن بازیگر برای نمایش شب بخیر جناب کنت از این جمله است. با محدث درباره بازی ها و تجربیات کاری اش گفت وگویی انجام داده ایم که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم. بازی در سریال پرانتزباز اولین تجربه جدی شما در حوزه بازی سریال های تلویزیونی بود؟ بله، دستیار کیومرث پوراحمد با من تماس گرفت و عنوان کرد که کیومرث پوراحمد می خواهد سریالی بسازد و من را دعوت کرد که به دفتر بروم و صحبت کنم. بازی در سریال پوراحمد برای هر بازیگری جذاب و وسوسه انگیز است. در آن دوران ایشان در اوج بودند و فیلم موفق دفاع مقدسی اتوبوس شب را ساخته بود. از طرفی در کارنامه پوراحمد کارهایی مثل قصه های مجید وجود دارد که نوستالژی دوران کودکی من بود و از این که برای سریال انتخاب شدم خیلی خوشحال بودم. باتوجه به خاص بودن کاراکتر حمزه، آیا این نقش براساس ویژگی های شما نوشته شده بود؟ نه، برای این نقش چند گزینه دیگر هم وجود داشت. به نوعی نقش محوری سریال را شما و طناز طباطبایی بازی کردید؟ بله همین طور است. حمزه سریال پرانتزباز با رفتارهای عجیب و غریبش جذابیت زیادی برای مخاطب داشت؟ حمزه آدم ساده دلی بود و تلاش می کرد در موقعیت های مختلف عکس العمل های عجیب و غریبی داشته باشد. بیشتر آدم احساسی به نظر می رسید یا براساس احساساتش تصمیم می گرفت. در ضمن حمزه در عین سادگی دارای رندی و زرنگی های خاصی است و برایم تجربه جدیدی در کارنامه بازیگری ام بود و با فرصت بداهه کاری ای که داشتم، توانستم توانایی خود را در تلویزیون به طور جدی محک بزنم. کیومرث پوراحمد نیز با راهنمایی خود کمک زیادی به من کرد. همچنین احساس می کنم که در پرانتز باز نقش حمزه دارای ویژگی های درونی و بیرونی بود که برای من خیلی جذابیت داشت. در شاعر زباله ها هم نقش یک رفتگر ساده دل را خوب بازی کردید. جنس اش تفاوت های زیادی داشت. حمزه در پرانتز باز مدام دسته گل به آب می داد و خرابکاری می کرد و کمدی موقعیت هم شکل می گرفت. آیا می توانیم حمزه را شخصیتی با ویژگی های کاریکاتوری و مثل یک قهرمان انیمیشن بدانیم؟ زیاد فانتزی نبود. حمزه موقعیت های جذابی را با دستپاچگی از دست می داد و آدم های جدیدی که وارد می شدند، در مواجهه با حمزه کمدی خلق می کردند. به نظرم جنس حمزه خیلی شبیه به پینوکیو است... یک جورهایی شباهت هایی داشت. استفاده از تکیه کلام حمزه پیشنهاد شما بود یا کیومرث پوراحمد؟ در فیلمنامه وجود داشت و من یک مقدار پررنگ ترش کردم. یکی از جذابیت های سریال پرانتز باز حضور بازیگران جدید در سریال به عنوان بازیگر مهمان بود. من، طناز طباطبایی و امیر رضا وزیری بازیگران ثابت سریال بودیم که در قسمت هایی بازیگران جدیدی در کار بازی می کردند. اکبر عبدی، رضا بابک و امیر آقایی از جمله بازیگران شاخص و مهمان سریال بودند. بازی کردن در مقابل این بازیگران درجه یک و ممتاز برایم خیلی جذاب بود . با اکبر عبدی همبازی شدن باید خیلی هیجان انگیز باشد... اکبر عبدی در کار طنز بی نظیر و بی همتاست. به واسطه هوش بالایش بهترین بازی را انجام می دهد و استاد کار بداهه است. من در کنارش خیلی آموختم و حضور ایشان باعث ایجاد فضای خوب و شادی در حین کار می شد و البته بسیار بذله گو هم هستند. بازی در رسانه تلویزیون چه تفاوت هایی با بازی در سینما و تئاتر دارد؟ خوبی تلویزیون این است که هر مخاطبی تماشایش می کند و بازیگر بازی اش در سطح گسترده ای دیده می شود و سریال ارتباط خوبی با مردم برقرار کرد. الان هم خیلی ها من را با حمزه بیشتر می شناسند و تکیه کلام حمزه که مدام تاکید می کرد در هتلی در امارات رسپشن بود، مدام در دهان مردم می چرخید. در سهمی برای دوست هم نقش متفاوتی بازی کردید... کار با مسعود اطیابی به عنوان کارگردان و بازیگرانی مثل محمد رضا شریفی نیا و علی سرابی که از خوب های تئاتر است، تجربه خوبی برایم بود و کار هم ویژگی های خاص خودش را داشت، زیرا قرار بود برای تعطیلات نوروز آماده شود. بازی در مارمولک برایتان تبعات مثبت زیادی داشت؟ بله، اولین تجربه بازیگری ام بود و خیلی از مردم من را با نقشی که در مارمولک بازی کردم، می شناسند. در شاعر زباله ها که فیلم شاعرانه ای بود بازی داشتید، از این جنس کارها در کشور ما کمتر ساخته می شود... فیلمنامه شاعر زباله ها خیلی احساسی و شاعرانه بود و از همه مهم تر برایم فرصتی بود که در نقش اول بازی کنم و تلاش کردم از این موقعیت به وجود آمده کمال استفاده را داشته باشم. آدمی که وارد مساله ای می شود و پشت بندش عاشق می شود و این دلبستگی برایش چالش های زیادی را به وجود می آورد. این فیلم در چند جشنواره خارجی درخشش خوبی داشت و نظرات ستایش آمیزی پیرامونش به وجود آمد. برخی از موضوعات جهانشمول است و در هر فرهنگی رخ می دهد. بیشتر به عنوان بازیگر طنز و کمدی شناخته می شوید، آیا به این ژانر علاقه بیشتری دارید؟ نه، من نقش جدی را هم دوست د ...
اعتماد مردم، سرمایه اصلی رسانه ملی است
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری که به همراه دکتر دارابی معاون امور استان های این سازمان، در نشست شورای مدیران مرکز صدا و سیما در آذربایجان غربی شرکت کرده بود به ظرفیت رسانه برای اشاعه فرهنگ دینی، اقتصاد مقاومتی، تحکیم بنیان خانواده و مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: بیش از 217 شبکه معاند و منحرف، آسیب رساندن به بدنه جامعه را هدف اصلی خود قرارداده اند که شایسته است با ارتقای محتوای برنامه ها، نظام سلطه را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذاریم. رئیس رسانه ملی همچنین به جنگ نابرابر رسانه ای نظام سلطه اشاره و بر ضرورت تولید فکر و ایده و راهبردهای جدید و اقدامات تحول گرا تأکید کرد. دکتر عسکری، عمق بخشی به تولیدات را بسیار مهم و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود نیروهای متخصص و متعهد در این مرکز و تولید آثار فاخر و اثرگذار می توان در جنگ نابرابر رسانه ای و در فضای مجازی، مفاهیم دینی را به مردم تبیین کرد. این نشست با تشکیل دو کارگروه تخصصی سیما و صدا و با حضور معاونان و مدیران کل مراکز به اتمام رسید. از حاشیه های سفر رئیس سازمان به مرکز آذربایجان غربی می توان به بازدید وی از مرکز، شرکت در جلسه شورای مدیران مرکز و آغاز تولید مستند زندگی حضرت آیت الله قریشی اشاره کرد. ...
کیفیت کارهای مناسبتی به خاطر فشردگی لطمه می خورد
هیچ گاه نخواسته به سمت ستاره شدن برود، هر چند با خیلی از بزرگان سینما، تئاتر و تلویزیون در نقش های متفاوت و چندوجهی کار کرده است. مخاطبان، بازی های او را در سریال های مرگ تدریجی یک رویا در نقش ساناز، زنی در آستانه فروپاشی روحی و روانی و معتاد به الکل و یا بازی زیبایش در نقش یک خانم دکتر مصمم و تلاشگر در سریال های حیرانی و فاکتور هشت را فراموش نخواهند کرد. موقعی که اسکندری در نقش یک مادر پا به سن گذاشته سنتی در کنار مهدی هاشمی و در سریال زعفرانی بازی کرد، به درستی توانست نقش یک زن 30 سال ازخودش بزرگ تر را بازی کند. او در مجموعه هایی نظیر نرگس، فاکتور 8، دندون طلا، حیرانی، ماه مهربان، ایستگاه، حامی و مسافر ری حضور داشته است. اسکندری در تئاتر هم با هنرمندانی چون محمد رحمانیان و داوود میرباقری همکاری کرده است و در سال 79 جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره تئاتر فجر را برای نمایش سعادت لرزان مردمان تیره روز و دومین جایزه اش به عنوان بازیگر برتر جشنواره تئاتر را در سی و سومین دوره و برای بازی در نمایش هم هوایی به دست آورد. با ستاره اسکندری درباره حضور پررنگش در سریال های تلویزیونی شوق پرواز، زعفرانی و مرگ تدریجی یک رویا و ایفای نقش های متفاوتش در تلویزیون گفت وگویی انجام داده ایم. در تلویزیون با پخش سه سریال همزمان از شبکه های مختلف تبدیل به چهره پرکاری شده اید... زیاد به این قضیه اعتقاد ندارم و دوست ندارم مردم فکر کنند که من پشت سر هم کار می کنم. این سه سریال ها با فاصله زمانی زیادی از یکدیگر ساخته شده است و ناگهان با پخش همزمان شان مردم تصور می کنند که من خیلی پرکار شده ام. تا به حال نقش مادربزرگ را بازی نکرده بودید، اما در سریال زعفرانی نقش زنی مسن دارای نوه را بازی کردید... بله، تا به حال چنین نقشی بازی نکرده بودم و یکی از دلایلی که این پیشنهاد را قبول کردم، همین مساله و تجربه چنین نقشی بود و برایم تجربه خوبی محسوب شد، اما اغلب کارهای مناسبتی به دلیل شتابی که برای پخش بموقع دارد، در تولید با فشردگی کاری مواجه می شود که این مساله به کیفیت کار لطمه می زند. با وجود این، در سال های اخیر کمتر در سریال های مناسبتی بازی کرده اید... بله، یک بار در سریال هفت سین به کارگردانی یدالله صمدی تجربه بازی در سریال مناسبتی نوروزی را داشتم. در این سریال هم نقش مادر را بازی کردم که جنس مادرانگی اش بسیار متفاوت بود. بازی در سریال های تلویزیونی برایتان چه ویژگی هایی دارد؟ تلویزیون رسانه ارزشمند و اثر گذاری است و البته باید در ساخت برخی از سریال ها دقت نظر بیشتری وجود داشته باشد تا جایگاه و اثر گذاری رسانه ملی تداوم داشته باشد. اطمینان و اعتماد داشتن یک کارگردان به بازیگر چقدر می تواند در بهبود کار بازیگر اثر بگذارد؟ در همین سریال مرگ تدریجی یک رویا فریدون جیرانی به من اعتماد کامل داشت که ایفای نقش رویا را به من سپرد و با این اعتماد، انگیزه بیشتری در من ایجاد می شود و در ضمن مسئولیتم هم بیشتر می شود که پاسخ شایسته ای به این اعتماد بدهم. برای بازی در چنین نقش چالش برانگیزی احتیاط نکردید و جیرانی چقدر در بازی به شما آزادی عمل داد؟ در سیناپس و فیلمنامه مرگ تدریجی یک رویا ساناز در قسمت ششم می مرد، اما موقع شروع بازی ام، فریدون جیرانی تصمیم گرفت نقش را در درام داستان وسعت داده و حضورش را زیادتر کند. بنابراین نوع بازی شما باعث شد نقش ساناز پررنگ شود؟ اگر من به این سوال پاسخ بدهم، جنبه خودخواهی پیدا می کند، به نظرم جیرانی جوابش را بدهد بهتر است. به هر حال تفاهم و تعامل دوجانبه موثری با کارگردان داشتم. اگر نقش مارال را برای بازی به شما پیشنهاد می دادند، آیا به جای ساناز بازی اش می کردید؟ نقش مارال هم برایم خیلی جذاب بود و دوستش داشتم و نقش این نوعی هم بازی کردم بودم، ولی نقش ساناز برایم نوتر بود. به نظر شما ساناز شخصیت منفی دارد یا خاکستری؟ به نظرم ساناز شخصیت اش خاکستری است و باید در نظر بگیریم ساناز تحت تاثیر چه شرایطی این کنش ها را که گاهی منفی ارزیابی می شود انجام داده است. بازی چند وجهی شما در مرگ تدریجی رویا در جاهایی حس مرموز بودن این شخصیت را که دوست دارد آدم ها را تحقیر کند به مخاطب منتقل می کند؟ وجود رنگین کمانی از حس های مختلف بشری در بازی، نقش را چندوجهی می کند. ساناز عظیمی از معدود شخصیت هایی است که در تلویزیون از یک زن طبقه متوسط به این گستردگی از تنوع شخصیت برخوردار است. به نظر می رسد دلیل این اعتماد کارگردان ها به بازی شما ناشی از انتخاب های درست تان در بازیگری باشد؟ تلاشم این بوده که در تلویزیون هم عین تئاتر نقش های متنوع و خوبی بازی کنم و از کلیشه ها فاصله بگیرم. شوق پرواز هم این روزها با بازی شما در حال پخش است و در این سریال هم نقش یک زن ماجراجو و مصمم مستندساز را بازی می کنید؟ نقشم در شوق پرواز به لحاظ اکت شخصیتی نقش معمولی بود، اما این دختر روحیه جست وجوگری داشت و به دنبال کشف رازهای زندگی شهید بابایی از طریق اطرافیانش است و به رغم حضور کم فیزیکال شخصیتم، او نقش مهمی در معرفی شهید بابایی و خصلت هایش در درام داستان دارد . آیا سفر، بخش عمده ای از زندگی شما را به خود اختصاص داده است؟ برخی از این سفرها کاری است. سال قبل درگیر اجرای نمایش هم هوایی در فرانسه بودم و در حدود یک ماهی در پاریس بودیم. سفر رفتنم بستگی به شرایط دارد و البته سفر برای من خیلی لذتبخش و در عین حال آموزنده است و بارها پیش آمده به دلیل سفر، پیشنهادهای کاری را رد کرده ام. هیچ چیز ...
از سمت خدا تا آیینه ولایت
است که در 10 قسمت 3 دقیقه ای تهیه شده است. در این مسابقه پیامکی، سوالاتی درباره خطبه غدیر مطرح می شود و هر روز به 10 نفر از برندگان به قید قرعه، جوایزی اهدا می شود. ارمغان غدیر برنامه ارمغان غدیر در 10 قسمت 5 دقیقه ای به تهیه کنندگی حامد پور حامدی با حضور کارشناس مذهبی به بحث جایگاه غدیر، امامت و ولایت می پردازد. خطبه خوانی غدیر این برنامه به صورت زنده ...
طالقانی؛ مفسری در تکاپوی بازخوانی قرآن در دوران جدید
تفسیرشان را نوشتند و برنامه هایی داشتند که این کار قرآنی را مطرح کردند. در هر صورت آقای طالقانی این ابتکار را به خرج داد و اولین کسی بود که این حرکت را عملی کرد. این حرکت انجام شد و این رسم خوب بنا گذاشته شد. بعد دیگران هم شروع کردند و تفسیرهای متعددی نوشتند. الحمدلله امروز مخصوصا بعد از انقلاب راه باز است. افراد زیادی موفق به نوشتن تفسیر شده اند و این توفیق الهی است که شامل حال همۀ شیعیان مخصوصا ملت ...
فعالان اقتصادی را زندانی نکنید
بحران زده را حل کنید، آبرو و اعتبار آنان را لگد مال نکنیم زیرا آبرو و اعتبار انسانها، قطره قطره طی دهها سال جمع می شود، اما با یک حرکت اشتباه و نسنجیده، آبرو و اعتبار چندین و چند ساله آنان در عرض چند دقیقه از بین می رود. علیپور طی دفاع از کارآفرینان و فعالان اقتصادی از آقای روحانی درخواست کرد: جهت رفع مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع زندگی و معیشت مردم، از زندانی کردن فعالان اقتصادی پرهیز ...
طراحی نسل دوم مسکن مهر در الگوی اسلامی پیشرفت
راجع به خود برنامه ششم بحث کنید. وی عدم پرداختن به اشکالات نظام برنامه ریزی 70 ساله را یکی از ایرادات جدی جریان انقلابی دانست و ادامه داد: از سال 1327 تا به حال ده برنامه نوشته شده و برنامه ششم توسعه، یازدهمین برنامه و یک حلقه از این زنجیره محسوب می شود؛ ما باید همه این یازدهم برنامه را با هم بررسی کنیم؛ اما با این وجود این عیب وجود دارد که ما از زنجیره یازدهم، وارد بحث شده ایم. ...
نباید نمک بر زخم مردم پاشید / عاشق "خدا قوت قهرمان" هستم
او سابقه مربیگری و داوری را هم در کارنامه خود دارد. درست به دلیل همین ویژگی هاست که رقابت های کشتی با صدای هیجان انگیز و روحیه بخش او حتی اگر با طعم تلخ باخت هم همراه باشد، لذتبخش و دیدنی خواهد بود. عامل در گفت وگو با قاب کوچک جام جم که به بهانه پایان رقابت های المپیک و نتایج نه چندان دلچسب کاروان کشتی ایران انجام شده است، از تکیه کلام معروفش در حین گزارش می گوید تا ارزیابی عملکرد کشتی ایران در سرزمین قهوه! او همچنین یادی می کند از خاطره انگیزترین گزارش خود زمانی که قهرمانی از ایران، داور و رئیس جمهور آذربایجان و حریف را با هم ضربه فنی کرد. متن این مصاحبه را در ادامه می خوانید: به نظر می رسد یکی از سیاست های مدیریتی و راهکارهای انگیزه بخشی در گزارش رقابت های مهم مانند المپیک پررنگ تر کردن نقاط قوت و کم توجهی به نقاط ضعف است که از نحوه بیان شما در گزارش های المپیک ریو دوژانیرو برزیل دریافت می شد. آیا این لحن براساس دستورالعمل های خاص سازمان مورد استفاده بود؟ نه، از طرف مدیران هیچ دستور العملی مبنی بر این که گزارش ها باید بر نقاط قوت بازی ها تاکید کند، وجود نداشت یا دست کم ممکن است به دلیل پیشکسوت بودن من چنین تذکری به من داده نشده باشد. ضمن این که کشتی ورزش سیاسی نیست و اصولا سبک گزارش کردن من در تمام مسابقات بر جلوه دادن بردها و برجسته کردن غرور ملی متکی است و سعی می کنم طوری گزارش کنم که باخت ها کمتر به چشم بیاید. چراکه معتقدم نباید نمک بر زخم مردم پاشید، زیرا آنها خود به دلیل شکست ورزشکارشان در یک عرصه جهانی ناراحت هستند و نباید در مقام یک گزارشگر مردم را غمگین تر کنم. من همیشه طرفدار شادی و خنده هستم و این ویژگی برایم نهادینه شده است. البته از جمله این باخت چیزی از ارزش های ما کم نمی کند، اصلا خوشم نمی آید! چرا هیچ وقت به سراغ گزارش رشته های ورزشی دیگر نرفتید؟ به نظرم جا افتادن صدای یک گزارشگر برای مردم در این است که صدای او ویژه گزارش یک رشته استفاده شود، زیرا باعث تخصص و عمیق شدن در یک رشته می شود و برای کار حرفه ای باید این طور عمل کرد. پیش آمده است که گزارش رشته های دیگر را تجربه کنید؟ بله، تنها دو بار چنین اتفاقی افتاد. یک بار در سال 2006 برای وزنه برداری حسین رضازاده مجبور به این کار شدم، البته وزنه برداری رشته ای نزدیک به کشتی است. اما درباره این که چرا به طور تخصصی گزارش کشتی را انتخاب کردید هم توضیح دهید. چون خودم کشتی گیر بودم و بعد از دوره کشتی گیری، وارد دنیای مربیگری شدم و حالا خدا را شکر می کنم که مردم صدای من را به عنوان گزارشگر کشتی قبول کرده اند و این برایم ارزشمند است. آیا این یک الزام برای گزارش های ورزشی است که گزارشگر خود در آن رشته خاص مهارت داشته باشد؟ در کشتی به دلیل این که بسیار تکنیکی است بهتر است، این طور باشد. برنامه هایی مثل آقای گزارشگر که هدفشان معرفی گزارشگران جوان به صداوسیماست، توانسته اند استعدادهای خوبی را در حوزه گزارشگری رشته های مختلف معرفی کنند؟ به هر حال پرداختن به یک مقوله از جمله گزارشگری قطعا به نفع آن موضوع خواهد بود. به نظرم این برنامه تاثیر خود را داشت، حداقل این که افراد آماتور سختی کار گزارش را احساس می کنند و این تصور غلط که گزارشگری کار ساده ای است از بین می رود. پس چرا گزارشگر شاخصی مثل شما و همکاران شناخته شده تان در دیگر رشته ها، از خلال این برنامه ها به تلویزیون معرفی نمی شود؟ چون گزارش کردن یک کار دلی است و روحیه عشق به مردم و خدمت در آن نهفته است. مثلا خود من ساکن مشهد هستم و با وجود این که رفت و آمد به تهران برای گزارشگری برایم سخت است، اما این کار را با علاقه انجام می دهم. همچنین گزارشگری برخلاف تصور مردم درآمد زیادی ندارد و ممکن است عده ای با این تصور بخواهند گزارشگر شوند و بعد که متوجه شدند حقوق چندانی نمی گیرند آن را رها کنند. گزارش کشتی در کدام میدان ورزشی برایتان جذاب تر بوده است؟ من تاکنون شش مسابقه المپیک و بیش از100 مسابقه جهانی کشتی های آزاد و فرنگی را گزارش کرده ام و هرکدام از این میدان ها جذابیت خاص خود را دارد. با این حال جذابیت عرصه های جهانی از یک تورنمنت آسیایی یا داخلی قطعا بالاتر است، زیرا توجه مردم به رابت های جهانی بیشتر و حساسیت کار بالاتر است، اما من همیشه به یک میزان برای گزارش مسابقه های کشتی انرژی می گذارم و کم فروشی نمی کنم. شما با این هدف که سبک سازی کنید جمله خدا قوت دلاور، خسته نباشی پهلوان را در گزارش هایتان تکرار می کنید؟ نه، به نظر من کشتی با ورزش های وارداتی فرق دارد، زیرا یک ورزش پهلوانی و سنتی در فرهنگ ایرانی است. احساس می کردم چند سالی است که عبارت خدا قوت کمتر در مکالمه های روزمره مان به کار می رود و اضافه شدن نام خداوند به حرف هایمان بسیار زیباست. من خودم عاشق این جمله هستم و دوست دارم در لحظه پیروزی یک کشتی گیر با این جمله خسته نباشیدی به او گفته باشم و خوشبختانه به دل مردم هم نشسته است. خاطره انگیزترین گزارشی که داشتید، کدام بود؟ گزارش همه مدال های طلایی که ایران در کشتی کسب کرد، برایم خاطره انگیز است و تاکنون از 9 طلای کشتی در المپیک، 6 رقابت با مدال طلا را من گزارش کرده ام، اما بین همه اینها گزارش بازی حمید سوریان با رقیب آذربایجانی اش در مسابقات المپیک لندن برایم حال و هوای خاص تری دارد. زیرا از صبح آن روز رئیس جمهور آذربایجان در سالن حاضر بود و همه تمهیدات اندیشیده شده بود تا رقیب سوریان را برنده کنند، اما سوریان قهرمانی کرد و داور و رئیس جمهور و حریف و ه ...
استخدام مربی خارجی برای ما در اولویت است/ اسکواش نشان داد حرف اول و آخر را پول نمی زند/ دانشگاه آزاد در ...
در خبرگزاری آنا درباره وضع اسکواش در ایران با ما به گفت و گو پرداخت. رئیس فدراسیون اسکواش در ابتدا گفت: در این مدتی که سکان هدایت فدراسیون را بر عهده گرفتم برنامه های راهبری خوبی را اجرا کردیم و هم اکنون برای چهار سال بعد هم برنامه ریزی دقیقی کرده ایم تا این رشته را در بین همگان بسط و گسترش بدهیم. فدراسیون در چهار سال اول با طرح استعدادیابی نتیجه گرفت و ما توانستیم در شهرهای مختلف کشور ...
22 شهریور،آخرین فرصت ارائه ایده اپلیکیشن نویسی برای اربعین حسینی
، رفاه و راحتی بیشتر آنها، تصمیم به برگزاری یک مسابقه مردمی ارائه ایده و طراحی اپلیکیشن های موبایلی مرتبط با این واقعه بزرگ برگزار می شود. با توجه به حضور میلیونی عاشقان سیدالشهدا ( ع) در مراسم با شکوه اربعین و سنت دیرینه خدمت رسانی و پذیرایی از زائران حسینی، ایرانسل نیز بر این اساس از تمامی صاحبان ایده و برنامه نویسان توانمند دعوت کرده که با شرکت در این مسابقه و ارائه ایده ها و خلق ...
المپیک لندن واقعیت ورزش ما نبود/ورود غیر ورزشی ها به عرصه ورزش آسیب رسان است
ما فرق دارد. نفراتی گذاشته بودند که با محمد بنا کلا مشکل داشتند. همه آنها مخالف بودند . در بحث نقد رشته فرنگی و نقد محمد بنا، باید بگوییم که محمد بنا کارش ایرادی نداشت . اگر بخواهم از بنا ایراد فنی بگیرم، هیچ تغییر و تحولی حتی در زمانی هم که آمد در چهره هایش نداشتیم. شاید می توانست برنامه ریزی بهتری برای حمید سوریان داشته باشد. سوریان که قبلا در سال یک بار وزن کم می کرد الان ...
چرایی حمله سایبری ایرانیان علیه دختر اوباما
آوری شده اند می توان به عادل فردوسی مجری محبوب تلویزیونی برنامه های ورزشی و رامبد جوان مجری و بازیگر اشاره کرد. بزرگمهر حسین پور کاریکاتوریست نیز از کاربران در فضای مجازی خواسته تا دوستان شان را به چالشی دعوت کنند که هر کاربری که از حرف های زشت و رکیک و توهین آمیز در فضای مجازی استفاده کرد را بلاک کنند. پیشنهاد او بلافاصله با استقبال عمومی مواجه شد. لادن طباطبایی بازیگر، علی کریمی ستاره فوتبال و ...
گیلانیان در روز سینما با کیارستمی همسرا می شوند
به گزارش گیل خبر، نادر معصومی روز شنبه افزود: همسرایان زنده یاد کیارستمی، در گیلان ساخته و در سال 61 به نمایش درآمد و در روز سینما، با حضور یکی از بازیگران این فیلم اکران خواهد شد. وی اظهار کرد: همچنین درس های فیلمسازی عباس کیارستمی یکی دیگر از برنامه های روز ملی سینما در گیلان است. وی تصریح کرد : همزمان با روز سینما در گیلان، پاتوق فیلم کوتاه با عنوان سینما آینده نیز همزمان با تهران ...
برای جذب مخاطب نباید دست به هر کاری زد
فریدون حسن پور که سریال های پرطرفداری مانند خانه پدری، از یاد رفته و گذر از رنج ها را برای تلویزیون و فیلم هایی مانند ناردون، وقتی همه خواب بودند، پای پیاده، نشانی و ... را برای سینما ساخته، متولد و بزرگ شده شمال کشور است. با حسن پور هم صحبت شدیم و او برایمان از روزگار سپری شده اش گفت و این که چگونه سختی ها را پشت سرگذاشته و اکنون سبک و سیاق کار و زندگی اش چگونه است. از کودکی خود برایمان بگویید، از زادگاه و خانواده پدری. در روستای تازه آباد از توابع شهرستان کلاچای در استان گیلان به دنیا آمدم. تا کلاس سوم ابتدایی در یکی از مدارس نزدیک همین روستا درس خواندم. فاصله خانه تا مدرسه حدود هفت، هشت کیلومتر بود که ما باید پیاده این مسیر را طی می کردیم. کوچک ترین بچه خانواده بودم، در 9 سالگی پدرم را از دست دادم. از پدرم خاطراتی دارم اما آن طور که خواهر و برادرهای بزرگ ترم تعریف می کنند، آدم اهل مطالعه و علاقه مند به هنر بود و نی و فلوت می زده. مادرم، شیرزنی بود که بعد از فوت پدرم به تنهایی 9 فرزند خود را بزرگ کرد. از مادرتان به عنوان شیرزن یاد کردید، مادر قدرتمند چقدر بر توانمندسازی بچه هایش تاثیر دارد؟ ما در روستا زندگی می کردیم. زمین کشاورزی و دام داشتیم. مادرم بعد از فوت پدرم باید به همه امور زندگی و مزرعه رسیدگی می کرد. پدرم، بزرگ منطقه و مرد خوشنامی بود. احترام زیادی به علم و دانش می گذاشت. در حال ساخت مدرسه در روستا بود که از دنیا رفت. برخی بچه های روستا را به خرج خودش برای درس خواندن به شهر می فرستاد. همیشه می گفت بچه ها باید باسواد و اهل مطالعه باشند تا مملکت پیشرفت کند. پدرم هفت سال به بیماری سرطان مبتلا بود و این سال ها بنیه مالی خانواده ما ضعیف شد. بعد از فوت پدر، مادرم باید بدهی ها را پرداخت و بچه ها را بزرگ می کرد، دخترها را هم شوهر می داد و... مادرم تلاش می کرد اسم پدرم را بزرگ نگه دارد و همیشه به ما می گفت حرمت نام پدرتان را حفظ کنید. برخی از آدم ها اتفاقی مانند از دست دادن پدر در سن پایین را یکی از دلایلی ذکر می کنند که مانع پیشرفت آنها می شود، اما گویا شما از این موضوع کمتر آسیب دیده اید؟ مادرم تلاش کرد خانواده ما با حرمت زندگی کند. تلاش و امیدواری را از مادرمان یاد گرفتیم. مرگ پدر مانند یک شوک بزرگ باعث ایجاد اتفاقات زیادی در زندگی ام شد. یادم هست بعد از فوت پدرم شعری گفتم و آن را به یکی از شاعران محلی نشان دادم. او گفت شعر نگو، داستان بنویس و مرا پیش دوتا از کتابفروشان لنگرود برد که یکی از آنها چپ بود و دیگری راست.آن که چپ بود کتاب 24 ساعت در خواب و بیداری نوشته صمد بهرنگی را به من داد و آن یکی کتاب داستان راستان نوشته شهید مطهری را. شب اول بعد از خواندن، کتاب 24 ساعت در خواب و بیداری آن قدر هیجان زده بودم که یک داستان نوشتم. آشنایی با کتابفروش ها و کتابخانه ها باعث شد بشدت کتابخوان شوم. رد پای خاطرات کودکی در آثار شما دیده می شود، چقدر وامدار آن دوره هستید؟ کودکی پرفراز و نشیبی داشتم ، کلاس سوم را که تمام کردم برای ادامه تحصیل به لنگرود رفتم. باید برایم اتاق اجاره می کردند اما چون مبلغ اجاره زیاد بود در حومه لنگرود برایم اتاقی گرفتند که تا مدرسه خیلی فاصله داشت. این مسیر را پیاده می رفتم و برمی گشتم. خودم غذا درست می کردم و همه کارهایم را انجام می دادم... یعنی از همان سن کم استقلال را تجربه کردید؟ بله! حتی خودم به تنهایی خانه ام را عوض کرده و اثاث کشی می کردم. همیشه به گونه ای زندگی می کردم که صاحبخانه ها چیزی به من نگویند. یادم هست یک بار یکی از صاحبخانه هایم سر موضوعی بی اهمیت داد و بیداد کرد، من هم بدون این که چیزی به او بگویم، رفتم و اتاقی دیگر اجاره کردم. یک گاری دستی آوردم و وسیله هایم را از آن خانه بردم. هر چی صاحبخانه گفت که اشتباه شده و مقصر دختر خودش بوده، قبول نکردم و از آن خانه رفتم. کارم را با داستان نویسی شروع کردم. اول راهنمایی بودم که یکی از داستان هایم در رادیو گیلان خوانده شد.معتقدم سختی، آدم را نمی سازد، حتی شاید آدم را نابود هم بکند، اگر آدم در شرایط خیلی سخت قرار بگیرد، امکان این که دچار انحرافات فکری و رفتاری شود، خیلی زیاد است. اما وقتی در کنار دشواری های زندگی، کتاب بخوانی و آگاهی خود را افزایش دهی، نگاهت به زندگی تغییر می کند و عمیق تر می شوی. وقتی بچه بودم داستان های چارلز دیکنز را می خواندم و درباره قهرمانان کتاب های او فکر می کردم و سعی می کردم بفهمم آنها چگونه مشکلات را پشت سر می گذارند. در یکی از داستان هایم دیالوگی دارم با این مضمون که من گرسنگی را تجربه نکرده ام، من گرسنگی را خورده ام! بی اغراق بگویم گرسنگی و فقر شدید را تجربه کرده ام. اما از قهرمانان کتاب هایی که می خواندم، کمک می گرفتم تا از شرایط سخت عبور کنم. فقر را با تمام وجود احساس کرده ام و شرایط کسانی را که در فقر زندگی می کنند، درک می کنم. وقتی برای فیلم وقتی همه خواب بودند به مکه رفتم، تنها دعایم این بود که خدایا! جیب هیچ مردی را بی پول نکن که شرمنده زن و بچه اش شود ! همه اینها باعث شده در فیلم ها و قصه هایم شخصیت های واقعی نفس بکشند، شخصیت هایی که مردم آنها را دوست دارند و با آنها همذات پنداری می کنند. بعضی ها فکر می کنند سینما و کارگردانی یعنی پول و شهرت! شما با این نگرش موافقید؟ در دوران مدرسه جزو شاگردان برتر بودم. دیپل ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی
... اسکورت و انتقال ویژه ی آقای بازیگر به محل نقش آفرینی توسط کارگردان! حال عمو اسدالله این روز ها خیلی خوب است، چون پس از سال ها سیگار فروشی در میدان هفت تیر باز هم فرصت حضور بر پرده نقره ای برایش میسر شده است. ممنون از سامان مقدم و سعید سهیلی بخاطر اینکه پیشکسوتِ ریزنقش سینما را در فیلمنامه خود جای دادند. سلفیِ “افتر ارتودنسی” مجتبی میرزاجانبور. س لفیِ “مثلا حواسم نیست ...
سرخط ...
و سال دعوت می کند؟! اگر در جواب نقد متقن و سخن سنجیده مانده ای، دیگر چه کارت با عدد سن کارشناس؟! اگر انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی توانسته کارشناس جوان تربیت کند که بیاید در صداوسیما و ناظر بر حق و حقوق ملت شریف ایران، موضع بایسته و شایسته اتخاذ کند، احسنت بر این نظام الهی! از این مهم، دشمن باید بسوزد؛ شما چرا؟! اصلاح طلب مثلا خوش خیم و این همه خشم؟! نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و این همه سخن ...
مسابقه برنامه نویسی اپلیکیشن های اربعینی
معلی در ایام اربعین حسینی(ع) و رفع نیازهای شرکت کنندگان در این گردهمایی مذهبی برگزار می شود. بنابر اعلام ایرانسل، با توجه به حضور میلیونی عاشقان سیدالشهدا(ع) در مراسم با شکوه اربعین و سنت دیرینه خدمت رسانی و پذیرایی از زائران حسینی، ایرانسل نیز بر این اساس از تمامی صاحبان ایده و برنامه نویسان توانمند دعوت کرده که با شرکت در این مسابقه و ارائه ایده ها و خلق برنامه های کاربردی جدید و جذاب ...
عکس دیده نشده جناب خان در کنار همسرش!
احمدی، عروسک گردان پسرعمه زا، که در کلاه قرمزی 88 حضور داشت و یکی از دوستان بحرانی بود به گروه معرفی شده است. این بازیگر در یکی از آخرین فعالیت های هنری خود صدا پیشهٔ عروسک جناب خان در برنامهٔ خندوانه به کارگردانی رامبد جوان حضور داشته است که بسیار موفق عمل کرده است.
21 آثار قابلیت ثبت از میراث فرهنگی مهدیشهر شناسایی شده است
به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، حسین خواجه بیدختی، در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع تشریح برنامه های دوازدهمین جشنواره گردشگری ایل سنگسری در عمارت ایل خان مهدی شهر افزود: رقابت های خوبی برای ثبت ظرفیت های منطقه ای در فهرست آثار ملی و معنوی وجود دارد که 21 آثار قابلیت ثبت از میراث فرهنگی شهرستان مهدی شهر شناسایی که پرونده پنج آثار تکمیل و در حال انجام است. وی در خصوص زمان به ثبت رسیدن این ...
چرایی فیلتر موج و برنا/ رسیدگی قاطعانه پرونده شهرداری تهران از سوی دستگاه قضا
درصد میزان جرایم قاچاقچیان در این مدت افزایش پیدا کرده است افزود: در پنج ماه ابتدایی سال گذشته 186 میلیارد تومان جریمه کردیم که در مدت مشابه امسال به 236 میلیارد تومان رسیده است. وی در بخش دیگری از سخنانش امحای کالاهای سلامت محور و به ویژه در حوزه غذا، دارو و درمان را از اقدامات خوب ماه های اخیر خواند و گفت: در این بخش با 137 درصد رشد مواجه بودیم و تا پایان شهریور نیز امحای سراسری در ...
داغ منا هنوز تازه است
ساعت ها پشت سرهم گذشتند شدند روز، روزها گذشتند شدند هفته... بی خبری شان به ده روز که رسید دیگر دل توی دلشان نبود. اگر چاره داشتند می رفتند تا عربستان، 13هزار کیلومتر آن طرف تر از تهران، خودشان دنبال عزیزشان می گشتند، ملافه ها را کنار می زدند، یکی یکی... داخل کانتینرهای پر از جنازه را می گشتند، دنبال رد و نشانی از حاجی گمشده شان. حاجی هایی که تا چند ساعت قبل از مراسم رمی جمرات زنگ زده بودند، حرف زده بودند، زنده بودند... اگر چاره داشتند می رفتند و خودشان را می رساندند به تقاطع خیابان 204 و 223 در شهر مکه. همان جا که داغ نشاند به دل آنها و خانواده بیش از 7000 هزار حاجی دیگر؛ داغی که هنوز تازه است، مثل روز اول... در آستانه فاجعه منا نشسته ایم پای صحبت همسران دو شهید رسانه ملی در فاجعه منای حج 94 شهید سیدحمیدرضا حسینی، خبرنگار شبکه خبر و شهید سیدحمید میرزاده، گوینده و مدیر تولید رادیو عربی و این جمله را از زبان هر دو خانواده می شنویم؛ این که داغشان تازه است و کهنه نمی شود. خانم شعبانی چند سال با شهید حسینی زیر یک سقف زندگی کردید؟ کمتر از هشت سال. خانم ابطحی شما چند سال با شهید میرزاده زندگی کردید؟ حدود 30 سال. چطور شد که همسرتان برای پوشش خبری مناسک حج به این مراسم اعزام شد؟ زهرا شعبانی: این انتخاب سعادت بزرگی است و برای همه خبرنگاران یک افتخار به حساب می آید. از دوسال قبل، اسم همسرم برای این مراسم رد می شد حتی کارهای گذرنامه و... را هم انجام می دادند، اما بنا به مشکلاتی قسمت نمی شد اعزام شود، تا این که اردیبهشت سال گذشته با من تماس گرفتند و گفتند برای اعزام خبرنگار به مراسم حج قرعه کشی می کنند، اما رئیسم گفته قرعه کشی لازم نیست امسال دیگر نوبت توست. اینها را پشت سرهم گفت و پرسید بروم؟ گفتم بله حج است؛ نصیب هرکسی نمی شود. گفت اما 56 روز طول می کشد به تو و دخترمان سخت می گذرد. گفتم دلمان که تنگ می شود، اما بالاخره این دوماه تمام می شود و برمی گردی. گفت دوماه نه ! 56 روز... می بینید ما سر چهار روز با هم چک و چانه می زدیم، اما هیچ وقت برنگشت... ناهید ابطحی: همسر من چون بزرگ شده لبنان بود و در این کشور تحصیل کرده بود تسلط کاملی به زبان عربی داشت. به همین دلیل و به واسطه علاقه و مهارت هایش سال ها در صدا و سیما به عنوان گوینده عربی بخش برون مرزی فعالیت می کرد. سال گذشته هم با این که قبلا یک بار حدود پنج سال پیش به این مراسم اعزام شده بود، دوباره برای پوشش خبری این اتفاق انتخاب شد. خانم شعبانی همسر شما چطور؟ قبلا تجربه شرکت در مراسم حج را داشتند؟ هدیه ازدواج پدرم به ما حج واجب بود، البته از اول برنامه ای برای آن نداشتیم. یک هفته قبل از ازدواج ما، پدربزرگم که خیلی برایم عزیز و ارزشمند بود در مکه درحال طواف خانه خدا از دنیا رفت. انگار که این حج و زیارت، دعوتی بود از سوی خدا به ایشان. همان روزی که خبر فوت پدربزرگم به مارسید پدرم ما را به محضر دعوت کرد. آنجا من فیش حجی را که پدرم سال ها قبل برای من خریده بود به اسم همسرم زدم و پدرم فیش حج خودش را به اسم من زد. بعد هم قرار شد بعد از بازگشت از مراسم حج زندگی مان را شروع کنیم که این اتفاق افتاد و ما آذر و دیماه 86 را مکه بودیم. حالا که به گذشته ها دقیق تر نگاه می کنم می بینم زندگی مشترک ما فاصله بین دو حج واجب بود، تا این که خدا همسرم راطلبید. درباره این فاجعه بزرگ و شهادت بیش از 7000نفر درمراسم حج چه نظری دارید؟ شعبانی: معتقدم که فاجعه منا سهل انگاری نبود. 7000کشته در عرض یک ساعت اتفاقی است که با یک سهل انگاری رخ نمی دهد. این فاجعه نقشه شومی بود که دولت آل سعود توانست اجرا کند و چنین سرنوشتی را برای 7000 نفر از مسلمانانی که برای انجام واجب دینی شان به مکه رفته بودند رقم بزند. البته این سرنوشت برای خود حاجی های شهید ما عاقبت به خیری بود، بهتر از این مگر داریم؟ این که مهمان خانه خدا باشی و در چنین روزی و در چنین مکانی پاک پاک ازدنیا بروی؟! اما به همان نسبت که این نوع مرگ برای آنها افتخار بود این انتظار و بازنگشتن شان از سفر حج، برای ما بسیار سخت بود. ابطحی: من هم موافقم که این حادثه برای خود شهدا یک جور عاقبت به خیری بود. آقای میرزاده بعد از حادثه سقوط جرثقیل ها برای تهیه گزارش به مسجدالحرام اعزام شده بود، بعد از تهیه گزارش چندبار با هم تلفنی صحبت کردیم و ایشان بارها گفت: خیلی دلم گرفته... مرگ حق است، هرکس به طریقی از این دنیا می رود، اما اینجا درحالی که مهمان خانه خدا هستی از دنیا بروی سعادت بزرگی است. نمی دانم که آن لحظه ها که این حرف را می زد مرغ آمین در راه بود یا این که آن قدر صاف و ساده از ته دل این نوع مرگ را خواست و از آنجا که بدون اجازه خداوند حتی یک برگ از درخت نمی افتد، این اتفاق در تقدیر خودش هم نوشته شد. چون شهدای فاجعه منا، همه انتخاب شده بودند. خانم ابطحی نظرشما درباره این فاجعه چیست؟ من حادثه منا را یک اتفاق نمی دانم و معتقدم این یک حرکت عمدی بود . به نظرم عربستان به هردلیلی، یک جور برنامه ریزی داشت برای رخ دادن این حادثه. حتی در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت داشتیم، من به ایشان گفتم آمارها می گویند جنگ یکساله عربستان با یمن 7000 کشته داشته و این کشور موفق شد در عرض یک ساعت 7000 مسلمان را با لب تشنه به خاک و خون بکشد! بدون برنامه ریزی مگر امکان دارد؟! آخرین باری که قبل از شهادت با همسرتان صبحت کردید خاطرتان مانده؟ شعبانی: ما روزی پنج شش بار تماس تصویری داشتیم. حمیدرضا بخصوص دلش برای دخترکوچمان مه سیما تنگ می شد. در لحظه های دیگر هم با تلگرام و پیامک در ارتباط بودیم. آخرین باری که با هم تماس تصویری داشتیم شب عرفات بود، لباس احرام پوشیده بود ...
سریال های خیابان خلوت کن
حتما دلایل متعددی برای جذابیت یک سریال وجود دارد اما چیزی که باعث می شود مخاطبان آغاز یک مجموعه خوب تلویزیونی را به هم خبر دهند و اطرافیان خود را به تماشای سریال مورد نظر تشویق کنند، قصه جذاب و گیرای آن است. کارگردانی فوق العاده، تمهیدات فنی و تکنیک های بصری جذاب یا حتی بازیگران پرطرفدار هم بدون یک قصه محکم و پرکشش نمی توانند تماشاگران را به خود جلب کنند اما چه قصه هایی برای تلویزیون مناسب هستند؟ این قصه ها باید چگونه روایت شوند تا برای قاب کوچک مناسب باشند و چرا به نظر می رسد برخی سریال ها به اصطلاح قصه ندارند؟ قصه های پیچیده حامد عنقا، نویسنده سریال هایی چون نردبام آسمان ، انقلاب زیبا و تنهایی لیلا معتقد است که بیشتر از خود قصه، شیوه پرداختن و نحوه روایت آن در کشش و جذابیتش اهمیت دارد. او در این باره به جام جم می گوید: گاهی یک سریال دم دستی که با کمترین برآورد و ناآشنا ترین بازیگران زمان خودشان ساخته می شود، خیابان ها را خلوت می کند مثل سریال نرگس که آن زمان بازیگرانش به اندازه امروز مطرح نبودند اما قصه سریال خوب تعریف می شد و همه اقشار هم درگیرش بودند. بر اساس اظهارات این نویسنده، مهم این است که قصه کشش لازم را داشته و از پیچیدگی و افت و خیز کافی برخوردار باشد. قرار نیست مخاطب حس کند، هوش و شعور او دست کم گرفته شده است.این نویسنده فیلمنامه هایش را به صورت غیرخطی نوشته که اتفاقات به ترتیب وقوع شان، روایت نمی شوند. رفت و برگشت های زمانی یکی از تکنیک های این فیلمنامه نویس در ایجاد جذابیت و کشش است اما به اعتقاد او موارد دیگری هم در قدرت و تاثیرگذاری قصه سریال های تلویزیونی اهمیت دارد. جلوتر از زمانه خلق قصه های تازه از مضامین آشنا و تکراری کار ساده ای نیست و از نگاه حامد عنقا عبور از این مسیر دشوار به جلب نظر مخاطب منجر می شود. او تاکید می کند: به عنوان نویسنده باید از جامعه خودمان جلوتر باشیم؛ در سریال تلویزیونی اولین موضوع که باید جلوه گری کند، ایجاد شگفتی است چون مخاطب امروز تلویزیون همان تماشاگر ده سال یا حتی پنج سال پیش نیست و این شگفتی رخ نمی دهد جز به این ترتیب که نویسنده از جامعه و مردمش جلوتر باشد. به اعتقاد این نویسنده، برای مخاطبی که در مواجهه با هزاران هزار محتوای صوتی و تصویری قرار دارد، باید حرفی تازه داشت تا او احساس کند چیزی برای آموختن و کشف کردن وجود دارد. مخاطب متعدد، قصه های متنوع یک سریال تلویزیونی می تواند برای دسته ای از مخاطبان جذاب باشد و برای عده ای نه! از نگاه عنقا این اتفاق یک حسن محسوب می شود و اصولا مشخص کردن دایره مخاطبان راهی است برای آن که قصه های متنوع تر طراحی و تبدیل به سریال شوند. این نویسنده می گوید: رسانه ما ملی است و باید سلیقه های مختلف را پوشش بدهد. تلویزیون با اقشار مختلف با سلیقه ها و نگاه های مختلف روبه رو است و اصولا به وجود آمدن شبکه های مختلف با این نگاه بود. قرار بود هر شبکه ای مخاطبان خاص خودش را داشته باشد؛ شبکه سه برای جوانان، چهار مخصوص فرهیختگان و الی آخر اما از وقتی که ساخت سریال ها در یک مجموعه متمرکز شد، تنوع قصه ها از بین رفت. وی امیدوار است بازگرداندن تولید سریال به گروه فیلم و سریال شبکه ها در دوره جدید مدیریت صدا و سیما، زمینه را برای تولید سریال های متنوع فراهم کند. این نویسنده توضیح می دهد: مخاطب تلویزیون از افرادی با سنین و اقشار مختلف تشکیل شده است، دختر خانواده یک قصه را پیگیری می کند، مادر خانواده یک قصه را، پدر خانواده قصه دیگری برایش جذاب است و زمانی که این تنوع مد نظر قرار گرفت و برای هر قشری سریال های مناسب خودشان ساخته شد و از شبکه مناسب به نمایش درآمد، حتما شاهد تنوع و تکثر در آثار تلویزیونی خواهیم بود. از نگاه عنقا، ساخت سریال هایی که از همه اقشار جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند و هر کسی بتواند ما به ازایی برای نسل و طبقه خودش در آنها پیدا کند، شدنی نیست و اگر کسی بخواهد چنین اثری بسازد، حتما شکست خواهد خورد. این رنگین کمان داستانی شاید بی رمقی قصه در برخی سریال های تلویزیونی به جنس قصه ها ارتباط داشته باشد اما امرالله احمدجو اعتقاد دارد همه نوع قصه ای برای تلویزیون مناسب است و فقط می ماند شیوه پرداختن به آن. این نویسنده و کارگردان پیشکسوت که آثاری چون روزی روزگاری و تفنگ سرپر را کارگردانی کرده، درباره جنس قصه های تلویزیونی توضیح می دهد: همه جور قصه برای تلویزیون مناسب است؛ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی و.... اصلا مهم نیست که مضمون قصه ها چیست، مهم این است مجموعه قصه هایی که تلویزیون انتخاب می کند با تم های مختلف، تنوع ایجاد کنند چرا که این رسانه با سلیقه های گوناگونی طرف شده است. وی ادامه می دهد: برخی مخاطبان داستان های پلیسی را دوست دارند و بعضی دیگر داستان های اجتماعی، خانوادگی یا انواع دیگر را! تلویزیون باید به همه این سلایق رنگارنگ پاسخ بدهد. ضلعی برای مخاطب یک ضلع هر قصه ای مخاطب است اما این نکته قابل انکار نیست که یک اثر قصه گو می تواند نظر مخاطب را به خودش جلب کند. احمدجو منکر ضرورت کشش و جاذبه در قصه سریال های تلویزیونی نیست اما معتقد است بخشی از این جذابیت و کشش به عادت و نگاه مخاطب بر می گردد و از همین رو نمی توان برای ایجاد جذابیت در قصه، فرمول خاصی پیدا کرد. احمدجو نقش مخاطب را تا حدی پررنگ و تعیین کننده می داند اما معتقد است گاهی مسائل ساختاری، مشکلات اجرایی و نحوه پرداخت قصه ها هم تاثیر زیادی در نظر مخاطبان نداشته و چه بسا آثاری که قصه گو نبوده اند یا قصه جذابی برای گفتن نداشته ...
روش تبلیغ در بازاریابی اجتماعی
هدف بازاریابی اجتماعی، ایجاد تغییرات مثبت است و می توان برای ترویج یک اقدام شایسته از آن بهره برد. برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب باید از روش های مختلف برای بازاریابی اجتماعی استفاده کرد. در واقع نحوه تبلیغ و ترویج در این مبحث نقش بسزایی دارد. به عنوان نمونه می خواهیم مفاهیمی همچون کمربند ایمنی را ببندید، میوه و سبزیجات مصرف کنید، از اتوبوس استفاده کنید، مواد بازیافتی را جدا کنید، مصرف انرژی را کاهش دهید و... را در جامعه فرهنگ سازی کنیم. بنابراین برای نهادینه کردن این مفاهیم نیازمند بازاریابی اجتماعی هستیم تا بتوانیم مسائل اجتماعی را به گونه ای پیش ببریم که برای رفاه فرد و جامعه موثر باشد. برای رسیدن به این تغییرات فرد باید رفتارش را تغییر بدهد و این تغییر نیازمند بازاریابی اجتماعی است. گرچه روش های مختلفی برای این کار وجود دارد، اما نمی توان از هر روشی استفاده کرد؛ چراکه نتیجه عکس می دهد. در بازاریابی اجتماعی یکی از مباحث مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که چه کسی و چگونه قصد دارد مبحث موردنظر را در جامعه تبلیغ و ترویج کند. برای مخاطب این مساله اهمیت زیادی دارد. بنابراین دست اندرکاران بازاریابی اجتماعی باید با شناخت کارشان را انجام دهند، چون در غیر این صورت نتیجه عکس می گیرند، حتی در تبلیغ نظام های جدید اجتماعی، تبلیغ کردن از سوی مرد یا زن هم متفاوت است و باید با هنجارهای اجتماعی سازگار باشد. بنابراین باید متناسب با محتوای بازاریابی اجتماعی از مرد و زن استفاده کرد، زیرا در ادراک اجتماعی نقش متفاوتی دارد. به عنوان نمونه برای تبلیغ یک کار نیازمند رفتار مردانه هستیم و برای تبلیغ کاری دیگر باید متکی به عواطف باشیم و از خانم ها استفاده کنیم وگرنه تضاد ایجاد می شود و مخاطب هم رفتار را درک نمی کند. به همین دلیل گاهی شاهد هستیم که برخی افراد در بازاریابی اجتماعی موفق هستند و عده ای ناموفق. شناخت نقش مهمی در این مبحث دارد. شاید بازاریابی اجتماعی ساده به نظر برسد، اما مراحل پیچیده و سختی دارد و رسیدن به توفیقات خوب در جامعه نیازمند زمینه سازی های خوب هم است تا بتوانیم امری را در جامعه پایدار کنیم. گاهی یک اشتباه در بازاریابی اجتماعی باعث می شود که پارازیت های منفی دربرداشته باشد. به عنوان نمونه شما مرتب به نوجوانان می گویید سیگار نکشند، اما چون در اجتماع استعمال سیگار نشانه قدرت است، باید برای بازاریابی از یک پارازیت قدرتمند اجتماعی استفاده کنید تا موفق شوید، چراکه اگر صرفا بگویید سیگار نکشید، فایده نخواهد داشت. در مجموع در حوزه بازاریابی اجتماعی باید به دنبال راه حل های مختلف بود و یک نسخه کلی در همه موارد نتیجه صحیح در بر نخواهد داشت. دکتر حسن خجسته استاد دانشگاه ...
ایلام خطه ای مرد پرور است/از تیم کاراته ایلام برای حضور درافغانستان دعوت بعمل می آورم
محروم ایلام نمایان ساخت ،اما حضور شخصیتها وچهره های ورزشی ملی وبین المللی ومهمتر از همه ورزشکارانی از نقاط مختلف کشور وسایر ملل در شهر ایلام ،به فرصتی بی بدیل برای معرفی ظرفیتهای مهم فرهنگی ،طبیعی وتاریخی استان مبدل گشت ،فرصتی که می تواند معرف ایلام به ایران وآسیا به حساب آید. در حاشیه این رقابتها فرصتی دست داد تا خبرنگار تابناک ایلام با یکی از چهره های ورزشی کشور دوست وهمسایه "جمهوری ...
استیصال و افزایش انزوای حاکمان مسلط بر حجاز در جهان اسلام
به مسئله نخست جهان اسلام و از پشت خنجر زدن به مردم فلسطین از طریق آشکار کردن مناسبات و روابط خود با رژیم صهیونیستی است که همه این موارد بر عمق آشفتگی، توهمات، سرخوردگی و ناپختگی سیاسی و دیپلماتیک حاکمان نجد و حجاز مهر تایید می زند . به عنوان مثال، عادل الجبیر وزیر خارجه رژیم سعودی از لحظه ای که به این سمت منصوب شده، هیچ کاری به جز اتهام زنی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران نداشته و ...
بخش های خواندنی کتاب مطلع مهر
ده عنوان کتابی است که در سری جدید مسابقه بخون و ببر برنامه خندوانه معرفی شده است و شما می توانید بامطالعه این کتاب علاوه بر استفاده از محتوای ارزشمند آن، در این مسابقه کتاب خوانی نیز شکرت کنید. مطلع مهر را انتشارات حدیث راه عشق منتشر کرده است و تاکنون شصت وچهار بار تجدید چاپ شده است و در حدود 220 هزار جلد از این کتاب راهی بازار نشر کشور شده است. باهم بخش هایی از این اثر را می ...
نمایش خودروهای کلاسیک، ریس و آفرود در پردیس
...، البرز، مازندران، زنجان، قم، سمنان و... به شهرستان پردیس آمده بودند که در پایان این مراسم به نفرات برگزیده هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد. وی با بیان اینکه مسابقه ای بین خودروها برگزار نشد، اضافه کرد: این مراسم یک نمایش کشوری بود که به صورت نمادین انجام شد تا نمایشی از خودروهای ادوار مختلف تاریخ را داشته باشیم. سیفی اظهار کرد: حضور بی نظیر شهروندان از پیر و جوان ...
پیش بازی منچستریونایتد - منچسترسیتی؛ رویارویی دوباره ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا
می توانند از ابتدا برای شیاطین سرخ به میدان بروند. در سمت مقابل، پپ گواردیولا، آگوئرو را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، مهاجم آرژانتینی سیتی که در سه بازی ابتدایی این فصل سه گل زده است، مهمترین غایب دیدار داربی شهر منچستر است. پپ گواردیولا تایید کرد که سانه و گوندوغان از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده اند و آماده حضور در مسابقه هستند، اما شرایط کمپانی هنوز خیلی آماده بازی نیست. ...
شاگرد باب هم ادعای خدایی کرد
ای به سیدعلی محمدشیرازی ارسال و به او درباره اقدامات ساختارشکنانه قرهًْ العین شکایت کردند. از آن جا که جوان کم سن و سال شیرازی آموزش هایش را از سوی ملاحسین بشرویه ای ، می گرفت ، برای رهایی از این بحران باید از در مخالفت با باورهای گذشته می آمد. پس در جواب نامه ، کارهای قرة العین را تأیید کرد و به تمجید از وی نگاشت [...] و لقب طاهره را به دیگر القاب زرین تاج اضافه کرد. حضور زرین تاج خشم علما ...
"رستاخیز" در جشنواره چهل چراغ اکران می شود
(ع) و فرهنگ حسینی و عاشورایی است؛ و به طور ویژه، نگاه به حماسه اربعین به عنوان تجلی گاه عشق و ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، و میعادگاه دلدادگان حضرتش، همه اعضای هیأت های انتخاب و داوری، جشنواره که 70 نفر از فرهیختگان و چهره های برجسته ی حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه می باشند، در کسوت استادی، تمام تلاش خود را بر انتخاب آثار برجسته، و برگزیدن آثار شاخص از میان تمامی راه یافتگان بخش مسابقه ...