سایر منابع:
سایر خبرها
واکنش عادل فردوسی پور به طعنه های مدیری
کارشناسان تأثیرگذارترین برنامه ساز حوزه طنز در کشور به شمار می رود کاری ارائه داد که با وجود کپی از روی یک برنامه تلویزیونی هندی توانست بار دیگر نگاه ها را به خود معطوف کند اما شنبه شب گذشته آخرین قسمت از سری اول برنامه تلویزیونی دورهمی در حالی روی آنتن رفت که مهران مدیری انگشت روی سوژه فوتبال گذاشته بود. سازنده سریال های ساعت خوش، پاورچین، شب های برره، باغ مظفر، مرد هزارچهره، مرد دو هزار چهره ...
90/ آقای مدیری! اتهام شما مسخره کردن فوتبال است
علیه هم باند تشکیل داده و شب نشینی و قلیان کشی و در کل خلاف کردن از مهم ترین ویژگی های رفتاری آنهاست! یک بی انصافی محض که اگر بخواهیم این اتهامات را با آنچه که در دنیای هنر می گذرد قیاس کنیم به این نتیجه می رسیم که باز هم صد رحمت به فوتبال! آقای مدیری! اتهام شما مسخره کردن فوتبال و فوتبالیست ها آن هم به خاطر جذب مخاطب بیشتر برای برنامه دورهمی است و به همین دلیل از شما می خواهیم که با حضور در دادگاه از خودتان و اتهاماتی که وارد نموده اید دفاع نمایید. ...
واکنش فردوسی پور به طعنه های مهران مدیری
روزنامه خبرورزشی نوشت: سری اول مجموعه طنز دورهمی با وجود انتقاداتی که به آن وارد بود بازتاب نسبتاً خوبی در میان مخاطبان داشت و در مجموع رضایت مردم را جلب کرد. مهران مدیری که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تأثیرگذارترین برنامه ساز حوزه طنز در کشور به شمار می رود کاری ارائه داد که با وجود کپی از روی یک برنامه تلویزیونی هندی توانست بار دیگر نگاه ها را به خود معطوف کند اما شنبه شب گذشته آخرین قسمت از سری اول برنامه تلویزیونی دورهمی در حالی روی آنتن رفت که مهران مدیری انگشت روی سوژه فوتبال گذاشته بود. سازند ... ...
درد فوتبال از طعنه های مدیری!
اوضاع فوتبال سراسر حاشیه ایران به قدری اسفناک است که همه افراد جامعه در هر قشری که باشند می توانند انتقادهای به جا و البته درستی را از فوتبال مطرح کنند، کاری که مهران مدیری انجام داد تا خیلی ها علیه اش جبهه بگیرند. برنامه پرطرفدار دورهمی فضای خیلی خوبی بود تا وضعیت این روزهای فوتبال مثلاً حرفه ای را به تصویر بکشد. مهران مدیری مجری و کارگردان شناخته شده صداوسیما در آخرین برنامه اش پیش از آغاز ماه ...
مسکن مهر طنز نود شبی می شود
توجه کنیم که چه حدود سنی و یا شخصیت هایی نیاز دارد و دوم اینکه باید دید چه کسانی در حال حاضر آزاد هستند چون همه یا مشغول کار در فیلم سینمایی برای جشنواره سی و پنجم فجر هستند و یا مشغول کار در سریال و شبکه نمایش خانگی و ما به نوعی به قحطی بازیگر رسیده ایم، حتی هر بازیگری غیر از حضور در شبکه نمایش خانگی در تئاتر هم حضور دارد. مذاکره با یک کارگردان سینمایی نویسنده سریال های مهران ...
حمایت مایلی کهن از مهران مدیری / حمله دوباره به کی روش
به گزارش وانانیوز ، محمد مایلی کهن درباره انتقاداتی که برخی افراد از مهران مدیری به خاطر صحبت های فوتبالی اش در برنامه دورهمی داشته اند در گفت و گویی اظهار داشت: من تا قبل از حضورم در برنامه دورهمی آقای مهران میدری را از نزدیک ندیده بودم اما همان زمان هم اعلام کردم که ایشان خیلی با شخصیت است و دلقک نیست و هنرمند است. ایشان کار طنز را بدون دلقک بازی انجام می دهد. البته بنده کاردلقک را زیر سوال نمی ...
شوخی های جالب شبکه های اجتماعی (316)
بوی خیار پیچید. 3. ساعت 3 نصفه شب عکس دشمنتم نگاه کنی دلت واسش تنگ میشه، چه برسه اونی که دوسش داری. 4. معلوم نیست کی زیرآب مارو پیش پائیز زده که از همین اول فصل داره باهامون انقدر سرد برخورد میکنه. سگ لعنتی چقدر مخش کار میکنه 5. میدونستین همین شیر کاکائو ها که جلو هیئتا میخورین تو کافه ها 7000 تومن پولشه؟ 6. توی اهواز استثنائا هر نفسی که فرو می ...
خداداد عزیزی: نباید به کی روش بهانه بدهیم/ شکست ازبکستان بلندترین گام به روسیه است/ ایرانی ها عاشق امام ...
روش ندهیم. * مهران مدیری در برنامه دورهمی به فوتبال پرداخت و از خیلی ها ایراد گرفت. نگاه خداداد عزیزی به این موضوع چیست؟ طبیعتا مهران مدیری دوست دارد که برنامه اش پرمخاطب باشد و هر بار موضوعی را مورد کاوش قرار می دهد. معتقدم که انتقادات او کاملا به جاست. بحث کارشناسی که مدیری در برنامه اش انجام می دهد بیانگر مشکلات و معضلات فوتبال ماست. مثلا اینکه دلالی در فوتبال ما بیداد می ...
سوپراستار نیستم!
از سریال های تلویزیونی او می توان به چشم به راه، داستان یک شهر، روشنایی های شهر، سرود خاک، هویت، نردبام آسمان، پنج کیلومتر تا بهشت، سرزمین کهن، پژمان، رهایی، آقا و خانم سنگی، زعفرانی و چرخ فلک اشاره کرد. او در یکی از اپیزودهای مجموعه تلویزیونی گشت ویژه که این روزها از شبکه یک پخش می شود، نقش دزد را بازی کرده است. سلیمانی در سریال های پرستاران و همسایه ها که مراحل تصویربرداری را سپری می کند هم ایفاگر نقش های مختلف است. به همین بهانه با او درباره سریال گشت ویژه و کارنامه کاری اش به گفت وگو نشستیم. شما از زمانی که کارتان را در سینما شروع کردید تا به امروز چند بار نقش خلافکار را به عهده داشتید، اما مدت هاست در چنین نقشی ظاهر نشدید، تا این که در سریال گشت ویژه ایفاگر نقش دزد هستید. چه حسی داشتید که بعد از مدت ها این نقش را بازی کردید؟ با شما موافق هستم. مدتی بود چنین نقشی را بازی نکرده بودم. به یاد دارم در سریال روشنایی های شهر به کارگردانی مسعود کرامتی یا در سریال پای پیاده و در چند تله فیلم نقش خلافکار را به عهده داشتم. پیشنهاد بازی در یکی از اپیزودهای سریال تلویزیونی گشت ویژه و در نقش دزد را با علاقه پذیرفتم، زیرا قبلا با آقای سعید سعدی، تهیه کننده همکاری داشتم و مهدی رحمانی هم جزو کارگردانان جوان و خوشفکر سینماست که فیلم برف او را خیلی دوست داشتم. گرچه نقش دزد را در این سریال بازی کردم، اما خیلی نقش عجیب و غریبی نبود، اما طلا معتضدی، نویسنده چند سکانس طلایی در فیلمنامه گذاشته بود که برای من جای کار داشت. این سکانس ها مربوط به تغییر شخصیتم می شود که در ابتدا با اعتماد به نفس برای دزدی به خانه پیرمرد و پیرزن می روم و بعد از دستگیر شدن رفتارهای دیگری از خودم نشان می دهم. با توجه به این که اشاره کردید نقش خیلی عجیب و غریبی نبود، یعنی بدون انگیزه آن را بازی کردید؟ اتفاقا نقش دزد برایم جذاب بود. منظورم این است که نقش خاصی نبود، اما کاراکتر این دزد در گشت ویژه متفاوت از دیگر کاراکترهای خلافکاری بود که در کارهای قبلی ام بازی کرده بودم. به هر حال هر نقشی ویژگی های خودش را دارد، ضمن این که من مدتی بود که نقش های طنز در تلویزیون بازی می کردم و دوست داشتم نقش جدی هم در فواصل نقش های طنز داشته باشم. شما برای ایفای این نقش دزد احساسات مختلف را تجربه کردید. مثلا در هنگام بازجویی احساس ترس می کنید، بعد شروع به گریه می کنید و... به همه این موارد در فیلمنامه اشاره شده بود که شما اجرایی کردید یا پیشنهاد خودتان هنگام بازی بود؟ بله، در فیلمنامه بود و من هم سعی کردم نقش را به بهترین شکل اجرا کنم. البته باید تاکید کنم کارگردان هم خیلی به من کمک کرد. ضمن این که سعی کردم وقتی بازداشت می شوم، حرکات دست و صورتم کاملاً برای مخاطب قابل باور باشد، به همین دلیل به هیچ وجه در حرکاتم اغراق نکردم و ترس و پشیمانی را بعد از بازداشت نشان دادم که مخاطب متوجه نگاه ملتمسانه من شود. علاوه بر آن وقتی سه افسر (حمید گودرزی، شاهد احمدلو و پدرام شریفی) روبه روی من می ایستند و شروع به بازجویی می کنند، هر کدام رفتارهایشان با من متفاوت است، یکی جدی است و دیگری متفکر و رفتار نفر سوم هم بین این دو افسر هست. من هم سعی کردم حرکاتم در بازجویی با هر کدام از آنها متفاوت باشد. شما در فیلم مرثیه ای برای مرتضی نقش تان را با لکنت زبان بازی کردید و نقش دزد سریال گشت ویژه هم با لکنت بودید. این مساله را خودتان به نقش اضافه کردید؟ بله، پیشنهاد خودم به کارگردان بود. وقتی آدم ها عصبانی می شوند یا در یک موقعیت استرس زا قرار می گیرند، واکنش های متفاوتی دارند، به همین دلیل من هم برای این که نشان بدهم بعد از دستگیری چقدر ترسیدم، واکنش لکنت زبان را نشان دادم. کارگردان هم از ایده ام استقبال کرد و من هم به بازی ام اضافه کردم. خوشبختانه در سه تا چهار سال اخیر نقش های متفاوتی را در تلویزیون بازی کردم و اتفاقات خوبی برایم افتاده است. از کارهای اخیرم هم می توانم به سریال زعفرانی و چرخ فلک اشاره کنم. شما هر سال در سریال هایی که ناجا می سازد، بازی می کنید. این اتفاقی پیش آمده یا ناجا به شما پیشنهاد می دهد؟ (با خنده) مسلما ناجا پیشنهاد نمی دهد، بلکه تهیه کنندگان و کارگردانان به من پیشنهاد می دهند. واقعا اتفاقی این مساله پیش آمده است. فکر می کنید مخاطبان بیشتر شما را با تلویزیون می شناسند یا سینما؟ من این تصور را دارم که مردم من را با کارهای تلویزیونی ام می شناس ...
صحبت های خواندنی علی پروین؛ از اختلاف دایی و کریمی تا فوتبالی که علی اصغری بود حالا شده تاکتیک!
... مثل اینکه حسابی شما را ترسانده و زیر پای شما فشفشه انداختند؟ نفهمیدیم چی چی بود؟! ترقه بود، فشفشه بود، چی چی بود، متوجه نشدم ولی باز هم ناراحت نشدم. به هر حال می خواستن ما رو خوشحال کنن، فشفشه انداختن. عباس کارگر هم خیلی ترسید (دوباره می خندد) واقعاً شب خوبی بود. همه دور هم جمع شدیم و یاد گذشته رو زنده کردیم. مرتضی فنونی، مجتبی و مرتضی کرمانی، همه شون ماه هستن. آیا این شایعه ...
رادیو را بهتر بشناسیم
واقعیت این است که توسعه شبکه های رادیویی در دوره ای که به عصر تصویر معروف است، این نکته را ثابت می کند رادیو همچنان با پویایی و امید به حیات رسانه ای خود ادامه می دهد و این که هیچ رسانه ای نمی تواند جایگزین رسانه دیگری شود و کارکردهای آن را بازتولید کند. شاید رادیو نمایش در ظاهر واجد معنایی متناقض باشد، چراکه رادیو بر صدا استوار است و نمایش ماهیتی تصویری دارد، اما نمایش های رادیویی در سال های اخیر نشان می دهد با صدا هم می توان دید و گاه گوش همچون چشم عمل می کند و چه بسا گاهی بصیرت آن بیش از چشم هم باشد. از منظر علم ارتباطات، رادیو رسانه ای گرم است و تلویزیون رسانه ای سرد، اما اکنون در رادیو نمایش با ترکیب و آشتی صدا و تصویر، تجربه تازه ای از یک رسانه متفاوت را شاهدیم. رسانه ای که به واسطه صدا و از طریق کلام تلاش می کند یک موقعیت بصری و عینی را برای مخاطبان رقم بزند. در واقع این رسانه، بیش از رادیوهای دیگر با بهره گیری از تخیل شنونده ها به سهیم شدن مخاطب در شکل گیری محتوای برنامه منجر می شود. نمایش در رادیو گرچه مبتنی بر صداپیشگی است، اما درک مخاطب از آن براساس یک فرآیند فعال خیالپردازانه صورت بندی می شود. شاید شنونده نمایش رادیویی از امکان دریافت تصویری موقعیت های درام محروم باشد، اما با بهره گیری از تخیل و ذهنیت خلاق خود می تواند لذت بیشتری از این تجربه کسب کند. همواره سه بخش از برنامه های رادیویی مورد توجه شنوندگان بوده است: اخبار، موسیقی و نمایش های رادیویی. نمایش رادیویی به عنوان یک آیتم یا رادیو نمایش به عنوان یک نهاد رسانه ای نمایش محور، می تواند بار دیگر مردم را به این رسانه، پیوند زده و در این بازار شلوغ تصویر های تلویزیونی متوجه خود کند. از سوی دیگر فرصتی فراهم می شود تا تئاتر از رکود و مهجور بودن خارج شود و بازیگران این عرصه، استعداد و توانایی خود را این بار در رادیو به نمایش بگذارند. در عین حال رادیو نمایش می تواند فرهنگ تئاتر دیدن و نمایشنامه خوانی را نیز اعتلا ببخشد و قطعا این شبکه راهی است به سوی رشد فرهنگی جامعه. نمایش رادیویی به عنوان یک متن هنری، صرفا با وجود یک شبکه و رسانه رشد نمی کند و مستلزم متن و نمایشنامه های خوب، بازیگری و اجرای موثر و کارگردانی و عوامل دیگری است تا این رادیوی نوپا نیز غنی و پرمحتوا شود که در این صورت، دیگر رادیو رقیب کوچکی برای تلویزیون نخواهد بود. غیر از جذابیت های بصری تلویزیون باید عادت رسانه ای مخاطبان را نیز در گرایش به استفاده از رسانه رادیو یا تلویزیون لحاظ کرد. خیلی از افرادی که امروز از رادیو دور شده یا با آن غریبه هستند لذت استفاده کردن از آن را نشنیده اند یکی از عوامل مهمی که می تواند گوش سپردن به رادیو را به تجربه ای لذتبخش بدل کند، تولید همین نمایش های رادیویی است که علاوه بر سرگرمی و جلب رضایت مخاطب می تواند زمینه و بستری برای اشتغالزایی علاقه مندان به بازیگری و هنر نمایش هم باشد. لزوما یک بازیگر سینما نمی تواند بازیگر خوبی برای نمایش های رادیویی باشد. شاید در این حوزه بازیگران تئاتری موفق تر عمل کنند با این حال متخصصان و کارشناسان بازیگری معتقدند تربیت بازیگر رادیویی متدهای خاص خود را داشته و باید برای نمایش های رادیویی بازیگران خاص خود را پرورش داد. مثلا تربیت صدا و مهارت در فن بیان و حتی صداپیشگی از جمله مهارت هایی است که یک بازیگر رادیویی باید داشته باشد. سیدرضا صائمی ...