سایر خبرها
پنج ثانیه از مرگ هوتن
...> در چنین موردی هنوز عنوان حلقه دانشگاهی بر کاتالوگ اجرای این گروه جوان حک شده است. هنوز باب گفتگو با آنان باز است. برخلاف دایره ده و افرادی چون پسیانی، چرمشیر، ثروتی، دشتی، کوهستانی و غنی زاده از مصاحبه فرار نمی کنند. برای کارهایشان مشتاق به مکالمه هستند و برقراری دیالوگ را یکی از اصول خود می دانند. اجرای پنج ثانیه برف و مرگ هوتن فرصتی بود برای درک تفاوت دو گعده. در حالی که نگارنده به راحتی باب ...
پیشنهادات احمد ابوالقاسمی برای ارتقاء فعالیت های قرآنی در مراسم اربعین
تلاوت هر کدام از اساتید لوح فشرده تلاوت های همان اساتید را با امضای همان استاد توزیع کنیم، می تواند اثرگذاری بلندمدت داشته باشد، اگر مستمع تلاوت یک استاد را بشنود خواه نا خواه بعد از مدتی آن را فراموش خواهد کرد، اما اگر در همان لحظه لوح فشرده تلاوت های همان استاد را به مستمعین اهدا کنیم تا سال های سال در یاد همان فرد خواهد ماند و جذب مخاطب نیز صورت خواهد گرفت. اینکه مستمع یک تلاوت را یکبار بشنود یک روی قضیه است و اینکه دفعات بسیار زیاد مستمع باشد روی دیگر است که باید بر روی این موضوع دوم نیز فکر شود. گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید. ...
شمال شهر تهران خط مقدم جنگ نرم است
سراغ این مداح جوان رفتیم، از حال هوایش جویا شدیم و با وی به گفتگو نشستیم. در چه روز هایی از سال هیئت برگزار می کنید؟ ما سعی می کنیم، در اکثر مناسبت های مذهبی هیأت برگزار کنیم و خدا رو شکر که با وجود شرایط فرهنگی که نامناسب است، جوانان مان خیلی پر شور از این هیئا ت استقبال می کنند. شرایط نامناسب فرهنگی؟ به هر حال دشمنان اسلام دارند، جوانان ما را به مسیری ...
شخصیت های ماندگار و متفاوت زن در تلویزیون
اش بود نرسید، یکی از این نمونه هاست. بازیگر ی بشدت مستعد که گزینه ای مناسب برای ایفای نقش های خاکستری با سایه روشن های بسیار بود. او در دوران سرکشی با توجه به شخصیت عجیب و چند بعدی روناک، دست بازی برای اجرا داشته و انصافا هم بخوبی از عهده اش برآمده است. برای مثال صحنه های دادگاه و مظلوم نمایی های او در برابر قاضی با بازی رضا کیانیان را به یاد بیاورید. نوری در نرگس هم خاکستری ترین شخصیت کار را خلق ...
"والس تصادفی" در تماشاخانه هودی به برزخ می رود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایش والس تصادفی به کارگردانی رعنا شبانکاره از 14 تا 28 آذر ماه، هر شب ساعت 18:15 در تماشاخانه استاد هودی به روی صحنه می رود. نویسنده این نمایشنامه ویکتور هایم، تهیه کننده ناصر شبانکاره، بازیگران آرمین حمدی پور، نگین تهمتن می باشند. نمایش، "والس تصادفی" روایت زنی ست که بعد از مرگ به عالم برزخ رفته ...
نیم قرن خاطره بازی با جعفر والی
.... با خیلیها هم صحبت کردیم با دکتر خانلری و جهانبگلو و آدمهای بزرگی که میتوانستند حرف ما را بفهمند یا اینکه ما حرف آنها را بفهمیم. راهنماییهای مختلفی شد. یکی از کسانی که باعث روانی این روند شد شاهین سرکیسیان بود؛ انسانی وارسته و خیلی مشتاق. و خانه کوچکی در خیابان رشت که بنیان گروه تئاتر ملی آنجا نهاده شد. چطور با شاهین سرکیسیان آشنا شدید؟ من از طریق شاملو و فهیمه راستکار با ...
28 سال دارم نه 50 سال!
با همه این تعاریف نصرالله رادش دیروز 50 ساله شد. او که به بهانه تولدش مهمانمان بود، از جوانی هایش برایمان گفت و روزگار جوانی و این که چرا به نسبت دیگر هم نسلانش کمی کم کارتر باقی مانده است. گفت وگویی صادقانه، صریح و پرانرژی که مشروحش را در ادامه خواهید خواند. علت کم کاری؟ علت اصلی کم کاری ام در طول این سال ها، نوع ارتباط هایم بوده است. وقتی روزگار جوانی در 18 سال پیش ساخته شد، یادم هست که محمدرضا شریفی نیا در جلوی دوربین یکی از برنامه ها حسابی از من تعریف کرد و واقعا ماندم که او چرا این لطف را به من می کند؛ یا یک بار دیگر در پشت صحنه معمای شاه مرا به ورزی نشان داد و گفت: این رادش خیلی بازیگر خوبیه! شریفی نیا پیش از این تئاترهای مرا هم دیده بود و در این سال ها همیشه به من لطف داشته است. خیلی ها گفتند که ارتباطت را با او حفظ کن؛ او آدمی است که به این سادگی ها از کسی تعریف نمی کند. نمی دانم علت این قضیه از بی سیاستی ام است یا این که هنوز کودک مانده ام، مشکل این است که من هیچ گاه اهل روابط و این که خودم را دائم به دیگران معرفی کنم، نبوده ام. این کار را بلد نیستم. نمی خواهم بگویم آنهایی که پرکارند همه با روابطشان به جایی رسیده اند؛ هرگز. ولی خب مشکل اصلی ام این بود که همیشه از روابط و دوستی با آدم ها دوری می کردم و خیلی از پیشنهادهایی را که می رسید، قبول نمی کردم. برای مثال فیلم کلید ازدواج با حضور همان بچه های ساعت خوش ساخته شد که نقش اصلی اش را به من پیشنهاد دادند اما قبول نکردم و نقش به علیرضا خمسه رسید. در نتیجه این که بخشی از این کم کاری در اثر انتخاب های اشتباه خودم هم بوده است. یا حتی گاهی یادم می رفت زنگ بزنم و عید نوروز را به هم بازی های خودم تبریک بگویم! خب این قضیه هم تاثیر دارد. روزگار دوستی و جوانی راستش نمی دانم بگویم چه عاملی بیشتر باعث گل کردن روزگار جوانی شد. دلیلی که در ساعت خوش باعث دیده شدنم بود، سبک خاص بازی ام بود؛ من وحشی بازی می کردم؛ منظورم تعریف بد این واژه نیست، اما بازی ام خیلی انرژی داشت و پویا بود و دلیلش هم باز به خاطر همان الهام ها بود. بعدها کیهان ملکی یک بار به من گفت سبک بازی ات در ساعت خوش مثل راه رفتن روی نخ بوده، یعنی همان قدر که می توانستی موفق باشی، به همان اندازه امکان سقوطت هم بود و کار سختی را انجام دادی. این مدلی که کسی ناگهان در تلویزیون دیوانه بازی دربیاورد و فریاد بزند را تا قبل از ساعت خوش کجا داشتیم؟ روزگار جوانی هم حدی از این دیوانه بازی را داشت. دلیل دیگرش رابطه قشنگ ما در پشت صحنه بود. چندباری شد که رفتم پیش اصغر فرهادی و از او خواستم نقشم را کمتر کند، نگران بودم که نکند بیشتر دیده شوم. اصغر فرهادی از این رفتارم تعجب کرد و گفت تو اولین فردی هستی که این را می گویی. دلیلش همان رفاقت بود. در طول کار بارها شد که امین حیایی آمد، سرش را روی پایم گذاشت و برایم گریه و درد دل کرد. صمیمیت در پشت صحنه برایم خیلی مهم است و 18 سال است که دوباره به دنبال همان فضا می گردم. خسته از تکرار یکی از ویژگی هایم این است که زود از تکرار خسته می شوم و به دنبال اتفاقات تازه می گردم. مدتی است که خودم یک کارگاه کوچک بازیگری راه انداخته ام، تعداد کمی هنرجو هم دارم و با این حال می توانم بگویم که بعد از مدت ها پس از ساعت خوش، این اولین بار است که این فضای خلاقانه را در بازی ها می بینم. الان تعدادی از این بچه ها در مجموعه همسایه ها ی مهران غفوریان، نقش های کوچکی را به عهده گرفته اند. این گام های اول است و امیدوارم اتفاقات خوبی را در این کلاس ها رقم بزنیم. یک سوال بی پاسخ از آخرین مجموعه ای که در تلویزیون بازی کردم (مسافران) هفت سالی می گذرد؛ نمی فهمم چرا مردم هنوز وقتی مرا در خیابان می بینند، می شناسند و اظهار لطف می کنند؟! دلیل این قضیه واقعا چیست؟ اهل تعارف نیستم. براحتی برایتان ده کمدین ایرانی را نام می برم که در سطحی جهانی، قابلیت رقابت با کمدین های خارجی را دارند. رضا شفیعی جم، مهران غفوریان، رضا عطاران، مهران مدیری.... اینها در سطح جهانی می توانند ستاره باشند. چرا تا وقتی این افراد در تلویزیون مان هستند، من باید شناخته شوم و مردم دوستم داشته باشند؟ و اگر دوستم دارند پس چرا این قدر کم کارم؟ چرا در هیچ کار سینمایی ای بازی نمی کنم؟ جواب این سوال را شما به من بگویید. همکاری با مهران مدیری بعد از اولین سکانسی که نقش حیف نون را در گنج مظفر بازی کردم، مهران مدیری مرا بوسید و گفت فوق العاده ای! نمی دانستم چه کار کنم. قبل از من حمید لولایی چنین نقشی را صد برابر بهتر بازی کرده و مردم هنوز در یادشان است. چند شبی مدام با خودم راه می رفتم و گریه می کردم تا نقش را پیدا کنم و بعد احساس می کنم که بر اثر یک الهام، شکل درستش را پیدا کردم. خودم از بیشتر کارهایی که با مهران مدیری تجربه کردم، راضی ام و فکر می کنم که در این کارها خوب بوده ام. این محبت او نسبت به من حتی تا همین در حاشیه هم ادامه داشته است. پرواز تا ساعت خوش یادم هست که در همان دوران کودکی خانه فرهنگی سر راهمان بود. گهگاهی می رفتم و تئاتری می دیدم، اما خیلی هم جذبش نمی شدم. از دوران دبیرستان به بعد کم کم احساس کردم بقیه به حرف هایم می خندند و هرچه می گویم ریسه می روند. از آنجا شروع به کار نمایش کردم و بعد در دوران سربازی هم این قضیه ادامه پیدا کرد. سپس در دوران دانشگاه با همسر مهربان و خوب سعید آقاخانی، خانم گلرخ حقیقی و دیگر دوستان چون فرهاد اصلانی، فرهاد جم، الهام پاوه نژاد، امیر آتشانی و نادر سلیمانی همکلاسی بودم. ما در آنجا یک جشن فارغ التحصیلی برگزار کردیم که فیلم این مراسم به دست مهران مدیری رسید. او کار را دید و خواست چند نفرمان برویم و در تست بازیگری اش شرکت کنیم. اولین کاری هم که در آنجا اجرا کردم،بر اساس متنی از مرحوم داوود اسدی بود که مورد قبول مدیری واقع شد و ما جذب تیم پرواز 57 و بعد ساعت خوش شدیم. کودکی های یک بازیگر اتفاقا در دوران کودکی ام هیچ علاقه ای به بازیگری نداشتم! دلم می خواست نقاش بشوم. با این حال همیشه در کوچه بچه ها را جمع و برایشان نقش هایی را اجرا می کردم. یک دندان پلاستیکی دراکولایی(!) ه ...
نقد نمایش" دنیای مطبوعاتی آقای اسراری"
شوشان / پدرام طاهری: نقد و بررسی اثر نمایشی " دنیای مطبوعاتی آقای اسراری به کارگردانی علی اضغر شادروان" با همت کافه گالری 28 و مشارکت گروه فرهنگی و هنری یاران در سینما هلال شهرستان اهواز برگزار شد. در این نشست با حضور علی اضعر شادروان کارگردان این اثر نمایشی و همچنین با حضور رضا کیانی عضو کانون ملی تئاتر ایران، مریم مقدم کارگردان و بازیگر تئاتر ، عوامل و بازیگران این نمایش و علاقمندان ...