سایر منابع:
سایر خبرها
شهر زیر زمینی ذلف آباد در معرض نابودی+ تصاویر
/> بقایای کشف شده حمام در فراهان یکی از نخستین نمونه های پلان کامل کاوش های دوره ایلخانی و تیموری است که در آن جزئیات مختلف شامل گرمخانه، سربینه، خزینه، تون، سیستم دفع فاضلاب و حوضچه های شستشو و مخزن آب وجود دارد. وجود یک میدان بزرگ از جنس قلوه سنگ و ساروج با ارتفاع بیش از یک متر در مرکز محوطه در جوار بنای حمام از دیگر بخش های بیرون آمده از دل خاک است. بر اساس کاوش ها و تحقیقات، محوطه تاریخی ذلف
برگزاری کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی لرستان
ساکی ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان و دبیر جلسه ضمن تبریک به خجسته پور درخصوص انتصاب ایشان به سمت معاون سیاسی امنیتی استاندار و ریاست کارگروه استانی سلامت و امنیت مواد غذایی رئوس برنامه ها و مصوبات جلسه ی گذشته را عنوان و خواستار توضیحات مسئولین ذیربط در مورد تحقق برنامه ها شد به گزارش خبرانلاین لرستان ،در ادامه ی جلسه مباحثی در خصوص مصوبات گذشته از جمله بازدید از طرح های بزرگ استان
جلسه هم اندیشی توسعه بخش هندمینی برگزارشد
استقرار ادارات نیز این موضوع می باشد و پیگیری ها در مورد این موضوع ادامه دارد. وی گفت :کارشناسان تقسیمات کشوری برای ارزیابی استقرارشهرداری درمرکز بخش حضور یافته اند که شاخص هایی مانندجمعیت و درامد زایی را بررسی نمایندو پرونده تشکیل شهرداری در وزارت کشور در ردیف نهایی شدن قرار دارد. وی در پاسخ اعتراض دهیارروستای زید درمورد وضعیت سایت زباله گفت :این سایت در سال 90 در کمیته
ضرورت اجرای طرح تفکیک پسماندهای پزشکی از زباله های خانگی
به گزارش ایلنا از رودسر،امیر جانبازی رودسری در جلسه مدیریت پسماند این شهرستان با اشاره به فعالیت کارخانه کمپوست و همچنین مدیریت پسماند و زباله در سطح شهرستان گفت: کارخانه کمپوست رودسر روند اجرایی خوبی را طی می کند و باید تلاش نمائیم با برنامه ریزی درست این روند را بهبود ببخشیم . فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه طرح تفکیک از مبدأ زباله در گذشته وجود نداشته است، افزود : خوشبختانه
هزینه خدمات پسماند درگیلان مشخص شود - تفکیک زباله های پزشکی ازخانگی
سرویس استانها جوان ایرانی ؛ بخش شرقی: به گزارش جوان ایرانی به نقل از مهر، افشین پورعلی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که درفرمانداری رودسر برگزارشد، اظهار کرد: تازمانی که هزینه خدمات پسماند مشخص نشود سیاست تشویقی و تنبیهی هم نتیجه نمی دهد. وی افزود: در این خصوص شهرداران و دهیاران تلاش بسیاری می کنند و نرخ خدماتی که شهرداری در قبال جمع آوری زباله انجام می دهد
فامنین تشنه تر از گذشته
هایی این سایت تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خدمات برق،گاز وآب آن نیز وصل شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم مجموعه ساختمان های مسکن مهر شهرستان را تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم . فرماندار شهرستان فامنین در خصوص منطقه اقتصادی جهان آباد نیز عنوان کرد: این طرح که از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان همدان است پس از انجام کارهای مطالعاتی در آخرین جلسه کمیته برنامه ریزی
از ناامنی زیرگذر منتهی به استادیوم آزادی تا تاریک ماندن خیابان ها/ مشکلات شهرک فرهنگیان بررسی شد
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین جلسات کمیته نظارت شورای شهر تهران برای بررسی مشکلات محلات این هفته به محله فرهنگیان-آزادی واقع در منطقه 21 رسید. در نشست بررسی مشکلات این محله که با حضور شورایاران، تنی چند از اهالی، مدیران محلی و اعضای کمیته نظارت شورای شهر تهران همراه بود، در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، شهروندان محله مشکل اساسی را در بخش جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند خشک و تر
غفلت از توصیه های پیشگیری، شیوع آنفلوانزای پرندگان را افزایش می دهد
نظری افزود: اطلاع رسانی در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ازطریق برنامه های تلویزیونی و زیرنویس ، تهیه شعارهای بهداشتی و نصب آن در اتوبوس های شهری چهارهزار بروشور سه گام کلیدی آنفلوآنزا، 20 هزار اقلام آموزشی، 145 هزار بروشور ویژه دانش آموزی در مدارس، توزیع پنج هزار کارت ویژه آنفلوآنزا در استان انجام شده است. وی گفت: نظارت بر دفع بهداشتی ضایعات و لاشه ها ی پرندگان و همکاری تنگاتنگ با محیط
شعارهای ابتکاری،آلودگی قطب صنعت کشور را درمان نکرد/ بی تفاوتی مسئولان به افزایش روزهای ناسالم+تصاویر
استان مرکزی، بررسی مسائل زیست محیطی اراک و آلودگی هوای این شهر در سطح ملی و طی جلسه ای با دولت یازدهم صورت گرفت که مصوبات آنها تا کنون تاثیری بر کاهش آلودگی هوای این شهر نداشته است . ایجاد مرکز پایش آلودگی هوای اراک با پشتیبانی مالی و ارائه امکانات لازم از سوی دولت در منطقه سردشت اراک یکی دیگر از قول های خانم ابتکار بود که این موضوع نیز همچنان بی نتیجه مانده است . رسیدگی به
شورایاران اصلی ترین پل ارتباطی شهروندان با سازمان مدیریت پسماند
شهروندان به مدیران شهری فراهم آید . در انتهای جلسه شورایاران منطقه 19 شهرداری تهران به بیان نظرات خود در خصوص مدیریت پسماند منطقه اشاره نموده و سپس به مقصد نهایی پسماند واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه رفته و پروژه های زیست محیطی واقع درآن مرکز شامل نیروگاه پسماند سوز، سایت پردازش، سایت تخمیر ودریاچه خشک شده شیرابه را از نزدیک مشاهده و از توضیحات کارشناسان آن مجموعه بهره مند شدند. در پایان این بازدید شورایاران منطقه 19 ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های زیست محیطی واقع در آن مجتمع به کاشت نهال کنار دریاچه خشک شده شیرابه پرداختند. ...
تعامل و همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران با سازمان مدیریت پسماند
مدیریت شهری تهران و ارتباط فعال با سایر حوزه فرهنگی در زمره اهداف اصلی این ستاد قرار داشته که موضوع تفکیک پسماند در مبدا و مدیریت صحیح آن میتواند فصل مشترک اهداف این ستاد و سازمان مدیریت پسماند در نظر گرفته شود. فرزاد هوشیار با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول عمیق در افکار و باورهای شهروندان در خصوص مدیریت صحیح پسماند خاطر نشان کرد: ستاد گردشگری شهرداری تهران آمادگی لازم را در خصوص هماهنگی و معرفی
دستگاه های متولی امور آب باید از حقوق مردم دفاع کنند
نظارت کننده مسائل امنیتی و اجتماعی دانست و گفت: اگرچه مباحث امنیتی و اجتماعی توسط دستگاه استانداری نظارت می شود، اما دستگاه های متولی موظف به پیگیری این مسائل است. استاندار خاطرنشان کرد: مباحث حقوقی منابع آب نیز باید توسط مدعی و بهره بردار با همکاری دستگاه های اجرایی اجرا شود. وی با اشاره به این که تحریک گمراه کننده اذهان عمومی بر خلاف قانون است، تصریح کرد: بهتر است حفاظت
دوره آموزشی مدیریت پسماند روستایی در آبیک برگزار می شود
پس از بیان دیدگاه های سایر اعضا مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست با هماهنگی بخشداران شهرستان آبیک و شوراها و دهیاران روستاهای قشلاق، زیاران، نودوز و زرگر نسبت به برگزاری دوره های آموزشی بهداشت محیط و مدیریت پسماند برای اهالی این روستاها اقدام کنند. همچنین تهیه و در اختیار دادن ظرف برای اهالی این روستاها جهت تفکیک پسماندهای قابل بازیافت از مبدا از دیگر تصمیمات این جلسه بود.
چند نقطه از استان مرکزی به صورت پایلوت محل پردازش پسماند می شود
زمینه جمع آوری پسماند مردم جامعه اقدامات معقولانه تری انجام داده اند. موارد بسیار خوبی در کارگروه های تشکیل شده در راستای جمع آوری پسماندهای عفونی بیمارستان ها و معطب ها به تصویب رسیده است، به دنبال مصوبات وزارت کشور در سال 95 مقرر شد که چندنقطه از استان مرکزی را به دلخواه و به صورت پایلوت به عنوان محل پردازش پسماند در نظر بگیرند. با در نظر داشتن مصوبه وزارت کشور در زمینه پسماند