سایر منابع:
سایر خبرها
پولادی: خاک ایران را با دنیا عوض نمی کنم
؟ می خواهم به چند ماه پیش برگردم. به بعد از مسابقات جام جهانی و وقتی که من با الشحانیه صحبت کردم و قرارداد بستم. بعد از آن، موضوع کارت پایان خدمت ها پیش آمد. به طور حتم مسئولان عزیز در حوزه نظام وظیفه سردار فیروزآبادی، سردار باران چشمه و سردار کمالی عزیزانی هستند که شرایط را به خوبی می دانند و درک می کنند. از تمام لطف عزیزان متشکرم و جبران می کنم. امسال می خواهی در لیگ دسته دوم قطر
نوروز دلال ها و زیاده خواهی بازیکنان!
یکشنبه 24 خرداد 1394 0 پس باید به فکر ارتباط گرفتن با دلال ها باشند. این، شروع یک بازی بزرگ است. دلال ها کارشان را با همین بازیکنان بی کیفیت شروع می کنند و متأسفانه به حدی قدرت و نفوذ دارند که این بازیکنان را به هر باشگاهی که اراده کنند، منتقل خواهند کرد. باعث شرمندگی این فوتبال است که با چنین پدیده شومی در آن مواجهیم. پدیده زشت دلالی اما بشنوید از چند ماجرای جالب از اتفاقاتی که در این چند روز رخ داده است. البته در این گزارش، به این خاطر که برای بازیکنان
قرارداد پولادی با الشحانیه یک ساله بود؟!
یکشنبه 24 خرداد 1394 0 چند روز پس از انتشار این خبر، وقتی دوباره نوشتیم او با تمدید قراردادش با الشحانیه، این تصمیم را قطعی کرد، همه سردرگم شدند چراکه تصور می کردند پولادی قرارداد دو ساله با این تیم دارد. اتفاقاً مسئولان تیم ملی هم بارها اعلام کردند قرارداد او با این باشگاه دو ساله است اما پولادی تضمین داده پس از پایان فصل تمام شده قطر، به ایران بازگردد و به خدمت سربازی برود. یعنی
ناگفته های ابراهیم میرزاپور قدبلندترین دروازه بان ایران
/> من بعد از جام جهانی جراحی کردم و مدتی دور بودم. برای شروع مجدد به استیل آذین رفتم تا با آمادگی لازم به لیگ برگردم. در بازگشت به لیگ برتر بهترین فرصت بود تا به یکی از این دو تیم بروم که من ترجیح دادم با سایپا قرارداد ببیندم. هم آن تصمیم و هم در تمام مدتی که در فولاد بودم و از این دو تیم پیشنهاد داشتم به دلایلی مشترک از آن صرفنظر کردم. چه دلایلی؟ از همبازیانم در تیم ملی که عضو
هواداران پرسپولیس به استقلال رفتن مرافراموش کنند
تیمی بازی کنم که بهتر دیده شوم و مثل 6 ماه پیش که در تیم ملی بودم به جایگاه خودم برگردم. * در پرسپولیس موفق بودید و بعد از آن تصمیم گرفتید به اسپانیا بروید. - بله 4 سال در امارات بودم و چند پیشنهاد اروپایی داشتم، ترجیح دادم با وجود قراردادهای خوبی که می توانستم داشته باشم به ایران بیایم. در آن زمان مشکل خدمت سربازی هم داشتم و چند سال ایران نیامده بودم. فشار روی من در آن زمان
دولت دنبال بقاست و به روزمرگی قانع است/ 40 هزار مرده بدون نام و نشان در کشور
شوخی او را دعوت به صبر کرد و گفت که پاسخ من هنوز تمام نشده است. رئیس جمهور دیروز حوصله زیادی از خود نشان داد و به برخی خبرنگاران که چندین سوال را با هم مطرح می کردند، لبخند می زد و درباره به خاطر سپردن همه این سوالات با آنها شوخی می کرد. به هر حال دیروز روحانی جشن حماسه 24 خرداد را با لبخند به خبرنگاران و ملت ایران تبریک گفت. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه اعتدال یعنی همه حرکت های
وابستگی آقازاده مجرم به آیت الله دردی را دوا نکرد!
رادیو مجلس مستقیماً پخش شد به صراحتِ تمام از پرداخت شدن 5 میلیون و 200 هزار دلار رشوه! در سال های 1381 و 1382 به متهمِ این پرونده - برای کمک به انعقاد قرارداد پروژه پارس جنوبی - سخن به میان آورد. [10] توکلی پرداخت کننده ی این رشوه ی کلان را شرکت نروژی استات اویل ذکر کرد و ضمناً از تعهد این شرکت برای پرداخت سالی 1 میلیون دلار دیگر به مدت 10 سال خبر داد! این نماینده مجلس در میان بهت
ستاره فوتسال از خانواده استقلالی دوآتیشه خود می گوید
اما اصالتا اهل اصفهان هستیم. سین: چند خواهر و برادر دارید؟ جیم: من یک خواهر و یک برادر دارم. سین: فرزند چندم خانواده هستید؟ جیم: آخری هستم. سین: از شیطنت هایتان بگویید؟ دوران کودکی شما چطور سپری شد؟ جیم: تا دلتان بخواهد شیطنت کرده ام، همیشه دنبال بازی و فوتبال و این چیزها بودم و آنقدر شیشه های همسایه و خودمان را شکسته ام که حد ندارد
شرح مناجات شعبانیه
دوست زندانیِخود که قرار بود آزاد شود توصیه کرد که مرا نزد سلطان مصر یادآوری کن تا برایآزادی من اقدام کند. در اینجا چون یوسف علیه السلام از مسبب الاسباب غافل شد و به اسبابتوجه کرد، این عمل، برای او که از مقرّبین بود، نوعی خطا و لغزش به شمار آمد. به همین علت بود که خداوند در قرآن فرمود: به سبب این غفلت (یوسف باآنکه بنا بود چند روز بعد آزاد گردد)، سال ها در زندان بماند. وَ قالَ
نژادفلاح: حتما از استقلال بازیکن می گیریم/ طارمی حتماً در پرسپولیس خواهد ماند
باشگاه دعوت می کنم. تک تک کسانی که با آنها مذاکره کردم بر مبنای تفکرات برانکو بوده است. وی درباره وضعیت بازیکنان خارجی پرسپولیس و احتمال جدایی آنها، گفت: من بنا ندارم لیست خروجی و ورودی بدهم. خود بازیکن باید برای رفتن یا ادامه مذاکره با پرسپولیس تصمیم بگیرد. ما لیست خروجی نداریم. قائم مقام پرسپولیس درباره اینکه مایکل اومانا و تادئو با پرسپولیس قرارداد دارند، وضعیت آنها چه می شود
حضور زنان درورزشگاهها؛ مشکل مهم یا آبی برای آسیاب دشمن/مخالفت متدنین بخاطرجو غیر فرهنگی موجود ورزشگاهها/ ...
درعین حال اینکه یک یا چند مورد خاص را بخواهیم به کل استادیومها و ورزشگاهها تعمیم داده و شرایط واقعی ورزشگاهها را فراموش کنیم نیز اشتباه فاحش و بزرگی است .واقعیت این است برغم عنوان فرهنگی که دنباله نام تمام باشگاههای ورزشی نوشته میشود ؛ کمتر فعالیت فرهنگی برای هواداران و یاحتی ورزشکاران صورت میگیرد به گونه ای که گه گاه حتی درمیان ورزشکاران نامدارکشور نیز شاهد برخی موارد خلاف فرهنگ یا انچه از یک
حرفهای عجیب نژادفلاح درباره جذب بازیکن/زیبایی بازی به همین کل کل های استقلال و پرسپولیس است/واکنش به ...
ندارد.مخصوصا رضا نورمحمدی که امروز به باشگاه آمد و ما دوست داریم با همه بازیکنانی که برای تیم موثرند و برانکو روی آنها نظر مثبتی دارد تمدید قرار داد کنیم و هر بازیکنی که برانکو نسبت به جذب او دارد با وی وارد مذاکره شویم. وی درباره اینکه کریم باقری و چلنگر گفته اند برانکو لیستی نداده پس بازیکنان جدید با چه تفکری جذب این تیم می شوند ادامه داد: چلنگر چنین حرفی نزده و باید بگویم که در این چند ماه
زنگنه: وزرات نفت، وکیل فروش اموال بابک زنجانی شد/ اموالش به درد ما نمی خورد
چند جمله می گوید که مطمئن می شوم دلش در گرو آبادانی ایران و نسل جدید است. مصاحبه را بخوانید. *** گفت و گوی اختصاصی هفته نامه صدا با بیژن زنگنه، وزیر نفت، حدود چهل و پنج دقیقه طول می کشد. بخش اول سوالات به موضوعات خارجی و بخش دوم به مسایل داخلی اختصاص می یابد. سوالات هنوز تمام نشده اما زمان به اتمام رسیده است و زنگنه باید پس از ادای فریضه واجبش فورا به فرودگاه برود. سوالاتی
زندگی مشترک یا میدان جنگ
دادگاه آمدید؟ مهیار پاسخ می دهد: دوست نداشتم از همسرم جدا شوم. آقای قاضی سحر یک موضوع کوچک را بی دلیل بزرگ کرده و پای هردویمان را به دادگاه باز کرده است. چرا باید به خاطر یک دلیل بچگانه زندگی خودمان را تباه کنیم. مگر امتحانات پایان ترم تا چه اندازه مهم است که در زندگیمان تاثیر گذاشته است. این مرد ادامه می دهد: این موضوع بهانه است. سحر از روز اول آشنایی مان تا الان که سه سال
هیچ کس برای ملاقات کی روش با ما تماس نگرفت/ فکر می کنم پولادی به زودی به ایران بیاید/ اگر او ثابت کند ...
به گزارش پارس به نقل از کاپ مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: پولادی با توجه به سنی که دارد، می تواند به ایران بیاید و از قانون خرید سربازی هم استفاده کند. سردار مهرعلی باران چشمه در رابطه با اظهارات افشین پیروانی که قبل از سفر به ازبکستان اعلام کرده بود مسئولان نظام وظیفه و ستادکل نیروهای مسلح به ما حتی وقت ندادند که با آنها ملاقات کنیم، اظهار داشت: این مساله مربوط به سازمان نظام
میز قمار شیطان
غیر متعارف سالیانه هزار میلیارد تومان در چرخه اقتصادی فوتبال. اما سوالی که ذهن ها را به خود مشغول می کند، تایید رسمی وجود این پدیده شوم، پس ازگذشت زمان طولانی است. به راستی چرا بررسی این اتفاق، این مقدار زمان طولانی را به خود اختصاص داد و به واقع آیا تایید وجود یا عدم وجود فساد در فوتبال، نیازمند طی کردن فرآیندی چند ساله از سوی مجلس بود؟ افکارعمومی از یاد نخواهد برد که سالیان
سرمقاله روزنامه های امروز/ 23 خرداد
تلخ را مطبوعات و دلسوزان، همواره در تمام سال های آن دو دولت اعلام می کردند ولی گوش شنوائی وجود نداشت. اکنون که بسیاری از مسائل پشت پرده دولت های نهم و دهم آشکار شده و افکار عمومی با واقعیت های تلخ آن دوره هشت ساله آشنا شده است، توجه دادن به سه نکته مهم را ضروری می دانیم. اولین نکته اینست که بدون گرفتار شدن در دام تعصبات جناحی و گرایش های سیاسی، تمام دلسوزان کشور و نظام
گفته بودند من با 95 قرص خودکشی کردم/ناگفته های یک فوتبالیست سابق
اتفاق بیفتد. ما می توانستیم برای تیم ملی بازی کنیم و مفید باشیم چرا باید این فرصت را از ما بگیرند، الان دوسال است ما بازی نکرده ایم بازی کردن ما چه اشکالی برای کسی به وجود می آورد. دست کم در اوج بودیم ورزش می کردیم و سالم می ماندیم اما عده ای خواستند ما بیرون بمانیم. آمادگی بدنی تان را حفظ کرده اید؟ بله هم با تیم تمرین می کنم هم اختصاصی تمرینات جداگانه ای انجام می دهم و سعی می کنم خودم را نبازم. هر چند بازگشت به شرایط حرفه ای پس از دو سال سخت است اما فعلا چاره ای هم ندارم. تمام تلاشم را می کنم و انشاءا... این بار که برگردم حتما موفق خواهم شد که حق خودم را از فوتبال بگیرم. ...
با دانش بنیان شدن اقتصاد، بخش زیادی از وابستگی هایمان کم می شود
است. یک چیز بسیار خطرناک و پر سروصدا است. انگار یک موتور هواپیما دارد روی زمین کار می کند و فشار گاز را زیاد می کند. انرژی ای که خود این مصرف می کند به گونه ای است که اجازه نمی دهد گاز تا یک شعاعی بیشتر اقتصادی بماند، حالا بسته به قیمت نفت و گاز. مثلا آن زمان که قیمت نفت حدود 60 دلار بود، به صرفه بود که 2500 کیلومتر گاز را پمپ کنی و بفروشی. بعد از آن دیگر صرف نمی کرد. به همین دلیل قطر نمی توانست
بنیاد در آینه مطبوعات
حمله کرده بودند. برای هر کدام از ما هم سه نفر بپا (مراقب) گذاشتند. از آنجا کجا رفتید؟ محمد در پاسخ می گوید: ما را به شهر العماره عراق بردند که لب مرز بود. دو شب آنجا ماندیم تا باقی اسرا را هم بیاورند. عراقی ها با تدارکات و حمله چند جانبه از چند ناحیه، 300 نفر از رزمنده های ما را اسیر کرده بودند. بعد هم ما را به بغداد و استخبارات عراق بردند. شکنجه هایی که آغاز شد می گوید: وارد پادگان
دعوای 2 وزارتخانه/ اول امان نامه بعد سر بریدن!
-ابهام در مرگ ژنرال شعلان -4 سال حبس برای تجاوز به 2 نوجوان ایرانی حکم ضعیف 1 مأمور سعودی -داعش، دارایی راهبردی آمریکا *مردم سالاری -تمایل جدی 1+5 برای سرعت بخشیدن به مذاکرات -رهبر انقلاب، درگذشت آیت الله امینیان را تسلیت گفتند -رئیس خبرگان رهبری: مذاکره کنندگان هسته ای مورد اعتماد رهبری مردم و دولت هستند
دور دور کردن ، به چه قیمتی؟!
این قضیه را آسیب شناسی نکرده اید؟ امروزه در کشور در این بخش چند معضل مطرح است و هرچند که در این رابطه استفاده از ابزارهای ترافیکی و مولفه های حمل و نقل مثل خودرو مطرح است، اما من اعتقاد دارم ریشه آسیب های احتمالی آن را بایستی در مسائل فرهنگی و اجتماعی پیدا کرد، نه در مسائل ترافیکی و سوال شما را باید دوستان علمای علم اخلاق، روان شناسی، جامعه شناسی و خصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه
ادعاهای "مسخره" مهرداد پولادی!
برانگیز هستند. مهرداد پولادی می گوید که قراردادش با باشگاه الشحانیه چند ساله (!) بوده است. همین که او حتی حاضر نیست شمار این سال ها را اعلام کند، نشان می دهد او با مخاطبان گفتگویش صادق نیست. او قبلا به نظام وظیفه اعلام کرده بود قراردادی دو ساله دارد و در زمان اتمام این قرارداد به ایران برمی گردد اما جالب اینجاست که منابع مختلفی مثل سایت الکاس، مدت زمان قرارداد او با الشحانیه را یک ساله
ازکاهش محبوبیت روحانی و پاسخ مطهری به کوچک زاده تا درگیری لفظی اصولگرایان واصلاح طلبان درشورا و خودکشی ...
سوم مبتلایان به سرطان در ایران بر اثر این بیماری جان می بازند . او گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور وضعیت کمک هزینه مبتلایان به سرطان بهبود یافته اما هنوز هم 50 درصد از هزینه ها از جیب بیمار پرداخت می شود. رییس انجمن سرطان ایران همچنین گفت: براساس تحقیقات انجام شده آلودگی هوا در مدت 15 سال سرطان زا است. وی با اشاره به انجام بزرگترین تحقیقات معنویت
منصوریان:مثل کی روش بی رحمم!
ما بود. بعد از بازی با هم شام می خوردیم. شام که تمام شد من را کنار کشید و گفت دوست خوبم به تو پیشنهاد می دهم که کمک من شوی. گفتم اگر بخواهید، باید از پاس جدا شوم. گفتم چقدر جدی هستی؟ گفت 100درصد ولی گفت من از کار با مربی ایرانی تجربه خوبی ندارم. من هم پاسخ دادم بروید و تحقیق کنید. اگر به نقطه ای رسیدید که می توانیم همکاری کنیم، 48 ساعت بعد با من تماس بگیرید. او هم تماس گرفت و گفت دوست دارم با هم
آقای انصاری! مسلمانان از گنبد و بارگاه شفا طلب نمی کنند
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد عده ای از مفسرین ذیل آیات 21 تا 24 سوره کهف آورده اند ساختن معبد به احترام قبور بزرگان دین نه تنها حرام نیست – آنچنان که وهابیها می پندارند - بلکه کار خوب و شایسته ای است. اصولا بناهای یاد بود که خاطره افراد برجسته و با شخصیت را زنده نگه می دارد همیشه در میان مردم جهان بوده و هست و یک نوع قدردانی از گذشتگان و تشویق برای آیندگان در آن کار نهفته است. اسلام نه تنها از این کار نهی نکرده بلکه آن را مجاز شمرده است. وجود این گونه بناها یک سند تاریخی بر وجود این شخصیت ها و برنامه و تاریخشان است به همین دلیل پیامبران و شخصیت هایی که قبر آن ها متروک مانده، تاریخ آنها نیز مورد استفهام قرار گرفته است. این نیز واضح است که این گونه بناها کمترین منافاتی با مسئله توحید و اختصاص پرستش به الله ندارد زیرا احترام، مطلبی است و عبادت و پرستش مطلبی دیگر 1 بنابراین احداث آرامگاه بر روی قبور بزرگان دین به ویژه برای مرجع عالیقدر و رهبر عظیم الشان مذهبی و سیاسی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و درکنار آن فراهم نمودن امکاناتی که زائران حرم در آسایش و رفاه باشند اقدامی ارزشمند، ممدوح و پسندیده است. اخیراً درباره ساخت حرم امام (ره) اظهارنظرهای متفاوتی در بعضی از رسانه ها منتشر گردیده که در آغاز جهت اطلاع خوانندگان آیینه یزد بخشی از مصاحبه رئیس و قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره) و بعضی از موافقان و مخالفان تزئینات و هزینه های آن پروژه درج می گردد. محمدعلی انصاری رییس موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) می گوید: امام یک رهبر بزرگ مذهبی سیاسی بود و مردم حتی از امام شفا می خواهند. بنابراین نمی توان حرم امام را با مقبره یا بنای یاد بود مهاتما گاندی مقایسه کرد و انتظار داشت تنها یک پارک بزرگ و فضای سبز وسیع بسازیم و قبر را با یک سنگ در وسط آن قرار دهیم. 2 حمید انصاری قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در خصوص محل تامین بودجه ساخت و ساز حرم بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: محل تامین هزینه های ساخت حرم امام خمینی(ره) کمک های مردمی، نذورات، دولت، مجلس و حرکت هایی بود که مسئولین حرم انجام دادند. در این مسیر همه کمک کردند تا این بنا شکل گرفته و تداوم یابد... حرم هر چه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام(ره) است 3 پرویز کرمی مشاور علمی و فن آوری رییس جمهور اظهار داشت: شبکه های اجتماعی به هر حال بخشی از فضای رسانه ای به حساب می آید اما پیش از آنکه اخبار آنها از صحت و درستی برخوردار باشد برگرفته از شایعات بزرگ نمایی است. رئیس هیئت مدیره انجمن فعالان روابط عمومی ایران ادامه داد: البته ما باید شخصیت ساده زیست امام را و زی طلبگی و توجه ایشان به مستضعفان و پابرهنگان را به درستی تبیین و ترویج کنیم. امام در زمان حیات مبارک شان نه تنها اجازه ترمیم ساده و سفیدکاری حسینیه جماران را نمی دادند، بلکه در زمینه مسائل شخصی و حکومتی برابر آنچه که از زندگی شخصی ایشان و رفتار حکومتی ایشان به جامعه منتقل شده کمال ساده زیستی و امساک را داشتند، به طوری که وزیر امور خارجه وقت دومین ابر قدرت دنیا یعنی شوروی سابق در مواجهه با منزل و محل ملاقات امام، از سادگی آن به شدت تحت تأثیر قرار گرفته بود. 4 مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز در یادداشتی به توصیف تزیینات جدید پرداخت و نوشت: فضای بسیار وسیع، سقف و پایه های بسیار مستحکم و دیوارهای ضخیم بتونی اطراف، چنان توجه مرا به خود جلب کرده بودند که نتوانستم با حال عادی همیشگی مشغول زیارت شوم و بدون آنکه بفهمم چه کرده ام از همان مسیر برگشتم و غرق در این تفکر شدم که آیا امام خمینی با این هزینه کردن برای مقبره خود موافق است؟ در مسیر رفت، به هتل، تالارها، پاساژها، فروشگاه ها، گلدسته ها، گنبدهای کوچک و بزرگ و سایر ساخت و سازهای پرزرق و برق که در مجموعه ای با عنوان حرم امام خمینی ساخته شده اند خیره شده بودم و بدون آنکه ذره ای تردید کنم آنها را وصله های ناچسبی برای حرم امام خمینی یافته بودم. اما هنگامی که آن تونل و آن فضای وسیع و پرهزینه زیرزمین را دیدم، غربتی وصف ناشدنی برای امام خمینی احساس کردم که تا آن روز، احساس نکرده بودم. در مسیر بازگشت، تا زمانی که به خانه رسیدم، نتوانستم خود را از سئوالی که با آن درگیر شده بودم رها کنم... 5 سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران با اشاره به فضاسازی های رسانه ای پیرامون بازسازی حرم مطهر حضرت امام (ره) اعلام نمود: طی چند روز اخیر شاهد برخی واکنش ها نسبت به بازسازی حرم مطهر حضرت امام (ره) در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بودیم، هر چند پیشنهادات و انتقادات مطرح شده پیرامون این موضوع از سر دلسوزی است اما باید با هوشمندی مراقبت کرد تا خدای ناکرده به نوعی عمل نشود که موجبات سوء استفاده دشمنان امام و انقلاب فراهم آید. 6 نگارنده این سطور بر اساس مدارک و شواهد و سوابقی که به شرح زیر خواهد آمد در مورد تزئینات آرامگاه آن بزرگ مرد تاریخ به ویژه بخشی از آن که از بیت المال بوده است نظر دیگر منتقدان را دارد و با وضعیت موجود موافق با این گونه هزینه های گزاف نمی باشد. همانگونه که در یکی از شماره های قبل در این ستون با عنایت به وجود مساجد عظیم و بزرگ در مرکز یزد با ساخت مصلای جدید در دارالعباده موافق نبوده و هنوز هم با دلایل مندرج در سر مقاله شماره 297 آیینه یزد بر این نظریه باقی می باشد. چون اعلام گردیده بخشی از هزینه ها از سوی دولت، مجلس و نهادهای تبلیغاتی و انقلابی تامین شده است لذا رسیدگی به زندگی پا برهنگان و مستضعفان مورد عنایت امام راحل (ره)، فرزندان بی سرپرست یا بدسرپرست، خانواده های زندانیان، مقاوم سازی و تجهیز مدارسی که از امکانات اولیه محروم هستند و حل مشکلات کارتن خواب ها، بی پناهان و حاشیه نشینان، فراهم نمودن حداقل امکانات رفاهی و بهداشتی برای آنان و دهها مورد از این قبیل امور به طور قطع در اولویت قرار دارد. حضرت امام (ره) در پاسخ به نامه مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای و آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی درباره احداث مصلای تهران مرقوم می فرمایند. باسمه تعالی - با حفظ جهات شرعی در مورد زمین مذکور با پیشنهاد حجتی الاسلام، آقایان: خامنه ای و هاشمی، موافقت می شود ان شاءاللّه در کنار ساختن مصلای تهران، در ساختن بینش کفر ستیزی مسلمانان موفق باشید. ضمنا سادگی مصلا باید یادآور سادگی محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شدیدا از زرق و برق ساختمان های مساجد اسلام امریکایی جلوگیری شود. خداوند تمامی دست اندرکاران برپا کننده مساجداللّه را تایید فرماید.23/8/67 7 امام(ره) روز 15 اسفندماه 1357 خطاب به علما و روحانیون حوزه علمیه قم می فرماید: الآن وزارتخانه ها این را می گویم که به دولت برسد- نباید این تزیینات فوق العاده ای که صرف شده است در اینجا و آنجا باز محفوظ باشد. اینها را بگذارید در بانک ها، بگذارید در[خزانه] برای ملت خرج بکنید. ملت عدالت می خواهد، اتاق بزرگ نمی خواهد. ملت وزارتخانه می خواهد، وزارتخانه اسلامی، نه آن وزارتخانه کاخ دادگستری، کاخ نخست وزیری، کاخ وزارتِ مالی، هی کاخ! کاخ مال ملت است. این تزییناتی که الآن در این کاخ ها موجود است، علاوه بر اینکه بسیاری اش یا بعضی اش از محرّمات است و حتماً باید دولت توجه کند به آن، دولتی که می گوید دولت اسلامی است و هستند نباید تحت تأثیر واقع بشود... می ترسند که مبادا یک وقت میهمانی از اجانب بیاید در کاخ دادگستری یا در کاخ نخست وزیری و آنجا ببیند که یک [محیط] محقری است؛ باید حتماً به فرم غرب باشد؟! آن وقتی که نَفْس شما قوی شد و اعتنا نکردید، اعتنا به این زخارف نکردید، آن وقت است که از شما حساب می برند....دولت ها بفهمند که قدرت به این نیست که ظرف طلا باشد و ظرف نقره باشد، قدرت به این نیست که پرده های کذا باشد، بزرگی و عظمت به این نیست که پرده های کذا باشد و مبل های کذا باشد از مال این ملت ضعیف! خود ملت توی این غارها زندگی بکند و شما در کاخ های دادگستری و در کاخ های نخست وزیری؟! تعدیل کنید خودتان را؛ اگر از خودتان شروع نکنید نمی توانید اصلاح کنید. وزارتخانه ها را اصلاح کنید. 8 امام رحمه ا... علیه به مرحوم آیت ا... مشکینی و فخرالدین حجازی تذکر دادند تا از بیان سخنان مبالغه آمیز در مورد ایشان خودداری نمایند ضمناً از قول حاج عیسی خدمتگزار امام (ره) نیز نقل گردیده است: بعضی وقت ها پیش می آمد که امام روزی دو بار ملاقات داشتند. یک روز خیلی عجیب بود. بس که مردم گفته بودند روح منی خمینی، جان منی خمینی ؛ امام از آن بالایی که در حسینیه نشسته بودند آمدند پایین و یک گوشه ای چنان مظلومانه نشستند و گفتند: این حرف ها را نزنید. می ترسم باورم بشود . خیلی این حرف عجیب بود.....صبحانه ایشان همان چیزی را می خوردند که ما می خوردیم. همان شیر یا چایی. ظهر هم مقداری گوشت بار می کردند و آبش را می خوردند......شب ها هم غذای حاضری می خورد مثل نون پنیر و انگور یا نون و پنیر و خربزه. امام تجملاتی نبودند که در خانه شان بریز و بپاش باشد...... امام هیچ گاه من را دعوا نکردند. امام می گفت خدایا من را با حاج عیسی محشور کن. چنین آدمی با تواضعی چطور ممکن بود من را دعوا کند. حتی امام چایی خودش را خودش درست می کرد اما وقتی میهمان برای ایشان می آمد؛ من برای آنها چایی می بردم 9 اساساً پیروان مکتب اهل بیت بر این باورند که قبور مطهر انبیای خداوند و اولیای ایشان و ائمه معصومین(ع) حرم های امن الهی و محل نزول رحمت پروردگار و بلند شدن نام و یاد خداوند و ذکر تسبیح و مناجات و دعا و طلب نیاز بندگان خداست. مراقد بزرگان و اولیای دین و امام زادگان و بزرگان علما و سادات از فرزندان امامان معصوم نیز در این شمارند و زایران این مراقد و قبور نوعاً به هنگام زیارت، حاجات و نیازهای خود را مطرح می کنند و از پروردگار متعال می خواهند به برکت آن ذوات مقدس ومعظم دعایشان مستجاب شود و حاجتشان بر آورده گردد. در روایات آمده است که بر مزار والدین نیز پس از دعا برای مغفرت آنان طلب حاجت کنید که مستجاب است. قدر مسلم امام راحل عظیم الشان نیز از بندگان شایسته پروردگار است واین که گفته شده حتی بعضی شفای بیماران را در جوار مرقدشان از خدا می خواهند نکته ای به حق و بجاست. اما این مساله هیچ ارتباطی به تزیین و آراستن و مطلا کردن و رقم های هزینه ای سنگین صرف زیبا سازی و درهای آراسته به طلا و نقره و سنگ های قیمتی پرهزینه و نقش های اسلیمی و سقف های مقرنس و امثال آن ندارد. مرقد امام بزرگوار اگر صورت خاکی اولیه را هم دارا باشد زیارتگاه شیفتگان وعارفان و محل دعا و مناجات و راز و نیاز با خداوند خواهد بود. بی تردید محلی در شأن زایران و مکان مناسب استراحت و حضور اجتماعات در مناسبت های مختلف با تهویه مطبوع و فضای قابل استفاده از ضروریات آن جایگاه با عظمت است اما پرداختن به مسایلی که هیچ ارتباطی با نیازهای ضروری ندارد از جمله مصادیق اسراف و زیاده روی می باشد. مدیرمسئول پی نوشت ها: 1- تفسیر نمونه ، جلد 12، صفحه 388 2- عصر ایران، 12/3/94 3- شبکه اطلاع رسانی دانا، 11/3/94 4- سایت جماران، 13/3/94 5- سایت نظر نیوز، 10/3/94 6- خبرگزاری مهر، 11/3/94 7- صحیفه امام خمینی(ره) ، جلد 21، صفحه 189-188 8- همان، جلد6، صفحات 328 و 329 و 330 9- خبرگزاری تسنیم، 14/3/ ...
ژاوی در تیم السد قطر
بازی در السد، به عنوان سفیری برای قطر خواهد بود که با بحران در زمینه میزبانی جام جهانی 2022 روبرو است. ژاوی 35 ساله در این باره گفت: به پیوستن به السد، خیلی افتخار می کنم. من امیدوارم که بتوانم همه عناوین قهرمانی را در این باشگاه بسیار مهم، کسب کنم و به موفقیت های خود ادامه دهم. مایلم از باشگاه السد و همه مردم قطر، تشکر کنم. او ادامه داد: می خواهم دوران بازیکنی خود در تیم قطر
جنگ آینده با صهیونیست ها چگونه رقم می خورد؟/ از آموزش 17هزار جوان فلسطینی تا ناامن سازی مرزهای شمالی ...
آماده است و جهاد را در تمام طول مدت جنگ آزادیبخش آینده ادامه خواهد داد. دست ما همچنان بر روی ماشه است. کارخانه های [تسلیحاتی] القسام شبانه روز کار می کنند. روزی خواهد رسید که اسرائیل هزینه زیادی پرداخت خواهد کرد. مروان عیسی معاون محمد ضیف فرمانده نظامی گردان های عزالدین قسام در مراسمی در دانشکده الرباط در غزه در رابطه با صنایع موشکی حماس می گوید: ما در حال حاضر به مبارزه با اشغالگران
مرعشی ترسید و سخنرانی نکرد/ دولت تدبیر و امید، دولت اصلاحات نیست !
من حتی فکر نمیکردم استاندار شوم در فارس. من یک وزارت خارجه ای هستم و نهایت تصورم این بود که در دولت روحانی سفیر شوم. در بین گزینه های استانداری فارس سه وزیر هم حتی بود و سردار وحیدی، آقایان نوذری و رستم قاسمی که گزینه استانداری فارس بودند در دولت احمدی نژاد وزیر بودند. - دولت تدبیر و امید، دولت اصلاحات نیست؛ آقای روحانی هم رییس جمهور اصلاحات نیست و اسم دولت، دولت اعتدال است.دولت احمدی
خاله ای که نمی شناختمش!
رزمنده اش در کردستان در یک آپارتمان سه خوابه که در هر اتاقی یک خانواده اسکان داشت، با هال و آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک، به سر برده؛ نام آن شهر دیواندره بود و در زمان جنگ از شهرهای خطرناک محسوب می شد و ضدانقلاب به طور کلی بر آن تسلط داشت. خاله ام می گوید: در یکی از اتاق ها فرماندار شهر و یک اتاق دیگر خانواده معلمی داوطلب حضور در مناطق محروم زندگی می کردند، مدت حضورشان بیشتر از دو ماه