سایر منابع:
سایر خبرها
شورای عالی معادن استانی می شود/ آلایندگی خاتون آباد مدیریت نشد
زیان بار صنعت بر روی شهرستان با چشم غیر مسلح قابل دیدن است. نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جلسات متعددی با مسؤولان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد برنامه هایی برای رفع آلایندگی صنعت در این شهرستان برگزار شده است. وی ادامه داد: در دو بخش آلایندگی وجود دارد یکی ذرات مس است که از دودکش ها خارج می شود و می توانست به راحتی جلوگیری شود و در بخش گازهای مضر هم
30 درصد مردم شهربابک در معادن اشتغال دارند
جلساتی با مسئولان و بانک ها برگزار کرده ایم تا بازار فیروزه را به خارج از مرزهای کشور ببریم و بانک صادرات این مسئولیت را پذیرفت. وی با بیان اینکه شهربابک با مشکل کم آبی نیز مواجه است و بیشترین آب مصرفی این شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است افزود: در برنامه ششم توسعه به صورت جدی برای مشکل کمبود آب استان های جنوبی کشور برنامه ریزی شده است. نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای
هر گردشگر درآمدی معادل 80 بشکه نفت به همراه دارد/ کشاورزی بیشترین آب شهربابک را مصرف می کند
/> وی با بیان اینکه جلسات متعددی با مسئولان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه هایی برای رفع آلایندگی صنعت در این شهرستان برگزار شده است افزود: بخشی از آلایندگی مربوط به ذرات مس می باشد که از دودکش ها خارج می شود و می توانست به راحتی جلوگیری شود و بخشی نیز مربوط به گازهای مضر است. کشاورزی بیشترین آب موجود شهرستان را مصرف می کند اسدی همچنین به کشاورزی شهربابک اشاره
پیمایش 2000 نقطه معدنی/ پیوست دیرهنگام به استان های معدن خیز
/> عبدالله رضیانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه، تنها 20 درصد معادن کشور بهره برداری صورت می گیرند و بیشتر خام فروشی داریم. شورای معادن در کشور تشکیل می شود وی از تصمیم کمیسیون صنعت و معدن و کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و تصویب نمایندگان مجلس برای تشکیل شورای معادن استان برای تمرکززدایی و شکوفایی معادن کشور در برنامه ششم توسعه خبرداد. علی اصغر یوسف
خام فروشی میلیون ها تن مواد معدنی
با این که 6/20 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد ایجاد شده بود، تولید آن معادل حدود 68 درصد آن بود. برای نمونه می توان به تولیدات هفت ماهه ابتدای سال سنگان خواف اشاره کرد که 912هزار تن ارسال، 4میلیون و 300هزار تن استخراج و 2میلیون تن تولید داشته ایم. خام نفروشیم، تعطیل می شویم! مواردی همچون خام فروشی معدنکاران به خاطر جلوگیری از تعطیلی معادن، ضعف صنایع فرآوری، فقدان قابلیت برنامه
افتخار دولتمردان به خام فروشی در پسابرجام / سونگون و اولویتی فراموش شده به نام اقتصاد مقاومتی
و با تلاش برخی از نمایندگان استان در مجلس موانع اجرای در حال برداشته شدن است که با توجه به ریاست رضا رحمانی در هیات مدیره شرکت صنایع مس مطالبه چند ساله مردم آذربایجان از دولت تدبیر و امید نماینده ادوار تبریز در مجلس و قائم مقام فعلی وزیر صنعت، شروع دوباره و به ثمر نشستن طرح های توسعه مس سونگون است. کما اینکه این مساله در ایجاد اشتغال پایدار در این استان صنعتی کشور نقش به سزایی دارد. انتهای پیام/
رشد 7درصدی تولید مس محتوا در 10ماهه سال جاری
درباره کل استخراج شرکت مس از مناطق سرچشمه، میدوک، سونگون، ایجو و چاه فیروزه در طی این 10ماه گفت: شرکت مس درمجموع 141 میلیون و 795هزار تن استخراج داشته است که در مقایسه با برنامه تعریف شده 128 میلیون و 435هزار تنی، از رشد 10درصدی برخوردار بوده است؛ همچنین، شرکت مس با این میزان استخراج 92درصد از برنامه استخراج 154 میلیون تنی سال جاری شرکت را محقق کرده است. عبدی اظهار داشت: برنامه تعیین شده
راه اندازی معدن مس عنبرآباد اقتصاد منطقه را متحول می کند
/> مشایخی خاطرنشان کرد: با راه اندازی معدن مس اقتصاد منطقه عنبرآباد و استان کرمان در بحث اقتصادی پیشرفت زیادی می کند و در آینده نزدیک باید شاهد فرآوری این معدن باشیم . وی در زمینه رفع مشکلات روستای رودفرق قول مساعد داد و متذکر شد: براساس سرشماری که در این روستا انجام شده است سرانه دهیاری به حسابش ریخته می شود تا بتواند طرح هادی روستا انجام شود . مردم روستای رودفرق در این بازدید
یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت مناطق استقرار معادن تعلق گرفت
به گزارش ارانیکو به نقل از شاتا، محمدرضا تابش افزود: در برنامه ششم تصریح شده تا کار گردش حساب، دفاتر مالی و حوزه مالیاتی معادن نیز در محل ذخایر معدنی انجام گیرد. وی از تشکیل شورای معادن در هر استان به ریاست استاندار و با حضور مدیران مربوطه به منظور حمایت، توسعه و بهبود بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی خبرداد و گفت: مسائل مرتبط با معادن از جمله نظارت بر استخراج، رعایت مسائل زیست محیطی و تسهیل
60 هزار تن سنگ از معدن طلای فاریاب استخراج شده است
ایسنا نوشت: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: کار استخراج از معدن طلای فاریاب آغاز شده و 60 هزار تن سنگ معدن استخراج و دپو شده است. محمود اسکندری نسب صبح امروز ششم بهمن ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) شهرستان فاریاب اظهار کرد: در همه نقاط جنوب کرمان نقاطی در حال اکتشاف داریم یا اکتشاف شده است. وی افزود: 20 پروانه اکتشاف
یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت مناطق معدنی اختصاص یافت
به گزارش کواره به نقل از نسیم ، محمدرضا تابش نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور در جمع دهیاران، شوراها و مردم بخش خرانق این شهرستان با یادی از آیت ا.. هاشمی رفسنجانی و ابراز تاسف و تسلیت درگذشتگان حادثه ناگوار پلاسکو گفت: امیدوارم هر چه سریعتر نسبت به بررسی دقیق علت حادثه و اندیشیدن راهکارهای لازم در بخش ساخت و نظارت ساختمان، اقدامات قانونی موثری صورت گیرد تا دیگر شاهد تکرار چنین حوادث
کارخانه فرآوری مس در عنبرآباد کرمان احداث خواهد شد
شعار سال: محمود اسکندری نسب اظهار داشت: مردم منطقه می توانند معادن را شناسایی و ثبت و فعالیت خود را آغاز کنند، زیرا هدف ما سرمایه گذاری و ایجاد شغل در جنوب کرمان است . وی با اشاره به بازدید از شرکت منگنز شهاب شرق در شهرستان عنبرآباد و اینکه این کارخانه در روزهای اخیر به بهره برداری می رسد، افزود: معادن کرور در منطقه رودفرق عنبرآباد مورد بازدید قرار گرفته و اکتشافات این معادن توسعه داده
عطر همدلی و همراهی در آذربایجان پیچید
وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم و ایشان نیز تاکید کردند باید توسعه ای در سونگون اتفاق بیفتد که کمترین تخریب های زیست محیطی را داشته باشد. رضا علیزاده، نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: من از مدیرعامل شرکت مس به خاطر مدیریت طرح های توسعه مس منطقه آذربایجان که باعث شد به لحاظ فنی و کارشناسی، مشکل توسعه منطقه حل شود و خواسته های مردم هم برآورد شود، تشکر می
سالانه 611 هزار تن ماده معدنی از معادن اسدآباد استخراج می شود
به گزارش خبرنگار مهر ، محمد خاکی ظهر سه شنبه در نشست مدیران کل و بخشداران استان همدان در اسدآباد، اظهار داشت: 272 معدن در استان همدان وجود دارد که از این تعداد، 125 واحد مربوط به معادن ساختمانی، 60 معدن صنایع فلزی و غیرفلزی و مابقی سنگ های گران بها است. وی افزود: یک میلیارد و 800 میلیون تن ذخایز معدنی در سال از معادن استان همدان برداشت می شود. معاون معدن سازمان صنعت، معدن
ایجاد شورای معدن راهکاری برای حل مشکلات معادن مازندران/ مشکلات کنونی در چارچوب قانون حل شدنی است
مواردی را مطرح کردند. آنها خواستار تجدید نظر در ارائه پروانه بهره برداری به معادن جدید، تغییر نگرش به نوع واگذاری به پیمانکاران و افزایش عرصه بهره برداری در معادن بودند. در این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از ایجاد شورای معادن در استان ها خبر داد و گفت: این شورا در راستای قانون برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده که تا پایان نیمه اول سال 96 اختیارات مربوط به امور معادن در
5 هزار کیلومتر مربع در کهگیلویه و بویراحمد برای استخراج معدن واگذار شد
داریوش دیودیده روز چهارشنبه با اشاره به عقد تفاهم نامه با مسئولان کشوری سازمان توسعه و نوسازی معادن اظهار داشت: در این تفاهم نامه پهنه اکتشافی به مساحت 2 هزار و 700 کیلومتر مربع در شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام برای مطالعات اکتشافی مواد معدنی به متقاضیان واگذار شده است. وی بیان کرد: در این تفاهم نامه بر اکتشاف ماده معدنی بوکسیت تاکید شده است. دیودیده عنوان کرد: با
استارت آپی برای کاهش خطرات زیست محیطی معادن
به گزارش ماین نیوز، به نقل از عصر مس، استخراج مواد معدنی با همه سودآوری آن، یک دغدغه بزرگ به همراه دارد؛ آسیب های زیست محیطی برآمده از استخراج و آلودگی باطله های معدنی که در صورت تماس با طبیعت می تواند دمار از روزگار آن دربیاورد. از آن جا که آسیب زیست محیطی مانع چندان جدی برای شرکت های بزرگ معدنی به شمار نمی آید، شرکت ها بیشتر توجه خود را به فن آوری های استخراج مواد معدنی و صنایع
4میلیون تن مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری استخراج شد
داد: امسال تاکنون هفت پروانه بهره برداری و استخراج معدن در استان صادر شد که با راه اندازی این معادن برای 120 نفر فرصت شغلی فراهم می شود . رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی امسال راه اندازی مجدد 10 معدن راکد در استان تعهد شده بود که تاکنون هشت معدن راه اندازی مجدد شده و دو معدن دیگر در دست اقدام و پیگیری است .
دلیل بیکاری جوانان شهرستانی با بزرگترین کمربند افیولیتی معدنی کشور چیست؟
این طریق نیز ارز قابل توجهی وارد کشور می گردد و باعث توسعه شهرستان و خارج کردن آن از شرایط کنونی می شود در گفت و گو با تعدادی از جوانان بیکار در این شهرستان انها به خبرنگار ما گفتند : متاسفانه با وجود این که شهرستان قلعه گنج داری بیش از 30 معدن مس وآهن در شهرستان می باشدو و این شهر قریب به دوسال است که بعنوان شهرنمونه اقتصاد مقاومتی کشور شناخته شده است باز هم ما باید برای امرار معاش
کمپانی های خارجی به همایش ملی معادن روباز دعوت شوند
به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، عباس جبالبارزی در نشست کارگروه بررسی فرصت های سرمایه گذاری در معادن روباز افزود: چهارمین همایش ملی معادن روباز از 26 تا 29 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشکده فنی و در 2 بخش علمی و سرمایه گذاری برگزار می شود. وی خاطرنشان کرد: در این همایش فعالان حوزه معدن کشور می توانند از حضور شرکت های خارجی در
متأسفانه شاهد ناهماهنگی در تیم مدیران وزارت صنعت هستیم
خوانید: * تفویض اختیارات حوزۀ معدن به شورای معادن استان ها در جلسه علنی روز 11 دی ماه، نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کردند که به منظور حمایت، توسعه و ارتقای جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی طی سال های اجرایی برنامه، شورای معادن هر استان را براساس وظایف و اختیارات تعیین شده، تشکیل دهد. شورای معادن استان موظف است در چارچوب
شهروند بازرسان در کرمان فعال می شوند
ذغالسنگ باید تلاش کنیم و به این معادن رونق بدهیم. * مشکلات بیمه ای قالیبافان مرتفع شود نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به صنعت فرش استان گفت: طی سه سال اخیر ظرفیت تولید فرش خیلی گسترش پیدا کرده و توانسته ایم با عتبات عالیات قرارداد بسته و ظرفیت را افزیش بدهیم اما بحث بیمه قالیبافان به شدت دچار مشکل شده است. محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد
سئوال از 2 وزیر تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد +متن سئوال
به گزارش دولت بهار، 2 سئوال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی از وزرای صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات به ترتیب درباره عدم تامین نیاز بازار داخلی مس کاتد و مفتول سیمی از سوی شرکت ملی مس و عدم نظارت و کنترل محتوای مطالب در فضای مجازی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. در سئوال حسینعلی حاجی دلیگانی از محمدرضا نعمت زاده ذکر شده که چرا شرکت ملی مس نیاز
ذخایر معدنی آذربایجان شرقی و درآمدهای ناشی از آن در استان باقی می ماند
حوزه های صنعت و تولید گرفته شده است که از جمله ی آن ها می توان به اختصاص 30 درصد مالیات ارزش افزوده به مدیریت شهرک های صنعتی اشاره کرد. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با اعلام اینکه 5 درصد مالیات پرداختی توسط شهرک ها در اختیار خودشان قرار می گیرد، عنوان کرد: با این 5 درصد می توان مشکلات زیرساختی و امکاناتی شهرک های دولتی و خصوصی را رفع کرد. وی افزایش چند برابری مالیات استان را کذب خواند و خاطرنشان ساخت: آذربایجان شرقی از نظر رشد مالیاتی در رتبه 15 کشوری و از نظر میزان مالیات پرداختی در رتبه هفتم کشوری قرار گرفته است. ...
قالیباف و رحمانی فضلی از حادثه پلاسکو به مجلس گزارش می دهند
به گزارش خبرنگار کواره، دستور کار جلسات هفتگی صحن علنی مجلس از یکشنبه 10 تا چهارشنبه 13 بهمن ماه 95 به شرح زیر است: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور (اعاده شده از شورای محترم نگهبان4) گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح استفساریه تبصره (4) ماده (52) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (اعاده شده از شورای محترم
باید از تولید مس، منابع حمایتی نصیب ورزقان شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا علیزاده ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل یافت با اشاره به نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: چندین سال است مقام معظم رهبری به مباحث اقتصادی توجه ویژه ای صورت می دهند که نشان می دهند در این عرصه دچار اشکالاتی هستیم. وی افزود: باید تلاش کنیم جلسات، سمینارها و
به دلیل افزایش بیکاری نمی توان مانع تولید خودروهای بی کیفیت شد
مشترک با خودروسازان و سازمان محیط زیست به راه حل مناسبی برای این مسئله برسیم البته برنامه ششم توسعه برای کاهش آلودگی هوا مصوباتی داشته است که در این جلسه با مرور آنها به مکانیزم هایی برای عملیاتی کردن این مهم در صنعت خودروسازی برسیم. پایان پیام
چشم انداز معدنی کشور در 5 پرده
سیاست گذاری های جدید در حوزه معدن و جایگاه معدن در بودجه 96 و برنامه ششم توسعه به بحث و تبادل نظر بگذاریم اما حوزه معادن در این برهه چنان پرخبر و پر تب و تاب بود که ترجیح دادیم مسیر گفت وگو را به سمت این خبرها هدایت کنیم. گفت وگوی پیش رو، صورت مجملی از واگویه های کرباسیان درخصوص جایگاه معدن در روزهایی است که یک سال از برجام گذشته؛ روزهای سخت تحریم ها طی شده و این بخش روی غلتک افتاده است.
اختراع ماده حذف سیلیس های صنعتی به صرفه جویی در هزینه ها و آسایش کارگران کمک چشمگیری کرد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی یوسف نیا در گفتگو با سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: از سال 82 در مجتمع مس سرچشمه به عنوان سرپرست عملیات نیروگاه حرارتی مشغول به کار هستم همچنین عضو هیئت مدیره انجمن علوم و فناوری کرمان هستم که با تحقیقاتی که در سال ها اخیر داشتم توانستم این ماده را تولید کنم. این کارشناس ارشد شیمی عنوان کرد: این طرح زیست محیطی با هدف کاهش مصرف آب در فرآیند
پیشرفت مطلوب استحصال طلا در معادن شهرستان ورزقان
پیشرفت سد حاجیلار انتظار داریم تامین آب، توسعه کشاورزی منطقه و بهبود معیشت زندگی مردم از طرق همین سد میسر شود. این مسؤوول ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های شهرستان جاده خواجه – ورزقان است که کلید توسعه شهرستان به شمار می رود و شرکت مس سونگون با حساسیت پروژه را دنبال می کند؛ این پروژه در 5 ماه گذشته 11 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با هماهنگی های صورت گرفته در حال پیگیری تملکات پروژه هستیم