سایر منابع:
سایر خبرها
هیچ گزارشی از تولید سوسیس و کالباس با گوشت نامربوط نداشته ایم
در مشهد صادر می کنیم که اعتبار آنها یک ساله است. اوزان و مقیاس ها از دیگر وظایف اداره استاندارد است ما تمام باسکول های ثابت و متحرک استان را مورد بازدید قرار داده و آنها را کنترل می کنیم؛ همچنین ترازوهایی که در سطح بازار مورد داد و ستد قرار می گیرند نیز به صورت سالانه بازرسی و کالیبره می شوند. برخی از وسایل شهربازی ها و پارک های آبی دارای استاندارد اجباری هستند که در خراسان
بابک زنجانی بالاخره اعدام می شود؟
/> بنابر اعلام اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه، این فرد از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی است که به کشور مسترد شد. متهم مذکور که به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 28 تهران تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته بود، توسط پلیس بین الملل نیروی انتظامی با همکاری سایر نهادها به کشور مسترد شد. درخواست استرداد متهم ابتدا به کشور مالزی ارسال و وی در آنجا دستگیر شد اما استرداد او ناکام ماند تا اینکه در
واگذاری مناطق آزاد به وزارت اقتصاد افزایش بوروکراسی را در پی دارد
تحریم کشور در سه محور اصلی نفت، حمل و نقل و مسائل بانکی بود. در محور نفت، مشکل ما پس از برجام حل شد و در خصوص اوپک و بازگشت سهمیه به سهمیه قبل از تحریم ها موفق شدیم. در مورد حمل و نقل نیز باز شدن مسیر خرید هواپیما و خرید کشتی و رفت و آمد کشتی ها به سراسر دنیا، تحریم ها حل شدند. در بخش تحریم های بانکی نیز در موانع تا حدودی حل شده و در بخش هایی نیز کماکان حل نشده است. ضمن آنکه
وام مسکن 80 میلیونی بگیریم یا 60 میلیونی؟
این پول هزینه فرصت گفته می شود. هزینه فرصت یعنی اینکه فرد سرمایه گذار با دریافت مبلغی نوبت خود را به شما می دهد. اقساط تسهیلات زوجین 100 میلیون تومانی در تهران به روش ساده ماهیانه حدود 1 میلیون و 666 هزار تومان، اقساط وام 80 میلیونی در مراکز استان ها حدود 1 میلیون و 334 هزار تومان و اقساط 60 میلیون تومانی در سایر شهرها 1 میلیون تومان خواهد بود. با وجود خوبی هایی که این نوع وام دارد سود بالای آن
ناگفته های ظریف؛ از ارتحال هاشمی تا درز محرمانه ها
توانید پیش بینی کنید چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد اما بالاخره بر اساس وضعیتی که وجود داشت، ما گزارشی به مجلس دادیم و با کشیدن نموداری، وضعیت نفت را مشخص کردیم. تولید ایران از نزدیک دو میلیون و پانصد هزار بشکه در روز به چهارصد هزار بشکه در روز رسیده بود و با یک برنامه ریزی که آنها برای ما کردند ؛ مثلاً آمریکایی ها گفتند کشورها موظفند که هر شش ماه یک بار 20% از خرید شان را از تهران کم کنند ، اروپایی ها به
نگاهی به نتایج رقابت منطقه ای ایران و عربستان و دلیل پیام به تهران
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم ، روز چهارشنبه ششم بهمن ماه بود که "شیخ صباح الخالد الصباح" وزیر خارجه و معاون اول نخست وزیر کویت با پیام امیر این کشور برای حسن روحانی رئیس جمهور ایران، به تهران سفر کرد. معاون نخست وزیر کویت در خصوص این پیام گفت: محتوای این نامه درباره همکاری میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ایران است. در همین رابطه نیز "خالد الجار الله
بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه
با این مقدمه آغاز می شود که اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که اعضای شورای شهر در جلسه عصرگاهی، در حین بررسی تبصره های بودجه سال 95 شهرداری تهران برای اولین بار با یک طرح عمرانی بزرگ مواجه شدند؛ ایجاد خط مترو فاطمی_ تجریش . در این گزارش خبرنگار به نقل از محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورا به پشت پرده، ابهامات و نقش یک زمین دار در پس این خط مترو اشاره کرده است. کدام دستگاه
فرصت ثبت نام مجدد در کنکور ارشد 96
عبارت دیگر 50.04 نفر زن و 49.96 درصد مرد هستند. وی افزود: اطلاعات ثبت نامی تمامی داوطلبان ثبت نام کننده از روز یکشنبه اول اسفند تا روز سه شنبه سوم اسفند ماه 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و تمامی متقاضیان می توانند در مهلت اعلام شده نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود اقدام و در صورت مایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند. مشاور عالی سازمان سنجش گفت: همچنین
موزه استاد صنعتی، دفتر کار هلال احمر می شود؟!
راه اندازی این موزه ارزشمند نهایت تلاش مبذول شود، بدیهی است این اداره کل نسبت به این موضوع و بهره برداری آن توسط شهروندان و بهره گیری از آثار استاد بزرگوار حساسیت ویژه ای دارد که امیدواریم کلیه دستگاه ها نیز این مهم را در نظر داشته باشند. این درخواست در حالی از سوی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران مطرح شده و سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش می کند آن را به سرانجام برساند که هفتم بهمن ماه
آغاز فرصت مجدد برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد از اول اسفند
از روز یکشنبه اول اسفند تا روز سه شنبه سوم اسفند ماه 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و تمامی متقاضیان می توانند در مهلت اعلام شده نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود اقدام و در صورت مایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند. مشاور عالی سازمان سنجش گفت: همچنین به منظور مساعدت به داوطلبانی که در مهلت مقرر ( 1 تا 11 دی ماه 95) در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام نکرده اند ترتیبی
چگونه اهواز، آلوده ترین شهر جهان شد؟!
...؛ جایی که نمی دانی برای زنده ماندن باید دهانت را باز کنی و نفس بکشی یا آن را ببندی. دهان را باز کنی، حلق و گلویت پر می شود از گرد و خاک، طوری که خاک لای دندان ها و روی زبانت لمس می شود، قیزقیز می کند و در معده و ریه هایت می رود. اینجاست آن نقطه ای که به جای ممد حیات بودن می شود مخل حیات و این می شود که اهواز آلوده ترین شهر جهان نام می گیرد. به گزارش تیترشهر : خوزستان؛ جایی که نمی دانی برای زنده ماندن باید دهانت را باز کنی و نفس بکشی یا آن را ببندی. دهان را باز کنی، حلق و گلویت پر می شود از گرد و خاک، طوری که خاک لای دندان ها و روی زبانت لمس می شود، قیزقیز می کند و در معده و ریه هایت می رود. اینجاست آن نقطه ای که به جای ممد حیات بودن می شود مخل حیات و این می شود که اهواز آلوده ترین شهر جهان نام می گیرد. این روزها در اهواز گاه آب و برق و تلفن همراه و اینترنت قطع و مدرسه و دانشگاه و ادارات دولتی و حتی بازار نیز تعطیل می شوند. مراکز درمانی و بیمارستان ها پر شده از بیماران تنفسی. بعد از بحران هوا، بی آبی حالا از اساسی ترین رنج های مردمان این سرزمین است. همان ها که با ظرف های خالی در صف های چند کیلومتری به انتظار نشسته اند. هر چند چشم چشم را نمی بیند؛ اما گالن های آب در گوشه و کنار شهر بدجوری توی چشم می زند. حتی به خاطر قطع شدن برق، دستگاه های سنجش آلودگی هوا نیز نمی توانند اطلاعات لحظه به لحظه و دقیقی را از میزان ذرات معلق به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست بدهند. امسال دومین سال است که اهواز روزهای خاکی را تجربه می کند. بار نخست بهمن ماه دو سال پیش بود، بهمن ماه 93 و حالا باز دوباره خاک، آدم های خاکی و ... X اهواز؛ آلوده ترین شهر جهان بهمن ماه 1393 بود که روزهای خاکی اهواز شروع شد. پس از چند روز رایزنی با مجلس و دولت، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست به اهواز سفر کرد. او همانجا در نشست خبری اعلام کرد طبقه دسته بندی سازمان بهداشت جهانی، اهواز آلوده ترین شهر جهان بوده و معضلات جدیدی مانند ریزگردها به مسئله آلودگی هوای کلان شهرها افزوده شده است. ابتکار گفت: به نظر می رسد با یک پدیده در حال تغییر مواجه شده ایم و نیازمند تجدید قوا و بازنگری برنامه های پیشین هستیم. با رویکردی که دولت نسبت به این موضوع دارد و با توجه به آثار و تبعات بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی آلودگی هوا، تمام دستگاه ها مانند شهرداری باید بتوانند در چارچوب برنامه جامع کاهش آلودگی هوا ایفای نقش کنند تا شتابی که باید برای حرکت در حل این موضوع داشته باشیم، ایجاد شود. همه می دانند که معضل آلودگی هوا به صورت تدریجی بهبود پیدا می کند و نمی توان یک شبه به نتیجه دست یافت. تنها کاری که می توانیم در مواقع اضطراری انجام دهیم، تعطیل کردن کارخانه ها و معادن اطراف شهرهاست. علت چیست؟ نتایج یک پژوهش در بخش بیابان موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور نشان داده است حدود 60 درصد از انباشت های بادی کشور در نزدیکی کویرهای پست و شور قرار گرفته و با اندک اختلافاتی از آنها نشأت گرفته اند. در واقع می توان گفت چالش ریزگردها در کانون های داخلی کشور مرتبط با چالش آب است. حمیدرضا عباسی، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور که درباره ریزگردها پژوهش هایی را انجام داده معتقد است وضعیت کنونی خشکسالی ها است که چالشی به نام ریزگرد را در ایران پدید آورده است. او می گوید: پژوهش های دیرین شناسانه پژوهشگران سازمان زمین شناسی کشور نیز نشان داده است اغلب محیط های آبی ایران،هرگز دست کم در 12 هزار سال گذشته با چنین بحران و خشکسالی شدیدی که امروز نفس های شان را به شماره انداخته، روبرو نبوده اند. به راستی که کمتر تالاب و کویر شور خشکیده ای است که در کنار خود آثار و علایم توفان های گرد و غباری و انباشت های بادی را نداشته باشد. نگرانی بارش ریزگردهای شور از سطح خشک دریاچه ارومیه نیز به واسطه همین موضوع در ذهن ها شکل گرفته است. این عضو هیات علمی بخش تحقیقات بیابان موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع که هورالعظیم را یکی از منشأهای بزرگ ریزگرد خوزستان عنوان کرده است، می گوید: تصاویر ماهواره ای حاکی است حداقل بخش بزرگی از ریزگردهای اسفند ماه خوزستان از منشأهای داخلی و هورهای منطقه به خصوص هورالعظیم است. غلظت سنگین گرد و غبار در اهواز، رقمی حدود یک صدم گرم در متر مکعب که یک رکورد تاریخی را به ثبت رساند نیز حاکی از نزدیکی منشأ توفان گرد و غباری اخیر است. افزون بر تمامی اینها پایین بودن ارتفاع جبهه گرد و غبار و مستندات گزارشات هواشناسی نیز مؤید این امر است. باید توجه داشت کانون ها و منشأهای نزدیک و داخلی، توفان های گرد و غباری غلیظ تر و خطرناک تر نسبت به ریزگردهایی که از منشأهای دورتر می آیند، به وجود می آورند. این امر ضرورت تثبیت کانون های مذکور را بیشتر می کند. او در ادامه با تاکید بر نقش بسترهای رسوبی شور دریاچه ها و رودخانه های خشک در تولید ریزگردها می گوید: حداقل درباره خوزستان، سه کانون بزرگ گرد و غباری با ویژگی های متفاوت وجود دارد که اینها سوای منشأهای خارجی در کشورهای عراق و اردن و سوریه است. مشاهدات حاکی است که کانون های مذکور به سبب شرایط خشکی مستولی بر دشت خوزستان در چند ساله اخیر فعال تر شده اند. 3 کانون مهم گرد و غبار بر اساس این پژوهش، نخستین کانون در حد فاصل حمیدیه – ماهشهر و اهواز قرار گرفته است که توفان گردوغباری 21 بهمن سال 1393 از آن شکل گرفت. این کانون صفحه ای و نسبتا گسترده و وسیع شامل بستر دشت های رسوبی رودخانه های جراحی و کارون است که دارای شوری متغیر بوده و اخیرا فعال تر نیز شده است. خشک شدن رودخانه های جراحی و کارون در پایاب موجبات این تشدید را فراهم کرده است. این شرایط موجب شده که فرایند تثبیت آن بسیار سخت باشد. علاوه بر آن، کانون های کوچک تری نیز در حد فاصل بین آبادان و ماهشهر در ماه های اخیر فعال تر شده اند که بیشتر از نوع نقطه ای هستند. همچنین تالاب هورالعظیم به عنوان یک کانون بالقوه برای منطقه مطرح است که به واسطه خشک شدن، این روزها بلای جان خوزستانی ها شده است. این کانون به دلیل مدیریت غلط برنامه ریزان آب در سه کشور ترکیه، عراق و ایران فعال شده است. بیشتر سطح این کانون رد عراق قرار دارد؛ اما امکان شناسایی و اجرای طرح های مدیریتی مانند قرق و احداث بادشکن و با کمک عراقی ها به واسطه نزدیکی به مرزهای ایران امکان پذیر است. سومین کانون گرد و غباری یک کانون قدیمی فرسایش بادی است که از استان واسط عراق در نزدیکی شهر بدره شروع و تا شرق کرخه در داخل ایران عرصه ای بیش از 300 هزار هکتار را اشغال کرده است و بیشتر آن در داخل ایران قرار دارد. بخش های کوچکی از این کانون در استان ایلام و خاستگاه بیشتر آن آبرفت های تشکیل شده پای سلسله کوه های کبیر کوه در نقاط مرزی استان ایلام است که آبریز آنها از داخل ایران شروع و به داخل عراق ختم می شوند. متاسفانه وزارت نیرو بدون توجه به این امر، بندها و سدهایی را روی این رودخانه ها در دست احداث دارد که به طور مسلم تشدید فرسایش بادی را به دنبال خواهد داشت. وجود تپه های عظیم ماسه زارهای کرخه (ریگ خوزستان) گواه توان بالای این کانون گرد و غباری است. تثبیت این کانون گردوغباری دارای قدمتی بیش از نیم قرن است و پایگاه تثبیت شن خوزستان جزء اولین پایگاه های تثبیت شن کشور است که یکی از موفق ترین جنگل کاری ها در مناطق خشک کشور به شمار می آید؛ هر چند هم اکنون سرعت فعالیت های مذکور در سال های اخیر کاهش یافته و مدیریت مبتنی بر رویکرد علمی بر این جنگل ها حکمفرما نیست. X مدیریت نادرست منابع آب همین چند روز پیش معاون سازمان جنگل ها و مراتع کشور در گفتگو با روزنامه ایران بر نقش سدسازی ها در بروز پدیده ریزگرد تاکید کرد. پرویز گرشاسبی، معاون آبخیزداری و بیابان سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: عامل ریزگردهای اهواز، سدسازی روی رودخانه زهره است که طغیان آب رودخانه را از بین برده و دشت های هندیجان خوزستان را که از طغیان زهره مشروب می شد به کانون ریزگرد تبدیل کرده است. محدوده ای به وسعت 350 هزار هکتار که تا یک دهه قبل، بیش از 80 درصد آن پوشیده از آب و رودخانه و تالاب بوده و حالا به بیابانی بی آب و آبادی تبدیل شده است. این مطلب یکی از مهم ترین اظهارات مسئولان کشور بود که در عین حال با بی توجهی مواجه شده است؛ چرا که با تمام نظرات کارشناسی که در دهه اخیر درباره آثار نامطلوب سدسازی ها در بروز خشکسالی و از بین رفتن منابع آبی تجدیدپذیر کشور بیان شد، سدسازی و تامین بودجه برای انجام مطالعات و اجرای این پروژه ها همچنان ادامه دارد. به گفته پرویز گرشاسبی، معاون سازمان جنگل ها و مراتع کشور، در حال حاضر از مجموع 350 هزار هکتار تالاب و هور بیابانی شده در یک دهه گذشته در خوزستان، بیش از 50 هزار هکتار در نتیجه فعالیت های شرکت نفت در بستر تالاب هورالعظیم و توسعه میدان نفتی آزادگان ایجاد شده؛ اما مابقی این عرصه که حدود 70 تا 80 درصد را شامل می شود، در نتیجه مدیریت نادرست منابع آب و سدسازی های گسترده در بالادست رودخانه های استان به بیابان تبدیل شده است. نتیجه این همه سد و کانال های متعدد انتقال آب که یکی از مهم ترین آنها روی رودخانه زهره ساخته شده، حالا هزاران تن گرد و خاکی است که چند سالی است بر آسمان خوزستان باریدن گرفته و نفس ساکنان استان را به شماره انداخته است. آبگیری سدهای آسک و کوثر در بالادست این رودخانه در 11 سال گذشته عملا تیر خلاص را به زهره وارد کرد و بسیاری از دشت های استان خوزستان خشکید. گرشاسبی تاکید می کند برای کنترل کانونی ریزگردهای خوزستان در 80 درصد عرصه ها چاره ای جز مدیریت منابع آب نیست. او می گوید: همین عرصه هایی که الان می بینید این چنین خشکیده، دو سال پیش در زمستان زیر آب بود و حالا به این روز افتاده است و اگر ما در کشور مدیریت جامع آب و خاک داشتیم، امروز نباید اصلا تالاب خشکیده ای وجود داشته باشد اما این نمی شود که یک عده تالاب ها و هورها را خشکانده و بیابان کنند بعد ما بخواهیم با روش های سخت و پرهزینه احیایش کنیم. همچنین از مهم ترین مسائلی که در گزارش اخیر برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد UNEP نیز بر آن تاکید شد، نحوه مدیریت منابع آب و احداث شبکه های زهکشی و آبیاری است که 90 درصد از بزرگ ترین و زیباترین تالاب خاورمیانهرا به بیابان و نمکزار تبدیل کرد. تالاب های بین النهرین که در منتهی الیه رودخانه کرخه و دجله و فرات قرار دارند و در 40 سال گذشته ترکیه و عراق بیش از 32 سد بزرگ روی 2 رودخانه دجله و فرات احداث کرده اند. ایران نیز تا سال 91 با ساخت 14 سد در حوزه آبریز کرخه، ورودی آب هورالعظیم را تا حدی کاهش داد و علاوه بر این 36 سد دیگر هم در دست اجرا و مطالعه دارد. بودجه کافی تامین نشد معاون آبخیزداری و بیابان سازمان جنگل ها و مراتع کشور می گوید: فقط 10 درصد بودجه مصوب هیات دولت در تاریخ 23/9/93 داده شد؛ بودجه ای که مقرر شد بر اساس آن طرح های کنترل ریزگردها در خوزستان انجام شود. بر اساس آن مصوبه قرار بود 7 هزار هکتار نهال کاری، 30 هزار هکتار مالچ پاشی و 12 هزار هکتار بخش سیلاب و آبخوان داری در مناطق بحرانی انجام گیرد؛ اما بعد از ماه ها فقط حدود 10 درصد این بودجه در سال 94 تخصیص داده شد و الان نیز پس از گذشت 6 ماه از سال مالی، اعتبارات سال 95 سازمان هنوز پرداخت نشده. برای همین به استان ها اعلام کردیم که از محل اسناد خزانه، قراردادهای شان را با پیمانکارها ببندند چون هوا که گرم شود، دیگر کاری نمی توانیم بکنیم. گرشاسبی می گوید: متاسفانه امسال در خوزستان کاهش اعتبارات هم داشتیم به طوری که اعتبار بیابان زدایی در سال گذشته حدود یک میلیارد و 200 و امسال به 800 میلیون تومان کاهش یافته که حتی همین اعتبار محدود هم تاکنون تخصیص نیافته و اعتبارات ملی هم که برای استان خوزستان یک و نیم میلیارد تومان بوده، هنوز داده نشده و کار را برای مقابله با ریزگردها سخت تر کرده است. یک میلیون هکتار بیابان زایی جدید یک میلیون هکتار بیابان جدید فقط در پنج سال گذشته در کشور ایجاد کرده ایم. این را معاون آبخیزداری و بیابان سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفته است. گرشاسبی با بیان این نکته پرسید: سوال ما این است چرا باید سدسازی اینقدر توسعه پیدا کند و بعد مشکلات این چنین به وجود بیاید که ناشی از برنامه ریزی غلط و فقدان برنامه جامع آب و خاک و بخشی نگری است. بیابان زایی فقط در خوزستان نیست. به دلیل برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی، سدسازی، کانال سازی و زهکشی در دشت قزوین، ملارد و اشتهارد هم 200 هزار هکتار بیابان زایی داشتیم که اگر این کانون ها فعال شود، اتفاق بدی برای تهران و کرج رقم خواهد خورد. در ارومیه هم 200 هزار هکتار، در گاوخونی و هامون نیز به این صورت بوده است. در جازموریان هم با ساخت دو سد روی رودخانه بمپور و جیرفت 34 هزار هکتار اراضی کشاورزی را توسعه دادیم در عوض 300 هزار هکتار کانون بحران ایجاد کرده ایم. در خوزستان هم 350 هزار هکتار تالاب و هور را بیابان کرده ایم. او راه حل را اصلاح مدیریت منابع آب و تامین بودجه مقابله با بیابان می داند و می گوید: اما درباره خوزستان اگر این 350 هزار هکتار کانون بحران را بخواهیم مدیریت کنیم چاره ای نیست جز اصلاح مدیریت منابع آب. در این صورت بین 70 تا 80 درصد این اراضی را که پیش تر مملو از آب بوده، می توان کنترل کرد و این امر هزینه های دولت را هم کاهش می دهد؛ در حالی که بیابان زایی هر سال بیشتر از سال قبل کشور را تحت تاثیر قرار می دهد؛ اما بودجه بیابان زدایی سازمان جنگل ها در سال 95، تنها 64 میلیارد تومان بوده که هنوز یک ریال هم اختصاص نیافته است و اساسا هر سال هم بیشتر از 60 درصد کل بودجه اختصاص نمی یابد و همین امر باعث شده ایران که زمانی در اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در آسیا و جهان رتبه دار بوده، حالا با بین بست های جدی و بروز گرد و خاک های شدید با منشأ داخلی هم مواجه باشد. بنا به گزارش سازمان جنگل ها و مراتع کشور، در دو دهه اخیر و به علت مدیریت نامطلوب آب و خشکسالی و طرح های ناموزون و بی مطالعه عمرانی، حدود 350 هزار هکتار از اراضی خوزستان به اصلی ترین کانون های تولید گرد و غبار داخلی تبدیل شده اند. همچنین حدود 129 هزار هکتار از این اراضی بیابانی شده فقط در شمال شرق، جنوب و جنوب شرق اهواز واقع شده اند. راهکار حل بحران ریزگرد چیست؟ دکتر عباسی در نتیجه گیری پژوهش خود پاسخ را این گونه می دهد: در حال حاضر تمرکز بیشتر مدیران، برنامه ریزان و حتی پژوهشگران حوزه ریزگردها بر یافتن راه حل از طریق خاکپوش های طبیعی و مصنوعی است؛ در حالی که راهکار برون رفت از این موضوع در جایی دیگر و در استقرار گونه های گیاهی است. نگاهی به طرح های پژوهشی حمایت شده در بخش مالچ های مصنوعی از سوی بخش های دولتی گواه این تمرکز نابجاست؛ در حالی که از یک طرح با موضوعیت پوشش گیاهی حمایت نشده است. بر همین اساس، پیشنهاد جنگل کاری در کانون های تولیدکننده ریزگرد با روش های کنونی و بدون آگاهی فراوان از وضعیت اکولوژیکی و عدم مشارکت جوامع محلی با شکست مواجه است. الفبای مهار فرسایش بادی، پوشش گیاهی است. این در حالی است که سازمان جنگل ها و مراتع کشور به عنوان یک نهاد اجرایی با تمام توان بالقوه خود در بیش از نیم قرن فعالیت، تنها توانسته یک میلیون هکتار از مناطق خشک کشور را به زحمت تثبیت بیولوژیک کند. این امر نشان دهنده آن است که تثبیت کانون های فعال ریزگرد اگرچه شدنی است اما به راحتی میسر نیست. مطمئنا با تشدید پدیده ریزگردها در کشور، حساسیت های زیادی در بین مسئولان به وجود آمده و با فروکش کردن آن مجددا به فراموشی سپرده خواهد شد. به طور مسلم همان گونه که چالش پیش رو یک شبه به وجود نیامده است، راهکارهای مهار آن نیز با چند نشست کارشناسی به دست نخواهد آمد؛ ولی شناخت این پدیده و کانون های تولید ریزگرد، کمک شایانی به تصمیم گیری های کلان خواهد کرد. به نظر می رسد دولت تدبیر و امید علاوه بر کسری بودجه و مشکلات مالی فراوان، هنوز برنامه مشخص و مدونی برای محیط زیست در دست ندارد. هر چند برخی مسئولان و از جمله رییس سازمان حفاظت محیط زیست از همان روزهای نخست روی کار آمدن حسن روحانی درصدد بوده اند تا دولت و رییس آن را با اصول توسعه پایدار آشتی داده و آشنا کنند اما به نظر می رسد هنوز هم همان دیدگاه های سابق حاکم است. نمایندگان و مجریانی که همچنان بودجه سدسازی تصویب می کنند و در عمل، درک همه جانبه ای از مفاهیم علمی قوانین طبیعی و محیط زیستی ندارند؛ اگرچه شعار محیط زیستی می دهند و دولت محیط زیستی نام گرفته اند. منبع: ...
ناصر محمد خانی بعد از اعدام شهلا به اصرار خواهرم را صیغه 50 ساله کرد!
به گزارش خبرگزاری بین المللی کاسپین ، اما این اختلافات چه بود و از کجا شروع شد و چه اتفاقی افتاد که به دادسرا و اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران کشیده شد؟ خواهر همسر این بازیکن جنجالی از آشنایی آنها می گوید و اتفاقی که چند روز پیش رخ داد. ماجرای گروگانگیری چه بود؟ واقعا دامادتان را به خاطر گرفتن چک و سند خانه ربودید؟ اصلا گروگانگیری در کار نبود. ما مدت ها به دنبال ناصر می گشتیم چرا
سوداگران مسلح به تکنیک
؛ از فهم ایرانی ها از مدرن شدن تا نوع مدیریت شهری در ایران. از تراکم فروشی در تهران می گوید: این نمونه کامل مدیریت سوداگرانه شهری در یک جامعه با حاکمیت ضعیف قانون است . ذهنش، دنبال یک نقطه بازگشت است؛ می گوید: باید به خودمان بیاییم. با او در این گفت وگو از استیضاحش پرسیدیم و از انتقادها به شیوه مدیریتش بر ناوگان های حمل ونقل کشور و موضوع مسکن. در این گفت وگو روشن شد حتی عالی رتبه ترین مقام سیاست
شاه قبل از انقلاب خود را بازنده اعلام کرد
به گزارش افکارنیوز ، فروزنده در این یادداشت می نویسد: دقیقاً چهل وپنج روز پیش از انقلاب اسلامی بهمن سال 1357، میشل پونیاتوفسکی، فرستاده ویژه والری ژیسکاردستن رئیس جمهور وقت فرانسه برای دیدار و گفتگوی نهایی با شاه به ایران سفر کرد. پونیاتوفسکی مدت سه روز (پنجم تا هفتم دی ماه 1357) را در تهران گذراند. این ملاقات یک هفته پیش از برگزاری کنفرانس سران هفت کشور صنعتی در جزیره گوادلوپ فرانسه
گفتگو باقاتل خونسردی که طلافروش تهرانی را تکه تکه کرد+عکس
تا اینکه ساعت 5 سحرگاه دوشنبه 27 دی ماه کارگر شهرداری زمانیکه قصد خالی کردن سطل زباله فلکه اول مقداد را داشت با جسد تکه تکه شده مردی روبرو شد. خیلی زود تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس مرشدلو از شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27تهران در محل حاضر شدند و تجسس های ابتدایی نشان از آن داشت که قربانی همان مرد طلافروش است. کارآگاهان در ادامه ردیابی ها با حضور یک کارگر
انعقاد 11 هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به 11 هزار و 818 قرارداد و ارزش یک هزار و 649 میلیارد ریال رسید. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بورس کالای ایران ، روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در سه سررسید نزولی و در دو سررسید دیگر هم صعودی بود به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 222 هزار تومان افت 0،06 درصدی
چتر دولتی برای بازار سهام
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته همچنان در شرایط متعادل باقی ماند. در بازار دیروز شاخص کل با اتکا به رشد نماد شرکت هایی نظیر فولاد مبارکه، چادرملو، گل گهر و نفت بهران توانست به رشد 11 واحدی شاخص کل دست یابد. با این رشد شاخص به رقم 76 هزار و 828واحد رسید. در بازار دیروز در مهم ترین تحول، رئیس سازمان برنامه و بودجه از توقف انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه خبر داد. محمدباقر نوبخت، رئیس
انتخاب شهردار توسط مردم، گامی به سوی توسعه پایدار شهری
نخستین رئیس انجمن بلدیه رشت بود، او کار سازندگی در شهر را با جدیت تمام آغاز کرد و نخستین اداره بلدیه رشت پس از انتخاباتی که در روز دهم بهمن ماه 1286 برای تشکیل انجمن بلدیه برگزار شد، تاسیس گردید. برگزاری انتخابات مذکور و آغاز به کار اداره بلدیه که همزمان با تهران صورت گرفت، تاثیر فراوانی در توسعه شهری رشت داشت. مردم کلانشهر رشت از ابتدای بدو تاسیس شهرداری تاکنون، شاهد حضور 63 شهردار بوده اند
روحانی باید قاطعانه یارانه ها را حذف می کرد
بحران نشدیم، یعنی اقتصاد نفتی در شرایط امروز ایران با تورم زیر 10 درصد انصافاً خوب اداره شد، ولی با این حال مشکلات مردم گسترده است و بخش مهم مشکلات امروز مردم اشتغال است. این اشتغال هم به دولت نهم و دهم برمی گردد که در طول این سال ها یعنی 8 سال، خالص اشتغال کشور براساس آمار رسمی کشور ثابت مانده است. این عجیب است. خالص اشتغال در سال هایی که اشتغال درست می کردیم در بدترین شرایط 300 هزار
چتر دولتی برای بازار سهام
پیمانکاری صنعتی با نماد وپسا درج شد و در صف عرضه اولیه ایستاد. این شرکت در حوزه های خدمات تخصصی نصب، حمل و جابه جایی سازه های سنگین، تولید فوم سختxps، فعالیت های بازرگانی در حوزه جرثقیل های سبک و خدمات پس از فروش و فعالیت های بازرگانی مشغول به ارائه خدمات بوده و دارای سال مالی 30 اسفند و با سرمایه 250 میلیارد تومانی بوده که سود هر سهم سال مالی 95 را 146 ریال پیش بینی کرده است. سهامدار
پشت پرده ساخت خط مترو ولیعصر و نقش آقای خاص!
قانون - اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که اعضای شورای شهر در جلسه عصرگاهی، درحین بررسی تبصره های بودجه سال 95 شهرداری تهران برای اولین بار با یک طرح عمرانی بزرگ مواجه شدند؛ ایجاد خط مترو فاطمی_ تجریش . به گزارش قانون به نقل از ایسنا، در سوم اسفندماه سال گذشته، علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح بند مربوط به ساخت خط مترو فاطمی – تجریش با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مترو
تشریح جزئیات برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
تحصیلی کاربردی ندارد. از سویی مدرک گواهی عدم سوءپیشینه که حداقل سه ماه از آن نگذشته باشد نیز در مقطع ثبت نام لازم است و مشهوران به فساد، قاچاقچیان و معتادان و محکومین به حکم دادگاه صالحه نیز نمی توانند در انتخابات ثبت نام کنند. سخنگوی وزارت کشور سن رای دهندگان را 18 سال تمام ذکر کرد و گفت: در شهرهای کمتر از صد هزار نفر کسی که می خواهد رای دهد باید سابقه یک سال سکونت را در آنجا داشته باشد. وزارت کشور حتما جلو جابجایی سازماندهی شده جمعیت را می گیرد. وی افزود: تعداد اعضای شورای شهر براساس میزان فعالیت شورا و میزان جمعیت آن حوزه مشخص می شود که تهران برای دوره جدید 21 عضو در شورای شهر خواهد داشت. ...
شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری سال گذشته 15هزارمیلیارد ریال سودکردند
تهران- ایرنا- رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به این که شرکت های زیرمجموعه این صندوق در سال گذشته 15هزار میلیارد ریال(1500 میلیارد تومان) سود کردند، گفت: سرمایه ای که در اختیار صندوق بازنشستگی است باید با شفافیت خوبی اداره شود تا بتواند بخشی از تعهد صندوق ها را انجام دهد. به گزارش ایرنا، محمود اسلامیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه صندوق های بازنشستگی در جمع خبرنگاران
سایه ابهام بر سر رابطه تهران- ریاض
ایرانی هم ضمن قبول دعوت این کشور، اعلام کردند که هیئتی از ایران در تاریخ هفتم اسفند به عربستان خواهند رفت تا شرایط خود برای حضور در مراسم حج مطرح کنند و در این باره با مقامات این کشور رایزنی هایی انجام دهند. در همین راستا، روز گذشته هم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه ای برای بررسی استراتژیک و راهبردهای ایران درباره دولت عربستان داشت. سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست
شیر متهم مسمومیت مبهم چند دانش آموز
برابر آلودگی هوا آسیب پذیر ترند؟ به گزارش ایسکانیوز به نقل از همشهری : پدر یکی از دانش آموزان پایه اول دبستان قائم منطقه 8 تهران با تعریف جزئیات مسموم شدن فرزندش به دلیل مصرف شیر دانش آموزی گفت: 12بهمن در مدرسه به هر دانش آموز 2پاکت شیر تحویل شد.پس از نوشیدن شیر گروهی از دانش آموزان پایه های اول و دوم مسموم و راهی بیمارستان شدند که مدارک آن موجود است. او توضیح داد که شیر توزیع شده بین
شعار در انقلاب اسلامی ایران
قرون متمادی اشخاص بی لیاقت و زبونی را در میان هاله ای از تقدس ادعایی در قالب عناوینی چون، شاه شاهان، ظل الله، شاهنشاه، خاقان بن خاقان، بزرگ ارتشتاران، آریا مهر و... در رأس و صدر حکومت و نظام با عنوان سلطنت قرار داده بر جان و مال و ناموس ورعایا مسلط ساخته بود.( کریمی:1388، 17). علاوه بر شعار”مرگ بر شاه” از دیگر شعارهایی که شخص شاه را به عنوان نماد نظام سلطنتی مورد هدف قرار می داد به
آیا روحانی با برگزاری اجلاس سران اوپک موافقت کرده است؟
باید وارد میدان شود آیا دولت روحانی می تواند علیرغم آغاز فشارهای دولت ترامپ و مخالفت های عده ای در داخل کشور، اولین قرارداد اجرایی توسعه میادین نفت و گاز را با مدل جدید قراردادهای نفتی منعقد کند؟! به نظر می رسد برخی سطوح مدیریتی در شرکت ملی نفت نیز آمادگی انعقاد قرارداد جدیدی نفتی در چند ماه باقیمانده دولت یازدهم را ندارند. روند آماده سازی اسناد مناقصه با تاخیر مواجه شده و انگار عزم جدی
از شروط حضور خارجی ها در بازار خودرو تا آب پاکی وزیر روی دست صادرکنندگان
، افزایش درآمد روزانه فروش نفت ایران، طلا در انتظار تصمیم این زن و مرد، عیدی بازنشستگان روی هوا و ملاک دولت برای شناسایی پردرآمدها و حذف یارانه، را در بر دارد. تقویت 10 واحدی شاخص کل بورس تهران شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز یکشنبه 24 بهمن ماه 95 با افزایش 10 واحدی به رقم 76 هزار و 827 واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش 7 واحدی عدد 15 هزار و 497
اخبار کوتاه داخلی
اول ساعت 17:45 تا 18:15: مراسم افتتاحیه سپس مسابقات دور دوم جمعه 29 بهمن ماه:ساعت 9 تا 10:15: مسابقات دور سوم ساعت 10:15 تا 12:45: مسابقات برای کسب عنوان های پنجم و هفتم ساعت 16 تا 17:15: دیدار رده بندی ساعت 17:15 تا 19: دیدار فینال. مربی تیم ملی والیبال وارد تهران شد خوان سیچلو مربی تیم ملی والیبال ایران دیروز وارد تهران شد. به گزارش فارس، خوان سیچلو که تا
هادی غفاری: خلخالی، هویدا را نکشت/ دستم به خون کسی آلوده نشده
فرماندهی جنگ را می گیرد می دهد به سفیر روسیه در تهران، سفیر روسیه هم فوری این ها را می دهد به عراق، به صدام و صدام همه عملیات ما را با چند هزار کشته، حتی تا دو هزار، یک هزار کشته، یعنی حرکت ما را... ما این پرونده را کامل کردیم، چهار هزار برگ شد. در یکی از صفحات این پرونده عکسی بود که آخوند عقیدتی – سیاسی، اسم نمی برم، الان آمریکا زندگی می کند، کنار فرمانده نیروی دریایی نشسته است، این طرف خانم نشسته است