سایر منابع:
سایر خبرها
آب مشترکان پر مصرف قطع خواهد شد
به گزارش قدس آنلاین از یزد، علی اسلامی در نشست با اصحاب رسانه به تشریح وضعیت آب استان ، منابع موجود آب شیرین قابل شرب و نحوه تامین آب شرب و چالش هایی که استان به دلیل مشکل اساسی در تامین آب شرب با آن مواجه است پرداخت و از رسانه ها درخواست نمود تا مسائل آب استان را با استفاده از نظرات کارشناسان به طور خاص هم به متولیان این امر و هم به عموم مردم گوشزد نمایند . وی در رابطه با میزان مصرف
شناسایی مشرکان پُرمصرف تهرانی برای قطع آب
فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه از نظر قانونی باید فشار آب در آپارتمان ها تا چهار طبقه را تأمین کنیم و برای بیش از آن باید از تأسیساتی در داخل ملک برای پمپ و مخزن استفاده شود، گفت: در ساختمان های بلند این کار به صورت استاندارد انجام می شود اما برخی مشترکین به صورت غیراستاندارد بعد از کنتور آب، پمپ نصب می کنند که موجب افزایش سرعت آب و در برخی موارد خرابی کنتور می شود و حتی ممکن است نمایشگر
96 هزار فقره انشعاب آب روستایی در زنجان وجود دارد
اختیار دارد . مهانفر از وجود 104 پروژه اجرایی آب در روستاهای استان زنجان خبر داد و گفت: یک مجتمع آبرسانی روستایی در حال اجرا است . مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تعداد مجتمع های دارای پروژه مطالعاتی را دو مجتمع عنوان کرد. مهانفر افزود: سرانه مصرف آب توسط هر نفر در شبانه روز در استان 155 لیتر است . وی حجم آب زیر زمینی در سال گذشته را
مصرف آب در کهک بالاتر از الگوی مصرف است/ برخورد جدی با متخلفان
برای اجرای خط انتقال آب رسانی به بخش کهک، گفت: در حال حاضر با استفاده از آب سرشاخه های دز، آب شرب مورد نیاز این شهر تأمین شده است. مدیر امور شهرهای آبفای استان حجم مصرف آب در شهر کهک را با در نظر گرفتن تمام ملاحظات و شرایط زندگی شهری بالاتر از استاندارد دانست و گفت: در حال حاضر کارشناسان شرکت آبفای شهری با بررسی های فنی بر روی شبکه توزیع آب بررسی نقشه های پراکندگی مصرف مشترکین و زوم بندی
ساماندهی75 درصد فاضلاب کرمان باقی مانده است/لزوم مشارکت بخش خصوصی
دریافت نکرده اند. طاهری این بزرگترین چالش دنیا به ویژه در منطقه خاورمیانه را آب دانست و گفت: اجازه ندهیم در اثر کم آبی در آینده کرمان با مهاجرت معکوس، عدم سرمایه گذاری و مورد اقبال عمومی قرار نگرفتن مواجه شود. این مسئول یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان کرمان 15 میلیارد تومان به شرکت برق بدهکار است. وی با اشاره به اینکه 75 درصد فاضلاب شهر کرمان باقی مانده است، گفت: این
معاون عمرانی استاندار کردستان از طرح اضطراری تامین آب سنندج بازدید کرد
، افت شدید منابع آب زیرزمینی، افزایش سرانه مصرف و استفاده از آب شرب برای سایر مصارف، متاسفانه استان کردستان و بالاخص شهر سنندج با مشکل جدی کمبود آب مواجه است. علیرضا تخت شاهی افزود: این شرکت در راستای گذر از تنش آبی در سال جاری اقدامات مناسب و موثری را در قالب طرح های تامین کوتاه مدت و بلندمدت انجام داده که اجرای پروژه احیاء و بهره برداری مجدد ایستگاه پمپاژ پل شیخ شهر سنندج از جمله اقدامات
بهره وری صحیح از آب نیازمند فرهنگ سازی است
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بهره وری صحیح از آب، نیازمند فرهنگ سازی در سطح خانواده، مدرسه و استفاده از پتانسیل جامعه علمی کشور و استان است. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، مهدی قمشی، فرهنگ کنونی استفاده از این نعمت خدادادی در کشورمان را قابل قبول ندانست و اظهار کرد: هم اکنون مقدار مصرف سرانه آب در کشور برای امور شرب و بهداشت در
وجود 40 درصد هدررفت و انشعابات غیرقانونی آب در کرمان
حفاری چاه های آب از 150 متر در گذشته به 300 متر در حال حاضر رسیده است. وی بیان داشت: 27 شهر استان در حالت وضعیت قرمز قرار دارد یعنی تولید آب آنها از مصرف کمتر است و همچنین 21 شهر روی نقطه زرد یعنی تولید و مصرف آن ها برابر هم قرار دارند و وضعیت 20 شهر نیز متعادل است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان افزود: هزاران انشعاب غیرمجاز در استان وجود دارد به عنوان مثال تعداد تمام
تمدید مرحله پنجم آبگذاری کانال های آب کشاورزی گیلان
همراهی و دقت نظری که تاکنون داشته اند، خواستاریم تا با استفاده بهینه و موثر از امکانات و تأسیسات آبی و نیز رعایت نکات و موارد مربوط به صرفه جویی در مصرف بهینه آب ، ضمن اصلاح و پاکسازی انهار بین مزارع اقدام لازم را در خصوص بهره برداری بهنگام از چاه های عمیق و غیرعمیق به عمل آورند. بنا به اعلام علیرضا شعبان نژاد رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛ خوشه های برنج در اکثر شالیزارهای شهرستان های استان
فاضلاب در رودخانه گنج نامه
دررودخانه می شود. این دلایل را در کنار کمبود بارش، کم آبی، تغییر مسیر رودخانه ها و چشمه ها، ماشین شویی در مسیر چشمه ها، حضور عشایردر کنار رودخانه و دلایل دیگر باعث می شود پاک ترین و زلال ترین آب الوند به آلوده ترین آب تبدیل شود. گفته می شود؛ یک هفتم آب شهر همدان معادل 15 درصد از طریق رودخانه عباس آباد تامین می شود وبهداشتی نبودن آب عباس آباد چندین بار در شورای تامین شهرستان
شناسایی 17 واحد آلوده کننده گنجنامه
شناسایی شدند که بررسی های اولیه نشان داد فاضلاب واحدهای مزبور وارد چاه های جذبی شده و بعضا با لوله گذاری بطور مستقیم به رودخانه گنجنامه تخلیه می شود. وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و بروز آلودگی شدید رودخانه که با شروع برداشت آب شرب از آن، تهدید علیه بهداشت عمومی را در پی خواهد داشت اداره محیط زیست شهرستان همدان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب
آب در روستاهای استان زنجان جیره بندی می شود
. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد هدر رفت آب در تاسیسات آب روستایی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه عمر مفید تاسیسات آبرسانی کم و رو به پایان است متاسفانه 40 تا 44 درصد از آب به هدر می رود. وی گفت: از کل منابع آبی 70 درصد در بخش کشاورزی، 23 درصد در بخش صنعت و 7 درصد در بخش شرب مصرف می شود در حالیکه در ایران 90 درصد آب در بخش
مدیر امور منابع آب: شهرستان خاش در وضعیت بحرانی بی آبی قرار دارد
کرد. وی افزود: اثرات منفی ناشی از افت سطح آب زیرزمینی بر روند کاهش آبدهی منابع آب زیرزمینی(چاه، چشمه، قنات)، تغییر محل و کف شکنی مکرر چاه ها، نشست زمین و کاهش ظرفیت حجم مخازن آب زیر زمینی، افت کیفی منابع آب و شور شدن تدریجی آنها، ایجاد محدودیت در مصارف کشاورزی، صنعت و شرب و افزایش سرسام آور هزینه های تامین انرژی نقش مهمی در این زمینه دارند. گرگیچ ادامه داد: مشکلات تأمین آب آشامیدنی
آژیر قرمز کم آبی در 27 شهر استان کرمان
به گزارش بولتن نیوز ،محمد طاهری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان 68 شهر و 129 روستای استان را زیر پوشش دارد افزود: 20 شهر هم در وضعیت متعادلی هستند. وی جیره بندی آب در روزهای پیش رو را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مردم جیره بندی را شاهد نباشیم. وی گفت: تعداد 28 حلقه چاه جدید
باغداران کیوی در آستارا نسبت به حفر چاه برای آبیاری باغها اقدام کنند
فصل گرما لازم برشمرد و اضافه کرد: منابع آبی در حد لزوم در شهرستان آستارا وجود دارد ولی آنچه که در برخی از ایام فصل تابستان باعث بروز مشکل کم آبی می شود عدم مدیریت صحیح از سوی مصرف کنندگان است. وی با تقدیر از مدیریت منابع آب شرب توسط آب و فاضلاب شهری آستارا در ایام گرم سال ، اظهار کرد: هم اینک به مدیریت آب از سوی شهروندان و مسافران بیش از پیش نیازمندیم. وی ادامه داد: مردم باید با مدیریت
روند اجرای پروژه احیاء ایستگاه پمپاژ پل شیخ سنندج قابل تقدیر است
خود در راستای تامین آب شرب مورد نیاز مردم بهره برداری می کند. مدیرعامل شرکت آبفا کردستان هم در این بازدید در خصوص طرح اضطراری تامین آب شرب شهر سنندج گفت: با توجه به کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی ، کاهش حجم ذخیره قابل استحصال جهت آب شرب در سدهای مخزنی، افت شدید منبع آب زیرزمینی، افزایش سرانه مصرف و استفاده از آب شرب برای سایر مصارف متاسفانه استان کردستان و به ویژه شهر سنندج با مشکل جدی
44 درصد از آب های تولیدی به هدر می رود
اینکه از کل آبی که در دنیا مصرف می شود، 70 درصد در بخش کشاورزی، 23 درصد در بخش صنعت و 7 درصد در بخش شرب خانگی است، اظهار کرد: این آمار در ایران به این صورت است که در بخش کشاورزی 90 درصد، در بخش صنعت 1.5 درصد و در بخش شرب 8.5 درصد آب مصرف می شود، این در حالی است که در استان زنجان شاهد مصرف 89.43 درصد آب در بخش کشاورزی، 3.8 درصد در بخش صنعت و 6.77 درصد در بخش شرب هستیم. مدیرعامل شرکت آب و
کاهش قریب 50 درصدی آبدهی مهمترین منبع آبی سمنان
/> فرماندار سمنان با اشاره به اهتمام همه مدیران ارشد استان و به ویژه استاندار در حل مشکل کم آبی سمنان افزود: مردم و دولت در کنار هم و با همدلی و همزبانی این مشکل را پشت سر خواهند گذاشت. تدوین طرح زوم بندی آب شرب شهر سمنان طاهریان مدیرکل آب و فاضلاب شهری سمنان با اشاره به طرح زوم بندی شهر سمنان به صورت هفت زوم منطقه ای گفت: این طرح برای اجرا در مواقعی که ناچار به نوبت بندی
27 شهر استان کرمان در وضعیت قرمز آب قرار دارند
که امام جمعه کرمان در طی سالیان قبل از حامیان صنعت آب استان کرمان بوده و فرمایشات وی راهگشای مسائل شرکت آب و فاضلاب استان است، گفت: در حال حاضر 68 شهر و 129 روستا تحت پوشش شرکت آبفای کرمان قرار دارند که از این تعداد وضعیت آبی 27 شهر استان در وضعیت قرمز، 21 شهر در وضعیت زرد و 20 شهر در وضعیت سبز و قابل اعتماد قرار دارند . مدیرعامل آبفای استان کرمان در ادامه افزود: منبع تامین 98 درصد آب
مصرف 93 در صدی آب در بخش کشاورزی
های زیرزمینی بوده است. وی ادامه داد: خشک شدن منابع آب سطحی و چشمه ها نیز یکی از مشکلات اساسی ماست و شرکت آبفار به طور متوسط از 10 درصد چشمه ها به عنوان منابع آبی خود استفاده می کند که آن هم در وضعیت خشکسالی و افت محسوس قرار دارد. شکیبافر گفت: مصارف بی رویه غیرمجاز، دوری و فاصله روستاها از یکدیگر و آبرسانی از طریق تانکر، بخشی دیگر از مشکلات آبفار به ویژه در نقاط شمالی گلستان
وضعیت آب در 27 شهر استان کرمان قرمز است
است، گفت: این آب باید در شبکه شهری مورد استفاده قرار گیرد و مردم از آن برای شستشو خودرو استفاده نکنند. وی گفت: هزاران انشعاب غیرمجاز در استان وجود دارد به طوری که در فهرج کل انشعابش 2 هزار تا است که 500 انشعاب آن غیرمجاز است. وی تاکید کرد: ما در استان با همه مشکلاتی که داریم 27 شهر استان روی نقطه وضعیت قرمز است آب تولید از آب مصرف کمتر است . طاهری ادامه داد: 21 شهر روی نقطه زرد هستند تولید و مصرف برابر است و 20 شهر وضعیت متعادل دارد. انتهای پیام/ج
هرمزگان در تشنگی اش می سوزد
رنج ببرند بلکه سرانه بالقوه منابع آب این شهر نیز به کمتر از 1000 لیتر در سال برسد که به لحاظ معیارهای مورد قبول در آستانه بحران آب تلقی می شوند. آب 67 حلقه چاه در هرمزگان شور شده است مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری بندرعباس افزود: در حال حاضر 60 درصد از آب شرب شهرهای استان از چاه، 25 درصد از سد، 12 درصد از آب شیرین کن ها و 3 درصد نیز از خط محرم تامین می شود. همچنین از 168
اجرای جیره بندی اب در برخی شهرها
سبز و آبیاری جهت گیاهانی که استفاده خوراکی ندارند، استفاده کرد. مصرف این آب ها برای آبیاری درختان چوب ده و گیاهان صنعتی مانند روناس و پنبه مفید است. تنش آبی در6 شهر کهگیلویه و بویراحمد سید علی لدنی نژاد ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 6 شهر یاسوج، سوق، مادوان، لیکک، دهدشت و چیتاب در این استان در وضعیت تنش آبی قرار دارند که در صورت مدیریت نکردن
کاهش 11 درصدی نزولات جوی استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد حسین مهان فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن هفته صرفه جویی در ماه نخست افزایش مصرف آب اظهار داشت: آب به عنوان گران بهاترین عنصر در اختیار باید قدر دانسته شود. وی به الگوی مصرف آب در استان زنجان اشاره و اضافه کرد: این درصدها در کشاورزی، صنعت و شرب به ترتیب 89.43، 23 و 7 درصد است. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان
آب را در این کم آبی، درست مصرف کنید
با یک بارندگی شدید رخ می دهد برنامه ای در نظر نگرفته اند. استان هرمزگان با 65درصد کاهش بارندگی در بین 31 استان کشور ،ردیف آخر را به خود اختصاص داده است و هدر رفت آب در زمینه شرب، کشاورزی ،آبیاری درختان ، فضای سبز و چمن سرآمد است و مسوولان تاکید می کنند در این زمینه باید چاره اندیشی شود. همه ما دلمان می خواهد آب کم مصرف کنیم ولی وقتی پای عمل می رسد یادمان می رود که این منبع آب تنها به
زنگ خطر بحران آب در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است
از یک لیتر آب این رودخانه ها به عنوان شرب وجود ندارد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 90 درصد آب شرب شهر یاسوج از منابع زیر زمینی و چاه های عمیق از جمله وجود 7 حلقه چاه در تنگ کناره تامین می شود. لدنی نژآد با اشاره به مزایای نصب تانکر ذخیره سازی آب در پشت بام ساختمان ها بویژه در شهرهای یاسوج و مادوان، بیان کرد: تعدیل فشار شبکه، تنظیم تداوم جریان آب، کاهش هدر روی آب و نبود مشکل در زمان قطعی و نوسانات برق از جمله این مزایا است. انتهای پیام/ ی ...
خشکسالی بیش از30 درصد چاه های چهارمحال وبختیاری را ازمدارمصرف خارج کرد
...: سالانه 39 میلیون متر مکعب آب شرب و بهداشتی از طریق چاه وچشمه در اختیار 205 هزار مشترک آب در 40 شهر استان قرار می گیرد . به گزارش ایرنا، سرچشمه سه رودخانه بزرگ کارون، زاینده رود و دز در چهارمحال وبختیاری قرار دارد که در گذشته تامین کننده 10 تا 11 درصد از نیاز آبی کشور بود اما هم اکنون با تداوم هشت ساله خشکسالی و کاهش بارشها میزان منابع آبی این استان بحدی کاهش یافته که بیش از 200 روستا وبرخی شهرهای استان برای تامین آب با مشکل مواجه است. از اول تا هفتم تیرماه با عنوان هفته صرفه جویی نامگذاری شده است . 8125/6014/ ...
30 درصد خطوط آبرسانی استان بوشهر فرسوده است
افزود: در سال 92 سرانه آب در استان بوشهر 350 لیتر بوده ولی امسال این سرانه به 226 لیتر رسیده است که کاهش شدیدی را روایت می کند. مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر، استاندارد سرانه مصرف آب برای جمعیت شهری را 220 لیتر و برای کلان شهرها 200 لیتر عنوان کرد و ادامه داد: سرانه آب در استان بوشهر بیشتر از کلان شهرها است ولی چون به مصرف بالای آب عادت کرده ایم، وضعیت موجود برای ما بحرانی است
بارش ها در زنجان 11 درصد کاهش داشته است
هم در بخش شرب مصرف می شود. مهانفر بابیان اینکه بحران آب در استان جدی است گفت: باید مدیریت مصرف و مدیریت خاص مدنظر قرار گیرد. وی بابیان بارش متوسط در سال گذشته 300 میلی بوده است گفت: بارش در سال آبی 93 و 94 ، 182 میلی متر بوده که امسال نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تصریح کرد: متأسفانه برداشت بی رویه از چاه ها و آب های زیرزمینی و حفر چاه های غیرمجاز کم آبی را تشدید می کند.
آسیب دیدگی بخشی از شبکه توزیع آب سمنان
باشیم، این طرح اجرایی می شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان مزایای زوم بندی را مدیریت بهتر فشار آب و کاهش تبعات اجتماعی نوبت بندی قطعی آب دانست و گفت: یکسان سازی آب شرب شهر سمنان نیز از طرح های اولویت دار شهرستان سمنان است که این موضوع در دستور کار این اداره قرار دارد. طاهری بر اطلاع رسانی و آگاه سازی بیشتر مردم در راستای مصرف بهینه و صرفه جویی بیشتر تأکید کرد. انتهای پیام/2249/ز20/د1000