سایر خبرها
هادیاً الی الحَقّ المُبین/ ای راهنمای به سوی حق آشکار . حق گاهی مبین است و گاهی غیر مبین؛ گاهی آشکار است و گاهی غیر آشکار. اگر حق و حقیقت برای انسان، مسلمان، طلبه یا مؤمنی آشکار شد، با تمام قوت راه خدا را طی می کند؛ اما اگر در حالتی از ابهام قرار داشته و حق غیرمبین را ببیند، در آن صورت ممکن است راه خدا را همیشه طی نکند. قرآن کریم در آیه اول سوره حجر می فرماید: الر ...
دیگر از همین پیغمبران عیسی بن مریم است که هنوز در گهواره بود و گفت: إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیًّا.[6] علت این تفاوت را کسی غیر از خدا نمی داند. آن قدر رموز و حکمت های پیچیده در کار است که روی حساب عادی هیچ مخلوقی نمی تواند بر آن ها احاطه پیدا کند، مگر این که با تعلیم و الهام الهی به فردی عنایت شود. ذهن و معلومات انسان کفاف نمی دهد که همه اسراری که با این ...
بر اساس حکمت الهی و اهدافی است که برای آفرینش در نظر دارد. خداوند می فرماید: وَابْتَغُواْ مَا کَتَبَ اللّهُ لَکُمْ؛ و آنچه را خدا برای شما مقرر داشته طلب کنید. (بقره، آیه 187) اینکه فرمود مقدرات را بجویید، به معنای رضایتمندی به آن مقدرات و تلاش برای رسیدن به آنها است. پس انسان نه تنها از مقدرات الهی فرار نکند بلکه باید دنبال مقدرات باشد و آن را بجوید و بخواهد . 3. تعیین هر ساله مقدرات در ...
...> علل رنج های انسان معاصر برای آنکه بهتر به شناخت رنج های روحی و روانی انسان های معاصر برسیم، لازم است برخی از زمینه های ایجاد رنج های بشر امروز را بشناسیم. در نتیجه به اختصار تعدادی از آنها را ذکر می کنیم: 1. فطرت های معنویت گرا همه انسان ها فطرتاً الهی اند و هیچگاه این نور افول نمی کند: لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ (روم: 30) فطرت همان ویژگی است که در یوم الست متجلی ...
به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در جلسه تفسیر آیه 16 سوره حدید با این عنوان: أَ لَمْ یَأْنِ لِلَّذینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَ ما نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَ لا یَکُونُوا کَالَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلُ فَطالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ کَثیرٌ مِنْهُمْ فاسِقُونَ اظهار داشت: موضوع این آیه عوامل سنگ دلی و خشوع دل است. وی ...
کند دوری از اشرار است. قرآن در سوره زخرف آیه 67 می فرماید الْأَخِلاَّءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلاَّ الْمُتَّقینَ*یا عِبادِ لا خَوْفٌ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ وَ لا أَنْتُمْ تَحْزَنُونَ . دوستان در آن روز دشمن یکدیگرند ، مگر پرهیزگاران! معنای دوم مرافقت با اشرار، همراهی با اشرار است و آیه 38 اعراف که نقل می کند قالَ ادْخُلُوا فی أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِکُمْ ...