سایر منابع:
سایر خبرها
ماجرای سرقت های سریالی در گلستان
که داخل خودروش، اسناد مالکیت خودرو، گوشی تلفن همراه، 40 هزار تومان وجه نقد، دسته چک مربوط به دو بانک متفاوت و فیش های مربوط به مسکن مهر نیز بوده است. سرهنگ اکبری افزود: پس از دو روز از وقوع حادثه مالک خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد که مدارک خودرو وی توسط فردی پیدا شده و در یکی از محلات شرق گرگان، به برادرش تحویل داده شده است. رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان
وزیر نیرو: شرایط بارندگی ها بحرانی تر شد
میلیون لیتر از مجموع آب این سد برای مصارف کشاورزی و چهار میلیون لیتر نیز برای شرب مصرف می شود. ساوه با دارا بودن 500 واحد صنعتی فعال و 50 هزار فرصت شغلی ، مزیت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف صنعت و کشاورزی دارد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: طرح فاضلاب شهر ساوه با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد ریال شامل تصفیه خانه فاضلاب با فرایند لجن فعال با ظرفیت تصفیه 35
سفر به روسیه برای ایرانی ها سخت می شود؟
روسیه به عنوان کشوری اروپایی خارج از حوزه ی یورو، همواره یکی از راحت ترین شرایط را برای صدور ویزای توریستی داشته اما این روند در روزهای اخیر با برخی دشواری ها برای مسافران ایرانی همراه شده و نگرانی هایی برای آژانس داران ایجاد کرده است. به گزارش ایسنا، کشور روسیه در ایران سه کنسول گری در شهرهای تهران، اصفهان و رشت دارد. کنسول گری های این کشور در ایران، ازجمله در تهران، برخلاف کشورهای
رونمایی از اطلس ملی فولاد ایران
حال احداث با ظرفیت بالای 30 هزار تن و با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی، تعداد کارخانه های موجود و صنایع مرتبط فولاد در هر استان از جمله مواردی است که در اطلس ملی فولاد دیده میشود. بنا بر این گزارش سیدمحمدرضا دانشگر مجری و مدیر اجرایی پروژه اطلس ملی فولاد ایران نیز در گفتگو با خبرنگار فولاد گفت: موضوع تدوین اطلس ملی فولاد از جایی شروع شد که به دلیل انجام ممیزیهای متعدد توسط اینجانب در
خواهرزاده خطاکار به میز محاکمه رسید
هشت عدد النگوی دستش را در آوردم و بعد سراغ کمد دیواری رفتم و 450 هزار تومان و دو زنجیر طلای دیگر نیز سرقت کردم. وی ادامه داد: پس از سرقت طلا ها را فروختم و پولش را به همسرم دادم و به او گفتم که برای کار به شهرستان می روم. با کامل شدن تحقیقات و بازسازی صحنه جرم، قرار مجرمیت محمد به اتهام قتل عمد و سرقت از سوی قاضی حسین پور، بازپرس ویژه قتل صادر شد تا پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شود.
دانشگاه آزاد متعلق به خداست
/> راه اندازی پژوهشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک رئیس هیات امنای بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با بیان اینکه امروز از خبر راه اندازی پژوهشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک از سوی دکتر میرزاده بسیار خوشحال شدم، اظهار داشت: این پژوهشگاه نیز مانند خود دانشگاه آزاد اسلامی نامش پر آوازه خواهد شد زیرا با بهره گیری از قریب به 8 هزار آزمایشگاه و چند هزار کارگاه و یکپارچگی آنها در طرحی با نام
مشکلات بزرگترین مجموعه ورزشی کشور
شود. با صدور این گواهی، تکلیف 258 هکتار از اراضی مجموعه ورزشی آزادی مشخص شد اما این مجموعه 330 هکتار است و این یعنی بلاتکلیفی 72 هکتار دیگر از اراضی مجموعه ورزشی؛ البته از این میزان هکتار، حدود 30 هکتار به نام دولت و به نمایندگی وزارت راه و شهرسازی است. فقط کافی است در کمیسیون مستندسازی برای تغییر نام بهره بردار اقدام شود اما مستندسازی بخش باقی مانده دیگر به چه صورت است و چرا تاکنون انجام
دو شکارچی متخلف در منطقه کرکس نطنز به پرداخت جریمه و حبس محکوم شدند
، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا و غیره در آن وجود دارد. منطقه حفاظت شده کوهستان کرکس نطنز با 114 هزار هکتار وسعت یکی از زیباترین و بکرترین مناطق حیات وحش استان اصفهان است که از گونه های جانوری مختلفی برخوردار است و همواره مورد تهدید شکارچیان قرار دارد. 7430/6021
ادغام سه سازمان بیمه ای
کارگران نیز به چهار هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: جدایی درمان از تامین اجتماعی امکانپذیر نیست و هنوز هم طرحی در این خصوص از سوی دولت ارائه نشده است. وی به جلسه شورای عالی بیمه در چهارشنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسه سه طرح به تصویب رسید که وحدت رویه سازمان های بیمه گر (بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح)، قرارداد با ماماها در سه استان به صورت پایلوت و قرارداد با
مرور عناوین مختلف خبری استان گلستان
تکمیل و پیش نیاز ثبت نام در کلاس های فنی و حرفه ای و مهارتی انجام شد. در این کارگاه آموزشی جمعی از همسران شاهد و فرزندان شاهد با مدرک تحصیلی دیپلم و بیکار حضور داشتند. *** مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گلستان در دیدار با فرماندار کردکوی با اشاره به آزادسازی سهمیه سوخت گفت: در تمامی جایگاه های استان روند توزیع و مصرف سوخت به صورت روزانه رصد می شود. امیر بنی کریمی با
صدور مجوز فعالیت چهار مؤسسه مردمی درجلسه هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، حمیدرضا عسگری مورودی، مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز و دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان با اعلام این خبر افزود؛ فعالیت مؤسسات مزبور در زمینه های میراث فرهنگی و گردشگری، نشاط اجتماعی و نیکوکاری بوده و پس از بررسی های لازم تخصصی، با درخواست پروانه فعالیت آنان توسط هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان موافقت گردید. وی در
وقتی پاسدار انقلاب اسلامی، جنگ طلبان آمریکایی را تحقیر کرد
محسن رضایی امشب در گفت وگوی ویژه خبری، پاسخگوی سؤالات کارشناس و مجری برنامه درباره روند مذاکرات هسته ای بود. به گزارش تابناک ، در حالی که مذاکرات هسته ای میان کشورمان و 5+1 در وین به اوج رسیده و به واپسین روزهای خود نزدیک شده، گفت وگوی ویژه خبری امشب به این موضوع اختصاص یافت و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام میهمان ویژه این بخش خبری بود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در
تصفیه خانه فاضلاب ساوه قابلیت توسعه برای 240هزار نفر را داراست
به گزارش بی باک، عبدالرضا خلیلی عصر شنبه در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب ساوه افزود: تصفیه خانه فاضلاب ساوه با نصب 65 کیلومتر شبکه با صرف 390 میلیارد تومان اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت و این یازدهمین تصفیه خانه فاضلاب در استان مرکزی است که علیرغم محدودیت و تحریم ها، تجهیزات آن از خارج فراهم و بهره برداری شد. وی بیان داشت: تکمیل تصفیه خانه آب شرب الغدیر، سامانه شبکه دوم
چرا در طراحی تجربه کاربری خدمات برای مشتریان بانکی، باید اول روی موبایل تمرکز کرد؟
باید چراغ راه شما باشد. مثال های خوبی برای استفاده بهره بردن از سادگی در طراحی تجربه کاربری وجود دارد. از طراحان صنعتی برتر مانند دایتر رامس ( + ) و جاناتان آیو الهام بگیرید و فکر کنید که چگونه یک طراحی مناسب می تواند برای مشتری مشکل گشا باشد. حرفه های این صنعت را به کار بگیرید و تجربه کاربری خود را جدی بگیرید. مشتریان خواهان قابلیت سلف سرویس در هر زمان و مکانِ ممکن هستند و می خواهند
توییت مقام وزارت خارجه ایران حذف شد؛ فعلا خبری در راه نیست/ تأخیر در سفر لاوروف به وین/ موگرینی: پیشرفت ...
صورت عدم حصول نتیجه در مهلت مقرر، تحریم ها مجددا باید اعمال شوند. کشورهای 1+5 در نشست دوم خود تلاش می کنند تا با جمع بندی مواضع خود، راه حلی برای این چالش تازه بیاندیشند. "برنا" در همین رابطه می نویسد: "ناهماهنگی بین کشورهای طرف ایران باعث کند شدن روند مذاکرات شده است. ناهماهنگی که انتظار می رفت با رفتن اشتون و مدیریت موگرینی کاهش یابد اما این اتفاق نیفتاد و هم چنان شاهد ناهماهنگی و بد
بسیاری از مشکلات جامعه امروز ما به بحث فرهنگی برمی گردد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، بی نظیر جلالی امشب در حاشیه محفل انس با قرآن که با حضور کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در سازمان فنی و حرفه ای این استان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن برای ما یک چراغ هدایت است که باید نگرش های خود را با آن تغییر دهیم. وی با اشاره به اینکه امیدواریم در سایه قرآن جامعه موفقی داشته باشیم، عنوان کرد: تشکیل شورای عالی فرهنگ به منظور هم
واکنش باشگاه ذوب آهن به عدم صدور رضایت نامه محسن مسلمان
قرارداد سه بحث است.اول فسخ قرارداد با باشگاه،سپس مراجعه به هیات فوتبال استان و در پایان دریافت خروجی از استان.فکر می کنم بهتر باشد مسلمان خودش به اصفهان بیاید تا این امور را پیش ببرد. فقیهی درباره اینکه مسلمان می بایست صبح فردا همراه کاروان پرسپولیس راهی ترکیه شود بیان داشت:این مراحلی است که بازیکن شخصا باید طی کند.برای مثال ما وقتی در حال جذب محمد نژادمهدی از پدیده بودیم همین روند را طی کردیم و او یک روز بیشتر در مشهد ماند و خودش کارهایش را پیش برد.
گفتگوی “محمد جعفر محمد زاده” با “مهدی نژاد” امام جمعه سابق کوهدشت
به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری [...] به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری با قرار قبلی راهی گرمسار شدم .از سالهایی که جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج سید علی مهدی نژاد کوهدشت بوده تا الان ارتباط مستمر و البته خانوادگی ام با ایشان قطع نشده است. بار چهارمی است که به گرمسار می آیم ، سه بارش جمعه بوده و توفیق شرکت در نماز جمعه را هم یافته ام. واین بار به قصد دیگری آمدم ،چهارمین سالگرد رحلت حضرت آیت الله مروجی نزدیک است و قصد دارم برای سالگردش مجموعه مختصری منتشر کنم .بعد از نماز جمعه به منزل آمدیم و آقای مهدی نژاد با همان صمیمیت قدیم و قبلی گرم پذیرایی و صحبت شد. اجازه خواستم بحث را روی موضوع اصلی متمرکز کنم ضبط را روشن کردم وبحث آغاز شد. بحث کوهدشت که به میان می آید آقای مهدی نژاد گل از گلش می شکفد و با لذت خاطرات کوهدشت را تعریف میکند.صحبتها از مرحوم اقای مروجی شروع شد و به دوران دفاع مقدس و ویژگی های مردم کوهدشت وبرخی تلخ وشیرین های کوهدشت کشیده شد.وقتی از کوهدشت و مردمش به اسم یاد می کند تو گویی که زاده کوهدشت و دهها سال در میان مردم بوده است.هنوز هم ارتباطش را با برخی اهالی کوهدشت قطع نشده و بعضی ها استخاره و مسایل شرعی شان را تلفنی با وی در میان می گذارند.سال 65 که در میان استقبال مردم وارد کوهدشت شد 28-29 سال بیشتر نداشت وده سال در میان مردم ماند وعلیرغم خواست مردم و علاقه قلبی اش به شهرستان الیگودرز رفت و حدود 8 سال هم آنجا ماند و پس از آن به گرمسار که استان زادگاهش هست آمده است. اکنون هم فعال و با نشاط علاوه بر کار امامت جمعه مسئولیت اداره حوزه های علمیه استان را بر عهده دارد و به همین جهت است که غالبا هفته ای سه روز را در سمنان و یا سایر شهرستانها برای رسیدگی به امور حوزه می گذراند.در این سفر سید حسن پسر ارشدشان که تا اوایل دوره راهنمایی را در کوهدشت درس خوانده بود دیدم و متوجه شدم که پس از ده سال درس و بحث مستمر حوزوی در قم به گرمسار آمده و کمک کار پدر شده است ودر غیاب او نماز جماعات را به جا می آورد و نایب پدر است.و چقدر شبیه روزهایی است که پدرش به کوهدشت آمده بود. پدری که امروز دانه های موی سیاه در سر وصورتش نایاب شده است. با تشکر از جنابعالی که فرصت دادید و مجالی فراهم فرمودید تا در باره موضوعاتی که قطعا مورد علاقه شما هم هست گفتگو کنیم.شما ده سال از بهترین سالهارا در کوهدشت سپری کردید ،بهترین که می گویم از چند جهت ،یکی اینکه دوره ای به کوهدشت آمدید که تجربه قبلی امامت جمعه در دو شهر را داشتید وامام جمعه با تجربه ای محسوب می شدید و دیگراینکه حدود یک دهه از انقلاب اسلامی گذشته بود و مردم کوهدشت هم به بلوغ سیاسی اجتماعی خوبی رسیده بودند و دوران شور و شعور دفاع مقدس هم بود و بعد هم از جهت میزان اثر گذاری حضور ده ساله شما که واقعا دوره ای ماندگار و به یاد ماندنی و پر خاطره است، به مناسبت سالگرد رحلت مرحوم آیت الله مروجی بحث را از ایشان شروع می کنیم و از جنابعالی میخواهم هر طور صلاح می دانید آغاز بفرمایید. بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن تشکر و قدردانی از شما به خاطر ایده خوب و خیری که در زمینه کارهای فرهنگی دارید به ویژه این که در باره آیت الله مروجی می خواهید کاری انجام دهید. زمانی که کوهدشت بودم هر موقع مهمانی برای ما می رسید به ویژه مهمانانی که مقداری به طرف دنیا متمایل شده بودند تلاش می کردیم هرجور شده ترتیب ملاقات آنها را با آقای مروجی بدهیم ومعمولا این اشخاص وقتی می رفتند و بر می گشتند خیلی تحت تاثیر قرار می گرفتند وخود شان به زبان می آوردند که ما بد جوری در مسایل دنیا گرفتار شده ایم و باید برویم تغییری در خودمان ایجاد کنیم.ایشان دو تا اتاق کوچک داشت که خود من چند بار به ایشان گفتم که اجازه بدهید دستی به سر و روی این دو اتاق بکشیم و حد اقل سفیدشان کنیم و او می گفت نه نیازی نیست، تا به حال عمر من اینگونه گذشته است . در هر صورت تا آنجا بودیم حتی اجازه سفید کردن آن دو اتاق را ندادند.همه مردم کوهدشت هم معتقد بودند از منزل ایشان تا مسجد جامع، مردم مسیر از برکت وجودشان متاثر شده اند.اهل ذکر بودنش و ذکر گفتن و تواضعش و سلوک و راه رفتنش و نحوه برخوردش با مردم به نحوی بود که همه مردم را تحت تاثیر قرار داده بود. بالاخره ایشان تقریبا تنها روحانی مقیم شهر بودند و شما هم امام جمعه شهر ،قطعا به واسطه دغدغه های مشترک و از جمله حوزه علمیه ارتباطات شما در آن ده سال با ایشان زیاد بود و می دانستید که مرحوم آقای مروجی نسبت به حوزه علمیه باقر العلوم که خودش بنا نهاده بود حساسیت ویژه داشت.نگاه ایشان به حوزه و تربیت طلاب چگونه بود؟ گاهی اوقات راجع به حوزه باهم صحبت می کردیم که خوب است مقداری بیشتر به طلبه ها برسیم واز جهت امکانات و شهریه قدری توجه بیشتری بکنیم.ایشان می گفت:طلبه اگر سختی نبیند در آینده نمی تواند فرد مفیدی باشد باید در شرایط سخت با زی طلبگی درس بخوانند تا بتوانند رشد معنوی کنند.در هر صورت ایشان به همان اندازه ای که برای خودشان چیزی نمی خواستند در نقطه مقابل دغدغه حوزه و طلبه ها را داشتند. به نظر شما راز محبوبیت ایشان و جایگاهشان در دلهای مردم چه چیز می تواند باشد؟ ایشان در رفتار شخصی شان بسیار اهل مراقبت بودند، روزی به ایشان تعارف کردم که از چای و امکان پذیرایی که بود میل بفرمایند ،گفت نذر کرده ام اگر بیشتر از مقدار معین و مورد نیاز مثلا بیشتر از یک چای بخورم روزه فردا بر من واجب شود وخودم را عادت داده ام که کم غذا بخورم و کم استفاده کنم. کارهایش روی حساب و کتاب بود،در خوردن و آشامیدن در سخن گفتن وخیلی چیز های دیگر اهل رعایت و مراقبت بود.مردم هم واقعا چون می دیدند ایشان عالم عامل است و خودش اهل عمل است خیلی متوجه ایشان بودند و احترام می گذاشتند و در دل مردم جای گرفته بود . ارتباط کاری شما با ایشان در بحث مراجعات مردم و پاسخگویی به نیاز های دینی مردم چگونه بود؟در هر صورت شما امام جمعه شهر بودید و ایشان روحانی قدیمی، شما جوان و پر انرژی بودید وایشان دوران کهولت و پیریشان را می گذراندند. در طول ده سالی که در کوهدشت بودم ارتباط من با ایشان بسیار گرم و صمیمی بود.اواخر صحبت شده بود که بعد از ده سال از کوهدشت به الیگودرز بروم خوب مردم آن زمان خیلی لطف داشتند وایشان با اینکه اهل فضل و دانش بود و من هیچ گاه خودم را طلبه ای بیشتر در مقابل شان نمی دانستم دیدم با جمعی از معتمدین شهر آمدند منزل ما و تعبیراتی به کار بردند که باعث شرمندگی من شد، این روحانی پیرمرد با آن اوصاف معنوی و شان و جایگاه معنوی که داشتند گفتند:امام جمعه در یک شهر حکم پدر را دارد و پدر هیچ موقع بچه هایش را رها نمی کند برود،الان اگر شما این شهر را رها کنید و بروید این شهر بی صاحب میشود وامروز که در کوهدشت یک وحدتی ایجاد شده است وجود شما ضروری است . خلاصه اینکه ایشان وقتی بنا بود برای خودشان قدمی بر دارند هیچگاه جلو نمی افتاد اما وقتی می دید موضوعی برای عموم است پیش قدم میشد .ضمن اینکه واقعا پشتوانه بزرگی برای فعالیتهای دینی و مذهبی امام جمعه در شهر بودند. یکی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله مروجی عزت نفس ایشان بودکه من در ده سالی که در کوهدشت بودم یک بار ندیدم که یک جمله ای مبنی بر احتیاج و نیاز شخصی خودشان بر زبان بیاورند و تا جایی که بیاد دارم ندیدم از کسی یا جایی چیزی بخواهد و اظهار نیازی بکند،عزت نفس ایشان به اندازه ای بود که هیچ موقع نه به خودش و نه به دیگران اجازه نداد برای او چیزی بخواهند مستغنی مستغنی بود.با حد اقل ممکن زندگی می کرد و زندگی ایشان هم برای ما و هم برای همه کسانی که می آمدند و می دیدند باعث عبرت بود.روزی یکی از آقایان روحانی که در تهران برای خودش زندگی مرفهی درست کرده بود به دیدن من آمد،من دیدم بهترین راه برای اینکه ایشان مقداری متنبه شوند این است که ببرمشان پیش آقای مروجی ،وقتی برگشتیم دیدم که ایشان بسیار متاثر شده و با خود می گفت:خدایا ایشان دارد زندگی می کند ما هم داریم زندگی می کنیم،او به چه فکر می کند و ما در چه افکاری هستیم وبه چه صورت دارد حرکت می کند وچه کسی را الگوی خود قرار داده است.به این جهات بود که مردم به او علاقمند شده بودند وهمیشه هم این مطلب را داشت و می گفت:باید اول خدا را راضی کرد بعد مابقی چیزها خودشان درست می شوند. او به این حد از اطمینان قلبی رسیده بود. خدمات مرحوم آیت الله مروجی و مشخصا خدمت ماندگار ایشان یعنی تاسیس وتداوم حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) حایز اهمیت است،از آنجایی که شما به حسب مسئولیتتان در شهر در جریان کار حوزه و نقش مرحوم ایشان بوده اید در این زمینه اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید. حوزه علمیه در هر جایی چراغ دین در آن جا محسوب می شود.آقای مروجی برای حوزه علمیه خیلی زحمت کشیدند و خیلی تلاش کردند.علیرغم اینکه آقای مروجی اهل هیچ درخواستی نبود ولی ایشان برای ارتقا حوزه از هیچ کوششی فر گذار نبودند برای پیشرفت حوزه هر گاه موقعیتی پیش می آمد مثلا مسئولی می آمد و یا خودشان در زمینه جمع آوری زکات، با زحمت فراوان اقدام می کردند.بلاخره حوزه ای را که خودشان سالها پیش با جمع محدودی طلبه پایه گذاری کرده بودند ، بنای ساختمانی اش هم با همت خودش آغاز شده بود وتا بود تمام توانش این بود که حوزه را به نحواحسن اداره کند و البته به اداره حوزه بر اساس روش سنتی حوزه هم اعتقاد داشت.همانطور که امام فرموده بودند به فقه جواهری اعتقاد دارند ایشان هم بر این روال معتقد بود وبرای تربیت طلاب با زی طلبگی، از ظاهر گرفته تا درس و بحث بسیار کوشا و جدی بودند والحمد لله امروز حوزه کوهدشت از حوزه های خوب و فعال استان لرستان محسوب می شودکه طلاب خوبی تربیت کرده و آینده درخشانی هم دارد که جزو باقیات الصالحات ایشان محسوب میشود. شما ده سال یعنی از سال 65 تا 75 در کوهدشت بودید.قبل از آن هم تجربه امامت جمعه در رامشیر و رامهرمز را هم داشتید از سال 75 هم تا کنون در شهرهای الیگودرز و گرمسار مشغول اداره این جایگاه اجتماعی و معنوی هستید .کوهدشت را در مقایسه با جاهای دیگر چطور دیدید؟ بنده تقریبا 31 سال است که امام جمعه هستم. در کوهدشت یکی از ویژگی های مردم این بود که ظاهر و باطن مردم یکی بود،در این مدتی که من کوهدشت بودم مردم اعتماد خاصی پیدا کرده بودند که من این اعتماد را نه قبل دیده بودم و نه بعد که تا این اندازه به یک طلبه اطمینان شود. مثلا در نماز وقتی برای باران دعا می کردیم مردم اعتقاد داشتند که حتما باران می آید واصل هم برای استجابت دعا هم همین اعتقاد است، لذا به خاطر همین اعتقاد خداوند هم تفضل می کرد و باران رحمتش را نازل می نمود.ویژگی دیگر مردم کوهدشت این بود که زیاد سخت گیر نبودند که همه چیز را از لحاظ قانونی حل وفصل کنند سعی می کردند کمتر دادگاه بروند و راضی بودند مشکلاتشان را پیش یک طلبه مطرح کنند تا بروند دادگاه پیش قاضی و این هم نشانه اعتمادشان به روحانیت بود شما آن زمان را به یاد بیاورید یک شهرستان بود و یک قاضی به نام آقای عبداللهی که به همه امور می رسید برای اینکه مردم قسمت عمده مسایلشان را در بین خودشان و یا در دفتر امام جمعه رفع و رجوع می کردند.ویژگی دیگر مردم کوهدشت سخاوتمندی آنها بود علیرغم اینکه وضع مالی آنجا خیلی خوب نبود ولی با این وجود مردم بسیار سخی بودند و خدا هم بر همین اساس خیر و برکتش را بر مردم نازل می کرد .خصوصیت دیگر مردم پافشاریشان بر حق بود معمولا مردم اگر به مطلب حقی می رسیدند دیگر رها نمی کردند.ما اول که آمدیم مردم خیلی روی خوش نشان ندادند 150 نفر بیشتر نماز جمعه نمی آمدند بعد وقتی دیدند راهی که ما دنبال می کنیم راه حقی است و دنبال خط و جناح نیستیم دیگر رها نکردند و از این رو تا روزهای آخر که آنجا بودیم همیشه نماز جمعه با شکوهی داشتیم ولذا وقتی آقای موسوی دامغانی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای معرفی امام جمعه بعدی رفته بودند تعریف می کرد می گفت من اولین باری است که برای معرفی امام جمعه ای می روم می بینم مردم برای امام جمعه قبلی گریه می کنند.و لذا این را که گفتم فقط برای این بود که بگویم مردم کوهدشت وقتی حقی و یا راه درستی را تشخیص می دهند پای کار می ایستند و در حمایت از مسیر درست هم همواره حساب شده و با اعتقاد هستند. مردم کوهدشت در شجاعت هم کم نظیرند. آیت الله نعیم آبادی امام جمعه ونماینده فعلی ولی فقیه در بندر عباس، آن زمان آمده بود کوهدشت و رشادت رزمندگان کوهدشت را که دیده و شنیده بود می گفت نظام به جای اینکه برود در برخی جاها برای جنگ سرمایگذاری کند بهتراست قدری بیشتر به کوهدشت توجه کند و توانش را اینجا بگذارد همین جوانان تکلیف جنگ را روشن می کنند. در عملیات مرصاد هفت هزار نفر از مردم کوهدشت رفتند و سینه سپر کردند جلوی دشمن ایستادند واین در حالی بود که خیلی از شهرها ی اطراف تخلیه کرده و رفته بودند در هر صورت در کنار سایر صفات خوب مردم کوهدشت شجاعت،سخاوت و یک رنگی از مشاهدات عینی من در آنجا بود. شما در طول مدتی که در کوهدشت بودید منشا برکات و خدمات خوبی شدید با وجود اینکه می فرمایید در ابتدا کار سخت بود اما به سرعت توانستید در دل مردم جا باز کنید از روزهای آغاز کار و کلا فضای کارهای فرهنگی کوهدشت حتما گفتنی های فراوانی دارید که البته باید در مجال جداگانه ای به آن پرداخت ولی مایلم از این فرصت پیش آمده قدری خاطرات شما را مرور کنیم. از همان ابتدا در کوهدشت احساس می کردم اگر سخنی می گویم هدر نمی رود. مثلا یک روز همان اوایل رفتم مجلس ختمی در مسجد دیدم از شدت دود داخل مسجد پیدا نیست گفتم این جا چه خبر است؟گفتند در فاتحه خوانی رسم است که تا پایان چند بار سینی پر از سیگار را می چرخانند ومردم هم سیگار بر می دارند و می کشند. من دیدم عجب چیز بدی است، یک اطلاعیه ای دادم و در آن پیشنهادهایی نوشتم که در مراسم ختم و فاتحه چه بشود و چه نشود،خیلی زود مردم همراهی کردند ،خادم مسجد آمد گفت که در اولین مجلس سیگار آورده اند و من گفته ام که امام جمعه ممنوع کرده است و صاحب عزا بدون هیچ مقاومتی پذیرفته است . یا مثلا دیدم در کوهدشت تا چهل روز در منزل صاحب عزا خرج می دهند ، اطلاعیه دادم که برای اموات، مستحب چیست و واجب کدام است و توصیه دین چیست،دیدم خیلی زود جا افتاد و مقاومتی هم نشد. همان طور که گفتم در حل و فصل دعوا ها و اختلافات مردم بیشتر حکمیت یک طلبه را می پذیرفتند تا محکمه و قاضی و دادگاه واین را شما در خیلی از جاها نمی دیدید.الان هم من در جاهای دیگر وقت می گذارم و صحبت می کنم ولی تاثیری که در کوهدشت می دیدم نمی بینم. از ویژگی های کوهدشت خیلی می توان گفت.من وقتی از سفر مکه برگشتم به آقای هادیان گفتم که برای نزدیکان و مسئولین شهر یک نوبت شام بدهیم شما خودتان هم در جریان بودید ،دیدم مردم به اندازه ای لطف کردند ومحبت نمودندکه ما چندین شبانه روزشام و نهار درست کردیم و مهمانی دادیم. البته مایه اش هم خیرات خود مردم بود که هدیه می آوردند وما هم فقط درست می کردیم وتبدیل به غذا می کردیم و پذیرایی می کردیم تا جایی که من دیگر توان سر پا ایستادن نداشتم.محبت مردم به گونه ای بود که امام جمعه را متعلق به خودشان می دانستند به نحوی که من احساس می کردم مهمان مردم هستم. سالهای اول حضور شما در کوهدشت مصادف بود با سالهای اوج دفاع مقدس که دوران افتخار آمیزی برای تاریخ کوهدشت است و شما خیلی از شهدای گرانقدر که سرمایه های ابدی مردم کوهدشت هستند و خانواده های آنها را می شناسید به نظر شما مناسبات مردم با دفاع مقدس چگونه بود؟ گذشته از گردانهای رزمی جوانان کوهدشتی و دلاوری هایشان ،مردم عادی در کمک به جبهه و جنگ با اینکه وضع مالی مناسبی هم نداشتند در بحث کمک به جبهه بسیار فعال و سخاوتمند بودند. به خاطره دارم که یک روز سردار حاج نوری فرمانده لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) تماس گرفتند وگفتند که رزمندگان در کردستان با کمبود آذوقه به ویژه گوشت و مواد پروتئینی مواجه اند.با اینکه شهر بمباران می شد ومردم در شهر نبودند همان موقع در دفتر امام جمعه جلسه ای تشکیل دادم و گفتم از جبهه این پیغام رسیده است.در مدت یک هفته 13 کامیون گوسفند جمع آوری شد و من خودم و نماینده وقت و چند نفر از مسئولین شهرستان رفتیم منطقه عملیاتی “گمو”و” گرد رش” هدایای مردم را به رزمندگان رساندیم و برگشتیم. شما میدانید که موشکهایی که به عراق اصابت میکرد بخشی از مناطق اطراف کوهدشت پرتاب می شد اما من نشنیدم که کسی پیدا شود و علیه نظام قدمی بردارد و اسرار نظام را افشا کند.مردم واقعا در شرایط سخت جنگ همراهی شان با نظام در سطح عالی بود در برخی جاها می شنیدیم مردم به خاطر کمبود آذوقه اعتصاب و یا اظهار نارضایتی می کردند اما در کوهدشت در آن شرایط سخت نانوایی ها نانشان می ماند ،علتش هم این بود که روستاییان که میزبان مردم جنگ زده بودند خودشان آذوقه مردم را تامین میکردند وکمبودی احساس نمی شد حتی در قم از این دست مشکلات وجود داشت و البته ما وقتی تعریف می کردیم خیلی ها باورشان نمی شد. رابطه مردم کوهدشت را در کل با روحانیت چگونه ارزیابی می کنید؟ روحانیت در کوهدشت علیرغم تعداد کم، خوب عمل کرده است و به همین جهت مردم هم خوب برخورد می کردند حتی اگر شخصی عملکرد بدی هم داشت مردم رازداری می کردند.مثلا طلبه ای رفته بود جایی و بد عمل کرده بود ولی مردم به من منتقل نکردند بعد گفتم چر نگفته اید گفتند ما سعی کردیم که پنهان کنیم که هم شما را ناراحت نکنیم هم آسیبی به آبروی روحانیت وارد نشود.در کل روحانیت نزد مردم کوهدشت احترام داشت و رابطه حسنه ای وجود داشت که البته احترام و رابطه دو طرفه ومتقابل بود. در مدتی که در کوهدشت بودید حتما به این نکته التفات فرمودید که مردم کوهدشت و به ویژه جوانان آن از هوش سیاسی سرشاری بهره مند هستند و قطعا خاطرات خوبی هم دارید. بله واقعا کوهدشتی ها دارای اطلاعات و معلومات عمیق سیاسی هستند.شش ماه قبل از اینکه آقای منتظری برکنار شوند آن موقع در دبیرستان امام جعفر صادق(ع) که من رفته بودم برای سخنرانی برخی آمدند و به من گفتند این شیخ هم که خراب کرده است و این نشان میداد که مردم و به ویژه جوانان نسبت به موضوعات سیاسی حساس وپیگیر هستند واز مسایل سیاسی پشت پرده هم با اطلاعند، لذا همانطور است که می گوئید مردم کوهدشت دارای بینش سیاسی دقیق و عمیقی هستند و فکر می کنم از قبل هم چنین بوده اند. دوره ای که شما کوهدشت بودید حوادث تلخ و شیرین سیاسی زیادی مخصوصا در جریان انتخابات کوهدشت رخ می داد، حتما خاطراتی هم از آن دوره دارید.مخصوصا آن واقعه تلخی که چند نفر بی گناه کشته شدند و درگیریهایی در اطراف فرمانداری رخ داد. انتخابات(سال68) را به آرامی پیش برده بودیم، ولی معاون سیاسی و فرماندار وقت مقداری کار شکنی کردند ونگذاشتند. همان روز ها رییس اداره اطلاعات وقت کوهدشت آمد و گفت اگر شما ورود نکنی اینها نمی توانند هیات اجرایی تشکیل بدهند. البته آنها نمی خواستند امام جمعه در کارشان دخالت کند بعد دیدند ظاهرا چاره ای ندارند ،بعد از نماز مغرب و عشاء بود که فرماندار آمد پیش من و گفت خوب است امشب شما هم سری بزنید فرمانداری. من هم رفتم و با وساطت من و صحبتی که با عقلای هر دو طرف کردم لیست هشت نفر را به 30 نفر مدعو دادم و گفتم لطفا به اینها رای بدهید تا غائله بخوابد با اینکه برخی معترض بودند ولی با رای زنی با اشخاصی مثل مرحوم حاج سید علی رضا هاشمی،ابراهیم باقری وعلی تیموری به نتیجه رسیدیم تا اینکه ساعت 11 شب قبل از اتمام مهلت قانونی هیات اجرایی تشکیل شد. در کل مسئولین سیاسی شهر و استان به علت محاسبات غلطی که داشتند دچار اشتباه شدند و بعد ازانتخابات مردم متاسفانه به خیابانها ریختند و بعد چند نفر بی گناه هم کشته شدند. اگر به محض وقوع هم من در جریان قرار می گرفتم شاید می شد مانع از آن اتفاق ناگوار شد ولی چون نمی خواستند من در مسائلشان دخالت کنم مرا در جریان نگذاشتند . بعد هم وقتی رییس اطلاعات گفته بود برویم فلانی را بیاوریم گفته بودند که در شهرستان نیست در حالی که بودم و اگر در بین مردم حاضر می شدم مردم به حسب تجربه در موقعیت های دیگر حرف مرا گوش می کردند و متفرق می شدند . بعد هم وارد ماجرا شدیم و با کمک معتمدین، شهر آرام شد وجالب که همان کارهایی که در دفتر من مکتوب و به توافق وامضای طرفین رسید تا شهر آرام گرفت را در شورای تامین استان بدون اینکه نامی ببرند به عنوان کار خودشان معرفی کردند . البته خاطرات شیرین کوهدشت بیش از تلخی هاست . مجددا از شما سپاسگزارم که وقت دادید و این مجال فراهم شد. برای بنده هم فرصت مغتنمی بود تا هم امروز در نماز جمعه با شکوه گرمسار شرکت کنم و تداعی خاطرات 20-25 سال پیش بشود و هم از سخنان ارزشمند شما در باره مرحوم آیت الله مروجی وسایر موضوعاتی که مطرح شد بهره ببرم. من هم برای شما توفیق آرزو می کنم و امیدوارم در مسیر فعالیتهای فرهنگی تان خداوند شما را یاری بدهد . کانون فرهنگی سبحان تصاویر : اختصاصی میرملاس درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
نقطه مشترک داعش و قاتل امام علی(ع)/ ناپدید شدن یک شبه یک دریاچه/ توصیه حائری به هاشمی/ واکنش فرمانده ...
دریاچه حاضر شوند.دومینوی خشکیدگی سراب ها و تالاب های استان این بار به چشمه های هزار ساله سراب طاقبستان رسید؛ این دریاچه به طور کاملا ناگهانی ظرف 24 ساعت در دل زمین ناپدید شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در گفت وگو با فارس در کرمانشاه، وجود چاه های غیرمجاز به عنوان دلیل اصلی خشک شدن این سراب را رد کرد.کیاست امیریان اصلی ترین عامل خشک شدن سراب طاقبستان را خشکسالی و عدم بارش عنوان کرد و افزود
964 زن آسیب دیده در چرخه فرایند ساماندهی قرار گرفتند
گفت: در کشور یک میلیون و170 هزار معلول شناسایی شده اند که 99 هزار نفر آن متعلق به خراسان رضوی است. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای 130 هزار ناشنوا کشت حلزون انجام شد، گفت: در حال حاضر استان با پشت نوبتی کشت حلزون مواجه نیست. شکیب با بیان اینکه صدور کارت الکترونیکی معلولان در سال جاری در دستورکار قرار دارد، گفت: با این کارت معلولان راحت تر می توانند از خدمات تعریف شده
حفظ منابع آب و خاک تربت جام ودیعه نسلهای آینده
که با توجه به منابع آب موجود نیاز به اجرای دو هزار کیلومتر دیگر دارد و با اجرای این سطح بیش از 100 میلیون مترمکعب آب در سال صرفه جویی می شود. مدیر جهاد کشاورزی تربت جام اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار، توسعه کشتهای گلخانه ای و کشت گیاهان مقاوم به کم آبی و اصلاح الگوی کشت را از دیگر راه های صرفه جویی در مصرف آب می داند و می گوید: گرچه اعتقاد و باور داریم که آب در بخش کشاورزی هدر نمی رود، بلکه صرف تولید می شود، اما باید استفاده بهینه از منابع آبی موجود علاوه بر حفظ تولید و تأمین مایحتاج جامعه در جهت حفظ منابع آب و خاک تلاش کرد، چرا که این منابع ودیعه نسلهای آینده نزد ماست. ...
فروش یک سم سرطان زا در ناصرخسرو
مالاشیت گرین صنعتی می گردم. می گوید در را ببند و بشین. کولر گازی اسپیلت را روشن می کند و بی درنگ زنگ می زند به عباس آقا نامی. هنوز تلفن را قطع نکرده که رو به من می کند و می گوید بسته های 10 کیلوگرمی باز و بشکه های آکبند 25 کیلوگرمی داریم. چقدر می خواهی؟ هاج و واج مانده ام که این ماده چقدر راحت پیدا می شود و جواب می دهم: دو تا بشکه 25 کیلویی. بعد از کمی چانه زنی روی هر کیلو 52 هزار تومان
اهدای یک جایزه به فیلمی ایرانی
. در این جشنواره که سالانه هشتاد هزار آمریکایی از آن دیدن می کنند جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز به ماجرای یک شب بارانی اختصاص پیدا کرد. این جشنواره که هرساله در شهر سالک لیک و در زمینه های سینما، تئاتر و موسیقی برگزار می شود یکی از معتبرترین جشنواره های هنری غرب آمریکا محسوب می شود و امسال تنها چهل فیلم را از سراسر جهان در بخش مسابقه جشنواره به نمایش در آمدند.
دیانی: آیا چرخ زندگی مردم با افزایش 92درصدی واردات می چرخد؟
گرا و گفتمان اصیل خط امام؛ راه به کجا می برد؟ شناخت عرصه این نزاع بین تفکر غربگرا و تفکر انقلابی و اسلامی می تواند راهگشای آینده باشد که در ادامه به برخی مصادیق آن اشاره می شود: الف) مسئله خط امام: رهبری عزیز! شما اخیرا بیم تحریف در خط امام را به جامعه گوشزد کردید؛ مسئله ای که بخاطر برخی قرائت های غلط همچون واتیکانی، خنثی و کانالیزه نشان دادن امام توسط برخی منسوبین با سین و صاد
پرداخت آب بها ؛ مهمترین بهانه هدر دادن مایه حیات!
به اینکه ذخیره کنونی سد ایلام 44 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته 18 میلیون مترمکعب کاهش یافته، خاطرنشان می کند: مردم و رسانه ها می توانند زمینه را برای صرفه جویی و توزیع عادلانه آب فراهم کنند. میانگین مصرف آب در ایلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه ذخایر و منابع آبی استان با کاهش جدی روبه رو شده اند و تنها راه حل
تصفیه خانه فاضلاب ساوه ظرفیت پوشش 240 هزار نفر را دارا است
توجه به موقعیت استثنایی به لحاظ روند رو به گسترش صنایع، رونق کشاورزی، توسعه راه های ارتباطی و پذیرش بخشی از سرریز جمعیت تهران, در سال های اخیر رشد جمعیت بالایی داشته به طوری که بر پایه مطالعات انجام شده جمعیت شهر ساوه در سال 1403 به بیش از 320 هزار نفر می رسد. وی افزود: رشد جمعیت، توسعه مراکز شهری و گسترش فعالیت های صنعتی، افزایش مصرف آب و سپس افزایش تولید فاضلاب ها و به دنبال آن خطر
طرح مهمی که در مجلس خاک می خورد
"خیبرآنلاین" - طرح جمعیت و تعالی خانواده چند هفته ای است که در دستور صحن علنی مجلس قرار می گیرد اما به دلیل ترافیک طرح ها و لوایح نوبت به بررسی این طرح نمی رسد. به گزارش فارس، حدود سه سال پیش بود که امام خامنه ای در جریان سفر خود به استان خراسان شمالی تحدید نسل را یک تهدید برای جامعه ایرانی برشمرده و در مورد خطرات کاهش جمعیت هشدارهایی دادند و از خطایی نام بردند که در تداوم سیاست های
بهره مندی 8 هزار مددجوی بهزیستی از خدمات مستمری
خانوار و فرزندان آنان از اقداماتی است که بهزیستی گرگان انجام می دهد. ثانی با بیان اینکه 9 مرکز شبانه روزی بیماران روانی، عقب مانده ذهنی و سالمند در شهرستان گرگان وجود دارد، اظهار کرد: این مراکز به 491 نفر با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 93 یارانه پرداخت کرد. وی بیان داشت: 305 نفر در مراکز روزانه و حرفه آموزی با اعتباری حدود 955 میلیون و 440 هزار تومان
تجاوز جنسی، کثیف ترین پرونده فساد در فوتبال
این مسائل باید از سلیقه ای بودن آیین نامه های فدراسیون فوتبال، مغایرت آن با اساسنامه های مورد تأیید فیفا و هیئت دولت، دادن اختیارات ویژه غیرقانونی به کمیته استیناف و کمیته انضباطی برای صدور حکم، انتصاب افراد سیاسی بدون صلاحیت و تجربه مدیریت و بی ارتباط با فوتبال به عنوان مدیرعامل باشگاه های ورزشی و برخی مسئولیت های مربوط به این حوزه، نبود شفافیت مالی در باشگاه های فوتبال و هزینه کردن بیش از هزار
نامه یک مجری صدا و سیما به سرافراز: احساس خفت می کنیم
/> جناب آقای دکتر سرافراز رئیس محترم سازمان صداوسیما با سلام و آرزوی قبولی طاعات- اینجانب رویا صنعتی؛ چهارده سال از زمانی که با هزار امید و آرزو به عنوان مجری، گزارشگر و گوینده قدم به صداوسیما مرکز کرمانشاه گذاشتم؛ می گذرد. به سبب پیشینه هنری که به جهت رشد در خانواده ای هنرمند و سرشناس در غرب کشور داشتم به سرعت پله های ترقی را به عنوان گوینده مطرح استان طی نمودم به طوری که همواره از