سایر منابع:
سایر خبرها
خانم بازیگر در نقش یک معتاد کارتن خواب +عکس
موقعیت قرار گرفته اند. تلاش ما این است که اثری اینتراکتیو را به صحنه ببریم و در همین راستا تماشاگر در جاهایی به داستان ورود و نظراتش را بیان می کند. در این اجرا صندلی برای نشستن تماشاگران وجود ندارد و بازیگران و مخاطبان در یک وضعیت قرار می گیرند و با یک تعامل مشترک قصه را پیش می برند. البته ظرفیت هر اجرا 280 نفر است که خوشبختانه از همان روزهای نخست استقبال بسیار خوبی از کار شد تا جایی که سه روز ...
حیات فرهنگی و هنری آثاری مانند “رگ خواب” بعد از این آغاز می شود/ مخاطب از تماشای این خزعبلات به اسم ...
در گیشه را خورد درستکار با بیان اینکه این رقابتی که تهیه کنندگان در سینمای ایران جا انداخته اند که با تولید هر اثر ضعیف و سطحی با عنوان فیلم سینمایی مخاطب را فریب دهند، در نهایت به ضرر سینمای ایران تمام می شود، افزود: نباید فریب خوشحالی موفقیت موقتی مانند فروش بالا در گیشه را خورد در حالی این گونه آثار سینمایی به ساختارهای استاندارد سینمای ایران ضربه می زنند و تماشاگر از دیدن این همه ...
قانون برنامه پنجم توسعه
و دریای خزر) ی ارتقاء منزلت اجتماعی و معیشت کارکنان نیروهای مسلح ک رعایت اصول پدافند غیرعامل در طراحی و اجرای طرحهای حساس و مهم و یا در دست مطالعه و نیز تأسیسات زیربنایی و ساختمانهای حساس و شریانهای اصلی و حیاتی کشور و آموزش عمومی مردم توسط دستگاههای اجرائی موضوع ماده (179) این قانون، به منظور پیشگیری و کاهش مخاطرات ناشی از سوانح غیرطبیعی آئین نامه های اجرائی این ماده ظرف مدت دو ...
شکستن رکورد حضور تماشاگر سالن استاد سمندریان
به گزارش ملیت به نقل از روابط عمومی گروه، نمایش "یک دقیقه و سیزده ثانیه"، شب گذشته با میزبانی 353 تماشاگر حد نصاب جدیدی در فروش سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایران شهر به ثبت رساند. این نمایش که با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل آبادی از یکم مرداد اجراهای خود را در سالن سمندریان تماشاخانه ایران شهر آغاز نموده و نگاهی به معضلات اجتماعی زنان به ویژه وضعیت ...
بیضایی: رگبار شعار سیاسی نمی دهد
و حضوری غیرقابل پیش بینی و جاسپردن به فیلم برداران دیگر می گفت دنبال پول است و بعد هم می شنیدیم که آن پول ها در فیلم های دیگری صرف می شد و بعد هم یکهو رفت سفر شمال و پیغام داد رگبار از نظر من تمام است. با خوابیدن مکرر فیلم به خاطر نبود پول و سپس هر بار چندی بیمارستان خوابیدن یکی از بازیگران و به درازا کشیدن ناچاری کار من در برابر همه کسانی که از لطف به من آمده بودند، در وضع بدی قرار گرفتم ...
شمار تماشاگران همزمان سالن استاد سمندریان از 350 نفر فراتر رفت
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه ، این نمایش شب گذشته با میزبانی از 353 تماشاگر حد نصاب جدیدی در فروش سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایران شهر به ثبت رساند، درحالیکه پیش از این 340 نفر در یک شب به تماشای نمایشی دیگر نشسته بودند. این نمایش با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل آبادی با نگاهی به معضلات اجتماعی زنان به ویژه وضعیت ...
نگاهی انتقادی به فیلم ساعت پنج عصر به بهانه اکرانش در سینما عصر جدید اراک/پاتیناژِ مدیری
و در بانک بسته است. معاون بانک که زنی مهربان و زیبا رو است به او می گوید برای یک روز خانه هیچ کس را از او نمی گریم و شما با آرامش فردا برای انجام کارتان بیایید. پرهام شب با چهره ای خاکی و لباس های پاره به خانه می رسد. در تمام این مدت فیلم، نامزد او از پاریس به او زنگ می زند و به خاطر بدبینی هایش از او می خواهد که هر جا هست برای او فیلم بفرستد به طوریکه بخشی از فیلم هایی که او فرستاده توسط نامزدش ...
به یاد قهرمان شوریده و نجیب زیر گذر لوطی صالح
...، وقوف پیدا می کرد. این نمایش [= زیر گذر لوطی صالح] برای من بسیار تأثیر گذار بود و با این کار، من در عرصه هنر نمایش دیده شدم. روند تمرین های این نمایش طولانی بود. زیرا او از کوچک ترین جزییات هم به سادگی عبور نمی کرد و بدون استدلال چیزی را از کسی نمی پذیرفت. هنگامی که این نمایش آماده اجر اشد، در انجمن ایران و آمریکا به روی صحنه رفت و شاید باورتان نشود که در هر اجرا اصلاً صندلی خالی پیدا ...
داستان هستی زنانه و مردانه/ نقد داستان خرس های پاندا
لحنی مطمئن و باثبات در پایان نمایش می رسد. سهیلا گلستانی با بازی ای پرانرژی و بانشاط در بیان و حرکات منحنی، هستی زنانه و زن اثیری نمایش را عینیتی ملموس می بخشد. انتخاب قطعات موسیقی کار ازسوی مهیار طهماسبی با موتیف ساکسیفون در لحظه های متفاوت، همراهی بسیار خوبی با اتمسفر فضای درام دارد و به درک و فهم حسی صحنه ها کمک می کند. نمایش داستان خرس های پاندا یک اثر شریف و شاعرانه و عاشقانه و روان شناختی از یک گروه حرفه ای است که حال تماشاگر را خوب می کند. روزنامه شرق ...
تئاتر تعاملی، راهکاری برای تشویق گفت و گو در جامعه
مختلف جامعه پیدا کردم و به شکلی تازه با مسائل مواجه شدم، اما دغدغه ی پرداخت به چنین موضوعاتی را سال ها قبل در تئاتر ها و فیلم های مستند مختلف تجربه کرده بودم. * داستان های نمایشنامه از گفت و گو با زنانِ کارتن خواب گرفته شده، آیا شکل اجرایی نمایش هم مستند گونه طراحی شده؟ ما متن را بر اساسِ مستندات نوشتیم اما شکلِ اجرایی مان فراهم آوردن فضایی برای تعامل با تماشاگران است. در واقع من ...
تقابل 2 مرد در بازی و زندگی
است که هم برای آقایان جذاب است و هم برای خانم ها. بانوان ممکن است بگویند با تماشای این نمایش، چیزی را از زبان مردها می شنویم که تابه حال نشنیده بودیم. آقایان هم می گویند خودمان را در نمایش می شنویم یا اینکه نسخه متفاوتی از خودمان را می بینیم. بالاخره، میزان تماشاگری که این روزها برای یک کار تئاتر می آید، به خیلی از عوامل بستگی دارد؛ از جمله شناخته شده بودن عوامل و سالن اجرا، تبلیغات و...، شاید هم اصلا تماشاگر، یک طیف و تیپ از کارها را دوست نداشته باشد که برای دیدنشان بیاید. ...
خانه دوست کجاست؟
سینمای ایران را که تنها راه فروش بالا و استقبال مردم از فیلم ها بود را بلرزاند و با بازیگرانی گمنام و غیرچهره مخاطبان را به سالن سینما بکشاند. این فیلمساز بزرگ اوایل دهه سی شمسی کارش را در سینما آغاز کرد و با فیلم های مهمی چون چهارراه حوادث حواس مخاطبانِ عادت کرده به لم دادن روی صندلی و تماشای فیلم های مقلد از بالیوود را به فیلم های جدی تری پرت کرد. فیلم هایی که در آن ها بازیگران چهره و قصه های ...
پاسخ های ابتکار از حضور زنان در دولت تا شبهات زیست محیطی دلواپسان
. چون هر کشوری که در صحنه های بین الملل بیشتر فعالیت کند در آن صحنه بیشتر می تواند تاثیر بگذارد. برای مثال در شکل گیری سند پاریس هیات مذاکره ایران جزو فعال ترین و تاثیرگذارترین هیات ها بود. ما در نگارش سند پاریس نقش داشتیم، حتی کشورهای همفکر خودمان را هم ایران راهبری می کرد. جالب است که بدانید این سند از پیشنهادات کشورها شکل گرفت و دستوری از بالا نبود که برخلاف و به ضرر منافع کشورهای بزرگ دنیا تمام ...
شرط خاص عرب نیا برای قبول پیشنهادهای سینمایی
، جزء اصول مردانگی می دانستم- و می دانم - که اگر شرطی دارم قبل از امضا بگویم. شرط های من همیشه روشن بوده و هستند. سال هاست در همه قراردادها یکی از شروطم این بوده که جمعه ها در اختیار پسرم باشم و سر صحنه فیلم برداری نخواهم رفت. من گفتم اگر موافق نیستید، قرارداد نبندید. چیز پیچیده و خلاف قانونی نبود. وقتی کارنامه بازیگری تان را مرور می کنم، تنوع نقش زیاد است که البته رفته رفته گزیده کارتر شدید ...
ابتذال محکوم به توقیف است، حتی در لباس سینما و هنر
گروه فرهنگی: در یادداشت پیش رو که سید محسن عبداللهی پیرامون پویش شان سینما و مخالفت سینماگران با توقیف فیلم های سینمایی نگاشته شده، نگارنده معتقد است: شان سینما با توقیف فیلم هایی که دارای مشکلاتی هستند از بین نمی رود. شان سینما با تولید آثاری از بین می رود که جز ابتذال و انحطاط فرهنگی چیزی ندارند. شان سینما یعنی ساخت آثاری که انسان را به فکر فرو ببرد و تماشاگر را هیجان زده کند و چیزی به سینمای ...
ما فرزندان خط قرمزیم
...، سوال خیلی هاست. مهیا کردن اسباب شادی مردم، وظیفه دولت ها و مسوولان است. می خواهید بگویید انگیزه اصلی تان برای ساخت اکسیدان مردم بودند؟! محمدی: به شهادت دوستان و همکارانم در پشت صحنه و جلوی دوربین، آدم جدی ای هستم اما فیلم اکسیدان برایم با همه فیلم ها فرق داشت. گاهی از شدت خنده متوجه نمی شدیم چه اتفاقی در یک پلان می افتد! فکر می کنم زمان ساخت این فیلم به همه ما خوش گذشت. می ...
خاطرات زندان مخوف منافقین در دهه 70/ نفوذ وزارت اطلاعات تاقلب اشرف
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در ابتدای سال 1370 و هم زمان با جنگ عراق و کویت، مردم ستمدیده عراق که از جنایت های صدام کاسه صبرشان لبریز شده بود، فرصت را مغتنم شمرده و در جنوب و شمال این کشور دست به نافرمانی زده و برای سرنگونی حکومت حزب بعث جنایتکار تلاش کردند. اتفاق مهمی که در تاریخ معاصر عراق ماندگار شد و به انتفاضه شعبانیه معروف است. مردم کردستان عراق که بیشترین نابرابری را از ...
خاطره های 35 میلیمتری
، نوع دیالوگ ها و فضایی که اطراف آن شکل می گیرد، مورد پسند تمام اقشار جامعه اعم از منتقدان و مردم است. اینکه شاید خیلی دیر بتوانیم نمونه هایی از این دست را در سینما ببینیم، حسی ناب و نوستالژیک در ذهن به وجود می آورد. حسی که قابل بیان نیست، اما همه کسانی که با فیلم هایی مانند هامون ، سلطان و قصه های مجید خاطره جمعی دارند، به خوبی آن را درک می کنند. به هرحال اوضاع و شرایط اجتماعی در خلق اثری که تا سال ...
تأکید کارشناسان هزارصدا بر لزوم کار خلاقانه و به روز
به خوبی می نواخت و تمبک هم بااحساس همراهی می کرد . نکته جالب ای بود نوازنده تمبک بیست ساله و نوازنده کمانچه این گروه هفده ساله بودند و از جوان ترین شرکت کنندگان برنامه تاکنون بودند. متبسم در ادامه با نوازنده تار و آهنگساز گروه صحبت کرد و خطاب به ایشان گفت: گروه نوازی فقط نوازنده توانا نمی خواهد بلکه باید بین نوازندگان همدلی و هم نوازی وجود داشته باشد. در این اجرا منتظر شنیدن تک ...
زندگی زنان کارتن خواب روی صحنه
نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه به نویسندگی محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و به کارگردانی شهرام گیل آبادی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت. این نمایش قصه زنان کارتن خواب است که درباره زندگی آنها به صورت میدانی تحقیق شده و حتی سه تن از بازیگران این نمایش به همراه کارگردان در یک نیمه شب به خیابان شوش تهران و میان کارتن خواب های این محله رفتند و از نزدیک با شرایط زندگی این افراد آشنا شدند. این تئاتر به ...
خداحافظی فریبرز عرب نیا از دنیای بازیگری حقیقت دارد؟
ایشان خبر داشته یا نه. اما در هرصورت مفاد محیرالعقولی نبود. نه فقط برای فیلم چ برای هر کاری که قرارداد می بستم، جزء اصول مردانگی می دانستم- و می دانم - که اگر شرطی دارم قبل از امضا بگویم. شرط های من همیشه روشن بوده و هستند. سال هاست در همه قراردادها یکی از شروطم این بوده که جمعه ها در اختیار پسرم باشم و سر صحنه فیلم برداری نخواهم رفت. من گفتم اگر موافق نیستید، قرارداد نبندید. چیز پیچیده و خلاف ...
ضیافت 77 سالگی برای سینماگر معترض
داری و همواره وفادار به قهرمان پروری پیش می رفت. به طور قطع کیمیایی از معدود فیلمسازانی است که با وجود فراز و نشیب هایی که سینمای او در این سال ها طی کرد در نظر مردم و منتقدان همچنان شأن خود را حفظ کرده و به سینمای خود وفادار است. کیمیایی در واقع همیشه اعجازی در فیلمهایش داشته که در پناه آن توانسته با نفوذ در میان تماشاگران و تحت تأثیر قرار دادن سلایق و مطالبات آنان، آثارش را به مثابه مخلوقاتی ...
رگ خواب و عشق هایی که کامروا نشدند
امروز فیلم های زیادی نساخته ام اما فضای عاشقانه چندان با آثاری که ساخته ام بی ربط نبوده است. محور اصلی سریال وضعیت سفید عشق امیر به شیرین بود و نقطه مشترک تمام فیلم هایم عشق هایی است که کامروا نشده، عشق های بوتیک ، رگ خواب و وضعیت سفید به همین شکل بودند اما در همه آنها از کنار گوش احساسات زدگی رد شده ام. شاید به همین دلیل است که با احتیاط با این موضوع روبرو می شوم. حواسم هست و سعی دارم که ...
درباره اکسیدان که می تواست کمدی ماندگاری شود/وقتی لودگی بهمن به همه چیز می چربد
ایستاده بود تا جایی که جا دارد، بتازاند و تماشاگر را با پیش فرض هایی مانند شوخی با ادیان، شوخی با ازدواج و رواج همجنس گرایی غلغلک بدهد و به سینما بکشاند. البته تمام پیش فرض ها را نمایندگان مجلس و مدیران حوزه هنری توسط رسانه های همیشه در صحنه و دائم النگران به تماشاگران دادند و برای تماشای اکسیدان وسوسه شان کردند... اگر فیلم را در سالن سینما همراه با نوجوان ها و جوان هایی که برای سرگرمی ...
مسعود کیمیایی؛ جریان ساز و استاد/ خسته از اضطراب و التهاب و غیرمنتظره ها
ایران انتخاب شد. مسعود کیمیایی بیش از 30 فیلم سینمایی در کارنامه خود به ثبت رسانده است و شاید همه فیلم های او، ماندگار و اثرگذار نباشند اما شمار فیلم های اثرگذارش روی تماشاگران جدی سینما و مردم علاقه مند کم نیستند. او به گواه فیلم های ماندگارش در تاریخ سینما فیلمسازی همیشه جریان ساز بوده است. داش آکل : این فیلم در سال 1350 براساس داستان سه قطره خون صادق هدایت ساخته شد و چهارمین ...
آهو خردمند تماشاگر زنان کارتن خواب شد
نمایش عنوان کرد: چند شب گذشته از یکی از دوستان شنیدم که “یک دقیقه و سیزده ثانیه” با موضوعیت معضلات اجتماعی زنان به ویژه مشکلات زنان کارتن خواب روی صحنه است و چون عازم سفر هستم، خیلی مشتاق بودم، نمایش را زودتر ببینم. و اکنون بسیار خوشحالم که این اجرا را تماشا کردم، متن بسیار عالی بود و دوستان و همکاران نازنینم در این اجرا بسیار بسیار توانا ظاهر شدند. فکر می کنم که در نمایش های ما خیلی کم درباره زن ها ...
تعجب دو جهانگرد آلمانی از تفاوت جلوه بیرونی و درونی زندگی ایرانیان+تصاویر
شهر فرایبورگ در آلمان آغاز می شود. تماشاگران همراه با دو جهانگرد ضمن دیدن طبیعت اتریش از چند کشور اروپایی دیگر می گذرند و به آسیا و شمال و جنوب آمریکا سفر می کنند. این فیلم به دلیل "نزدیکی به انسان ها و با زگو کردن تجارب زندگی آن ها به زبان تصویر" تا به حال فروش زیادی در آلمان داشته است. گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ seemorgh.com/culture به نقل از دویچه وله/اختصاصی سیمرغ ...
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نمی شوند
جنگی را وارد منطقه کرد، گفت: هدف آن ها حضور در افغانستان که ارتشی نداشت، نبود، آن ها می خواستند به ایران تسلط پیدا کنند. امیر پوردستان در ادامه تأکید کرد: آن ها پس از ورود به منطقه متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران کشوری است که رهبری قدرتمند دارد و ملت به پشتیبانی این رهبر در همه صحنه ها ایستادگی و مقاومت می کند. وی با اشاره به اینکه دشمن اعلام می کند، گزینه های ما روی میز است ...
پاسخی به آقای قالیباف و چند سوال
طول سال خواب هستند و سه روز مانده به انتخابات پیدایشان می شود وآنچنان به چهره همه چنگ و پنجه می کشند و آخرالامر که رسوایی بالا می گیرد با یک ائتلاف “باسمه ای و نیم بند” می خواهید سر و ته قضیه را هم آورید؛ چرا؟ اشکال کار در کجاست؟ چرا گروه های جریان اصولگرایی که خود را مدعی ارزش گرایی و پایبندی به حفظ اصول دین و انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری اینگونه در منظر عموم علیه هم سمپاشی می کنند وهر کسی خود ...